REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/16387
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKorzeniecka-Bondar, Alicja-
dc.date.accessioned2024-04-16T11:49:17Z-
dc.date.available2024-04-16T11:49:17Z-
dc.date.issued2006-
dc.identifier.isbn83-89190-65-6-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/16387-
dc.descriptionZdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01.pl
dc.description.sponsorshipWydanie publikacji zostało sfinansowane przez Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.language.isoplpl
dc.publisherTrans Humanapl
dc.titleNauczyciel edukacji wczesnoszkolnej jako człowiek budujący. Warunki i możliwości jego kształcenia w uniwersyteciepl
dc.typeBookpl
dc.rights.holder© Copyright by Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckiepl
dc.description.referencesAverill J. R., (1999) Doniosłość emocji, [w:] Natura emocji. P. Ekman, R. Davidson (red.), przeł. B. Wojciszke. Gdańsk, Wyd. GWP.pl
dc.description.referencesBanach C. (1998) Edukacja nauczycielska wobec wyzwań transformacji systemowej i reformy edukacji, [w:] Edukacja nauczycielska w perspektywie wymagań zmieniajqcego się świata, A. Siekam-Tylikowska, H. Kwiatkowska, S. M. Kwiatkowski (red.), Warszawa, Wyd. "Zak" .pl
dc.description.referencesBauman Z. (1993) Ponowoczesne wzory osobowe, "Studia Socjologiczne" , nr 2.pl
dc.description.referencesBauman Z. (1994) Dwa szkice o moralności ponowoczesne, Warszawa, Wyd. IK.pl
dc.description.referencesBauman Z. (1995) Ciało i przemoc w obliczu ponowoczesności, Toruń, Wyd. UMK.pl
dc.description.referencesBauman Z. (1995a) Wolność, Kraków, Wyd. Znak.pl
dc.description.referencesBerkowitz L. (1991) O powstawaniu i regulowaniu gniewu i agresji. Analiza poznawczo-neoasocjacjonistyczna, "Nowiny Psychologiczne" , nr 1.pl
dc.description.referencesBonino S. (1996) Rozwój empatii w kontekście zarażenia się emocjami innych osób oraz tworzenia reprezentacji poznawczej, "Nowiny Psychologiczne" , nr 1.pl
dc.description.referencesBorowicz R. (1996) Współczesna młodzież - pola przedsiębiorczości oraz bezradności i bierności, [w:] Edukacja i młodzież wobec społeczeństwa obywatelskiego, K. Przyszczypkowski, A. Zandecki (red.), Poznań - Toruń, Wyd. Edytor.pl
dc.description.referencesBorowska T. (1995) Edukacja człowieka wobec zdarzeń losowych, [w:] Transformacja w edukacji - konieczność, możliwości, realia i nadzieje, E. Podoska-Filipowicz, R. Gerlach H. Błażejewski (red.), Bydgoszcz, Wyd. WSP Bydgoszcz.pl
dc.description.referencesBorowska T. (1996a) Świat wartości młodych ludzi w obliczu niepewności i zasadzek nadchodzqcego stulecia, [w:] Edukacja wobec wyzwań XXI wieku, I. Wojnar, J. Kubin (red.), Warszawa, Wyd. Elipsa.pl
dc.description.referencesBorowska T. (1996b) Człowiek uczestnikiem zdarzeń losowych - szanse edukacyjne w obliczu niepewności i zagrożeń świata jutra, [w:] Demokracja a oświata. Kształcenie i wychowanie, H. Kwiatkowska, Z. Kwieciński (red.), Toruń, PTP.pl
dc.description.referencesBorowska T. (1997) Funkcjonowanie sieci wartości i operacji działaniowych u ludzi w sytuacjach kryzysowych oraz w sytuacjach osiągania materialnego sukcesu. Szanse edukacji, [w:] Pedagogika ogólna. Problemy aksjologiczne, T. Kukułowicz, M. Nowak (red.), Lublin, Wyd. KUL.pl
dc.description.referencesBorowska T. (1998a) Pedagogia ograniczeń ludzkiej egzystencji, Warszawa, IBE.pl
dc.description.referencesBorowska T. (1998b) Następstwa zagrożeń występujących w życiu człowieka. Zamówienia składane edukacji, wynikające z eksploracji współczesnej psychiatrii oraz psychologii, [w:] Edukacja nauczycielska w perspektywie wymagań zmieniającego się świata, A. Siekam-Tylikowska, H. Kwiatkowska, S. M. Kwiatkowski (red.), Warszawa, Wyd. "Żak" .pl
dc.description.referencesBorowska T. (1998c) Uczucia pozytywne istotnym warunkiem pokonywania kryzysów. Edukacyjno-kulturowe wyzwania, "Forum Oświatowe" , nr l.pl
dc.description.referencesBorowska T. (1999) Homo construens - " człowiek budujący". Edukacyjne przygotowanie do radzenia sobie z różnymi zagrożeniami, [w:] Dzieci i młodzież wobec zagrożeń dzisiejszego świata, M. Dudzikowa, T. Borowska (red.), Poznań, Wyd. "Eruditus" .pl
dc.description.referencesBorowska T. (2000) Zasoby emocjonalne dzieci i młodzieży istotnym zadaniem edukacji, "Edukacja" , nr 2.pl
dc.description.referencesBorowska T. (2001) Pułapki i zagrożenia stwarzane młodzieży przez świat dorosłych przyczyną narastającej patologii społecznej. Implikacje edukacyjne, [w:] Edukacja w perspektywie integracji Europy, M. Ochmański, T. Sokołowska-Dzioba, A. Pielecki (red.), Warszawa, Wyd. WSP TWP.pl
dc.description.referencesBorowska T. (2001a) Emocje - ważnym zadaniem edukacyjnym, [w:] Rozwój pedagogiki ogólnej. Inspiracje i ograniczenia kulturowe oraz poznawcze, A. Bogaj (red.), Warszawa - Kielce, IBE.pl
dc.description.referencesBorowska T. (2001b) Emocje dysjunkcyjne i kreatywne - edukacyjne konieczności, [w:] Ku humanistycznej przyszłości świata w nowym stuleciu, Z. Lomny, K. Marcinkowska-Langowska (red.), Opole, Wyd. UO.pl
dc.description.referencesBorowska T. (2001c) Mechanizmy przemocy i agresji. Konteksty edukacyjne, "Edukacja" , nr 3.pl
dc.description.referencesBorowska T. (2002) Edukacyjne przygotowanie młodych ludzi do pokonywania zagrożeń w Polsce i w wybranych krajach Unii. Czy w wychowaniu dzisiejszego człowieka najbardziej istotny staje się rozwój wartości, czy też ... ? [w:] Pedagogika wobec zagrożeń, kryzysów i nadziei, T. Borowska (red.), Kraków, Wyd. Impuls.pl
dc.description.referencesBraun-Gałkowska M., Gutowska M. (1994) W te samą stronę, Warszawa, Wyd. Krupski i S-ka.pl
dc.description.referencesBraun-Gałkowska M., Ulfik I. (2000) Zabawa w zabijanie. Oddziaływania przemocy prezentowanej w mediach na psychikę dziecka, Warszawa, Wyd. Krupski i S-ka.pl
dc.description.referencesBronowski J. (1974) Zasada tolerancji, "Literatura" , nr 7.pl
dc.description.referencesBrzozowski P. (1987) Skala Wartości - Polska wersja testu Miltona Rokeacha, [w:] Techniki kwestionariuszowe w diagnostyce psychologicznej, R. Ł. Drwal (red.), Lublin, Wyd. UMCS.pl
dc.description.referencesBrzozowski P. (1989) Skala wartości (SW). Polska adaptacja Value Survey M. Rokeacha, Warszawa, Wyd. UMCS.pl
