Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/17165
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Halicki, Jerzy | - |
dc.date.accessioned | 2024-09-03T10:37:13Z | - |
dc.date.available | 2024-09-03T10:37:13Z | - |
dc.date.issued | 2000 | - |
dc.identifier.isbn | 83-86696-62-1 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/17165 | - |
dc.description | Zdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Trans Humana | pl |
dc.title | Edukacja seniorów w aspekcie teorii kompetencyjnej. Studium historyczno-porównawcze | pl |
dc.type | Book | pl |
dc.rights.holder | © Copyright by Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckie | pl |
dc.description.references | Adams T. (1993). Preface, [w:] O'Connor M.: Generation to generation. London: Cassell. | pl |
dc.description.references | Akademie für Ältere (1992). Akademieschrift für das 1 Halbjahr 1992. Heidelberg: Akademie für Ältere. | pl |
dc.description.references | Akademie für Ältere (1995). Akademieschrift für das 1 Halbjahr 1995. Heidelberg: Akademie für Ältere. | pl |
dc.description.references | Aktive Senioren (1988). Modelle und Möglichkeiten. Hinweise und Informationen. Stuttgart: Ministerium für Arbeit, Gesundheit und Familie Baden-Württemberg. | pl |
dc.description.references | Alcorne N. (1992). To learn something new: Access to education in later life in New Zealand. "International Review of Education" , T. 38. | pl |
dc.description.references | Aleksander T. (1986). System oświaty dorosłych w PRL, [w:] Encyklopedia oświaty i kultury dorosłych, K. Wojciechowski (red.). Wrocław: Ossolineum. | pl |
dc.description.references | Alten und Servis-Zentren in München (1986). Die Wirkungsweise eines neuen Konzeptes der offenen Altenhilfe. München: Landeshauptstadt München, Sozialreferat. | pl |
dc.description.references | Altentreff Ulm/Neue Ulm (1985). Dienstleistungszentrum für Ältere Entwicklung, Struktur, Angebote und Nutzung 1973-1983. Stuttgart: Verlag W. Kohlhammer. | pl |
dc.description.references | An uns, den Alten kommt niemand vorbei (1989). Die Zukunft der Jugend ist das Alter. Kassel: Bundeskongress und Solidargemeinschaft der älteren Generation. | pl |
dc.description.references | Arbeitsgruppe "Seniorenprogramme in der Praxis" (1987). "Das Forum", z. 2. | pl |
dc.description.references | Asp E. (1988). The finnish open university system and education for the elderly, [w:] Education and health. Papers of the Congress International Association of the Universities of the Third Age. Warszawa: Centrum Medyczne Kształcenia Podyplomowego. | pl |
dc.description.references | Lehr U. (1981). Turnen und Sport im Alter. "Aktuelle Gerontologie", T. 11. | pl |
dc.description.references | Lehr U. (1987). Gerontologie, eine interdisziplinäre Wissenschaft, [w:] Gerontologie - eine Interdisziplinäre Wissenschaft. A. Kruse, U. Lehr, Ch. Rott (wyd.). München: Peutinger-Institut. | pl |
dc.description.references | Lehr U. (1988). 30 Jahre Gerontologie - Rückblick und Ausblick, [w:] Gerontologie - Wissenschaftliche Erkentnisse und Folgerungen für die Praxis. München: Peutinger- Collegium. | pl |
dc.description.references | Lemieux A. (1995). The universities of the third age: role of senior citizens. "Educational Gerontology" , T. 21. | pl |
dc.description.references | Leońska L. (1995). Krajowa narada Uniwersytetów Trzeciego Wieku pod patronatem prof. dr hab. Haliny Szwarc. Poznań, 13 kwietnia 1994 roku. "Ars Senescendi. Zeszyty Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Poznaniu", Z. 2. | pl |
dc.description.references | Leśniak J. R. (1981). Tendencje rozwojowe uniwersytetów III wieku w krajach zachodnich. "Oświata Dorosłych", R. 25, nr 8. | pl |
dc.description.references | Leśniak J.R. (1982). Duńskie uniwersytety ludowe dla rencistów. "Oświata Dorosłych" R. 26, nr 2. | pl |
dc.description.references | Liebl P. (1991). Die französische Erwachsenenbildung. Frankfurt am Main: Deutscher Volkshochschul-Verband. | pl |
dc.description.references | Majewska Cz. (1995). Lektoraty języków obcych, [w:] Uniwersytet Trzeciego Wieku w Warszawie. H. Szwarc (red.). Warszawa: Centrum Medyczne Kształcenia Podyplomowego. | pl |
dc.description.references | Manheimer R.J. (1996). Adult education, [w:] Encyclopedia of Gerontology, vol. 1. San Diego-New York: Academic Press. | pl |
dc.description.references | Ältere Menschen in Großstädten (1986). Ergebnisse einer Repräsentativerhebung in Baden-Württemberg. Stuttgart: Ministerium für Arbeit, Gesundheit, Familie und Sozialordnung Baden-Württemberg. | pl |
dc.description.references | Mankiewicz H., Troczyłło E. (1995). 20 lat Zespołu Literackiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Warszawie, [w:] Uniwersytet Trzeciego Wieku w Warszawie. H. Szwarc (red.). Warszawa: Centrum Medyczne Kształcenia Podyplomowego. | pl |
dc.description.references | Marczuk M. (1995). Uczestnicy Lubelskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku - próba charakterystyki, [w:] Lubelski Uniwersytet Trzeciego Wieku. Refleksje z dziesięciolecia działalności 1985- 1995. M. Marczuk (red.) Lublin: Wydaw. UMCS. | pl |
dc.description.references | Marczuk M. (1997). Lubelski Uniwersytet Trzeciego Wieku. (Cele, organizacja, koncepcja programowa, osobliwości). "Edukacja Dorosłych" (Radom), nr 1. | pl |
dc.description.references | Matlęga M. (1997). Organizacja służb gerontologicznych w województwie rzeszowskim, [w:] Przygotowanie do starości. Materiały z konferencji gerontologicznej. Łódź 18-19 października 1996. M. Dzięgielewska (red.). Łódź: Uniwersytet Łódzki. | pl |
dc.description.references | Mauersberg S. (1986). Dzieje oświaty dorosłych i andragogiki w Polsce, [w:] Encyklopedia oświaty i kultury dorosłych. Wrocław: Ossolineum. | pl |
dc.description.references | Meier R., Seemann H.J. (1982). Die Grauen Panther. Rebellion der Alten. Weinheim und Basel: Beltz Verlag. | pl |
dc.description.references | Meyer-Dettum B. (1984). Vom Lern- und Lebenszusammenhang in der Bildungsarbeit mit Senioren, [w:] Bildungsarbeit mit Zielgruppen, Ch. Schiersmann (red.). Bad Heilbrunn: Klinkhardt. | pl |
dc.description.references | Midwinter E. (1996). The growth and prospects of the U3A in the U.K. "Older and Bolder Newsletter", nr 1. | pl |
dc.description.references | Minichiello V. (1992). Meeting the educational needs of an aging population: The Australian experience. "International Review of Education" , T. 38. | pl |
dc.description.references | Muchnicka-Djakow I. (1986). Kluby seniora, [w:] Encyklopedia seniora. Warszawa: Wiedza Powszechna. | pl |
dc.description.references | Ältere Menschen in Nordrhein-Westfalen. (1989). Wissenschaftliches Gutachten zur Lage der älteren Menschen und zur Altenpolitik zur Vorbereitung des Zweiten Landenaltenplans. Düsseldorf: Ministerium für Arbeit, Gesundheit und Soziales Nordrhein-Westfalen. | pl |
dc.description.references | Naegele G. (1987). Maßnahmen zur Bewältigung der Frühverrentung. Koln: Kuratorium Deutsche Altershilfe. | pl |
dc.description.references | Narożna A. (1994). Moje serdeczne przeżycia w Uniwersytecie Trzeciego Wieku. "Ars Senescendi. Zeszyty Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Poznaniu", z. 1. | pl |
dc.description.references | Nawara M. (1978). Studium Trzeciego Wieku we Wrocławiu. "Oświata Dorosłych", R. 22, nr 6. | pl |
dc.description.references | NIACE Annual Report (1996). April 1995 to march 1996. Leicester: National Institute of Adult Continuing Education. | pl |
dc.description.references | Niederfranke A. (1988). Die Altersgrenze, Erleben und Formen der Auseinendersetzung, [w:] Gerontologie - Wissenschaftliche Erkentnisse und Folgerungen für die Praxis. München: Peutinger-Collegium. | pl |
dc.description.references | Niederfranke A. (1992). Education for the elderly. New directions in a changing Europe. "International Review of Education" , T. 38. | pl |
dc.description.references | Nojima M. (1994). Japan's approach to continuing education for senior citizens. "Educational Gerontology" , T. 20. | pl |
dc.description.references | Nowak J., Cieślak A. (1982). Edukacja dorosłych w Polsce i na świecie. Warszawa: Wiedza Powszechna. | pl |
dc.description.references | Number crunching (1997). "Older and Bolder Newsletter", nr 2. | pl |
dc.description.references | Okoń W. (1981). Słownik Pedagogiczny, wyd. 2, Warszawa: PWN. | pl |
dc.description.references | Babbie E.R. (1980). Sociology. An Introduction. Wyd. 2. Belmond, Calif.: Wadsworth. | pl |
dc.description.references | Olbrich E. (1987). Kompetenz im Alter, Ergebnisse gerontologischer Forschung zur Begründung von Interventionen, [w:] Gerontologie - eine Interdisziplinäre Wissenschaft. A. Kruse, U. Lehr, Ch. Rott (red.). München: Peutinger-Institut. | pl |
dc.description.references | Olczak J. (1994). Sekcja Pomocy Koleżeńskiej, [w:] Fascynacje profesorów i słuchaczy Łódzkiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Łódź: Uniwersytet Trzeciego Wieku. | pl |
dc.description.references | Older and Bolder Awards (1996). "Older and Bolder Newsletter", nr 1. | pl |
dc.description.references | Open University (1993). Older Students Research Group. A brief history 1981-1993. London: The Open University. | pl |
dc.description.references | Orzechowska G. (1997). Czy mogę przygotować się do starości?, [w:] Przygotowanie do starości. Materiały z konferencji gerontologicznej. Łódź 18- 19 października 1996. M. Dzięgielewska (red.). Łódź: Uniwersytet Łódzki. | pl |
dc.description.references | Otto V. (1994). Tendencje zmian w niemieckiej edukacji dorosłych po 1945 roku, [w:] Uniwersytety powszechne (ludowe) w Republice Federalnej Niemiec, N. F. B. Greger (red.). Warszawa-Toruń: Adam Marszałek. | pl |
dc.description.references | Paull I. (1976). Evrybody's studying us. The ironies of aging in the Pepsi Generation. San Francisco : Gilde. | pl |
dc.description.references | Pädagogische Hochschule Schwäbisch Gmünd (1997). Seniorenhochschule und Angebote für Gasthörer im Sommersemester 1997. Schwäbisch Gmünd: Pädagogische Hochschule. | pl |
dc.description.references | Percy K. (1989). Participation of older people in learning activities in the United Kingdom. "Educational Gerontology ", T. 15. | pl |
dc.description.references | Percy K. (1990) Opinions, facts and hypotheses. Older adults participation in learning activities in the United Kingdom, [w:] Ageing, education and society. Readings in educational gerontology. Keel: The university. | pl |
dc.description.references | Badora U. (1995). Sami dla siebie. Refleksje nad działalnością samorządu Lubelskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku, [w:] Lubelski Uniwersytet Trzeciego Wieku. Refleksje z dziesięciolecia działalności 1985-1995. M. Marczuk (red.) Lublin: Wydaw. UMCS. | pl |
dc.description.references | Peterson D.A. (1988). Facilitating education for older learners. San Francisco-London: Jossey-Bass Publishers. | pl |
dc.description.references | Pędich W. (1996). Ludzie starzy. Warszawa: Centrum Rozwoju Służb Społecznych. | pl |
dc.description.references | Pick L. H. (1985) Programmes for the aged in Singapore. "Adult Education and Development", nr. 24. | pl |
dc.description.references | Pituła B. (1995). Opieka nad ludźmi starymi w województwie śląskim (1922-1939), [w:] Problematyka opiekuńczo-wychowawcza na Śląsku w latach 1864- 1993. W. Borowska-Nowak (red.). Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. | pl |
dc.description.references | Podoski K. (1982). Edukacja ludzi starszych, [w:] Problemy pracy i zabezpieczenia społecznego ludzi starszych, L. Frąckiewicz (red.). Katowice: Uniwersytet Śląski. | pl |
dc.description.references | Półturzycki J. (1994). Uniwersytet powszechny. "Edukacja Dorosłych", nr 3. | pl |
dc.description.references | Półturzycki J. (1997). Sergiusz Hessen (1887-1950). "Edukacja Dorosłych", nr 2. | pl |
dc.description.references | Program zajęć Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Poznaniu w roku akademickim 1993/94. (1995). " Ars Senescendi. Zeszyty Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Poznaniu", z. 2. | pl |
dc.description.references | Propozycje na rok akademicki 1994/95 (1994), [w:] Jubileuszowy informator na X rok działalności 1994/95. Lublin: Tow. Wolnej Wszechnicy Polskiej. | pl |
dc.description.references | Propozycje programowe Uniwersytetu Trzeciego Wieku w roku akademickim 1992/1993. (1994). "Ars Senescendi. Zeszyty Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Poznaniu", z. 1. | pl |
dc.description.references | Bass S. A., Caro F. G. (1992). The new politics of productive aging. "In Depth" , T. 3, nr 3. | pl |
dc.description.references | Przybylska E. (1999). System edukacji dorosłych w Republice Federalnej Niemiec. Radom: Wydaw. Instytutu Technologii i Eksploatacji. | pl |
dc.description.references | Radlińska H. (1933). Dzieje oświaty pozaszkolnej, [w:] Encyklopedia Wychowania, T. 1, cz. 1. Warszawa: Wydaw. Nasza Księgarnia. | pl |
dc.description.references | Radlińska H. (1964). Z dziejów pracy społecznej i oświatowej. Wrocław: Ossolineum. | pl |
dc.description.references | Radcliffe D. (1985). Universities of the third age: An international perspective. "Convergence ", nr 1-2. | pl |
dc.description.references | Regulska E. (1990). Społeczne i pedagogiczne funkcje uniwersytetów otwartych. Warszawa: Państwowe Wydawnictwa Naukowe. | pl |
dc.description.references | Review 1994-1995 (1995). Senior Studies Institut. Glasgow : University of Strathclyde. | pl |
dc.description.references | Rocznik statystyczny 1993 (1993). Warszawa: GUS. | pl |
dc.description.references | Roggatt P., Edwards R. (1996). England and Wales. "International Review of Education", T. 42. | pl |
dc.description.references | Rudolph W. (1996). Handlungsorientierte Seniorenweiterbildung, [w:] GesellschaftIicher Wandel und seine Auswirkungen auf die offene Altenhilfe. Hamburg: Senioren-Centrum "Haus im Park" der Körberg-Stiftung. | pl |
dc.description.references | Ruszkowska Z. (1994). Sekcja Historyczna Łódzkiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku, [w:] Fascynacje profesorów i słuchaczy Łódzkiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Łódź: Uniwersytet Trzeciego Wieku. | pl |
dc.description.references | Battersby D. (1985). Education in later life. What does it mean?, "Convergence" , T. 18. | pl |
dc.description.references | Sakowicz E. (1989). Gennep Arnold, [w:] Encyklopedia Katolicka, T. 5. Lublin: TN KUL. | pl |
dc.description.references | Saup W. (1996). Studienführer für Senioren. Bonn: Bundesministerium für Bildung, Wissenschaft, Forschung und Technologie. | pl |
dc.description.references | Schaefer R. T. (1989). Sociology. New York: McGraw-Hill. | pl |
dc.description.references | Schuller T., Bostyn M. (1992). Education and training for the third age in the UK. A preliminary report from the Carnegie Inquiry. "International Review of Education", T. 38. | pl |
dc.description.references | Schützendorf E. (1986). Angebote in nordrhein-westfälischen Volkshochschulen für alte Menschen im zweiten Semester 1985, [w:] VHS-Kurs und Lehrgangsdienst. 18 Lieferung. Frankfurt: Pädagogische Arbeitsstelle des DVV. | pl |
dc.description.references | Senior Studies Institut (1994). Learning in Later Life. Programme of classes 1994-1995. Glasgow: University of Strathclyde. | pl |
dc.description.references | Sihvola T. (1985). Education, aging and quality of life. "Convergence", T. 18, nr 1-2. | pl |
dc.description.references | Situation äIterer Menschen in Baden-Württemberg (1988). Antwort der Landesregierung auf die große Anfrage der Fraktion der CDU - Drucksache 10/660 vom 23 August. Stuttgart: Landtag Baden-Württemberg. | pl |
dc.description.references | Skłodowski H. (1997). Doradztwo zawodowe dla ludzi starszych, [w:] Przygotowanie do starości. Materiały z konferencji gerontologicznej. Łódź 18-19 października 1996. M. Dzięgielewska (red.). Łódź: Uniwersytet Łódzki. | pl |
dc.description.references | Skopowski Cz. (1982). Wielkopolski Uniwersytet Powszechny TWP. "Oświata Dorosłych", R. 26, nr 3. | pl |
