Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/17270
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Moroz, Grzegorz | - |
dc.date.accessioned | 2024-09-23T09:25:43Z | - |
dc.date.available | 2024-09-23T09:25:43Z | - |
dc.date.issued | 2002 | - |
dc.identifier.citation | Linguodidactica, T. 6, 2002, s. 183-194 | pl |
dc.identifier.isbn | 83-89031-49-3 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/17270 | - |
dc.description | Zdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01. | pl |
dc.language.iso | en | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.title | Some remarks on teaching Introduction to English literature to Polish students of English | pl |
dc.type | Book chapter | pl |
dc.rights.holder | Copyright © Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2002 | pl |
dc.description.Affiliation | Uniwersytet w Białymstoku | pl |
dc.description.references | Brumfit, C., Benton, M.,(ed.),. (1993) Teaching Literature: A World Perspective, Modern English Publications in Association with the British Council, Basingstoke, Macmillan. | pl |
dc.description.references | Carter, R., (1997) Investigating English Discourse; Language Literacy and Literature, Routledge, London and New York. | pl |
dc.description.references | Delanoy, W., (1996) The Complexity of Literature Teaching in the Language Classroom: A Reflective Practitioner’s View, pp. 62-90 in Bredella L., Delanoy W. (eds.) Challenges of Literary Texts in the Foreign Language Classroom, Tubungen, Gunter Narr Verlag. | pl |
dc.description.references | Durant, A., (1993) Interactive Approaches to Teaching Literature in Hong Kong, pp. 150-171 in Brumfit, C., Benton, M., (ed.) ,. (1993) Teaching Literature: A World Perspective, Modern English Publications in Association with the British Council, Basingstoke, Macmillan. | pl |
dc.description.references | Eagleton, T., (1983) Introduction to Literary Theory. London, Blackwell. | pl |
dc.description.references | Fish, S., (1980) Is There a Text in This Class?, The Authority of Interpretative Community, Harvard University Press, Cambridge Massachusetts, London, England. | pl |
dc.description.references | Hayhoe, M., (1995) Jostling with the Text, pp. 166-181 in Kravis J, (ed.) Teaching Literature: Writers and Teachers Talking, Cork University Press, Cork | pl |
dc.description.references | Honey, J., (1991) Examining Literature: An Alternative Perspective. pp. 114-119 in Brymfit, C., Assessment in Literature Teaching, London, Macmillan. | pl |
dc.description.references | Mailoux, S., (1982) Interpretative Conventions: The Reader in the Study of American Fiction. Ithaca, Cornell UP. | pl |
dc.description.references | Moroz, G., (2002) Integration of English Literature, English History and British Studies, pp. 84-94 in Cultural Curriculum, Theory, Practice, Trends; ed. Julitta Rydlewska, Szczecin. | pl |
dc.description.volume | 6 | pl |
dc.description.firstpage | 183 | pl |
dc.description.lastpage | 194 | pl |
dc.identifier.citation2 | Linguodidactica | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki/Rozdziały (WFil) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
G_Moroz_Some_Remarks_on_teaching_Introduction.pdf | 1,02 MB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)