REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/17165
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorHalicki, Jerzy-
dc.date.accessioned2024-09-03T10:37:13Z-
dc.date.available2024-09-03T10:37:13Z-
dc.date.issued2000-
dc.identifier.isbn83-86696-62-1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/17165-
dc.descriptionZdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherTrans Humanapl
dc.titleEdukacja seniorów w aspekcie teorii kompetencyjnej. Studium historyczno-porównawczepl
dc.typeBookpl
dc.rights.holder© Copyright by Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckiepl
dc.description.referencesAdams T. (1993). Preface, [w:] O'Connor M.: Generation to generation. London: Cassell.pl
dc.description.referencesAkademie für Ältere (1992). Akademieschrift für das 1 Halbjahr 1992. Heidelberg: Akademie für Ältere.pl
dc.description.referencesAkademie für Ältere (1995). Akademieschrift für das 1 Halbjahr 1995. Heidelberg: Akademie für Ältere.pl
dc.description.referencesAktive Senioren (1988). Modelle und Möglichkeiten. Hinweise und Informationen. Stuttgart: Ministerium für Arbeit, Gesundheit und Familie Baden-Württemberg.pl
dc.description.referencesAlcorne N. (1992). To learn something new: Access to education in later life in New Zealand. "International Review of Education" , T. 38.pl
dc.description.referencesAleksander T. (1986). System oświaty dorosłych w PRL, [w:] Encyklopedia oświaty i kultury dorosłych, K. Wojciechowski (red.). Wrocław: Ossolineum.pl
dc.description.referencesAlten und Servis-Zentren in München (1986). Die Wirkungsweise eines neuen Konzeptes der offenen Altenhilfe. München: Landeshauptstadt München, Sozialreferat.pl
dc.description.referencesAltentreff Ulm/Neue Ulm (1985). Dienstleistungszentrum für Ältere Entwicklung, Struktur, Angebote und Nutzung 1973-1983. Stuttgart: Verlag W. Kohlhammer.pl
dc.description.referencesAn uns, den Alten kommt niemand vorbei (1989). Die Zukunft der Jugend ist das Alter. Kassel: Bundeskongress und Solidargemeinschaft der älteren Generation.pl
dc.description.referencesArbeitsgruppe "Seniorenprogramme in der Praxis" (1987). "Das Forum", z. 2.pl
dc.description.referencesAsp E. (1988). The finnish open university system and education for the elderly, [w:] Education and health. Papers of the Congress International Association of the Universities of the Third Age. Warszawa: Centrum Medyczne Kształcenia Podyplomowego.pl
dc.description.referencesLehr U. (1981). Turnen und Sport im Alter. "Aktuelle Gerontologie", T. 11.pl
dc.description.referencesLehr U. (1987). Gerontologie, eine interdisziplinäre Wissenschaft, [w:] Gerontologie - eine Interdisziplinäre Wissenschaft. A. Kruse, U. Lehr, Ch. Rott (wyd.). München: Peutinger-Institut.pl
dc.description.referencesLehr U. (1988). 30 Jahre Gerontologie - Rückblick und Ausblick, [w:] Gerontologie - Wissenschaftliche Erkentnisse und Folgerungen für die Praxis. München: Peutinger- Collegium.pl
dc.description.referencesLemieux A. (1995). The universities of the third age: role of senior citizens. "Educational Gerontology" , T. 21.pl
dc.description.referencesLeońska L. (1995). Krajowa narada Uniwersytetów Trzeciego Wieku pod patronatem prof. dr hab. Haliny Szwarc. Poznań, 13 kwietnia 1994 roku. "Ars Senescendi. Zeszyty Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Poznaniu", Z. 2.pl
dc.description.referencesLeśniak J. R. (1981). Tendencje rozwojowe uniwersytetów III wieku w krajach zachodnich. "Oświata Dorosłych", R. 25, nr 8.pl
dc.description.referencesLeśniak J.R. (1982). Duńskie uniwersytety ludowe dla rencistów. "Oświata Dorosłych" R. 26, nr 2.pl
dc.description.referencesLiebl P. (1991). Die französische Erwachsenenbildung. Frankfurt am Main: Deutscher Volkshochschul-Verband.pl
dc.description.referencesMajewska Cz. (1995). Lektoraty języków obcych, [w:] Uniwersytet Trzeciego Wieku w Warszawie. H. Szwarc (red.). Warszawa: Centrum Medyczne Kształcenia Podyplomowego.pl
dc.description.referencesManheimer R.J. (1996). Adult education, [w:] Encyclopedia of Gerontology, vol. 1. San Diego-New York: Academic Press.pl
dc.description.referencesÄltere Menschen in Großstädten (1986). Ergebnisse einer Repräsentativerhebung in Baden-Württemberg. Stuttgart: Ministerium für Arbeit, Gesundheit, Familie und Sozialordnung Baden-Württemberg.pl
dc.description.referencesMankiewicz H., Troczyłło E. (1995). 20 lat Zespołu Literackiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Warszawie, [w:] Uniwersytet Trzeciego Wieku w Warszawie. H. Szwarc (red.). Warszawa: Centrum Medyczne Kształcenia Podyplomowego.pl
dc.description.referencesMarczuk M. (1995). Uczestnicy Lubelskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku - próba charakterystyki, [w:] Lubelski Uniwersytet Trzeciego Wieku. Refleksje z dziesięciolecia działalności 1985- 1995. M. Marczuk (red.) Lublin: Wydaw. UMCS.pl
dc.description.referencesMarczuk M. (1997). Lubelski Uniwersytet Trzeciego Wieku. (Cele, organizacja, koncepcja programowa, osobliwości). "Edukacja Dorosłych" (Radom), nr 1.pl
