Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/18512
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Mudrecka, Irena | - |
dc.date.accessioned | 2025-08-21T06:08:40Z | - |
dc.date.available | 2025-08-21T06:08:40Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | Resocjalizacja Polska Nr 9, 2015, s. 13-25 | pl |
dc.identifier.issn | 2081-3767 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/18512 | - |
dc.description.abstract | W świetle koncepcji poznawczych istotną przyczyną problemów przystosowawczych są dezadaptacyjne zniekształcenia poznawcze, polegające na przypisywaniu swoim doświadczeniom znaczenia w sposób niedokładny lub skrzywiony. Identyfikacja zniekształceń poznawczych u jednostek nieprzystosowanych społecznie umożliwia wychowawcom resocjalizacyjnym rozpoznanie przyczyn ich problemów w procesie przystosowania się do warunków środowiskowych oraz zrozumienie specyfiki ich funkcjonowania społecznego. Jednocześnie pozwala na dostosowanie metod oddziaływania resocjalizującego do popełnianych zniekształceń. | pl |
dc.description.abstract | In the light of the cognitive concepts significant cause of adaptation problems are maladaptive cognitive distortions consisting in assigning significance your experience as inaccurate or skewed. Identification of cognitive distortions in unsocial individuals allows resocialization educators identify the causes of their problems in the process of adaptation to environmental conditions and to understand the nature of their social functioning. At the same time allows you to adjust the methods of resocialization influence for committed distortion. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Pedagogium Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Warszawie | pl |
dc.rights | Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY) | pl |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | pl |
dc.subject | nieprzystosowanie społeczne | pl |
dc.subject | zniekształcenia poznawcze | pl |
dc.subject | restrukturyzacja poznawcza | pl |
dc.subject | social maladjustment of youth | pl |
dc.subject | cognitive distortions | pl |
dc.subject | cognitive restructurization | pl |
dc.title | Zniekształcenia poznawcze i ich restrukturyzacja w procesie resocjalizacji młodzieży nieprzystosowanej społecznie | pl |
dc.title.alternative | Cognitive distortions and their restructurization in the process of resocialization of youth | pl |
dc.type | Article | pl |
dc.rights.holder | Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY) | pl |
dc.description.Affiliation | Pedagogium Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Warszawie | pl |
dc.description.references | Alford B.A., Beck A.T., 2005, Terapia poznawcza jako teoria integrująca psychoterapię, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków | pl |
dc.description.references | Bandura A., 2007, Teoria społecznego uczenia się, PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Barriga A.Q., Gibbs J.C., Potter G.B., Liau A.K., 2005, Kwestionariusz „Jak Myślę” (HIT). Podręcznik, Instytut Amity, Warszawa | pl |
dc.description.references | Beck A.T., Freeman A., Davis D.D., 2005, Terapia poznawcza zaburzeń osobowości, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków. | pl |
dc.description.references | Ellis A., 1999, Terapia krótkoterminowa. Lepiej, głębiej, trwalej, GWP, Gdańsk | pl |
dc.description.references | Goleman D., 2013, Inteligencja społeczna, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań. | pl |
dc.description.references | Górski S., 1985, Metodyka resocjalizacji, IWZZ, Warszawa | pl |
dc.description.references | Jarymowicz M., 2001, Czy jesteśmy egoistami?, [w:] Złudzenia, które pozwalają żyć. Szkice ze społecznej psychologii osobowości, (red.) Kofta M., PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Leahy R.L., 2008, Techniki terapii poznawczej. Podręcznik praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków. | pl |
dc.description.references | LeDoux J., 2000, Mózg emocjonalny. Tajemnicze podstawy życia emocjonalnego, Media Rodzina, Poznań | pl |
dc.description.references | Opora R., 2009, Ewolucja niedostosowania społecznego jako rezultat zmian w zakresie odporności psychicznej i zniekształceń poznawczych, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk. | pl |
dc.description.references | Padesky Ch.A., Greenberger D., 2004, Umysł ponad nastrojem. Podręcznik terapeuty, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków. | pl |
dc.description.references | Pervin L.A., 2002, Psychologia osobowości, GWP, Gdańsk. | pl |
dc.description.references | Seligman M.E.P., Reivich K., Jaycox L., Gillham J., 1997, Optymistyczne dziecko, Media Rodzina, Poznań. | pl |
dc.description.references | Żylińska M., 2013, Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń | pl |
dc.identifier.eissn | 2392-2656 | - |
dc.description.number | 9 | pl |
dc.description.firstpage | 13 | pl |
dc.description.lastpage | 25 | pl |
dc.identifier.citation2 | Resocjalizacja Polska | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Resocjalizacja Polska, 2015, nr 9 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
RP_9_2015_I_Mudrecka_Znieksztalcenia_poznawcze_i_ich_restrukturyzacja_w_procesie_resocjalizacji.pdf | 118,07 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL