Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/18389
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Bałandynowicz, Andrzej | - |
dc.date.accessioned | 2025-07-30T08:57:48Z | - |
dc.date.available | 2025-07-30T08:57:48Z | - |
dc.date.issued | 2011 | - |
dc.identifier.citation | Resocjalizacja Polska Nr 2, 2011, s. 25-52 | pl |
dc.identifier.issn | 2081-3767 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/18389 | - |
dc.description.abstract | Diagnoza sytuacji społecznej dzieci i młodzieży wykazuje występowanie co najmniej trzech niekorzystnych zjawisk warunkujących przebieg procesu ich socjalizacji. Jest to zjawisko depresji jednostkowej i depresji grupowej sprowadzającej się do utraty przez jednostki kontroli nad swoim codziennym środowiskiem oraz utraty społecznej wartości w następstwie braku poczucia przydatności, autonomii i niezależności. Wysoki stopień niezaspokojenia potrzeb podstawowych oraz rozwojowych doprowadza młodych ludzi do pauperyzacji, wykluczenia, rezygnacji z aspiracji i własnych celów życia. Kolejne zjawisko niekorzystnie kształtujące społeczne wzrastanie jednostki to socjopatia, rozumiana jako forma egoizmu i obojętności na los człowieka ze strony innych osób. Pojawia się ona w atmosferze nadmiernego współzawodnictwa i zaspokajania potrzeb nawet za cenę skrzywdzenia innych i skrajnej obojętności, braku empatii na ich problemy egzystencjalne i wychowawcze. Procesowi socjopatii społecznej towarzyszy zjawisko nadmiernej komercjalizacji i karierowiczostwa. Osoba staje się przedmiotem, gubi swoją odmienność i jest nieodpowiedzialna za swoje wybory w procesie socjalizacji. Dotychczasowy stan wiedzy na temat socjalizacji osób, przekonuje, iż analiza funkcjonowania dzieci i rodziców w środowisku, w którym żyją, dostarcza danych najbardziej diagnostycznych i pomocowych w określaniu strategii postępowania korygującego wadliwe interakcje pomiędzy członkami wspólnot familijnych. | pl |
dc.description.abstract | The diagnosis of the social situation of children and youth shows a presence of at east three unfavourable phenomena determining the result of resocialization. Firstly, it is an individual and group depression resulting in a loss of control over everyday environment and the loss of social value as a consequence of a feeling of lack of usefulness, autonomy, and independence. High degree of unfulfilling of the basic and developmental needs leads the young people to pauperization, exclusion and resignation from their own aspirations and life goals. Another phenomenon which distorts the entity’s process of taking root in a society is sociopathy, understood as a form of egoism and indifference to human fate. It emerges in an atmosphere of excessive competition and fulfilling needs even at a price of harming others and extreme indifference, lack of empathy for their existential and educational problems. The process of social sociopathy is accompanied by an excessive commercialisation and careerism. Person becomes an object, loses his distinctness and ceases to be responsible for his choices made in the process of socialization. Present knowledge of the resocialization proves that the analyses of functioning of the children and adults in their real environment gives the most valuable diagnostic data, helpful when setting strategy for correcting faulty interactions between family members. | en |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Pedagogium Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Warszawie | pl |
dc.title | Reintegracja społeczna skazanych. Paradygmat tożsamości osobowej, społecznej i kulturowo-cywilizacyjnej | pl |
dc.title.alternative | Social reintegration of convicts. The paradigm of personal, social and cultural-civilization identity | en |
dc.type | Article | pl |
