Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/17047
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Józefowicz, Anna | - |
dc.date.accessioned | 2024-08-02T07:22:33Z | - |
dc.date.available | 2024-08-02T07:22:33Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | Twórczość codzienna jako aktywność całożyciowa człowieka, redakcja naukowa Janina Uszyńska-Jarmoc, Beata Kunat, Białystok 2015, s. 200-207 | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-64817-04-5 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/17047 | - |
dc.description | Zdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01. | pl |
dc.description.abstract | W tekście zaprezentuję wybrane, W mojej opinii ambitne książki dla dzieci, wydane na polskim rynku w ciągu ostatnich 4 lat (książki z Listy Honorowej IBBY, książki nagradzane przez IBBY w konkursach Książki Roku, a także książki ze Złotej Listy książek do czytania dzieciom opracowanej przez fundację ABCXXI "Cała Polska czyta dzieciom"), które ukazują przykłady niecodziennych aktywności niezwykłych, twórczych, kreatywnych ludzi. Wybrałam też książki wyróżniające się stroną graficzną, łączące ciekawą dydaktycznie fabułę z artystyczna oprawą estetyczną, a więc będące swoistego rodzaju dziełem sztuki. Przedstawię propozycje wykorzystania proponowanej literatury w trakcie zajęć z dziećmi jako pomoc w rozwijaniu twórczego potencjału dzieci, uwrażliwianiu na drugiego człowieka oraz kreatywnej zabawie. | pl |
dc.description.abstract | The text will present selected, in my opinion, ambitious books for children issued on the Polish books market in the past five years. The criterion for the selection of literature to analyze the problems were books submitted to the IBBY' "Book of the Year" contest, which has been held since 2010. Out of more than 200 analyzed books, I have chosen books which show examples of extraordinary activity of unusual, creative people. I also chose books outstanding by their graphic side, books combining an interesting didactic story with the artistic esthetic luminaire, i.e. books being a kind of work of art. I propose how to use this literature during the classes with children as an aid in developing their creative potential. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Trans Humana | pl |
dc.subject | twórczość | pl |
dc.subject | kreatywność | pl |
dc.subject | sztuka | pl |
dc.subject | dziecko | pl |
dc.subject | literatura dla dzieci | pl |
dc.subject | creativity | pl |
dc.subject | art | pl |
dc.subject | a chiId | pl |
dc.subject | literature for children | pl |
dc.title | Książki stymulujące kreatywne myślenie i twórcze działanie - przykłady najnowszej literatury dla dzieci w młodszym wieku szkolnym | pl |
dc.title.alternative | Books stimulating creative thinking and creative action - examples of recent Polish literature for children of early primary school | pl |
dc.type | Book chapter | pl |
dc.rights.holder | © Copyright by Stowarzyszenie Trans Humana | pl |
dc.description.Affiliation | Uniwersytet w Białymstoku | pl |
dc.description.references | Bardijewska, L. (2012). Księżniczka Koronka i Książę Hafcik. Łódź: Wydawnictwo Literatura. | pl |
dc.description.references | Chmielewska, I. (2013). Cztery strony czasu. Poznań: Media Rodzina. | pl |
dc.description.references | Cichocki, S. (2011). S.Z.T.U.K.A., czyli Szalenie Zajmujące Twory Utalentowanych i Krnąbrnych Artystów. Warszawa: Wydawnictwo Dwie Siostry. | pl |
dc.description.references | Cieślikowski, J. (1985). Wielka zabawa. Wrocław: Ossolineum. | pl |
dc.description.references | Czerwińska-Rydel, A. (2013). Kryształowe odkrycie. Powieść o Janie CzochraIskim. Bielsko Biała - Wrocław: Debit, Atut. | pl |
dc.description.references | Frankowska, E.A. (2013). Tajemnica klucza, czyli o tym, czego Zosia i Boguś szukali na Saskiej Kępie. Warszawa: Wydawnictwo Czerwona Papuga. | pl |
dc.description.references | Frączak, A. (2013). Rany Julek. O tym jak Julian Tuwim został poetą. Łódź: Wydawnictwo Literatura. | pl |
dc.description.references | Kamińska, K (2005). W stronę wielokulturowości w edukacji przedszkolnej. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. | pl |
dc.description.references | Kłoskowska, A. (2011). Kultura masowa. Krytyka i obrona. Warszawa: PWN. | pl |
dc.description.references | Machowiak, A., Mizieliński, D. (2008). D.O.M.E.K., czyli Doskonałe Okazy Małych i Efektownych Konstrukcji. Warszawa: Wydawnictwo Dwie Siostry. | pl |
dc.description.references | Nęcka, E. (2001). Psychologia twórczości. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. | pl |
dc.description.references | Pałasz, M. (2012). B@jki. Warszawa: Bis. | pl |
dc.description.references | Papuzińska, J. (1992). Książki, dzieci, biblioteka, z zagadnień upowszechniania czytelnictwa i książki dziecięcej. Warszawa: Fundacja "Książka dla Dziecka". | pl |
dc.description.references | Szmidt, K.J. (2007). Pedagogika twórczości. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. | pl |
dc.description.references | Sidor, D. (2012). Gdzie jest wydra, czyli śledztwo w Wilanowie. Warszawa: Wydawnictwo Dwie Siostry. | pl |
dc.description.references | Solarz, E. (2010). D.E.S.I.G.N., czyli Domowy Elementarz Sprzętów i Gratów Niecodziennych. Warszawa: Dwie Siostry. | pl |
dc.description.references | Szuman, S. (1960). Wpływ bajki na psychikę dziecka. (W:) M. Parnowska- Kwiatkowska, Z. Topińska (red.), Psychologia dziecka w wieku przedszkolnym. Warszawa: Państwowy Zakład Wydawnictw Szkolnych. | pl |
dc.description.references | Świeżak, K., Bogucka, K. (2011). M.O.D.A., czyli Metki, Obcasy, Dżinsy, Adidasy. Warszawa: Wydawnictwo Dwie Siostry. | pl |
dc.description.references | Tatarkiewicz, W. (1982). Dzieje sześciu pojęć; sztuka, piękno, forma, twórczość, odtwórczość, przeżycie estetyczne. Wrocław: Ossolineum. | pl |
dc.description.references | Wojnar, I. (1965). Wychowanie przez sztukę w świetle współczesnym. Warszawa: Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych. | pl |
dc.description.firstpage | 200 | pl |
dc.description.lastpage | 207 | pl |
dc.identifier.citation2 | Twórczość codzienna jako aktywność całożyciowa człowieka, redakcja naukowa Janina Uszyńska-Jarmoc, Beata Kunat | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (STH) Książki/Rozdziały (WNoE) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
A_Jozefowicz_Ksiazki_stymulujace_kreatywne_myslenie.pdf | 378,41 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)