dc.description.references | Bauer-Söllner B. (1990). Institutionen der offenen Altenhilfe - aktueller Stand und Entwicklungstendenzen. Expertise für die Altenbereichs-Komission des Bundesministeriums für Jugend, Familie, Frauen und Gesundheit. Stuttgart: Universitiät Hohenheim. | pl |
dc.description.references | Słownik Języka Polskiego (1978). T. 1. Warszawa: PWN. | pl |
dc.description.references | Słownik Psychologiczny (1985). Warszawa: Wiedza Powszechna. | pl |
dc.description.references | Snijders J. Th. (1995). Higher education for older people in the Netherlands, [w:] European Conference on Competence and Productivity in Third Age, 16-18 February 1995. Ulm: Zentrum für Allgemeine Wissenschaftliche Weiterbildung. | pl |
dc.description.references | Statistisches Jahrbuch 1984 (1984). Stuttgart: Kohlhammer. | pl |
dc.description.references | Stock A. (1993). Przemiany edukacji ustawicznej dorosłych w Anglii. "Edukacja Dorosłych", nr 1. | pl |
dc.description.references | Susłowska M. (1985). Uniwersytet Trzeciego Wieku jako forma uczenia się ludzi starszych. "Oświata Dorosłych", R 29, nr 6. | pl |
dc.description.references | Swieten G., van (1778). Rede über die Erhaltung der Gesundheit der Greise. Wien. | pl |
dc.description.references | Swindell R. F. (1990) Characteristics and aspiration of older learners in an australian university of the third age program. "Educational Gerontology", T. 16. | pl |
dc.description.references | Synak B. (1996). Poland: Aging and integration in a post-comunist society, [w:] Elderly people in industrialised societies. Social integration in old age by or despite technology. H. Mollenkopf (red.). Berlin: Edition Sigma. | pl |
dc.description.references | Szatur-Jaworska B., Halicka M., Pędich W. (1996). Prawa ludzi starych w Polsce a europejskie deklaracje praw człowieka . "Polityka Społeczna" , R. 23, nr 10. | pl |
dc.description.references | Bäcker G., Dieck M., Naegele G., Tews H.-P. (1989). Ältere Menschen in Nordrhein-Westfalen. Düsseldorf: Ministerium für Arbeit, Gesundheit und Soziales. | pl |
dc.description.references | [Szóste] VI Euroforum (1996). Białystok 18-21 kwietnia 1996. Białystok: Oficyna Wydawnicza AMB. | pl |
dc.description.references | Sztompka P. (1968). Pojęcie modelu w socjologii. "Studia Socjologiczne", nr 1. | pl |
dc.description.references | Szwarc H. (1995). Refleksje na XX-lecie Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Warszawie, [w:] Uniwersytet Trzeciego Wieku w Warszawie. H. Szwarc (red.). Warszawa: Centrum Medyczne Kształcenia Podyplomowego. | pl |
dc.description.references | Świderski Z. (1994). Sekcja Językoznawstwa Łódzkiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku, [w:] Fascynacje profesorów i słuchaczy Łódzkiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Łódź: Uniwersytet Trzeciego Wieku. | pl |
dc.description.references | Thomae H. (1983). Motivationsbegriffe und Motivationstheorien, [w:] Enzyklopedie der Psychologie C, Serie IV. Göttingen: Verlag für Psychologie. | pl |
dc.description.references | Thompson J. (1995). The University of the Third Age in Great Britain. UTA Organisations, [w:] European Conference on Competence and Productivity in the Third Age. Ulm: Zentrum für Allgemeine Wissenschaftliche Weiterbildung. | pl |
dc.description.references | Timmermann S. (1985). Lifelong learning for self-sufficiency. A theme and strategy for the 1980s. "Convergence ", T. 18. | pl |
dc.description.references | Tłokiński W., Krawczyński M. (1997). Wprowadzenie w problematykę badań, [w:] Wypełnienie starości. Trening ku życiu. Manchester-Gdańsk: A. E. L. Publishing House. | pl |
dc.description.references | Trafiałek E. (1988). Kielecki Uniwersytet Trzeciego Wieku - po dwóch latach pracy. "Oświata Dorosłych", R 32, nr 2. | pl |
dc.description.references | Trafiałek E. (1994). Uniwersytety trzeciego wieku - ośrodki edukacji ludzi starszych, [w:] Człowiek w społeczeństwie. Edukacja ustawiczna i oświata dorosłych w okresie transformacji. J. Półturzycki, E. A. Wesołowska (red.). Warszawa: Towarzystwo Wolnej Wszechnicy Polskiej. | pl |
dc.description.references | Baue J., Krowacki S., Włodek S. (1995). Działalność zespołu Turystyczno-Krajoznawczego i Zespołu Rekreacji Ruchowej w latach 1975-1995, [w:] Uniwersytet Trzeciego Wieku w Warszawie, H. Szwarc (red.), Warszawa: Centrum Medyczne Kształcenia Podyplomowego. | pl |
dc.description.references | Tuckett A., Sargant N. (1996). Headline findings on lifelong learning from the NIACE/Gallup Survey 1996. "Adults Learning", nr 5. | pl |
dc.description.references | Ueltzhöffer J., Ascheberg C. (1995). Engagement in der Bürgergesellschaft. Die Geislingen-Studie. Stuttgart : Ministerium für Arbeit, Gesundheit und Sozialordnung Baden-Württemberg. | pl |
dc.description.references | Universität des 3. Lebensalter (1996). Veranstaltungen im Wintersemester 1996/1997. Frankfurt am Main: Universität des 3. Lebensalter. | pl |
dc.description.references | Unkelbach-Romussi G. (1997). Grundlinien einer Didaktik und Methodik der Altersvorbereitung. Frankfurt am Main: Lang. | pl |
dc.description.references | Vander Zander J. W. (1990) . The social experience. An introduction to sociology. Wyd. 2. New York: McGraw-Hill. | pl |
dc.description.references | Veelken L. (1988). Seniorenstudium - ein Modell nachberuflicher wissenschaftlicher Weiterbildung für ältere Erwachsene. "Zeitschrift für Gerontologie", R. 21, z. 4. | pl |