dc.description.Affiliation | Pedagogium Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Warszawie | pl |
dc.description.references | Abramowski E. (1986). Idee społeczne kooperatyzmu. W: E. Abramowski (red.). Rzeczpospolita przyjaciół. Wybór pism społecznych i politycznych. Warszawa: Wydawnictwo PAX. | pl |
dc.description.references | Adamiec M. (1983). Działanie, wartość, sens - zarys systemu pojęć. W: Przegląd Psychologiczny, 1 (26). | pl |
dc.description.references | Allport G. W. (1985). The historical background of social psychology. W: G. Lindzey, E. Aronson (ed.), Handbook o f social psychology. Vol. I. New York: Randon Hause. | pl |
dc.description.references | Andersson B. (2002). Family Support and Development. Department of Education, Stockholm College of Education, s. 47 i nast. | pl |
dc.description.references | Andrzejuk A. (1998). Słownik terminów, św. Tomasz z Akwinu Suma Teologiczna, t. 35, Warszawa - Londyn: Wydawnictwo Navo oraz Katolicki Ośrodek Wyd. „Veritas”. | pl |
dc.description.references | Anysz W. (1995). Wartość młodego pokolenia w dobie transformacji ustrojowej Polski. Studium teoretyczno-empiryczne. Częstochowa: Wydawnictwo WSP. | pl |
dc.description.references | Bałandynowicz A. (2006). Probacja. Resocjalizacja z udziałem społeczeństwa. Warszawa: Prawo i Praktyka Gospodarcza. | pl |
dc.description.references | Bałandynowicz A. (1991). Ludzie bez szans. Studium adaptacji społecznej recydywistów. Warszawa: Wyd. Uniwersytetu Warszawskiego. | pl |
dc.description.references | Bałandynowicz A. (2002). Probacja . System sprawiedliwego karania. Warszawa: Wyd. C. F. Muller. Lex Utilis | pl |
dc.description.references | Bałandynowicz A. (1996). Probacja. Wychowanie do wolności. Warszawa: Wydawnictwo „Primum”. | pl |
dc.description.references | Bałandynowicz A. (1996). Style postępowania z recydywistami w warunkach probacji. Warszawa: Wyd. Uniwersytetu Warszawskiego | pl |
dc.description.references | Sobczak S. (2009). Młodzież wobec stopnia akceptacji norm prawnych i moralnych. W: D. Walczak-Duraj (red.), Wartości i postawy młodzieży polskiej. T. 1. Łódź: Wydawnictwo UŁ. | pl |
dc.description.references | Suchodolski B. (1976). Kim jest człowiek. Warszawa: Wydawnictwo Wiedza Powszechna. | pl |
dc.description.references | Sośnicki K. (1933). Podstawy wychowania państwowego. Warszawa: Wydawnictwo Książnica-Atlas. | pl |
dc.description.references | Steffen W. (1955). Antologia liryki greckiej. Tłum. J. Birkenmajer. Wrocław: Wydawnictwo Ossolińskich. | pl |
dc.description.references | Styczeń T., Merecki J. (1996). ABC etyki. Lublin: Wydawnictwo KUL. | pl |
dc.description.references | Szołtysek A.E. (1998). Filozofia wychowania. Ontologia. Metafizyka. Antropologia. Aksjologia. Toruń: Wydawnictwo A. Marszałek. | pl |
dc.description.references | Sztompka P. (1971). Logika analizy funkcjonalnej w socjologii i antropologii społecznej. W: S. Nowak (red.), Metodologiczne problemy teorii socjologicznych. Warszawa: Wydawnictwo UW. | pl |
dc.description.references | Szutrowa T (red.). (1989). Wybrane zagadnienia testów projekcyjnych. Seria: Biblioteka Psychologa Praktyka. T. III. Warszawa: Wydawnictwo PTP. | pl |
dc.description.references | Swida H. (red.) (1979). Młodzieżą wartości. Warszawa: Wydawnictwo WSiP. | pl |
dc.description.references | Tarnowski J. (1982). Wprowadzenie do wychowania w rodzinie chrześcijańskiej. W: K. Majdański (red.), Rozwój człowieka rodzinie. Warszawa: Wydawnictwo ATK. | pl |
dc.description.references | Ziółkowski M. (1997). Interesy i wartości społeczeństwa polskiego w okresie systemowej transformacji. Forum Oświatowe - Polacy na progu, nr 1-2. | pl |
dc.description.references | Tatarkiewicz W. (1990). O szczęściu. Warszawa: Wydawnictwo PWN. | pl |
dc.description.references | Tyszka T. (1997). Psychologia zachowań ekonomicznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl |
dc.description.references | Urban B. (2000). Zaburzenia w zachowaniu i przestępczości młodzieży. Kraków: Wydawnictwo UJ. | pl |
dc.description.references | Bałandynowicz A. (1993). Nieudany powroty. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego | pl |
dc.description.references | Urban B. (2007). Teoria resocjalizacji w strukturze nauk społecznych. W: B. Urban, J.M. Stanik (red.), Resocjalizacja. T. 1. Warszawa: Wydawnictwo PWN. | pl |
dc.description.references | Vernant J. P. (1996). Źródła myśli greckiej. Tłum. J. Szacki. Gdańsk: Wydawnictwo Słowo/Obraz Terytoria. | pl |
dc.description.references | Witek S. (1988). System wartości preferowanych przez uczniów szkół średnich. Nowa Szkoła, nr 4. | pl |
dc.description.references | Wojcieszke B. (1986). Struktura „Ja", wartości osobiste i zachowania. Wrocław: Wydawnictwo Ossolińskich. | pl |
dc.description.references | Wojciszke B. (2003). Człowiek wśród ludzi. Zarys psychologii społecznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. | pl |
dc.description.references | Wolicka E. (1989). Mit - symbol rozwinięty. W kręgu platońskiej hermeneutyki mitów. Lublin: Wydawnictwo UMCS. | pl |
dc.description.references | Beno J. A. (1996). Pedagogika. Tłum. Z. Zalewski, J. Slepowroński. Warszawa: Wydawnictwo Sióstr Loretanek. | pl |
dc.description.references | Woroniecki J. (1961). Wychowanie człowieka. Kraków: Wydawnictwo Znak. | pl |
dc.description.references | Zaleski Z. (1991). Psychologia zagadnień celowych. Warszawa: Wydawnictwo PWN. | pl |
dc.description.references | Ziemska M. (1997). Typy postaw rodzicielskich. Warszawa: PWN, s. 170 i nast. | pl |
dc.description.references | Znaniecki F. (2001). Socjologia wychowania. Warszawa: Wydawnictwo PWN. | pl |
dc.description.references | Żelazny M. (1986). Metafizyka czasu i wieczności jako filozofia człowieka w idealizmie niemieckim od Kanta do Nietzschego. Toruń: Wydawnictwo UMK. | pl |
dc.description.references | Życiński J. (1985). Teizm i filozofia analityczna. Kraków: Wydawnictwo Znak. | pl |
dc.description.references | Bielecki J., Nowicki W. (red.). (1991). Studia z psychologii. Badania nad zmianami osobowości młodzieży męskiej i żeńskiej poddawanej intensywnemu oddziaływaniu katolickiej formacji religijnej. Warszawa: Wydawnictwo ATK. | pl |
dc.description.references | Bielicki E. (1995). Młodociani przestępcy, ich wartości i orientacja wartościująca. Bydgoszcz Wydawnictwo WSP. | pl |
dc.description.references | Blanquart P. (1979). Atheisme et structuralisme. W: Des chretiens interrogent I’atheisme. T. II, część I. L’atheisme dans la philosophie contemporaine. Paris: PUF. | pl |
dc.description.references | BłasikA. (2002). Młodzież - świat wartości. Kraków: Wydawnictwo Ignatianum | pl |
dc.description.references | Bocheński J.M. (1993) Współczesne metody myślenia. Poznań: Wydawnictwo „W drodze”. | pl |
dc.description.references | Ekman P., Davidson R.J. (red.). (1998). Natura emocji - podstawowe zagadnienia. Tłum. B. Wojcieszke. Gdańsk: GWP. | pl |
dc.description.references | Bronfenbrenner K. (1998). Lewinian Space and Ecological Substancje. Journal o f Social Issues, 33, s. 215-217. | pl |
dc.description.references | Bulla B. (1987) Spostrzeganie hierarchii wartości rodziców przez młodzież a jej własna hierarchia wartości. W: M. John (red.). Orientacja dzieci i młodzieży w sytuacjach społecznych. Wrocław: Wydawnictwo Ossolińskich. | pl |
dc.description.references | Cackowski Z. (1979) Człowiek jako podmiot działania praktycznego i poznawczego. Warszawa: Wydawnictwo Wiedza i Książka. | pl |
dc.description.references | Chałas K. (2003). Wychowanie ku wartościom. Elementy teorii i praktyki. Godność, wolność, odpowiedzialność, tolerancja. T. I. Lublin - Kielce: Wydawnictwo Jedność. | pl |