dc.description.referencesCackowska M. (1992) Nowa koncepcja integralnego systemu nauczania początkowego, [w:] Integralny system nauczania początkowego, cz. 1, M. Cackowska (red.), Kielce, WP ZNP.pl
dc.description.referencesCackowska M. (1995) Koncepcja integralnego systemu nauczania początkowego, [w:] Współczesne przemiany edukacji wczesnoszkolnej, M. Jakowicka (red.), Zielona Góra, Wyd. WSP.pl
dc.description.referencesCackowska M. (2000) Integracja edukacji wczesnoszkolnej - zalety i zagrożenia, [w:] Kształcenie wczesnoszkolne na przełomie tysiącleci, W. Puślecki (red.), Warszawa, Wyd. OWP "Adam" .pl
dc.description.referencesCackowski Z. (1981) Trud i sens ludzkiego życia, Warszawa, Wyd. KiW.pl
dc.description.referencesCackowski Z. (1990) Czasoprzestrzeń ludzkiego życia, [w:] Czas, wartość, historia. Studia nad aksjologią czasu historycznego, Z. J. Czarnecki (red.), Lublin, Wyd. UMCS.pl
dc.description.referencesCackowski Z. (1995) O problemach aksjologicznych, które wymagają od pedagogów namysłu, "Rocznik Pedagogiczny" , tom 17.pl
dc.description.referencesChmielewska J. (1999) Nauczyciel w edukacji zdrowotnej, "Ruch Pedagogiczny", nr 3-4.pl
dc.description.referencesChmielewska J. (2000) Zdrowie nauczycieli w kontekście pracy i rozwoju zawodowego, [w:] Współczesność a kształcenie nauczycieli, H. Kwiatkowska, T. Lewowicki, S. Dylak (red.), Warszawa, Wyd. ITE.pl
dc.description.referencesCudowska A. (1997) Orientacje życiowe współczesnych studentów, Białystok, Wyd. Trans Humana.pl
dc.description.referencesCzerepaniak-Walczak M. (2001) Kompetencja, [w:] Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym, M. Wójcicka (red.), Warszawa, Wyd. WEMA.pl
dc.description.referencesCzerniawska M. (1995) Inteligencja a system wartości, Białystok, Wyd. Trans Humana.pl
dc.description.referencesCzerniawska M. (1997) Płeć a system wartości, "Test" , nr 3.pl
dc.description.referencesCzykwin E. (1990) Społeczno-instytucjonalny charakter deformacji percepcji u nauczycieli, [w:] Modernizacja systemów edukacyjnych a zawód nauczyciela, W. Prokopiuk (red.), Białystok, Wyd. UW Filia Białystok.pl
dc.description.referencesDawid J. W. (1959) O duszy nauczyciela, [w:] Osobowość nauczyciela, W. Okoń (red.), Warszawa, PZWS.pl
dc.description.referencesDenek K. (1993) O paradygmat wartości w edukacji szkolnej i naukach o niej, "Toruńskie Studia Dydaktyczne" , nr 3.pl
dc.description.referencesDenek K. (1994) Wartości i cele w edukacji wczesnoszkolnej, [w:] Teoretyczne odniesienia i praktyczne rozwiązania w pedagogice wczesnoszkolnej, S. Palka (red.), Katowice, Wyd. Śląsk.pl
dc.description.referencesDienelt K. (1996) Analiza przejawów psychologicznych i dążeń życiowych współczesnej młodzieży, [w:) Człowiek - wartości - sens, K. Popielski (red.), Lublin, Wyd. KUL.pl
dc.description.referencesDróżka W. (1997) Wartości edukacyjne osoby nauczyciela a kształcenie aksjologiczne, [w:) Pedagogika ogólna. Problemy aksjologiczne, T. Kukołowicz, M. Nowak (red.), Lublin, Wyd. KUL.pl
dc.description.referencesDuraj-Nowakowa K. (1998) Integrowanie edukacji wczesnoszkolnej - modernizacja teorii i praktyki, Kraków, Wyd. Impuls.pl
dc.description.referencesDylematy wczesnej edukacji, (1998) D. Klus-Stańska. M. Suświłło (red.), Olsztyn, Wyd. WSP.pl
dc.description.referencesFijewski P. (1998) Tajemnica pustki wewnętrznej, Warszawa, Wyd. W.A.B.pl
dc.description.referencesFilozofia egzystencjalna. Wy bór tekstów, (1989) M. Kostyszak, Wrocław, Wyd. UW.pl
dc.description.referencesFranki V. E. (1967) Siła do życia, "Znak" , nr 1.pl
dc.description.referencesFranki V. E. (1973a) Egzystencjalna pustka, "Życie i Myśl", nr 5.pl
dc.description.referencesFranki V. E. (1973b) Nadać sens życiu. Wywiad A. Jarzębskiego z V. E. FrankIem, "Życie i Myśl" , nr 4.pl
dc.description.referencesFranki V. E. (1977) Paradoksy szczęścia, "Życie i Myśl" , nr 1.pl
dc.description.referencesFranki V. E. (1978) Psychoterapia dla każdego, Warszawa, PAX.pl
dc.description.referencesFranki V. E. (1984) Homo patiens, Warszawa, PAX.pl
dc.description.referencesFranki V. E. (1990) Facing the transitoriness of human existence, "Generations", Vol. 14, Issue 4.pl
dc.description.referencesFromm E. (1971) O sztuce miłości, przeł. A. Bogdański, Warszawa, PIW.pl
dc.description.referencesFromm E. (1990) Rewolucja nadziei. Ku uszlachetnionej techniologii, "Colloquia Communia" , nr 1-6.pl
dc.description.referencesGardner H. (2001) An education fo r the future, Paper presented to The Royal Symposium Convened by Her Majesty, Queen Beatrix, Amsterdam, March 13. www. pz. harvard. edu / Pls / HGpl
dc.description.referencesGoleman D. (1997) Inteligencja emocjonalna. Sukces w życiu zależy nie tylko od intelektu, lecz od umiejętności kierowania emocjami, Poznań, Wyd. Media Rodzina of Poznań.pl
dc.description.referencesGoszczyńska M. (1993) Psychologiczne bariery adaptacji do zmian społeczno-ekonomicznych, [w:) Zmiany społeczne. Zagrożenia i wyzwania dla jednostki, Z. Ratajczak (red.), Warszawa, IP PAN.pl
dc.description.referencesGruszecka E. (1996a) Trudności w wybaczaniu krzywd osobistych, "Nowiny Psychologiczne" , nr 1.pl
dc.description.referencesGruszecka E. (1996b) Zbawienna moc wybaczania, "Charaktery" , XII.pl
dc.description.referencesGruszecka E. (1999) Wzorce przeżywania poczucia krzywdy a sprawca krzywdy i wybaczenia, "Czasopismo Psychologiczne" , t. 5, nr 4.pl
dc.description.referencesGrzywak-Kaczyńska M. (1988) Trud rozwoju, Warszawa, PAX.pl
dc.description.referencesGuilford J. P. (1964) Podstawowe metody statystyczne w psychologii i pedagogice, Warszawa, PWN.pl
dc.description.referencesHanisz J. (1999) Program wczesnoszkolnej zintegrowanej edukacji XXI wieku. Klasy 1-3, Warszawa, WSiP.pl
dc.description.referencesHeidegger M. (1977) Budować. Mieszkać. Myśleć. Eseje wybrane, tłum. J. Tischner, Warszawa, Czytelnik.pl
dc.description.referencesHejnicka-Bezwińska T. (1994) Kryzys pedagogiki, czy kryzys pedagogów, [w:) Ewolucja tożsamości pedagogiki, H. Kwiatkowska (red.), Warszawa, Wyd. IHNOiT.pl
dc.description.referencesHejnicka-Bezwińska T. (1997) Tożsamość pedagogiki. Od ortodoksji ku heterogeniczności, Warszawa, Wyd. '69.pl
dc.description.referencesHołyst B. (1998) Listy o edukacji, "Forum Oświatowe" , L. Witkowski (red.), nr2.pl
