Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/16387
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Korzeniecka-Bondar, Alicja | - |
dc.date.accessioned | 2024-04-16T11:49:17Z | - |
dc.date.available | 2024-04-16T11:49:17Z | - |
dc.date.issued | 2006 | - |
dc.identifier.isbn | 83-89190-65-6 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/16387 | - |
dc.description | Zdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01. | pl |
dc.description.sponsorship | Wydanie publikacji zostało sfinansowane przez Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Trans Humana | pl |
dc.title | Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej jako człowiek budujący. Warunki i możliwości jego kształcenia w uniwersytecie | pl |
dc.type | Book | pl |
dc.rights.holder | © Copyright by Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckie | pl |
dc.description.references | Averill J. R., (1999) Doniosłość emocji, [w:] Natura emocji. P. Ekman, R. Davidson (red.), przeł. B. Wojciszke. Gdańsk, Wyd. GWP. | pl |
dc.description.references | Banach C. (1998) Edukacja nauczycielska wobec wyzwań transformacji systemowej i reformy edukacji, [w:] Edukacja nauczycielska w perspektywie wymagań zmieniajqcego się świata, A. Siekam-Tylikowska, H. Kwiatkowska, S. M. Kwiatkowski (red.), Warszawa, Wyd. "Zak" . | pl |
dc.description.references | Bauman Z. (1993) Ponowoczesne wzory osobowe, "Studia Socjologiczne" , nr 2. | pl |
dc.description.references | Bauman Z. (1994) Dwa szkice o moralności ponowoczesne, Warszawa, Wyd. IK. | pl |
dc.description.references | Bauman Z. (1995) Ciało i przemoc w obliczu ponowoczesności, Toruń, Wyd. UMK. | pl |
dc.description.references | Bauman Z. (1995a) Wolność, Kraków, Wyd. Znak. | pl |
dc.description.references | Berkowitz L. (1991) O powstawaniu i regulowaniu gniewu i agresji. Analiza poznawczo-neoasocjacjonistyczna, "Nowiny Psychologiczne" , nr 1. | pl |
dc.description.references | Bonino S. (1996) Rozwój empatii w kontekście zarażenia się emocjami innych osób oraz tworzenia reprezentacji poznawczej, "Nowiny Psychologiczne" , nr 1. | pl |
dc.description.references | Borowicz R. (1996) Współczesna młodzież - pola przedsiębiorczości oraz bezradności i bierności, [w:] Edukacja i młodzież wobec społeczeństwa obywatelskiego, K. Przyszczypkowski, A. Zandecki (red.), Poznań - Toruń, Wyd. Edytor. | pl |
dc.description.references | Borowska T. (1995) Edukacja człowieka wobec zdarzeń losowych, [w:] Transformacja w edukacji - konieczność, możliwości, realia i nadzieje, E. Podoska-Filipowicz, R. Gerlach H. Błażejewski (red.), Bydgoszcz, Wyd. WSP Bydgoszcz. | pl |
dc.description.references | Borowska T. (1996a) Świat wartości młodych ludzi w obliczu niepewności i zasadzek nadchodzqcego stulecia, [w:] Edukacja wobec wyzwań XXI wieku, I. Wojnar, J. Kubin (red.), Warszawa, Wyd. Elipsa. | pl |
dc.description.references | Borowska T. (1996b) Człowiek uczestnikiem zdarzeń losowych - szanse edukacyjne w obliczu niepewności i zagrożeń świata jutra, [w:] Demokracja a oświata. Kształcenie i wychowanie, H. Kwiatkowska, Z. Kwieciński (red.), Toruń, PTP. | pl |
dc.description.references | Borowska T. (1997) Funkcjonowanie sieci wartości i operacji działaniowych u ludzi w sytuacjach kryzysowych oraz w sytuacjach osiągania materialnego sukcesu. Szanse edukacji, [w:] Pedagogika ogólna. Problemy aksjologiczne, T. Kukułowicz, M. Nowak (red.), Lublin, Wyd. KUL. | pl |
dc.description.references | Borowska T. (1998a) Pedagogia ograniczeń ludzkiej egzystencji, Warszawa, IBE. | pl |
dc.description.references | Borowska T. (1998b) Następstwa zagrożeń występujących w życiu człowieka. Zamówienia składane edukacji, wynikające z eksploracji współczesnej psychiatrii oraz psychologii, [w:] Edukacja nauczycielska w perspektywie wymagań zmieniającego się świata, A. Siekam-Tylikowska, H. Kwiatkowska, S. M. Kwiatkowski (red.), Warszawa, Wyd. "Żak" . | pl |
dc.description.references | Borowska T. (1998c) Uczucia pozytywne istotnym warunkiem pokonywania kryzysów. Edukacyjno-kulturowe wyzwania, "Forum Oświatowe" , nr l. | pl |
dc.description.references | Borowska T. (1999) Homo construens - " człowiek budujący". Edukacyjne przygotowanie do radzenia sobie z różnymi zagrożeniami, [w:] Dzieci i młodzież wobec zagrożeń dzisiejszego świata, M. Dudzikowa, T. Borowska (red.), Poznań, Wyd. "Eruditus" . | pl |
dc.description.references | Borowska T. (2000) Zasoby emocjonalne dzieci i młodzieży istotnym zadaniem edukacji, "Edukacja" , nr 2. | pl |
dc.description.references | Borowska T. (2001) Pułapki i zagrożenia stwarzane młodzieży przez świat dorosłych przyczyną narastającej patologii społecznej. Implikacje edukacyjne, [w:] Edukacja w perspektywie integracji Europy, M. Ochmański, T. Sokołowska-Dzioba, A. Pielecki (red.), Warszawa, Wyd. WSP TWP. | pl |
dc.description.references | Borowska T. (2001a) Emocje - ważnym zadaniem edukacyjnym, [w:] Rozwój pedagogiki ogólnej. Inspiracje i ograniczenia kulturowe oraz poznawcze, A. Bogaj (red.), Warszawa - Kielce, IBE. | pl |
dc.description.references | Borowska T. (2001b) Emocje dysjunkcyjne i kreatywne - edukacyjne konieczności, [w:] Ku humanistycznej przyszłości świata w nowym stuleciu, Z. Lomny, K. Marcinkowska-Langowska (red.), Opole, Wyd. UO. | pl |
dc.description.references | Borowska T. (2001c) Mechanizmy przemocy i agresji. Konteksty edukacyjne, "Edukacja" , nr 3. | pl |
dc.description.references | Borowska T. (2002) Edukacyjne przygotowanie młodych ludzi do pokonywania zagrożeń w Polsce i w wybranych krajach Unii. Czy w wychowaniu dzisiejszego człowieka najbardziej istotny staje się rozwój wartości, czy też ... ? [w:] Pedagogika wobec zagrożeń, kryzysów i nadziei, T. Borowska (red.), Kraków, Wyd. Impuls. | pl |
dc.description.references | Braun-Gałkowska M., Gutowska M. (1994) W te samą stronę, Warszawa, Wyd. Krupski i S-ka. | pl |
dc.description.references | Braun-Gałkowska M., Ulfik I. (2000) Zabawa w zabijanie. Oddziaływania przemocy prezentowanej w mediach na psychikę dziecka, Warszawa, Wyd. Krupski i S-ka. | pl |
dc.description.references | Bronowski J. (1974) Zasada tolerancji, "Literatura" , nr 7. | pl |
dc.description.references | Brzozowski P. (1987) Skala Wartości - Polska wersja testu Miltona Rokeacha, [w:] Techniki kwestionariuszowe w diagnostyce psychologicznej, R. Ł. Drwal (red.), Lublin, Wyd. UMCS. | pl |
dc.description.references | Brzozowski P. (1989) Skala wartości (SW). Polska adaptacja Value Survey M. Rokeacha, Warszawa, Wyd. UMCS. | pl |
