REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/17150
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.advisorKochanowski, Marek-
dc.contributor.authorŁozowski, Maciej-
dc.date.accessioned2024-08-27T08:46:00Z-
dc.date.available2024-08-27T08:46:00Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/17150-
dc.descriptionPraca została udostępniona 30 dni przed obroną, włącznie z dniem obrony.pl
dc.description.abstractNiniejsza dysertacja bada problem związków literatury i reklamy w kontekście kreacji i autokreacji literackiej w wybranych utworach współczesnej polskiej prozy. Centralnym założeniem rozprawy jest, iż rodzimi autorzy wykorzystują te koneksje na potrzeby tworzenia nowych form narracyjnych. Rozprawę podzielono na 3 rozdziały, wstęp i zakończenie. Pierwszy rozdział koncentruje się wokół zjawiska reklamy jako gatunku użytkowego, jej koneksji z literaturą w sferach kreacji i autokreacji oraz związków polskich i zagranicznych pisarzy ze światem reklamy. Drugi rozdział dotyczy fenomenu powieści reklamowej, który zaczął uobecniać się w prozie amerykańskiej na początku XX wieku. Zjawisko przeanalizowano w kontekście kształtowania się podobnej tendencji we współczesnej polskiej prozie narracyjnej po roku 1989. W rozdziale trzecim ukazano sposoby kreacji świata reklamy w wybranej prozie polskich pisarzy urodzonych na przełomie lat 70. i 80. XX wieku. Do analizy wybrano następujące utwory: Nie żyję, więc jestem (2003) Katarzyny Byzi, Małż (2004) Marty Dzido oraz Copyfighter (2015) Łukasza Krakowiaka, Wrzawa Krzysztofa Beśki, Wszyscy ludzie, których znam, są chorzy psychicznie (2018) Krystiana Nowaka oraz Lukier (2019) Malwiny Pająk. W pracy posłużono się trzema metodami badawczymi: analizą krytyczną, komparatystyką oraz narratologią.pl
dc.description.abstractThis dissertation explores the relationship between literature and advertising, focusing on literary creation and self-creation in selected works of contemporary Polish prose. It argues that native authors use these connections to develop new narrative forms. Divided into an introduction, three chapters, and a conclusion, the first chapter examines advertising as a utilitarian genre and its ties with literature and the global advertising scene. The second chapter studies the emergence of the advertising novel in early 20th-century American prose, analyzed within the context of a similar trend in post-1989 Polish narrative prose. The third chapter shows how Polish authors born around the 1970s and 1980s create worlds of advertising in their works, including "Nie żyję, więc jestem" (2003) by Katarzyna Byzia, "Małż" (2004) by Marta Dzido, "Copyfighter" (2015) by Łukasz Krakowiak, "Wrzawa" by Krzysztof Beśka, "Wszyscy ludzie, których znam, są chorzy psychicznie" (2018) by Krystian Nowak, and "Lukier" (2019) by Malwina Pająk. The study employs critical analysis, comparative studies, and narratology.pl
dc.language.isoplpl
dc.subjectliteratura i reklamapl
dc.subjectpowieść reklamowapl
dc.subjectkreacjapl
dc.subjectautokreacjapl
dc.subjectliterature and advertisingpl
dc.subjectadvertising novelpl
dc.titleLiteratura i reklama. Kreacje i autokreacje we współczesnej polskiej prozie narracyjnejpl
dc.title.alternativeLiterature and advertising. Creations and autocreations in modern Polish narrative prosepl
dc.typeBook_phdpl
dc.description.AffiliationUniwersytet w Białymstoku. Wydział Filologicznypl
dc.description.referencesBeidbeger Frédéric, 29,99, tłum. Ewa Andruszko, Wacław Rapak i Marta Duda, Warszawa 2001.pl
dc.description.referencesBeaumont Matt, E: A novel, New York 2000.pl
dc.description.referencesBessing Joachim, Wir Maschine, Stuttgart 2001.pl
dc.description.referencesBeśka Krzysztof, Warszawa, Warszawa 2004.pl
dc.description.referencesBorroughs Augusten, Spragniony, tłum. Dorota Kaczor, Kraków 2009.pl
dc.description.referencesByzia Katarzyna, Nie żyję, więc jestem, Warszawa 2003.pl
dc.description.referencesCegielski Max, Apokalipso, Warszawa 2004.pl
dc.description.referencesChwin Stefan, Złoty pelikan, Gdańsk 2002.pl
dc.description.referencesDzido Marta, Małż, Kraków 2005.pl
dc.description.referencesDillon Jack, The Advertising Man, New York 1972.pl
dc.description.referencesFerris Joshua, I tak doczekaliśmy końca, Warszawa 2009.pl
dc.description.referencesFiedorczuk Natalia, Jak pokochać centra handlowe, Warszawa 2016.pl
dc.description.referencesFranson Sally, Jak upolować pisarza?, tłum. Joanna Dziubińska, Kraków 2018.pl
dc.description.referencesGombrowicz Witold, Dziennik. 1: 1953-1956, Kraków 2004.pl
dc.description.referencesIllies Florian, Generation Golf. Eine Inspektion, Berlin 2008.pl
dc.description.referencesKarpowicz Ignacy, Niehalo, Wołowiec 2006.pl
dc.description.referencesKenney John, Agencja złudzeń, tłum. M. Białoń-Chalecka, Wrocław 2016.pl
dc.description.referencesKochan Marek, Franquizea, Warszawa 1992.pl
dc.description.referencesKracht Christian, Faserland, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesKrakowiak Łukasz, Copyfighter: powieść w dziewięciu rundach zakończona nokautem, Warszawa 2015.pl
dc.description.referencesMarquand John P., H.M. Pulham, Esquire: a Novel, New York 1941.pl
dc.description.referencesNaruszewicz Adam, Satyry, Wrocław 1962.pl
dc.description.referencesNowak Krystian, Wszyscy ludzie, których znam, są chorzy psychicznie, Kraków 2018.pl
dc.description.referencesOparek Joanna, Mężczyzna z kodem kreskowym, Wrocław 2004.pl
dc.description.referencesPająk Malwina, Lukier, Kraków 2019.pl
dc.description.referencesPowel Harford, The Virgin Queene, New York 1928.pl
dc.description.referencesPiątek Tomasz, Pałac Ostrogskich, Warszawa 2008.pl
dc.description.referencesPielewin Wiktor, Generation „P”, tłum. Ewa Rojewska-Olejarczuk, Warszawa 2007.pl
dc.description.referencesPilch Jerzy, Spis cudzołożnic: proza podróżna, Krakow 2003.pl
dc.description.referencesSayers Dorothy L., Zbrodnia wymaga reklamy, tłum. Jarosław Przeworski, Warszawa 1938.pl
dc.description.referencesShuty Sławomir, Zwał, Warszawa 2004.pl
dc.description.referencesVon Stuckrad-Barre Benjamin, Livealbum, Munchen 1999.pl
