REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/17215
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKarpińska, Anna-
dc.date.accessioned2024-09-09T06:38:13Z-
dc.date.available2024-09-09T06:38:13Z-
dc.date.issued1999-
dc.identifier.isbn83-86696-48-6-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/17215-
dc.descriptionZdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01.pl
dc.description.sponsorshipWydanie publikacji dofinansowane przez Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherTrans Humanapl
dc.titleDrugoroczność. Pedagogiczne wyzwanie dla współczesnościpl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckiepl
dc.description.referencesBach-Olasik T.: Doświadczenia szkolne źródłem lęku w opinii młodzieży. "Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze" 1991, nr 6.pl
dc.description.referencesBaker D. P., Smith T.: Three Trends in the Condition of Education in the United States. Teachers College Record 1997, nr 1.pl
dc.description.referencesBalcerzak B.: Przyczyny niepowodzeń. "Edukacja i Dialog" 1991, nr 5.pl
dc.description.referencesBanach Cz.: O problemach doskonalenia i przebudowy systemu edukacji w Polsce. "Dyrektor Szkoły" 1995, nr 8-9.pl
dc.description.referencesBanach Cz.: Polska szkoła i system edukacji -przemiany i perspektywy. Toruń 1995.pl
dc.description.referencesBarczyk P.: Klasy terapeutyczno-wyrównawcze. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze" 1993, nr 9.pl
dc.description.referencesBeichner R. J., Dobey D. C.: Classroom teaching. Elementary Science. Wyd. Allyn and Bacon, Massachusetts 1994.pl
dc.description.referencesBeurteilen und Färdern. Bericht des Projektleitungsstabs Ganzheitlich Beurteilen und Färdern, Luzern 1992.pl
dc.description.referencesBiała Księga Kształcenia i Doskonalenia. Nauczanie i uczenie się - Na drodze do uczącego się społeczeństwa. Wyd. polskiej edycji : Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP, Warszawa 1997.pl
dc.description.referencesBjörn G.: Reformtendenzen im Schwedischen Gymnasium - pädagogische Möglichkeiten, (w:) Protz S.: Europa ais Bildungsgemeinschaft. Hain Verlag, Jena 1997.pl
dc.description.referencesBloom B.S.: All our Children Learning A Primer for Parents, Teachers and other Educators. McGraw - Hill Book Company, New York - St. Louis (...) 1981.pl
dc.description.referencesBIoom B.S.: Human Characteristicis and School Learning. McGraw - Hill Book Company, New York 1976.pl
dc.description.referencesBłażejewski Z.: Prawo dziecka d o sukcesu. "Życie Szkoły" 1988, nr 3.pl
dc.description.referencesBodegruber B.: Offenes Lernen in 28 Schritten. Veritas - Verlag, Linz 1994.pl
dc.description.referencesBogaj A.: Jakość kształcenia - dylematy teorii i praktyki oceniania. "Edukacja" 1996, nr 4.pl
dc.description.referencesBogaj A. (red.): Realia i perspektywy reform oświatowych. Warszawa 1997.pl
dc.description.referencesBogaj A., Kwiatkowski S. M., Szymański M. J.: System edukacji w Polsce. Osiągnięcia. Przemiany. Dylematy. Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesBogdanowicz M.: Metoda dobrego startu. WSiP, Warszawa 1985.pl
dc.description.referencesBorkowska A.: Organizacja terapii pedagogicznej. "Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze" 1995, nr 1.pl
dc.description.referencesBrągiel J.: Konsekwencje rozbicia rodziny doświadczane przez dzieci. "Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze" 1992, nr 7.pl
dc.description.referencesBudge D.: Times Education Supplement, 1996.pl
dc.description.referencesCetron M., Gayle M.: Educational Renaissance. Our Schools at the Turn of the Twenty - First Century. Sto Martin's Press, New York 1991.pl
dc.description.referencesCetron M.: Schools of the Future. McGraw-Hill Book Company, New York 1985.pl
dc.description.referencesCharter D.: Schools chief cause for pupils to learn right from wrong. "The Times" 1995.pl
dc.description.referencesChurch S. M.: The Future of Whole Language. Heinemann. Portsmouth 1996.pl
dc.description.referencesCiczkowski W.: W holenderskich szkołach podstawowych. "Edukacja i Dialog" 1993, nr 1.pl
dc.description.referencesCunningham P. M., Allington R. L.: Classrooms That Work. Harper Collins College Publishers, New York 1994.pl
dc.description.referencesCzajkowska J., Herda H.: Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole. WSiP, Warszawa 1989.pl
dc.description.referencesCzajkowska-Kilianek H., Kilianek J.: O potrzebie analizy frekwencji uczniów na lekcjach szkolnych, "Nowa Szkoła" 1993, nr 3.pl
dc.description.referencesCzyżowska E., Pelczar H. (red.): Dziecku można pomóc. Terapia pedagogiczna. Rzeszów 1990.pl
dc.description.referencesDanilewicz W.: Dziecko w rodzinie rozłączonej. "Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze" 1992, nr 1.pl
dc.description.referencesDelors J.: Learning The Treasure Within. Report to UNESCO, Paris 1996.pl
dc.description.referencesDenek K.: Dylematy edukacji w Polsce i próby ich przezwyciężenia. "Wychowanie na co dzień" 1997, nr 6.pl
dc.description.referencesDenek K.: O nowy kształt edukacji. Toruń 1998.pl
dc.description.referencesDenek K.: Powodzenia i niepowodzenia szkolne w kontekście badań, (w:) Łysek J. (red.): Niepowodzenia szkolne. Impuls, Kraków 1998.pl
dc.description.referencesDie Bekämpfung des Schulversagens: eine Herausforderung an ein Vereintes Europa. EURYDICE, Europäische Kommission, Brüssel - Luxemburg 1994.pl
dc.description.referencesDominikowski Z.: Szkoła francuska w zbliżeniu. "Edukacja i Dialog" 1995, nr 3.pl
dc.description.referencesDom S.: Creating the Dropout. An Institutional and Social History of School failure. Westport C. T. Praeger, 1996.pl
dc.description.referencesDyfuzje i patologie w rodzinie (fragmenty Raportu o sytuacji polskich rodzin opracowanego przez Pełnomocnika ds. Rodziny i Kobiet w sierpniu 1995 r.), "ProbIemy Opiekuńczo-Wychowawcze" 1995, nr 9.pl
dc.description.referencesDziennik Urzędowy nr 127, poz. 585 - ustawa z dnia 3 grudnia 1993 roku.pl
dc.description.referencesDziewa B.: Uwagi do projektu minimum programowego w nauczaniu początkowym. "Reforma Szkolna" 1993, nr 7-8.pl
dc.description.referencesDziewulak D.: Priorytety edukacyjne Wspólnoty Europejskiej. "Nowa Szkoła" 1993, nr 1.pl
dc.description.referencesEkiert-Grabowska D.: Syndrom nieadekwatnych osiągnięć szkolnych - stare czy nowe zjawisko pedagogiczne. "Życie Szkoły" 1994, nr 3.pl
dc.description.referencesFifielska-Nowak T.: Refleksje na temat drugoroczności. "Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze" 1993, nr 3.pl
dc.description.referencesFine M.: Framing Dropouts. State University of New York Press, New York 1991. Ganzheitlich Beurteilen und Fördern. Eine Information für Eltern, Lehrerschaft und Schulpflegen. Hrsg. von M. Iten, P. Theiler, Erziehungsdepartement Kanton Luzern 1993.pl
dc.description.referencesGanzheitlich Beurteilen und Fördern. Konzept Projektphase III 1998-2002, Amt für Unterricht des Kantans Luzern, Luzern 1996.pl
dc.description.referencesGardner H.: Multiple Intelligences. Harper Collins Publishers, New York 1993.pl
dc.description.referencesGnitecki L.: Teoria zintegrowanych zadań szkolnych. Poznań 1996.pl
dc.description.referencesGórska B.: Czy tak można uczyć ? "Reforma Szkolna" 1993, nr 9.pl
dc.description.referencesGrzywak-Kaczyńska M.: Powodzenia szkolne a inteligencja. Nasza Księgarnia, Warszawa 1935.pl
dc.description.referencesHanisz J.: Edukacja elementarna. "Reforma Szkolna" 1993, nr 7-8.pl
dc.description.referencesHańska M.: O zagrożeniach zdrowia. "Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze" 1996, nr 6.pl
dc.description.referencesHastings N.: Klassenzimmerorganisation zwischen Ideologie und Erkenntnis, (w:) Protz S.: Europa aIs Bildungsgemeinschaft. Hain Verlag, Jena 1997.pl
dc.description.referencesHellwig J.: Elementem reformy muszą być podręczniki. "Nowości Oświatowe" 1993, nr 5.pl
dc.description.referencesHill B. C., Johnson N. J., Schlick Noe K. L.: Literature Circles and Response. Christopher Gordon Publishers, Norwood 1995.pl
dc.description.referencesHoffer T. B.: High School Graduation Requirements: Effects on Dropping Out and Student Achievement. Teachers College "Record" 1997, nr 4.pl
dc.description.referencesHopkins R. L.: Narrative Schooling. Teachers College Press, Columbia University, New York 1994.pl
dc.description.referencesIten M., Theiler P.: Ganzheitlich Beurteilen und Fördern. Eine Information für Eltern, Lehrerschaft und Schulpflegen, Erziehungsdepartement Kanton Luzern, Luzern 1993.pl
dc.description.referencesIten M.: Laufende Projekte, Erziehungsdepartement Kanton Luzern, Luzern 1994.pl
dc.description.referencesJakowicka M.: Ocena szkolna w przemianach edukacyjnych. "Życie Szkoły" 1994, nr 8.pl
dc.description.referencesJakowicka M., Mende K. D. (red.): Edukacja w okresie przemian ustrojowych. Zielona Góra - Cotbus 1994.pl
dc.description.referencesJakóbowski J.: Młody nauczyciel w kolektywie pedagogicznym szkoły. PWN, Warszawa - Poznań 1984.pl
dc.description.referencesJakóbowski J.: O sprawności pracy pedagogicznej początkujących nauczycieli. Wyd. WSP, Bydgoszcz 1973.pl
dc.description.referencesJanowski A.: Kierunki przemian oświatowych w latach 90-tych. "Kwartalnik Pedagogiczny" 1992, nr 2.pl
dc.description.referencesJanowski A.: Reformowanie oświaty w pięć lat po roku 1989. "Społeczeństwo Otwarte" 1994, nr 7-8.pl
dc.description.referencesJastrząb J.: Nauczycielska diagnoza trudności w uczeniu się. "Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze", 1990, nr 7.pl
dc.description.referencesJastrząb J.: Niektóre przyczyny niepowodzeń szkolnych. "Wychowanie na co dzień" 1995, nr 10-11.pl
dc.description.referencesJastrząb J.: Niepowodzenia szkolne - problem szkoły czy nauczyciela. "Wychowanie na co dzień" 1995, nr 9-12.pl
dc.description.referencesJundziłł I.: Podmiotowość dziecka w rodzinie i szkole. "Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze" 1995, nr 2.pl
dc.description.referencesJurczyk P.: Uwarunkowania niepowodzeń szkolnych w interakcjach nauczyciel - uczeń, (w:) Żurkiewicz E.: Niepowodzenia szkolne w opinii naukowców polskich i francuskich. "Nowa Szkoła" 1990, nr 7.pl
dc.description.referencesKalinowski M.: Niepowodzenia szkolne a społeczne niedostosowanie. "Życie Szkoły" 1989, nr 12.pl
dc.description.referencesKańtoch B.: Czy klasy wyrównawcze s ą potrzebne? "Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze" 1993, nr 9.pl
dc.description.referencesKargulowa A.: Dlaczego dzieci nie lubią szkoły? WSiP, Warszawa 1991.pl
dc.description.referencesKarpińska A.: Drugoroczność - ponownie aktualna. Zeszyty Naukowe Filii UW w Białymstoku, nr 42, t. XVII - Pedagogika 1985.pl
dc.description.referencesKarpińska A.: Drugoroczność w opinii nauczycieli. Białystok 1990.pl
dc.description.referencesKarpińska A: Dwojakie rozumienie skuteczności drugoroczności. "Problemy Oświaty na Wsi" 1988, nr 6.pl
dc.description.referencesKarpińska A: Minimalizacja drugoroczności - między teraźniejszością a przyszłością. "Test" 1997, nr 2 (8).pl
dc.description.referencesKarpińska A.: Minimalizacja drugoroczności - realia, warunki i szanse. Białystok 1990.pl
dc.description.referencesKarpińska A.: Nauczyciele wobec minimalizacji drugoroczności, (w:) Prokopiuk W. (red.): Modernizacja systemów a zawód nauczyciela. Białystok 1990.pl
dc.description.referencesKarpińska A.: Niepowodzenia szkolne - realia i oczekiwania, (w:) Podoska-Filipowicz E., Błażejowski H., Gerlach R. (red.): Transformacja w edukacji - konieczność, możliwości, realia i nadzieje. Wyd. WSP, Bydgoszcz 1995.pl
dc.description.referencesKarpińska A.: Niepowodzenia szkolne w praktyce edukacyjnej, (w:) Maszke A W. (red.): Stałość i zmienność w naukach pedagogicznych. Wyd. WSP, Olsztyn 1995.pl
dc.description.referencesKarpińska A.: Niepowodzenia szkolne (zestawienie bibliograficzne z lat 1990-1995). "Nowa Szkoła" 1997, nr 5.pl