dc.description.references | Cackowska M. (1992) Nowa koncepcja integralnego systemu nauczania początkowego, [w:] Integralny system nauczania początkowego, cz. 1, M. Cackowska (red.), Kielce, WP ZNP. | pl |
dc.description.references | Cackowska M. (1995) Koncepcja integralnego systemu nauczania początkowego, [w:] Współczesne przemiany edukacji wczesnoszkolnej, M. Jakowicka (red.), Zielona Góra, Wyd. WSP. | pl |
dc.description.references | Cackowska M. (2000) Integracja edukacji wczesnoszkolnej - zalety i zagrożenia, [w:] Kształcenie wczesnoszkolne na przełomie tysiącleci, W. Puślecki (red.), Warszawa, Wyd. OWP "Adam" . | pl |
dc.description.references | Cackowski Z. (1981) Trud i sens ludzkiego życia, Warszawa, Wyd. KiW. | pl |
dc.description.references | Cackowski Z. (1990) Czasoprzestrzeń ludzkiego życia, [w:] Czas, wartość, historia. Studia nad aksjologią czasu historycznego, Z. J. Czarnecki (red.), Lublin, Wyd. UMCS. | pl |
dc.description.references | Cackowski Z. (1995) O problemach aksjologicznych, które wymagają od pedagogów namysłu, "Rocznik Pedagogiczny" , tom 17. | pl |
dc.description.references | Chmielewska J. (1999) Nauczyciel w edukacji zdrowotnej, "Ruch Pedagogiczny", nr 3-4. | pl |
dc.description.references | Chmielewska J. (2000) Zdrowie nauczycieli w kontekście pracy i rozwoju zawodowego, [w:] Współczesność a kształcenie nauczycieli, H. Kwiatkowska, T. Lewowicki, S. Dylak (red.), Warszawa, Wyd. ITE. | pl |
dc.description.references | Cudowska A. (1997) Orientacje życiowe współczesnych studentów, Białystok, Wyd. Trans Humana. | pl |
dc.description.references | Czerepaniak-Walczak M. (2001) Kompetencja, [w:] Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym, M. Wójcicka (red.), Warszawa, Wyd. WEMA. | pl |
dc.description.references | Czerniawska M. (1995) Inteligencja a system wartości, Białystok, Wyd. Trans Humana. | pl |
dc.description.references | Czerniawska M. (1997) Płeć a system wartości, "Test" , nr 3. | pl |
dc.description.references | Czykwin E. (1990) Społeczno-instytucjonalny charakter deformacji percepcji u nauczycieli, [w:] Modernizacja systemów edukacyjnych a zawód nauczyciela, W. Prokopiuk (red.), Białystok, Wyd. UW Filia Białystok. | pl |
dc.description.references | Dawid J. W. (1959) O duszy nauczyciela, [w:] Osobowość nauczyciela, W. Okoń (red.), Warszawa, PZWS. | pl |
dc.description.references | Denek K. (1993) O paradygmat wartości w edukacji szkolnej i naukach o niej, "Toruńskie Studia Dydaktyczne" , nr 3. | pl |
dc.description.references | Denek K. (1994) Wartości i cele w edukacji wczesnoszkolnej, [w:] Teoretyczne odniesienia i praktyczne rozwiązania w pedagogice wczesnoszkolnej, S. Palka (red.), Katowice, Wyd. Śląsk. | pl |
dc.description.references | Dienelt K. (1996) Analiza przejawów psychologicznych i dążeń życiowych współczesnej młodzieży, [w:) Człowiek - wartości - sens, K. Popielski (red.), Lublin, Wyd. KUL. | pl |
dc.description.references | Dróżka W. (1997) Wartości edukacyjne osoby nauczyciela a kształcenie aksjologiczne, [w:) Pedagogika ogólna. Problemy aksjologiczne, T. Kukołowicz, M. Nowak (red.), Lublin, Wyd. KUL. | pl |
dc.description.references | Duraj-Nowakowa K. (1998) Integrowanie edukacji wczesnoszkolnej - modernizacja teorii i praktyki, Kraków, Wyd. Impuls. | pl |
dc.description.references | Dylematy wczesnej edukacji, (1998) D. Klus-Stańska. M. Suświłło (red.), Olsztyn, Wyd. WSP. | pl |
dc.description.references | Fijewski P. (1998) Tajemnica pustki wewnętrznej, Warszawa, Wyd. W.A.B. | pl |
dc.description.references | Filozofia egzystencjalna. Wy bór tekstów, (1989) M. Kostyszak, Wrocław, Wyd. UW. | pl |
dc.description.references | Franki V. E. (1967) Siła do życia, "Znak" , nr 1. | pl |
dc.description.references | Franki V. E. (1973a) Egzystencjalna pustka, "Życie i Myśl", nr 5. | pl |
dc.description.references | Franki V. E. (1973b) Nadać sens życiu. Wywiad A. Jarzębskiego z V. E. FrankIem, "Życie i Myśl" , nr 4. | pl |
dc.description.references | Franki V. E. (1977) Paradoksy szczęścia, "Życie i Myśl" , nr 1. | pl |
dc.description.references | Franki V. E. (1978) Psychoterapia dla każdego, Warszawa, PAX. | pl |
dc.description.references | Franki V. E. (1984) Homo patiens, Warszawa, PAX. | pl |
dc.description.references | Franki V. E. (1990) Facing the transitoriness of human existence, "Generations", Vol. 14, Issue 4. | pl |
dc.description.references | Fromm E. (1971) O sztuce miłości, przeł. A. Bogdański, Warszawa, PIW. | pl |
dc.description.references | Fromm E. (1990) Rewolucja nadziei. Ku uszlachetnionej techniologii, "Colloquia Communia" , nr 1-6. | pl |
dc.description.references | Gardner H. (2001) An education fo r the future, Paper presented to The Royal Symposium Convened by Her Majesty, Queen Beatrix, Amsterdam, March 13. www. pz. harvard. edu / Pls / HG | pl |
dc.description.references | Goleman D. (1997) Inteligencja emocjonalna. Sukces w życiu zależy nie tylko od intelektu, lecz od umiejętności kierowania emocjami, Poznań, Wyd. Media Rodzina of Poznań. | pl |
dc.description.references | Goszczyńska M. (1993) Psychologiczne bariery adaptacji do zmian społeczno-ekonomicznych, [w:) Zmiany społeczne. Zagrożenia i wyzwania dla jednostki, Z. Ratajczak (red.), Warszawa, IP PAN. | pl |
dc.description.references | Gruszecka E. (1996a) Trudności w wybaczaniu krzywd osobistych, "Nowiny Psychologiczne" , nr 1. | pl |
dc.description.references | Gruszecka E. (1996b) Zbawienna moc wybaczania, "Charaktery" , XII. | pl |
dc.description.references | Gruszecka E. (1999) Wzorce przeżywania poczucia krzywdy a sprawca krzywdy i wybaczenia, "Czasopismo Psychologiczne" , t. 5, nr 4. | pl |
dc.description.references | Grzywak-Kaczyńska M. (1988) Trud rozwoju, Warszawa, PAX. | pl |
dc.description.references | Guilford J. P. (1964) Podstawowe metody statystyczne w psychologii i pedagogice, Warszawa, PWN. | pl |
dc.description.references | Hanisz J. (1999) Program wczesnoszkolnej zintegrowanej edukacji XXI wieku. Klasy 1-3, Warszawa, WSiP. | pl |
dc.description.references | Heidegger M. (1977) Budować. Mieszkać. Myśleć. Eseje wybrane, tłum. J. Tischner, Warszawa, Czytelnik. | pl |
dc.description.references | Hejnicka-Bezwińska T. (1994) Kryzys pedagogiki, czy kryzys pedagogów, [w:) Ewolucja tożsamości pedagogiki, H. Kwiatkowska (red.), Warszawa, Wyd. IHNOiT. | pl |
dc.description.references | Hejnicka-Bezwińska T. (1997) Tożsamość pedagogiki. Od ortodoksji ku heterogeniczności, Warszawa, Wyd. '69. | pl |
dc.description.references | Hołyst B. (1998) Listy o edukacji, "Forum Oświatowe" , L. Witkowski (red.), nr2. | pl |