dc.description.referencesVon Stuckrad-Barre Benjamin, Soloalbum, Munchen 1998.pl
dc.description.referencesWakeman Fredric, The Hucksters, New York 1946.pl
dc.description.referencesWallach Anne, Women's Work, Atlanta 1981.pl
dc.description.referencesWilson Sloan, The Man in the Gray Flannel Suit, New York 2002.pl
dc.description.referencesAdamczewska Izabella, „Krajobraz po Masłowskiej”: ewolucja powieści środowiskowej w najmłodszej polskiej literaturze, Łódź 2011.pl
dc.description.referencesAdamczewska Izabella, Autentyzm? Autograficzność? Głos w sprawie najmłodszej polskiej prozy, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica” 2009, nr 12.pl
dc.description.referencesAdamczewska-Baranowska Izabella, Łże-reportaże i prawdziwe fikcje: powieść dziennikarska i reportaż w czasie postprawdy i zwrotu performatywnego, Łódź 2020.pl
dc.description.referencesAdamski Andrzej, Media w analogowym i cyfrowym świecie: wpływ cyfrowej rewolucji na rekonfigurację komunikacji społecznej, Warszawa 2012.pl
dc.description.referencesAndrews May, What was the ‘creative revolution’ and how did it change advertising in Britain, America and beyond?, [w:] Sean Nixon (red.), Advertising: Commerce and Creativity, Colchester 2023.pl
dc.description.referencesAntonik Dominik, Autor jako marka: literatura w kulturze audiowizualnej społeczeństwa informacyjnego, Kraków 2014.pl
dc.description.referencesArystoteles, Retoryka; Retoryka dla Aleksandra; Poetyka, tłum. Henryk Podbielski, Warszawa 2014.pl
dc.description.referencesAuerbach Erich, Mimesis: rzeczywistość przedstawiona w literaturze Zachodu, tłum. Zbigniew Żabicki, Warszawa 2004.pl
dc.description.referencesAugé Marc, Nie-miejsca: wprowadzenie do antropologii hipernowoczesności, tłum. Roman Chymkowski, Warszawa 2010.pl
dc.description.referencesBajka Zbigniew, Krótka historia reklamy na świecie i w Polsce, „Zeszyty Prasoznawcze” 1993, t. XXXVI, nr 3-4 (135).pl
dc.description.referencesBal Mieke, Narratologia: wprowadzenie do teorii narracji, tłum. Ewa Kraskowska i Ewa Rajewska, Kraków 2012.pl
dc.description.referencesBańko Mirosław (red.), Inny słownik języka polskiego PWN. 2: P...ż, Warszawa 2000.pl
dc.description.referencesBarthes Roland, Mitologie, tłum. Adam Dziadek, Warszawa 2020.pl
dc.description.referencesBartkowiak Grażyna, Psychologia zarządzania, Poznań 1999.pl
dc.description.referencesBarzun Jacques, Taylor Wendell Hertig, A Catalogue of Crime, New York 1989.pl
dc.description.referencesBatora Katarzyna, Tomasz Piątek – Polscy pisarze i badacze literatury przełomu XX i XXI wieku [na:] http://www.ppibl.ibl.waw.pl/mediawiki/index.php?title=Tomasz_PI%C4%84TEK, dostęp 13 czerwca 2023 r.pl
dc.description.referencesBaudrillard Jean, Symulakry i symulacja, tłum. S. Królak, Warszawa 2005.pl
dc.description.referencesBaudrillard Jean, Sławomir Królak, Wymiana symboliczna i śmierć, Warszawa 2007.pl
dc.description.referencesBauman Zygmunt, Płynna nowoczesność, Kraków 2006.pl
dc.description.referencesBauman Zygmunt, Ponowoczesność jako źródło cierpień, Warszawa 2004.pl
dc.description.referencesBauman Zygmunt, Życie na przemiał, tłum. Tomasz Kunz, Kraków 2004.pl
dc.description.referencesBauman Zygmunt, Wolność, tłum. Joanna Tokarska-Bakir, Kraków 1995.pl
dc.description.referencesBeidbeger Frédéric, 99 franków, „99 franków”, 2001, nr 3/4 (173/174).pl
dc.description.referencesBelting Hans, Faces: Historia twarzy, tłum. Tadeusz. Zatorski, Gdańsk 2015.pl
dc.description.referencesBem Anna, Reklama prasowa w Polsce w dwudziestoleciu międzywojennym, „Dejiny – internetový časopis Inštitútu histórie FF PU v Prešove”, 2018, nr 2.pl
dc.description.referencesBenjamin Walter, Pasaże, tłum. Ireneusz Kania, Kraków 2005.pl
dc.description.referencesBenta Teda, Anne Tolstoi Wallach Shows Madison Avenue How Women’s Work Pays Off [na:] „Peoplemag”, https://people.com/archive/anne-tolstoi-wallach-shows-madison-avenue-how-womens-work-pays-off-vol-16-no-10/, dostęp 7 kwietnia 2023 r.pl
dc.description.referencesBernasiewicz Maciej, Yuppie oraz squatter: globalne style życia w lokalnych środowiskach wychowawczych, Katowice 2013.pl
dc.description.referencesBielecka Anna, O sztuce opowiadania historii. Wykorzystanie storytellingu w kampaniach społecznych i reklamach komercyjnych, „Com.press” 2010, t. 4, nr 1.pl
dc.description.referencesBloch P., Richins M., Shopping without purchase: An investigation of consumer browsing behaviour [w:] R. Bagozzi, A. M. Tybout (red.), Advances in consumer, t. 11, Salt Lake City 1984.pl
dc.description.referencesBluszcz Marta, Symbolika stosowana w reklamach na przykładzie telewizyjnych reklam wyrobów czekoladowych, Będzin 2008.pl
dc.description.referencesBłażejowska Kalina, Literaci do reklam! [na:] „Tygodnik Powszechny”, https://www.tygodnikpowszechny.pl/literaci-do-reklam-29016, 3 lipca 2015 r., dostęp 13 czerwca 2023 r.pl
dc.description.referencesBodleian Library Arch. G e.37 [na:] https://digital.bodleian.ox.ac.uk/objects/8f9942c0-8d77-4e7c-adf1-fd69fcf0f92f/, dostęp 8 czerwca 2023 r.pl
dc.description.referencesBralczyk Jerzy, Język na sprzedaż: czyli o tym, jak język służy reklamie i jak reklama używa języka, Gdańsk 2004.pl
dc.description.referencesBuzzword - Cambridge Dictionary [na:] „dictionary.cambridge.org”, https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/buzzword, dostęp 18 marca 2024 r.pl
dc.description.referencesBytom odzież nowa kolekcja: pisarz Szczepan Twardoch w reklamach [na:] https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/bytom-odziez-nowa-kolekcja-pisarz-szczepan-twardoch-w-reklamach, dostęp 13 czerwca 2023 r.pl
dc.description.referencesCampbell Joseph, Bohater o tysiącu twarzy, tłum. A. Jankowski, Kraków 2013.pl
dc.description.referencesCemerys Małgorzata, Autokreacja literacka w twórczości Stefana Chwina, „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Historicolitteraria” 2006, t. 6, nr 37.pl
dc.description.referencesChawziuk Tadeusz, Co nam mówi Jean Baudrillard? 1997, nr 1 (13).pl
dc.description.referencesChludzińska Ewa, Rodzaje reklamy i metody jej badania, „Studia Łomżyńskie” 2010, t. XXI nr 21.pl
