REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/17331
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorSakowicz-Boboryko, Agnieszka-
dc.date.accessioned2024-10-04T06:33:00Z-
dc.date.available2024-10-04T06:33:00Z-
dc.date.issued2005-
dc.identifier.isbn83-89190-54-1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/17331-
dc.descriptionZdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01.pl
dc.description.sponsorshipWydanie publikacji zostało sfinansowane przez Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.language.isoplpl
dc.publisherTrans Humanapl
dc.titleRodzina jako realizator potrzeb rehabilitacyjnych dzieci niepełnosprawnychpl
dc.typeBookpl
dc.rights.holder© Copyright by Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckiepl
dc.description.referencesBadora S., Czeredrecka B., Marzec D., Rodzina i formy jej wspomagania, Kraków 2001.pl
dc.description.referencesBalcerzak-Paradowska B. (red.), Rodziny wielodzietne w Polsce. Teraźniejszość i przyszłość, Warszawa 1997.pl
dc.description.referencesBarłóg K., Empatia oraz metody psychoaktywne w procesie integracji dzieci niepełnosprawnych w edukacji wczesnoszkolnej, (w:) Dykcik W., Szychowiak B. (red.), Nowatorskie i alternatywne metody w praktyce pedagogiki specjalnej. Przewodnik metodyczny, Poznań 2001.pl
dc.description.referencesBorzyszkowska H., Izolacja społeczna rodzin mających dziecko upośledzone umysłowo w stopniu lekkim, Gdańsk 1997.pl
dc.description.referencesBorzyszkowska H., Upośledzenie - rewalidacja dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo, (w:) Pomykało W. (red.), Encyklopedia pedagogiczna, Warszawa 1993.pl
dc.description.referencesCichocki A., Edukacja rodziców szansą nowej jakości wychowania, (w:) Biuletyn Stowarzyszenia Terapeutów Pedagogicznych, Białystok 2003, nr specjalny.pl
dc.description.referencesChudoba D., Rehabilitacja małego dziecka z wadą słuchu w domu rodzinnym, (w:) Eckert D., Stecewicz A. (red.), Rewalidacja małego dziecka z wadą słuchu w rodzinie, Szczecin - Dziwnów 2000.pl
dc.description.referencesCsanyi Y, Słuchowo-werbalne wychowanie dzieci z uszkodzonym słuchem, Warszawa 1994.pl
dc.description.referencesDanilewicz W., Izdebska J., Krzesińska-Żach B., Pomoc dziecku i jego rodzinie w środowisku lokalnym, Białystok 1995.pl
dc.description.referencesDąbrowski Z., Pedagogika opiekuńcza w zarysie, cz. I, Olsztyn 1998.pl
dc.description.referencesDykcik W., Dziecko niepełnosprawne w rodzinie - treść i zakres odpowiedzialności rodzicielskiej, (w:) Ossowski R. (red.), Sytuacja życiowa dziecka niepełnosprawnego w rodzinie, Bydgoszcz 1993.pl
dc.description.referencesDykcik W., Nowe orientacje i perspektywy badawcze pedagogiki specjalnej dla systemowego wspomagania osób niepelnosprawnych, (w:) Dykcik W., Kosakowski Cz., Kuczyńska-Kwapisz J. (red.), Pedagogika specjalna szansą na realizację potrzeb osób z odchyleniami od normy, Olsztyn - Poznań - Warszawa 2002.pl
dc.description.referencesEckert D., Przygotowanie dziecka z wadą słuchu do nauki szkolnej, Warszawa 1986.pl
dc.description.referencesFidelus A., Problem integracji dziecka niepełnosprawnego pochodzącego z rodziny mieszkającej na wsi, (w:) Kazanowski Z., Osik-Chudowolska D. (red.), Integracja osób niepełnosprawnych w edukacji i interakcjach społecznych, Lublin 2003.pl
dc.description.referencesGałkowski T., Dziecko autystyczne w środowisku rodzinnym i szkolnym, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesGałkowski T., Psychologia dziecka głuchego, Warszawa 1988.pl
dc.description.referencesGałkowski T., Kiwierski J., Encyklopedyczny słownik rehabilitacyjny, Warszawa 1986.pl
