REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/16976
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKrajewska, Anna-
dc.date.accessioned2024-07-22T10:39:05Z-
dc.date.available2024-07-22T10:39:05Z-
dc.date.issued2004-
dc.identifier.isbn83-89190-42-7-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/16976-
dc.descriptionZdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01.pl
dc.description.sponsorshipWydanie publikacji zostało sfinansowane przez Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.language.isoplpl
dc.publisherTrans Humanapl
dc.titleJakość kształcenia uniwersyteckiego - ujęcie pedagogicznepl
dc.typeBookpl
dc.rights.holder© Copyright by Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckiepl
dc.description.referencesACNielsen Research Services [1998] , Research on employer satisfaction with graduate skills-interim report. Evaluations and Investigations Report 98/8, Internet: http://www. deetya.gov.au/highered/eippubs1998.htm.pl
dc.description.referencesAgbo S. [2000], The United States: heterogeneity of fhe student body and the meaning of "non-traditional" in US higher education, [in:] H. G. Schuetze, M. Slowey (ed.), Higher Education and Lifelong Learners. International Perspectives on Change, Routledge, London, New York.pl
dc.description.referencesAkerlind G. S. [2004), A new dimension to understanding university teaching, "Teaching in Higher Education", Vol. 9(3).pl
dc.description.referencesAndrews R. [2003], The End of the Essay ? "Teaching in Higher Education", Vol. 8(1).pl
dc.description.referencesAppleby A. [1999], Benchmarking Theory - A Framework for the Business World as a Context for its Application in Higher Education, [in:] S. Smith, M. Armstrong, S. Brown (ed.) , Benchmarking and Threshold Standards in Higher Education, Kogan Page, London.pl
dc.description.referencesArmstrong M. [1999], Historical and Contextual Perspeclives on Benchmarking in Higher Education, [in:] S. Smith, M. Armstrong, S. Brown (cd.), Benchmarking and Threshold Standards in Higher Education, Kogan Page, London.pl
dc.description.referencesAshcroft K., Palacio D. [1996], Researching into Assessment and Evaluation in Colleges and Universities, Kogan Page, London.pl
dc.description.referencesAspinwall K., Simkins T., Wilkinson J.F., McAuley J. [1997], Co to jest ewaluacja? [w:] H. Mizerek (red.), Ewaluacja w szkole. Wybór tekstów, Olsztyn.pl
dc.description.referencesAstin A. W. [1999], Assessment, Student Development and Public Policy, [in:] S. J. Messick (ed.), Assessment in Higher Education. Issues of Access, Quality, Student Development, and Public Policy, Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, New Jersey, London.pl
dc.description.referencesAstin A.W. [1987], Competition or cooperation? Teaching teamwork as a basic skills, "Change" 19(5).pl
dc.description.referencesBadania uniwersyteckie w okresie przejściowym - streszczenie raportu OECD [1998], "Nauka i Szkolnictwo Wyższe", nr 11.pl
dc.description.referencesDochy F., Segers M. [1999], The Use of Self-, Peer and Co-assessment in Higher Education: a review, "Studies in Higher Education", Vol . 2 4 ( 3 ) .pl
dc.description.referencesDoherty C. D. [1997], Quality, Standards, the consumer paradigm and developments in higher education, "Quality Assurance in Education" Vol. 5(4).pl
dc.description.referencesDreijmanis J. [1998], Wykształcenie wyższe a zatrudnienie - problematyczny związek, "Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny" nr 3-4.pl
dc.description.referencesDrucker P. [ 1997], Interview: Seeing Things as They Really Are, "Forbes", 159.pl
dc.description.referencesDuderstadt J. J. [1999], The Twenty-first Century University: a Tale of Two Futures, [in:] W. Z. Hirsch L. E. Weber (ed.), Challenges Facing Higher Education at the Millennium, Pergamon, Oxford, New York, Tokyo.pl
dc.description.referencesDuk A. [1998], Benchmarking jako narzędzie wspomagania zarządzania jakością w bankach komercyjnych, "Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny ", nr 1.pl
dc.description.referencesDuraj-Nowakowa K. [1999], Pedeutologia o działalności zawodowej nauczycieli akademickich w kszta łcen iu pedagogów: wnioski i prognozy, [w:] K. Duraj Nowakowa (red.), Nauczyciele akademiccy w procesie kształcenia pedagogów, Impuls, Kraków - Łowicz.pl
dc.description.referencesEdgerton R. [1994], A National Market for Excellence in Teaching, "Change", 26(5).pl
dc.description.referencesEdukacja, jest w niej ukryty skarb, [1998], Raport dla UNESCO Międzynarodowej Komisji ds. Edukacji dla XXI wieku, pod przewodnictwem J. Delorsa, Warszawa.pl
dc.description.referencesEricsson K. A. [2002], Attaining Excellence Through Deliberate practice: lnsights From the Study of Expert Performance, [in:) M. Ferrari (ed.), The Pursuit of Excellence Through Education, Lawrence Erlbaum Associates, Publishers, Mahwah, New Jersey, London.pl
dc.description.referencesBarnett R. [1994a], Power, Enlightenment and Quality Evaluation, " European Journal of Education" Vol. 29(2).pl
dc.description.referencesEntwistle N. J., Brennan T., [1971], The academic performance of students. Types of successful students, "British Journal of Educational Psychology", Vol. 41(3).pl
dc.description.referencesEwell P. T. [1999], Assessment of Higher Education Quality: Promise and Politics, [in:] S. J. Messick (ed.), Assessment in Higher Education. Issues of Access, Quality, Student Development, and Public Policy, Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, New Jersey, London.pl
dc.description.referencesEwell P. T. [1991], Back to the future: Assessment and public accountability, "Change" 23(1).pl
dc.description.referencesFalchikov N. (ed.) [2001], Learning Together. Peer tutoring in higher education, London and New York, Routledge Falmer.pl
dc.description.referencesFallows S., Steven Ch. [2000a], The skills agenda, [in:] S. Fallows, Ch. Steven (ed.), Integrating Key Skills in Higher Education, Employability, Transferabie skills and Learning for Life, Kogan Page, London.pl
dc.description.referencesFallows S., Steven Ch. [2000b], Embedding a skills programme for all students, [in:] S. Fallows, Ch. Steven (ed.), Integrating Key Skills in Higher Education, Employability, Transferabie skilIs and Learning for Life, Kogan Page, London.pl
dc.description.referencesFaure E. (red.), [1975], Uczyć się, aby być, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesFeigenbaum A. V. [1986], Total Quality Control, McGraw- Hill, New York.pl
dc.description.referencesFletcher S. [2000], Competence-based Assessment Techniques, Kogan Page, London.pl
dc.description.referencesFrazer M. [1994], Quality in higher education: an international perspective, [in:] D. M. Green (ed.), What is Quality in Higher Education (Society for Research into Higher Education), Open University Press.pl
dc.description.referencesBanach Cz. [2001], Człowiek wobec wyzwań globalizacji i transformacji ustrojowej w Polsce, "Nowa Szkoła", nr 9.pl
dc.description.referencesFreeman, M. [1995], Peer assessment by groups of group work, "Assessment & Evaluation in Higher Education", Vol. 20(3).pl
dc.description.referencesFried R. L. (ed.) [2003], The Skeptical Visionary. A Seymur Sarason Education Reader, TempIe University Press, Philadephia.pl
dc.description.referencesFukuyama F. [2003] , Kapitał społeczny, [w:] L. E. Harrison, S. P. Huntington (red.), Kultura ma znaczenie, Zysk i Ska, Poznań.pl
dc.description.referencesFukuyama F. [1997], Zaufanie: kapitał społeczny a droga do dobrobytu, PWN, Warszawa - Wrocław.pl
dc.description.referencesGardner D. P. [1999] , Meeting the Challenges of the New Millennium: The University's Role, [in:] W. Z. Hirsch, L. E. Weber (ed.), Challenges Facing Higher Education at the Millennium, EIsevier Science, Pergamon, Oxford, New York, Tokyo.pl
dc.description.referencesGilchrist J. R., Gruber J. J. [1984], Pychomotor domains, "Motor Skills: Theory into Practice", Vol. 7(1-2).pl
dc.description.referencesGnitecki J. [2000], Dydaktyka i edukacja wobec wyzwań gospodarki globalnej i cywilizacji informacyjnej, "Toruńskie Studia Dydaktyczne" nr 15.pl
dc.description.referencesGnitecki J. [1983], Efektywność kształcenia. Modele badań efektywności kształcenia i ich weryfikacja w szkołach i uczelniach rolniczych, Akademia Rolnicza, Poznań.pl
dc.description.referencesGołaszewska M. [1990], Istota i istnienie wartości, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesGosling D., D' Andrea V. [2001], Quality Development: new concept for higher education, "Ouality in Higher Education" Vol. 7(1).pl
dc.description.referencesBarnett R. [1994b], The idea of quality: voicing the educational, [in:] C. D. Doherty (ed.), Developing Quality Systems in Higher Education, London, Routledge.pl
dc.description.referencesGoleman D. [1997], Inteligencja emocjonalna w praktyce, Media Rodzina, Poznań.pl
dc.description.referencesGóralski A. [1989], Twórcze rozwiązywanie zadań, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesGregory J. [2002a], Principles of experiential education, [in:] P. Jarvis (ed.), The Theory & Practice of Teaching, Kogan Page, London.pl
dc.description.referencesGregory J. [2002b], Facilitation and facilitator style, [in:] P. Jarvis (ed. ), The Theory & Practice of Teaching, Kogan Page, London.pl
dc.description.referencesGriffin C., Brownhill B. [2001], The learning society, [in:] P. Jarvis (ed.), The Age of Leaming, Education and the Knowledge Society, Kogan Page, London.pl
dc.description.referencesHager P. , Gonczi A., Athanasou J. [1994], General Issues about Assessment of Competence, "Assessment & Evaluation in Higher Education" Vol. 19(1).pl
dc.description.referencesHajduk B. [1993], Profesjonalizacja studentów: dynamika zjawiska, Wyższa Szkoła Pedagogiczna, Zielona Góra.pl