dc.description.referencesChowaniec Urszula, Melancholia i depresja w literaturze pisanej przez kobiety po 1989 roku, „Studia Historicolitteraria” 2009, nr 9.pl
dc.description.referencesCierpich Agnieszka, Zapożyczenia angielskie w polszczyźnie korporacyjnej, Kraków 2019.pl
dc.description.referencesCybulska-Janczewa M., Pulido Ruiz Jesús, Mały słownik hiszpańsko-polski, polsko-hiszpański, Warszawa 2006.pl
dc.description.referencesCzapliński Przemysław, Ślady przełomu: o prozie polskiej 1976-1996, Kraków 1997.pl
dc.description.referencesCzechowicz Łukasz, Krytycznym okiem: „Copyfighter” Łukasz Krakowiak [na:] http://krytycznymokiem.blogspot.com/2015/06/copyfighter-ukasz-krakowiak.html, dostęp 29 sierpnia 2022 r.pl
dc.description.referencesĆwiklińska-Surdyk Dorota, Surdyk Augustyn, Człowiek jako aktor na scenie życia. Teorie G. H. Meada i E. Goffmana a narracyjne gry fabularne, „Homo Ludens” 2012.pl
dc.description.referencesDagiel Małgorzata, Zwodnicza szczerość(?) Jana Jakuba Rousseau, czyli narracja jako kreacja i doświadczanie świata, „Problemy Wczesnej Edukacji” 2015, t. 30 nr 3.pl
dc.description.referencesDavis Simone Weil, Living Up to the Ads: Gender Fictions of the 1920s, North Carolina 2000.pl
dc.description.referencesDel Gigante A.M., 8 Branding Tactics Marketers Can Learn from Literary Legend Mark Twain [na:] „MDG Solutions”, https://www.mdgsolutions.com/learn-about-multi-location-marketing/8-branding-tactics-marketers-can-learn-from-literary-legend-mark-twain/, 17 września 2013 r., dostęp 13 czerwca 2023 r.pl
dc.description.referencesDenney Jo, Xenia includes Metaxenia, „HortScience” 1992, nr 27(7).pl
dc.description.referencesDillon Jack, Commercials Can Be So Fun, So Why Not?, „New York Times”, 1972.pl
dc.description.referencesDłużewska Emilia, Dorota Masłowska krytykowana za reklamę odzieży z sieciówki Medicine, mającej „leczyć” wypalenie, niepokój i pustkę [na:] https://wyborcza.pl/7,75410,26261970,dorota-maslowska-odpowiada-na-krytyke-terapeutycznej-odziezy.html, 3 września 2020 r., dostęp 13 czerwca 2023 r.pl
dc.description.referencesDobrowolski Paweł, (P)oszukiwanie tożsamości: cztery studia o angielskim Oświeceniu, Warszawa 2015.pl
dc.description.referencesDoliński Dariusz, Psychologia reklamy, Wrocław 2001.pl
dc.description.referencesDorfles Gillo, Człowiek zwielokrotniony, tłum. Teresa Jekiel i Irena Wojnar, Warszawa 1973.pl
dc.description.referencesDOROTA - WOLNE [na:] „SBMStore.pl”, https://sbmstore.pl/pl/p/DOROTA-WOLNE/2763, dostęp 13 czerwca 2023 r.pl
dc.description.referencesDrab Ewa, Między kreacją a kreatywnością Świat przedstawiony i język neologizmów w wybranych powieściach fantasy po 2000 roku [w:] E. Bartos (red.), Literatura popularna. T. 2, Fantastyczne kreacje światów, t. 2, Katowice 2014.pl
dc.description.referencesDuda Aneta, Globalne strategie reklamowe w przestrzeni wielokulturowej, „Ruch Prawniczy, Socjologiczny i Ekonomiczny”, 2019, nr 2.pl
dc.description.referencesDuda Aneta, Język mitu w reklamie, Lublin 2010.pl
dc.description.referencesDukaj Jacek, Po piśmie, Kraków 2019.pl
dc.description.referencesDunaj Bogusław (red.), Słownik współczesnego języka polskiego, Warszawa 1996.pl
dc.description.referencesEkel Jerzy, Jaroszyński Jan, Ostaszewska Jadwiga, Mały słownik psychologiczny, Warszawa 1965.pl
dc.description.referencesEmanuel Levy, H. M. Pulham, Esq. (1941): King Vidor’s Melodrama, Starring Hedy Lamarr and Robert Young | Emanuel Levy [na:] https://emanuellevy.com/review/h-m-pulham-esq-1941-king-vidors-melodrama-starring-hedy-lamarr-and-robert-young/, 2020 r., dostęp 7 lutego 2023 r.pl
dc.description.referencesFidos Łukasz, Fikcja a manipulacja i postprawda, „Zarządzanie Innowacyjne w Gospodarce i Biznesie” 2020, nr 1 (30).pl
dc.description.referencesFilutowska Katarzyna, Tożsamość narracyjna jako empiryczna podmiotowość: MacIntyre, Taylor, Ricoeur, Warszawa 2018.pl
dc.description.referencesFlorek Maciej, Raiffeisen Polbank reklamuje aplikację Mobilny Portfel [na:] https://mmp24.pl/raiffeisen-polbank-reklamuje-aplikacje-mobilny-portfel, 9 lipca 2018 r., dostęp 13 czerwca 2023 r.pl
dc.description.referencesFoucault Michel, Nadzorować i karać: narodziny więzienia, tłum. Tadeusz Komendant, Warszawa 2009.pl
dc.description.referencesFoucault Michel, Inne przestrzenie, tłum. Agnieszka Rejniak-Majewska, „Teksty Drugie” 2005, nr 6.pl
dc.description.referencesFrey Ludwik, Symbolika klasztornego wirydarza [w:] Józef Marecki, Lucyna Rotter (red.), Krajobraz semantyczny wsi i miast, Kraków 2016.pl
dc.description.referencesFurman Wojciech, Snopek Jerzy, Wolny-Zmorzyński Kazimierz (red.), Dziennikarstwo a literatura w XX i XXI wieku, Warszawa 2011.pl
dc.description.referencesGawron Agnieszka, Nie-miejsca jako przestrzenne wzorce kondycji podmiotu w „Jak pokochać centra handlowe” Natalii Fiedorczuk, „Białostockie Studia Literaturoznawcze” 2018, nr 12.pl
dc.description.referencesGibas Jarosław, Święty spokój. Instrukcja obsługi emocji, Katowice 2018.pl
dc.description.referencesGiżycki Marcin, Koniec i co dalej? Szkice o postmodernizmie, sztuce współczesnej i końcu wieku, Gdańsk 2001.pl
dc.description.referencesGłowiński Michał, Słownik terminów literackich, Wrocław 2005.pl
dc.description.referencesGłowiński Michał, Okopień-Sławińska Aleksandra, Sławiński Janusz, Zarys teorii literatury, Warszawa 1986.pl
dc.description.referencesGodłów-Legiędź Janina, Szkolnictwo wyższe w procesie transformacji ustrojowej w Polsce a jakość kształcenia, „Studia Prawno-Ekonomiczne” 2016, t. XCVIII.pl
dc.description.referencesGoffman Erving, Człowiek w teatrze życia codziennego, tłum. Helena Datner-Śpiewak i Paweł Śpiewak, Warszawa 2000.pl
dc.description.referencesGolka Marian, Świat reklamy, Puszczykowo 1994.pl
dc.description.referencesGosk Hanna, Bohater swoich czasów: postać literacka w powojennej prozie polskiej o tematyce współczesnej: wybrane zagadnienia, Izabelin 2002.pl
dc.description.referencesGrabski Andrzej Feliks, Dzieje historiografii, Poznań 2006.pl