dc.description.referencesMatlęga M. (1997). Organizacja służb gerontologicznych w województwie rzeszowskim, [w:] Przygotowanie do starości. Materiały z konferencji gerontologicznej. Łódź 18-19 października 1996. M. Dzięgielewska (red.). Łódź: Uniwersytet Łódzki.pl
dc.description.referencesMauersberg S. (1986). Dzieje oświaty dorosłych i andragogiki w Polsce, [w:] Encyklopedia oświaty i kultury dorosłych. Wrocław: Ossolineum.pl
dc.description.referencesMeier R., Seemann H.J. (1982). Die Grauen Panther. Rebellion der Alten. Weinheim und Basel: Beltz Verlag.pl
dc.description.referencesMeyer-Dettum B. (1984). Vom Lern- und Lebenszusammenhang in der Bildungsarbeit mit Senioren, [w:] Bildungsarbeit mit Zielgruppen, Ch. Schiersmann (red.). Bad Heilbrunn: Klinkhardt.pl
dc.description.referencesMidwinter E. (1996). The growth and prospects of the U3A in the U.K. "Older and Bolder Newsletter", nr 1.pl
dc.description.referencesMinichiello V. (1992). Meeting the educational needs of an aging population: The Australian experience. "International Review of Education" , T. 38.pl
dc.description.referencesMuchnicka-Djakow I. (1986). Kluby seniora, [w:] Encyklopedia seniora. Warszawa: Wiedza Powszechna.pl
dc.description.referencesÄltere Menschen in Nordrhein-Westfalen. (1989). Wissenschaftliches Gutachten zur Lage der älteren Menschen und zur Altenpolitik zur Vorbereitung des Zweiten Landenaltenplans. Düsseldorf: Ministerium für Arbeit, Gesundheit und Soziales Nordrhein-Westfalen.pl
dc.description.referencesNaegele G. (1987). Maßnahmen zur Bewältigung der Frühverrentung. Koln: Kuratorium Deutsche Altershilfe.pl
dc.description.referencesNarożna A. (1994). Moje serdeczne przeżycia w Uniwersytecie Trzeciego Wieku. "Ars Senescendi. Zeszyty Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Poznaniu", z. 1.pl
dc.description.referencesNawara M. (1978). Studium Trzeciego Wieku we Wrocławiu. "Oświata Dorosłych", R. 22, nr 6.pl
dc.description.referencesNIACE Annual Report (1996). April 1995 to march 1996. Leicester: National Institute of Adult Continuing Education.pl
dc.description.referencesNiederfranke A. (1988). Die Altersgrenze, Erleben und Formen der Auseinendersetzung, [w:] Gerontologie - Wissenschaftliche Erkentnisse und Folgerungen für die Praxis. München: Peutinger-Collegium.pl
dc.description.referencesNiederfranke A. (1992). Education for the elderly. New directions in a changing Europe. "International Review of Education" , T. 38.pl
dc.description.referencesNojima M. (1994). Japan's approach to continuing education for senior citizens. "Educational Gerontology" , T. 20.pl
dc.description.referencesNowak J., Cieślak A. (1982). Edukacja dorosłych w Polsce i na świecie. Warszawa: Wiedza Powszechna.pl
dc.description.referencesNumber crunching (1997). "Older and Bolder Newsletter", nr 2.pl
dc.description.referencesOkoń W. (1981). Słownik Pedagogiczny, wyd. 2, Warszawa: PWN.pl
dc.description.referencesBabbie E.R. (1980). Sociology. An Introduction. Wyd. 2. Belmond, Calif.: Wadsworth.pl
dc.description.referencesOlbrich E. (1987). Kompetenz im Alter, Ergebnisse gerontologischer Forschung zur Begründung von Interventionen, [w:] Gerontologie - eine Interdisziplinäre Wissenschaft. A. Kruse, U. Lehr, Ch. Rott (red.). München: Peutinger-Institut.pl
dc.description.referencesOlczak J. (1994). Sekcja Pomocy Koleżeńskiej, [w:] Fascynacje profesorów i słuchaczy Łódzkiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Łódź: Uniwersytet Trzeciego Wieku.pl
dc.description.referencesOlder and Bolder Awards (1996). "Older and Bolder Newsletter", nr 1.pl
dc.description.referencesOpen University (1993). Older Students Research Group. A brief history 1981-1993. London: The Open University.pl
dc.description.referencesOrzechowska G. (1997). Czy mogę przygotować się do starości?, [w:] Przygotowanie do starości. Materiały z konferencji gerontologicznej. Łódź 18- 19 października 1996. M. Dzięgielewska (red.). Łódź: Uniwersytet Łódzki.pl
dc.description.referencesOtto V. (1994). Tendencje zmian w niemieckiej edukacji dorosłych po 1945 roku, [w:] Uniwersytety powszechne (ludowe) w Republice Federalnej Niemiec, N. F. B. Greger (red.). Warszawa-Toruń: Adam Marszałek.pl
dc.description.referencesPaull I. (1976). Evrybody's studying us. The ironies of aging in the Pepsi Generation. San Francisco : Gilde.pl
dc.description.referencesPädagogische Hochschule Schwäbisch Gmünd (1997). Seniorenhochschule und Angebote für Gasthörer im Sommersemester 1997. Schwäbisch Gmünd: Pädagogische Hochschule.pl
dc.description.referencesPercy K. (1989). Participation of older people in learning activities in the United Kingdom. "Educational Gerontology ", T. 15.pl
dc.description.referencesPercy K. (1990) Opinions, facts and hypotheses. Older adults participation in learning activities in the United Kingdom, [w:] Ageing, education and society. Readings in educational gerontology. Keel: The university.pl
dc.description.referencesBadora U. (1995). Sami dla siebie. Refleksje nad działalnością samorządu Lubelskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku, [w:] Lubelski Uniwersytet Trzeciego Wieku. Refleksje z dziesięciolecia działalności 1985-1995. M. Marczuk (red.) Lublin: Wydaw. UMCS.pl
