Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/17331
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Sakowicz-Boboryko, Agnieszka | - |
dc.date.accessioned | 2024-10-04T06:33:00Z | - |
dc.date.available | 2024-10-04T06:33:00Z | - |
dc.date.issued | 2005 | - |
dc.identifier.isbn | 83-89190-54-1 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/17331 | - |
dc.description | Zdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01. | pl |
dc.description.sponsorship | Wydanie publikacji zostało sfinansowane przez Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Trans Humana | pl |
dc.title | Rodzina jako realizator potrzeb rehabilitacyjnych dzieci niepełnosprawnych | pl |
dc.type | Book | pl |
dc.rights.holder | © Copyright by Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckie | pl |
dc.description.references | Badora S., Czeredrecka B., Marzec D., Rodzina i formy jej wspomagania, Kraków 2001. | pl |
dc.description.references | Balcerzak-Paradowska B. (red.), Rodziny wielodzietne w Polsce. Teraźniejszość i przyszłość, Warszawa 1997. | pl |
dc.description.references | Barłóg K., Empatia oraz metody psychoaktywne w procesie integracji dzieci niepełnosprawnych w edukacji wczesnoszkolnej, (w:) Dykcik W., Szychowiak B. (red.), Nowatorskie i alternatywne metody w praktyce pedagogiki specjalnej. Przewodnik metodyczny, Poznań 2001. | pl |
dc.description.references | Borzyszkowska H., Izolacja społeczna rodzin mających dziecko upośledzone umysłowo w stopniu lekkim, Gdańsk 1997. | pl |
dc.description.references | Borzyszkowska H., Upośledzenie - rewalidacja dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo, (w:) Pomykało W. (red.), Encyklopedia pedagogiczna, Warszawa 1993. | pl |
dc.description.references | Cichocki A., Edukacja rodziców szansą nowej jakości wychowania, (w:) Biuletyn Stowarzyszenia Terapeutów Pedagogicznych, Białystok 2003, nr specjalny. | pl |
dc.description.references | Chudoba D., Rehabilitacja małego dziecka z wadą słuchu w domu rodzinnym, (w:) Eckert D., Stecewicz A. (red.), Rewalidacja małego dziecka z wadą słuchu w rodzinie, Szczecin - Dziwnów 2000. | pl |
dc.description.references | Csanyi Y, Słuchowo-werbalne wychowanie dzieci z uszkodzonym słuchem, Warszawa 1994. | pl |
dc.description.references | Danilewicz W., Izdebska J., Krzesińska-Żach B., Pomoc dziecku i jego rodzinie w środowisku lokalnym, Białystok 1995. | pl |
dc.description.references | Dąbrowski Z., Pedagogika opiekuńcza w zarysie, cz. I, Olsztyn 1998. | pl |
dc.description.references | Dykcik W., Dziecko niepełnosprawne w rodzinie - treść i zakres odpowiedzialności rodzicielskiej, (w:) Ossowski R. (red.), Sytuacja życiowa dziecka niepełnosprawnego w rodzinie, Bydgoszcz 1993. | pl |
dc.description.references | Dykcik W., Nowe orientacje i perspektywy badawcze pedagogiki specjalnej dla systemowego wspomagania osób niepelnosprawnych, (w:) Dykcik W., Kosakowski Cz., Kuczyńska-Kwapisz J. (red.), Pedagogika specjalna szansą na realizację potrzeb osób z odchyleniami od normy, Olsztyn - Poznań - Warszawa 2002. | pl |
dc.description.references | Eckert D., Przygotowanie dziecka z wadą słuchu do nauki szkolnej, Warszawa 1986. | pl |
dc.description.references | Fidelus A., Problem integracji dziecka niepełnosprawnego pochodzącego z rodziny mieszkającej na wsi, (w:) Kazanowski Z., Osik-Chudowolska D. (red.), Integracja osób niepełnosprawnych w edukacji i interakcjach społecznych, Lublin 2003. | pl |
dc.description.references | Gałkowski T., Dziecko autystyczne w środowisku rodzinnym i szkolnym, Warszawa 1995. | pl |
dc.description.references | Gałkowski T., Psychologia dziecka głuchego, Warszawa 1988. | pl |
dc.description.references | Gałkowski T., Kiwierski J., Encyklopedyczny słownik rehabilitacyjny, Warszawa 1986. | pl |