dc.description.references | Veelken L. (1989) Seniorenstudium - ein Beispiel für Kompetenz im Alter, [w:] Kompetenz im Alter. Ch. Rott, F. Oswald (red.). München: Petinger-Institut. | pl |
dc.description.references | Volunteering report 1994/95 (1995) . Senior Studies Institut. Glasgow: University of Strathclyde. | pl |
dc.description.references | Votteler M., Schwarz T. (1988). Ältere Menschen in Baden-Württemberg. Sonderveröffentlichung aus Anlaß des Zukunftskongresses ,,Altern aIs Chance und Herausforderung" im Auftrag des Ministerium für Arbeit, Gesundheit, Familie und Sozialordnung des Landes Baden-Württemberg. Stuttgart: Statistisches Landesamt Baden-Württemberg. | pl |
dc.description.references | Vreede P., de (1988). Kursy przedemerytalne w Holandii. "Oświata Dorosłych", R. 32, nr 10. | pl |
dc.description.references | Bielecki B. (1975). Rehabilitacja ambulatoryjna osób w podeszłym wieku, [w:] Starzenie się i starość w badaniach gerontologicznych w Polsce. Pamiętnik I Zjazdu Naukowego Polskiego Towarzystwa Gerontologicznego. Warszawa 2-3 grudnia 1974 r. J. Piotrowski (red.). Warszawa: Polskie Towarzystwo Gerontologiczne. | pl |
dc.description.references | Wahrig G. (1986). Deutsches Wörterbuch. München: Mosaik Verlag. | pl |
dc.description.references | Wasylewski R. (1997). Edukacja, [w:] Społeczeństwo polskie w latach 1989-1995/1996. Zagadnienia polityki społecznej. A. Rajkiewicz (red.) Warszawa: Fundacja im. Friedricha Eberta. | pl |
dc.description.references | Wągrowska A. (b. r.). Klub Pokoleń [maszynopis]. | pl |
dc.description.references | Websters Encyclopedic Unabridged Dictionary of the English Language (1989). New York: Portland House. | pl |
dc.description.references | Wesołowska E. (1994). Uniwersytety otwarte i ich znaczenie dla rozwoju edukacji dorosłych, [w:] Człowiek w społeczeństwie. Edukacja ustawiczna i oświata dorosłych w okresie transformacji, J. Półturzycki i E.A. Wesołowska (red.). Warszawa: Towarzystwo Wolnej Wszechnicy Polskiej. | pl |
dc.description.references | Wesołowska E. A. (1994). Uniwersytet Trzeciego Wieku w Toruniu. "Edukacja Dorosłych" (Toruń). nr 1. | pl |
dc.description.references | Wdowska M. (1995). Blaski i cienie jesieni życia. Spotkania radiowe. Katowice: Uniwersytet Trzeciego Wieku. | pl |
dc.description.references | White R. (1959). Motivation reconsidered. The concept of competence. "Psychological Review", T. 66. | pl |
dc.description.references | Who is who and what is what (1997). "Older and Bolder Newsletter", nr 2. | pl |
dc.description.references | Withnall A., Percy K. (1994). Good practice in the education and training of older adults. Lancaster: Arena. | pl |
dc.description.references | Bilton L. E. (1995). Third age universities in Sweden, [w:] European Conference on Competence and Productivity in Third Age, 16- 18 February 1995. Ulm: Zentrum für Allgemeine Wissenschaftliche Weiterbildung. | pl |
dc.description.references | Wohlleber C. (1988). Analyse der Beratungsangebots für private Haushalte aus der Sicht der Haushaltsführung. Frankfurt am Main: Eigenverlag des Deutschen Vereins für öffentliche und private Fürsorge. | pl |
dc.description.references | Wojciechowski K. (1981). Rozwój oświaty dorosłych w Polsce. "Oświata Dorosłych", R. 25, nr 5. | pl |
dc.description.references | Worach-Kardas H. (1975). Aktywność społeczna i kulturalna ludzi starszych w Polsce, [w:] Starzenie się i starość w badaniach gerontologicznych w Polsce. Pamiętnik I Zjazdu Naukowego Polskiego Towarzystwa Gerontologicznego. Warszawa 2-3 grudnia 1974 r. J. Piotrowski (red.). Warszawa: Polskie Towarzystwo Gerontologiczne. | pl |
dc.description.references | Worpole K. (1993) Towns for people. Transforming urban life. Buckingham - Philadelphia: Open University Press. | pl |
dc.description.references | Wrocińska- Sławska L. (1994). Z kart historii Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Poznaniu. "Ars Senescendi. Zeszyty Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Poznaniu", z. 1. | pl |
dc.description.references | Wujek T. (1970). Oświata dorosłych w Anglii. Na tle problematyki dalszego kształcenia. Warszawa: Państwowe Wydawnictwa Naukowe. | pl |
dc.description.references | Z historii Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Warszawie (1995), [w:] Uniwersytet Trzeciego Wieku w Warszawie. H. Szwarc (red.). Warszawa: Centrum Medyczne Kształcenia Podyplomowego. | pl |
dc.description.references | Zaburzenia psychiczne wieku podeszłego (1993). S. Krzymiński (red.). Warszawa: Państwowe Zakłady Wydawnictw Lekarskich. | pl |
dc.description.references | Zahn L. (1993). Die akademische Seniorenbildung. Eine historische Bilanz in methodisch-didaktischer Absicht. Weinheim: Deutscher Studien Verlag. | pl |
dc.description.references | Zaorska Z. (1990). Uniwersytet Trzeciego Wieku - stan i perspektywy. "Oświata Dorosłych", R. 34 nr 1-2. | pl |
dc.description.references | Błońska W. (1988). Powstanie i rozwój UTW w Katowicach. "Chowanna", R. 32, z. 3. | pl |
dc.description.references | Zwischenbericht der Enquete-Kommission "Demographischer Wandel" (1994). Herausforderung unserer älter werdenden Gesellschaft an den einzelnen und die Politik. Bonn: Deutscher Bundestag, Referat Öfentlichkeits-arbeit. | pl |
dc.description.references | Żytko M. (1972). Uniwersytety powszechne - rozwój i funkcja w systemie oświaty i wychowania PRL. Warszawa: Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych. | pl |
dc.description.references | Błońska W. (1995). Drogi samorealizacji słuchaczy uniwersytetu trzeciego wieku (na przykładzie badań na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach), [w:] Problematyka opiekuńczo-wychowawcza na Śląsku w latach 1864-1993. W. Borowska-Nowak (red.). Katowice: Wyd. Uniwersytetu Śląskiego. | pl |
dc.description.references | Böhme G. (1993) Die Entwicklung einer Institution - eine Bildungsgeschichte, [w:] Zeit haben und Zeit finden: Vorträge der Gerontologischen Tage 1991 und 1992 der Universität des 3. Lebensalter an der J. W. Goethe-Universität zu Frankfurt am Main. Idstein: Wissenschaftlicher Verlag Dr. Ullrich Schulz-Kirchner. | pl |
dc.description.references | Brennan B. (1985). Older adult activities in Australia. "Convergence" , nr 1-2. | pl |
dc.description.references | Buchberger E. (1983). Vorbereitund auf den Lebensabend. "Soziale Arbeit", nr 5. | pl |
dc.description.references | Butler R.N. (1969). Age-ism. Another form of bigotry. "The Gerontologist", T. 9. | pl |
dc.description.references | Carlton S., Soulsby J. (1997). Editioral. "Older and Bolder Newsletter", nr 2. | pl |
dc.description.references | Chapman I. (1997) . Educational opportunities for older learners at Coventry University [Referat wraz z listem skierowanym do autora z 17. 07. 1997 r.]. | pl |
dc.description.references | Clennell S. (1995). Third age education in the United Kingdom - at universities and other institutions of further education. UTA Organisations, [w:] European Conference on Competence and Productivity in the Third Age. Ulm: Zentrum für Allgemeine Wissenschaftliche Weiterbildung. | pl |
dc.description.references | Cole T. (1992) . What can it mean to grow old? Historical reflections on aging in postmodern culture. "In Depth", T. 2 , nr 3. | pl |
dc.description.references | Cube F., von (1988). Fordern statt verwöhnen - auch im Alter? [w:] Gerontologie - Wissenschaftliche Erkentnisse und Folgerungen für die Praxis. München: Peutinger-Collegium. | pl |
dc.description.references | Czaja B. (1976). Doskonalenie zawodowe w środowisku ludzi starych. "Pielęgniarka i Położna" , nr 5. | pl |
dc.description.references | Czekanowski P. (1993). Aktywność ludzi starszych w czasie wolnym. "Zeszyty Problemowe PTG" , nr 5. | pl |
dc.description.references | Czerniawska O. (1971). Uniwersytety powszechne w społecznych świetlicach, [w:] Uniwersytet powszechny jako środowisko wychowawcze. I. Lepalczyk (red.). Warszawa: TWP. | pl |
dc.description.references | Czerniawska O. (1982). Uczestnictwo w działalności uniwersytetu III wieku. "Oświata Dorosłych", R. 26, nr 6. | pl |
dc.description.references | Czerniawska O. (1984). Działalność kulturalno-wychowawcza w środowisku ludzi starszych. Warszawa: Towarzystwo Wiedzy Powszechnej. | pl |
dc.description.references | Czerniawska O. (1986). Środki masowego przekazu w życiu ludzi starszych, [w:] Encyklopedia seniora. Warszawa: Wiedza Powszechna. | pl |
dc.description.references | Czerniawska O. (1987a). Aktywność przyparafialna osób starszych. "Obecność", nr 7. | pl |
dc.description.references | Czerniawska O. (1987b). Aktywność społeczna i naukowa Uniwersytetów Trzeciego Wieku. "Oświata Dorosłych", R. 31, nr 2. | pl |
dc.description.references | Czerniawska O. (1987c). Książka poradnikowa na temat starzenia się i starości jako forma poradnictwa. "Acta Universitatis Lodziensis". Folia Paedagogica et Psychologica 16. | pl |
dc.description.references | Czerniawska O. (1988). Społeczna i samokształceniowa funkcja badań uczestniczących, [w:] Samokształcenie jako istotny czynnik aktywności współczesnego człowieka. Konferencja naukowa, Karpacz 8-11 października 1984. J. Semkow (red.). Wrocław: Wydaw. Uniwersytetu Wrocławskiego. | pl |
dc.description.references | Czerniawska O. (1989). Czego uczą doświadczenia uniwersytetów trzeciego wieku? "Oświata Dorosłych", R. 33, nr 8. | pl |
dc.description.references | Czerniawska O. (1990). Włoskie Uniwersytety Trzeciego Wieku. "Oświata Dorosłych", R. 34, nr 6. | pl |
dc.description.references | Czerniawska O. (1993). Wkład UŁ w działalność Łódzkiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku. "Kronika. Pismo Uniwersytetu Łódzkiego". | pl |
dc.description.references | Czerniawska O. (1995a). Osoby starsze jako uczestnicy pieszych pielgrzymek w Polsce. "Roczniki Nauk Społecznych", T. 24, z. 2. | pl |
dc.description.references | Czerniawska O. (1995b). Poradnictwo dla osób starszych, [ w: ] Poradnictwo w okresie transformacji kulturowej. Materiały VI Ogólnopolskiego Seminarium Naukowego, Wrocław 20-22 września 1993. A. Kargulowa (red.). Wrocław: Wydaw. Uniwersytetu Wrocławskiego. | pl |
dc.description.references | Czerniawska O. (1996). Edukacja osób "trzeciego wieku", [w:] Wprowadzenie do andragogiki, T. Wujek (red.). Warszawa: Instytut Technologii i Eksploatacji. | pl |
dc.description.references | Czerniawska O. (1998). Staże - przygotowania do emerytury w Związku Emerytów i Rencistów "Solidarność", [w:] Przygotowanie do życia na emeryturze. Kształcenie wykładowców w ramach współpracy Uniwersytetu Łódzkiego i Uniwersytetu Lumier. B. Juraś-Krawczyk (red.). Łódź: Wydaw. Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej. | pl |