dc.description.referencesHudzik J. P. (1999) Sens życia jako wartość w przestrzeni kultury współczesnej, [w:) Wartości i antywartości w kontekście przeobrażeń kultury współczesnej, T. Szkołut (red.), Lublin, Wyd. UMCS.pl
dc.description.referencesIngarden R. (1998) Książeczka o człowieku, Kraków, Wyd. Literackie.pl
dc.description.referencesJakowicka M. (1983) Stan i potrzeby rozwoju pedagogiki wczesnoszkolnej, Zielona Góra, Wyd. WSP.pl
dc.description.referencesJakowicka M. (1990) Praca wychowawcza, [w:) Praca nauczyciela i ucznia w klasach 1-3, M. Lelonek, T. Wróbel (red.), Warszawa, WSiP.pl
dc.description.referencesJakowicka M. (1995) Aktualne problemy edukacji wczesnoszkolnej (Podsumowanie i dyskusja), [w:) Współczesne przemiany edukacji wczesnoszkolnej, M. Jakowicka (red.), Zielona Góra, Wyd. WSP.pl
dc.description.referencesJanion M (1996) Czy będziesz wiedział, co przeżyłeś?, Warszawa, Wyd. Sic.pl
dc.description.referencesJanowska J. (1993) Samoaktualizacja w teorii i praktyce kształcenia nauczycieli, Lublin, Wyd. UMCS.pl
dc.description.referencesJasielska A., Leopold M. A. (2000) Kompetencja a inteligencja emocjonalna - pojęcia tożsame czy różne?, "Forum Oświatowe" , nr 2.pl
dc.description.referencesKamiński S. (1986) Jak uporządkować rozmaite koncepcje wartości? [w:] O wartościowaniu w badaniach literackich, S. Sawicki, W. Panas (red.), Lublin, Wyd. KUL.pl
dc.description.referencesKasperek E. (1999) Zachowania prozdrowotne nauczycieli, Poznań, Wyd. G&P.pl
dc.description.referencesKępiński A. (1994) Rytm życia, Kraków, Wyd. Literackie.pl
dc.description.referencesKierkegaard S. (1976) Albo - albo, t. 2., tłum. K. Toeplitz, Warszawa, PWN.pl
dc.description.referencesKijowski A. (1985) Dopiski do "Wyzwań" św. Augusta, "W drodze" , nr 3.pl
dc.description.referencesKlus-Stańska D. (1993) Refleksja pedagogiczna w kształceniu nauczycieli, "Kształcenie Nauczycieli", nr 2 (3).pl
dc.description.referencesKoć-Seniuch G. (2000) O kształtowaniu kultury komunikacyjnej współczesnego nauczyciela, [w:) Współczesność a kształcenie nauczycieli, H. Kwiatkowska, T. Lewowicki, S. Dylak (red.), Warszawa, Wyd. ITE.pl
dc.description.referencesKoć-Seniuch G. (2001) Konteksty rozwoju kompetencyjności zawodowej nauczyciela, [w:] Edukacja w perspektywie integracji Europy, M. Ochrnański, T. Sokołowska-Dzioba, A. Pielecki (red.), Warszawa, Wyd. WSP TWP.pl
dc.description.referencesKohlberg L., Mayer R. (1993) Rozwój jako cel wychowania, [w:] Spory o edukację. Dylematy i kontrowersje we współczesnych pedagogiach, Z. Kwieciński, L. Witkowski (red.), Warszawa, IBE.pl
dc.description.referencesKołakowski L. (2000) Mini - wykłady o maxi - sprawach. Seria trzecia i ostatnia, Kraków, Wyd. Znak.pl
dc.description.referencesKorzeniecka A. (2000) Nauczyciel jako aktywny obywatel świata, "Edukacja i Dialog" , nr 7.pl
dc.description.referencesKorzeniecka-Bondar A. (2001) "Homo construens" - wizerunek nauczyciela XXI wieku? [w:] Inspiracje i kierunki myślenia o edukacji w dobie jej reformowania, W. Prokopiuk (red.), Olecko, Wyd. Wszechnica Mazurska.pl
dc.description.referencesKorzeniecka-Bondar A. (200la) Podmiotowość nauczyciela - ważne zamówienie reformujqcego się systemu edukacji narodowej, [w:] Inspiracje i kierunki myślenia o edukacji w dobie jej reformowania, W. Prokopiuk (red.), Olecko, Wyd. Wszechnica Mazurska.pl
dc.description.referencesKorzeniecka-Bondar A. (2001b) Cisza jako pomost między światem a sobą samym, [w:] Ku humanistycznej przyszłości świata w nowym stuleciu, Z. Łomny, K. Marcinowska-Łangowska (red.), Opole, Wyd. UO.pl
dc.description.referencesKorzeniecka-Bondar A. (2002) Ideologie edukacji a dialog nauczyciela z uczniem, [w:] Kreatorzy edukacyjnego dialogu, A. Karpińska (red.), Białystok, Wyd. Trans Humana.pl
dc.description.referencesKorzeniecka-Bondar A. (2003) Edukacja nauczycieli jako źródło sensu życia - innowacja podyktowana wymogami współczesnej rzeczywistości, "Pedagogika Szkoły Wyższej", nr 20.pl
dc.description.referencesKorzeniecka-Bondar A. (2003a) Kompetencje emocjonalne nauczyciela - zaniedbany wątek kształcenia, [w:] Rodzice - Dziecko - Nauczyciel. Konteksty edukacyjne, R. Piwowarski (red.), Białystok - Warszawa, IBE.pl
dc.description.referencesKorzeniecka-Bondar A. (2003b) "Niepełnosprawność egzystencjalna człowieka" - problem współczesnej pedagogiki opiekuńczej, [w:] Współczesne dylematy diagnostyczne i metodyczne w opiece i wychowaniu, J. Nikitorowicz, K. Sawicki, T. Bajkowski (red.), Olecko, Wyd. Wszechnicy Mazurskiej.pl
dc.description.referencesKościuch J. (1984) Hierarchie wartości w nerwicach i psychopatii oraz ich zmiany pod wpływem psychoterapii, Warszawa, Wyd. ATK.pl
dc.description.referencesKotusiewicz A. A. (1989) Kształcenie nauczycieli a problemy współczesnej edukacji, Warszawa, PWN.pl
dc.description.referencesKotusiewicz A. A. (1994) Nauczyciel jako osoba w procesie edukacyjnym, [w:} Ewolucja tożsamości pedagogiki, H. Kwiatkowska (red.), Warszawa, Wyd. IHNOiT.pl
dc.description.referencesKotusiewicz A. A. (1995) Nowe kategorie edukacyjne, [w:] Nauczyciel i uczniowie w sytuacjach szkolnych, G. Koć-Seniuch (red.), Białystok, Wyd. Trans Humana.pl
dc.description.referencesKotusiewicz A. A, Kwiatkowska H. (1993) Koncepcja pedagogicznego kształcenia nauczycieli - metodologiczna analiza programu, [w:] Pedeutologia - badania i koncepcje metodologiczne, A. A. Kotusiewicz, H. Kwiatkowska, W. Zaczyński (red.), Warszawa, Wyd. UW.pl
dc.description.referencesKotusiewicz A. A. (1997) Percepcja przemian edukacyjnych w świadomości nauczycieli, [w:] Źródła inspiracji współczesnej edukacji nauczycielskiej, H. Kwiatkowska, T. Lewowicki (red.), Warszawa, Wyd. ITE.pl
dc.description.referencesKotusiewicz A. A. (2000) Problemy uniwersalizmu w pedeutologii, [w:] Współczesność a kształcenie nauczycieli, H. Kwiatkowska, T. Lewowicki, S. Dylak (red.), Warszawa, Wyd. ITE.pl
dc.description.referencesKozielecki J. (1980) Koncepcje psychologiczne człowieka, Warszawa, PIW.pl
dc.description.referencesKozielecki J. (1998) Człowiek wielowymiarowy, Warszawa, Wyd. "Żak" .pl
dc.description.referencesKozielecki J. (1987) Koncepcja transgresyjna człowieka. Analiza psychologiczna, Warszawa, PWN.pl