dc.description.references | Hudzik J. P. (1999) Sens życia jako wartość w przestrzeni kultury współczesnej, [w:) Wartości i antywartości w kontekście przeobrażeń kultury współczesnej, T. Szkołut (red.), Lublin, Wyd. UMCS. | pl |
dc.description.references | Ingarden R. (1998) Książeczka o człowieku, Kraków, Wyd. Literackie. | pl |
dc.description.references | Jakowicka M. (1983) Stan i potrzeby rozwoju pedagogiki wczesnoszkolnej, Zielona Góra, Wyd. WSP. | pl |
dc.description.references | Jakowicka M. (1990) Praca wychowawcza, [w:) Praca nauczyciela i ucznia w klasach 1-3, M. Lelonek, T. Wróbel (red.), Warszawa, WSiP. | pl |
dc.description.references | Jakowicka M. (1995) Aktualne problemy edukacji wczesnoszkolnej (Podsumowanie i dyskusja), [w:) Współczesne przemiany edukacji wczesnoszkolnej, M. Jakowicka (red.), Zielona Góra, Wyd. WSP. | pl |
dc.description.references | Janion M (1996) Czy będziesz wiedział, co przeżyłeś?, Warszawa, Wyd. Sic. | pl |
dc.description.references | Janowska J. (1993) Samoaktualizacja w teorii i praktyce kształcenia nauczycieli, Lublin, Wyd. UMCS. | pl |
dc.description.references | Jasielska A., Leopold M. A. (2000) Kompetencja a inteligencja emocjonalna - pojęcia tożsame czy różne?, "Forum Oświatowe" , nr 2. | pl |
dc.description.references | Kamiński S. (1986) Jak uporządkować rozmaite koncepcje wartości? [w:] O wartościowaniu w badaniach literackich, S. Sawicki, W. Panas (red.), Lublin, Wyd. KUL. | pl |
dc.description.references | Kasperek E. (1999) Zachowania prozdrowotne nauczycieli, Poznań, Wyd. G&P. | pl |
dc.description.references | Kępiński A. (1994) Rytm życia, Kraków, Wyd. Literackie. | pl |
dc.description.references | Kierkegaard S. (1976) Albo - albo, t. 2., tłum. K. Toeplitz, Warszawa, PWN. | pl |
dc.description.references | Kijowski A. (1985) Dopiski do "Wyzwań" św. Augusta, "W drodze" , nr 3. | pl |
dc.description.references | Klus-Stańska D. (1993) Refleksja pedagogiczna w kształceniu nauczycieli, "Kształcenie Nauczycieli", nr 2 (3). | pl |
dc.description.references | Koć-Seniuch G. (2000) O kształtowaniu kultury komunikacyjnej współczesnego nauczyciela, [w:) Współczesność a kształcenie nauczycieli, H. Kwiatkowska, T. Lewowicki, S. Dylak (red.), Warszawa, Wyd. ITE. | pl |
dc.description.references | Koć-Seniuch G. (2001) Konteksty rozwoju kompetencyjności zawodowej nauczyciela, [w:] Edukacja w perspektywie integracji Europy, M. Ochrnański, T. Sokołowska-Dzioba, A. Pielecki (red.), Warszawa, Wyd. WSP TWP. | pl |
dc.description.references | Kohlberg L., Mayer R. (1993) Rozwój jako cel wychowania, [w:] Spory o edukację. Dylematy i kontrowersje we współczesnych pedagogiach, Z. Kwieciński, L. Witkowski (red.), Warszawa, IBE. | pl |
dc.description.references | Kołakowski L. (2000) Mini - wykłady o maxi - sprawach. Seria trzecia i ostatnia, Kraków, Wyd. Znak. | pl |
dc.description.references | Korzeniecka A. (2000) Nauczyciel jako aktywny obywatel świata, "Edukacja i Dialog" , nr 7. | pl |
dc.description.references | Korzeniecka-Bondar A. (2001) "Homo construens" - wizerunek nauczyciela XXI wieku? [w:] Inspiracje i kierunki myślenia o edukacji w dobie jej reformowania, W. Prokopiuk (red.), Olecko, Wyd. Wszechnica Mazurska. | pl |
dc.description.references | Korzeniecka-Bondar A. (200la) Podmiotowość nauczyciela - ważne zamówienie reformujqcego się systemu edukacji narodowej, [w:] Inspiracje i kierunki myślenia o edukacji w dobie jej reformowania, W. Prokopiuk (red.), Olecko, Wyd. Wszechnica Mazurska. | pl |
dc.description.references | Korzeniecka-Bondar A. (2001b) Cisza jako pomost między światem a sobą samym, [w:] Ku humanistycznej przyszłości świata w nowym stuleciu, Z. Łomny, K. Marcinowska-Łangowska (red.), Opole, Wyd. UO. | pl |
dc.description.references | Korzeniecka-Bondar A. (2002) Ideologie edukacji a dialog nauczyciela z uczniem, [w:] Kreatorzy edukacyjnego dialogu, A. Karpińska (red.), Białystok, Wyd. Trans Humana. | pl |
dc.description.references | Korzeniecka-Bondar A. (2003) Edukacja nauczycieli jako źródło sensu życia - innowacja podyktowana wymogami współczesnej rzeczywistości, "Pedagogika Szkoły Wyższej", nr 20. | pl |
dc.description.references | Korzeniecka-Bondar A. (2003a) Kompetencje emocjonalne nauczyciela - zaniedbany wątek kształcenia, [w:] Rodzice - Dziecko - Nauczyciel. Konteksty edukacyjne, R. Piwowarski (red.), Białystok - Warszawa, IBE. | pl |
dc.description.references | Korzeniecka-Bondar A. (2003b) "Niepełnosprawność egzystencjalna człowieka" - problem współczesnej pedagogiki opiekuńczej, [w:] Współczesne dylematy diagnostyczne i metodyczne w opiece i wychowaniu, J. Nikitorowicz, K. Sawicki, T. Bajkowski (red.), Olecko, Wyd. Wszechnicy Mazurskiej. | pl |
dc.description.references | Kościuch J. (1984) Hierarchie wartości w nerwicach i psychopatii oraz ich zmiany pod wpływem psychoterapii, Warszawa, Wyd. ATK. | pl |
dc.description.references | Kotusiewicz A. A. (1989) Kształcenie nauczycieli a problemy współczesnej edukacji, Warszawa, PWN. | pl |
dc.description.references | Kotusiewicz A. A. (1994) Nauczyciel jako osoba w procesie edukacyjnym, [w:} Ewolucja tożsamości pedagogiki, H. Kwiatkowska (red.), Warszawa, Wyd. IHNOiT. | pl |
dc.description.references | Kotusiewicz A. A. (1995) Nowe kategorie edukacyjne, [w:] Nauczyciel i uczniowie w sytuacjach szkolnych, G. Koć-Seniuch (red.), Białystok, Wyd. Trans Humana. | pl |
dc.description.references | Kotusiewicz A. A, Kwiatkowska H. (1993) Koncepcja pedagogicznego kształcenia nauczycieli - metodologiczna analiza programu, [w:] Pedeutologia - badania i koncepcje metodologiczne, A. A. Kotusiewicz, H. Kwiatkowska, W. Zaczyński (red.), Warszawa, Wyd. UW. | pl |
dc.description.references | Kotusiewicz A. A. (1997) Percepcja przemian edukacyjnych w świadomości nauczycieli, [w:] Źródła inspiracji współczesnej edukacji nauczycielskiej, H. Kwiatkowska, T. Lewowicki (red.), Warszawa, Wyd. ITE. | pl |
dc.description.references | Kotusiewicz A. A. (2000) Problemy uniwersalizmu w pedeutologii, [w:] Współczesność a kształcenie nauczycieli, H. Kwiatkowska, T. Lewowicki, S. Dylak (red.), Warszawa, Wyd. ITE. | pl |
dc.description.references | Kozielecki J. (1980) Koncepcje psychologiczne człowieka, Warszawa, PIW. | pl |
dc.description.references | Kozielecki J. (1998) Człowiek wielowymiarowy, Warszawa, Wyd. "Żak" . | pl |
dc.description.references | Kozielecki J. (1987) Koncepcja transgresyjna człowieka. Analiza psychologiczna, Warszawa, PWN. | pl |