dc.description.referencesGarczyński S., Potrzeby psychiczne: niedosyt, zaspokojenie, Warszawa 1972.pl
dc.description.referencesGoleman D., Inteligencja emocjonalna, Poznań 1996.pl
dc.description.referencesGóralówna M., Hołyńska B., Rehabilitacja małych dzieci z wadą słuchu, Warszawa 1984.pl
dc.description.referencesHan-llgiewicz N., Potrzeby psychiczne dziecka, Warszawa 1961.pl
dc.description.referencesJackowska E., Środow isko rodzinne a przystosowanie społeczne dziecka w młodszym wieku szkolnym, Warszawa 1980.pl
dc.description.referencesJaniszewska-Nieścioruk Z., Postrzeganie przez młodzież niepełnosprawną intelektualnie przejawów więzi emocjonalnych w rodzinie, (w:) Janiszewska-Nieścioruk Z., Maciarz A., Ochonczenko H. (red.), Człowiek niepełnosprawny w rodzinie i środowisku lokalnym, Zielona Góra 2001.pl
dc.description.referencesJanke A. W., Wychowanie rodzinne przedmiotem pedagogicznej refleksji, (w:) Kawula S., Brągiel J., Janke A. W. (red.), Pedagogika rodziny. Obszary i panorama problematyki, Toruń 1998.pl
dc.description.referencesJarzębowska-Baziak, Rodzina dziecka upośledzonego umysłowo, „Zagadnienia Wychowawcze a Zdrowie Psychiczne" 1973, nr 4-5.pl
dc.description.referencesKamiński A., Funkcje pedagogiki społecznej, Warszawa 1982.pl
dc.description.referencesKawczyńska-Butrym Z., Rodzina wobec problemów człowieka niepełnosprawnego, „Problemy Rehabilitacji Społecznej i Zawodowej" 1993, nr 1-2.pl
dc.description.referencesKawula S., Poziom wychowawczego funkcjonowania rodzin , „Problemy Rodziny" 1970, nr 6/56.pl
dc.description.referencesKawula S., Rodzina ryzyka, (w:) Elementarne pojęcia pedagogiki społecznej i pracy socjalnej, Toruń 1999.pl
dc.description.referencesKirejczyk K., Cele wychowania i nauczania upośledzonych, (w:) Kirejczyk K. (red.), Upośledzenie umysłowe - pedagogika, Warszawa 1981a.pl
dc.description.referencesKocowski T., Potrzeby dziecka. Koncepcja systemowa, Warszawa - Wrocław 1982.pl
dc.description.referencesKosakowski Cz., Wsparcie społeczne warunkiem podmiotowego bytowania osób z różnymi typami niepełnosprawności, (w:) Kantowicz E. (red.), Wsparcie społeczne w różnych układach ludzkiego życia, Olsztyn 1997.pl
dc.description.referencesKosmalowa J., Dzisiaj się bawimy. Rewalidacja indywidualna prowadzona metodą dobrego startu, Warszawa 1999.pl
dc.description.referencesKościelska M., Oblicza upośledzenia, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesKościelska M., Rodziny dzieci niepełnosprawnych, Warszawa 1998.pl
dc.description.referencesKowalik S., Upośledzenie umysłowe. Teoria i praktyka rehabilitacji, Warszawa - Poznań 1989.pl
dc.description.referencesKozubska A., Humanizacja relacji edukacyjnych jako czynnik wspierający proces integracji, (w:) Dykcik W., Kosakowski Cz., Kuczyńska-Kwapisz J. (red.), Pedagogika specjalna szansą na realizację potrzeb osób z odchyleniami od normy, Olsztyn - Poznań - Warszawa 2002.pl
dc.description.referencesKról B., Prawidłowości strukturalne i funkcjonalne przestrzeni życiowej dziecka, (w: ) John-Borys M. (red.), Pomoc dzieciom zagrożonym patologią środowiska rodzinnego i lokalnego, Katowice 1997.pl
dc.description.referencesKustman J. M., Nasilenie lęku u matek dzieci z upośledzeniem umysłowym głębszego stopnia, (w:) Janiszewska-Nieścioruk Z., Maciarz A., Ochonczenko H. (red.), Człowiek niepełnosprawny w rodzinie i środowisku lokalnym , Zielona Góra 2001.pl
dc.description.referencesKwaśniewska G., Rola i znaczenie wsparcia społecznego dla rodzin wychowujących dziecko niepełnosprawne, (w:) Janiszewska-Nieścioruk Z., Maciarz A., Ochonczenko H. (red.), Człowiek niepełnosprawny w rodzinie i środowisku lokalnym , Zielona Góra 2001.pl