dc.description.referencesGruntkowska Dominika, Mit Bolesława Krzywoustego jako władcy idealnego. Wokół „Kroniki polskiej” Anonima zwanego Gallem [w:] Marzena Karwowska, Mateusz Grabowski, Kamila Żukowska (red.), Trwała obecność mitu w literaturze i kulturze, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 2016.pl
dc.description.referencesGrzegorczyk Adam, Teoria reklamy, Warszawa 1997.pl
dc.description.referencesGrzegorczykowa Renata, Jak rozumieć kreatywny charakter języka? [w:] A. M. Lewicki, R. Tokarski (red.), Kreowanie świata w tekstach, Lublin 1995.pl
dc.description.referencesHabrajska Grażyna, Wybrane zagadnienia wprowadzające do nauki o komunikowaniu, Łódź 2012.pl
dc.description.referencesHofstede Geert, Kultury i organizacje: zaprogramowanie umysłu, tłum. Małgorzata Durska, Warszawa 2011.pl
dc.description.referencesHoła Krystyna, O roli literatury, „Pedagogika Katolicka: czasopismo Katedry Pedagogiki Katolickiej Wydziału Zamiejscowego Nauk o Społeczeństwie KUL w Stalowej Woli” 2016, nr 1.pl
dc.description.referencesHombek Danuta, Książka polska w ogłoszeniach prasowych XVIII wieku: źródła. T. 7, Cz. 1: Prasa prowincjonalna. Wielkie Księstwo Litewskie, Kraków 2021.pl
dc.description.referencesHombek Danuta, O reklamie i rozpowszechnianiu „Historii narodu polskiego” Adama Naruszewicza w XVIII wieku, „Kieleckie Studia Bibliologiczne”, 1993, t. 1.pl
dc.description.referencesHombek Danuta, Reklama wydawnicza i księgarska w „Gazecie Warszawskiej” w latach 1764-1795, Kielce 1988.pl
dc.description.referencesHombek Danuta, Chomicz Mieczysław, Chrobot Agata, Domagała Beata, Książka polska w ogłoszeniach prasowych XVIII wieku: źródła. T. 6: Czasopisma i efemeryczne gazety warszawskie 1753-1794, Kraków 2016.pl
dc.description.referencesHombek Danuta, Grzeszczuk Stanisław, Książka polska w ogłoszeniach prasowych XVIII wieku: źródła. T. 4: Od „Nowin Polskich” do„Wiadomości Warszawskich” 1729-1773. Cz. 1, Od „Nowin Polskich” do„Kuriera Warszawskiego” 1729-1764. Cz. 2, „Wiadomości Warszawskie” 1765–1773, aneks 2 1774–1795., Kraków 2000.pl
dc.description.referencesHombek Danuta, Grzeszczuk Stanisław, Książka polska w ogłoszeniach prasowych XVIII wieku: źródła. T. 3: „Gazeta Warszawska” 1793-1800; Aneks 1793-1800, Kraków 1996.pl
dc.description.referencesHombek Danuta, Grzeszczuk Stanisław, Książka polska w ogłoszeniach prasowych XVIII wieku: źródła. T. 2: „Gazeta Warszawska” 1786–1792, Kraków 1995.pl
dc.description.referencesHombek Danuta, Grzeszczuk Stanisław, Książka polska w ogłoszeniach prasowych XVIII wieku: źródła. T. 1, cz. 1-2: „Gazeta Warszawska” 1774–1785, Wrocław 1992.pl
dc.description.referencesHopfinger Maryla, Kultura współczesna - audiowizualność, Warszawa 1985.pl
dc.description.referencesHorkheimer Max, Adorno Theodor Wiesengrund, Przemysł kulturalny. Oświecenie jako masowe oszczerstwo, [w:], Tychże, Dialektyka oświecenia: [fragmenty filozoficzne], tłum. M. Łukasiewicz, Warszawa 1994.pl
dc.description.referencesHuflejt-Łukasik Mirosława, Zmiany w Ja w toku psychoterapii, „Roczniki Psychologiczne” 2015, t. 18, nr 3.pl
dc.description.referencesIhnatowicz Ewa, Literatura polska drugiej połowy XIX wieku (1864-1914), Warszawa 2000.pl
dc.description.referencesGmurek Jerzy, Promocja i recepcja polskiej literatury za granicą, Warszawa 1985.pl
dc.description.referencesJabłoński Artur, Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować)?, Warszawa 2017.pl
dc.description.referencesJaniak Michał, Śmierć jako sytuacja tragiczna w filozofii Jaspersa i Kierkegaarda, „Humanistyka i Przyrodoznawstwo” 2018, nr 20.pl
dc.description.referencesJanicki Kamil, „Cukier krzepi” – historia legendarnego hasła [na:] „CiekawostkiHistoryczne.pl”, https://ciekawostkihistoryczne.pl/2016/01/19/jeden-spryciarz-przekonal-cala-polske-ze-cukier-to-lekarstwo-na-kazda-bolaczke-i-niezle-sie-na-tym-dorobil/, 19 stycznia 2016 r., dostęp 13 czerwca 2023 r.pl
dc.description.referencesJanion Maria, Czy będziesz wiedział, co przeżyłeś, Warszawa 2018.pl
dc.description.referencesJanion Maria, „Małż” Marty Dzido. Dramat podległości i cywilizacja odpadów [na:] Archiwum Cyfrowe Marii Janion: https://janion.pl/items/show/3, 2 marca 2006 r., dostęp 13 kwietnia 2023.pl
dc.description.referencesJanion Maria, Rozstać się z Polską?, „Gazeta Wyborcza”, 2004.pl
dc.description.referencesJanion Maria, Rosiek Stanisław (red.), Maski: wybór, opracowanie i redakcja Maria Janion i Stanisław Rosiek, Gdańsk 1986.pl
dc.description.referencesJarze̜bski Jerzy, Proza: wykroje i wzory, Kraków 2016.pl
dc.description.referencesJarze̜bski Jerzy, Powieść jako autokreacja, Kraków 1984.pl
dc.description.referencesJedlecki Przemysław, Pisarz sprzedaje auto. Ogłoszenie robi furorę w sieci [na:] https://katowice.wyborcza.pl/katowice/7,35063,11499055,pisarz-sprzedaje-auto-ogloszenie-robi-furore-w-sieci.html, 6 kwietnia 2012 r., dostęp 13 czerwca 2023 r.pl
dc.description.referencesJendryczko Małgorzata, Bergman Eleonora (red.), Sztuka świata. T. 18: Słownik terminów: L-Ż, Warszawa 2013.pl
dc.description.referencesJędrzejewska Dorota, Niemczyk Rafał, Copywriting. Jak sprzedawać słowem, Warszawa 2013.pl
dc.description.referencesJoao Simoes, Stephen King + IBM Watson on Storytelling [na:] https://www.youtube.com/watch?v=UTEIwUHoAsc, 11 maja 2016 r., dostęp 13 czerwca 2023 r.pl
dc.description.referencesKancik Ewa, Płynna tożsamość człowieka w kulturze konsumpcji [w:] Artur Jan Kukuła (red.), Współczesne uwarunkowania promocji i reklamy, Warszawa 2013.pl
dc.description.referencesKasperski Edward, O teorii komparatystyki [w:] Danuta Ulicka (red.), Literatura, teoria, metodologia, Warszawa 2006.pl
dc.description.referencesKaznowski Dominik, Nowy marketing w internecie, Warszawa 2007.pl
dc.description.referencesKęczkowska Beata, Wysiadłem na Centralnym. Z Krzysztofem Beśką rozmawia Beata Kęczkowska, 2004, „Gazeta Wyborcza Stołeczna”.pl
dc.description.referencesKępiński Antoni, Melancholia, Warszawa 1996.pl
dc.description.referencesKiklevich Aleksandr, Tęcza nad potokiem: Kategorie lingwistyki komunikacyjnej, socjolingwistyki i hermeneutyki lingwistycznej w ujęciu systemowym, Łask 2010.pl
dc.description.referencesKinley Sztuka Doświadczania II Jakub Żulczyk [na:] https://www.youtube.com/watch?v=x21ecniGrj0, dostęp 7 lutego 2024 r.pl