dc.description.references | Garczyński S., Potrzeby psychiczne: niedosyt, zaspokojenie, Warszawa 1972. | pl |
dc.description.references | Goleman D., Inteligencja emocjonalna, Poznań 1996. | pl |
dc.description.references | Góralówna M., Hołyńska B., Rehabilitacja małych dzieci z wadą słuchu, Warszawa 1984. | pl |
dc.description.references | Han-llgiewicz N., Potrzeby psychiczne dziecka, Warszawa 1961. | pl |
dc.description.references | Jackowska E., Środow isko rodzinne a przystosowanie społeczne dziecka w młodszym wieku szkolnym, Warszawa 1980. | pl |
dc.description.references | Janiszewska-Nieścioruk Z., Postrzeganie przez młodzież niepełnosprawną intelektualnie przejawów więzi emocjonalnych w rodzinie, (w:) Janiszewska-Nieścioruk Z., Maciarz A., Ochonczenko H. (red.), Człowiek niepełnosprawny w rodzinie i środowisku lokalnym, Zielona Góra 2001. | pl |
dc.description.references | Janke A. W., Wychowanie rodzinne przedmiotem pedagogicznej refleksji, (w:) Kawula S., Brągiel J., Janke A. W. (red.), Pedagogika rodziny. Obszary i panorama problematyki, Toruń 1998. | pl |
dc.description.references | Jarzębowska-Baziak, Rodzina dziecka upośledzonego umysłowo, „Zagadnienia Wychowawcze a Zdrowie Psychiczne" 1973, nr 4-5. | pl |
dc.description.references | Kamiński A., Funkcje pedagogiki społecznej, Warszawa 1982. | pl |
dc.description.references | Kawczyńska-Butrym Z., Rodzina wobec problemów człowieka niepełnosprawnego, „Problemy Rehabilitacji Społecznej i Zawodowej" 1993, nr 1-2. | pl |
dc.description.references | Kawula S., Poziom wychowawczego funkcjonowania rodzin , „Problemy Rodziny" 1970, nr 6/56. | pl |
dc.description.references | Kawula S., Rodzina ryzyka, (w:) Elementarne pojęcia pedagogiki społecznej i pracy socjalnej, Toruń 1999. | pl |
dc.description.references | Kirejczyk K., Cele wychowania i nauczania upośledzonych, (w:) Kirejczyk K. (red.), Upośledzenie umysłowe - pedagogika, Warszawa 1981a. | pl |
dc.description.references | Kocowski T., Potrzeby dziecka. Koncepcja systemowa, Warszawa - Wrocław 1982. | pl |
dc.description.references | Kosakowski Cz., Wsparcie społeczne warunkiem podmiotowego bytowania osób z różnymi typami niepełnosprawności, (w:) Kantowicz E. (red.), Wsparcie społeczne w różnych układach ludzkiego życia, Olsztyn 1997. | pl |
dc.description.references | Kosmalowa J., Dzisiaj się bawimy. Rewalidacja indywidualna prowadzona metodą dobrego startu, Warszawa 1999. | pl |
dc.description.references | Kościelska M., Oblicza upośledzenia, Warszawa 1995. | pl |
dc.description.references | Kościelska M., Rodziny dzieci niepełnosprawnych, Warszawa 1998. | pl |
dc.description.references | Kowalik S., Upośledzenie umysłowe. Teoria i praktyka rehabilitacji, Warszawa - Poznań 1989. | pl |
dc.description.references | Kozubska A., Humanizacja relacji edukacyjnych jako czynnik wspierający proces integracji, (w:) Dykcik W., Kosakowski Cz., Kuczyńska-Kwapisz J. (red.), Pedagogika specjalna szansą na realizację potrzeb osób z odchyleniami od normy, Olsztyn - Poznań - Warszawa 2002. | pl |
dc.description.references | Król B., Prawidłowości strukturalne i funkcjonalne przestrzeni życiowej dziecka, (w: ) John-Borys M. (red.), Pomoc dzieciom zagrożonym patologią środowiska rodzinnego i lokalnego, Katowice 1997. | pl |
dc.description.references | Kustman J. M., Nasilenie lęku u matek dzieci z upośledzeniem umysłowym głębszego stopnia, (w:) Janiszewska-Nieścioruk Z., Maciarz A., Ochonczenko H. (red.), Człowiek niepełnosprawny w rodzinie i środowisku lokalnym , Zielona Góra 2001. | pl |
dc.description.references | Kwaśniewska G., Rola i znaczenie wsparcia społecznego dla rodzin wychowujących dziecko niepełnosprawne, (w:) Janiszewska-Nieścioruk Z., Maciarz A., Ochonczenko H. (red.), Człowiek niepełnosprawny w rodzinie i środowisku lokalnym , Zielona Góra 2001. | pl |