dc.description.referencesHajnicz W. [1995], Dwupodmiotowość i dwuzadaniowość sytuacji edukacyjnych w świetle ogólnej teorii regulacji Tadeusza Tomaszewskiego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna, Olsztyn.pl
dc.description.referencesHakel M.D., McCreery E. A. W. [2000], Springboard: student-centred assessment for development, [in:] S. Fallows, Ch. Steven (ed.), Integrating Key Skills in Higher Education, Employability, Transferabie skills and Leaming for Life, Kogan Page, London.pl
dc.description.referencesHamilton S. [2000], University Autonomy and Extemal Dependencies, [in:] G. Neave (ed.), The Universities Responsibilities to Society. Intemational Perspectives, Elsevicr Science Ltd, Oxford.pl
dc.description.referencesBaszkiewicz J. [1997], Młodość uniwersytetów, "Żak", Warszawa.pl
dc.description.referencesHannafin M., Land S., Oliver K. [1999], Open Leaming Environments: Foundations, Methods, and Models, [in:] Ch. M. Reigeluth (ed.), Instructional - Design Theories and Models" Vol. 11 , A New Paradigm of Instructional Theory, Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, New Jersey, London.pl
dc.description.referencesHarding J. [2000], Creating incurable learners: building learner autonomy through key skills, [in:] S. Fallows, Ch. Steven (ed.), Integrating Key Skills in Higher Education, Employability, Transferable skills and Learning for Life, Kogan Page, London.pl
dc.description.referencesHargreaves A. [2003], Teaching in the Knowledge Society: Education in the Age of Insecurity, Teachers College, Columbia University, New York and London.pl
dc.description.referencesHarvey L. [2004], War of the Worlds: who wins in the battle for quality supremacy? "Ouality in Higher Education" Vol. 10(1).pl
dc.description.referencesHarvey L. [2003], Student Feedback, "Ouality in Higher Education" Vol. 9(1).pl
dc.description.referencesHarvey L. [2002], The End of Quality? "Ouality in Higher Education", Vol. 8(1).pl
dc.description.referencesHarvey L. [2001], Defining and Measuring Employability, "Ouality in Higher Education ", Vol. 7(2).pl
dc.description.referencesHarvey L. [1995], Editorial, "Ouality in Higher Education" Vol. 1(1).pl
dc.description.referencesHarvey L., Green D. [1993], Defining Quality, "Assessment & Evaluation in Higher Education" Vol. 18(1).pl
dc.description.referencesHECO [1995], Graduate Standards Programme Interim Report, HECO, London.pl
dc.description.referencesBauman T. [2003], Zagrożona tożsamość uniwersytetu, [w:] A. Ładyżyński, J. Raińczuk (red.), Uniwersytet - między tradycją a wyzwaniami współczesności, Impuls, Kraków.pl
dc.description.referencesHejnicka-Bezwińska T. [2000], O zmianach w edukacji. Konteksty, zagrożenia, możliwości, Akademia Bydgoska, Bydgoszcz.pl
dc.description.referencesHendryk C. [2000], O takcie pedagogicznym nauczycieli akademickich i orientacji podmiotowej studentów, "Kwadra", Szczecin.pl
dc.description.referencesHernon P., Nitecki D. [1999], Editorial: Evaluation research, "Journal of Academic Librarianship" Vol. 25(6).pl
dc.description.referencesHessen S. [1935], Podstawy pedagogiki, Nasza Księgarnia, Warszawa.pl
dc.description.referencesHillier Y. [1997], Competence Based Qualifications in Training, Development and Management, "Journal of Further and Higher Education", Vol. 21(1).pl
dc.description.referencesHirsch W. Z. [1999], Financing Universities Through Nontraditional Revenue Sources: Opportunities and Threats, [in:] W. Z. Hirsch, L. E. Weber (ed.), Challenges Facing Higher Education at the Millennium, Pergamon, Oxford, New York, Tokyo.pl
dc.description.referencesHirsch W. Z., Weber L.E. (ed.), [1999], Challenges Facing Higher Education at the Millennium, Elsevier Science, Pergamon, Oxford, New York, Tokyo.pl
dc.description.referencesHitchock G., Hughes D. [1997], Ewaluacja a praca bada wcza nauczyciela, [w:] H. Mizerek (red.), Ewaluacja w szkole. Wybór tekstów, Olsztyn.pl
dc.description.referencesHolford J., Black T. [2001], Implication for th e delivery of learning materials, [in:] P. Jarvis (ed.), The Age of Learning. Education and the Knowledge Socjety, Kogan Page, London.pl
dc.description.referencesHolford J., Nicholls G. [2001], The school in the age of learning, [in:] P. Jarvis (ed.), The Age of Learning. Education and the Knowledge Society, Kogan Page, London.pl
dc.description.referencesBell J. [1999], Benchmarking in Law, [in:] S. Smith, M. Armstrong, S. Brown (ed.), Benchmarking and Threshold Standards in Higher Education, Kogan Page, London.pl
dc.description.referencesHolloway J., Francis G. [2002], Implications of Subject Benchmarking in United Kingdom Higher Education : the case of business and management, "Quality in Higher Education", Vol. 8(3).pl
dc.description.referencesHolmes L. [2001], Reconsidering Graduate Employability: the "graduate identity" approach, "Quality in Higher Education", Vol. 7(2).pl
dc.description.referencesHusen T. [1986], The Learning Society Revisited, Pergamon Press, Oxford.pl
dc.description.referencesHusen T. [1974a], The Learning Society, Methuen, London.pl
dc.description.referencesHusen T. [1974b], Oświata i wychowanie w roku 2000, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesHutchins, R. M. [1968], The Learning Society, Penguin, Harmondsworth.pl
dc.description.referencesImrie B. W. [1995], Assessment for learning: Quality and taxonomies, "Assessment & Evaluation in Higher Education", Vol. 20(2).pl
dc.description.referencesIngarden R. [1972], Książeczka o człowieku, Wydawnictwo Literackie, Kraków.pl
dc.description.referencesJabłecka J. [2000], Misja organizacji a misja uniwersytetu, "Nauka i Szkolnictwo Wyższe", nr 16.pl
dc.description.referencesJabłecka J., [1995], Szkolnictwo wyższe: ocenianie, wskaźniki osiągnięć - przegląd problematyki, "Nauka i Szkolnictwo Wyższe", nr 5.pl
dc.description.referencesBengtsson, J. [1996], Rynki pracy przyszłości: wyzwania dla polityki edukacyjnej, " Nauka i Szkolnictwo Wyższe", nr 7.pl
dc.description.referencesJackson N. [1998], Understanding standards-based quality assurance part II - nuts and bolts of the "Dearing" policy framework, "Qualily Assurance in Education" Vol. 6(4).pl
dc.description.referencesJames R., Beckett D. [2000], Australia: higher education and lifelong learning: an Australian perspective, [in:] H. G. Schuetze, M. Slowey (ed.), Higher Education and Lifelong Learners. International Perspectives on Change, Routledge, London, New York.pl
dc.description.referencesJarvis P. (ed.), [2001a], The Age of Learning. Education and the Knowledge Society, Kogan Page, London.pl
dc.description.referencesJarvis P. [2001b], The Changing Educational Scene, [in:] P. Jarvis (ed.), The Age of Learning. Education and the Knowledge Society, Kogan Page, London.pl
dc.description.referencesJarvis P., Preece J. [2001], Future directions for the learning society, [in:] Jarvis P. (ed.), The Age of Learning. Education and the Knowledge Society, Kogan Page, London.pl
dc.description.referencesJarvis P., Tosey P. [2001], Corporations and professions, [in:] P. Jarvis, (ed.), The Age of Learning. Education and the Knowledge Society, Kogan Page, London.pl
dc.description.referencesJaskot K. [2002], Funkcje szkoły wyższej jako instytucji edukacyjnej, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.pl
dc.description.referencesJaskot K. [2001], Kompetencje edukacyjne nauczycieli akademickich, "Pedagogika Szkoły Wyższej" 2001, nr 16.pl
dc.description.referencesJaskot K., [1997], Uczniowie dorośli i ich nauczyciele, [w:] K. Jaskot (red.), Nauczyciele ludzi dorosłych, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.pl
dc.description.referencesJaskot K., [1996], Grupy studenckie. Studium pedagogiczne grup dziekańskich, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.pl
dc.description.referencesBerezowsk i E., Półturzyck i J. [1975], Kontrola i ocena w procesie kształcenia dorosłych, WSiP, Warszawa.pl
dc.description.referencesJoughin G. [1998], Dimension of oral assessment, "Assessment & Evaluation in Higher Education", Vol. 23(4).pl
dc.description.referencesJulia D., [1992], Słownik filozofii, Wydawnictwo "Książnica", Katowice.pl
dc.description.referencesJuszczyk S., [2002], Diagnoza i ewaluacja dydaktyczna w procesie telekształcenia, [w:] K. Wenta (red.), Diagnoza i ewaluacja w reformie edukacyjnej, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.pl
dc.description.referencesJuszczyk S., [2001], Internet w edukacji jutra, [w:] K. Denek, T. M. Zimny (red.), Edukacja jutra. VII Tatrzańskie Seminarium Naukowe, Częstochowa.pl
dc.description.referencesJuszczyk S. [2000], Człowiek w świecie elektronicznych mediów - szanse i zagrożenia, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.pl
dc.description.referencesKamba W. [2000], Academic Freedom and University Autonomy, [in:] G. Neave (ed.), The Universities Responsibilities to Society. International Perspectives, Elsevier Science Ltd, Oxford.pl
dc.description.referencesKamradt T. F., Kamradt E. J., [1999], Structured Design for Attitudinal Instruction, [in:] Ch. M. Reigeluth (ed.), Instructional - Design Theories and Models, Vol. 11, A New Paradigm of Instructional Theory, Lawrence Erlbau m Associatcs, Mahwah, New Jersey, London.pl
dc.description.referencesKarpińska A. [2002a], Neurodydaktyczne implikacje dla edukacji jutra, [w:] W. Kojs, E. Piotrowski, T. M. Zimny (red.), Edukacja jutra. VIII Tatrzańskie Seminarium Naukowe, Częstochowa.pl
dc.description.referencesKarpińska A. [2002b], Aktywność i samodzielność ucznia w procesie kształcenia szansą minimalizacji niepowodzeń szkolnych, "Toruńskie Studia Dydaktyczne", nr 18.pl