dc.description.referencesKuczyński J. (1976) Homo creator. Wstęp do dialektyki człowieka, Warszawa, KiW.pl
dc.description.referencesKupisiewicz C. (2000) Dydaktyka ogólna, Warszawa, Wyd. GRAF PUNKT.pl
dc.description.referencesKwaśnica R. (1989) Dwie racjonalności. Ku milczącej wiedzy pedagogicznej, "Forum Oświatowe" , nr 1-2.pl
dc.description.referencesKwaśnica R. (1990) Ukryte założenia trzech krytyk. Przyczynek do samowiedzy pedagogii przejścia i pogranicza, [w:] Ku pedagogii pogranicza, Z. Kwieciński, L. Witkowski (red.), Toruń, Wyd. UMK.pl
dc.description.referencesKwaśnica R. (1993) Pytanie o nauczyciela, Wrocław, Wyd. UW.pl
dc.description.referencesKwiatkowska-Kowal B. (1994) Kształcenie nauczycieli w szkole wyższej. Nowe konteksty, stan, możliwości przeobrażeń, Warszawa, Wyd. "Terra" .pl
dc.description.referencesKwiatkowska-Kowal B. (2000) Nauczyciele wobec reformy systemu edukacji w Polsce, [w:] Współczesność a kształcenie nauczycieli, H. Kwiatkowska, T. Lewowicki, S. Dylak (red.), Warszawa, Wyd. ITE.pl
dc.description.referencesKwiatkowska H. (1988) Nowa orientacja w kształceniu nauczycieli. Założenia i metody edukacji nauczycielskiej, Warszawa, PWN.pl
dc.description.referencesKwiatkowska H. (1990a) Koncepcja przemian systemu edukacji nauczycielskiej, [w:] Nauczyciel. Kształcenie, dokształcanie, doskonalenie i funkcjonowanie w zawodzie, C. Banach, H. Kwiatkowska (red.), Bydgoszcz.pl
dc.description.referencesKwiatkowska H. (1990b) Kierunki przemian funkcji zawodowych nauczyciela, "Ruch Pedagogiczny" , nr 1-2.pl
dc.description.referencesKwiatkowska H. (1992) Edukacja nauczycielska - identyfikacja współczesnych kierunków przemian, "Edukacja" , nr 2.pl
dc.description.referencesKwiatkowska H. (1997) Edukacja nauczycieli. Konteksty. Kategorie. Praktyki, Warszawa, IBE.pl
dc.description.referencesKwiatkowska H. (1997a) Źródła inspiracji nowego myślenia o edukacji nauczycielskiej, [w:] Źródła inspiracji współczesnej edukacji nauczycielskiej, H. Kwiatkowska, T. Lewowicki (red.), Warszawa, Wyd. ITE.pl
dc.description.referencesKwiatkowska H. (1998) Nauczyciel demokratycznego społeczeństwa - preferencje kwalifikacyjne, [w:] Edukacja nauczycielska w perspektywie wymagań zmieniającego się świata, A. Siekam-Tylikowska, H. Kwiatkowska, S. M. Kwiatkowski (red.), Warszawa, Wyd. "Żak" .pl
dc.description.referencesKwiatkowska H. (2000a) Kształcenie nauczycieli a nowe sposoby uczenia się, [w:] Współczesność a kształcenie nauczycieli, H. Kwiatkowska, T. Lewowicki, S. Dylak (red.), Warszawa, Wyd. ITE.pl
dc.description.referencesKwiatkowska H. (2001) Potrzeby nowego usytuowania nauczyciela w kulturze a problem nauczycielskiej tożsamości, [w:] Rozwój pedagogiki ogólnej. Inspiracje i ograniczenia kulturowe oraz poznawcze, A. Bogaj (red.), Warszawa - Kielce, IBE.pl
dc.description.referencesKwiatkowska H. (2002) Komunikowanie się nauczyciela z uczniem w sytuacji niepowodzenia, "Edukacja" , nr 1.pl
dc.description.referencesKwiatkowska H. (2003) Ontologia działania pedagogicznego inspiracją kształcenia nauczycieli, [w:] Problemy współczesnej pedeutologii. Teoria - praktyka - perspektywy, D. Ekiert-Oldroyd (red.), Katowice, Wyd. UŚ.pl
dc.description.referencesKwieciński Z. (1990) Pedagogika i edukacja wobec wyzwania kryzysu i gwałtownej zmiany społecznej, [w:] Ku pedagogii pogranicza, Z. Kwieciński. L. Witkowski (red.), Toruń, Wyd. UMK.pl
dc.description.referencesKwieciński Z. (1993) Mimikra czy sternik? Dramat pedagogiki w sytuacji przesilenia formacyjnego, [w:] Spory o edukacjię. Dylematy i kontrowersje we współczesnych pedagogiach, Z. Kwieciński, L. Witkowski (red.), Warszawa, IBE.pl
dc.description.referencesKwieciński Z. (1998) Struktura i treść odpowiedzialności nauczycielskiej i pedagogicznej. Zarys problematyki, [w:] Odpowiedzialność jako wartość i problem edukacyjny, A. Tchorzewski (red.), Bydgoszcz, Wyd. "WERS" .pl
dc.description.referencesKwieciński Z. (1998a) Zmienić kształcenie nauczycieli, [w:] Edukacja nauczycielska w perspektywie wymagań zmieniającego się świata. A. Siemak-Tylikowska, H. Kwiatkowska, S. M. Kwiatkowski, Warszawa, Wyd. "Żak".pl
dc.description.referencesKwieciński Z. (1998b) Edukacja wobec nadziei i zagrożeń współczesności, Referat wygłoszony na III Ogólnopolskim Zjeździe Pedagogicznym w Poznaniu.pl
dc.description.referencesKwieciński Z. (2000) Tropy - ślady -próby. Studia i szkice z pedagogii pogranicza, Poznań - Olsztyn, Wyd. Edytor.pl
dc.description.referencesLazarus R. S. (1982) Thoughts on the relation betwen emotion and cognition, "American Psychologist" , 37.pl
dc.description.referencesLazarus R. S. (1984) On the primacy of cognition, "American Psychologist" , 39.pl
dc.description.referencesLazarus R. S. (1991) Emotion and adaptation, New York: Oxford University Press.pl
dc.description.referencesLazarus R. S. (1999a) Ocena poznawcza, [w:] Natura emocji, P. Ekman, R. Davidson (red.), przeł. B. Wojciszke. Gdańsk, Wyd. GWP.pl
dc.description.referencesLazarus R. S. (1999b) Znaczenie a rozwój emocjonalny, [w:] Natura emocji, P. Ekman, R. Davidson (red.), przeł. B. Wojciszke. Gdańsk, Wyd. GWP.pl
dc.description.referencesLevenson R. W. (1999) Funkcjonalne podejście do ludzkich emocji, [w:] Natura emocji, P. Ekman, R. Davidson (red.), przeł. B. Wojciszke. Gdańsk, Wyd. GWP.pl
dc.description.referencesLewicka M. (1993) Aktor czy obserwator. Psychologiczne mechanizmy odchyleń od racjonalności w myśleniu potoczny, Warszawa - Olsztyn, Wyd. PTP.pl
dc.description.referencesLewowicki T. (1985) Niektóre tendencje w zakresie kształcenia nauczycieli, "Ruch Pedagogiczny" , nr 5.pl
dc.description.referencesLewowicki T. (1988) Proces kształcenia w szkole wyższe, Warszawa, PWN.pl
dc.description.referencesLewowicki T. (1990) O makrospołecznych uwarunkowaniach uspołecznienia edukacji, "Edukacja" nr l.pl
dc.description.referencesLewowicki T. (1994) Problemy teorii i praktyki pedagogiki wczesnoszkolnej, [w:] Teoretyczne odniesienia i praktyczne rozwiązania w pedagogice wczesnoszkolnej, S. Palka (red.), Katowice, Wyd. Śląsk.pl
dc.description.referencesLewowicki T. (1995) Przemiany edukacji a pedagogika wczesnoszkolna, [w:] Współczesne przemiany edukacji wczesnoszkolnej, M. Jakowieka (red.), Zielona Góra, Wyd. WSP.pl
