REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/18564
Tytuł: Zachowania problemowe i ich korelaty osobowościowe u gimnazjalistów
Inne tytuły: Behavioural problems and personality correlation in high school children
Autorzy: Jaros, Agnieszka
Słowa kluczowe: osobowość
zachowania problemowe
substancje psychoaktywne
młodzież
personality
behavioural problems
psychoactive substances
adolescents
Data wydania: 2014
Data dodania: 25-sie-2025
Wydawca: Pedagogium Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Warszawie
Źródło: Resocjalizacja Polska Nr 7, 2014, s. 135-144
Abstrakt: Celem artykułu jest ukazanie różnic w natężeniu cech osobowości u gimnazjalistów podejmujących zachowania problemowe związane z używaniem środków uzależniających i zachowujących abstynencję. Przedstawione różnice dotyczą natężenia trzech z pięciu cech osobowości zgodnie z modelem NEO FFI. Zaprezentowane wyniki mają wartość praktyczną i mogą mieć wpływ na skuteczność oddziaływań terapeutycznych, profilaktycznych czy resocjalizacyjnych.
The main objective of this article is to show the differences between the intensity of the personality traits of high school students’ exhibiting behavioral problems associated with the use of drugs and those abstaining from such substances. The differences in the intensity of three of the five personality traits are presented based on the NEO FFI model. The presented results are of practical value and can have an impact on the efficacy of therapeutic, prophylactic or social rehabilitation programs.
Afiliacja: Uniwersytet Łódzki
URI: http://hdl.handle.net/11320/18564
ISSN: 2081-3767
e-ISSN: 2392-2656
Typ Dokumentu: Article
metadata.dc.rights.uri: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Właściciel praw: Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY)
Występuje w kolekcji(ach):Resocjalizacja Polska, 2014, nr 7

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
RP_7_2014_A_Jaros_Zachowania_problemowe_i_ich_korelaty.pdf2,05 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons