Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/17172
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Sołbut, Agnieszka | - |
dc.date.accessioned | 2024-09-03T12:07:54Z | - |
dc.date.available | 2024-09-03T12:07:54Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Przestrzenie międzykulturowe w badaniach i praktyce edukacyjnej, pod red. Jerzego Nikitorowicza, Anny Młynarczuk- Sokołowskiej, Urszuli Namiotko, Białystok 2019, s. 301-315 | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-7431-612-5 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/17172 | - |
dc.description | Zdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01. | pl |
dc.description.abstract | Dysfunctional families struggle with many problems, including unemployment, incompleteness, large families, economic difficulties, parental ineptitude, and pathologies. Those difficulties have an impact on children’s behaviour and functioning. Young people vent out family problems at school or in a local environment, therefore, institutional support is necessary. The author of this text considers it is important to support children and teenagers from dysfunctional families by making them sensitive to the “Different Boy”. In the specialist day-care centre for children at the Day Care Centre in Bialystok, apart from many educational and therapeutic classes, there were intercultural workshops – meetings with “Przygody Innego” (The Adventures of a Different Boy). Young people from this institution also took part in the workshops entitled “Thematic Games and Activities with Legends and Fairytales of the Podlasie Region”. They realized that awareness of their own identity facilitates self-creation and raises curiosity about what is different. The way getting to know the Different Boy was getting to know each other, and then showing what was great in our culture and the closest surroundings, in order to hear and meet the Different Boy. The main purpose of educational classes was to raise intercultural awareness, develop tolerance and empathy, as well as cooperation in a group and assistance in self-creation. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.subject | dysfunctional families | pl |
dc.subject | intercultural workshops | pl |
dc.subject | specialist day-care centre for children | pl |
dc.title | Warsztaty międzykulturowe w pracy wychowawczej z dziećmi i młodzieżą z rodzin dysfunkcyjnych | pl |
dc.type | Book chapter | pl |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku | pl |
dc.description.references | Grzybowski P.P., Edukacja europejska – od wielokulturowości do międzykulturowości: koncepcje edukacji wielokulturowej i międzykulturowej w kontekście europejskim ze szczególnym uwzględnieniem środowiska frankońskiego, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2007. | pl |
dc.description.references | Heidegger M., Budować, mieszkać, myśleć, przeł. K. Michalski, [w:] M. Heidegger, Budować, mieszkać, myśleć. Eseje wybitne, przeł. K. Michalski, K. Pomoan, M. J. Siemek, J. Tischner, K. Wolicki, Czytelnik, Warszawa 1977. | pl |
dc.description.references | Heidegger M., Bycie i czas, przeł. B. Baran, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1994. | pl |
dc.description.references | Kantowicz E., Perspektywa transwersalna w badaniu rodziny ryzyka i wsparciu społecznym na rzecz dziecka i rodziny, Zalety i wady życia w rodzinie i poza rodziną, „Rocznik Socjologii Rodziny” 2010, t. 20. | pl |
dc.description.references | Kożyczkowska A., Młynarczuk-Sokołowska A., Kulturowe konteksty dzieciństwa. Szkice antropologiczno-pedagogiczne, Wydawnictwo Katedra, Gdańsk 2018. | pl |
dc.description.references | Lewowicki T., Wielokulturowość i edukacja – zagadnienia ogólne, ujęcia porównawcze, [w:] Kształcenie ustawiczne do wielokulturowości, T. Lewowicki, F. Szlosek (red.), Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy – Wyższa Szkoła Pedagogiczna Związku Nauczycielstwa Polskiego – Akademia Podlaska, Warszawa – Radom 2009. | pl |
dc.description.references | Lewowicki T., W poszukiwaniu modelu edukacji międzykulturowej, [w:] Edukacja międzykulturowa w Polsce i na świecie,T. Lewowicki, E. Ogrodzka-Mazur, A. Szczurek-Boruta (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2000. | pl |
dc.description.references | Magala S., Kompetencje międzykulturowe, Wolters Kluwer business, Warszawa 2011. | pl |
dc.description.references | Młynarczuk-Sokołowska A., Potoniec K., Szostak-Król K., Przygody Innego. Bajki w edukacji międzykulturowej, Fundacja Edukacji i Twórczości, Fundacja Uniwersytetu w Białymstoku Universitas Bialostocensis, Białystok 2011. | pl |
dc.description.references | Młynarczuk-Sokołowska A., Potoniec K., Szostak-Król K., Przygody Innego. Bajki międzykulturowe na rzecz integracji dzieci cudzoziemskich, Fundacja Dialog, Białystok 2015. | pl |
dc.description.references | Nikitorowicz J, Mikroświat dziecka w ustawicznym procesie kreowania tożsamości, „Problemy Wczesnej Edukacji” 2005, nr 2(2). | pl |
dc.description.references | Różańska A., Poznajemy Innego, pozbywamy się stereotypów i kształtujemy tolerancję, [w:] Dzieci w procesie kształtowania postaw kulturowych. Przewodnik po ścieżkach edukacji regionalnej, wielo- i międzykulturowej (materiały dla nauczycieli przedszkoli i szkół podstawowych), T. Lewowicki, J. Suchodolska (red.), Wydział Etnologii i Nauk o Wychowaniu, Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP – Wydawnictwo Impuls, Katowice – Cieszyn – Warszawa 2011. | pl |
dc.description.references | Sakowicz T., Dysfunkcjonalność rodziny a resocjalizacja. Wybrane teksty z socjologii rodziny i resocjalizacji, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2006. | pl |
dc.description.references | Sołbut A., Józefowicz A., Znaczenie bajki międzykulturowej w rozwoju dzieci w młodszym wieku szkolnym, „Ars inter Culturas” 2018, nr 7. | pl |
dc.description.references | Wills-Brandon C., Jak mówić nie i budować udane związki, Wydawnictwo „Atex”, Gdańsk 1996. | pl |
dc.description.firstpage | 301 | pl |
dc.description.lastpage | 315 | pl |
dc.identifier.citation2 | Przestrzenie międzykulturowe w badaniach i praktyce edukacyjnej, pod red. Jerzego Nikitorowicza, Anny Młynarczuk- Sokołowskiej, Urszuli Namiotko | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (WUwB) Książki/Rozdziały (WNoE) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
A_Solbut_Warsztaty_miedzykulturowe_w_pracy_wychowawczej.pdf | 424,09 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)