dc.description.referencesLewowicki T. (2000) Światowe tendencje a stan i perspektywy edukacji wczesnoszkolnej w Polsce, [w:] Kształcenie wczesnoszkolne na przełomie tysiącleci, W. Puślecki (red.), Warszawa, Wyd. OWP "Adam" .pl
dc.description.referencesŁobocki M. (1994) Niektóre dezyderaty w sprawie kształcenia pedagogicznego nauczycieli, [w:] Niektóre aspekty porównawcze edukacji nauczycielskiej, Z. Jasiński (red.), Opole, Wyd. UO.pl
dc.description.referencesŁobocki M. (1999) Trzy wymiary nauczyciela akademickiego w kształceniu pedagogicznym, [w:] Nauczyciele akademiccy w procesie kształcenia pedagogów, K. Duraj-Nowakowa (red.), Kraków - Łowicz, Wyd. Impuls.pl
dc.description.referencesŁomny Z. (1991) Homo fidens, [w:] Pedagogika, Zeszyty Naukowe WSP w Opolu, nr XXIII.pl
dc.description.referencesŁukaszewski W. (1984) Szanse rozwoju osobowości, Warszawa, Wyd. KiW.pl
dc.description.referencesMarkus H. (1993) Ja w myśli i pamięci, [w:] Poznanie - afekt - zachowanie, T. Mauszewski (red.), Warszawa, PWN.pl
dc.description.referencesMaruszewski T. (2001) Psychologia poznania, Gdańsk, Wyd. GWP.pl
dc.description.referencesMaruszewski T., Ścigała E. (1998) Emocje - Aleksytymia - Poznanie, Poznań, Wyd. Fundacji Humaniora.pl
dc.description.referencesMaslow A. H. (1986) W stronę psychologii istnienia, Warszawa, PAX.pl
dc.description.referencesMatusewicz Cz. (1975) Psychologia wartości, Warszawa - Poznań, PWN.pl
dc.description.referencesMazur M. (1967) Victor E. Franki i logoterapia, "Znak" , nr 1.pl
dc.description.referencesMądrzycki T. (1996) Osobowość jako system tworzący i realizujący plany, Gdańsk, Wyd. GWP.pl
dc.description.referencesMcGinnis A. L. (1993) Sztuka przyjaźni, Warszawa, Wyd. "Vocatio".pl
dc.description.referencesMeighan R. (1993) Socjologia edukacji, Toruń, Wyd. UMK.pl
dc.description.referencesMelosik Z. (1995) Współczesne amerykańskie spory edukacyjne, Poznań, Wyd. UAM.pl
dc.description.referencesMestrović S. G. (1997) Postemocional society, London, Sage Publ.pl
dc.description.referencesMizerek H. (1999) Edukacja nauczycielska wobec wyzwań ponowoczesności, "Edukacja" , nr 2.pl
dc.description.referencesMizerek H. (2000) Alternatywne sposoby myślenia o nauczycielu i jego edukacji: pytania do badaczy i edukatorów, [w:] Alternatywy myślenia o/dla edukacji, Z. Kwieciński (red.), Warszawa, IBE.pl
dc.description.referencesKwiatkowska H. (2000) Akademickie kształcenie nauczycieli w dziesięć lat po przełomie formacyjnym, "Ruch Pedagogiczny" , nr 1-2.pl
dc.description.referencesMizińska J. (1997) Organizująca siła miłości. Z antropologii filozoficznej Michała Bachtina, [w:) Antropologia filozoficzna i aksjologiczne problemy współczesności, T. Szkołut (red.), Lublin, Wyd. UMCS.pl
dc.description.referencesMizińska J. (1998) Depresja pedagogiczna, "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja" , nr 4.pl
dc.description.referencesMizińska J. (1999) Obojętność, [w:) Wartości i antywartości w kontekście przeobrażeń kultury wsp6łczesnej, T. Szkołut (red.), Lublin, Wyd. UMCS.pl
dc.description.referencesMolesztak A., Tchorzewski A., Wołoszyn W. (1996) W kręgu wartości moralnych nauczyciela, Warszawa, WSP TWP.pl
dc.description.referencesMorawski S. (1998) Listy o edukacji, "Forum Oświatowe" , L. Witkowski (red.), nr 2.pl
dc.description.referencesMounier E. (1964) Wprowadzenie do egzystencjalizm6w, Warszawa.pl
dc.description.referencesMożliwości rozwijania i wykorzystywania teoretycznej wiedzy pedagogicznej, (1995) S. Palka (red.), Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego, Zeszyt 22, Kraków.pl
dc.description.referencesMurzyn A. (1999) Filozofia edukacji u schyłku XX wieku, Kraków, Wyd. Impuls.pl
dc.description.referencesNatura emocji, (1999) P. Ekman, R. Davidson (red.), przeł. B. Wojciszke. Gdańsk, Wyd. GWP.pl
dc.description.referencesNauczyciele akademiccy w procesie kształcenia pedagog6w, (1999) K. Duraj-Nowakowa (red.), Kraków - Łowicz, Wyd. Impuls.pl
dc.description.referencesNiemiec J. (1997) O profesjonalizm w działaniach edukacyjnych, [w:) Myśl pedeutologiczna i działania nauczyciela, A. A. Kotusiewicz, G. Koć-Seniuch, J. Niemiec (red.), Warszawa - Białystok, Wyd. "Żak".pl
dc.description.referencesNiemiec J. (1998) Cywilizacyjne intencje w kształceniu nauczycieli, [w:) Edukacja nauczycielska w perspektywie wymagań zmieniającego się świata, A. Siekam-Tylikowska, H. Kwiatkowska, S. M. Kwiatkowski (red.), Warszawa, Wyd. "Żak" .pl
dc.description.referencesNowicka-Kozioł K. (1997) Odpowiedzialność w świetle współczesnego humanizmu, Warszawa, Wyd. WSP.pl
dc.description.referencesNowocień J. (2000) Postawa prozdrowotna nauczycieli wobec zagrożeń współczesności, [w:) Wsp6łczesność a kształcenie nauczycieli, H. Kwiatkowska, T. Lewowicki, S. Dylak (red.), Warszawa, Wyd. ITE.pl
dc.description.referencesNowotniak J. (2003) Kulturowy wymiar gospodarowania przestrzenią szkoły - obrazy i urojenia, "Zeszyty Naukowe Forum Młodych Pedagogów przy KNP" , M. Gańko-Karwowska, L. Marek (red.), Zeszyt 7, Szczecin.pl
dc.description.referencesObuchowski K. (1987) Psychologiczne aspekty orientacji temporalnej, [w:) Stosunek do czasu w różnych strukturach kulturowych, Z. Cackowski, J. Wojczakowski (red.), Warszawa, PAN.pl
dc.description.referencesObuchowski K.(1993) Człowiek intencjonalny, Warszawa, PWN.pl
dc.description.referencesOkoń W. (1988) Kształcenie nauczycieli w Polsce - stan i kierunki przebudowy, Warszawa - Kraków, PWN.pl
dc.description.referencesOkoń W. (1991) Rzecz o edukacji nauczycieli, Warszawa, Wyd. WSiP.pl
dc.description.referencesOlbrycht K. (1995) Odpowiedzialność pedagoga, [w:] Edukacja aksjologiczna, t. 2., K. Olbrycht (red.), Katowice, Wyd. UŚ.pl
dc.description.referencesOlbrycht K. (1997) Wartości a wychowanie, [w:] Pedagogika ogólna. Problemy aksjologiczne, T. Kukołowicz, M. Nowak (red.), Lublin, Wyd. KUL.pl
dc.description.referencesOleś P. (1989) Wartościowanie a osobowość. Psychologiczne badania empiryczne, Lublin, Wyd. KUL.pl
dc.description.referencesPalka S. (1989) Teoria pedagogiczna a praktyczne doświadczenia nauczycieli, Warszawa, WSiP.pl
dc.description.referencesPalka S. (1999) Pedagogika w stanie tworzenia, Kraków, Wyd. UJ.pl