dc.description.referencesKarpińska A.: Problematyka niepowodzeń szkolnych w kształceniu nauczycieli, (w:) Ochmański M. (red.): Alternatywne modele kształcenia nauczycieli. Wyd. M. Skłodowskiej-Curie, Lublin 1995.pl
dc.description.referencesKarpińska A.: Szanse minimalizacji drugoroczności w praktyce szkolnej w opinii nauczycieli, (w:) Puślecki W. (red.): Nowatorstwo pedagogiczne w nauczaniu początkowym. Wyd. WSP, Opole 1992.pl
dc.description.referencesKarpińska A.: Szanse minimalizacji drugoroczności w szkołach podstawowych regionu północno-wschodniej Polski, (w:) A. Karpińska (red.): Wyznaczniki powodzeń edukacyjnych. Oficyna Wydawnicza MWN, Olecko 1994.pl
dc.description.referencesKarpińska A.: To Think About Future Taking Reality Into Account. (Konferencja w Rydze w 1998 r. nt. Leading Education in the 21st Century.)pl
dc.description.referencesKarpińska A.: Uwarunkowania niepowodzeń szkolnych dziecka wiejskiego, (w:) Radochoński M., Horbowski A.: (red.): Problemy rozwoju i wychowania dziecka wiejskiego. Wyd. WSP, Rzeszów 1995.pl
dc.description.referencesKarpińska A.: Uwarunkowania opóźnień w szkolnictwie podstawowym, (w:) Niemiec J. (red.): Uwarunkowania osiągnięć szkolnictwa. Białystok 1990.pl
dc.description.referencesKawula A.: Kierunki edukacyjnych przemian. "Nowa Szkoła" 1991, nr 10.pl
dc.description.referencesKeman Cone J.: Appearing Acts: Creating Readers in a High School English Class, (w:) J. Hall, C. H. Campbell, E. J. Miech: Class Acts. Teachers Reflect on Their Own Classroom Practice. Harvard Educational Review, Cambridge 1997.pl
dc.description.referencesKett J.: School Leaving. Dead End or Detour? The J. Hopkins University Press, Baltimore 1995.pl
dc.description.referencesKluczyński J. (red.): Ekonomiczno-społeczne aspekty kształcenia. "Książka i Wiedza", Warszawa 1968.pl
dc.description.referencesKmita A.: Lęk w szkole. "Życie Szkoły" 1991, nr 5.pl
dc.description.referencesKojs W.: Wokół pojęcia niepowodzeń szkolnych, (w:) Łysek J. (red.): Niepowodzenia szkolne. Impuls, Kraków 1998.pl
dc.description.referencesKomeński J. A.: Wielka dydaktyka. Zakład im. Ossolińskich, Wrocław 1956.pl
dc.description.referencesKonopnicki J.: Powodzenia i niepowodzenia szkolne. PZWS, Warszawa 1966.pl
dc.description.referencesKonopnicki J.: Problem opóźnienia w nauce szkolnej. Ossolineum, Wrocław - Kraków 1961.pl
dc.description.referencesKontewicz W.: Szkoła letnia. "Nowa Szkoła" 1995, nr 9.pl
dc.description.referencesKordzińska J.: Drabina z powyłamywanym i szczeblami. "Nowa Szkoła" 1994, nr 6.pl
dc.description.referencesKordziński J.: Zamiast pusto brzmiących numerków. "Edukacja i Dialog" 1994, nr 7.pl
dc.description.referencesKotarbiński T.: Traktat o dobrej robocie. Ossolineum, Wrocław - Warszawa - Kraków - Gdańsk 1973.pl
dc.description.referencesKozłowska A.: Niepowodzenia w nauce (cz. I i II). "Życie Szkoły" 1993, nr 7 i 8.pl
dc.description.referencesKozłowska K.: Nauczyciel-partner to nie kumpel od wagarów. "Głos Nauczycielski" 1990, nr 48.pl
dc.description.referencesKozubal J.: Dzień za dniem. "Głos Nauczycielski" 1995, nr 7.pl
dc.description.referencesKulas D.: Następstwa zaburzeń mowy. "Życie Szkoły" 1991, nr 10.pl
dc.description.referencesKulwanowski L.: Nowa skala ocen w opinii uczniów. "Nowa Szkoła" 1992, nr 5.pl
dc.description.referencesKupisiewicz Cz.: Niepowodzenia dydaktyczne. Przyczyny oraz niektóre środki zaradcze. PWN, Warszawa 1972.pl
dc.description.referencesKupisiewicz Cz.: Niepowodzenia szkolne. Pedagogiczne wyzwanie dla Europy. "Edukacja" 1995, nr 1.pl
dc.description.referencesKupisiewicz Cz.: Nowoczesność w kształceniu i wychowaniu. WSiP, Warszawa 1989.pl
dc.description.referencesKupisiewicz Cz.: O zapobieganiu drugoroczności. WSiP, Warszawa 1974.pl
dc.description.referencesKupisiewicz Cz.: Paradygmaty i wizje reform oświatowych. Wydawnictwo "Żak", Warszawa 1994.pl
dc.description.referencesKupisiewicz Cz.: Pedagogiczne wyzwanie dla Europy. "Głos Nauczycielski" 1995, nr 10.pl