dc.description.referencesKarpińska A. [2001], Niepowodzenia szkolne wobec zmian w teleologii edukacyjnej i treściach kształcenia, [w:] K. Denek, T. M. Zimny (red.), Edukacja jutra. VII Tatrzańskie Seminarium Naukowe, Częstochowa.pl
dc.description.referencesBereźnicki F. [2001], Niektóre aspekty metod na uczania i uczenia się, [w:] K. Denek, T. M. Zimny (red.), Edukacja jutra. VIII Tatrzańskie Seminarium Naukowe, Częstochowa.pl
dc.description.referencesKarpińska A. (red.), [1997], Szkolnictwo niepaństwowe. Konkurencja czy partnerstwo? Olecko.pl
dc.description.referencesKazamias A. M. [2001], General introduction: Globalization and educational cultures in late modernity: the Agamemnon syndrome, [in:] J. Cairns, D. Lawton, R. Gardner (ed.), Values, Culture and Education, Kogan Page, London.pl
dc.description.referencesKearney M. L. [2000], Higher Education and Graduate Employment: Responding to the Challenges of a Changing World, [in:] G. Neave (ed.), The Universities Responsibilities to Society. International Pespectives, Elsevier Science Ltd, Oxford.pl
dc.description.referencesKennedy D. [1995], Another Century's End, another Revolution for Higher Education, "Change",27 (3).pl
dc.description.referencesKłosowski J., [1993], O nowy model kontaktu nauczyciela z uczniem, [w:] J. Półturzycki, E. A. Wesołowska (red.), Współczesne kierunki modernizacji dydaktyki, Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Toruń.pl
dc.description.referencesKennedy D. [1995], Another Century's End, another Revolution for Higher Education, "Change", 27(3).pl
dc.description.referencesKłosowski J., [1993], O nowy model kontaktu nauczyciela z uczniem, [w:] J. Półturzycki, E. A. Wesołowska (red.), Współczesne kierunki modernizacji dydaktyki, Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Toruń.pl
dc.description.referencesKnight P. T. [2002], The Achilles Heel of Quality: the assessment of student learning, "Quality in Higher Education", Vol. 8(1).pl
dc.description.referencesKnight P. T. [2001], Editorial: employability and quality, "Quality in Higher Education", Vol. 7(2).pl
dc.description.referencesKnight P. T., Trowler P. R. [2000], Editorial, "Quality in Higher Education" Vol. 6(2).pl
dc.description.referencesBereźnicki F. [1998], Przygotowanie pedagogiczne nauczycieli akademickich a samodzielne studiowanie, [w:] E. Radecki (red.), Student - nauczyciel akademicki (relacje interpersonalne), Wydawnictwo "PoNaD ", Szczecin.pl
dc.description.referencesKnight P. T., Yorke M. [2003], Employability and Good Learning in Higher Education, "Teaching in Higher Education", Vol. 8(1).pl
dc.description.referencesKorporowicz L. (red.), [1997], Ewaluacja w edukacji, Oficyna Naukowa, Warszawa.pl
dc.description.referencesKorzeniowski K., [1987], Poczucie podmiotowości, "Studia Psychologiczne", nr 2.pl
dc.description.referencesKrajewska A. [2004], Rola nauczyciela akademickiego w edukacji jutra, [w:] K. Denek, T. Koszczyc, M. Lewandowski (red.), Edukacja jutra. X Tatrzańskie Seminarium Naukowe, Wrocław.pl
dc.description.referencesKrajewska A. [2003a], Szkolnictwo wyższe w kontekście potrzeb i problemów rynku pracy, [w:] R. Gerlach (red.), Edukacja wobec rynku pracy, realia - możliwości - perspektywy, Akademia Bydgoska, Bydgoszcz.pl
dc.description.referencesKrajewska A. [2003b], Wyzwania wobec uniwersytetu XXI wieku, [w:] A. Ładyżyński, J. Raińczuk (red.), Uniwersytet - między tradycją a wyzwaniami współczesności, Impuls, Kraków.pl
dc.description.referencesKrajewska A. [2003c], Odpowiedzialność uniwersytetu wobec społeczeństwa, [w:] S. Kmieć (red.), Ciągłość reform edukacyjnych. Uczestnictwo społeczne, Politechnika Rzeszowska, Rzeszów.pl
dc.description.referencesKrajewska A. [2003d], Odpowiedzialność uniwersytetu wobec społeczeństwa - interpretacje i inicjatywy, "Teraźniejszość - Przyszłość - Edukacja", nr 2.pl
dc.description.referencesKrajewska A. [2003e], W poszukiwaniu taksonomii celów kształcenia w uniwersytecie XXI wieku, [w:] A. Karpińska (red.), Teoria i praktyka kształcenia w dialogu i perspektywie, Trans Humana, Białystok.pl
dc.description.referencesKrajewska A. [2003f], Samo-, wzajemna i wspólna ocena - zwiększenie roli studentów w procesie oceniania, "Pedagogika Szkoły Wyższej", nr 20.pl
dc.description.referencesBereźnicki F. [1994], Dydaktyka ogólna w zarysie, Bałtycka Wyższa Szkoła Humanistyczna, Koszalin.pl
dc.description.referencesKrajewska A. [2003g], Sprzężenie zwrotne i refleksja - determinanty jakości procesu i wyników kształcenia, [w:] K. Denek, F. Bereźnicki, J. Świrko-Pilipczuk (red.), Proces kształcenia i jego uwarunkowania, t. 2, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.pl
dc.description.referencesKrajewska A. [2002a], Zmiany w systemie kształcenia - wyzwanie dla edukacji jutra, [w:] W. Kojs, E. Piotrowski, T. M. Zimny (red.), Edukacja jutra. VIII Tatrzańskie Seminarium Naukowe, Częstochowa.pl
dc.description.referencesKrajewska A. [2002b], Wzrost aktywności i samodzielności studentów w ocenianiu jako determinant jakości kszta łcenia uniwersyteckiego, "Toruńskie Studia Dydaktyczne" nr 18.pl
dc.description.referencesKrajewska A. [2001a], Proces globalizacji - konteksty i implikacje dla szkolnictwa wyższego, " Edukacja Dorosłych", nr 4.pl
dc.description.referencesKrajewska A. [2001b], Jakość kształcenia w koncepcjach teoretycznych i w praktyce, [w:] K. Denek, T. M. Zimny (red.), Edukacja jutra. VII Tatrzańskie Seminarium Naukowe, Częstochowa.pl
dc.description.referencesKrajewska A. [2001c], Kompetencje - podstawa systemu oceniania w szkole wyższej, "Pedagogika Szkoły Wyższej" nr 18.pl
dc.description.referencesKrajewska A. [2001d], Ewaluacja kształcenia w szkolnictwie wyższym - jako kierunek doskonalenia jego efektywności, [w:] W. Prokopiuk (red.), Inspiracje i kierunki myślenia o edukacji w dobie jej reformowania, Wszechnica Mazurska, Olecko.pl
dc.description.referencesKrajewska A. [2000], O nową jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym XXI wieku, "Toruńskie Studia Dydaktyczne", nr 16.pl
dc.description.referencesKrajewska A. [1997], Reasons for failure in university studies in the view of tea chers taking university courses, [in:] ECER 1997, European Conference on Educational Research, J. W Goethe- Universitat, Fachbereich Erziehungswissenschaftenund Deutsches Institut fur Internationale Padagogische Forschung, Frankfurt am Main, Germany.pl
dc.description.referencesKrajewska A. [1996], Efficiency of university training, [in:] ECER 1995, European Conference on Educational Research, University of Bath, England.pl
dc.description.referencesBertrand G., Michalski A., Pench L. R. [1999], Scenarios por l'Europe 2010. Cinq avenirs possibles pour l'Europe, Commission Europeenne, Cellule Prospective.pl
dc.description.referencesKrajewska A. [1994], Pomiar efektywności kształcenia w szkole wyższej - propozycja metody, "Toruńskie Studia Dydaktyczne" nr 4-5.pl
dc.description.referencesKrajewska A. [1990], Pomiar efektywności kształcenia w szkole wyższej w badaniach, "Dydaktyka Szkoły Wyższej" nr 1.pl
dc.description.referencesKrajewska A. [1989], Ilościowa efektywność kształcenia nauczycieli w Filii UW w Białymstoku w latach 1974-1982, "Dydaktyka Szkoły Wyższej" nr 4.pl
dc.description.referencesKrajewski W. (red) [1996], Słownik pojęć filozoficznych, Scholar, Warszawa.pl
dc.description.referencesKrancik J. [1999], Trwogi i nadzieje końca wieków, Warszawa.pl
dc.description.referencesKruszewski K. (red.), [1991], Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesKruszewski K. [1988], Kształcenie w szkole wyższej. Podręcznik umiejętności dydaktycznych, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesKukołowicz T., [1993], Zasada podmiotowości w procesie nauczania, [w:] J. Półturzycki, E. A. Wesołowska (red.), Współczesne kierunki modernizacji dydaktyki, Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Toruń.pl
dc.description.referencesKupisiewicz Cz., [2000], Dydaktyka ogólna, Graf-Punkt, Warszawa.pl
dc.description.referencesKuźniak I., [1993], Optymalizacja procesu kształcenia, Uniwersytet Adama Mickiewicza, Poznań.pl
dc.description.referencesBiała księga kształcenia i doskonalenia. Nauczanie i uczenie się. Na drodze do uczącego się społeczeństwa [1997], Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP, Warszawa.pl
dc.description.referencesKwan K., Leung R. [1996], Tutor versus peer group assessment of student performance in a simulation training exercise, "Assessment and Evaluation in Higher Education", Vol. 21(3).pl
dc.description.referencesKwiatkowski S. M., Sepkowska Z. [2000], Developing Professional Qualification Standards in Poland, lEE, Warsaw - Radom.pl
dc.description.referencesKwieciński Z. [1997a], Rynek edukacyjny a demokracja: sprzeczne wyzwania, "Nieobecne Dyskursy" cz. V, Toruń.pl
dc.description.referencesKwieciński Z. [1997b], Zapętlenie kwestii edukacyjnej w sytuacji gwałtownej zmiany jej kontekstu, "Forum Oświatowe", nr 1-2.pl
dc.description.referencesLander D. [2000], A Provocation: quality is service, "Quality in Higher Education" Vol. 6(2).pl
dc.description.referencesLauvas P., Havnes A., Raaheim A. [2000], Why This Interia in the Development of Better Assessment Methods? "Quality in Higher Education", Vol. 6(1).pl
dc.description.referencesLawton D., Cowen R. [2001], Values, culture, education: an overview, [in:] l. Cairns, D. Lawton, R. Gardner (ed.), Values, Culture and Education, Kogan Page, London.pl
dc.description.referencesLaybourn P., Falchikov N., Goldfinch l., Westwood J. [2000], Evolution of skills development, [in:] S. Fallows, Ch. Steven (ed.), Integratillg Key Skills in Higher Education, Employability, Transferabie skills and Learning for Life, Kogan Page, London.pl
dc.description.referencesLeckey J. NeiIl N. [2001], Quantifying Quality: the importance of student feedback, "Quality in Higher Education" Vol. 7(1).pl
dc.description.referencesLewowicki T. [2003], Edukacja i pedagogika wobec rynku pracy - o sposobach kształtowania wzajemnych relacji i powinnościach pedagogiki, [w:] R. Gerlach (red.), Edukacja wobec rynku pracy, realia - możliwości - perspektywy, Akademia Bydgoska, Bydgoszcz.pl
dc.description.referencesBialecki I. [2001], Reformowanie szkoty wyższej - kierunki polityki, "Nauka i Szkolnictwo Wyższe", nr 17.pl
dc.description.referencesLewowicki T. [1994a], Przemiany oświaty, "Żak", Warszawa.pl
dc.description.referencesLewowicki T. [1994b], O uczestnictwie w procesach edukacyjnych, [w:] J. Półturzycki , E. A. Wesołowska (red.), Uczestnicy procesu dydaktycznego, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.pl
dc.description.referencesLewowicki T. [1993], Tradycje i współczesne przemiany dydaktyki, [w:] J. Półturzycki, A. E. Wesołowska (red.), Współczesne kierunki modernizacji dydaktyki, Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Toruń.pl
dc.description.referencesLewowicki T. [1990], Przemiany teleologii edukacyjnej, "Ruch Pedagogiczny", nr 3-4.pl
dc.description.referencesLewowicki T. [1988], Proces kształcenia w szkole wyższej, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesLickona T. [1999], Character Education: The Cultivation of Virtue, [in:] Ch. M. Reigeluth (ed.), Instructional - Design Theories and Models, Vol. II, A New Paradigm of Instructional Theory, Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, New Jersey, London.pl
dc.description.referencesLimont W. [1994], Synektyka a zdolności twórcze, Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Toruń.pl
dc.description.referencesLittle B. [2001], Reading Between the Lines of Graduale Employment, "Quality in Higher Education", Vol. 7(2).pl
dc.description.referencesLomas L. [2002], Does the Developmenl of Mass Education Necessarily Mean the End of Quality? "Qual ity in Higher Education", Vol. 8(1).pl
dc.description.referencesLonghurst, N., Norton, L. S. [1997], Self-assessment in course work essays, "Studies in Educational Evaluation", Vol. 23(4).pl
dc.description.referencesBielaczyc K., Collins A. [1999], Learning Communities in Classroom: a Reconceptualization of Educational Practice, [in:] Ch. M. Reigeluth (ed.), Instructional- Design Theories and Models, Vol. II, A New Paradigm of Instructional Theory, Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, New Jersey, London.pl
dc.description.referencesŁaskawska J., [1999], Osoba ludzka w centrum pola odpowiedzialności nauczyciela akademickiego, [w:] K. Duraj-Nowakowa (red.), Nauczyciele akademiccy w procesie kształcenia pedagogów, Impuls, Kraków - Łowicz.pl
dc.description.referencesŁobock i M. [2000], Metody i techniki badań pedagogicznych, Impuls, Kraków.pl
dc.description.referencesMalewski M. [2000], Szkoła i uniwersytet odmienność społecznych funkcji, odrębność edukacyjnych światów, "Pedagogika Szkoły Wyższej", nr 14/15.pl
dc.description.referencesMalewski M. [1998], Ewolucja uniwersytetu - implikacje dla kształcenia, "Pedagogika Szkoły Wyższej ", nr 13.pl
dc.description.referencesMargham J.P., Jackson S. [1999], Benchmarking Across Subjects in an Institution, [in:] H. Smith, M. Armstrong, S. Brown (cd.), Benchmarking and Threshold Standards in Higher Education, Kogan Page, London.pl
dc.description.referencesMartin B. L., Reigeluth Ch. M. [1999], Affective Education and the Affective Domain: Implications for Instructional-Design Theories and Models, [in:] Ch. M. Reigeluth (ed.), Instructional - Design Theories and Models, Vol. II, A New Paradigm of Instructional Theory, Lawrence Erlbaum Associatcs, Mahwah, New Jersey, London.pl
dc.description.referencesMartin B. L., Briggs L. J. [1986], The affective and cognitive domains: Integration for instruction and research, Englewood Cliffs, New Jersey, Educational Technology Publications.pl
dc.description.referencesMaslow A. H. [1990], Motywacja i osobowość, PAX, Warszawa.pl
dc.description.referencesMatulka Z. [1994], Wielofunkcyjność informacji w dialogu pedagogicznym, [w:] J. Półturzycki, E. A. Wesołowska (red.), Uczestnicy procesu dydaktycznego, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.pl
dc.description.referencesMayor F., Binde J. i in. [2001], Przyszłość świata, Fundacja Studiów i Badań Pedagogicznych, Warszawa.pl
dc.description.referencesBirenbaum, M. [1996], Assessment 2000: towards a pluralistic approach to assessment, [in:] M. Birenbaum, F. Dochy, (ed.), Alternatives in Assessment of Achievement, Learning Processes and Prior Knowledge, Boston, MA, Kluwer Academic.pl
dc.description.referencesMcCombs B. L. [2001], Self-Regulated Learning and Academic Achievement: a Phenomenological View, [in:] B. J. Zimmerman, D. H. Schunk (ed.), Self-Regulated Learning and Academic Achievement, Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, New Jersey, London.pl
dc.description.referencesMcCown K. S., McCormick A. H. [1999], Self-Science: Emotional lntelligence for Children, [in:] Ch. M. Reigeluth (ed.), Instructional - Design Theories and Models, Vol. II, A New Paradigm of Instructional Theory, Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, New Jersey, London.pl
dc.description.referencesMcGettrick A., Mansor N. [1999], Standards and Levels - a case study, "Assessment & Evaluation in Higher Education" Vol. 24 (2).pl
dc.description.referencesMcKeachie W. J. [1999], Feedback and Reflection in Facilitating Further Learning, [in:] S. J. Messick (ed.), Assessment in Higher Education. Issues of Access, Quality, Student Development, and Public Policy, Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, New Jersey, London.pl
dc.description.referencesMcNair S. [2001], Social, Economic and Political Contexts, [w:] P. Jarvis (ed.), The Age of Learning, Education and the Knowledge Society, Kogan Page, London.pl
dc.description.referencesMcShane K. [2004], Integrating face-to-face and online teaching: academics' role concept and teaching choices, "Teaching in Higher Education", Vol. 9(1).pl
dc.description.referencesMelosik Z. [2002], Uniwersytet i społeczeństwo. Dyskursy wolności, wiedzy i władzy, Wolumin, Poznań.pl
dc.description.referencesMelosik Z. [2000], Uniwersytet i przemiany kultury współczesnej, [w:] M. Cylkowska-Nowak (red.), Edukacja. Społeczne konstruowanie idei i rzeczywistości, Poznań.pl
dc.description.referencesMerrics L. [2001], The emerging idea, [in:] P. Jarvis (ed.), The Age of Learning. Education and the knowledge society, Kogan Page, London.pl
dc.description.referencesMessick S. J. (ed.), [1999], Assessment in Higher Education. Issues of Access, Quality, Student Development, and Public Policy, Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, New Jersey, London.pl
dc.description.referencesBlasi P. [1999], The Task of Institutions of Higher Education in the New Europe, [in:] W. Z. Hirsch, L. E. Weber (ed.), Challenges Facing Higher Education at the Millennium, Elsevier Science, Pergamon, Oxford, New York , Tokyo.pl
dc.description.referencesMiller H., Imrie B.W., Cox K. [1998], Student Assessment in Higher Education, Kogan Page, London.pl
dc.description.referencesMilne C. [2000], Tertiary literacies: integrating generic skills into the curriculum, [in:] S. Fallows, Ch. Steven (ed.), Integrating Key Skills in Higher Education, Employability, TransferabIe Skills and Learning for Life, Kogan Page, London.pl
dc.description.referencesMorley L [2001], Producing New Workers: quality, equity and employability in higher education, "Quality in Higher Education", Vol. 7(2).pl
dc.description.referencesMiędzynarodowe Stowarzyszenie Prezydentów Uniwersytetów, Deklaracja misji uniwersytetu - synteza [2000], "Nauka i Szkolnictwo Wyższe", nr 16.pl
dc.description.referencesMilerski B., Śliwerski B. (red.), [2000], Pedagogika. Leksykon, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesMisja Uniwersytetu Ślqskiego [1997], UŚ, Katowice.pl
dc.description.referencesMisja Uniwersytetu w Białymstoku [2001], UwB, Białystok.pl
dc.description.referencesMizerek H. [2002], Ewaluacja procesu kształcenia w szkole wyższej, [w:] J. Górniewicz (red.), Konstruowanie systemu zapewniania jakości kształcenia w szkole wyższej na przykładzie Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, Olsztyn.pl
dc.description.referencesMizerek H. (red.), [1997], Ewaluacja w szkole. Wybór tekstów, Olsztyn.pl
dc.description.referencesMori W. [2000], The Universities' Responsibilities to Society, [in:] G. Neve (ed.), The Universities' Responsibilities to Society. International Perspectives, Elsevier Science Ltd, Oxford.pl
dc.description.referencesBlake N., Smith R., Standish P. [1998), The Universities we need, Kogan Page, London.pl
dc.description.referencesNaisbitt J. [1997], Megatrendy, Zysk i S-ka, Poznań.pl
dc.description.referencesNakamura T. [2000], University, Industry and Technological Development, [in:] G. Neve (ed.), The Universities' Responsibilities to Society. International Perspectives, EIsevier Science Ltd, Oxford.pl
dc.description.referencesNarasimhan K. [2001], Improving the Climate of Teaching Sessions: the use of evaluations by students and instructors, "Quality in Higher Education" Vol. 7(3).pl
dc.description.referencesNawroczyński B. [1930], Zasady nauczania, Lwów - Warszawa, Książnica-Atlas.pl
dc.description.referencesNeave G.(ed.) [2000a], The Universities' Responsibilities to Society. International Perspectives, Elsevier Science Ltd, Oxford.pl
dc.description.referencesNeave G. [2000b], Universities' Responsibility to Society: An Historical Exploration of an Enduring Issue, [in:) G. Neave (ed.), The Universities' Responsibilities to Society. International Perspectives, Elsevier Science Ltd, Oxford.pl
dc.description.referencesNelson L. M. [1999], Collaborative Problem Solving, [in:] Ch. M. Reigeluth (ed.), Instructional - Design Theories and Models, Vol. II, A New Paradigm of Instructional Theory, Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, New Jersey, London.pl
dc.description.referencesNeusner J., Neusner N. M. M. [2000], Reaffirming Higher Education, Transaction Publishers, New Brunswick (USA) and London (UK).pl
dc.description.referencesNewby H. [1999], Governance, (in.) W. Z. Hirsch L. E. Weber (ed.), Challenges Facing Higher Education at the Millennium, Pergamon, Oxford, New York, Tokyo.pl
dc.description.referencesNewman J. H. [1990], Idea uniwersytetu, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesBlaug M., [1995], Metodologia ekonomii, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesNęcka E., [1989], Trening twórczości. Podręcznik metodyczny, Uniwersytet Jagielloński, Kraków.pl
dc.description.referencesNicholls G. [2004], Scholarship in teaching as a core professional value: what does this mean to the academic? "Teaching in Higher Education", Vol. 9(1).pl
dc.description.referencesNicholIs G. [2002], Mentoring: the art of teaching and learning, [in:] P. Jarvis (ed.), The Theory & Practice of Teaching, Kogan Page, London.pl
dc.description.referencesNiemiec J. [2004], Pedagodzy edukacji ponad maturę, [w:] A. A. Kotusiewicz (red.), Etos nauczyciela w jednoczącej się Europie, Trans Humana, Białystok.pl
dc.description.referencesNiemiec J. [2003], Rynek pracy a edukacja, [w:] R. Gerlach (red.), Edukacja wobec rynku pracy, realia - możliwości - perspektywy, Akademia Bydgoska, Bydgoszcz.pl
dc.description.referencesNiemiec J. [2002a], Aktywność i sam odzielność - szansa i utopia dydaktyki, "Toruńskie Studia Dydaktyczne", nr 18.pl
dc.description.referencesNiemiec J. [2002b], Reforma w dialogu i perspektywie, [w:] A. Karpińska (red.), Edukacja w dialogu i reformie, Trans Humana, Białystok.pl
dc.description.referencesNiemiec J. [2000], Uwarunkowania dydaktyki XXl wieku, "Toruńskie Studia Dydaktyczne", nr 16.pl
dc.description.referencesNiemiec J. [1997], Wielostronne partnerstwo - szlachetna konkurencja, [w:] A. Karpińska (red.), Szkolnictwo niepaństwowe. Konkurencja czy partnerstwo? Olecko.pl
dc.description.referencesNiemierko B. [1999], Pomiar wyników kształcenia, WSiP, Warszawa.pl
dc.description.referencesBloom A. [1997], Umysł zamknięty. O tym, jak amerykańskie szkolnictwo wyższe zawiodło demokracje i zubożyło dusze dzisiejszych studentów, Zysk i S-ka, Poznań 1997.pl
dc.description.referencesNiemierko B. [1990], Pomiar sprawdzający w dydaktyce, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesNiemierko B. [1975], Testy osiągnięć szkolnych, WSiP, Warszawa.pl
dc.description.referencesNorthedge A. [2003], Enabling Participation in Academic Discourse, "Teaching in Higher Education", Vol. 8(2).pl
dc.description.referencesNosal Cz., Obara M. [1978], Organizacja systemu kontroli i oceny medycyny, PZWL, Warszawa.pl
dc.description.referencesNunan T., George R., McCausland H. [2000], Implementing graduate skills at an Australian university, [in:] S. Fallows, Ch. Steven (ed.), Integrating Key Skills in Higher Education, Employability, Transferable Skills and Leaming for Life, Kogan Page, London.pl
dc.description.referencesO'Brien K. [2000], Ability - based education, [in:] S. Fallows, Ch. Steven (ed.), Integrating Key Skills in Higher Education, Employability, Transferable Skills and Learning for Life, Kogan Page, London.pl
dc.description.referencesOhmann R. [2003], Politics of Knowledge. The commrecialization of the University, the Professions, and Print Culture, Wesleyan University Press, Middletown, Connecticut.pl
dc.description.referencesOkoń W. [1998], Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, "Żak", Warszawa.pl
dc.description.referencesOkoń W. [1992], Słownik pedagogiczny, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesOkoń W. [1973], Elementy dydaktyki szkoły wyższej, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesBloy S., Williams J. [2000], Using the national key skills framework within a higher education context, [in:] S. Fallows, Ch. Steven (ed.), Integrating Key SkilIs in Higher Education, Employability, Transferabie skills and Learning for Life, Kogan Page, London.pl
dc.description.referencesOlivares O. J. [2003], A conceptual and Analytic Critique of Students Ratings of Teachers in the USA with Implications for Teacher Effectiveness and Student Learning, "Teaching in Higher Education" Vol. 8(2).pl
dc.description.referencesOliver P. [1999], Jak pisać prace uniwersyteckie, Wydawnictwo Literackie, Kraków.pl
dc.description.referencesOrsmond, P., Merely, S., Reaining, K. [1996], The importance of marking criteria in the use of peer assessment, "Assessment & Evaluation in Higher Education", Vol. 21(3).pl
dc.description.referencesOstrowska U. [1998], Odpowiedzialność jako wartość edukacyjna, "Kultura i Edukacja", nr 3.pl
dc.description.referencesPachociński R. [2004], Kierunki reform szkolnictwa wyższego na świecie, IBE, Warszawa.pl
dc.description.referencesPachociński R. [1999], Oświata XXI wieku. Kierunki przeobrażeń, IBE, Warszawa.pl
dc.description.referencesPalka S. [2003], Dialog w dydaktyce ogólnej i praktyce kształcenia, [w:] A. Karpińska (red.), Teoria i praktyka kształcenia w dialogu i perspektywie, Trans Humana, Białystok.pl
dc.description.referencesPalka S. [2002], Samodzielność poznawcza nauczycieli i uczniów w procesie kształcenia, "Toruńskie Studia Dydaktyczne", nr 18.pl
dc.description.referencesPalka S. [2000], Dydaktyczne kreowanie "edukacji jutra" [w:] K. Denek, T. M. Zimny (red.), Edukacja jutra. VI Tatrzańskie Seminarium Naukowe, Częstochowa.pl
dc.description.referencesPalka S. [1999], Pedagogika w stanie tworzenia, Uniwersytet Jagielloński, Kraków.pl
dc.description.referencesBogaj A. [2000], Kształcenie ogólne. Między tradycją a ponowoczesnością, IBE, Warszawa.pl
dc.description.referencesPalka S. [1998], Podejście jakościowe w procesie poznawania dydaktycznego, [w:] K. Denek, F. Bereźnicki (red.), Tendencje w dydaktyce współczesnej, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.pl
dc.description.referencesPalka S. [1989], Teoria pedagogiczna a praktyczne doświadczenia nauczycieli, WSiP, Warszawa.pl
dc.description.referencesParker J. [2003], Reconceptualising the Curriculum: from commodification to transformation, "Teaching in Higher Education", Vol. 8(4).pl
dc.description.referencesPatrick J., Smart R. M. [1998], An empirical evaluation of teacher effectiveness: The emergence ofthree criticalfactors, "Assessment & Evaluation in Higher Education" Vol. 23(2).pl
dc.description.referencesPechar H., Wroblewski A. [2000], Austria - the enduring myth ofthe full- time student: an exploration of the reality of participation patterns in Australian universities, [in:] H. G. Schuetze, M. Slowey (ed.), Higher Education and Lifelong Learners. International Perspectives on Change, London, New York, Routlege Falmer.pl
dc.description.referencesPeters R. [1994], Accountability and the End(s) of Higher Education, "Change" 26(6).pl
dc.description.referencesPietrasiński Z. [1987], Człowiek formowany jako podmiot rozwoju, "Psychologia Wychowawcza" 1987, nr 2.pl
dc.description.referencesPirsig R. [1974], Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An inquiry into values, Bodley Head, London.pl
dc.description.referencesPorozumienie Uniwersytetów Polskich na rzecz Jakości Kształcenia, 18 październik 1997.pl
dc.description.referencesPoznański K. [1984], Rozwój szkolnictwa wyższego, [w:] J. Miąso (red.), Historia wychowania. Wiek XX, t. l, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesBogusz J. [1978], Metody aktywizujące studentów w procesie dydaktycznym szkoły wyższej, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesPółturzycki J. [2001a], Potrzeby i kierunki rekonstrukcji dydaktyki, [w:] K. Denek, T. M. Zimny (red.), Edukacja jutra. VII Tatrzańskie Seminarium Naukowe, Częstochowa.pl
dc.description.referencesPółturzyck i J. [2001b], Komputer w samodzielnym zdobywaniu wiedzy, "Toruńskie Studia Dydaktyczne", nr 17.pl
dc.description.referencesPółturzycki J. [2000], Potrzeby edukacji jutra a jej zagrożenia, [w:] K. Denek, T. M. Zimny (red.), Edukacja jutra. VI Tatrzańskie Seminarium Naukowe, Częstochowa.pl
dc.description.referencesPółturzyck i J. [1998], Wskazania dla dydaktyki w raporcie Komisji Delorsa: the treasure within - Uczenie się - nasz ukryty skarb, [w:] K. Denek, F. Bereźnicki (red.), Tendencje w dydaktyce współczesnej, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.pl
dc.description.referencesPółturzyck i J. [1997], Partnerstwo i współpraca wyższych szkół niepaństwowych z systemem szkolnictwa niepaństwowego, [w:] A. Karpińska (red.), Szkolnictwo niepaństwowe. Konkurencja czy partnerstwo? Olecko.pl
dc.description.referencesPółturzycki J. [1996], Dydaktyka dla nauczycieli, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.pl
dc.description.referencesPółturzycki J., Wesołowska E. A. (red.) [1993], Współczesne kierunki modernizacji dydaktyki, Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Toruń.pl
dc.description.referencesPreece J. [2001], Implications for including the socially excluded in the learning age, [in:] P. Jarvis (ed.), The Age of Learning. Education and the Knowledge Society, Kogan Page, London.pl
dc.description.referencesPszczołowski T. [1978], Mała encyklopedia prakseologii i teorii organizacji, Ossolineum, Wrocław.pl
dc.description.referencesRadziewicz-Winnicki A., [2000], Psychospołeczne determinanty nowego ładu społeczno-ekonomicznego u progu kolejnego wieku, [w:] Denek K., Zimny T.M. (red.), Edukacja jutra. VI Tatrzańskie Seminarium Naukowe, Częstochowa.pl
dc.description.referencesBoshier R. (ed.), [1980], Towards a Learning Society: New Zealand adult education in transition, Learning Press, Vancouver.pl
dc.description.referencesRamsden P. [1998], Managing the effective university, "Higher Education Research and Development ", Vol. 17(3).pl
dc.description.referencesRanson S. (ed.), [1998], Inside the Learning Society, Cassell, London.pl
dc.description.referencesRanson S. [1994], Towards the Learning Society, Cassell, London.pl
dc.description.referencesRaport o rozwoju społecznym. Polska [1999], Ku godnej, aktywnej starości, Warszawa.pl
dc.description.referencesRead J. [1999], Characteristic of Assessment in Support of Student Access and Success, [in:] S. J. Messick (ed.), Assessment in Higher Education. Issues of Access, Quality, Student Development, and Public Policy, Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, New Jersey, London.pl
dc.description.referencesReigeluth Ch. M. [1999], What ls lnstructional-Design Theory and How Is It Changing, [in:] Ch. M. Reigeluth (ed.), Instructional - Design Theories and Models, Vol. II, A New Paradigm of Instructional Theory, Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, New Jersey, London.pl
dc.description.referencesReigeluth Ch. M., Moore J. [1999], Cognitive Education and the Cognitive Domain, [in:] Ch. M. Reigeluth (ed.), Instructional - Design Theories and Models, Vol. II, A New Paradigm of Instructional Theory, Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, New Jersey, London.pl
dc.description.referencesReykowski J., [1977], Osobowość, [w:] T. Tomaszewski (red.), Psychologia, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesRhodes F. H. T. [1999a], The New University, [in:] W. Z. Hirsch, L. E. Weber (ed.), Challenges Facing Higher Education at the Millennium, Elsevier Science, Pergamon, Oxford, New York, Tokyo.pl
dc.description.referencesRocznik statystyczny, [2003], GUS, Warszawa.pl
dc.description.referencesBoshier R., BensemanJ. [2000], New Zealand: the impact of market forces in the quest for lifelong learning in New Zealand universities, [in:] H. G. Schuetze, M. Slowey (ed.), Higher Education and Lifelong Learners. International Perspectives on Change, Routledge, London, New York.pl
dc.description.referencesRocznik statystyczny, [2002], GUS, Warszawa.pl
dc.description.referencesRocznik statystyczny, [2001], GUS, Warszawa.pl
dc.description.referencesRocznik statystyczny, [2000], GUS, Warszawa.pl
dc.description.referencesRomiszowski A. [1999], The Development of Physical Skills: Instruction in the Psychomotor Domain, [in:] Ch. M. Reigeluth (ed.), Instructional - Design Theories and Models, Vol. II, A New Paradigm of Instructional Theory, Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, New Jersey, London.pl
dc.description.referencesRowl and S. [2003], Teaching for democracy in Higher Education, "Teaching in Higher Education" Vol. 8(1).pl
dc.description.referencesRozporządzenie Rady Ministrów z 27 sierpnia 1991 roku o gospodarce finansowej uczelni.pl
dc.description.referencesRuben B. D. [1995a], Defining and Assessing "Quality" in Higher Education: Beyond TQM, [in:] B. D. Ruben (ed.), Quality in Higher Education, Transaction Publishers, New Brunswick, London.pl
dc.description.referencesRuben B. D. [1995b], The Quality Approach in Higher Education: Context and Concepts for Change, [in:] B. D. Ruben (ed.), Quality in Higher Education, Transaction Publishers, New Brunswick, London.pl
dc.description.referencesRutkowiak J. [1995], Edukacyjna świadomość nauczycieli; intelektualizacja pracy nauczycielskiej jako wyzwanie czasu transformacji, [w:] J. Rutkowiak (red.), Odmiany myślenia o edukacji, Impuls, Kraków.pl
dc.description.referencesSadler D. R. [1987], Specifying and promulgating achievement standards, "Oxford Review of Education", Vol. 13(2).pl
dc.description.referencesBotkin J.W., Elmandjra M., Malitiza M. [1982], Uczyć się bez granic. Jak zewrzeć lukę ludzką? PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesSchuetze H. G. [2000], Canada: higher education and lifelong learning in Canada: reinterpreting notions of "traditional "and "non-traditional" students in the context of a "knowledge society" [in:] H. G. Schuetze, M. Slowey (ed.), Higher Education and Lifelong Learners. International Perspectives on Change, Routledge, London, New York.pl
dc.description.referencesSchunk D. H. [2001], Social Cognitive Theory and Self-Regulated Learning, [in:] B. J. Zimmerman, D. H. Schunk (ed.), Self - Regulated Learning and Academic Achievement, Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, New Jersey, London.pl
dc.description.referencesSemków J. [2003], Zagrożona tożsamość uniwersytetu, [w:] A. Ładyżyński, J. Raińczuk (red.), Uniwersytet - między tradycją a wyzwaniami współczesności, Impuls, Kraków.pl
dc.description.referencesSheckley B. G., Lamdin L., Keeton M. [1992], Employability in high performance economy, "Educational Record" Vol. 73(4).pl
dc.description.referencesSiemieniecki B. [1996], Komputery i hipermedia w procesie edukacji dorosłych, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.pl
dc.description.referencesSkubała-Tokarska Z., Tokarski Z. [1972], Uniwersytety w Polsce, Wiedza Powszechna, Warszawa.pl
dc.description.referencesSłownik języka polskiego, [1999], PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesSłownik wyrazów obcych, [2000], PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesSmith H., Armstrong M., Brown S. [1999], Benchmarking and Threshold Standards in Higher Education, Kogan Page, London.pl
dc.description.referencesSobolewska B., Sobolewski M. [1978], Myśl polityczna XIX i XX wieku. Liberalizm, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesBoud D., Falchikov N. [1989], Quantitative studies of selfassessment in higher education: a critical analysis offindings, "Higher Education", Vol. 18(5).pl
dc.description.referencesSoliman I., Soliman H. [1997], Academic workload and quality, "Assessment & Evaluation in Higher Education", Vol. 22(2).pl
dc.description.referencesSomervell H. [1993], Issues in assessment, enterprise and higher education: (he case for self, peer and collaborative assessment, "Assessment & Evaluation in Higher Education", Vol. 18(5).pl
dc.description.referencesSośnick i K., [1948], Dydaktyka ogólna, Toruń.pl
dc.description.referencesSternberg R. l.[1998], Metacognition, abilities, and developing expertise: What makes an expert student ? "Instructional Science", Vol. 26(1).pl
dc.description.referencesSweeney J., O'Donoghue T., Whitehead C. [2004], Traditional face-ta-face and web-based tutorials: a study of un iversity student's perspectives on the roles of tutorial participants, "Teaching in Higher Education", Vol. 9(3).pl
dc.description.referencesSzewczuk W. (red.) [1979], Słownik psychologiczny, Wiedza Powszechna, Warszawa.pl
dc.description.referencesŚwiatowa deklaracja UNESCO, Szkolnictwo wyższe w XXI wieku: od wizji do działania, [1999], "Nauka i Szkolnictwo Wyższe", nr 14.pl
dc.description.referencesSzczepański J. [1976], Szkice o szkolnictwie wyższym, Wiedza Powszechna, Warszawa.pl
dc.description.referencesTadeusiewicz R. [2000], Internet jako narzędzie edukacyjne na tle idei spoleczeństwa informacyjnego, [w:] J. Migdałek, P. Moszner (red.), Informatyczne przygotowanie nauczycieli, Impuls, Kraków.pl
dc.description.referencesTatarkiewicz W. [1970], Historia filozofii, t. II, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesBoud D. Garrick. J., (ed.) [1999], Understanding Learning at Work, Routledge, London.pl
dc.description.referencesTchorzewski A. M. [1999], Etyczno-deontologiczne aspekty działalności zawodowej nauczyciela akademickiego, [w:] K. Duraj-Nowakowa (red.), Nauczyciele akademiccy w procesie kształcenia pedagogów, Impuls, Kraków-Łowicz.pl
dc.description.referencesTerenzini P. T., Pascarella E. T., [1994], Living with myths: Undergraduate education in America, "Change" 26(1).pl
dc.description.referencesThackwray B. [1997], Effective Evaluation of Training and Development in Higher Education, Kogan Page, London.pl
dc.description.referencesThorens J. [2000], Proposal for an International Declaration on Academic Freedom and University Autonomy, [in:] G. Neave (ed.), The Universities' Responsibilities to Society. International Perspectives, Elsevier Science Ltd, Oxford.pl
dc.description.referencesToffler A. i H. [1996], Budowa nowej cywilizacji. Polityka trzeciej fali, Zysk i S-ka, Poznań.pl
dc.description.referencesTomaszewski T. [1985], Człowiek jako podmiot i człowiek jako przedmiot, [w:] J. Reykowski, O. W. Owczynnikow, K. Obuchowski (red.), Studia z psychologii emocji, motywacji i osobowości, Ossolineum, Wrocław.pl
dc.description.referencesTosey P. [2002], Experiential methods of teaching and learning, [in:] P. Jarvis (ed.), The theory & Practice of Teaching, Kogan Page, London.pl
dc.description.referencesTosey P., McNair S. [2001], Work-related Learning, [in:] P. Jarvis (ed.), The Age of Learning. Education and the Knowledge Society, Kogan Page, London.pl
dc.description.referencesTwardowski K. [1933], O dostojeństwie uniwersytetu, Uniwersytet Poznański, Poznań.pl
dc.description.referencesUchwała Konferencji Rektorów Uniwersytetów Polskich w sprawie zasad postępowania akredytacyjnego, 31 styczeń 1998.pl
dc.description.referencesBowden R. [2000], Fantasy Higher Education: university and college league tables, "Quality in Higher Education", Vol. 6(1).pl
dc.description.referencesUrbaniakowa J. [2001], Zewnętrzne zapewnianie jakości kształcenia - stan i perspektywy rozwoju, [w:] M. Wójcicka, J. Urbaniakowa (red.), Zewnętrzne zapewnianie jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym, WEMA, Warszawa.pl
dc.description.referencesVander Wende M.C., Westerheijden D. F. [2001], International Aspects of Quality Assurance with a Special Forus on European Higher Education, "Quality in Higher Education", Vol. 7(3).pl
dc.description.referencesVieira F., [2002], Pedagogie Quality at University: what teachers and students think, "Qualily in Higher Education", Vol. 8(3).pl
dc.description.referencesWagner A. [1999], Liefelong Learning in the University: a New Imperative? [in:] W. Z. Hirsch, L. E . Weber (ed.), Challenges Facing Higher Education at the Millennium, Elsevier Science, Pergamon, Oxford, New York, Tokyo.pl
dc.description.referencesWeber L. E. [1999], Survey of the Main Challenges Facing Higher Education at the Millennium, [in:) W. Z. Hirsch, L. E. Weber (ed.), Challenges Facing Higher Education at the Millennium, Elsevier Science, Pergamon, Oxford, New York, Tokyo.pl
dc.description.referencesWebster's Dictionary, [1992], New York.pl
dc.description.referencesWelle-Strand A. [2000], Knowledge Production, Service and Quality: higher education tensions in Norway, "Quality in Higher education " Vol. 6(3).pl
dc.description.referencesWenta K. [2002a], Kapital ludzki i edukacja dla przedsiębiorczości. Wyzwania XXI wieku, [w:] W. Kojs, E. Piotrowski, T. M. Zimny (red.), Edukacja jutra. VIII Tatrzańskie Seminarium Naukowe, Częstochowa.pl
dc.description.referencesWenta K. [2002b], Informatyzacja w diagnozie i ewaluacji szkoły wyższej, [w:] K. Wenta (red.), Diagnoza i ewaluacja w reformie edukacyjnej, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.pl
dc.description.referencesWenta K. [2001a], Technologia kształcenia w szkole wyższej, [w:) K. Denek, T. M. Zimny (red.), Edukacja jutra. VII Tatrzańskie Seminarium Naukowe, Częstochowa.pl
dc.description.referencesBoyle P. , Bowden J.A. [1997], Education Quality Assurance in Universities: an Enhanced Model, "Assessment & Evaluation in Higher Education" Vol. 22(2).pl
dc.description.referencesWenta K. [2001b], Samouctwo informacyjne w nabywaniu nowych kompetencji zawodowych nauczycieli akademickich, "Pedagogika Szkoły Wyższej", nr 16.pl
dc.description.referencesWesołowska E. [1999], Społeczne uwarunkowania wyższych szkół niepaństwowych w Polsce, [w:] Z. P. Kruszewski (red.), Przemiany szkolnictwa wyższego u progu XXI wieku, Novum, Płock.pl
dc.description.referencesWesterheijden D. F. [2001], Ex oriente lux: national and multiple accreditation in Europe after the fall of the Wall and after Bologna, "Quality in Higher Education", Vol. 7(1).pl
dc.description.referencesWiatrowski Z. [2003], Rzeczywiste i nadmiernie formalizowane problemy rynku pracy w Polsce oraz ich implikacje dla edukacji zawodowej, [w:] R. Gerlach (red.), Edukacja wobec rynku pracy, realia - możliwości - perspektywy, Akademia Bydgoska, Bydgoszcz.pl
dc.description.referencesWilliams H. M. [1999], The Economics of Higher Education in The United States, [in:] W. Z. Hirsch, L. E. Weber (ed.), Challenges Facing Higher Educational the Millennium, Elsevier Science, Pergamon, Oxford, New York, Tokyo.pl
dc.description.referencesWinston G. C., [1994], The Decline in Undergraduate Teaching: Moral Failure or Market Pressure? "Change", 26(5).pl
dc.description.referencesWnuk-Lipińska E. [1997], Kryzys uniwersytetu jako instytucji edukacyjnej w krajach Europy Zachodniej, "Nauka i Szkolnictwo Wyższe", nr 10.pl
dc.description.referencesWnuk-Lipińska E. [1996], Innowacyjność a konserwatyzm, CBPNiSZW Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.pl
dc.description.referencesWolff K.D. [2000], Academic Freedom and University Autonomy, [in:] G. Neave (ed.), The Universities' Responsibilities to Society. International Perspectives, Elsevier Science Ltd, Oxford.pl
dc.description.referencesWołoszyn S. [1964), Dzieje wychowania i myśli pedagogicznej w zarysie, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesBrooker R., Muller R., [1998], Improving the assessment of practice teaching: a criteria and standards framework, "Assessment & Evaluation in Higher Education", Vol. (23)1.pl
dc.description.referencesWoodhouse D. [1999], Assuring Standards in New Zeland's Universities, [in:] H. Smith, M. Armstrong, S. Brown (ed.), Benchmarking and Threshold Standards in Higher Education, Kogan Page, London.pl
dc.description.referencesWoodhouse D. [1996], Quality Assurance: International Trends, Preoccupations and Features, "Assessment & Evaluation in Higher Education" Vol. 21(4).pl
dc.description.referencesWójcicka M. [2001a], Jakość kształcenia, [w:] M. Wójcicka (red.), Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym. Słownik tematyczny, WEMA, Warszawa.pl
dc.description.referencesWójcicka M. [2001b], Standard, [w:] M. Wójcicka (red.), Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym. Słownik tematyczny, WEMA, Warszawa.pl
dc.description.referencesWójcicka M. [2001c], Akredytacja, [w:] M. Wójcicka (red.), Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym. Słownik tematyczny, WEMA, Warszawa.pl
dc.description.referencesWójcicka M. [1997a], Studia stacjonarne i niestacjonarne - aspekty ilościowe oraz jakościowe, "Nauka i Szkol nictwo Wyższe", nr 9.pl
dc.description.referencesWójcicka M. [1997b], Zewnętrzne i wewnętrzne systemy zapewniania jakości kształcenia - zarys problematyki, [w:] M. Wójcicka (red.), Zapewnianie jakości kształcenia. Wprowadzenie do samooceny, Instytut Spraw Publicznych, Warszawa.pl
dc.description.referencesWójcicka M. [1996], Granice "upraktycznienia" uniwersytetów, "Nauka i Szkolnictwo Wyższe", nr 7.pl
dc.description.referencesWójcicka M., Chwirot S. [2001], Zapewnianie jakości kształcenia - Polska na tle innych krajów, [w:] M. Wójcicka, J. Urbaniakowa (red.), Zewnętrzne zapewnianie jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym, WEMA, Warszawa.pl
dc.description.referencesWójcicka M., Urbaniakowa J. [2001a], Peer review, czyli opinia koleżeńska, [w:] M. Wójcicka (red.), Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym. Słownik tematyczny, WEMA, Warszawa.pl
dc.description.referencesBron A., Agel i i K. [2000], Sweden: non-traditional students in higher education in Sweden : from recurrent education to lifelong learning, [in:] H. G. Schuetze, M. Slowey (ed.), Higher Education and Lifelong Learners. International Perspectives on Change, Routledge, London, New York.pl
dc.description.referencesWójcicka M., Urbaniakowa J. (red.), [2001b], Zewnętrzne zapewnianie jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym, WEMA, Warszawa.pl
dc.description.referencesWójcicka M., Wnuk- Lipińska E. [1997], Uniwersytet w warunkach kształcenia masowego. Komunikat z badań, "Nauka i Szkolnictwo Wyższe" nr 10.pl
dc.description.referencesWójcik Z. [2001], Misji dokument, [w:] M. Wójcicka (red.), Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym. Słownik tematyczny, WEMA, Warszawa.pl
dc.description.referencesWyer J.C. [1993], Accounting Education: Change Where You Might Least Expect It. "Change" 25(1).pl
dc.description.referencesYamamoto S., Fujitsuka T., Honda-Okitsu Y. [2000], Japan: From traditional higher education to lifelong learning: changes in higher education in Japan, [in:] H. G. Schuetze, M. Slowey (ed.), Higher Education and Lifelong Learners. International Perspectives on Change, Routledge, London, New York.pl
dc.description.referencesYarrow D. [1999], The Bussines Approach to Benchmarking - An Exploration of the Issues as a Background for Its Use in Higher Education, [in:] S. Smith, M. Armstrong, S. Brown (ed.) , Benchmarking and Thresholds Standards in Higher Education, Kogan Page, London.pl
dc.description.referencesYoung M. [1997], Program nauczania dla dwudziestego pierwszego wieku? "Socjologia Wychowania" XIII.pl
dc.description.referencesZaczyński W. [1990], Uczenie się przez przeżywanie, WSiP, Warszawa.pl
dc.description.referencesZandecki A. [1999], Wykształcenie a jakość życia, Edytor, Toruń - Poznań.pl
dc.description.referencesZandecki A. [1996], Wykształcenie jako instrument jakości życia, [w:] K. Przyszczypkowski, A. Zandecki (red.), Edukacja i młodzież wobec społeczeństwa obywatelskiego, Edytor, Poznań - Toruń.pl
dc.description.referencesBrown S. [1999], How Can Threshold Standards Assure and Enhance Quality? [in:] H. Smith, M. Armstrong, S. Brown (ed.), Benchmarking and Threshold Standards in Higher Education, Kogan Page, London.pl
dc.description.referencesZigler H. [1999], Higher Learning as a Joint Venture between Stale and Induslry: The Example of the International University in Germany, [in:] W. Z. Hirsch, L. E. Weber (ed.), Challenges Facing Higher Education at the Millennium, EIsevier Science, Pergamon, Oxford, New York, Tokyo.pl
dc.description.referencesZimmerman B. J. [2002], Achieving Academic Excellence:a Self Regulatory Perspective, [in:] M. Ferrari (ed.), The Pursuit of Excellence Through Education , Lawrence Erlbaum Associates, Publishers, Mahwah, New Jersey, London.pl
dc.description.referencesZimmerman B. J. [2001], Theories of Self Regulated Learning and Academic Acllievement: An Overview and Analysis, [in:] B. J. Zimmerman, D. H. Schunk (ed.), Self - Regulated Learning and Academic Achievement, Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, New Jersey, London.pl
dc.description.referencesZimmerman, B. J. [1998], Academic studying and the development of personal skill: a Self regulatory perspective, "Educational Psychologist ", Vol. 33(1).pl
dc.description.referencesZimmerman B. J., Schunk D. H. (ed.), [2001], Self - Regulated Learning and Academic Achievement, Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, New Jersey, London.pl
dc.description.referencesŻechowska B. [1999], Stare i nowe dylematy w obszarze reform szkolnictwa wyższego, [w:] Z. P. Kruszewski (red.), Przemiany szkolnictwa wyższego u progu XXI wieku, Novum, Płock.pl
dc.description.referencesBrownhill B. [2002], The Socratic method, [in:] P. larvis (ed.), The theory & Practice of Teaching, Kogan Page, London.pl
dc.description.referencesBrudnik E., Moszczyńska A., Owczarska B. [2000], Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie. Przewodnik po metodach aktywizujących, Kielce.pl
dc.description.referencesBrzezińska A. [2000], Miejsce ewaluacji w procesie kształcenia, [w:] A Brzezińska, J. Brzeziński (red.), Ewaluacja procesu kształcenia w szkole wyższej, Wydawnictwo Fundacj i Humaniora, Poznań.pl
dc.description.referencesBrzezińska A., Brzeziński J. [2000], Przebieg akredytacji kierunku psychologia, [w:] A Brzezińska, J. Brzeziński (red.), Ewaluacja procesu kształcenia w szkole wyższej, Wydawnictwo Fundacji Humaniora, Poznań.pl
dc.description.referencesBrzeziński J. [1997], Trwałe wartości uniwersytetu, "Forum Oświatowe", nr 1-2.pl
dc.description.referencesBrzeziński J. [1994], Rozważania o uniwersytecie, [w:] J. Brzeziński, L. Witkowski (red.), Edukacja wobec zmiany społecznej, Edytor, Poznań - Toruń.pl
dc.description.referencesBurge S. E., Tannock J.D.T. [1994], A Practical Approach to Jmplementing Quality Management in Higher Education, "Engineering Professor's Council Occasional Paper ", Vol. 7(1).pl
dc.description.referencesButler D.L., Winne P. H. [1995], Feedbeck and selfregulated learning: a theoretical synthesis, "Review of Educational Research", Vol. 65(3).pl
dc.description.referencesCappelli, P. [1992], College, Students, and the Workplace: Assessing Performance to Improve fhe Fit, "Change" 23(6).pl
dc.description.referencesCarter R., [1985], A taxonomy of objectives for professional education, "Studies in Higher Education", Vol. 10(2).pl
dc.description.referencesChapple M., Tolley H. [2000], Embedding key skills in a traditional university, [in:] S. Fallows, Ch. Steven (ed.), Integrating Key Skills in Higher Education, Employability, Transferabie skills and Learning for Life, Kogan Page, London.pl
dc.description.referencesCheng W., Warren M. [1997], Having second thoughts: student perceptions before and after a peer assessment exercise, "Studies in Higher Education", Vol. 22(2).pl
dc.description.referencesChickering A.W. [1999], Personal Qualities and Human Development in Higher Education: Assessment in the Service of Educational Goals, [in:] S. J. Messick (ed.), Assessment in Higher Education, Mahwah, New Jersey, London.pl
dc.description.referencesChwirot S. [2000], System akredytacji kierunku studiów prowadzonej przez Uniwersytecką Komisję Akredytacyjną, [w:] A. Brzezińska, J. Brzeziński (red.), Ewaluacja procesu kształcenia w szkole wyższej, Wydawnictwo Fundacji Humaniora, Poznań.pl
dc.description.referencesClewes D. [2003] A Student-centred Conceptual Model of Service Quality in Higher Education, "Quality in Higher Education", Vol. 9(1).pl
dc.description.referencesCollins Concise English Dictionary, [1990], London.pl
dc.description.referencesCorno L., Randi J. [1999], A Design Theory for Classroom Instruction in Self-Regulated Learning ? [in: J.Ch. M. Reigeluth (ed.), Instructional - Design Theories and Models, Vol. II, A New Paradigm of Instructional Theory, Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, New Jersey, London.pl
dc.description.referencesCotton J. [1995], The Theory of Assessment, An Introduction, Kogan Page, London.pl
dc.description.referencesCross P. [1999], Assessment to Improve College Learning, [in:] S. J. Messick (ed.), Assessment in Higher Education. Issues of Access, Quality, Student Development, and Public Policy, Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, New Jersey, London.pl
dc.description.referencesCzcrepaniak-Walczak M. [2001a], Kompetencja, [w:] M. Wójcicka (red.), Jakoś kształcenia w szkolnictwie wyższym. Słownik tematyczny, WEMA, Warszawa.pl
dc.description.referencesCzerepaniak-Walczak M. [2001b], Kompetencje emancypacyjne nauczyciela akademickiego, "Pedagogika Szkoły Wyższej", nr 16.pl
dc.description.referencesCzerepaniak-Walczak M. [1997], Aspekty i źródła profesjonalnej refleksji nauczyciela, Edytor, Toruń.pl
dc.description.referencesCzerepaniak-Walczak M. [1994], Podmiotowość w perspektywie pedagogiki, Szczecin-Gorzów Wielkopolski.pl
dc.description.referencesCzerniawska E. [1999], Samoregulacja uczenia się - aktualny stan wiedzy, "Psychologia Wychowawcza", nr 5.pl
dc.description.referencesDaly C., Pachler N., Lambert D. [2004], Teacher learning: towards a professional academy, "Teaching in Higher Education", Vol. 9(1).pl
dc.description.referencesDavis R. H., Alexander L. T., Yelon S. L. [1983], Konstruowanie systemu kształcenia, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesDe La Harpe B., Radloff A., Wyber J. [2000], Quality and Generic (Professional) Skitls, "Quality in Higher Education", Vol. 6(3).pl
dc.description.referencesDeming E. W. [1986], Out of the Crisis, MIT, Boston, MA.pl
dc.description.referencesDenek K. [2004], Pogranicze pedagogiki i ekonomii, [w:] S. Palka (red.), Pogranicza pedagogiki i nauk pomocniczych, Uniwersytet Jagielloński, Kraków.pl
dc.description.referencesDenek K. [2003a], Teoretyczne i aplikacyjne konteksty edukacji zawodowej dla pracy, rynku i czasu wolnego, [w:] R. Gerlach (red.), Edukacja wobec rynku pracy, realia - możliwości - perspektywy, Akademia Bydgoska, Bydgoszcz .pl
dc.description.referencesDenek K. [2003b], Wykład Profesora Kazimierza Denka, Doktora Honoris Causa Akademii Wychowania Fizycznego we Wroclawiu, [w:] R. Bartoszewicz (red.), Kazimierz Denek, Doktor Honoris Causa Akademii Wychowania Fizycznego we Wroclawiu, WTN, Wrocław.pl
dc.description.referencesDenek K. [2002a], Doskonalenie, wspieranie i promocja reformy systemu edukacji, "Toruńskie Studia Dydaktyczne", nr 18.pl
dc.description.referencesDenek K. [2002b], Źródła słabości dydaktyki i próby ich przezwyciężania, [w:] A. Karpińska (red.), Edukacja w dialogu i reformie, Trans Humana, Białystok.pl
dc.description.referencesDenek K. [2001], Inwestowanie w kształcenie, [w:] K. Denek, T.M. Zimny (red.), Edukacja jutra. VII Tatrzańskie Seminarium Naukowe, Częstochowa.pl
dc.description.referencesDenek K. [2000a], Zagrożenia i wyzwania na progu III tysiąclecia pod adresem uniwersytetu i prowadzonej w nim aktywności badawczej i dydaktycznej, "Toruńskie Studia Dydaktyczne", nr 16.pl
dc.description.referencesDenek K. [2000b], W kręgu edukacji, krajoznawstwa i turystyki w szkole, Eruditus, Poznań.pl
dc.description.referencesDenek K. [2000c], Aksjologiczne aspekty edukacji szkolnej, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.pl
dc.description.referencesDenek K. [2000d], Cywilizacja informacyjna a edukacja i nauki o niej, [w:] K. Denek, T.M. Zimny (red.), Edukacja jutra, VI Tatrzańskie Seminarium Naukowe, Częstochowa.pl
dc.description.referencesDenek K. [2000e], Edukacja w nadchodzącym stuleciu, "Toruńskie Studia Dydaktyczne", nr 15.pl
dc.description.referencesDenek K. [1999a], Uniwersytet początku trzeciego tysiąclecia, "Toruńskie Studia Dydaktyczne", nr 13-14.pl
dc.description.referencesDenek K. [1999b], Wykład w działalności zawodowej nauczycieli akademickich, [w:] K. Duraj-Nowakowa (red.), Nauczyciele akademiccy w procesie kształcenia pedagogów, Impuls, Kraków - Łowicz.pl
dc.description.referencesDenek K. [1998a], Ku szkolnictwu wyższemu XXI wieku, "Kultura i Edukacja", nr 2.pl
dc.description.referencesDenek K. [1998b], O nowy kształt edukacji, Akapit, Toruń.pl
dc.description.referencesDenek K. [1995], Metody aktywnego poznawania i oceny wiedzy studentów, "Kultura i Edukacja", nr 2.pl
dc.description.referencesDenek K. [1994a], Wartości i cele edukacji szkolnej, Edytor, Poznań - Toruń.pl
dc.description.referencesDenek K. [1994b], Podmiotowość nauczycieli i uczniów w procesie kształcenia jej uwarunkowania, [w:] J. Półturzycki, E. A. Wesołowska (red.), Uczestnicy procesu dydaktycznego, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.pl
dc.description.referencesDenek K. [1993], Dydaktyka uczestnicząca w kształtowaniu warunków społeczeństwa demokratycznego, [w:] J. Półturzycki, E. A. Wesołowska (red.), Współczesne kierunki modernizacji dydaktyki, Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Toruń.pl
dc.description.referencesDenek K. [1983], Efektywność kształcenia w szkole wyższej i jej określanie, "Życie Szkoły Wyższej " nr 11.pl
dc.description.referencesDenek K. [1980], Pomiar efektywności kształcenia w szkole wyższej, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesDenek K., Bereźnicki F. (red.) [1998], Tendencje w dydaktyce współczesnej, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.pl
dc.description.referencesDenek K., Bereźnicki F., Świrko-Pilipczuk J. (red.) [2000], Przemiany dydaktyki na progu XXI wieku, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.pl
dc.description.referencesDenek K., Gnitecki J. [1983], Wyznaczniki i uwarunkowania efektywności kształcenia w szkole wyższej, Warszawa - Łódź.pl
dc.description.referencesDenek K., Gnitecki J., Kuźniak I. [1984], Kontrola i ocena wyników kształcenia w szkole wyższej, Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego - Akademii Rolniczej, Warszawa.pl
dc.description.referencesDenek K., Kuźniak I. [2001], Projektowanie celów kształcenia w reformowanej szkole, Eruditus, Poznań.pl
dc.description.referencesDenek K., Przyszczypkowski K., Urbański-Korż R. [2001], Aksjologiczne podstawy edukacji, Edytor, Poznań - Toruń.pl
dc.description.referencesDill D. D. [2000], Designing Academic Audit: lesson learned in Europe and Asia, "Quality in Higher Education" Vol. 6(3).pl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (STH)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
A_Krajewska_Jakosc_ksztalcenia_uniwersyteckiego.pdf9,99 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)