dc.description.references | Kuczyński J. (1976) Homo creator. Wstęp do dialektyki człowieka, Warszawa, KiW. | pl |
dc.description.references | Kupisiewicz C. (2000) Dydaktyka ogólna, Warszawa, Wyd. GRAF PUNKT. | pl |
dc.description.references | Kwaśnica R. (1989) Dwie racjonalności. Ku milczącej wiedzy pedagogicznej, "Forum Oświatowe" , nr 1-2. | pl |
dc.description.references | Kwaśnica R. (1990) Ukryte założenia trzech krytyk. Przyczynek do samowiedzy pedagogii przejścia i pogranicza, [w:] Ku pedagogii pogranicza, Z. Kwieciński, L. Witkowski (red.), Toruń, Wyd. UMK. | pl |
dc.description.references | Kwaśnica R. (1993) Pytanie o nauczyciela, Wrocław, Wyd. UW. | pl |
dc.description.references | Kwiatkowska-Kowal B. (1994) Kształcenie nauczycieli w szkole wyższej. Nowe konteksty, stan, możliwości przeobrażeń, Warszawa, Wyd. "Terra" . | pl |
dc.description.references | Kwiatkowska-Kowal B. (2000) Nauczyciele wobec reformy systemu edukacji w Polsce, [w:] Współczesność a kształcenie nauczycieli, H. Kwiatkowska, T. Lewowicki, S. Dylak (red.), Warszawa, Wyd. ITE. | pl |
dc.description.references | Kwiatkowska H. (1988) Nowa orientacja w kształceniu nauczycieli. Założenia i metody edukacji nauczycielskiej, Warszawa, PWN. | pl |
dc.description.references | Kwiatkowska H. (1990a) Koncepcja przemian systemu edukacji nauczycielskiej, [w:] Nauczyciel. Kształcenie, dokształcanie, doskonalenie i funkcjonowanie w zawodzie, C. Banach, H. Kwiatkowska (red.), Bydgoszcz. | pl |
dc.description.references | Kwiatkowska H. (1990b) Kierunki przemian funkcji zawodowych nauczyciela, "Ruch Pedagogiczny" , nr 1-2. | pl |
dc.description.references | Kwiatkowska H. (1992) Edukacja nauczycielska - identyfikacja współczesnych kierunków przemian, "Edukacja" , nr 2. | pl |
dc.description.references | Kwiatkowska H. (1997) Edukacja nauczycieli. Konteksty. Kategorie. Praktyki, Warszawa, IBE. | pl |
dc.description.references | Kwiatkowska H. (1997a) Źródła inspiracji nowego myślenia o edukacji nauczycielskiej, [w:] Źródła inspiracji współczesnej edukacji nauczycielskiej, H. Kwiatkowska, T. Lewowicki (red.), Warszawa, Wyd. ITE. | pl |
dc.description.references | Kwiatkowska H. (1998) Nauczyciel demokratycznego społeczeństwa - preferencje kwalifikacyjne, [w:] Edukacja nauczycielska w perspektywie wymagań zmieniającego się świata, A. Siekam-Tylikowska, H. Kwiatkowska, S. M. Kwiatkowski (red.), Warszawa, Wyd. "Żak" . | pl |
dc.description.references | Kwiatkowska H. (2000a) Kształcenie nauczycieli a nowe sposoby uczenia się, [w:] Współczesność a kształcenie nauczycieli, H. Kwiatkowska, T. Lewowicki, S. Dylak (red.), Warszawa, Wyd. ITE. | pl |
dc.description.references | Kwiatkowska H. (2001) Potrzeby nowego usytuowania nauczyciela w kulturze a problem nauczycielskiej tożsamości, [w:] Rozwój pedagogiki ogólnej. Inspiracje i ograniczenia kulturowe oraz poznawcze, A. Bogaj (red.), Warszawa - Kielce, IBE. | pl |
dc.description.references | Kwiatkowska H. (2002) Komunikowanie się nauczyciela z uczniem w sytuacji niepowodzenia, "Edukacja" , nr 1. | pl |
dc.description.references | Kwiatkowska H. (2003) Ontologia działania pedagogicznego inspiracją kształcenia nauczycieli, [w:] Problemy współczesnej pedeutologii. Teoria - praktyka - perspektywy, D. Ekiert-Oldroyd (red.), Katowice, Wyd. UŚ. | pl |
dc.description.references | Kwieciński Z. (1990) Pedagogika i edukacja wobec wyzwania kryzysu i gwałtownej zmiany społecznej, [w:] Ku pedagogii pogranicza, Z. Kwieciński. L. Witkowski (red.), Toruń, Wyd. UMK. | pl |
dc.description.references | Kwieciński Z. (1993) Mimikra czy sternik? Dramat pedagogiki w sytuacji przesilenia formacyjnego, [w:] Spory o edukacjię. Dylematy i kontrowersje we współczesnych pedagogiach, Z. Kwieciński, L. Witkowski (red.), Warszawa, IBE. | pl |
dc.description.references | Kwieciński Z. (1998) Struktura i treść odpowiedzialności nauczycielskiej i pedagogicznej. Zarys problematyki, [w:] Odpowiedzialność jako wartość i problem edukacyjny, A. Tchorzewski (red.), Bydgoszcz, Wyd. "WERS" . | pl |
dc.description.references | Kwieciński Z. (1998a) Zmienić kształcenie nauczycieli, [w:] Edukacja nauczycielska w perspektywie wymagań zmieniającego się świata. A. Siemak-Tylikowska, H. Kwiatkowska, S. M. Kwiatkowski, Warszawa, Wyd. "Żak". | pl |
dc.description.references | Kwieciński Z. (1998b) Edukacja wobec nadziei i zagrożeń współczesności, Referat wygłoszony na III Ogólnopolskim Zjeździe Pedagogicznym w Poznaniu. | pl |
dc.description.references | Kwieciński Z. (2000) Tropy - ślady -próby. Studia i szkice z pedagogii pogranicza, Poznań - Olsztyn, Wyd. Edytor. | pl |
dc.description.references | Lazarus R. S. (1982) Thoughts on the relation betwen emotion and cognition, "American Psychologist" , 37. | pl |
dc.description.references | Lazarus R. S. (1984) On the primacy of cognition, "American Psychologist" , 39. | pl |
dc.description.references | Lazarus R. S. (1991) Emotion and adaptation, New York: Oxford University Press. | pl |
dc.description.references | Lazarus R. S. (1999a) Ocena poznawcza, [w:] Natura emocji, P. Ekman, R. Davidson (red.), przeł. B. Wojciszke. Gdańsk, Wyd. GWP. | pl |
dc.description.references | Lazarus R. S. (1999b) Znaczenie a rozwój emocjonalny, [w:] Natura emocji, P. Ekman, R. Davidson (red.), przeł. B. Wojciszke. Gdańsk, Wyd. GWP. | pl |
dc.description.references | Levenson R. W. (1999) Funkcjonalne podejście do ludzkich emocji, [w:] Natura emocji, P. Ekman, R. Davidson (red.), przeł. B. Wojciszke. Gdańsk, Wyd. GWP. | pl |
dc.description.references | Lewicka M. (1993) Aktor czy obserwator. Psychologiczne mechanizmy odchyleń od racjonalności w myśleniu potoczny, Warszawa - Olsztyn, Wyd. PTP. | pl |
dc.description.references | Lewowicki T. (1985) Niektóre tendencje w zakresie kształcenia nauczycieli, "Ruch Pedagogiczny" , nr 5. | pl |
dc.description.references | Lewowicki T. (1988) Proces kształcenia w szkole wyższe, Warszawa, PWN. | pl |
dc.description.references | Lewowicki T. (1990) O makrospołecznych uwarunkowaniach uspołecznienia edukacji, "Edukacja" nr l. | pl |
dc.description.references | Lewowicki T. (1994) Problemy teorii i praktyki pedagogiki wczesnoszkolnej, [w:] Teoretyczne odniesienia i praktyczne rozwiązania w pedagogice wczesnoszkolnej, S. Palka (red.), Katowice, Wyd. Śląsk. | pl |
dc.description.references | Lewowicki T. (1995) Przemiany edukacji a pedagogika wczesnoszkolna, [w:] Współczesne przemiany edukacji wczesnoszkolnej, M. Jakowieka (red.), Zielona Góra, Wyd. WSP. | pl |
dc.description.references | Lewowicki T. (2000) Światowe tendencje a stan i perspektywy edukacji wczesnoszkolnej w Polsce, [w:] Kształcenie wczesnoszkolne na przełomie tysiącleci, W. Puślecki (red.), Warszawa, Wyd. OWP "Adam" . | pl |
dc.description.references | Łobocki M. (1994) Niektóre dezyderaty w sprawie kształcenia pedagogicznego nauczycieli, [w:] Niektóre aspekty porównawcze edukacji nauczycielskiej, Z. Jasiński (red.), Opole, Wyd. UO. | pl |
dc.description.references | Łobocki M. (1999) Trzy wymiary nauczyciela akademickiego w kształceniu pedagogicznym, [w:] Nauczyciele akademiccy w procesie kształcenia pedagogów, K. Duraj-Nowakowa (red.), Kraków - Łowicz, Wyd. Impuls. | pl |
dc.description.references | Łomny Z. (1991) Homo fidens, [w:] Pedagogika, Zeszyty Naukowe WSP w Opolu, nr XXIII. | pl |
dc.description.references | Łukaszewski W. (1984) Szanse rozwoju osobowości, Warszawa, Wyd. KiW. | pl |
dc.description.references | Markus H. (1993) Ja w myśli i pamięci, [w:] Poznanie - afekt - zachowanie, T. Mauszewski (red.), Warszawa, PWN. | pl |
dc.description.references | Maruszewski T. (2001) Psychologia poznania, Gdańsk, Wyd. GWP. | pl |
dc.description.references | Maruszewski T., Ścigała E. (1998) Emocje - Aleksytymia - Poznanie, Poznań, Wyd. Fundacji Humaniora. | pl |
dc.description.references | Maslow A. H. (1986) W stronę psychologii istnienia, Warszawa, PAX. | pl |
dc.description.references | Matusewicz Cz. (1975) Psychologia wartości, Warszawa - Poznań, PWN. | pl |
dc.description.references | Mazur M. (1967) Victor E. Franki i logoterapia, "Znak" , nr 1. | pl |
dc.description.references | Mądrzycki T. (1996) Osobowość jako system tworzący i realizujący plany, Gdańsk, Wyd. GWP. | pl |
dc.description.references | McGinnis A. L. (1993) Sztuka przyjaźni, Warszawa, Wyd. "Vocatio". | pl |
dc.description.references | Meighan R. (1993) Socjologia edukacji, Toruń, Wyd. UMK. | pl |
dc.description.references | Melosik Z. (1995) Współczesne amerykańskie spory edukacyjne, Poznań, Wyd. UAM. | pl |
dc.description.references | Mestrović S. G. (1997) Postemocional society, London, Sage Publ. | pl |
dc.description.references | Mizerek H. (1999) Edukacja nauczycielska wobec wyzwań ponowoczesności, "Edukacja" , nr 2. | pl |
dc.description.references | Mizerek H. (2000) Alternatywne sposoby myślenia o nauczycielu i jego edukacji: pytania do badaczy i edukatorów, [w:] Alternatywy myślenia o/dla edukacji, Z. Kwieciński (red.), Warszawa, IBE. | pl |
dc.description.references | Kwiatkowska H. (2000) Akademickie kształcenie nauczycieli w dziesięć lat po przełomie formacyjnym, "Ruch Pedagogiczny" , nr 1-2. | pl |
dc.description.references | Mizińska J. (1997) Organizująca siła miłości. Z antropologii filozoficznej Michała Bachtina, [w:) Antropologia filozoficzna i aksjologiczne problemy współczesności, T. Szkołut (red.), Lublin, Wyd. UMCS. | pl |
dc.description.references | Mizińska J. (1998) Depresja pedagogiczna, "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja" , nr 4. | pl |
dc.description.references | Mizińska J. (1999) Obojętność, [w:) Wartości i antywartości w kontekście przeobrażeń kultury wsp6łczesnej, T. Szkołut (red.), Lublin, Wyd. UMCS. | pl |
dc.description.references | Molesztak A., Tchorzewski A., Wołoszyn W. (1996) W kręgu wartości moralnych nauczyciela, Warszawa, WSP TWP. | pl |
dc.description.references | Morawski S. (1998) Listy o edukacji, "Forum Oświatowe" , L. Witkowski (red.), nr 2. | pl |
dc.description.references | Mounier E. (1964) Wprowadzenie do egzystencjalizm6w, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Możliwości rozwijania i wykorzystywania teoretycznej wiedzy pedagogicznej, (1995) S. Palka (red.), Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego, Zeszyt 22, Kraków. | pl |
dc.description.references | Murzyn A. (1999) Filozofia edukacji u schyłku XX wieku, Kraków, Wyd. Impuls. | pl |
dc.description.references | Natura emocji, (1999) P. Ekman, R. Davidson (red.), przeł. B. Wojciszke. Gdańsk, Wyd. GWP. | pl |
dc.description.references | Nauczyciele akademiccy w procesie kształcenia pedagog6w, (1999) K. Duraj-Nowakowa (red.), Kraków - Łowicz, Wyd. Impuls. | pl |
dc.description.references | Niemiec J. (1997) O profesjonalizm w działaniach edukacyjnych, [w:) Myśl pedeutologiczna i działania nauczyciela, A. A. Kotusiewicz, G. Koć-Seniuch, J. Niemiec (red.), Warszawa - Białystok, Wyd. "Żak". | pl |
dc.description.references | Niemiec J. (1998) Cywilizacyjne intencje w kształceniu nauczycieli, [w:) Edukacja nauczycielska w perspektywie wymagań zmieniającego się świata, A. Siekam-Tylikowska, H. Kwiatkowska, S. M. Kwiatkowski (red.), Warszawa, Wyd. "Żak" . | pl |
dc.description.references | Nowicka-Kozioł K. (1997) Odpowiedzialność w świetle współczesnego humanizmu, Warszawa, Wyd. WSP. | pl |
dc.description.references | Nowocień J. (2000) Postawa prozdrowotna nauczycieli wobec zagrożeń współczesności, [w:) Wsp6łczesność a kształcenie nauczycieli, H. Kwiatkowska, T. Lewowicki, S. Dylak (red.), Warszawa, Wyd. ITE. | pl |
dc.description.references | Nowotniak J. (2003) Kulturowy wymiar gospodarowania przestrzenią szkoły - obrazy i urojenia, "Zeszyty Naukowe Forum Młodych Pedagogów przy KNP" , M. Gańko-Karwowska, L. Marek (red.), Zeszyt 7, Szczecin. | pl |
dc.description.references | Obuchowski K. (1987) Psychologiczne aspekty orientacji temporalnej, [w:) Stosunek do czasu w różnych strukturach kulturowych, Z. Cackowski, J. Wojczakowski (red.), Warszawa, PAN. | pl |
dc.description.references | Obuchowski K.(1993) Człowiek intencjonalny, Warszawa, PWN. | pl |
dc.description.references | Okoń W. (1988) Kształcenie nauczycieli w Polsce - stan i kierunki przebudowy, Warszawa - Kraków, PWN. | pl |
dc.description.references | Okoń W. (1991) Rzecz o edukacji nauczycieli, Warszawa, Wyd. WSiP. | pl |
dc.description.references | Olbrycht K. (1995) Odpowiedzialność pedagoga, [w:] Edukacja aksjologiczna, t. 2., K. Olbrycht (red.), Katowice, Wyd. UŚ. | pl |
dc.description.references | Olbrycht K. (1997) Wartości a wychowanie, [w:] Pedagogika ogólna. Problemy aksjologiczne, T. Kukołowicz, M. Nowak (red.), Lublin, Wyd. KUL. | pl |
dc.description.references | Oleś P. (1989) Wartościowanie a osobowość. Psychologiczne badania empiryczne, Lublin, Wyd. KUL. | pl |
dc.description.references | Palka S. (1989) Teoria pedagogiczna a praktyczne doświadczenia nauczycieli, Warszawa, WSiP. | pl |
dc.description.references | Palka S. (1999) Pedagogika w stanie tworzenia, Kraków, Wyd. UJ. | pl |
dc.description.references | Palka S. (2000) Obszary wiedzy nauczycieli klas początkowych, [w:] Kształcenie wczesnoszkolne na przełomie tysiącleci, W. Puślecki (red.), Warszawa, Wyd. OWP "Adam" . | pl |
dc.description.references | Palka S. (2003) Pedeutologia w perspektywie badawczej pedagogiki, [w:] Problemy współczesnej pedeutologii. Teoria -praktyka -perspektywy, D. Ekiert-Oldroyd (red.), Katowice, Wyd. UŚ. | pl |
dc.description.references | Panek W. (1982) Uwarunkowania przestępczości w kategoriach sensu życia, [w:] Problemy resocjalizacji dzieci i młodzieży, Białystok, Wyd. Filia UW. | pl |
dc.description.references | Panek W. (1983) O potrzebie eksponowania sensu życia w wychowaniu młodzieży, "Przegląd Oświatowo-Wychowawczy" , Wyd. ODN Białystok. | pl |
dc.description.references | Panek W. (1986a) Sens życia jako główny regulator w normalnym zachowaniu młodzieży, "Białostocczyzna" , nr 1. | pl |
dc.description.references | Panek W. (1986b) Brak sensu życia jako regulator w normalnym zachowaniu się dzieci i młodzieży, "Białostocczyzna" , nr 2. | pl |
dc.description.references | Panek W. (1988) Znaczenie i cena miłości w rodzinie, "Przegląd Oświatowo-Wychowawczy" nr l, Wyd. ODN Białystok. | pl |
dc.description.references | Panek W. (1994) Obraz własnej osoby nauczycieli z małych miast i wsi w świetle Skali Samooceny W H. Pittsa, [w:] Wyznaczniki powodzeń edukacyjnych, A. Karpińska (red.), Olecko, Oficyna Wydawnicza MWN. | pl |
dc.description.references | Panek W. (2002) Autokreacja - właściwość istotna człowieka XXI wieku, [w:] Kreatorzy edukacyjnego dialogu, A. Karpińska (red.), Białystok, Wyd. Trans Humana. | pl |
dc.description.references | Petrowa-Wasilewicz A. (1997) Świat jako nieustająca balanga, "Wieź", nr 2 . | pl |
dc.description.references | Pilch T. (1998) Zasady badań pedagogicznych, Warszawa, Wyd. "Zak" . | pl |
dc.description.references | Plaskowska B. (1995) Umiejętność organizowania pracy własnej uczniów klas początkowych warunkiem " budowania siebie" [w:] Współczesne przemiany edukacji wczesnoszkolnej, M. Jakowicka (red.), Zielona Góra, Wyd. WSP. | pl |
dc.description.references | Płużek Z. (1997) Samobójstwo jako wyraz autoagresji, [w:] Wy brane zagadnienia z psychologii osobowości, P. Oleś (red.), Lublin, Wyd. KUL. | pl |
dc.description.references | Pogranicza pedagogiki i nauk pomocniczych, (2004), S. Palka (red.), Kraków, Wyd. UJ. | pl |
dc.description.references | Popek R. (1990) Sylwetka psychologiczna dziecka w młodszym wieku szkolnym, [w:] Praca nauczyciela i ucznia w klasach 1-3, M. Lelonek, T. Wróbel (red.), Warszawa, WSiP. | pl |
dc.description.references | Popielski K. (1987) Tezy o sensie życia, [w:] Człowiek - pytanie otwarte, K. Popielski (red.), Lublin, Wyd. KUL. | pl |
dc.description.references | Popielski K. (1987a) "Sens" i "wartość" życia jako kategorie antropologiczno-psychologiczne, [w:] Człowiek - pytanie otwarte, K. Popielski (red.), Lublin, Wyd. KUL. | pl |
dc.description.references | Popielski K. (1987b) "Wymiar ludzki"- znaczące odkrycie współczesnej psychologii, [w:] Człowiek - pytanie otwarte, K. Popielski (red.), Lublin, Wyd. KUL. | pl |
dc.description.references | Popielski K. (1987c) Logoteoria i logoterapia w kontekście psychologii współczesnej, [w:] Człowiek - pytanie otwarte, K. Popielski (red.), Lublin, Wyd. KUL. | pl |
dc.description.references | Popielski K. (1994) Noetyczny wymiar osobowości. Psychologiczna analiza poczucia sensu życia, Lublin, Wyd. KUL. | pl |
dc.description.references | Popielski K. (1996) Doświadczenie sensu i jego znaczenie dla egzystencji. Człowiek - wartości - sens, K Popielski (red.), Lublin, Wyd. KUL. | pl |
dc.description.references | Popielski K. (1996) Miejsce i znaczenie wartości w procesie bycia i stawania się człowiekiem (VIII tez do dyskusji), [w:] Człowiek - wartość - sens. Studia z psychologii egzystencji, K Popielski (red.), Lublin, Wyd. KUL. | pl |
dc.description.references | Popielski K. (1996a) Wartości i ich znaczenie w życiu ludzi, [w:] Człowiek - wartość sens. Studia z psychologii egzystencji, K. Popielski (red.), Lublin, Wyd. KUL. | pl |
dc.description.references | Popielski K. (1999) Noetyczny wymiar osobowości i jego znaczenie dla procesów wychowania i pedagogiki, [w:] Dzieci i młodzież wobec zagrożeń dzisiejszego świata, M. Dudzikowa, T. Borowska (red.), Poznań, Wyd. "Eruditus". | pl |
dc.description.references | Popielski K., Wolicki M. (1987) Antropologiczno-filozoficzne podstawy analizy egzystencjalnej i niektóre jej aplikacje do teorii osobowości, [w:] Człowiek - pytanie otwarte, Lublin, Wyd. KUL. | pl |
dc.description.references | Popławska A. (2003) Studenci o klimacie szkoły wyższej w dobie innowacyjności. O potrzebie kształtowania pozytywnego klimatu społecznego uczelni, "Pedagogika Szkoły Wyższej", nr 20. | pl |
dc.description.references | Praca nauczyciela i ucznia w klasach 1-3, M. Lelonek, T. Wróbel (red.), Warszawa, WSiP. | pl |
dc.description.references | Problemy współczesnej pedeutologii. Teoria - praktyka - perspektywy, (2003), D. Ekiert-Oldroyd (red.), Katowice, Wyd. UŚ. | pl |
dc.description.references | Prokopiuk W. (1998) Samokształcenie nauczycieli w kontekście humanistycznego paradygmatu rozwoju człowieka, Warszawa, Wyd. '69. | pl |
dc.description.references | Prokopiuk W. (2000) Człowiek jako kategoria filozoficzno-pedagogiczna w pracy współczesnego nauczyciela, [w:] O nowy humanizm w edukacji, J. Gajda (red.), Kraków, Wyd. Impuls. | pl |
dc.description.references | Prokopiuk W. (2000a) O potrzebie i podstawach rozwoju nauczyciela jako etosowego humanisty, [w:] O człowieka w człowieku - epokowa rola nauki, sztuki, techniki i kultury w urzeczywistnianiu tego wyzwania, Z. Łomny (red.), Opole, Wyd. UO. | pl |
dc.description.references | Prokopiuk W. (2000b) o istocie kryzysów rozwoju zawodowego nauczycieli u progu XXI wieku (próba zarysowania pola problemowego), Iw:] Problemy pedeutologii na przełomie XX i XXI wieku, Z. Jasiński, T. Lewowicki (red.), Opole, Wyd. UO. | pl |
dc.description.references | Prokopiuk W. (2000c) Szanse urzeczywistniania idei humanizacji procesu kształcenia przez nauczycieli u schyłku XX wieku, Iw:] Współczesność a kształcenie nauczycieli, H. Kwiatkowska i in. (red.), Warszawa, Wyd. ITE. | pl |
dc.description.references | Prokopiuk W. (2001) Rzecz o paradygmacie humanistycznym w akademickiej edukacji nauczycieli, [w:] Pedagogika u progu trzeciego tysiąclecia, A. Nalaskowski, K. Rubacha (red.), Toruń, Wyd. UMK. | pl |
dc.description.references | Prokopiuk W. (2002a) Kreowanie koncepcji człowieczeństwa na miarę naszych czasów - priorytetowe wyzwanie edukacji (edukacji międzykulturowej), [w:] Międzygeneracyjna transmisja dziedzictwa kulturowego. Społeczno-kulturowe wymiary przekazu, J. Nikitorowicz, J. Halicki, J. Muszyńska (red.), Białystok 2003, Wyd. Trans Humana. | pl |
dc.description.references | Prokopiuk W. (2002b) Nauczyciel akademicki jako współtwórca kształcenia pedagogów w uniwersytecie, [w:] Edukacja w dialogu i reformie, A. Karpińska (red.), Białystok, Wyd. Trans Humana. | pl |
dc.description.references | Prokopiuk W. (2003) Obraz nauczyciela w kontekście reformującego się systemu edukacji narodowej, [w:] Dziecko - Nauczyciel - Rodzice. Konteksty edukacyjne. R. Piwowarski (red.), Białystok - Warszawa, IBE. | pl |
dc.description.references | Prokopiuk W. (2003a) W kręgu orientacji aksjologicznych współczesnych nauczycieli, [w:] Kultura - wartości - kształcenia. Księga dedykowana Profesorowi Januszowi Gajdzie, D. Kulinowski (red.), Toruń, Wyd. A. Marszałek. | pl |
dc.description.references | Puślecki W. (2000) Upełnomocnienie uczniów w procesie kształcenia wczesnoszkolnego, Iw:] Kształcenie wczesnoszkolne na przełomie tysiącleci, W. Puślecki (red.), Warszawa, Wyd. OWP "Adam" . | pl |
dc.description.references | Puzynina J. (1992) Język wartości, Warszawa, PWN. | pl |
dc.description.references | Reykowski J. (1968) Eksperymentalna psychologia emocji, Warszawa, KiW. | pl |
dc.description.references | Reykowski J. (1986) Motywacja, postawy społeczne a osobowość, Warszawa, PWN. | pl |
dc.description.references | Reykowski J. (1992) Procesy emocjonalne. Motywacja. Osobowość, Warszawa, PWN. | pl |
dc.description.references | Ringel E. (1987) Gdy życie traci sens. Rozważania o samobójstwie, Szczecin, Wyd. Glob. | pl |
dc.description.references | Rogers C. R. (1961) On Becoming a Person, Boston. | pl |
dc.description.references | Rogers C. R. (1988) O bardziej humanistyczną naukę o osobie ludzkiej, "Nowiny Psychologiczne" , nr 1. | pl |
dc.description.references | Rokeach M. (1973) The nature of human value,. New York: Free Press. | pl |
dc.description.references | Rumiński A. (1995) Dążenia młodzieży do życia wartościowego, Iw:] Edukacja i rozwój. Jaka szkoła? Jaki nauczyciel? Jakie wychowanie? A. Jopkiewicz (red.), Kielce, Wyd. ITE. | pl |
dc.description.references | Rusiecki J. (1999) Nauczyciele okresu transformacji - próba diagnozy zawodu, Olsztyn. Wyd. WSP. | pl |
dc.description.references | Rutkowiak J. (1986) Metodologiczna sytuacja pedagogiki a modele kształcenia nauczycieli, "Ruch Pedagogiczny" nr 3 (część I), nr 5-6 (część II). | pl |
dc.description.references | Rutkowiak J. (1997) Chaos i porządek jako wymiary funkcjonowania nauczyciela, [w:] Źródła inspiracji współczesnej edukacji nauczycielskiej, H. Kwiatkowska, T. Lewowicki (red.), Warszawa, Wyd. ITE. | pl |
dc.description.references | Rutkowiak J. (1998) Wielość i redukcyjność jako wymiary kultury współczesnej a pytania o kształcenie nauczycieli, [w:] Edukacja nauczycielska w perspektywie wymagań zmieniającego się świata, A. Siekam-Tylikowska, H. Kwiatkowska, S. M. Kwiatkowski (red.), Warszawa, Wyd. "Zak" . | pl |
dc.description.references | Rutkowiak J. (2000) Nauczyciel w wieloznaczności wolności a jego uczenie się od outsiderów, [w:] Współczesność a kształcenie nauczycieli, H. Kwiatkowska, T. Lewowicki, S. Dylak (red.), Warszawa, Wyd. ITE. | pl |
dc.description.references | Saarni C. (1999) Kompetencja emocjonalna i samoregulacja w dzieciństwie, [w:] Rozwój emocjonalny a inteligencja emocjonalna, P. Salovey, D. J. Sluter (red.), przeł. M. Karpiński, Poznań, Wyd. Rebis. | pl |
dc.description.references | Samek T. (1991) Ryzyko otwartości, "Nowiny Psychologiczne" , nr 3/ 4. | pl |
dc.description.references | Sartre J. P. (1957) Egzystencjalizm jako humanizm. Marksizm i egzystencjalizm, tłum. A. Rudzińska i J. Krajewski, Warszawa, KiW. | pl |
dc.description.references | Sartre J. P. (1969) Le existentialisme est un humanizme, [w:] Materializm historyczny - etyka, A. Ochocki, S. Sarnowski (red.), Warszawa, PWN. | pl |
dc.description.references | Schiller F. (1972) Listy o estetycznym wychowaniu człowieka, Warszawa, Czytelnik. | pl |
dc.description.references | Seligman M. (2000) Co możesz zmienić, a czego nie możesz (ucząc się akceptować siebie). Poradnik skutecznego samodoskonalenia, Poznań, Wyd. Media Rodzina of Poznań. | pl |
dc.description.references | Sędak G. (1991) Jak ludzie radzą sobie z sytuacjami, na które nie ma rady? [w:] Złudzenia, które pozwalają żyć, M. Kofta, T. Szustrowa (red.), Warszawa, PWN. | pl |
dc.description.references | Sędak G. (1995) Bezradność intelektualna w szkole, Warszawa, Wyd. lP. | pl |
dc.description.references | Sęk H. (2000) Wypalenie zawodowe u nauczycieli. Uwarunkowania i możliwości zapobiegania, [w:] Wypalenie zawodowe. Przyczyny. Mechanizmy. Zapobieganie, H. Sęk (red.), Warszawa, PWN. | pl |
dc.description.references | Siwiak-Kobayashi M. M. (1987) Problemy noogenne w nerwicach, [w:] Człowiek pytanie otwarte, K. Popielski (red.), Lublin, Wyd. KUL. | pl |
dc.description.references | Skinner B. F. (1978) Poza wolnością i godnością, Warszawa, PIW. | pl |
dc.description.references | Sokołowska M. (1980) Granice medycyny, Warszawa, Wyd. Wiedza Powszechna. | pl |
dc.description.references | Społeczno-kulturowe konteksty edukacji nauczycieli i pedagogów, (2003) H. Kwiatkowska, T. Lewowicki (red.), Warszawa, Wyd. WSP ZNP w Warszawie. | pl |
dc.description.references | Stach R., Zięba A. (1992) Człowiek, depresja, terapia, Kraków, Wyd. "Secesja" . | pl |
dc.description.references | Starzyńska-Kościuszko E. (1996) Filozoficzne koncepcje człowieka, Warszawa, Wyd. WSP. | pl |
dc.description.references | Suchodolski B. (1980) Kim jest człowiek, Warszawa, Wyd. Wiedza Powszechna. | pl |
dc.description.references | Suchodolski B. (1982) Kształt życia, Warszawa, Nasza Księgarnia. | pl |
dc.description.references | Suchodolski B., Wojnar I. (1988) Humanizm i edukacja humanistyczna. Wybór tekstów, Warszawa, WSiP. | pl |
dc.description.references | Szczepański J. (1984) Sprawy ludzkie, Warszawa, Czytelnik. | pl |
dc.description.references | Szkudlarek T. (1993) Pedagogie amerykańskiego postmodernizmu: edukacja wobec kulturowego przełomu, [w:] Spory o edukację. Dylematy i kontrowersje we współczesnych pedagogiach, Z. Kwieciński, L. Witkowski (red.), Warszawa, IBE. | pl |
dc.description.references | Szkudlarek T. (1994) Pedagogika: pytania pierwsze, [w:] Ewolucja tożsamości pedagogiki, H. Kwiatkowska (red.), Warszawa, IHNOiT. | pl |
