REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/18482
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKusztal, Justyna-
dc.contributor.authorSztuka, Joanna-
dc.date.accessioned2025-08-19T12:09:55Z-
dc.date.available2025-08-19T12:09:55Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationResocjalizacja Polska Nr 5, 2013, s. 219-232pl
dc.identifier.issn2081-3767-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/18482-
dc.description.abstractArtykuł jest kolejnym głosem w sprawie kształcenia pedagogów resocjalizacji. W 2012 roku ukazał się na łamach Resocjalizacji Polskiej artykuł na temat współczesnego statusu pedagoga resocjalizacji i procesu jego kształcenia w dobie reformowania szkolnictwa wyższego. Jego kontynuacją jest obecny tekst – prezentacja zamysłu badawczego i refleksji uczestniczek projektu realizowanego od 2011 w ramach badań statutowych Zakładów Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji Instytutu Pedagogiki UJ i Instytutu Nauk o Wychowaniu Akademii Ignatianum w Krakowie.pl
dc.description.abstractThe article is a another opinion in the matter of the education of the students of social rehabilitation. In 2012, on the pages of “Resocjalizacja Polska”, came out an article about contemporary status of the social rehabilitation educator and the process of his education in the era of the reform of higher education. The current text is the continuation of this article and also a presentation of an explorative sense and thoughts of the participants of the project, realized since 2011 within the statutory research of the Department of Social Prevention and Rehabilitation in Institiute of Pedagogy in Jagiellonian University and Department of Social Prevention and Rehabilitation in Institiute of Education in Jesuit University in Cracow.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherPedagogium Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Warszawiepl
dc.rightsLicencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY)pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/pl
dc.subjectmotywacjapl
dc.subjectkształcenie studentówpl
dc.subjectpodejście humanistycznepl
dc.subjectresocjalizacjapl
dc.subjectmotivationpl
dc.subjectstudent’s educationpl
dc.subjecthumanistic approachpl
dc.subjectsocial rehabilitationpl
dc.titleKształcenie pedagogów resocjalizacji – doniesienia z badańpl
dc.title.alternativeHigher Education of Specialists of Social Rehabilitation – Reports from Researchpl
dc.typeArticlepl
dc.rights.holderLicencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC-BY)pl
dc.description.AffiliationJustyna Kusztal - Uniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.description.AffiliationJoanna Sztuka - Akademia Ignatianum w Krakowiepl
dc.description.referencesArmstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001.pl
dc.description.referencesBartkowicz Z., Maciaszczyk P., Poglądy na resocjalizację studentów pedagogiki jako rezultat ich kształcenia, [w:] Bartkowicz Z., Maciaszczyk P. (red.), Profilaktyka i resocjalizacja, Wydnictwo PWSZ, Tarnobrzeg 2011.pl
dc.description.referencesEncyklopedia PWN, M–R, PWN, Warszawa 1985.pl
dc.description.referencesKarwowski M., Z miłości do nauki czy z miłości do ocen? Wstępna adaptacja Inwentarza Orientacji Motywacyjnych (Work Preference Inventory). „Ruch Pedagogiczny” 2012, nr 4.pl
dc.description.referencesKusztal J., Siuda A., Pozbawienie wolności młodzieży niedostosowanej społecznie w perspektywie porównawczej, referat wygłoszony na konferencji pt. „W poszukiwaniu optymalnego modelu więziennictwa. Kadrowo organizacyjne uwarunkowania procesu resocjalizacji w placówkach penitencjarnych”, 3–4 listopada 2011, artykuł złożony do druku.pl
dc.description.referencesKusztal J., Sztuka J., Pedagog resocjalizacji wobec zmian w systemie edukacji, „Resocjalizacja Polska” 2012, nr 3, s. 289–300.pl
dc.description.referencesMaslow A., W stronę psychologii istnienia, Instytut Wydawniczy PAX, Warszawa 1986.pl
dc.description.referencesMietzel G. (red.), Psychologia kształcenia, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003.pl
dc.description.referencesMuskała M., Determinanty represyjności systemu karnego, „Studia Edukacyjne” 2008, nr 7, s. 81–95.pl
dc.description.referencesPabis E., Poglądy studentów pedagogiki resocjalizacyjnej na resocjalizację i wychowanie oraz ich demograficzne osobowościowe determinanty, niepublikowania praca magisterska, napisana pod kierunkiem dr hab. E. Wysockiej w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2013.pl
dc.description.referencesPenc J., Motywowanie w zarządzaniu, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2000.pl
dc.description.referencesPytka L., Pedagogika resocjalizacyjna. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne, APS, Warszawa 2005.pl
dc.description.referencesReykowski J., Motywacja postawy prospołeczne a osobowość, państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1979.pl
dc.description.referencesReykowski J., Z zagadnień psychologii motywacji, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1997.pl
dc.description.referencesSajdak A., Paradygmaty kształcenia studentów i wspierania rozwoju nauczycieli akademickich. Teoretyczne podstawy dydaktyki akademickiej, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2013.pl
dc.description.referencesWęgliński A., Mikrosystemy wychowawcze w resocjalizacji nieletnich. Analiza pedagogiczna, Wydawnictwo AWH Antoni Dudek, Lublin 2000.pl
dc.description.referencesWysocka E., Modele myślenia o resocjalizacji – obszary problemowe i strefy zaniedbane. Refleksja metateoretyczna i empiryczne eksploracje, [w:] Dialog w integracji i reintegracji społecznej, Zacharuk T., Konopczyński M., Sobczak S. (red.), Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach, Siedlce 2012, s. 297–319.pl
dc.description.number5pl
dc.description.firstpage219pl
dc.description.lastpage232pl
dc.identifier.citation2Resocjalizacja Polskapl
Występuje w kolekcji(ach):Resocjalizacja Polska, 2013, nr 5

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
RP_5_2013_J_Kusztal_J_Sztuka_Ksztalcenie_pedagogow_resocjalizacji_doniesienia_z_badan.pdf179,8 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons