REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/18084
Tytuł: Filozofie pedagogii. Wincenty Lutosławski / Ellen Key / Hans Larsson
Inne tytuły: Philosophers on Pedagogy. Wincenty Lutosławski / Ellen Key / Hans Larsson
Autorzy: Wojciechowski, Paweł
Słowa kluczowe: Wincenty Lutosławski
Ellen Key
Hans Larsson
edukacja
education
philosophy 19th/20th century
Data wydania: 2022
Data dodania: 13-mar-2025
Wydawca: Collegium Columbinum SJ
Źródło: Wincenty Lutosławski i literatura. Studia, redakcja naukowa Anna Janicka, Hanna Libera, Jarosław Ławski, Kraków - Białystok 2022, s. 355-369
Seria: Przełomy / Pogranicza;45
Konferencja: Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Wincenty Lutosławski i literatura. Estetyczne koneksje – filozofia – recepcja”, Białystok – Drozdowo, 11–12 października 2019 roku
Abstrakt: The text presents the three programmes which were created at the end of the 19th and the beginning of the 20th century by Wincenty Lutosławski, Ellen Key, and Hans Larsson. The three philosophers were the three different experts in the education in Poland and Sweden.
Afiliacja: Pracownia Komparatystyki Kulturowej, Uniwersytet w Białymstoku
Nota biograficzna: PAWEŁ WOJCIECHOWSKI – literaturoznawca, komparatysta, doktor nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa (Wydział Polonistyki, Instytut Literatury Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego), adiunkt (Kolegium Literaturoznawstwa, Katedra Badań Filologicznych „Wschód – Zachód”, Pracownia Komparatystyki Kulturowej, Uniwersytet w Białymstoku). Autor książek naukowych, wielu artykułów, studiów, szkiców i recenzji. W dorobku naukowym posiada: liczne konferencje krajowe oraz międzynarodowe z referatem, publikacje w wydawnictwach uniwersyteckich, naukowych (np.: TAiWPN „Universitas”, „DiG”, „Przegląd Humanistyczny”, „Wiek XIX”); wykłady międzynarodowe (Szwecja, Hiszpania). Żywioł scjentyficzny: literatura, filozofia, sztuka, kultura europejska XIX, XX i XXI wieku ze szczególnym uwyraźnieniem XIX- i XX-wiecznej Skandynawii; komparatystyka, interdyscyplinarność w naukach humanistycznych, cyberkultura.
URI: http://hdl.handle.net/11320/18084
ISBN: 978-83-7624-179-1
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0002-7532-0522
Typ Dokumentu: Book chapter
Właściciel praw: © Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2022
© Collegium Columbinum, Kraków 2022
© Anna Janicka, Hanna Libera, Jarosław Ławski, Białystok 2022
Występuje w kolekcji(ach):Materiały konferencyjne (WFil)
Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Wincenty Lutosławski i literatura. Estetyczne koneksje – filozofia – recepcja”, 11–12 października 2019

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
P_Wojciechowski_Filozofie_pedagogii.pdf639,39 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)