dc.description.referencesKluska-Jaśkowiak Ewa, „Pater Aeneas, Romanae stirpis origo...”. Mit o Eneaszu i jego obecność w literaturze epoki Augusta, „In Gremium. Studia nad Historią, Kulturą i Polityką”, 2019, nr 13.pl
dc.description.referencesKłos Alicja, Tomaszewska Katarzyna, Bezrobocie jako zjawisko społeczne stanowiące zagrożenie dla kształtowania się rynku pracy w Polsce, „Społeczeństwo. Edukacja. Język” 2014, nr 2.pl
dc.description.referencesKłoskowska Antonina, Kultura masowa: krytyka i obrona, Warszawa 2006.pl
dc.description.referencesKochan Marek, Wartości w języku biznesu: nowe znaczenia. Analiza wybranych przykładów, „Język a Kultura” 2017, t. 26.pl
dc.description.referencesKochan Marek, Mówiony język biznesu [w:] M. Milewska-Stawiany, E. Rogowska-Cybulska (red.), Polskie języki: o językach zawodowych i środowiskowych: materiały VII Forum Kultury Słowa, Gdańsk, 9-11 października 2008 roku, Gdańsk 2010.pl
dc.description.referencesKodzis-Sofińska Agnieszka, Oblicza literackiej twórczości generacji Golfa: nurty ideowo-artystyczne w utworach niemieckich pisarzy przełomu XX i XXI wieku, Wrocław 2015.pl
dc.description.referencesKopaliński Władysław, Słownik symboli, Warszawa 2007.pl
dc.description.referencesKorpysz-Wiśniewska Aleksandra, Literatura w przestrzeni miasta, „Białostockie Studia Literaturoznawcze”, 2017, t. 10.pl
dc.description.referencesKostkiewiczowa Teresa, Oświecenie: słownik literatury polskiej, Gdańsk 2007.pl
dc.description.referencesKośmińska Justyna, Symbolika oka w starożytnej Mezopotamii, „Antropologia Religii” 1999, t. 1.pl
dc.description.referencesKotarba Ewelina, Współczesne mityzacje rzeczywistości społecznej, „Kultura – Media – Teologia”, 2013, nr 15.pl
dc.description.referencesKowalczyk Janusz R., Antoni Słonimski, Julian Tuwim, „W oparach absurdu” [na:] „Culture.pl”, https://culture.pl/pl/dzielo/antoni-slonimski-julian-tuwim-w-oparach-absurdu, 2008 r., dostęp 13 czerwca 2023 r.pl
dc.description.referencesKozłowska Anna, Motywy kulturowe w reklamie telewizyjnej, Warszawa 2013.pl
dc.description.referencesKozłowska Anna, Reklama: socjotechnika oddziaływania, Warszawa 2001.pl
dc.description.referencesKrasuski Krzysztof, Na obrzeżach arcydzieł, Katowice 2009.pl
dc.description.referencesKubiak Krzysztof, Socjotechnika reklamy, Warszawa 2016.pl
dc.description.referencesKubisiowska Katarzyna, Pilch w sensie ścisłym, Kraków 2016.pl
dc.description.referencesKunz Tomasz, Witold Gombrowicz: autobiografizm w trzech odsłonach, „Autobiografia. Literatura. Kultura. Media”, nr 2, 2014.pl
dc.description.referencesKuprel Barbara, Internet na usługach promocji książki dziecięcej [w:] Od księgoznawstwa przez bibliotekoznawstwo do nauki o informacji XXI wieku, Białystok 2007.pl
dc.description.referencesKwakkel Erik, Rare Medieval Name Tags [na:] „medievalbooks”, https://medievalbooks.nl/2015/04/24/rare-medieval-name-tags/, 24 kwietnia 2015 r., dostęp 8 czerwca 2023 r.pl
dc.description.referencesKwakkel Erik, Medieval Spam: The Oldest Advertisements for Books [na:] „medievalbooks”, https://medievalbooks.nl/2014/12/05/medieval-spam-the-oldest-advertisements-for-books/, 5 grudnia 2014 r., dostęp 8 czerwca 2023 r.pl
dc.description.referencesKwakkel Erik, Making books for profit in medieval times [na:] „Khan Academy”, https://pl.khanacademy.org/humanities/medieval-world/medieval-book/making-medieval-book/a/making-books-for-profit-in-medieval-times, dostęp 8 czerwca 2023 r.pl
dc.description.referencesLachman Magdalena, (Para)literacki wymiar reklamy, „Konteksty Kultury” 2016, t. 3, nr 13.pl
dc.description.referencesLachman Magdalena, Literatura (w) przestrzeni miejskiej. Rekonesans, „Zagadnienia Rodzajów Literackich”, 2012, t. 55, nr 2.pl
dc.description.referencesLevin Martin, New and Novel, „ New York Times”, 1972: https://www.nytimes.com/1972/09/10/archives/the-advertising-man-by-jack-dillon-316-pp-new-york-harpers-magazine.html.pl
dc.description.referencesLewinśki Piotr H., Retoryka reklamy, Wrocław 1999.pl
dc.description.referencesLiczmańska Katarzyna, Silna marka jako źródło przewagi konkurencyjnej w momencie zakupu, „Roczniki Ekonomiczne Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy”, 2008, nr 1.pl
dc.description.referencesLoewe Iwona, Gatunki paratekstowe w komunikacji medialnej, Katowice 2007.pl
dc.description.referencesŁebkowska Anna, Narracja [w:] Michał Paweł Markowski, Ryszard Nycz (red.), Kulturowa teoria literatury: główne pojęcia i problemy, Kraków 2006.pl
dc.description.referencesŁojek Jerzy, Myśliński Jerzy, Władyka Wiesław (red.), Dzieje prasy polskiej, Warszawa 1988.pl
dc.description.referencesŁozowski Maciej, Autokreacja w Spisie Cudzołożnic Jerzego Pilcha, „Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, sectio FF – Philologiae” 2021, t. 39 nr 1.pl
dc.description.referencesŁozowski Maciej, Figura antybohatera we współczesnej literaturze i kulturze najnowszej [w:] Dagmara Antkowska, Bartłomiej. Krzych (red.), Kultura (nie) na niby. Problemy i wyzwania współczesnej kultury na wybranych przykładach, Poznań 2021.pl
dc.description.referencesŁuczak Aleksandra, Retro reklama: za kulisami warszawskiego biznesu reklamowego w XIX wieku, Warszawa 2012.pl
dc.description.referencesMacCannel Dean, Turysta. Nowa teoria klasy próżniaczej, tłum. Ewa Klekot i Anna Wieczorkiewicz, Warszawa 2002.pl
dc.description.referencesMackay Adrian R., The Practice of Advertising, Amsterdam 2005.pl
dc.description.referencesMałkowska-Szozda Agata, Jakub Żulczyk pomaga firmie Colian w promocji wafli [na:] „Press.pl”, https://www.press.pl/tresc/71869,jakub-Zulczyk-pomaga-firmie-colian-w-promocji-wafli, 2022 r., dostęp 7 lutego 2024 r.pl
dc.description.referencesMałyszek Tomasz, Literatura i reklama w Niemczech, Kraków 2018.pl
dc.description.referencesManning Sean, Eight Great Commercials With Writers As Pitchmen [na:] „The Awl”, https://www.theawl.com/2011/05/eight-great-commercials-with-writers-as-pitchmen/#.1l62j6agi, dostęp 13 czerwca 2023 r.pl
dc.description.referencesMańkowski Jerzy, Praktyczny słownik łacińsko-polski, Warszawa 2000.pl
dc.description.referencesMarcel Woźniak - Program Absolwent UMK [na:] https://web.archive.org/web/20181107010127/https://absolwent.umk.pl/o_absolwentach/sylwetki/marcel-wozniak/, dostęp 13 czerwca 2023 r.pl
dc.description.referencesMarkiewicz H., Główne problemy wiedzy o literaturze, Kraków 1976.pl
dc.description.referencesMaska – Wielki słownik W. Doroszewskiego PWN [na:] https://sjp.pwn.pl/doroszewski/maska;5449851.html, dostęp 22 czerwca 2022 r.pl
dc.description.referencesMazur Jan (red.), Promocja języka i kultury polskiej w świecie, Lublin 1998.pl
dc.description.referencesMcQuail Denis, Teoria komunikowania masowego, tłum. Marta Bucholc i Alina Szulżycka, Warszawa 2007.pl
dc.description.referencesMichałowska Teresa (red.), Słownik literatury staropolskiej: średniowiecze, renesans, barok, Wrocław 1990.pl
dc.description.referencesMiller Donald, Model Story Brand - zbuduj skuteczny przekaz dla swojej marki, tłum. Monika Malcherek, Warszawa 2018.pl
dc.description.referencesMiłosz Czesław (red.), Kultura masowa, Paryż 1959.pl
dc.description.referencesMoch Włodzimierz, Street art i graffiti. Litery, słowa i obrazy w przestrzeni miasta, Bydgoszcz 2016.pl
dc.description.referencesMuc Agata, Współczesne formy reklamy książki naukowej, „Biuletyn EBIB” 2004, nr 8.pl
dc.description.referencesMurhpy Bill Jr., Mark Twain Was a Marketing Genius [na:] „Inc.com”, https://www.inc.com/bill-murphy-jr/mark-twain-was-a-marketing-genius.html, dostęp 13 czerwca 2023 r.pl
dc.description.referencesNajwiększy w Polsce mural jest w Łodzi, a na nim ogromny Wiedźmin! [na:] „Urząd Miasta Łodzi”, https://uml.lodz.pl/aktualnosci-lodzpl/artykul-lodzpl/najwiekszy-w-polsce-mural-jest-w-lodzi-a-na-nim-ogromny-wiedzmin-id44299/2021/10/7/, 7 października 2021 r., dostęp 23 maja 2023 r.pl
dc.description.referencesNa Kurdwanowie powstał ogromny mural. Tak oddali cześć wielkiemu polskiemu artyście [zdjęcia] [na:] „KRKnews”, https://krknews.pl/na-kurdwanowie-powstal-ogromny-mural-tak-oddali-czesc-wielkiemu-polskiemu-artyscie-zdjecia/, 30 maja 2018 r., dostęp 23 maja 2023 r.pl
dc.description.referencesNarloch Joanna, O kulturze twarzy, czyli jak zrozumieć Japończyka - JĘZYKOWA SIŁKA [na:] https://jezykowasilka.pl/kultura-twarzy-japonia/, dostęp 20 czerwca 2023 r.pl
dc.description.referencesNaruszewicz-Duchlińska Alina, „W naszym timie…” – kilka uwag o socjolekcie korporacyjnym, „LingVaria”, 2020, t. 11, nr 22.pl
dc.description.referencesNeil Genzlinger, Anne Tolstoi Wallach, 89; Wrote Saucy Novel on Ad World, „New York Times” (2018), https://www.nytimes.com/2018/06/28/obituaries/anne-wallach-whose-advertising-novel-caused-a-stir-dies-at-89.html.pl
dc.description.referencesNęcka-Czapska Agnieszka, (Za)istnieć w sieci. Strategie polskich pisarzy w social mediach, „Czytanie Literatury. Łódzkie Studia Literaturoznawcze” 2022, nr 11.pl
dc.description.referencesNęcka-Czapska Agnieszka, Podwójny agent: o prozie Sławomira Shutego [w:] Agnieszka Nęcka-Czapska, Dariusz.pl
dc.description.referencesNowacki, Jolanta Pasterska (red.), Skład osobowy: szkice o prozaikach współczesnych, Katowice 2016.pl
dc.description.referencesNiziołek Katarzyna, Sztuka społeczna. Koncepcje - dyskursy - praktyki, t. 1, Białystok 2015.pl
dc.description.referencesNowacki Robert, Reklama: podręcznik, Warszawa 2016.pl
dc.description.referencesNowak Weronika, „Outis” i „Cronaca del Luogo” Luciana Beria w perspektywie kategorii przestrzeni performatywnej i heterotopicznej, Poznań 2019.pl
dc.description.referencesNowicki Tomasz, Znany pisarz w legendarnym samochodzie. Szczepan Twardoch za kierownicą Alpine [na:] https://francuskie.pl/znany-pisarz-w-legendarnym-samochodzie-szczepan-twardoch-za-kierownica-alpine/, 24 czerwca 2021 r., dostęp 13 czerwca 2023 r.pl
dc.description.referencesNycz Ryszard (red.), Postmodernizm: antologia przekładów, Kraków 1997.pl
dc.description.referencesOng Walter J., Oralność i piśmienność: słowo poddane technologii, tłum. Józef Japola, Warszawa 2011.pl
dc.description.referencesOstrowicki Marcin, Struktura oddziaływania reklamy, „Kultura Współczesna” 2002, nr 3–4.pl
dc.description.referencesOzga Alicja, Wizja zaświatów w folklorze i wierzeniach japońskich, „Gdańskie Studia Azji Wschodniej” 2019, t. 15.pl
dc.description.referencesPachulska Małgorzata, Płudowska Agnieszka (red.), Mały słownik włosko-polski, polsko-włoski, Warszawa 2007.pl
dc.description.referencesPaczkowski Andrzej, Prasa codzienna Warszawy w latach 1918-1939, Warszawa 1983.pl
dc.description.referencesPadula Joanna, Proza pokolenia roczników 70. i 80. XX wieku w Polsce. Wybrane zagadnienia, Kraków 2012.pl
dc.description.referencesPalęcka Alicja, Podwójne życie pisarzy i pisarek, czyli pisanie jako praca [w:] Grzegorz Jankowicz, Piotr Marecki, Michał Sowiński (red.), Literatura polska po 1989 roku w świetle teorii Pierre’a Bourdieu. Podręcznik, Kraków 2015.pl
dc.description.referencesPańkowska Ewa, Kategorie „hiperrealności” i „wirtualności” w twórczości Wiktora Pielewina [w:] Wanda Supa (red.), W kręgu problemów antropologii literatury. W stronę antropologii niezwykłości, studia pod redakcją Wandy Supy, Białystok 2013.pl
dc.description.referencesPapp-Váry Árpád Ferenc, The Depiction of Advertising Industry in Novels and Their Incorporation in Education, „Proceedings- 11th International Conference on Mangement, Enterprise and Benchmarking (MEB 2013)”, 2013.pl
dc.description.referencesPerczak Judyta Ewa, Polska reklama prasowa w latach 1945-1989: o reklamie, której nie było?, Warszawa 2010.pl
dc.description.referencesPęczak Mirosław, Mały słownik subkultur młodzieżowych, Warszawa 1992.pl
dc.description.referencesPiasecki Marcin, Pokolenie 2000 czy Pokolenie ’89; Dzieci Wolnego Rynku czy blokersi?, „Gazeta Wyborcza”, 1999.pl
dc.description.referencesPietrasiński Zbigniew Ekspansja pięknych umysłów: Nowy renesans i ożywcza autokreacja, Warszawa 2009.pl
dc.description.referencesPoniewozik James, Pink Slip Blues, „The New York Times” (2007), https://www.nytimes.com/2007/03/18/books/review/Poniewozik.t.html.pl
dc.description.referencesPrzybyła-Loewe Iwona, W poszukiwaniu literackości reklamy, „Język Artystyczny”, 1995, nr 9.pl