dc.description.references | Dimensions of aging. (1979). J. Hendricks, C. O. Hendricks (red.). Cambridge, Mass.: Winthrop Publishers. | pl |
dc.description.references | Donicht-Fluck B. (1992). Altersbilder und Altenbildung. Erfahrungen aus den USA, [w:] Bildung und Freizeit im Alter. F. Karl, W. Tokarski (red.). Bern-Göttingen-Toronto: Verlag Hans Hüber. | pl |
dc.description.references | Drogosz-Zabłocka E., Piwowarski R. (1996). Edukacja dorosłych w latach 1990-1994. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych. | pl |
dc.description.references | Dubas E. (1998). Kurs przygotowujący do emerytury - moje pierwsze doświadczenia, [w:] Przygotowanie do życia na emeryturze. Kształcenie wykładowców w ramach współpracy Uniwersytetu Łódzkiego i Uniwersytetu Lumier. B. Juraś-Krawczyk (red.). Łódź: Wydaw. Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej. | pl |
dc.description.references | Duczmal-Pacowska H. (1995). Gimnastyka umysłu poprzez malarstwo, [w:] Uniwersytet Trzeciego Wieku w Warszawie. H. Szwarc (red.). Warszawa: Centrum Medyczne Kształcenia Podyplomowego. | pl |
dc.description.references | Dziewulak D. (1990). Kształcenie osób starszych we Francji. "Oświata Dorosłych", R. 34, nr 3. | pl |
dc.description.references | Ellen C.,van. (1985). Praca oświatowa z ludźmi starszymi w Republice Federalnej Niemiec. "Oświata Dorosłych", R. 29, nr 10. | pl |
dc.description.references | Empfehlung zur Altenhilfe. (1987). Ein Beitrag zur Sozialplanung der Landkreise. Stuttgart: Richard Boorberg-Verlag. | pl |
dc.description.references | Erwerbstätigkeit im Alter. (1985). Ein sozialempirischer Beitrag. zur Lebenssituation älterer Menschen in Hamburg. Hamburg: Behörde für Arbeit, Jugend und Soziales der Freien und Hansestadt Hamburg. | pl |
dc.description.references | Ferraro K.F. (1992). Cohort change in images of older adults. 1974-1981. "The Gerontologist", T. 32. | pl |
dc.description.references | Filas R. (1996). Aktywność kulturalna i medialna Polaków. "Zeszyty Prasoznawcze", R. 39, nr 3-4. | pl |
dc.description.references | Folkman S., Lazarus R.S. (1980). An analysis of coping in a middleaged community sample. "Journal of Health and Social Behavior", T. 21. | pl |
dc.description.references | Freizeitverhalten älterer Menschen (1982). Exemplarischen Untersuchungen zur interdisziplinäre Gerontologie im Rahmen eines Modelversuchs. D. Blaschke, J. Franke (red.). Stuttgart: Enke. | pl |
dc.description.references | Frelichowski T. (1982). "ARS 79", [w: ] Kultura i seniorzy. Zeszyt metodyczny. Bydgoszcz: Wojewódzki Dom Kultury. | pl |
dc.description.references | Geissler E.E. (1989). Bildung für das Alter - Bildung im Alter, [w:] Kompetenz im Alter. Ch. Rott, F. Oswald (red.). München: Peutinger-Institut. | pl |
dc.description.references | Gesprächskreise und Seminare für pflegende Angehörige. (1989). KöIn: Kuratorium Deutsche Altershilfe . | pl |
dc.description.references | Glendenning F. (1985). What is educational gerontology? North american and british definition, [w:] Educational gerontology. International perspectives. F. Glendenning (red.). London: Croom Helm. | pl |
dc.description.references | Halicka M., Pędich W. (1997). Działania samopomocowe ludzi starszych. Białystok: Akademia Medyczna. | pl |
dc.description.references | Hart L.A. (1995). How can universities contribute to the utilisation of older people's competencies? Lectures, [w:] European Conference on Competence and Productivity in the Third Age. Ulm: Zentrum für Allgemeine Wissenschaftliche Weiterbildung. | pl |
dc.description.references | Hemmerling W. (1997). Główne cele i kierunki oraz projektowane formy działań Towarzystwa Samopomocy Starszej Generacji "Vis Vitalis " w Poznaniu na rok 1996 i dalsze, [w:] Przygotowanie do starości. Materiały z konferencji gerontologicznej. Łódź 18- 19 października 1996. M. Dzięgielewska (red.). Łódź: Uniwersytet Łódzki. | pl |
dc.description.references | Hietaluoma A. (1995). Third Age Universities in Finland, [w:] European Conference on Competence and Productivity in Third Age, 16-18 February 1995. Ulm: Zentrum für Allgemeine Wissenschaftliche Weiterbildung. | pl |
dc.description.references | Informator Sekcji Uniwersytetów Trzeciego Wieku Polskiego Towarzystwa Gerontologicznego (1995). Warszawa: Centrum Medyczne Kształcenia Podyplomowego. | pl |
dc.description.references | Informator. (1997). Organizacje pozarządowe i instytucje działające na rzecz osób niepełnosprawnych. Warszawa: Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. | pl |
dc.description.references | It makes you think (1995). The impact of participation in the Learning in Later Life Programme at the University of Strathclyde. Research report. Glasgow: University of Strathclyde. | pl |
dc.description.references | Iwanga M. (1994). Elderly students learning through the university of the air system in Japan. "Educational Gerontology", T. 20. | pl |
dc.description.references | Jakesch J., Kurowska H., Sikorski W. (1975). Program organizacji opieki geriatrycznej w województwie gdańskim, [w:] Starzenie się i starość w badaniach gerontologicznych w Polsce. Pamiętnik I Zjazdu Naukowego Polskiego Towarzystwa Gerontologicznego. Warszawa 2-3 grudnia 1974 r. J. Piotrowski (red.). Warszawa: Polskie Towarzystwo Gerontologiczne. | pl |