dc.description.referencesPeterson D.A. (1988). Facilitating education for older learners. San Francisco-London: Jossey-Bass Publishers.pl
dc.description.referencesPędich W. (1996). Ludzie starzy. Warszawa: Centrum Rozwoju Służb Społecznych.pl
dc.description.referencesPick L. H. (1985) Programmes for the aged in Singapore. "Adult Education and Development", nr. 24.pl
dc.description.referencesPituła B. (1995). Opieka nad ludźmi starymi w województwie śląskim (1922-1939), [w:] Problematyka opiekuńczo-wychowawcza na Śląsku w latach 1864- 1993. W. Borowska-Nowak (red.). Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.pl
dc.description.referencesPodoski K. (1982). Edukacja ludzi starszych, [w:] Problemy pracy i zabezpieczenia społecznego ludzi starszych, L. Frąckiewicz (red.). Katowice: Uniwersytet Śląski.pl
dc.description.referencesPółturzycki J. (1994). Uniwersytet powszechny. "Edukacja Dorosłych", nr 3.pl
dc.description.referencesPółturzycki J. (1997). Sergiusz Hessen (1887-1950). "Edukacja Dorosłych", nr 2.pl
dc.description.referencesProgram zajęć Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Poznaniu w roku akademickim 1993/94. (1995). " Ars Senescendi. Zeszyty Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Poznaniu", z. 2.pl
dc.description.referencesPropozycje na rok akademicki 1994/95 (1994), [w:] Jubileuszowy informator na X rok działalności 1994/95. Lublin: Tow. Wolnej Wszechnicy Polskiej.pl
dc.description.referencesPropozycje programowe Uniwersytetu Trzeciego Wieku w roku akademickim 1992/1993. (1994). "Ars Senescendi. Zeszyty Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Poznaniu", z. 1.pl
dc.description.referencesBass S. A., Caro F. G. (1992). The new politics of productive aging. "In Depth" , T. 3, nr 3.pl
dc.description.referencesPrzybylska E. (1999). System edukacji dorosłych w Republice Federalnej Niemiec. Radom: Wydaw. Instytutu Technologii i Eksploatacji.pl
dc.description.referencesRadlińska H. (1933). Dzieje oświaty pozaszkolnej, [w:] Encyklopedia Wychowania, T. 1, cz. 1. Warszawa: Wydaw. Nasza Księgarnia.pl
dc.description.referencesRadlińska H. (1964). Z dziejów pracy społecznej i oświatowej. Wrocław: Ossolineum.pl
dc.description.referencesRadcliffe D. (1985). Universities of the third age: An international perspective. "Convergence ", nr 1-2.pl
dc.description.referencesRegulska E. (1990). Społeczne i pedagogiczne funkcje uniwersytetów otwartych. Warszawa: Państwowe Wydawnictwa Naukowe.pl
dc.description.referencesReview 1994-1995 (1995). Senior Studies Institut. Glasgow : University of Strathclyde.pl
dc.description.referencesRocznik statystyczny 1993 (1993). Warszawa: GUS.pl
dc.description.referencesRoggatt P., Edwards R. (1996). England and Wales. "International Review of Education", T. 42.pl
dc.description.referencesRudolph W. (1996). Handlungsorientierte Seniorenweiterbildung, [w:] GesellschaftIicher Wandel und seine Auswirkungen auf die offene Altenhilfe. Hamburg: Senioren-Centrum "Haus im Park" der Körberg-Stiftung.pl
dc.description.referencesRuszkowska Z. (1994). Sekcja Historyczna Łódzkiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku, [w:] Fascynacje profesorów i słuchaczy Łódzkiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Łódź: Uniwersytet Trzeciego Wieku.pl
dc.description.referencesBattersby D. (1985). Education in later life. What does it mean?, "Convergence" , T. 18.pl
dc.description.referencesSakowicz E. (1989). Gennep Arnold, [w:] Encyklopedia Katolicka, T. 5. Lublin: TN KUL.pl
dc.description.referencesSaup W. (1996). Studienführer für Senioren. Bonn: Bundesministerium für Bildung, Wissenschaft, Forschung und Technologie.pl
dc.description.referencesSchaefer R. T. (1989). Sociology. New York: McGraw-Hill.pl
dc.description.referencesSchuller T., Bostyn M. (1992). Education and training for the third age in the UK. A preliminary report from the Carnegie Inquiry. "International Review of Education", T. 38.pl
dc.description.referencesSchützendorf E. (1986). Angebote in nordrhein-westfälischen Volkshochschulen für alte Menschen im zweiten Semester 1985, [w:] VHS-Kurs und Lehrgangsdienst. 18 Lieferung. Frankfurt: Pädagogische Arbeitsstelle des DVV.pl
dc.description.referencesSenior Studies Institut (1994). Learning in Later Life. Programme of classes 1994-1995. Glasgow: University of Strathclyde.pl
dc.description.referencesSihvola T. (1985). Education, aging and quality of life. "Convergence", T. 18, nr 1-2.pl
dc.description.referencesSituation äIterer Menschen in Baden-Württemberg (1988). Antwort der Landesregierung auf die große Anfrage der Fraktion der CDU - Drucksache 10/660 vom 23 August. Stuttgart: Landtag Baden-Württemberg.pl
dc.description.referencesSkłodowski H. (1997). Doradztwo zawodowe dla ludzi starszych, [w:] Przygotowanie do starości. Materiały z konferencji gerontologicznej. Łódź 18-19 października 1996. M. Dzięgielewska (red.). Łódź: Uniwersytet Łódzki.pl
dc.description.referencesSkopowski Cz. (1982). Wielkopolski Uniwersytet Powszechny TWP. "Oświata Dorosłych", R. 26, nr 3.pl