dc.description.references | Czapów C. (1962). Młodzież i przestępstwa. Cz. II. Warszawa: Wydawnictwo Nasza Księgarnia. | pl |
dc.description.references | Dana R.H. (1966). Foundations o f Clinical Psychology. Princeton: D. Van Nostrade. | pl |
dc.description.references | Dąbrowska T.E., Wojciechowska-Charlak B. (1997). Między praktyką a teorią wychowania. Lublin: Wydawnictwo UMCS. | pl |
dc.description.references | Dąbrowski K. (1972). Personality Shaping through Positive disintegration. Londyn: Gryf Publication, s. 106 i nast. | pl |
dc.description.references | Dąbrowski K. (1974). Zdrowie psychiczne a wartości ludzkie. Warszawa: Wydawnictwo Polskie Towarzystwo Higieny Psychicznej. | pl |
dc.description.references | Dembińska-Siury D. (1991). Człowiek odkrywa człowieka. O początku greckiej refleksji moralnej. Warszawa: Wydawnictwo Wiedza Powszechna. | pl |
dc.description.references | Eliade M. (1974). Sacrum, mit, historia. Wybór esejów. Tłum. A. Tatarkiewicz. Warszawa: Wydawnictwo PIW. | pl |
dc.description.references | Derrika J. (2002). Marginesy filozofii. Tłum. A. Dziadek, J. Margański, P. Pieniążek. Warszawa: Wydawnictwo KR. | pl |
dc.description.references | Drwal R.Ł. (1979). Opracowanie kwestionariusza Delta do pomiaru poczucia kontroli. W: Studia Psychologiczne, t. 18 (/). | pl |
dc.description.references | Ebner F. (2006). Słowo i realność duchowa. Fragmenty pneumatyczne. Tłum. K. Skorupski. Warszawa: Wydawnictwo PAN. | pl |
dc.description.references | Fatyga B. (1999). Dzieci z naszej ulicy. Antropologia kultury młodzieżowej. Warszawa: Wydawnictwo ISNS UW. | pl |
dc.description.references | Frączek A., Kofta M. (1976). Frustracja i stres psychologiczny. W: T. Tomaszewski (red.). Psychologia. Warszawa: Wydawnictwo PWN. | pl |
dc.description.references | Freud Z. (1976). Poza zasadą przyjemności. Tłum. J. Prokopiuk. Warszawa: Wydawnictwo PWN. | pl |
dc.description.references | Gadacz T. (2007) Filozofia Boga XX wieku. Od Lavelle’a do Tischnera. Kraków: Wydawnictwo WAM. | pl |
dc.description.references | Gademer H.G. (2002). Idea dobra w dyskusji Latona i Arystotelesa. Tłum. Z. Nerczuk. Kęty: Wydawnictwo Antyk. | pl |
dc.description.references | Gajda J. (1992). Teoria wartości w filozofii przedplatońskiej. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytet Wrocławski. | pl |
dc.description.references | Galewicz W. (1988). O fenomenologicznym ujęciu wartości. W: W. Galewicz (red.). Z fenomenologii wartości. Kraków: Wydawnictwo PAT. | pl |
dc.description.references | Gilson E. (1994). Byt i istota. Tłum. D. Lubicz, J. Nowak. Warszawa: Wydawnictwo PAX. | pl |
dc.description.references | Konopczyński M. (1996). Twórcza resocjalizacja. Wybrane metody pomocy dzieciom i młodzieży. Warszawa: Wydawnictwo MEN Editions Spotkania. | pl |
dc.description.references | Gogacz M. (1985). Człowiek i jego relacje. Warszawa: Wydawnictwo ATK. | pl |
dc.description.references | Gogacz M. (1992). Światopogląd afirmujący Boga. W: B. Bejze (red.). O filozoficznym poznaniu Boga dziś. Studia z filozofii Boga. T. V. Warszawa: Wydawnictwo ATK. | pl |
dc.description.references | Gorlach K. (2003). Plany i aspiracje a aktualna sytuacja życiowa. W: K. Gorlach, Z. Drąg, Z. Seruga (red.), Młode pokolenie wsi III Rzeczpospolitej. Aspiracje życiowe w przeddzień integracji z Unią Europejską. Warszawa: Instytut Spraw Publicznych. | pl |
dc.description.references | Heller M. (2004). Filozofia przyrody. Zarys historii. Kraków: Wydawnictwo Znak. | pl |
dc.description.references | Hojnicka-Bezwińska T. (1991). Orientacje życiowe młodzieży. Bydgoszcz: Wydawnictwo WSP. | pl |
dc.description.references | Hołyst B. (1999). Kryminologia. Warszawa: Wydawnictwo PWN. | pl |
dc.description.references | Ignaczak M. (1986). Wartość rodziców a agresja interpersonalna ich synów. W: A. Frączek (red.), Studia nad uwarunkowaniami i regulacją agresji interpersonalnej. Wrocław: Wydawnictwo Ossolińskich. | pl |
dc.description.references | Ingarden R. (1989). Wykłady z etyki. Warszawa: Wydawnictwo PWN. | pl |
dc.description.references | Jankowski K. (red.) (1981). Psychologia dziecka. Warszawa: Wydawnictwo Czytelnik. | pl |
dc.description.references | Jaworski S. (2001). Podręczny słownik terminów literackich. Kraków: Wydawnictwo Universitas. | pl |
dc.description.references | Kotarbiński T. (1970). Studia z zakresu filozofii, etyki i nauk społecznych. Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk: Wydawnictwo Ossolineum. | pl |
dc.description.references | Kaczyńska W. (1992). Przedzalożeniowość myślenia i postępowania pedagogicznego. Warszawa: Wydawnictwo IPSiR UW. | pl |
dc.description.references | Kalka K. (1994). Sprawiedliwość i cnoty społeczne według św. Tomasza z Akwinu. Bydgoszcz: Wydawnictwo WSP. | pl |
dc.description.references | Kant I. (1988). Antropologia w ujęciu pragmatycznym. Tłum. W. Buchner. Pismo Literacko-Artystyczne nr 4. | pl |
dc.description.references | Krąpiec M. A. (1994). Byt i istota. Dzieła. T. XI Lublin: Wydawnictwo KUL. | pl |
dc.description.references | Krokiewicz A. (2000). Sokrates: Etyka Demokrata i bedonizm Arystypa. Warszawa: Wydawnictwo Aletheia. | pl |
dc.description.references | Längle A. (2003). Analiza egzystencjalna - poszukiwanie zgody na życie. Psychoterapia, nr 2 (125). | pl |
dc.description.references | Legowicz J. (1986). Historia filozofii średniowiecznej Europy zachodniej. Warszawa: Wydawnictwo PAN. | pl |
dc.description.references | Levinas E. (1984). Sens i etyka. Tłum. S. Cichowicz. Studia Filozoficzne, nr 2. | pl |
dc.description.references | Linton R. (1975). Kulturowe podstawy osobowości. Tłum. A. Jasińska-Kania. Warszawa: Wydawnictwo PWN. | pl |
dc.description.references | Loeber R., Stouthamer-Loeber M. (1996) Family Factors as Correlates and Predictors of Juvenile Conduct Problems and Delinguency. W: M. Tonry, V. Morris. Crime and Justice, vol.7. Chicago: University of Chicago Press, s. 112 i nast. | pl |
dc.description.references | Lotze R.H. (1910). Zarys metafizyki: dyktaty podług wykładów. Tłum. A. Stogbaure. Warszawa: Wydawnictwo Księgarnia E. Wende i Sp. | pl |
dc.description.references | Nawroczyński B. (1974). Współczesne prądy pedagogiczne. Warszawa: Wydawnictwo Nasza Księgarnia. | pl |
dc.description.references | Ładyga M. (1975). Przedmiot i funkcje społeczne filozofii. W: T. M. Jaroszewski (red.). Filozofia marksistowska. Warszawa: Wydawnictwo PWN. | pl |
dc.description.references | Maccoby E., Martin J. (2003). Socialization In the Context of the Family: Parent - Child - Interaction. W: E. Hetherington: Handbook o f Child Psychology, Vol. IV. New York, s. 1-102. | pl |
dc.description.references | Machel H. (2001). Psychospołeczne uwarunkowania pracy resocjalizacyjnej personelu więziennego. Gdańsk: Wydawnictwo UG. | pl |
dc.description.references | Machel H. (2003). Więzienie jako instytucja karania i resocjalizacji. Gdańsk: Wydawnictwo Arche. | pl |
dc.description.references | Malewska A. (1962). Pozytywny i negatywny obrazu własnej osoby a proces podejmowania decyzji. Studia Socjologiczne, nr 2. | pl |
dc.description.references | Malewski A. (red.) (1962). Zagadnienia psychologii społecznej. Warszawa: Wydawnictwo PWN. | pl |
dc.description.references | Mariański J. (1995). Młodzież między tradycją i ponowoczesnością. 'Wartości moralne w świadomości maturzystów. Lublin: Wydawnictwo KUL. | pl |
dc.description.references | Marks K., Engels F. (1961). Ideologia niemiecka. W: Dzieła t. III. Warszawa: Wydawnictwo PWN. | pl |
