REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/16265
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorSołbut, Agnieszka-
dc.date.accessioned2024-04-02T08:59:07Z-
dc.date.available2024-04-02T08:59:07Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.citationWspólnoty z perspektywy edukacji międzykulturowej, pod red. Jerzego Nikitorowicza, Jolanty Muszyńskiej, Mirosława Sobeckiego, Białystok 2009, s. 411-422pl
dc.identifier.isbn978-83-61209-31-7-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/16265-
dc.descriptionZdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01.pl
dc.description.abstractThe article "Sensitizing children and teenagers to cultural distinctness as an important element of the day support centres curriculum" presents curricular activity of a social therapeutic centre. Creating appropriate attitude towards distinctness is particularly important taking into consideration the specificity of the wards. The social therapeutic centre wards are the children and teenagers from families with life and education problems, often pathological ones. The wards have often been a Different person - they experienced lack of tolerance for various reasons, such as: family, social class, or religion related ones. However, it also happened that they were negatively disposed towards the distinctness. Creation of the respect for the distinctness enables young people to understand that Different does not have to mean worse. The fact is that the care over the ward - including the aspect of sensitization to widely understood distinctness, here cultural distinctness - should be taken by the family. However, when the family does not fulfil this function well, then this activity has to be taken over by another entity, for example day support centre. It is shown on the example of the social therapeutic centre at the Day Social Aid Centre in Białystok that it is possible to compensate for the family's inefficiency to sensitize children and teenagers to cultural distinctness. The centre's initiatives are conducive to the wards' creative activity, overcoming stereotypes and the creation of the respect for differences.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherTrans Humanapl
dc.titleUwrażliwianie dzieci i młodzieży na odmienność kulturową - jako istotny element programu zajęć w placówkach wsparcia dziennegopl
dc.title.alternativeSensitizing children and teenagers to cultural distinctness as an important element of the day support centres curriculumpl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckiepl
dc.description.firstpage411pl
dc.description.lastpage422pl
dc.identifier.citation2Wspólnoty z perspektywy edukacji międzykulturowej, pod red. Jerzego Nikitorowicza, Jolanty Muszyńskiej, Mirosława Sobeckiegopl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (STH)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
A_Solbut_Uwrazliwianie_dzieci_i_mlodziezy_na_odmiennosc_kulturowa.pdf507,52 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)