dc.description.references | Szkudlarek T., Śliwerski B. (1992) Wy zwania pedagogiki krytycznej i antypedagogiki, Kraków, Wyd. Impuls. | pl |
dc.description.references | Szpiter M. (1998) Aksjologiczne aspekty kształcenia nauczycieli edukacji wczesnej, [w:] Dylematy wczesnej edukacji, D. Klus-Stańska. M. Suświłło (red.), Olsztyn, Wyd. WSP. | pl |
dc.description.references | Szyszkowska M. (1998a) Listy o edukacji, "Forum Oświatowe" , L. Witkowski (red.), nr 2. | pl |
dc.description.references | Szyszkowska M. (1998b) W poszukiwaniu sensu życia, Warszawa, Wyd. Twój Styl. | pl |
dc.description.references | Szyszkowska M. (2001) Niezbędność zmiany świadomości człowieka XXI wieku, [w:] Dylematy etyczne dnia dzisiejszego i przyszłości, I. Wojnar (red.), Warszawa, Wyd. Elipsa. | pl |
dc.description.references | Śpiewak A. (1982) Wybrane problemy teorii wartości, [w:] Człowiek i świat wartości, J. Lipiec (red.), Kraków, KAW. | pl |
dc.description.references | Tchorzewski A. M. (1995) Pedagogika ogólna czy metapedagogika?, [w:] Pedagogika ogólna. Tradycja - teraźniejszość - nowe wyzwania, T. Hejnicka-Bezwińska (red.), Bydgoszcz, Wyd. WSP. | pl |
dc.description.references | Tchorzewski A. M. (1998) Oczekiwania i rozczarowania studentów wobec szkoły wyższej, "Pedagogika Szkoły Wyższej", nr 11/12. | pl |
dc.description.references | Tchorzewski A. M. (1999) Nauczyciele w sytuacji konfliktu wartości, [w:] Edukacja wobec dylematów moralnych współczesności, F. Adamski, A. M. Tchorzewski (red.), Kraków, Wyd. UJ. | pl |
dc.description.references | Teoretyczne odniesienia i praktyczne rozwiązania w pedagogice wczesnoszkolnej, (1994) S. Palka (red.), Katowice, Wyd. Śląsk. | pl |
dc.description.references | Tischner J. (1975) Świat ludzkiej nadziei, Kraków, Wyd. Znak. | pl |
dc.description.references | Toffler A. (1998) Fala za falą, "Gazeta Wyborcza" , 24-26 XII. | pl |
dc.description.references | Treści kształcenia w szkole wyższej, (1983) J. Bogusz, T. Lewowicki, J. Zakrzewski (red.), Warszawa, Wyd. WAP - IPNPT i SzW. | pl |
dc.description.references | Wartości: etyka i estetyka. Antologia tekstów filozoficznych, (1991) S. Jedynak (red.), Wrocław, Ossolineum. | pl |
dc.description.references | Więckowski R. (2000) Współczesna koncepcja integracji edukacji wczesnoszkolnej, [w:] Kształcenie wczesnoszkolne na przełomie tysiącleci, W. Puślecki (red.), Warszawa, Wyd. OWP "Adam" . | pl |
dc.description.references | Witkowski L. (1997) Kwadratura aksjologicznego AIDS w pedagogice albo rzecz o czterech rehabilitacjach. [w:] Edukacja wobec sporów o (po)nowoczesność. Warszawa. IBE. | pl |
dc.description.references | Witkowski L. (1997a) Ambiwalencja jako kategoria dla socjologii edukacji. [w:] Edukacja wobec sporów o (po)nowoczesność. Tegoż. Warszawa. IBE. | pl |
dc.description.references | Witkowski L. (2000) W poszukiwaniu mądrości. [w:] Edukacja i humanistyka. Nowe konteksty dla nowoczesnych nauczycieli. Warszawa. IBE. | pl |
dc.description.references | Witkowski L. (2000a) Rozwój i tożsamość w cyklu życia. Studium koncepcji Erika H. Eriksona. Toruń. Wyd. WIT - GRAF. | pl |
dc.description.references | Witkowski L. H. Kwiatkowska (1994) Pytanie o pedagogikę: płaszczyzny sporu. [w:] Ewolucja tożsamości pedagogiki. H. Kwiatkowska (red.). Warszawa, IHNOiT. | pl |
dc.description.references | Wobec wartości. (1992) D. von Hilderbrandt. J. Tischner (red.) Poznań. Wyd. "W drodze" . | pl |
dc.description.references | Wojciszke B. (1983) Mechanizmy wpływu struktury ja na zachowanie. [w:] Poznawcze regulatory funkcjonowania społecznego. J. Jarymowicz. Z. Smoleńska (red.). Wrocław. Ossolineum. | pl |
dc.description.references | Wojciszke B. (1997) Produktywność i godność jako wartości etyczne współczesnego społeczeństwa polskiego. [w:] Polacy na progu ..., J. Brzeziński. Z. Kwieciński (red.). "Forum Oświatowe" . nr 1-2. | pl |
dc.description.references | Wojnar I. (1991) Nauczyciel - potrzebny inaczej. [w:] Edukacja nauczycielska wobec zmiany społecznej. H. Kwiatkowska (red.). Warszawa. PTP. | pl |
dc.description.references | Wojnar I. (2000) Humanistyczna pedagogika - w nieprzyjaznym otoczeniu. [w:] O nowy humanizm w edukacji. J. Gajda (red.). Kraków. Wyd. Impuls. | pl |
dc.description.references | Wołodźko E. (2000) Kompetencja komunikacyjna nauczycieli i uczniów warunkiem demokratyzacji życia szkoły. [w:] Współczesność a kształcenie nauczycieli. H. Kwiatkowska. T. Lewowicki. S. Dylak (red.). Warszawa. Wyd. ITE. | pl |
dc.description.references | Wołodźko E. (1999) Komunikacja interpersonalna jako istota procesu edukacyjnego. "Edukacja" . nr 2. | pl |
dc.description.references | Wołoszyn S. (1998) Jak kształcić nauczycieli? [w:] Edukacja nauczycielska w perspektywie wymagań zmieniającego się świata. A. Siekam-Tylikowska. H. Kwiatkowska. S. M. Kwiatkowski (red.). Warszawa. Wyd. "tak" . | pl |
dc.description.references | Woynarowska B. (1989) Filozofia zdrowia końca XX wieku a szkoła. "Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne" . nr 7-8. | pl |
dc.description.references | Wragg E. C. (1999) Trzy wymiary programu. tłum. K. Kruszewski. Warszawa. WSiPS.A. | pl |
dc.description.references | Współczesne przemiany edukacji wczesnoszkolnej. (1995) M. Jakowicka (red.). Zielona Góra. Wyd. WSP. | pl |
dc.description.references | Współczesność a kształcenie nauczycieli. (2000) H. Kwiatkowska. T. Lewowicki, S. Dylak (red.). Warszawa. Wyd. ITE. | pl |
dc.description.references | Zyss T., Boroń J. (1994) Świat gier komputerowych - zagrożenia dla zdrowia psychicznego, [w:] Psychiatria a ekologia, K. Czuma (red.), Katowice. | pl |
dc.description.references | Żechowska B. (1984) Współczesne koncepcje modelowe kształcenia nauczycieli, "Kwartalnik Pedagogiczny" nr 3. | pl |
dc.description.references | Żuchalewska K. (1998) Dylematy kształcenia i kompetencji zawodowych nauczycieli wobec zmiany społecznej, [w:] Dylematy wczesnej edukacji, D. Klus-Stańska, M. Suświłło (red.) , Olsztyn, Wyd. WSP. | pl |
dc.description.references | Żukowska Z. (1998) Pedagogika humanistyczna a przygotowanie nauczycieli do edukacji zdrowotnej i edukacji sportowej młodzieży, [w:] Edukacja nauczycielska w perspektywie wymagań zmieniającego się świata, A. Siekam-Tylikowska, H. Kwiatkowska, S. M. Kwiatkowski (red.), Warszawa, "Żak". | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (STH) Książki/Rozdziały (WNoE) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
A_Korzeniecka_Bondar_Nauczyciel_edukacji_wczesnoszkolnej.pdf | 6,21 MB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)