dc.description.referencesPalka S. (2000) Obszary wiedzy nauczycieli klas początkowych, [w:] Kształcenie wczesnoszkolne na przełomie tysiącleci, W. Puślecki (red.), Warszawa, Wyd. OWP "Adam" .pl
dc.description.referencesPalka S. (2003) Pedeutologia w perspektywie badawczej pedagogiki, [w:] Problemy współczesnej pedeutologii. Teoria -praktyka -perspektywy, D. Ekiert-Oldroyd (red.), Katowice, Wyd. UŚ.pl
dc.description.referencesPanek W. (1982) Uwarunkowania przestępczości w kategoriach sensu życia, [w:] Problemy resocjalizacji dzieci i młodzieży, Białystok, Wyd. Filia UW.pl
dc.description.referencesPanek W. (1983) O potrzebie eksponowania sensu życia w wychowaniu młodzieży, "Przegląd Oświatowo-Wychowawczy" , Wyd. ODN Białystok.pl
dc.description.referencesPanek W. (1986a) Sens życia jako główny regulator w normalnym zachowaniu młodzieży, "Białostocczyzna" , nr 1.pl
dc.description.referencesPanek W. (1986b) Brak sensu życia jako regulator w normalnym zachowaniu się dzieci i młodzieży, "Białostocczyzna" , nr 2.pl
dc.description.referencesPanek W. (1988) Znaczenie i cena miłości w rodzinie, "Przegląd Oświatowo-Wychowawczy" nr l, Wyd. ODN Białystok.pl
dc.description.referencesPanek W. (1994) Obraz własnej osoby nauczycieli z małych miast i wsi w świetle Skali Samooceny W H. Pittsa, [w:] Wyznaczniki powodzeń edukacyjnych, A. Karpińska (red.), Olecko, Oficyna Wydawnicza MWN.pl
dc.description.referencesPanek W. (2002) Autokreacja - właściwość istotna człowieka XXI wieku, [w:] Kreatorzy edukacyjnego dialogu, A. Karpińska (red.), Białystok, Wyd. Trans Humana.pl
dc.description.referencesPetrowa-Wasilewicz A. (1997) Świat jako nieustająca balanga, "Wieź", nr 2 .pl
dc.description.referencesPilch T. (1998) Zasady badań pedagogicznych, Warszawa, Wyd. "Zak" .pl
dc.description.referencesPlaskowska B. (1995) Umiejętność organizowania pracy własnej uczniów klas początkowych warunkiem " budowania siebie" [w:] Współczesne przemiany edukacji wczesnoszkolnej, M. Jakowicka (red.), Zielona Góra, Wyd. WSP.pl
dc.description.referencesPłużek Z. (1997) Samobójstwo jako wyraz autoagresji, [w:] Wy brane zagadnienia z psychologii osobowości, P. Oleś (red.), Lublin, Wyd. KUL.pl
dc.description.referencesPogranicza pedagogiki i nauk pomocniczych, (2004), S. Palka (red.), Kraków, Wyd. UJ.pl
dc.description.referencesPopek R. (1990) Sylwetka psychologiczna dziecka w młodszym wieku szkolnym, [w:] Praca nauczyciela i ucznia w klasach 1-3, M. Lelonek, T. Wróbel (red.), Warszawa, WSiP.pl
dc.description.referencesPopielski K. (1987) Tezy o sensie życia, [w:] Człowiek - pytanie otwarte, K. Popielski (red.), Lublin, Wyd. KUL.pl
dc.description.referencesPopielski K. (1987a) "Sens" i "wartość" życia jako kategorie antropologiczno-psychologiczne, [w:] Człowiek - pytanie otwarte, K. Popielski (red.), Lublin, Wyd. KUL.pl
dc.description.referencesPopielski K. (1987b) "Wymiar ludzki"- znaczące odkrycie współczesnej psychologii, [w:] Człowiek - pytanie otwarte, K. Popielski (red.), Lublin, Wyd. KUL.pl
dc.description.referencesPopielski K. (1987c) Logoteoria i logoterapia w kontekście psychologii współczesnej, [w:] Człowiek - pytanie otwarte, K. Popielski (red.), Lublin, Wyd. KUL.pl
dc.description.referencesPopielski K. (1994) Noetyczny wymiar osobowości. Psychologiczna analiza poczucia sensu życia, Lublin, Wyd. KUL.pl
dc.description.referencesPopielski K. (1996) Doświadczenie sensu i jego znaczenie dla egzystencji. Człowiek - wartości - sens, K Popielski (red.), Lublin, Wyd. KUL.pl
dc.description.referencesPopielski K. (1996) Miejsce i znaczenie wartości w procesie bycia i stawania się człowiekiem (VIII tez do dyskusji), [w:] Człowiek - wartość - sens. Studia z psychologii egzystencji, K Popielski (red.), Lublin, Wyd. KUL.pl
dc.description.referencesPopielski K. (1996a) Wartości i ich znaczenie w życiu ludzi, [w:] Człowiek - wartość sens. Studia z psychologii egzystencji, K. Popielski (red.), Lublin, Wyd. KUL.pl
dc.description.referencesPopielski K. (1999) Noetyczny wymiar osobowości i jego znaczenie dla procesów wychowania i pedagogiki, [w:] Dzieci i młodzież wobec zagrożeń dzisiejszego świata, M. Dudzikowa, T. Borowska (red.), Poznań, Wyd. "Eruditus".pl
dc.description.referencesPopielski K., Wolicki M. (1987) Antropologiczno-filozoficzne podstawy analizy egzystencjalnej i niektóre jej aplikacje do teorii osobowości, [w:] Człowiek - pytanie otwarte, Lublin, Wyd. KUL.pl
dc.description.referencesPopławska A. (2003) Studenci o klimacie szkoły wyższej w dobie innowacyjności. O potrzebie kształtowania pozytywnego klimatu społecznego uczelni, "Pedagogika Szkoły Wyższej", nr 20.pl
dc.description.referencesPraca nauczyciela i ucznia w klasach 1-3, M. Lelonek, T. Wróbel (red.), Warszawa, WSiP.pl
dc.description.referencesProblemy współczesnej pedeutologii. Teoria - praktyka - perspektywy, (2003), D. Ekiert-Oldroyd (red.), Katowice, Wyd. UŚ.pl
dc.description.referencesProkopiuk W. (1998) Samokształcenie nauczycieli w kontekście humanistycznego paradygmatu rozwoju człowieka, Warszawa, Wyd. '69.pl
dc.description.referencesProkopiuk W. (2000) Człowiek jako kategoria filozoficzno-pedagogiczna w pracy współczesnego nauczyciela, [w:] O nowy humanizm w edukacji, J. Gajda (red.), Kraków, Wyd. Impuls.pl
dc.description.referencesProkopiuk W. (2000a) O potrzebie i podstawach rozwoju nauczyciela jako etosowego humanisty, [w:] O człowieka w człowieku - epokowa rola nauki, sztuki, techniki i kultury w urzeczywistnianiu tego wyzwania, Z. Łomny (red.), Opole, Wyd. UO.pl
dc.description.referencesProkopiuk W. (2000b) o istocie kryzysów rozwoju zawodowego nauczycieli u progu XXI wieku (próba zarysowania pola problemowego), Iw:] Problemy pedeutologii na przełomie XX i XXI wieku, Z. Jasiński, T. Lewowicki (red.), Opole, Wyd. UO.pl
dc.description.referencesProkopiuk W. (2000c) Szanse urzeczywistniania idei humanizacji procesu kształcenia przez nauczycieli u schyłku XX wieku, Iw:] Współczesność a kształcenie nauczycieli, H. Kwiatkowska i in. (red.), Warszawa, Wyd. ITE.pl
dc.description.referencesProkopiuk W. (2001) Rzecz o paradygmacie humanistycznym w akademickiej edukacji nauczycieli, [w:] Pedagogika u progu trzeciego tysiąclecia, A. Nalaskowski, K. Rubacha (red.), Toruń, Wyd. UMK.pl