dc.description.referencesKupisiewicz Cz.: Propozycje i kierunki reform szkolnych w USA, Anglii i Polsce na przełomie lat 80 i 90. Wyd. "Żak", Warszawa 1994.pl
dc.description.referencesKupisiewicz Cz.: Szkolnictwo w procesie przebudowy. Wyd. "Żak", Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesKupisiewicz M.: Trudności dzieci z wadą słuchu w uczeniu się matematyki. "Szkoła Specjalna" 1994, nr 1.pl
dc.description.referencesKwieciński Z.: Edukacja wobec nadziei i zagrożeń współczesności. Poznań 1998.pl
dc.description.referencesKwieciński Z.: Edukacja wobec wyzwań demokracji. "Wychowanie na co dzień" 1995, nr 7-8.pl
dc.description.referencesLange A.: Dyrektor - gmina - kurator czyli ABC samorządnej oświaty. "Dyrektor Szkoły" 1994, nr 2.pl
dc.description.referencesLaufende Projekte, Hrsg. von M. lten, Erziehungsdepartement Kanton Luzem, Luzem 1994.pl
dc.description.referencesLearning to Succeed. Report of The National Commission on Education. London 1993.pl
dc.description.references"Le Monde de l'Education", listopad 1994, nr 220; maj 1994, nr 236; styczeń 1992, nr 189, lipiec-sierpień 1995, nr 228.pl
dc.description.referencesLenkiewicz J.: Profilaktyka niepowodzeń szkolnych. "Edukacja i Dialog" 1994, nr 2.pl
dc.description.referencesLewandowska E.: Ocena stanu zdrowia dzieci i młodzieży. "Wychowanie na co dzień" 1996, nr 4.pl
dc.description.referencesLewowicki T.: Krótki raport o edukacji, czyli kondycji uczniów, nauczycieli, oświaty. "Dyrektor Szkoły" 1994, nr 2.pl
dc.description.referencesLewowicki T.: Niepowodzenia szkolne (typowe ujęcia - uwarunkowania - program pozytywny, czyli pedagogia szkolnego sukcesu) , (w: ) Łysek J. (red.): Niepowodzenia szkolne. Impuls, Kraków 1998.pl
dc.description.referencesLewowicki T.: Przemiany oświaty. Wyd. "Żak", Warszawa 1994.pl
dc.description.referencesLewowicki T.: W stronę paradygmatu edukacji podmiotowej. "Edukacja" 1991, nr 1.pl
dc.description.referencesLipkowski O.: Dziecko społecznie niedostosowane i jego resocjalizacja. WSiP, Warszawa 1980.pl
dc.description.referencesŁaska J.: System punktowo-ocenowy. "Edukacja i Dialog" 1995, nr 9.pl
dc.description.referencesŁobocki M.: Funkcjonowanie zespołów wyrównawczych w szkole. "Zbiorcza Szkoła Gminna" 1979, nr 1.pl
dc.description.referencesŁobocki M.: Trudności wychowawcze w szkole. WSiP, Warszawa 1989.pl
dc.description.referencesŁuczak E.: Poziom rozwoju fizycznego dzieci z trudnościami szkolnymi. "Szkoła Specjalna" 1994, nr 1.pl
dc.description.referencesMarek E.: Zaburzenia interakcji nauczyciela z uczniami. "Edukacja i Dialog" 1993, nr 3.pl
dc.description.referencesMarkowska B.: Problem dzieci z objawami deprywacji kulturowej. "Zagadnienia Wychowania w Aspekcie Zdrowia Psychicznego" 1986, nr 1.pl
dc.description.referencesMatyjas B.: Psychiczne i środowiskowe przyczyny niepowodzeń szkolnych wychowanków. "Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze" 1991, nr 5.pl
dc.description.referencesMauer A.: Modele wyjaśniania przyczyn trudności w nauce oraz uzasadnienie możliwości przeciwdziałania im. "Psychologia Wychowawcza" 1991, nr 5.pl
dc.description.referencesMauer A.: Przyczyny trudności w uczeniu się tkwiące w rodzinie. "Scholasticus" 1994, nr 1-2.pl
dc.description.referencesMcGinnis A. L.: Sztuka motywacji. Oficyna Wydawnicza "Vocatio", Warszawa 1996.pl
dc.description.referencesMeasures to combat school failure. A challenge for the construction of Europe. EURYDICE, Bruksela 1993.pl
dc.description.referencesMichalik-Surówka J.: Wiadomości szkolne dzieci społecznie niedostosowanych. "Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze" 1984, nr 2.pl
dc.description.referencesMoczydłowska J.: Szkoła w percepcji nieletnich dziewcząt trudniących się prostytucją. "Nowa Szkoła" 1995, nr 9.pl