dc.description.referencesBauer-Söllner B. (1990). Institutionen der offenen Altenhilfe - aktueller Stand und Entwicklungstendenzen. Expertise für die Altenbereichs-Komission des Bundesministeriums für Jugend, Familie, Frauen und Gesundheit. Stuttgart: Universitiät Hohenheim.pl
dc.description.referencesSłownik Języka Polskiego (1978). T. 1. Warszawa: PWN.pl
dc.description.referencesSłownik Psychologiczny (1985). Warszawa: Wiedza Powszechna.pl
dc.description.referencesSnijders J. Th. (1995). Higher education for older people in the Netherlands, [w:] European Conference on Competence and Productivity in Third Age, 16-18 February 1995. Ulm: Zentrum für Allgemeine Wissenschaftliche Weiterbildung.pl
dc.description.referencesStatistisches Jahrbuch 1984 (1984). Stuttgart: Kohlhammer.pl
dc.description.referencesStock A. (1993). Przemiany edukacji ustawicznej dorosłych w Anglii. "Edukacja Dorosłych", nr 1.pl
dc.description.referencesSusłowska M. (1985). Uniwersytet Trzeciego Wieku jako forma uczenia się ludzi starszych. "Oświata Dorosłych", R 29, nr 6.pl
dc.description.referencesSwieten G., van (1778). Rede über die Erhaltung der Gesundheit der Greise. Wien.pl
dc.description.referencesSwindell R. F. (1990) Characteristics and aspiration of older learners in an australian university of the third age program. "Educational Gerontology", T. 16.pl
dc.description.referencesSynak B. (1996). Poland: Aging and integration in a post-comunist society, [w:] Elderly people in industrialised societies. Social integration in old age by or despite technology. H. Mollenkopf (red.). Berlin: Edition Sigma.pl
dc.description.referencesSzatur-Jaworska B., Halicka M., Pędich W. (1996). Prawa ludzi starych w Polsce a europejskie deklaracje praw człowieka . "Polityka Społeczna" , R. 23, nr 10.pl
dc.description.referencesBäcker G., Dieck M., Naegele G., Tews H.-P. (1989). Ältere Menschen in Nordrhein-Westfalen. Düsseldorf: Ministerium für Arbeit, Gesundheit und Soziales.pl
dc.description.references[Szóste] VI Euroforum (1996). Białystok 18-21 kwietnia 1996. Białystok: Oficyna Wydawnicza AMB.pl
dc.description.referencesSztompka P. (1968). Pojęcie modelu w socjologii. "Studia Socjologiczne", nr 1.pl
dc.description.referencesSzwarc H. (1995). Refleksje na XX-lecie Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Warszawie, [w:] Uniwersytet Trzeciego Wieku w Warszawie. H. Szwarc (red.). Warszawa: Centrum Medyczne Kształcenia Podyplomowego.pl
dc.description.referencesŚwiderski Z. (1994). Sekcja Językoznawstwa Łódzkiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku, [w:] Fascynacje profesorów i słuchaczy Łódzkiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Łódź: Uniwersytet Trzeciego Wieku.pl
dc.description.referencesThomae H. (1983). Motivationsbegriffe und Motivationstheorien, [w:] Enzyklopedie der Psychologie C, Serie IV. Göttingen: Verlag für Psychologie.pl
dc.description.referencesThompson J. (1995). The University of the Third Age in Great Britain. UTA Organisations, [w:] European Conference on Competence and Productivity in the Third Age. Ulm: Zentrum für Allgemeine Wissenschaftliche Weiterbildung.pl
dc.description.referencesTimmermann S. (1985). Lifelong learning for self-sufficiency. A theme and strategy for the 1980s. "Convergence ", T. 18.pl
dc.description.referencesTłokiński W., Krawczyński M. (1997). Wprowadzenie w problematykę badań, [w:] Wypełnienie starości. Trening ku życiu. Manchester-Gdańsk: A. E. L. Publishing House.pl
dc.description.referencesTrafiałek E. (1988). Kielecki Uniwersytet Trzeciego Wieku - po dwóch latach pracy. "Oświata Dorosłych", R 32, nr 2.pl
dc.description.referencesTrafiałek E. (1994). Uniwersytety trzeciego wieku - ośrodki edukacji ludzi starszych, [w:] Człowiek w społeczeństwie. Edukacja ustawiczna i oświata dorosłych w okresie transformacji. J. Półturzycki, E. A. Wesołowska (red.). Warszawa: Towarzystwo Wolnej Wszechnicy Polskiej.pl
dc.description.referencesBaue J., Krowacki S., Włodek S. (1995). Działalność zespołu Turystyczno-Krajoznawczego i Zespołu Rekreacji Ruchowej w latach 1975-1995, [w:] Uniwersytet Trzeciego Wieku w Warszawie, H. Szwarc (red.), Warszawa: Centrum Medyczne Kształcenia Podyplomowego.pl
dc.description.referencesTuckett A., Sargant N. (1996). Headline findings on lifelong learning from the NIACE/Gallup Survey 1996. "Adults Learning", nr 5.pl
dc.description.referencesUeltzhöffer J., Ascheberg C. (1995). Engagement in der Bürgergesellschaft. Die Geislingen-Studie. Stuttgart : Ministerium für Arbeit, Gesundheit und Sozialordnung Baden-Württemberg.pl
dc.description.referencesUniversität des 3. Lebensalter (1996). Veranstaltungen im Wintersemester 1996/1997. Frankfurt am Main: Universität des 3. Lebensalter.pl
dc.description.referencesUnkelbach-Romussi G. (1997). Grundlinien einer Didaktik und Methodik der Altersvorbereitung. Frankfurt am Main: Lang.pl
dc.description.referencesVander Zander J. W. (1990) . The social experience. An introduction to sociology. Wyd. 2. New York: McGraw-Hill.pl
dc.description.referencesVeelken L. (1988). Seniorenstudium - ein Modell nachberuflicher wissenschaftlicher Weiterbildung für ältere Erwachsene. "Zeitschrift für Gerontologie", R. 21, z. 4.pl