dc.description.referencesProkopiuk W. (2002a) Kreowanie koncepcji człowieczeństwa na miarę naszych czasów - priorytetowe wyzwanie edukacji (edukacji międzykulturowej), [w:] Międzygeneracyjna transmisja dziedzictwa kulturowego. Społeczno-kulturowe wymiary przekazu, J. Nikitorowicz, J. Halicki, J. Muszyńska (red.), Białystok 2003, Wyd. Trans Humana.pl
dc.description.referencesProkopiuk W. (2002b) Nauczyciel akademicki jako współtwórca kształcenia pedagogów w uniwersytecie, [w:] Edukacja w dialogu i reformie, A. Karpińska (red.), Białystok, Wyd. Trans Humana.pl
dc.description.referencesProkopiuk W. (2003) Obraz nauczyciela w kontekście reformującego się systemu edukacji narodowej, [w:] Dziecko - Nauczyciel - Rodzice. Konteksty edukacyjne. R. Piwowarski (red.), Białystok - Warszawa, IBE.pl
dc.description.referencesProkopiuk W. (2003a) W kręgu orientacji aksjologicznych współczesnych nauczycieli, [w:] Kultura - wartości - kształcenia. Księga dedykowana Profesorowi Januszowi Gajdzie, D. Kulinowski (red.), Toruń, Wyd. A. Marszałek.pl
dc.description.referencesPuślecki W. (2000) Upełnomocnienie uczniów w procesie kształcenia wczesnoszkolnego, Iw:] Kształcenie wczesnoszkolne na przełomie tysiącleci, W. Puślecki (red.), Warszawa, Wyd. OWP "Adam" .pl
dc.description.referencesPuzynina J. (1992) Język wartości, Warszawa, PWN.pl
dc.description.referencesReykowski J. (1968) Eksperymentalna psychologia emocji, Warszawa, KiW.pl
dc.description.referencesReykowski J. (1986) Motywacja, postawy społeczne a osobowość, Warszawa, PWN.pl
dc.description.referencesReykowski J. (1992) Procesy emocjonalne. Motywacja. Osobowość, Warszawa, PWN.pl
dc.description.referencesRingel E. (1987) Gdy życie traci sens. Rozważania o samobójstwie, Szczecin, Wyd. Glob.pl
dc.description.referencesRogers C. R. (1961) On Becoming a Person, Boston.pl
dc.description.referencesRogers C. R. (1988) O bardziej humanistyczną naukę o osobie ludzkiej, "Nowiny Psychologiczne" , nr 1.pl
dc.description.referencesRokeach M. (1973) The nature of human value,. New York: Free Press.pl
dc.description.referencesRumiński A. (1995) Dążenia młodzieży do życia wartościowego, Iw:] Edukacja i rozwój. Jaka szkoła? Jaki nauczyciel? Jakie wychowanie? A. Jopkiewicz (red.), Kielce, Wyd. ITE.pl
dc.description.referencesRusiecki J. (1999) Nauczyciele okresu transformacji - próba diagnozy zawodu, Olsztyn. Wyd. WSP.pl
dc.description.referencesRutkowiak J. (1986) Metodologiczna sytuacja pedagogiki a modele kształcenia nauczycieli, "Ruch Pedagogiczny" nr 3 (część I), nr 5-6 (część II).pl
dc.description.referencesRutkowiak J. (1997) Chaos i porządek jako wymiary funkcjonowania nauczyciela, [w:] Źródła inspiracji współczesnej edukacji nauczycielskiej, H. Kwiatkowska, T. Lewowicki (red.), Warszawa, Wyd. ITE.pl
dc.description.referencesRutkowiak J. (1998) Wielość i redukcyjność jako wymiary kultury współczesnej a pytania o kształcenie nauczycieli, [w:] Edukacja nauczycielska w perspektywie wymagań zmieniającego się świata, A. Siekam-Tylikowska, H. Kwiatkowska, S. M. Kwiatkowski (red.), Warszawa, Wyd. "Zak" .pl
dc.description.referencesRutkowiak J. (2000) Nauczyciel w wieloznaczności wolności a jego uczenie się od outsiderów, [w:] Współczesność a kształcenie nauczycieli, H. Kwiatkowska, T. Lewowicki, S. Dylak (red.), Warszawa, Wyd. ITE.pl
dc.description.referencesSaarni C. (1999) Kompetencja emocjonalna i samoregulacja w dzieciństwie, [w:] Rozwój emocjonalny a inteligencja emocjonalna, P. Salovey, D. J. Sluter (red.), przeł. M. Karpiński, Poznań, Wyd. Rebis.pl
dc.description.referencesSamek T. (1991) Ryzyko otwartości, "Nowiny Psychologiczne" , nr 3/ 4.pl
dc.description.referencesSartre J. P. (1957) Egzystencjalizm jako humanizm. Marksizm i egzystencjalizm, tłum. A. Rudzińska i J. Krajewski, Warszawa, KiW.pl
dc.description.referencesSartre J. P. (1969) Le existentialisme est un humanizme, [w:] Materializm historyczny - etyka, A. Ochocki, S. Sarnowski (red.), Warszawa, PWN.pl
dc.description.referencesSchiller F. (1972) Listy o estetycznym wychowaniu człowieka, Warszawa, Czytelnik.pl
dc.description.referencesSeligman M. (2000) Co możesz zmienić, a czego nie możesz (ucząc się akceptować siebie). Poradnik skutecznego samodoskonalenia, Poznań, Wyd. Media Rodzina of Poznań.pl
dc.description.referencesSędak G. (1991) Jak ludzie radzą sobie z sytuacjami, na które nie ma rady? [w:] Złudzenia, które pozwalają żyć, M. Kofta, T. Szustrowa (red.), Warszawa, PWN.pl
dc.description.referencesSędak G. (1995) Bezradność intelektualna w szkole, Warszawa, Wyd. lP.pl
dc.description.referencesSęk H. (2000) Wypalenie zawodowe u nauczycieli. Uwarunkowania i możliwości zapobiegania, [w:] Wypalenie zawodowe. Przyczyny. Mechanizmy. Zapobieganie, H. Sęk (red.), Warszawa, PWN.pl
dc.description.referencesSiwiak-Kobayashi M. M. (1987) Problemy noogenne w nerwicach, [w:] Człowiek pytanie otwarte, K. Popielski (red.), Lublin, Wyd. KUL.pl
dc.description.referencesSkinner B. F. (1978) Poza wolnością i godnością, Warszawa, PIW.pl
dc.description.referencesSokołowska M. (1980) Granice medycyny, Warszawa, Wyd. Wiedza Powszechna.pl
dc.description.referencesSpołeczno-kulturowe konteksty edukacji nauczycieli i pedagogów, (2003) H. Kwiatkowska, T. Lewowicki (red.), Warszawa, Wyd. WSP ZNP w Warszawie.pl
dc.description.referencesStach R., Zięba A. (1992) Człowiek, depresja, terapia, Kraków, Wyd. "Secesja" .pl
dc.description.referencesStarzyńska-Kościuszko E. (1996) Filozoficzne koncepcje człowieka, Warszawa, Wyd. WSP.pl
dc.description.referencesSuchodolski B. (1980) Kim jest człowiek, Warszawa, Wyd. Wiedza Powszechna.pl
dc.description.referencesSuchodolski B. (1982) Kształt życia, Warszawa, Nasza Księgarnia.pl
dc.description.referencesSuchodolski B., Wojnar I. (1988) Humanizm i edukacja humanistyczna. Wybór tekstów, Warszawa, WSiP.pl
dc.description.referencesSzczepański J. (1984) Sprawy ludzkie, Warszawa, Czytelnik.pl
dc.description.referencesSzkudlarek T. (1993) Pedagogie amerykańskiego postmodernizmu: edukacja wobec kulturowego przełomu, [w:] Spory o edukację. Dylematy i kontrowersje we współczesnych pedagogiach, Z. Kwieciński, L. Witkowski (red.), Warszawa, IBE.pl
dc.description.referencesSzkudlarek T. (1994) Pedagogika: pytania pierwsze, [w:] Ewolucja tożsamości pedagogiki, H. Kwiatkowska (red.), Warszawa, IHNOiT.pl