dc.description.referencesMoelands F.: A Pupil Monitoring System. A System for early recognition ofproblems and assistance tailored to the needs of the pupil. Seminar on pupil assessment across Europe Reading. 23-25 January 1 996, (w: ) CITO, National Institute for Educational Measurement in the Netherlands.pl
dc.description.referencesMoroz H. (red.): Współczesne tendencje w teorii i praktyce nauczania początkowego. Katowice 1997.pl
dc.description.referencesMościcka L.: Przestępczość nieletnich. Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław - Warszawa - Kraków - Gdańsk 1970.pl
dc.description.referencesMularczyk A.: Drugoroczność w opinii nauczycieli. "Nowa Szkoła" 1996, nr 6.pl
dc.description.referencesMuszyński H. (red.): Oświata polska w okresie transformacji ustrojowej. Stan, potrzeby i perspektywy. Poznań 1996.pl
dc.description.referencesNiemiec J.: Osiągnięcia uczniów i szkoły. PWN, Warszawa 1977.pl
dc.description.referencesNiemiec J.: Poland on The Way Towards Democratic Education, (w:) Building a Culture of Democratic Education in a Young Democracy. Johannesburg Republic of South Africa 1998.pl
dc.description.referencesNiemiec J.: Przem iany w systemie edukacyjnym, (w:) A. W. Maszke (red.): Stałość i zmienność w naukach pedagogicznych. Wyd. WSP, Olsztyn 1995.pl
dc.description.referencesNiemiec J.: Wymiary edukacji w integrowanej Europie, (w:) Podoska-Filipowicz E., Błażejowski H., Gerlach R. (red.): Transformacja w edukacji - konieczność, realia i nadzieje. WSP, Bydgoszcz 1995.pl
dc.description.referencesNiemiec J.: Wyniki kształcenia uczniów niezdolnych, (w:) Zróżnicowanie intelektualno-wychowawcze afunkcjonowanie uczniów w szkole. Wyd. Filii UW w Białymstoku, Białystok 1990.pl
dc.description.referencesNikitorowicz J.: Socjalizacja i wychowanie w zróżnicowanych wyznaniowo i etnicznie rodzinach Białostocczyzny. Białystok 1992.pl
dc.description.referencesObuchowska J., Krawczyńska M.: Chore dziecko. Nasza Księgarnia, Warszawa 1991.pl
dc.description.referencesOchmański M.: Sytuacja szkolna dzieci z rodzin nadużywających alkoholu. "Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze" 1993, nr 3.pl
dc.description.referencesOkoń W.: Nowy słownik pedagogiczny. Wyd. "Żak", Warszawa 1996.pl
dc.description.referencesOkoń W.: Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. PWN, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesOryl M.: Dwupoziomowe nauczanie - uczenie się w klasach "O-III" szkoły podstawowej. Wyd. WSP, Bydgoszcz 1996.pl
dc.description.referencesOryl M.: Szkoła całodzienna na wsi. WSiP, Warszawa 1976.pl
dc.description.referencesOryl M.: Szkoła na wsi eksperymentuje. PZWS, Warszawa 1968.pl
dc.description.referencesOstapowicz J., Woźniak A.: Nadzieje i obawy. "Reforma Szkolna" 1993, nr 14.pl
dc.description.referencesPachociński R.: Podstawy kształcenia wyższych umiejętności poznawczych w nowoczesnej szkole. IBE Warszawa 1997.pl
dc.description.referencesPańtak G.: Jak eliminować trudności uczniów w nauce. "Nowa Szkoła" 1992, nr 6.pl
dc.description.referencesPańtak G.: Opieka rodziców nad nauką szkolną dziecka. "Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze" 1994, nr 4.pl
dc.description.referencesPańtak G.: Środowisko wychowawcze rodziny a osiągnięcia szkolne młodzieży. "Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze" 1992, nr 4.pl
dc.description.referencesPańtak G.: Warunki kulturalne rodziny a osiągnięcia szkolne dzieci. "Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze" 1991, nr 5.pl
dc.description.referencesPawłowska R.: Izolacja społeczna i odrzucenie dziecka przez grupy wychowawcze. "Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze" 1994, nr 3.pl
dc.description.referencesPawłowska R.: Niepowodzenia szkolne uczniów klas I-III. "Życie Szkoły" 1989, nr 5.pl
dc.description.referencesPawłowska R.: Niepowodzenia szkolne wychowanków domu dziecka. "Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze" 1994, nr 9.pl
dc.description.referencesPieter J.: Poznawanie środowiska wychowawczego. Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Warszawa - Wrocław - Kraków 1960.pl