dc.description.referencesPuzyrkiewicz Dariusz, Siła Lucyfera: ciemna strona copywritingu, Gliwice 2021.pl
dc.description.referencesPuzyrkiewicz Dariusz, Biblia copywritingu: słowo daję, zyski rosną!, Gliwice 2017.pl
dc.description.referencesReeves Byron, Nass Clifford Ivar, Media i ludzie, tłum. Hanna Szczerkowska, Warszawa 2000.pl
dc.description.referencesReklama - Wielki słownik języka polskiego PAN [na:] „wsjp.pl”, https://wsjp.pl/haslo/podglad/13387/reklama, dostęp 8 czerwca 2023 r.pl
dc.description.referencesRewers Ewa, Więźniowie transkulturowej wyobraźni, „Teksty Drugie” 2004, nr 4.pl
dc.description.referencesRobot w Podgórzu - Magiczny Kraków [na:] https://www.krakow.pl/aktualnosci/16942,33,komunikat,robot_w_podgorzu.html, dostęp 23 maja 2023 r.pl
dc.description.referencesRubin Martin, Revels and Reverberations, „Wall Street Journal”, 2009, https://www.wsj.com/articles/SB123154973492170131.pl
dc.description.referencesRusiłowicz Kamil, U progu eksplozji. Kryzys tożsamości w prozie pokolenia lat siedemdziesiątych, Kraków 2012.pl
dc.description.referencesRybowska Agnieszka, Wpływ reklamy na zachowania młodych i starszych konsumentów, „Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy” 2016, t. 45, nr 1.pl
dc.description.referencesSadza Agata, „Narratologia” Mieke Bal, „Przekładaniec” 2013, nr 27.pl
dc.description.referencesSayers Dorothy L., The Mind of the Maker, London 2004.pl
dc.description.referencesSierotwiński Stanisław, Słownik terminów literackich, Kraków 1994.pl
dc.description.referencesSkotnicki Jan, Przy sztalugach i przy biurku: wspomnienia, Warszawa 1957.pl
dc.description.referencesSławiński Janusz (red.), Problemy socjologii literatury, Wrocław 1971.pl
dc.description.referencesSmulyan Susan, Advertising Novels as Cultural Critique: Dry Martinis, Rare Steaks, and Willing Women [w:] Tejże, Popular Ideologies: Mass Culture at Mid-century, Philadelphia 2007.pl
dc.description.referencesSosin Klaudia Beata, Dlaczego reklama może być interesująca dla literaturoznawcy?, „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Historicolitteraria” 2004, t. 4, nr 20.pl
dc.description.referencesStarzyńska Katarzyna, Funkcje i cele reklamy, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach” 2015, nr 34.pl
dc.description.referencesSteinberg Sigfrid Henry, Five hundred years of printing, London 1996.pl
dc.description.referencesStephen King American Express Commercial (1985) [na:] https://www.youtube.com/watch?v=fLB8Rx6FzOE, dostęp 13 czerwca 2023 r.pl
dc.description.referencesStrużycki Marian, Heryszek Tomasz, Nowoczesna reklama na współczesnym rynku, Warszawa 2007.pl
dc.description.referencesStrychalska Małgorzata, Reklama książki jako reklama społeczna, „Zagadnienia Informacji Naukowej” 2008, nr 1 (01).pl
dc.description.referencesSulima Roch, Antropologia codzienności, Kraków 2000.pl
dc.description.referencesSzalacha Joanna, Ideologia reklamy, reklama jako ideologia [w:] R. Paradowski, P. Załęski (red.), Kulturowe instrumentarium panowania, Toruń 2002.pl
dc.description.referencesSzczepaniak Ewa, Sztuka projektowania tekstów: jak tworzyć treści, które podbiją internet, Gliwice 2019.pl
dc.description.referencesSzczepaniak Ewa, Pisarze i reklama – (nie)bezpieczne związki mistrzów pióra [na:] https://tekstowni.pl/pisarze-reklama/, dostęp 13 czerwca 2023 r.pl
dc.description.referencesSzczęsna Ewa, Poetyka reklamy, Warszawa 2001.pl
dc.description.referencesSzewczyk Łukasz, Grochola z Szelągowską wśród gwiazd promujących Jacobsa [na:] „Press.pl”, https://www.press.pl/tresc/30447,grochola-z-szelagowska-wsrod-gwiazd-promujacych-jacobsa, 30 stycznia 2013 r., dostęp 13 czerwca 2023 r.pl
dc.description.referencesSzkudlarek Ewa, Izolacja w firmie, „Napis. Pismo poświęcone literaturze okolicznościowej i użytkowej” 2021, t. XXVI, nr 1.pl
dc.description.referencesSztompka Piotr, Kucia Marek (red.), Socjologia: lektury, Kraków 2005.pl
dc.description.referencesSzulc Anna, Michał Rusinek. Sekretarz w fistaszkach - Wiadomości [na:] https://kultura.onet.pl/wiadomosci/michal-rusinek-sekretarz-w-fistaszkach/4t26c5d, 12 sierpnia 2014 r., dostęp 13 czerwca 2023 r.pl
dc.description.referencesŚwiątkiewicz Grażyna, Socjologia uzależnień: krótki przegląd najważniejszych teorii socjologii problemów społecznych, „Psychiatria po Dyplomie” 2011, t. 8, nr 4.pl
dc.description.referencesŚwierczyńska Justyna, Współwystępowanie cech perfekcjonizmu i gotowości anorektycznej u młodzieży szkolnej, „Psychiatria Polska” 2020, t. 54, nr 2.pl
dc.description.referencesTasarek-Skrok Katarzyna, Przestrzeń pracy pracowników warszawskich korporacji – perspektywa i kreacja przestrzeni przez dostawców wyposażenia i usług dla biur, „Politeja” 2014, t. 11, nr 1 (27).pl
dc.description.referencesTaylor Charles, Nowoczesne Imaginaria Społeczne, tłum. Adam Puchejda i Karolina Szymaniak, Kraków 2010.pl
dc.description.referencesTischner Józef, Filozofia dramatu: wprowadzenie, Paryż 1990.pl
dc.description.referencesTkaczyk Paweł, Narratologia, Warszawa 2018.pl
dc.description.referencesTomaszewski Marcin, Czy pisarz musi być biedny, czyli literaci i reklamy [na:] „Lektura Obowiązkowa”, https://lekturaobowiazkowa.pl/ksiazki/pisarze-w-reklamach/, 2015 r., dostęp 4 kwietnia 2022 r.pl
dc.description.referencesTönnies Ferdinand, Wspólnota i stowarzyszenie: rozprawa o komunizmie i socjalizmie jako empirycznych formach kultury, tłum. Małgorzata Łukasiewicz, Warszawa 2008.pl
dc.description.referencesToscani Oliviero, Reklama: uśmiechnięte ścierwo, tłum. Misiorny Michał, Warszawa 2009.pl
dc.description.referencesTrześniewska-Nowak Agnieszka, Znaki szczególne Pauliny Wilk – pamiętnik pokolenia lat 80. [w:] Wiktor Gardocki, Dariusz Piechota (red.) „Powroty do przeszłości". Literatura i kultura lat 80. i jej współczesna recepcja, Białystok 2022.pl
dc.description.referencesTylikowska Anna, Maska w życiu człowieka dorosłego [w:] Anna Gałdowa (red.), Psychologiczne i egzystencjalne problemy człowieka dorosłego, Kraków 2005.pl
