REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/18512
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorMudrecka, Irena-
dc.date.accessioned2025-08-21T06:08:40Z-
dc.date.available2025-08-21T06:08:40Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationResocjalizacja Polska Nr 9, 2015, s. 13-25pl
dc.identifier.issn2081-3767-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/18512-
dc.description.abstractW świetle koncepcji poznawczych istotną przyczyną problemów przystosowawczych są dezadaptacyjne zniekształcenia poznawcze, polegające na przypisywaniu swoim doświadczeniom znaczenia w sposób niedokładny lub skrzywiony. Identyfikacja zniekształceń poznawczych u jednostek nieprzystosowanych społecznie umożliwia wychowawcom resocjalizacyjnym rozpoznanie przyczyn ich problemów w procesie przystosowania się do warunków środowiskowych oraz zrozumienie specyfiki ich funkcjonowania społecznego. Jednocześnie pozwala na dostosowanie metod oddziaływania resocjalizującego do popełnianych zniekształceń.pl
dc.description.abstractIn the light of the cognitive concepts significant cause of adaptation problems are maladaptive cognitive distortions consisting in assigning significance your experience as inaccurate or skewed. Identification of cognitive distortions in unsocial individuals allows resocialization educators identify the causes of their problems in the process of adaptation to environmental conditions and to understand the nature of their social functioning. At the same time allows you to adjust the methods of resocialization influence for committed distortion.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherPedagogium Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Warszawiepl
dc.rightsLicencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY)pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/pl
dc.subjectnieprzystosowanie społecznepl
dc.subjectzniekształcenia poznawczepl
dc.subjectrestrukturyzacja poznawczapl
dc.subjectsocial maladjustment of youthpl
dc.subjectcognitive distortionspl
dc.subjectcognitive restructurizationpl
dc.titleZniekształcenia poznawcze i ich restrukturyzacja w procesie resocjalizacji młodzieży nieprzystosowanej społeczniepl
dc.title.alternativeCognitive distortions and their restructurization in the process of resocialization of youthpl
dc.typeArticlepl
dc.rights.holderLicencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY)pl
dc.description.AffiliationPedagogium Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Warszawiepl
dc.description.referencesAlford B.A., Beck A.T., 2005, Terapia poznawcza jako teoria integrująca psychoterapię, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Krakówpl
dc.description.referencesBandura A., 2007, Teoria społecznego uczenia się, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesBarriga A.Q., Gibbs J.C., Potter G.B., Liau A.K., 2005, Kwestionariusz „Jak Myślę” (HIT). Podręcznik, Instytut Amity, Warszawapl
dc.description.referencesBeck A.T., Freeman A., Davis D.D., 2005, Terapia poznawcza zaburzeń osobowości, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl
dc.description.referencesEllis A., 1999, Terapia krótkoterminowa. Lepiej, głębiej, trwalej, GWP, Gdańskpl
dc.description.referencesGoleman D., 2013, Inteligencja społeczna, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.pl
dc.description.referencesGórski S., 1985, Metodyka resocjalizacji, IWZZ, Warszawapl
dc.description.referencesJarymowicz M., 2001, Czy jesteśmy egoistami?, [w:] Złudzenia, które pozwalają żyć. Szkice ze społecznej psychologii osobowości, (red.) Kofta M., PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesLeahy R.L., 2008, Techniki terapii poznawczej. Podręcznik praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl
dc.description.referencesLeDoux J., 2000, Mózg emocjonalny. Tajemnicze podstawy życia emocjonalnego, Media Rodzina, Poznańpl
dc.description.referencesOpora R., 2009, Ewolucja niedostosowania społecznego jako rezultat zmian w zakresie odporności psychicznej i zniekształceń poznawczych, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.pl
dc.description.referencesPadesky Ch.A., Greenberger D., 2004, Umysł ponad nastrojem. Podręcznik terapeuty, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl
dc.description.referencesPervin L.A., 2002, Psychologia osobowości, GWP, Gdańsk.pl
dc.description.referencesSeligman M.E.P., Reivich K., Jaycox L., Gillham J., 1997, Optymistyczne dziecko, Media Rodzina, Poznań.pl
dc.description.referencesŻylińska M., 2013, Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruńpl
dc.identifier.eissn2392-2656-
dc.description.number9pl
dc.description.firstpage13pl
dc.description.lastpage25pl
dc.identifier.citation2Resocjalizacja Polskapl
Występuje w kolekcji(ach):Resocjalizacja Polska, 2015, nr 9

Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons