Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
                
    
    http://hdl.handle.net/11320/1643Pełny rekord metadanych
| Pole DC | Wartość | Język | 
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Uszyńska-Jarmoc, Janina | - | 
| dc.contributor.author | Kunat, Beata | - | 
| dc.contributor.author | Tarasiuk, Małgorzata, Justyna | - | 
| dc.date.accessioned | 2014-09-02T05:57:16Z | - | 
| dc.date.available | 2014-09-02T05:57:16Z | - | 
| dc.date.issued | 2014 | - | 
| dc.identifier.isbn | 978-83-935387-1-3 | - | 
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/1643 | - | 
| dc.description.abstract | Celem książki jest ukazanie kontekstów społecznych rozwoju zdolności, wybitnych uzdolnień, talentu kilkunastu uczniów białostockich szkół oraz przedstawienie historii ich sukcesów edukacyjnych i życiowych z perspektywy jakościowej orientacji badawczej. Książka składa się z pięciu rozdziałów oraz zakończenia. Dwie pierwsze części zatytułowane: Koncepcje zdolności, uwarunkowań i talentu oraz Sukces edukacyjny i życiowy w literaturze naukowej stanowią teoretyczne podstawy badań własnych nad sukcesami edukacyjnymi i życiowymi uczniów zdolnych. Ukazano w nich istotę podstawowych kategorii pojęciowych takich jak: zdolności, uzdolnienia, talent oraz sukces. Kolejno dokonano analizy ważnych z perspektywy podjętej problematyki badawczej koncepcji teoretycznych. W rozdziale trzecim pt. Narracja jako źródło wiedzy o historii sukcesu rozpatrzono kwestię znaczenia narracji w kontekście konstruowania wiedzy ucznia o sobie i o świecie, przedstawiono możliwości i szanse jakościowego podejścia biograficznego w badaniu historii sukcesu ucznia. Czytelnik może zapoznać się także z metodologiczną koncepcją badań nad sukcesami uczniów zdolnych. Rozdział czwarty Fakty. Historie sukcesu Białostockich Talentów poświęcony jest prezentacji portretów uczniów zdolnych - bohaterów książki, którzy dokonali autocharakterystyk skoncentrowanych na ich dotychczasowych sukcesach (osiągnięciach, nagrodach, konkursach, wynalazkach, odkryciach), indywidualnej drodze do sukcesu oraz swoich planach edukacyjnych i życiowych. W rozdziale piątym Narracje i interpretacje – Zdolności, uzdolnienia, talent, sukces. Perspektywa ucznia, rodzica i nauczyciela Czytelnik może zapoznać się z efektem analizy materiału empirycznego. Zaprezentowano w nim okoliczności odkrywania zdolności, uzdolnień i talentu ucznia. Ukazano obraz sukcesu ucznia zdolnego w kontekście podmiotowym i przedmiotowym, obraz człowieka sukcesu oraz indywidualną drogę ucznia do sukcesu. W tej części książki zwrócono także uwagę na uwarunkowania rozwijania zdolności i uzdolnień oraz sukcesów uczniów. Rozpatrzono rolę rodziny i szkoły w tym procesie. Na zakończenie przedstawiono rady i zalecenia badanych uczniów zdolnych, ich rodziców i nauczycieli dotyczące stwarzania optymalnych warunków wspierania ucznia w drodze do sukcesu edukacyjnego i życiowego. Zakończenie książki jest swoistym zaproszeniem Czytelnika do refleksji. | pl | 
| dc.description.sponsorship | Urząd Miejski w Białymstoku | pl | 
| dc.language.iso | pl | pl | 
| dc.publisher | Centrum Kształcenia Ustawicznego w Białymstoku | pl | 
| dc.relation.ispartofseries | Białostockie Talenty XXI wieku; | - | 
| dc.subject | sukcesy | pl | 
| dc.subject | uczeń zdolny | pl | 
| dc.subject | uzdolnienia | pl | 
| dc.subject | talent | pl | 
| dc.title | Sukcesy uczniów zdolnych. Fakty - narracje - interpretacje | pl | 
| dc.type | Book | pl | 
| Występuje w kolekcji(ach): | Książki/Rozdziały (WNoE) | |
Pliki w tej pozycji:
| Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
|---|---|---|---|---|
| J_Uszynska-Jarmoc_B_Kunat_MJ_Tarasiuk_Sukcesy_ uczniow_zolnych.pdf | 2,44 MB | Adobe PDF | Otwórz | 
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)