dc.description.referencesHas-Tokarz Anita, Malesa Renata (red.), Homo legens czy homo consumens? Czytelnik i książka w XXI wieku, Lublin 2014.pl
dc.description.referencesUrbanek Grzegorz, Zarządzanie marką, Warszawa 2002.pl
dc.description.referencesVeblen Thorstein, Teoria klasy próżniaczej, tłum. Janina Frentzel-Zagórska, Warszawa 2008.pl
dc.description.referencesWalczak-Skałecka Agnieszka, Granice pojęcia „marka osobista”, „Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska, sectio I – Philosophia-Sociologia” 2018, t. 43, nr 1.pl
dc.description.referencesWald A.M., The New York intellectuals: the rise and decline of the anti-Stalinist left from the 1930s to the 1980s, Chapel Hill 2017.pl
dc.description.referencesWańkowicz Melchior, Kąkolewski Krzysztof, Wańkowicz krzepi: wywiad-rzeka, Warszawa 1977.pl
dc.description.referencesWasilewski Piotr, Dwie dekady polskiej reklamy: 1990-2010, Kraków 2013.pl
dc.description.referencesWasilonek Monika, Czy mamy jeszcze tożsamość? Ideologia w reklamie [w:] Iwona Hofman, Danuta Kępa-Figura (red.), Współczesne media: wartości w mediach, wartości mediów, t. 2, Lublin 2014.pl
dc.description.referencesWerner Wiktor, Dlaczego warto badać kulturę masową i jaki to ma związek z teorią historii?, „Historia@Teoria” 2019, t. 1, nr 7.pl
dc.description.referencesWęclewski Zygmunt, Słownik grecko-polski, Kraków 1884.pl
dc.description.referencesWhyte William H., The Organization Man, New York 1956.pl
dc.description.referencesWiderski Jerzy, Bohater reklamy – człowiek ponowoczesny?, „Państwo i Społeczeństwo” 2019, nr 2.pl
dc.description.referencesWierzbicka Elżbieta, Warszawskie gazety drukowane z lat 1729-1740, „Rocznik Historii Prasy Polskiej” 2002, t. V, nr 5/2 (10).pl
dc.description.referencesWiszniewska Joanna, Zakaz reklamy aptek i ich działalności, „Studia Prawa Publicznego”, 2019, nr 4 (28).pl
dc.description.referencesWnukowska Tina, Divus Augustus, Diva Augusta... Rzecz o portrecie rzymskim przełomu er [na:] „HistMag.org”, https://histmag.org/Divus-Augustus-Diva-Augusta...-Rzecz-o-portrecie-rzymskim-przelomu-er-1879, dostęp 13 czerwca 2023 r.pl
dc.description.referencesWojciechowska Maja, Współczesne formy reklamy książki, „Zarządzanie Biblioteką”, 2009, nr 1.pl
dc.description.referencesWójcik Grzegorz, NICponie: pokolenie roczników 70. i wczesnych 80. w młodej polskiej prozie oraz filmie fabularnym, Gdańsk 2019.pl
dc.description.referencesWójcik Grzegorz, Doświadczenie pracy bohaterów literackich spod znaku pokolenia „Teksyliów” a kwestia autobiografizmu, „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis”, nr 4 (2016).pl
dc.description.referencesWójcik Magdalena, Nowe metody promocji czytelnictwa w przestrzeni miejskiej, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Librorum” 2016, t. 1, nr 22–23.pl
dc.description.referencesWreszin M., A rebel in defense of tradition: the life and politics of Dwight Macdonald, New York 1994.pl
dc.description.referencesWróbel Olga, Malwina Pająk: Piszę w weekendy i po pracy [na:] „KrytykaPolityczna.pl”, https://krytykapolityczna.pl/kultura/czytaj-dalej/olga-wrobel-malwina-pajak-lukier-wywiad/, 8 maja 2019 r., dostęp 12 czerwca 2023 r.pl
dc.description.referencesWrycza Joanna, Fast text: jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę, Gliwice 2016.pl
dc.description.referencesWrycza Joanna, Jak zapowiadać wydarzenia kulturalne w Internecie, by przyciągnąć i zaangażować odbiorców: webriting w kulturze, Warszawa 2016.pl
dc.description.referencesWrycza Joanna, Magia słów: jak pisać teksty, które porwą tłumy, Gliwice 2014.pl
dc.description.referencesWszołek Mariusz, Reklama. Operacjonalizacja pojęcia, Kraków 2015.pl
dc.description.referencesZahaczewska Izabela, „Czelendżuj kejsa”, czyli kilka uwag o języku korporacji, „Słowo. Studia Językoznawcze” 2018, t. 9.pl
dc.description.referencesZakowicz Ilona, Starzenie się w kulturze młodości. Wybrane strategie obrazowania późnej dorosłości w reklamie, „Ogrody Nauk i Sztuk” 2020, t. 2, nr 2.pl
dc.description.referencesZawisza Jerzy Wojciech, Reklama książki we Francji, „Roczniki Biblioteczne: organ naukowy bibliotek szkół wyższych”, Kraków 1983.pl
dc.description.referencesZieliński Jarosław, Metodologia pracy naukowej, Warszawa 2012.pl
dc.description.referencesZiętal Norbert, Bogdan Pękalski wybudował dom hobbita. Teraz w Babicach koło Przemyśla kończy „willę” Gandalfa [na:] „Nowiny”, https://nowiny24.pl/bogdan-pekalski-wybudowal-dom-hobbita-teraz-w-babicach-kolo-przemysla-konczy-wille-gandalfa/ar/c11-14679779, 28 grudnia 2019 r., dostęp 23 maja 2023 r.pl
dc.description.referencesZimny Rafał, Kreowanie obrazów świata w tekstach reklamowych, Warszawa 2008.pl
dc.description.referencesZiółkowska-Boehm Aleksandra, Na tropach Wańkowicza: po latach, Warszawa 2009.pl
dc.description.referencesZiółkowski Marek, Przemiany interesów i wartości społeczeństwa polskiego: teorie, tendencje, interpretacje, Poznań 2000.pl
dc.description.referencesZwiercan Marcin, Groteskowy obraz manipulacji medialnej w powieści Generation „P” Wiktora Pielewina [w:] Andrzej Dudek (red.), Idea i komunikacja w języku i kulturze rosyjskiej, Kraków 2010.pl
dc.description.referencesZwierżdżyński Marcin K. (red.), Nauki społeczne i humanistyczne w Polsce: analiza systemu, dobre praktyki, model promocji, Kraków 2018.pl
dc.description.referencesŻabski Tadeusz (red.), Słownik literatury popularnej, Wrocław 1997.pl
dc.description.referencesŻejmo Bożena, Śmieciowa codzienność konsumenta. Powieść Generation „P” Wiktora Pielewina w świetle teorii płynnej nowoczesności Zygmunta Baumana, „Przegląd Rusycystyczny” 2020, t. 170, nr 2.pl
dc.description.referencesŻeromska Estera, Między twarzą a japońską maską, „Scripta Neophilologica Posnaniensia” nr 15 (2018).pl
dc.description.referencesŻydek Mateusz, Potęga słowa [na:] https://www.linkedin.com/pulse/pot%C4%99ga-s%C5%82owa-mateusz-%C5%BCydek/?originalSubdomain=pl, 2017 r., dostęp 13 czerwca 2023 r.pl
Występuje w kolekcji(ach):Prace doktorskie (otwarty dostęp)
Prace doktorskie (WFil)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
M_Lozowski_Literatura_i_reklama.pdf2,31 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)