dc.description.referencesLohn Z., Ostowski T. M., Wyczesany J., Sytuacja rodzinna dzieci przewlekle chorych, (w:) Kurzawa R., Wyczesany J. (red.), Dziecko chore na astmę. Sytuacja działań pedagogicznych, medycznych i psychologicznych, Kraków 1995.pl
dc.description.referencesLarkowa H., Postawy otoczenia wobec inwalidów, Warszawa 1970.pl
dc.description.referencesŁaś H., Wiedza nauczycieli szkół publicznych o kształceniu dzieci niepełnosprawnych, (w:) Osik D., Wojnarska A. (red.), Wspomaganie rozwoju uczniów ze specjalnymi potrzebam i edukacyjnymi, Lublin 2001.pl
dc.description.referencesMaciarz A., Psychoemocjonalne problemy społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych , (w:) Bogucka J., Kościelska M. (red.), Wychowanie i nauczanie integracyjne. Nowe doświadczenia, Warszawa 1996.pl
dc.description.referencesMaciarz A., Psychoemocjonalne i wychowawcze problemy dzieci przewlekle chorych, Kraków 1998.pl
dc.description.referencesMaciarz A., Upodmiotowienie rodziny w wyniku demokratycznych przemian - szanse i zagrożenia , (w:) Janiszewska-Nieścioruk Z., Maciarz A., Ochonczenko H. (red.), Człowiek niepełnosprawny w rodzinie i środowisku lokalnym, Zielona Góra 2001.pl
dc.description.referencesMaciarz A., Wspomaganie rodziny w wypełnianiu podmiotowej roli w wychowaniu i rehabilitacji dzieci, (w:) Kostecki R., Maciarz A. (red.), Podmiotowa rola rodziców w rehabilitacji dzieci niepełnosprawnych, Zielona Góra 1993.pl
dc.description.referencesMaciaszkowa J., O współżyciu w rodzinie, Warszawa 1980.pl
dc.description.referencesMaciaszkowa J., Z teorii i praktyki pedagogiki opiekuńczej, Warszawa 1991.pl
dc.description.referencesMarek-Ruka M., Kształcenie kadry dla integracji szkolnej, (w:) Hulek A., Grochmal-Bach B. (red), Uczeń niepełnosprawny w szkole masowej, Warszawa 1992.pl
dc.description.referencesMinczakiewicz E., Wsparcie społeczne rodziny próbą odpowiedzi na potrzeby dziecka niepełnosprawnego i jego najbliższych, (w:) Janiszewska-Nieścioruk Z., Maciarz A., Ochonczenko H. (red.), Człowiek niepełnosprawny w rodzinie i środowisku lokalnym, Zielona Góra 2001.pl
dc.description.referencesMuszyńska E., Ogólne problemy wychowania w rodzinie dzieci niepełnosprawnych, (w:) Obuchowska I. (red.), Dziecko niepełnosprawne w rodzinie, wyd. II, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesObuchowska I., Dziecko niepełnosprawne w rodzinie. Zarys problemów, (w:) Ossowski R. (red.), Sytuacja życiowa dziecka niepełnosprawnego w rodzinie, Bydgoszcz 1993.pl
dc.description.referencesOkoń W., Słownik pedagogiczny, Warszawa 1987.pl
dc.description.referencesOrkwiszewska A., Dziecko niepełnosprawne na wsi, (w:) Zabłocki K. J. (red.), Dziecko niepełnosprawne, jego rodzina i edukacja, Warszawa 1999.pl
dc.description.referencesOssowski R. (red), Sytuacja życiowa dziecka niepełnosprawnego w rodzinie, Bydgoszcz 1993.pl
dc.description.referencesOstowska A., Sikorska J., Syndrom niepełnosprawności w Polsce. Bariery integracji, Warszawa 1996.pl
dc.description.referencesPilecka W., Choroba przewlekła dziecka, jego rozwój i interakcje rodzinne - model transakcyjny, (w:) Chodkowska M. (red.), Dziecko niepełnosprawne w rodzinie. Socjalizacja i rehabilitacja, Lublin 1995.pl
dc.description.referencesPilecka W., Znaczenie empatii w różnych wymiarach relacji interpersonalnych, (w:) Gaś Z. (red.), Psychologia wychowawcza stosowana, Lublin 1995.pl
dc.description.referencesPisula E., Psychologiczne problemy rodziców dzieci z zaburzeniami w rozwoju, Warszawa 1998.pl