dc.description.referencesVeelken L. (1989) Seniorenstudium - ein Beispiel für Kompetenz im Alter, [w:] Kompetenz im Alter. Ch. Rott, F. Oswald (red.). München: Petinger-Institut.pl
dc.description.referencesVolunteering report 1994/95 (1995) . Senior Studies Institut. Glasgow: University of Strathclyde.pl
dc.description.referencesVotteler M., Schwarz T. (1988). Ältere Menschen in Baden-Württemberg. Sonderveröffentlichung aus Anlaß des Zukunftskongresses ,,Altern aIs Chance und Herausforderung" im Auftrag des Ministerium für Arbeit, Gesundheit, Familie und Sozialordnung des Landes Baden-Württemberg. Stuttgart: Statistisches Landesamt Baden-Württemberg.pl
dc.description.referencesVreede P., de (1988). Kursy przedemerytalne w Holandii. "Oświata Dorosłych", R. 32, nr 10.pl
dc.description.referencesBielecki B. (1975). Rehabilitacja ambulatoryjna osób w podeszłym wieku, [w:] Starzenie się i starość w badaniach gerontologicznych w Polsce. Pamiętnik I Zjazdu Naukowego Polskiego Towarzystwa Gerontologicznego. Warszawa 2-3 grudnia 1974 r. J. Piotrowski (red.). Warszawa: Polskie Towarzystwo Gerontologiczne.pl
dc.description.referencesWahrig G. (1986). Deutsches Wörterbuch. München: Mosaik Verlag.pl
dc.description.referencesWasylewski R. (1997). Edukacja, [w:] Społeczeństwo polskie w latach 1989-1995/1996. Zagadnienia polityki społecznej. A. Rajkiewicz (red.) Warszawa: Fundacja im. Friedricha Eberta.pl
dc.description.referencesWągrowska A. (b. r.). Klub Pokoleń [maszynopis].pl
dc.description.referencesWebsters Encyclopedic Unabridged Dictionary of the English Language (1989). New York: Portland House.pl
dc.description.referencesWesołowska E. (1994). Uniwersytety otwarte i ich znaczenie dla rozwoju edukacji dorosłych, [w:] Człowiek w społeczeństwie. Edukacja ustawiczna i oświata dorosłych w okresie transformacji, J. Półturzycki i E.A. Wesołowska (red.). Warszawa: Towarzystwo Wolnej Wszechnicy Polskiej.pl
dc.description.referencesWesołowska E. A. (1994). Uniwersytet Trzeciego Wieku w Toruniu. "Edukacja Dorosłych" (Toruń). nr 1.pl
dc.description.referencesWdowska M. (1995). Blaski i cienie jesieni życia. Spotkania radiowe. Katowice: Uniwersytet Trzeciego Wieku.pl
dc.description.referencesWhite R. (1959). Motivation reconsidered. The concept of competence. "Psychological Review", T. 66.pl
dc.description.referencesWho is who and what is what (1997). "Older and Bolder Newsletter", nr 2.pl
dc.description.referencesWithnall A., Percy K. (1994). Good practice in the education and training of older adults. Lancaster: Arena.pl
dc.description.referencesBilton L. E. (1995). Third age universities in Sweden, [w:] European Conference on Competence and Productivity in Third Age, 16- 18 February 1995. Ulm: Zentrum für Allgemeine Wissenschaftliche Weiterbildung.pl
dc.description.referencesWohlleber C. (1988). Analyse der Beratungsangebots für private Haushalte aus der Sicht der Haushaltsführung. Frankfurt am Main: Eigenverlag des Deutschen Vereins für öffentliche und private Fürsorge.pl
dc.description.referencesWojciechowski K. (1981). Rozwój oświaty dorosłych w Polsce. "Oświata Dorosłych", R. 25, nr 5.pl
dc.description.referencesWorach-Kardas H. (1975). Aktywność społeczna i kulturalna ludzi starszych w Polsce, [w:] Starzenie się i starość w badaniach gerontologicznych w Polsce. Pamiętnik I Zjazdu Naukowego Polskiego Towarzystwa Gerontologicznego. Warszawa 2-3 grudnia 1974 r. J. Piotrowski (red.). Warszawa: Polskie Towarzystwo Gerontologiczne.pl
dc.description.referencesWorpole K. (1993) Towns for people. Transforming urban life. Buckingham - Philadelphia: Open University Press.pl
dc.description.referencesWrocińska- Sławska L. (1994). Z kart historii Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Poznaniu. "Ars Senescendi. Zeszyty Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Poznaniu", z. 1.pl
dc.description.referencesWujek T. (1970). Oświata dorosłych w Anglii. Na tle problematyki dalszego kształcenia. Warszawa: Państwowe Wydawnictwa Naukowe.pl
dc.description.referencesZ historii Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Warszawie (1995), [w:] Uniwersytet Trzeciego Wieku w Warszawie. H. Szwarc (red.). Warszawa: Centrum Medyczne Kształcenia Podyplomowego.pl
dc.description.referencesZaburzenia psychiczne wieku podeszłego (1993). S. Krzymiński (red.). Warszawa: Państwowe Zakłady Wydawnictw Lekarskich.pl
dc.description.referencesZahn L. (1993). Die akademische Seniorenbildung. Eine historische Bilanz in methodisch-didaktischer Absicht. Weinheim: Deutscher Studien Verlag.pl
dc.description.referencesZaorska Z. (1990). Uniwersytet Trzeciego Wieku - stan i perspektywy. "Oświata Dorosłych", R. 34 nr 1-2.pl
dc.description.referencesBłońska W. (1988). Powstanie i rozwój UTW w Katowicach. "Chowanna", R. 32, z. 3.pl
dc.description.referencesZwischenbericht der Enquete-Kommission "Demographischer Wandel" (1994). Herausforderung unserer älter werdenden Gesellschaft an den einzelnen und die Politik. Bonn: Deutscher Bundestag, Referat Öfentlichkeits-arbeit.pl