dc.description.referencesPietniun M.: Rozpoznawanie trudności w nauce. "Życie Szkoły" 1991, nr 6.pl
dc.description.referencesPilch T.: Główne kierunki reform edukacji w Polsce, (w:) Zając A. (red.): Przemiany w edukacji. Przemyśl 1995.pl
dc.description.referencesPióro T.: Wspólne poszukiwania. "Reforma Szkolna" 1993, nr 11-12.pl
dc.description.referencesPisula E.: Młodzież z grupy ryzyka. "Nowa Szkoła" 1994, nr 4.pl
dc.description.referencesPodoski K.: Wprowadzenie do ekonomiki kształcenia. PWN, Warszawa 1971.pl
dc.description.referencesPomykało W. (red.): Encyklopedia pedagogiczna. Fundacja Innowacja, Warszawa 1993.pl
dc.description.referencesPospiszyl K., Żabczyńska E.: Psychologia dziecka niedostosowanego społecznie. PWN, Warszawa 1985.pl
dc.description.referencesPrzybylski W.: Źródła niepowodzeń szkolnych oraz problemy opieki indywidualnej nad uczniem, "Życie Szkoły" 1980, nr 11.pl
dc.description.referencesPrzybysz R., Suchorowa H.: Skuteczność oddziaływań szkoły na dzieci trudne. "Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze" 1990, nr 2.pl
dc.description.referencesPupil assessment and the role offinal examinations in secondary education. Council of Europe, 1995.pl
dc.description.referencesRadziewicz J.: Dobry - zły - najgorszy. "Nowa Szkoła" 1997, nr 8.pl
dc.description.referencesReforma bez drugorocznych. "Kurier Poranny" 1998, nr 92.pl
dc.description.referencesReforma Systemu Edukacji. Koncepcja wstępna. Warszawa 1998.pl
dc.description.referencesReforma Systemu Edukacji. Projekt. WSiP, Warszawa 1998.pl
dc.description.referencesReńda W.: Moje za i przeciw. "Głos Nauczycielski" 1989, nr 29.pl
dc.description.referencesRola J.: Toksyczny nauczyciel. "Nowa Szkoła" 1993, nr 5.pl
dc.description.referencesRorbach A.: Trudności wychowawcze. "Życie Szkoły" 1994, nr 2.pl
dc.description.referencesRutkowska J.: Promowanie uczniów z ocenami niedostatecznymi a zagadnienia rozwoju osobowości. "Nowa Szkoła" 1993, nr 12.pl
dc.description.referencesRymarz T.: Poziom przystosowania emocjonalno-społecznego uczniów a ich osiągnięcia w nauce, "Ruch Pedagogiczny" 1990, nr 5.pl
dc.description.referencesSarason S. B.: How Schools Might Be Governed and Why. Teachers College Press, Columbia University, New York and London 1997.pl
dc.description.referencesSarason S. B.: School Change. Teachers College Press, Columbia University, New York and London 1995.pl
dc.description.referencesSawicka-Wilgusiak S.: Przedsięwzięcia innowacyjne w szkolnictwie francuskim. "Edukacja" 1997, nr 3.pl
dc.description.referencesSchultz R.: Szkoła - instytucja - system - rozwój. Toruń 1992.pl
dc.description.referencesSeul S.: Efektywność pracy nauczyciela. "Edukacja i Dialog" 1995, nr 7.pl
dc.description.referencesSławiński S. (red.): Raport o reformie szkolnej 1991 - 1993. "Reforma Szkolna". Informator. Numer Specjalny 1994.pl
dc.description.referencesSłownikjęzyka polskiego. PWN, Warszawa 1989.pl
dc.description.referencesSobolewska A.: Percepcja interpersonalna uczniów i nauczyciela w klasie szkolnej. "Edukacja" 1993, nr 3.pl
dc.description.referencesSowa B.: Jeżeli dziecko źle czyta i pisze. WSiP, Warszawa 1980.pl
dc.description.referencesSorokosz I.: O dzieciach dyslektycznych. "Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze" 1993, nr 3.pl
dc.description.referencesSpionek H.: Psychologiczna analiza trudności i niepowodzeń. PZWS, Warszawa 1970.pl
dc.description.referencesSpionek H.: Zaburzenia psychoruchowego rozwoju dziecka. PWN, Warszawa 1965.pl
dc.description.referencesSpionek H.: Zaburzenia rozwoju uczniów, a niepowodzenia szkolne. PWN, Warszawa 1986.pl
dc.description.referencesStevens L. M.: Unterrichtsreform in der Holländischen Schule unter Beachtung Sozialwissenschaftlicher Begründungsansiitze. (w:) Protz S.: Europa ais Bildungsgemeinschaft. Hain Verlag, Jena 1997.pl