dc.description.referencesPopławska W., Nauczyciele szkół masowych o potrzebie wiedzy w zakresie pedagogiki specjalnej, „Szkoła Specjalna" 1987, nr 3.pl
dc.description.referencesRadochański M., Horbowski A. (red.), Problemy rozwoju i wychowania dziecka wiejskiego, Rzeszów 1995.pl
dc.description.referencesSakowicz-Boboryko A., Integracja edukacyjna uczniów z wadą słuchu, Białystok 1999.pl
dc.description.referencesSchaffer H.R., Początki uspołecznienia dziecka, Warszawa 1981.pl
dc.description.referencesSęk H., Wsparcie społeczne - co zrobić, aby stało się pojęciem naukowym, „Przegląd Psychologiczny" t. XXIX, nr 3.pl
dc.description.referencesSękowska Z., Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej, Warszawa 1998.pl
dc.description.referencesSękowska Z., Znaczenie rodziny w rewalidacji dziecka niepełnosprawnego, (w:) Ossowski R. (red.), Sytuacja życiowa dziecka niepełnosprawnego w rodzinie, Bydgoszcz 1993.pl
dc.description.referencesSidor-Rządkowska M., Etyczne aspekty rehabilitacji osób niepełnosprawnych, Warszawa 1997.pl
dc.description.referencesSowa J., Podmiotowość jednostki niepełnosprawnej w procesie rewalidacji, (w:) Chodkowska M. (red.), Pedagogika specjalna wobec potrzeb teraźniejszości i wyzwań przyszłości, Lublin 1998.pl
dc.description.referencesSowa J., Wojciechowski F., Proces rehabilitacji w kontekście edukacyjnym, Rzeszów 2001.pl
dc.description.referencesSpock B., Lerrigo M. O., Wychowanie upośledzonego dziecka w warunkach domowych, Warszawa 1969.pl
dc.description.referencesSzychowiak B., Wychowanie dzieci niesprawnych ruchowo, (w:) Obuchowska I. (red.), Dziecko niepełnosprawne w rodzinie, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesSzychowiak B., Specyficzne problemy sytuacji życiowej i rewalitiacji dzieci niesprawnych ruchowo, (w:) Ossowski R. (red.), Sytuacja życiowa dziecka niepełnosprawnego w rodzinie, Bydgoszcz 1993.pl
dc.description.referencesTwardowski A., Problemy akceptacji dziecka niepełnosprawnego przez rodzinę, (w:) Ossowski R. (red.), Sytuacja życiowa dziecka niepełnosprawnego w rodzinie, Bydgoszcz 1993.pl
dc.description.referencesTwardowski A., Rodzina a dziecko niepełnosprawne, (w:) Obuchowska I. (red.), Dziecko niepełnosprawne w rodzinie, wyd. II, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesTyszka Z., Relacja :rodzina - społeczeństwo globalne" w okresie transformacji, Warszawa 1996.pl
dc.description.referencesTyszkowa M., Czynniki determinujące pracę szkolną dziecka, Warszawa 1964.pl
dc.description.referencesWielgosz E., Dzieci przewlekle chore, (w:) Obuchowska I. (red.), Dziecko niepełnosprawne w rodzinie, wyd. II, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesWojciechowski F., Problem niepełnosprawności dziecka w pedagogice rodziny - wybrane zagadnienia, (w:) Janiszewska-Nieścioruk Z., Maciarz A., Ochonczenko H. (red.), Człowiek niepełnosprawny w rodzinie i środowisku lokalnym, Zielona Góra 2001.pl
dc.description.referencesWroczyński R., Pedagogika społeczna, Warszawa 1974.pl
dc.description.referencesZabłocki K., Dziecko niepełnosprawne - jego rodzina i edukacja, Warszawa 1999.pl
dc.description.referencesZiemska M., Metody diagnozy środowiska rodzinnego, „Zdrowie psychiczne" 1965, nr 3.pl
dc.description.referencesZiemska M., Postawy rodzicielskie, Warszawa 1973.pl
dc.description.referencesZiemska M., Postawy rodzicielskie i ich wpływ na rozwój dziecka, (w:) Ziemska M. (red.), Rodzina i dziecko, Warszawa 1979a.pl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (STH)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
A_Sakowicz_Boboryko_Rodzina_jako_realizator_potrzeb_rehabilitacyjnych.pdf4 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)