dc.description.referencesŻytko M. (1972). Uniwersytety powszechne - rozwój i funkcja w systemie oświaty i wychowania PRL. Warszawa: Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych.pl
dc.description.referencesBłońska W. (1995). Drogi samorealizacji słuchaczy uniwersytetu trzeciego wieku (na przykładzie badań na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach), [w:] Problematyka opiekuńczo-wychowawcza na Śląsku w latach 1864-1993. W. Borowska-Nowak (red.). Katowice: Wyd. Uniwersytetu Śląskiego.pl
dc.description.referencesBöhme G. (1993) Die Entwicklung einer Institution - eine Bildungsgeschichte, [w:] Zeit haben und Zeit finden: Vorträge der Gerontologischen Tage 1991 und 1992 der Universität des 3. Lebensalter an der J. W. Goethe-Universität zu Frankfurt am Main. Idstein: Wissenschaftlicher Verlag Dr. Ullrich Schulz-Kirchner.pl
dc.description.referencesBrennan B. (1985). Older adult activities in Australia. "Convergence" , nr 1-2.pl
dc.description.referencesBuchberger E. (1983). Vorbereitund auf den Lebensabend. "Soziale Arbeit", nr 5.pl
dc.description.referencesButler R.N. (1969). Age-ism. Another form of bigotry. "The Gerontologist", T. 9.pl
dc.description.referencesCarlton S., Soulsby J. (1997). Editioral. "Older and Bolder Newsletter", nr 2.pl
dc.description.referencesChapman I. (1997) . Educational opportunities for older learners at Coventry University [Referat wraz z listem skierowanym do autora z 17. 07. 1997 r.].pl
dc.description.referencesClennell S. (1995). Third age education in the United Kingdom - at universities and other institutions of further education. UTA Organisations, [w:] European Conference on Competence and Productivity in the Third Age. Ulm: Zentrum für Allgemeine Wissenschaftliche Weiterbildung.pl
dc.description.referencesCole T. (1992) . What can it mean to grow old? Historical reflections on aging in postmodern culture. "In Depth", T. 2 , nr 3.pl
dc.description.referencesCube F., von (1988). Fordern statt verwöhnen - auch im Alter? [w:] Gerontologie - Wissenschaftliche Erkentnisse und Folgerungen für die Praxis. München: Peutinger-Collegium.pl
dc.description.referencesCzaja B. (1976). Doskonalenie zawodowe w środowisku ludzi starych. "Pielęgniarka i Położna" , nr 5.pl
dc.description.referencesCzekanowski P. (1993). Aktywność ludzi starszych w czasie wolnym. "Zeszyty Problemowe PTG" , nr 5.pl
dc.description.referencesCzerniawska O. (1971). Uniwersytety powszechne w społecznych świetlicach, [w:] Uniwersytet powszechny jako środowisko wychowawcze. I. Lepalczyk (red.). Warszawa: TWP.pl
dc.description.referencesCzerniawska O. (1982). Uczestnictwo w działalności uniwersytetu III wieku. "Oświata Dorosłych", R. 26, nr 6.pl
dc.description.referencesCzerniawska O. (1984). Działalność kulturalno-wychowawcza w środowisku ludzi starszych. Warszawa: Towarzystwo Wiedzy Powszechnej.pl
dc.description.referencesCzerniawska O. (1986). Środki masowego przekazu w życiu ludzi starszych, [w:] Encyklopedia seniora. Warszawa: Wiedza Powszechna.pl
dc.description.referencesCzerniawska O. (1987a). Aktywność przyparafialna osób starszych. "Obecność", nr 7.pl
dc.description.referencesCzerniawska O. (1987b). Aktywność społeczna i naukowa Uniwersytetów Trzeciego Wieku. "Oświata Dorosłych", R. 31, nr 2.pl
dc.description.referencesCzerniawska O. (1987c). Książka poradnikowa na temat starzenia się i starości jako forma poradnictwa. "Acta Universitatis Lodziensis". Folia Paedagogica et Psychologica 16.pl
dc.description.referencesCzerniawska O. (1988). Społeczna i samokształceniowa funkcja badań uczestniczących, [w:] Samokształcenie jako istotny czynnik aktywności współczesnego człowieka. Konferencja naukowa, Karpacz 8-11 października 1984. J. Semkow (red.). Wrocław: Wydaw. Uniwersytetu Wrocławskiego.pl
dc.description.referencesCzerniawska O. (1989). Czego uczą doświadczenia uniwersytetów trzeciego wieku? "Oświata Dorosłych", R. 33, nr 8.pl
dc.description.referencesCzerniawska O. (1990). Włoskie Uniwersytety Trzeciego Wieku. "Oświata Dorosłych", R. 34, nr 6.pl
dc.description.referencesCzerniawska O. (1993). Wkład UŁ w działalność Łódzkiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku. "Kronika. Pismo Uniwersytetu Łódzkiego".pl
dc.description.referencesCzerniawska O. (1995a). Osoby starsze jako uczestnicy pieszych pielgrzymek w Polsce. "Roczniki Nauk Społecznych", T. 24, z. 2.pl
dc.description.referencesCzerniawska O. (1995b). Poradnictwo dla osób starszych, [ w: ] Poradnictwo w okresie transformacji kulturowej. Materiały VI Ogólnopolskiego Seminarium Naukowego, Wrocław 20-22 września 1993. A. Kargulowa (red.). Wrocław: Wydaw. Uniwersytetu Wrocławskiego.pl
dc.description.referencesCzerniawska O. (1996). Edukacja osób "trzeciego wieku", [w:] Wprowadzenie do andragogiki, T. Wujek (red.). Warszawa: Instytut Technologii i Eksploatacji.pl
dc.description.referencesCzerniawska O. (1998). Staże - przygotowania do emerytury w Związku Emerytów i Rencistów "Solidarność", [w:] Przygotowanie do życia na emeryturze. Kształcenie wykładowców w ramach współpracy Uniwersytetu Łódzkiego i Uniwersytetu Lumier. B. Juraś-Krawczyk (red.). Łódź: Wydaw. Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej.pl
dc.description.referencesDimensions of aging. (1979). J. Hendricks, C. O. Hendricks (red.). Cambridge, Mass.: Winthrop Publishers.pl
dc.description.referencesDonicht-Fluck B. (1992). Altersbilder und Altenbildung. Erfahrungen aus den USA, [w:] Bildung und Freizeit im Alter. F. Karl, W. Tokarski (red.). Bern-Göttingen-Toronto: Verlag Hans Hüber.pl
dc.description.referencesDrogosz-Zabłocka E., Piwowarski R. (1996). Edukacja dorosłych w latach 1990-1994. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.pl
dc.description.referencesDubas E. (1998). Kurs przygotowujący do emerytury - moje pierwsze doświadczenia, [w:] Przygotowanie do życia na emeryturze. Kształcenie wykładowców w ramach współpracy Uniwersytetu Łódzkiego i Uniwersytetu Lumier. B. Juraś-Krawczyk (red.). Łódź: Wydaw. Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej.pl
dc.description.referencesDuczmal-Pacowska H. (1995). Gimnastyka umysłu poprzez malarstwo, [w:] Uniwersytet Trzeciego Wieku w Warszawie. H. Szwarc (red.). Warszawa: Centrum Medyczne Kształcenia Podyplomowego.pl
dc.description.referencesDziewulak D. (1990). Kształcenie osób starszych we Francji. "Oświata Dorosłych", R. 34, nr 3.pl
dc.description.referencesEllen C.,van. (1985). Praca oświatowa z ludźmi starszymi w Republice Federalnej Niemiec. "Oświata Dorosłych", R. 29, nr 10.pl
dc.description.referencesEmpfehlung zur Altenhilfe. (1987). Ein Beitrag zur Sozialplanung der Landkreise. Stuttgart: Richard Boorberg-Verlag.pl
dc.description.referencesErwerbstätigkeit im Alter. (1985). Ein sozialempirischer Beitrag. zur Lebenssituation älterer Menschen in Hamburg. Hamburg: Behörde für Arbeit, Jugend und Soziales der Freien und Hansestadt Hamburg.pl
dc.description.referencesFerraro K.F. (1992). Cohort change in images of older adults. 1974-1981. "The Gerontologist", T. 32.pl
dc.description.referencesFilas R. (1996). Aktywność kulturalna i medialna Polaków. "Zeszyty Prasoznawcze", R. 39, nr 3-4.pl
dc.description.referencesFolkman S., Lazarus R.S. (1980). An analysis of coping in a middleaged community sample. "Journal of Health and Social Behavior", T. 21.pl
dc.description.referencesFreizeitverhalten älterer Menschen (1982). Exemplarischen Untersuchungen zur interdisziplinäre Gerontologie im Rahmen eines Modelversuchs. D. Blaschke, J. Franke (red.). Stuttgart: Enke.pl
dc.description.referencesFrelichowski T. (1982). "ARS 79", [w: ] Kultura i seniorzy. Zeszyt metodyczny. Bydgoszcz: Wojewódzki Dom Kultury.pl
dc.description.referencesGeissler E.E. (1989). Bildung für das Alter - Bildung im Alter, [w:] Kompetenz im Alter. Ch. Rott, F. Oswald (red.). München: Peutinger-Institut.pl
dc.description.referencesGesprächskreise und Seminare für pflegende Angehörige. (1989). KöIn: Kuratorium Deutsche Altershilfe .pl
dc.description.referencesGlendenning F. (1985). What is educational gerontology? North american and british definition, [w:] Educational gerontology. International perspectives. F. Glendenning (red.). London: Croom Helm.pl
dc.description.referencesHalicka M., Pędich W. (1997). Działania samopomocowe ludzi starszych. Białystok: Akademia Medyczna.pl
dc.description.referencesHart L.A. (1995). How can universities contribute to the utilisation of older people's competencies? Lectures, [w:] European Conference on Competence and Productivity in the Third Age. Ulm: Zentrum für Allgemeine Wissenschaftliche Weiterbildung.pl
dc.description.referencesHemmerling W. (1997). Główne cele i kierunki oraz projektowane formy działań Towarzystwa Samopomocy Starszej Generacji "Vis Vitalis " w Poznaniu na rok 1996 i dalsze, [w:] Przygotowanie do starości. Materiały z konferencji gerontologicznej. Łódź 18- 19 października 1996. M. Dzięgielewska (red.). Łódź: Uniwersytet Łódzki.pl
dc.description.referencesHietaluoma A. (1995). Third Age Universities in Finland, [w:] European Conference on Competence and Productivity in Third Age, 16-18 February 1995. Ulm: Zentrum für Allgemeine Wissenschaftliche Weiterbildung.pl
dc.description.referencesInformator Sekcji Uniwersytetów Trzeciego Wieku Polskiego Towarzystwa Gerontologicznego (1995). Warszawa: Centrum Medyczne Kształcenia Podyplomowego.pl
dc.description.referencesInformator. (1997). Organizacje pozarządowe i instytucje działające na rzecz osób niepełnosprawnych. Warszawa: Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.pl
dc.description.referencesIt makes you think (1995). The impact of participation in the Learning in Later Life Programme at the University of Strathclyde. Research report. Glasgow: University of Strathclyde.pl
dc.description.referencesIwanga M. (1994). Elderly students learning through the university of the air system in Japan. "Educational Gerontology", T. 20.pl
dc.description.referencesJakesch J., Kurowska H., Sikorski W. (1975). Program organizacji opieki geriatrycznej w województwie gdańskim, [w:] Starzenie się i starość w badaniach gerontologicznych w Polsce. Pamiętnik I Zjazdu Naukowego Polskiego Towarzystwa Gerontologicznego. Warszawa 2-3 grudnia 1974 r. J. Piotrowski (red.). Warszawa: Polskie Towarzystwo Gerontologiczne.pl