dc.description.referencesStevens L. M.: Zu einem anderen Verständnis von " Leistung " in der Schule, (w:) Protz S.: Europa ais Bildungsgemeinschaft. Hain Verlag, Jena 1997.pl
dc.description.referencesSteyn J. C., de Klerk J., du Plessis W. S.: Education for Democracy. Wachwa Publishers, Burbanville South Africa 1998.pl
dc.description.referencesStróżyński K.: Inna szkoła - inny nauczyciel. "Edukacja i Dialog" 1993, nr 45.pl
dc.description.referencesStucki E.: Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki. "Życie Szkoły" 1998, nr 1.pl
dc.description.referencesStruzik K.: Reforma szkolna w woj. suwalskim. "Wieści Oświatowe" 1994, nr 6-8.pl
dc.description.referencesSucharowa H., Rożeńska R.: Praca z opóźnionymi w nauce. "Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze", 1991, nr 1.pl
dc.description.referencesSzecówka A.: Specyfika i trendy edukacji w Belgii. "Nowa Szkoła" 1996, nr 8.pl
dc.description.referencesSzponar Cz., Pacyna H.: Zjawisko drugoroczności a zadania profilaktyki. "Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze" 1986, nr 2.pl
dc.description.referencesSzymański M.: Idee pedagogiki humanistycznej a problemy współczesnej szkoły. "Edukacja" 1993, nr 3.pl
dc.description.referencesSzymański M.: Opinie nauczycieli o polskiej oświacie (2). "Nowa Szkoła" 1998, nr 1.pl
dc.description.referencesSzymański M.: Społeczne uwarunkowania edukacji - próba określenia tendencji. (w:) J. Niemiec (red.): Uwarunkowania osiągnięć szkolnych. Białystok 1990.pl
dc.description.referencesŚliwerski B.: Integralne ocenianie uczniów w Szwajcarii. "Nowa Szkoła" 1998, nr 1.pl
dc.description.referencesTatarowicz J.: Syndromy neurotyczne. "Nowa Szkoła" 1994, nr 9.pl
dc.description.referencesTatarowicz J.: Zagubieni w życiu i osamotnieni. "Nowa Szkoła", 1995, nr 9.pl
dc.description.referencesThe Condition of Education. Washington. Govemment Printing Office 1997.pl
dc.description.referencesTrempała E.: Edukacja równoległa w przemianach. "Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze" 1995, nr 5.pl
dc.description.referencesTurko J.: Opinie nauczycieli metodyków o niepowodzeniach szkolnych. Gdańsk 1990.pl
dc.description.referencesTurlej S.: Młodzież społecznie niedostosowana. WSiP, Warszawa 1982.pl
dc.description.referencesTyszkowa M.: Czynniki determinujące pracę szkolną dziecka. PWN, Warszawa 1964.pl
dc.description.referencesWantuch K.: Kara bez winy. "Głos Nauczycielski" 1989, nr 6.pl
dc.description.referencesWeibel W.: Pädagogische und Strukturelle Reformen in den Schweizer Schulen, (w:) Protz S . : Europa ais Bildungsgemeinschaft. Hain Verlag, Jena 1997.pl
dc.description.referencesWiatrowski Z.: Powodzenia i niepowodzenia szkolne pracujących. PWN, Warszawa 1975.pl
dc.description.referencesWięckowski R.: Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze w procesie edukacji wczesnoszkolnej. "Życie Szkoły" 1993, nr 9.pl
dc.description.referencesWięckowski R.: Zapobieganie opóźnieniom w nauczaniu początkowym. PZWS, Warszawa 1968.pl
dc.description.referencesWerkhoven Wim van.: Lehrer und Schüler- eine kompetente Dyade für den Unterricht, (w:) Protz S.: Europa ais Bildungsgemeinschaft. Hain Verlag, Jena 1997.pl
dc.description.referencesWinnicka H.: Co robić z opóźnieniem szkolnym? "Nowa Szkoła" 1988, nr 9.pl
dc.description.referencesWłodarski Z.: Psychologiczne prawidłowości uczenia się i nauczania. WSiP, Warszawa 1980.pl
dc.description.referencesWójtowicz E.: Jak pomóc dzieciom, którym trudno się uczyć? "Życie Szkoły" 1998, nr 3.pl
dc.description.referencesZagajewski A.: Kto dla kogo? "Nowa Szkoła" 1994, nr 5.pl
dc.description.referencesZagajewski A.: O niepowodzeniach szkolnych. "Nowa Szkoła" 1994, nr 6.pl
dc.description.referencesŻurkiewicz E.: Niepowodzenia szkolne w opinii naukowców polskich i francuskich. "Nowa Szkoła" 1990, nr 7.pl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (STH)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
A_Karpinska_Drugorocznosc.pdf13,46 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)