dc.description.references | Lohn Z., Ostowski T. M., Wyczesany J., Sytuacja rodzinna dzieci przewlekle chorych, (w:) Kurzawa R., Wyczesany J. (red.), Dziecko chore na astmę. Sytuacja działań pedagogicznych, medycznych i psychologicznych, Kraków 1995. | pl |
dc.description.references | Larkowa H., Postawy otoczenia wobec inwalidów, Warszawa 1970. | pl |
dc.description.references | Łaś H., Wiedza nauczycieli szkół publicznych o kształceniu dzieci niepełnosprawnych, (w:) Osik D., Wojnarska A. (red.), Wspomaganie rozwoju uczniów ze specjalnymi potrzebam i edukacyjnymi, Lublin 2001. | pl |
dc.description.references | Maciarz A., Psychoemocjonalne problemy społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych , (w:) Bogucka J., Kościelska M. (red.), Wychowanie i nauczanie integracyjne. Nowe doświadczenia, Warszawa 1996. | pl |
dc.description.references | Maciarz A., Psychoemocjonalne i wychowawcze problemy dzieci przewlekle chorych, Kraków 1998. | pl |
dc.description.references | Maciarz A., Upodmiotowienie rodziny w wyniku demokratycznych przemian - szanse i zagrożenia , (w:) Janiszewska-Nieścioruk Z., Maciarz A., Ochonczenko H. (red.), Człowiek niepełnosprawny w rodzinie i środowisku lokalnym, Zielona Góra 2001. | pl |
dc.description.references | Maciarz A., Wspomaganie rodziny w wypełnianiu podmiotowej roli w wychowaniu i rehabilitacji dzieci, (w:) Kostecki R., Maciarz A. (red.), Podmiotowa rola rodziców w rehabilitacji dzieci niepełnosprawnych, Zielona Góra 1993. | pl |
dc.description.references | Maciaszkowa J., O współżyciu w rodzinie, Warszawa 1980. | pl |
dc.description.references | Maciaszkowa J., Z teorii i praktyki pedagogiki opiekuńczej, Warszawa 1991. | pl |
dc.description.references | Marek-Ruka M., Kształcenie kadry dla integracji szkolnej, (w:) Hulek A., Grochmal-Bach B. (red), Uczeń niepełnosprawny w szkole masowej, Warszawa 1992. | pl |
dc.description.references | Minczakiewicz E., Wsparcie społeczne rodziny próbą odpowiedzi na potrzeby dziecka niepełnosprawnego i jego najbliższych, (w:) Janiszewska-Nieścioruk Z., Maciarz A., Ochonczenko H. (red.), Człowiek niepełnosprawny w rodzinie i środowisku lokalnym, Zielona Góra 2001. | pl |
dc.description.references | Muszyńska E., Ogólne problemy wychowania w rodzinie dzieci niepełnosprawnych, (w:) Obuchowska I. (red.), Dziecko niepełnosprawne w rodzinie, wyd. II, Warszawa 1995. | pl |
dc.description.references | Obuchowska I., Dziecko niepełnosprawne w rodzinie. Zarys problemów, (w:) Ossowski R. (red.), Sytuacja życiowa dziecka niepełnosprawnego w rodzinie, Bydgoszcz 1993. | pl |
dc.description.references | Okoń W., Słownik pedagogiczny, Warszawa 1987. | pl |
dc.description.references | Orkwiszewska A., Dziecko niepełnosprawne na wsi, (w:) Zabłocki K. J. (red.), Dziecko niepełnosprawne, jego rodzina i edukacja, Warszawa 1999. | pl |
dc.description.references | Ossowski R. (red), Sytuacja życiowa dziecka niepełnosprawnego w rodzinie, Bydgoszcz 1993. | pl |
dc.description.references | Ostowska A., Sikorska J., Syndrom niepełnosprawności w Polsce. Bariery integracji, Warszawa 1996. | pl |
dc.description.references | Pilecka W., Choroba przewlekła dziecka, jego rozwój i interakcje rodzinne - model transakcyjny, (w:) Chodkowska M. (red.), Dziecko niepełnosprawne w rodzinie. Socjalizacja i rehabilitacja, Lublin 1995. | pl |
dc.description.references | Pilecka W., Znaczenie empatii w różnych wymiarach relacji interpersonalnych, (w:) Gaś Z. (red.), Psychologia wychowawcza stosowana, Lublin 1995. | pl |
dc.description.references | Pisula E., Psychologiczne problemy rodziców dzieci z zaburzeniami w rozwoju, Warszawa 1998. | pl |
dc.description.references | Popławska W., Nauczyciele szkół masowych o potrzebie wiedzy w zakresie pedagogiki specjalnej, „Szkoła Specjalna" 1987, nr 3. | pl |
dc.description.references | Radochański M., Horbowski A. (red.), Problemy rozwoju i wychowania dziecka wiejskiego, Rzeszów 1995. | pl |
dc.description.references | Sakowicz-Boboryko A., Integracja edukacyjna uczniów z wadą słuchu, Białystok 1999. | pl |
dc.description.references | Schaffer H.R., Początki uspołecznienia dziecka, Warszawa 1981. | pl |
dc.description.references | Sęk H., Wsparcie społeczne - co zrobić, aby stało się pojęciem naukowym, „Przegląd Psychologiczny" t. XXIX, nr 3. | pl |
dc.description.references | Sękowska Z., Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej, Warszawa 1998. | pl |
dc.description.references | Sękowska Z., Znaczenie rodziny w rewalidacji dziecka niepełnosprawnego, (w:) Ossowski R. (red.), Sytuacja życiowa dziecka niepełnosprawnego w rodzinie, Bydgoszcz 1993. | pl |
dc.description.references | Sidor-Rządkowska M., Etyczne aspekty rehabilitacji osób niepełnosprawnych, Warszawa 1997. | pl |
dc.description.references | Sowa J., Podmiotowość jednostki niepełnosprawnej w procesie rewalidacji, (w:) Chodkowska M. (red.), Pedagogika specjalna wobec potrzeb teraźniejszości i wyzwań przyszłości, Lublin 1998. | pl |
dc.description.references | Sowa J., Wojciechowski F., Proces rehabilitacji w kontekście edukacyjnym, Rzeszów 2001. | pl |
dc.description.references | Spock B., Lerrigo M. O., Wychowanie upośledzonego dziecka w warunkach domowych, Warszawa 1969. | pl |
dc.description.references | Szychowiak B., Wychowanie dzieci niesprawnych ruchowo, (w:) Obuchowska I. (red.), Dziecko niepełnosprawne w rodzinie, Warszawa 1995. | pl |
dc.description.references | Szychowiak B., Specyficzne problemy sytuacji życiowej i rewalitiacji dzieci niesprawnych ruchowo, (w:) Ossowski R. (red.), Sytuacja życiowa dziecka niepełnosprawnego w rodzinie, Bydgoszcz 1993. | pl |
dc.description.references | Twardowski A., Problemy akceptacji dziecka niepełnosprawnego przez rodzinę, (w:) Ossowski R. (red.), Sytuacja życiowa dziecka niepełnosprawnego w rodzinie, Bydgoszcz 1993. | pl |
dc.description.references | Twardowski A., Rodzina a dziecko niepełnosprawne, (w:) Obuchowska I. (red.), Dziecko niepełnosprawne w rodzinie, wyd. II, Warszawa 1995. | pl |
dc.description.references | Tyszka Z., Relacja :rodzina - społeczeństwo globalne" w okresie transformacji, Warszawa 1996. | pl |
dc.description.references | Tyszkowa M., Czynniki determinujące pracę szkolną dziecka, Warszawa 1964. | pl |
dc.description.references | Wielgosz E., Dzieci przewlekle chore, (w:) Obuchowska I. (red.), Dziecko niepełnosprawne w rodzinie, wyd. II, Warszawa 1995. | pl |
dc.description.references | Wojciechowski F., Problem niepełnosprawności dziecka w pedagogice rodziny - wybrane zagadnienia, (w:) Janiszewska-Nieścioruk Z., Maciarz A., Ochonczenko H. (red.), Człowiek niepełnosprawny w rodzinie i środowisku lokalnym, Zielona Góra 2001. | pl |
dc.description.references | Wroczyński R., Pedagogika społeczna, Warszawa 1974. | pl |
dc.description.references | Zabłocki K., Dziecko niepełnosprawne - jego rodzina i edukacja, Warszawa 1999. | pl |
dc.description.references | Ziemska M., Metody diagnozy środowiska rodzinnego, „Zdrowie psychiczne" 1965, nr 3. | pl |
dc.description.references | Ziemska M., Postawy rodzicielskie, Warszawa 1973. | pl |
dc.description.references | Ziemska M., Postawy rodzicielskie i ich wpływ na rozwój dziecka, (w:) Ziemska M. (red.), Rodzina i dziecko, Warszawa 1979a. | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (STH) Książki/Rozdziały (WNoE) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
A_Sakowicz_Boboryko_Rodzina_jako_realizator_potrzeb_rehabilitacyjnych.pdf | 4 MB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)