dc.description.referencesJankowski D., Przyszczypkowski K., Skrzypczak J. (1996). Podstawy edukacji dorosłych. Zarys problematyki. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.pl
dc.description.referencesJarvis P. (1995). Continuing learning and the place of the university, [w:] European Conference on Competence and Productivity in Third Age, 16-18 February 1995. Lectures. Ulm: Zentrum für Allgemeine Wissenschaftliche Weiterbildung.pl
dc.description.referencesJennings B. (1981). AduIt education in United Kingdom. Prague: European Centre for Leisure and Education.pl
dc.description.referencesJuraś-Krawczyk B. (1997). Ludzie starsi poszukujący pracy - na przykładzie Biura Pośrednictwa Pracy przy Zarządzie Regionu Ziemi Łódzkiej NSZZ "Solidarność", [w:] Przygotowanie do starości. Materiały z konferencji gerontologicznej. Łódź 18- 19 października 1996. M. Dzięgielewska (red.). Łódź: Uniwersytet Łódzki.pl
dc.description.referencesJuraś-Krawczyk B. (1998). Przygotowanie do emerytury. Pierwszy w Polsce staż dla osób na emeryturze, [w:] Przygotowanie do życia na emeryturze. Kształcenie wykładowców w ramach współpracy Uniwersytetu Łódzkiego i Uniwersytetu Lumier. B. Juraś-Krawczyk (red.). Łódź: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej.pl
dc.description.referencesKamiński A. (1993). Wychowanie do starości jako czynnik adaptacji ludzi starszych do nowoczesnego społeczeństwa. "Zeszyty Problemowe PTG", nr 3.pl
dc.description.referencesKarl F. (1988). Formen zugehender Altenarbeit. Möglichkeiten und Grenzen basisnaher Ansätze. "Archiv für Wissenschaft und Praxis der sozialen Arbeit", R. 19, z. 1.pl
dc.description.referencesKarlikowski W. (1994). Sekcja Nauk Społecznych. Sprawozdanie z działalności, [w:] Fascynacje profesorów i słuchaczy Łódzkiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Łódź: Uniwersytet Trzeciego Wieku.pl
dc.description.referencesKeith J. (1982). Older people as people. Social and cultural influences on aging and old age. Boston-Toronto: Little, Brown and Company.pl
dc.description.referencesKieraciński A. (1997). Przygotowanie do starości w wybranych grupach wiekowych, [w:] Przygotowanie do starości. Materiały z konferencji gerentologicznej. Łódź, 18-19 października 1996. M. Dzięgielewska (red.). Łódź: Uniwersytet Łódzki.pl
dc.description.referencesKierkuś K. (1998). Powstanie, zadania i działalność Stowarzyszenia Seniorów osiedla Stoki "Nie jesteś sam" w Łodzi, [w:] Przygotowanie do życia na emeryturze. Kształcenie wykładowców w ramach współpracy Uniwersytetu Łódzkiego i Uniwersytetu Lumier. B. Juraś-Krawczyk (red.). Łódź: Wydaw. Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej.pl
dc.description.referencesKim S. (1985). Lifelong learning. Educational opportunities for the elderly in South Korea. "Adult Education and Development", nr 24.pl
dc.description.referencesKnoll T. (1984). Wallfahrtskirche Maria Brünnlein zum Trost, [w:] Liebenswertes Wem-ding. Heimat zwischen Jura und Ries. Wemding: Verein Lebendiges Wem-ding e. V.pl
dc.description.referencesKoenig Z. (1983). Praca z ludźmi starszymi w uniwersytecie trzeciego wieku. "Oświata Dorosłych" , R. 27, nr 3.pl
dc.description.referencesKorbiel A. (b.r.). Jak pomagamy sobie wzajemnie w okresie transformacji [maszynopis].pl
dc.description.referencesKrajnc A. (1995). The third age university of Slovenia, [w:] European Conference on Competence and Productivity in Third Age, 16-18 February 1995. Ulm: Zentrum für Allgemeine Wissenschaftliche Weiterbildung.pl
dc.description.referencesKruse A. (1997). Bildung und Bildungsmotivation in erwachsenenalter, [w:] Psychologie der Erwachsenenbildung, F. E. Weinert, H. Handl (red.). Göttingen: Hogrefe, Verlag für Psychologie.pl
dc.description.referencesKruse A. (1987). Kompetenzerhaltung, Kompetenzsteigerung und Kompetenzwiedergewinnung im Alter, [w:] Gerontologie - eine Interdisziplinäre Wissenschaft. A. Kruse, U. Lehr, Ch. Rott (red.). München: Peutinger-Institut.pl
dc.description.referencesKryszkiewicz Cz., Rząca I. (1997). Organizacja i rozwój Uniwersytetu III Wieku w Białymstoku w latach 1994-1997. Białystok: Wojewódzki Ośrodek Animacji Kultury.pl
dc.description.referencesLandschaft Bürgerschaftliches Engagement (1996). Das Praxis-Handbuch der ARBES. Stuttgatt: ARBES + Kontaktstelle für praxsisorientierte Forschung e.V.pl
dc.description.referencesLaschinsky D. (1986). Gegenseitiges Lernen - "Exchange Learning" in der Arbeit mit alten Menschen, [w:] Alternsforschung 1985, H . Döhner, H. Freese (red.). Berlin: Deutsches Zentrum für Altersfrage.pl
dc.description.referencesLaslett P. (1984). The education of the elderly people in Britain, [w:] Mutual aid universities. E. Midwinter (red.). London: Croom Helm.pl
dc.description.referencesLaslett P. (1991). A fresh map of life. The emergence of the third age. Cambridge, Mass.: Harvard University Press.pl
dc.description.referencesLearning in Later Life (1996). Wirral Metropolitan College. "Older and Bolder Newsletter", nr 1.pl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (STH)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
J_Halicki_Edukacja_seniorow.pdf6,07 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)