dc.description.referencesSzkudlarek T., Śliwerski B. (1992) Wy zwania pedagogiki krytycznej i antypedagogiki, Kraków, Wyd. Impuls.pl
dc.description.referencesSzpiter M. (1998) Aksjologiczne aspekty kształcenia nauczycieli edukacji wczesnej, [w:] Dylematy wczesnej edukacji, D. Klus-Stańska. M. Suświłło (red.), Olsztyn, Wyd. WSP.pl
dc.description.referencesSzyszkowska M. (1998a) Listy o edukacji, "Forum Oświatowe" , L. Witkowski (red.), nr 2.pl
dc.description.referencesSzyszkowska M. (1998b) W poszukiwaniu sensu życia, Warszawa, Wyd. Twój Styl.pl
dc.description.referencesSzyszkowska M. (2001) Niezbędność zmiany świadomości człowieka XXI wieku, [w:] Dylematy etyczne dnia dzisiejszego i przyszłości, I. Wojnar (red.), Warszawa, Wyd. Elipsa.pl
dc.description.referencesŚpiewak A. (1982) Wybrane problemy teorii wartości, [w:] Człowiek i świat wartości, J. Lipiec (red.), Kraków, KAW.pl
dc.description.referencesTchorzewski A. M. (1995) Pedagogika ogólna czy metapedagogika?, [w:] Pedagogika ogólna. Tradycja - teraźniejszość - nowe wyzwania, T. Hejnicka-Bezwińska (red.), Bydgoszcz, Wyd. WSP.pl
dc.description.referencesTchorzewski A. M. (1998) Oczekiwania i rozczarowania studentów wobec szkoły wyższej, "Pedagogika Szkoły Wyższej", nr 11/12.pl
dc.description.referencesTchorzewski A. M. (1999) Nauczyciele w sytuacji konfliktu wartości, [w:] Edukacja wobec dylematów moralnych współczesności, F. Adamski, A. M. Tchorzewski (red.), Kraków, Wyd. UJ.pl
dc.description.referencesTeoretyczne odniesienia i praktyczne rozwiązania w pedagogice wczesnoszkolnej, (1994) S. Palka (red.), Katowice, Wyd. Śląsk.pl
dc.description.referencesTischner J. (1975) Świat ludzkiej nadziei, Kraków, Wyd. Znak.pl
dc.description.referencesToffler A. (1998) Fala za falą, "Gazeta Wyborcza" , 24-26 XII.pl
dc.description.referencesTreści kształcenia w szkole wyższej, (1983) J. Bogusz, T. Lewowicki, J. Zakrzewski (red.), Warszawa, Wyd. WAP - IPNPT i SzW.pl
dc.description.referencesWartości: etyka i estetyka. Antologia tekstów filozoficznych, (1991) S. Jedynak (red.), Wrocław, Ossolineum.pl
dc.description.referencesWięckowski R. (2000) Współczesna koncepcja integracji edukacji wczesnoszkolnej, [w:] Kształcenie wczesnoszkolne na przełomie tysiącleci, W. Puślecki (red.), Warszawa, Wyd. OWP "Adam" .pl
dc.description.referencesWitkowski L. (1997) Kwadratura aksjologicznego AIDS w pedagogice albo rzecz o czterech rehabilitacjach. [w:] Edukacja wobec sporów o (po)nowoczesność. Warszawa. IBE.pl
dc.description.referencesWitkowski L. (1997a) Ambiwalencja jako kategoria dla socjologii edukacji. [w:] Edukacja wobec sporów o (po)nowoczesność. Tegoż. Warszawa. IBE.pl
dc.description.referencesWitkowski L. (2000) W poszukiwaniu mądrości. [w:] Edukacja i humanistyka. Nowe konteksty dla nowoczesnych nauczycieli. Warszawa. IBE.pl
dc.description.referencesWitkowski L. (2000a) Rozwój i tożsamość w cyklu życia. Studium koncepcji Erika H. Eriksona. Toruń. Wyd. WIT - GRAF.pl
dc.description.referencesWitkowski L. H. Kwiatkowska (1994) Pytanie o pedagogikę: płaszczyzny sporu. [w:] Ewolucja tożsamości pedagogiki. H. Kwiatkowska (red.). Warszawa, IHNOiT.pl
dc.description.referencesWobec wartości. (1992) D. von Hilderbrandt. J. Tischner (red.) Poznań. Wyd. "W drodze" .pl
dc.description.referencesWojciszke B. (1983) Mechanizmy wpływu struktury ja na zachowanie. [w:] Poznawcze regulatory funkcjonowania społecznego. J. Jarymowicz. Z. Smoleńska (red.). Wrocław. Ossolineum.pl
dc.description.referencesWojciszke B. (1997) Produktywność i godność jako wartości etyczne współczesnego społeczeństwa polskiego. [w:] Polacy na progu ..., J. Brzeziński. Z. Kwieciński (red.). "Forum Oświatowe" . nr 1-2.pl
dc.description.referencesWojnar I. (1991) Nauczyciel - potrzebny inaczej. [w:] Edukacja nauczycielska wobec zmiany społecznej. H. Kwiatkowska (red.). Warszawa. PTP.pl
dc.description.referencesWojnar I. (2000) Humanistyczna pedagogika - w nieprzyjaznym otoczeniu. [w:] O nowy humanizm w edukacji. J. Gajda (red.). Kraków. Wyd. Impuls.pl
dc.description.referencesWołodźko E. (2000) Kompetencja komunikacyjna nauczycieli i uczniów warunkiem demokratyzacji życia szkoły. [w:] Współczesność a kształcenie nauczycieli. H. Kwiatkowska. T. Lewowicki. S. Dylak (red.). Warszawa. Wyd. ITE.pl
dc.description.referencesWołodźko E. (1999) Komunikacja interpersonalna jako istota procesu edukacyjnego. "Edukacja" . nr 2.pl
dc.description.referencesWołoszyn S. (1998) Jak kształcić nauczycieli? [w:] Edukacja nauczycielska w perspektywie wymagań zmieniającego się świata. A. Siekam-Tylikowska. H. Kwiatkowska. S. M. Kwiatkowski (red.). Warszawa. Wyd. "tak" .pl
dc.description.referencesWoynarowska B. (1989) Filozofia zdrowia końca XX wieku a szkoła. "Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne" . nr 7-8.pl
dc.description.referencesWragg E. C. (1999) Trzy wymiary programu. tłum. K. Kruszewski. Warszawa. WSiPS.A.pl
dc.description.referencesWspółczesne przemiany edukacji wczesnoszkolnej. (1995) M. Jakowicka (red.). Zielona Góra. Wyd. WSP.pl
dc.description.referencesWspółczesność a kształcenie nauczycieli. (2000) H. Kwiatkowska. T. Lewowicki, S. Dylak (red.). Warszawa. Wyd. ITE.pl
dc.description.referencesZyss T., Boroń J. (1994) Świat gier komputerowych - zagrożenia dla zdrowia psychicznego, [w:] Psychiatria a ekologia, K. Czuma (red.), Katowice.pl
dc.description.referencesŻechowska B. (1984) Współczesne koncepcje modelowe kształcenia nauczycieli, "Kwartalnik Pedagogiczny" nr 3.pl
dc.description.referencesŻuchalewska K. (1998) Dylematy kształcenia i kompetencji zawodowych nauczycieli wobec zmiany społecznej, [w:] Dylematy wczesnej edukacji, D. Klus-Stańska, M. Suświłło (red.) , Olsztyn, Wyd. WSP.pl
dc.description.referencesŻukowska Z. (1998) Pedagogika humanistyczna a przygotowanie nauczycieli do edukacji zdrowotnej i edukacji sportowej młodzieży, [w:] Edukacja nauczycielska w perspektywie wymagań zmieniającego się świata, A. Siekam-Tylikowska, H. Kwiatkowska, S. M. Kwiatkowski (red.), Warszawa, "Żak".pl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (STH)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
A_Korzeniecka_Bondar_Nauczyciel_edukacji_wczesnoszkolnej.pdf6,21 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)