dc.description.references | Jankowski D., Przyszczypkowski K., Skrzypczak J. (1996). Podstawy edukacji dorosłych. Zarys problematyki. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM. | pl |
dc.description.references | Jarvis P. (1995). Continuing learning and the place of the university, [w:] European Conference on Competence and Productivity in Third Age, 16-18 February 1995. Lectures. Ulm: Zentrum für Allgemeine Wissenschaftliche Weiterbildung. | pl |
dc.description.references | Jennings B. (1981). AduIt education in United Kingdom. Prague: European Centre for Leisure and Education. | pl |
dc.description.references | Juraś-Krawczyk B. (1997). Ludzie starsi poszukujący pracy - na przykładzie Biura Pośrednictwa Pracy przy Zarządzie Regionu Ziemi Łódzkiej NSZZ "Solidarność", [w:] Przygotowanie do starości. Materiały z konferencji gerontologicznej. Łódź 18- 19 października 1996. M. Dzięgielewska (red.). Łódź: Uniwersytet Łódzki. | pl |
dc.description.references | Juraś-Krawczyk B. (1998). Przygotowanie do emerytury. Pierwszy w Polsce staż dla osób na emeryturze, [w:] Przygotowanie do życia na emeryturze. Kształcenie wykładowców w ramach współpracy Uniwersytetu Łódzkiego i Uniwersytetu Lumier. B. Juraś-Krawczyk (red.). Łódź: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej. | pl |
dc.description.references | Kamiński A. (1993). Wychowanie do starości jako czynnik adaptacji ludzi starszych do nowoczesnego społeczeństwa. "Zeszyty Problemowe PTG", nr 3. | pl |
dc.description.references | Karl F. (1988). Formen zugehender Altenarbeit. Möglichkeiten und Grenzen basisnaher Ansätze. "Archiv für Wissenschaft und Praxis der sozialen Arbeit", R. 19, z. 1. | pl |
dc.description.references | Karlikowski W. (1994). Sekcja Nauk Społecznych. Sprawozdanie z działalności, [w:] Fascynacje profesorów i słuchaczy Łódzkiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Łódź: Uniwersytet Trzeciego Wieku. | pl |
dc.description.references | Keith J. (1982). Older people as people. Social and cultural influences on aging and old age. Boston-Toronto: Little, Brown and Company. | pl |
dc.description.references | Kieraciński A. (1997). Przygotowanie do starości w wybranych grupach wiekowych, [w:] Przygotowanie do starości. Materiały z konferencji gerentologicznej. Łódź, 18-19 października 1996. M. Dzięgielewska (red.). Łódź: Uniwersytet Łódzki. | pl |
dc.description.references | Kierkuś K. (1998). Powstanie, zadania i działalność Stowarzyszenia Seniorów osiedla Stoki "Nie jesteś sam" w Łodzi, [w:] Przygotowanie do życia na emeryturze. Kształcenie wykładowców w ramach współpracy Uniwersytetu Łódzkiego i Uniwersytetu Lumier. B. Juraś-Krawczyk (red.). Łódź: Wydaw. Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej. | pl |
dc.description.references | Kim S. (1985). Lifelong learning. Educational opportunities for the elderly in South Korea. "Adult Education and Development", nr 24. | pl |
dc.description.references | Knoll T. (1984). Wallfahrtskirche Maria Brünnlein zum Trost, [w:] Liebenswertes Wem-ding. Heimat zwischen Jura und Ries. Wemding: Verein Lebendiges Wem-ding e. V. | pl |
dc.description.references | Koenig Z. (1983). Praca z ludźmi starszymi w uniwersytecie trzeciego wieku. "Oświata Dorosłych" , R. 27, nr 3. | pl |
dc.description.references | Korbiel A. (b.r.). Jak pomagamy sobie wzajemnie w okresie transformacji [maszynopis]. | pl |
dc.description.references | Krajnc A. (1995). The third age university of Slovenia, [w:] European Conference on Competence and Productivity in Third Age, 16-18 February 1995. Ulm: Zentrum für Allgemeine Wissenschaftliche Weiterbildung. | pl |
dc.description.references | Kruse A. (1997). Bildung und Bildungsmotivation in erwachsenenalter, [w:] Psychologie der Erwachsenenbildung, F. E. Weinert, H. Handl (red.). Göttingen: Hogrefe, Verlag für Psychologie. | pl |
dc.description.references | Kruse A. (1987). Kompetenzerhaltung, Kompetenzsteigerung und Kompetenzwiedergewinnung im Alter, [w:] Gerontologie - eine Interdisziplinäre Wissenschaft. A. Kruse, U. Lehr, Ch. Rott (red.). München: Peutinger-Institut. | pl |
dc.description.references | Kryszkiewicz Cz., Rząca I. (1997). Organizacja i rozwój Uniwersytetu III Wieku w Białymstoku w latach 1994-1997. Białystok: Wojewódzki Ośrodek Animacji Kultury. | pl |
dc.description.references | Landschaft Bürgerschaftliches Engagement (1996). Das Praxis-Handbuch der ARBES. Stuttgatt: ARBES + Kontaktstelle für praxsisorientierte Forschung e.V. | pl |
dc.description.references | Laschinsky D. (1986). Gegenseitiges Lernen - "Exchange Learning" in der Arbeit mit alten Menschen, [w:] Alternsforschung 1985, H . Döhner, H. Freese (red.). Berlin: Deutsches Zentrum für Altersfrage. | pl |
dc.description.references | Laslett P. (1984). The education of the elderly people in Britain, [w:] Mutual aid universities. E. Midwinter (red.). London: Croom Helm. | pl |
dc.description.references | Laslett P. (1991). A fresh map of life. The emergence of the third age. Cambridge, Mass.: Harvard University Press. | pl |
dc.description.references | Learning in Later Life (1996). Wirral Metropolitan College. "Older and Bolder Newsletter", nr 1. | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (STH) Książki/Rozdziały (WNoE) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
J_Halicki_Edukacja_seniorow.pdf | 6,07 MB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)