dc.description.references | Maslow A.H. (1986). W stronę psychologii istnienia. Tłum. I. Wyrzykowska. Warszawa: Wydawnictwo PAX. | pl |
dc.description.references | May R. (1998). Miłość i wola. Tłum. H. i P. Spiewakowie. Poznań: Wydawnictwo Rebis. | pl |
dc.description.references | Nowak M. (1999). Postawy pedagogiki otwartej. Lublin: Wydawnictwo KUL. | pl |
dc.description.references | Mazur T. (2008). Kapryśni bogowie Sokratesa. Człowiek i świat wartości w tradycji filozofii zachodniej. Kęty: Wydawnictwo M. Derewecki. | pl |
dc.description.references | Morris C. (1956). Varietes o f Human Values. Chicago: University of Chicago Press. | pl |
dc.description.references | Nancy J. L. (1997). The Sense o f the Word. Minneapolis: University of Minnesota Press. | pl |
dc.description.references | Oleś P. (1984). Z zagadnień „Psychologii wartości”. Roczniki Filozoficzne, nr 4 (32). | pl |
dc.description.references | Patterson G., Snyder J. (2004). Family Support and Development. Department of Education, Stockholm College of Education, s. 89 i nast. | pl |
dc.description.references | Pospiszyl I. (2008). Patologie społeczne. Warszawa: Wydawnictwo PWN. | pl |
dc.description.references | Pytka L. (1995). Granice kontroli społecznej i autonomii osobistej młodzieży. Opieka - Wychowanie - Terapia, nr 1 (21). | pl |
dc.description.references | Pytka L. (1997). Norma i patologia a tor ludzkiego cierpienia. Opieka - Wychowanie - Terapia, nr 2 (30). | pl |
dc.description.references | Radochoński M. (2000). Osobowość antyspołeczna. Geneza, rozwój i obraz kliniczny. Rzeszów: Wydawnictwo WSP. | pl |
dc.description.references | Ratzinger J. (1996). Wprowadzenie w chrześcijaństwo. Tłum. Z. Włodkowa. Kraków: Wydawnictwo WAM. | pl |
dc.description.references | Rodziński W. (1998). Na orbitach wartości. Warszawa: Wydawnictwo KUL. | pl |
dc.description.references | Suchodolski B. (1959). O pedagogikę na miarę naszych czasów. Warszawa: Wydawnictwo PWN. | pl |
dc.description.references | Rogers C. R. (1959). Toward a theory o f creativity. New York: Harper and Bros. | pl |
dc.description.references | Rorty R. (2007). Wittgenstein i zwrot lingwistyczny. Tłum. D. Łukoszek, L. Wiśniewski. Homo Communicativus, nr 1 (2). | pl |
dc.description.references | Rotter J.B. (1966). Generalized Expectancies for Internal Versus External Control of Reinforcement. W: Psychological Monographs vol.l, t. 80. | pl |
dc.description.references | Rybicki R. (1997). Wprowadzenie do pedagogiki chrześcijańskiej. Biblioteka Niedzieli, nr 46. | pl |
dc.description.references | Sawicki M. (1996). Hermeneutyka pedagogiczna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Semper. | pl |
dc.description.references | Scheller M. (1986). Istota i forma sympatii. Tłum. A. Węgrzecki. Warszawa: Wydawnictwo PAN. | pl |
dc.description.references | Snyder J. G. Patterson (2004). Family Interaction and Delinguent Behavior. W: H. Quay. Handbook of Juvenile Delinquency. New York, s. 72 i nast. | pl |
dc.description.references | Sobczak S. (1996). Nie aksjologia lecz filozofia człowieka jako podstawa teleologii wychowania. Opieka - Wychowanie - Terapia, nr 4 (28). | pl |
dc.description.references | Sobczak S. (2004). Aksjologiczne wątki w koncepcji samoświadomości Zbigniewa Zaborowskiego. W: Pytka L., Rudowski T. (red.). Samoświadomość i jakość życia. Perspektywa psychospołeczna. Warszawa: Wydawnictwo Eneteia. | pl |
dc.description.number | 2 | pl |
dc.description.firstpage | 25 | pl |
dc.description.lastpage | 52 | pl |
dc.identifier.citation2 | Resocjalizacja Polska | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Resocjalizacja Polska, 2011, nr 2 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
RP_2_2011_A_Balndynowicz_Reintegracja_spoleczna_skazanych.pdf | 859,34 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)