Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/16233
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Głoskowska-Sołdatow, Małgorzata | - |
dc.date.accessioned | 2024-03-26T08:53:30Z | - |
dc.date.available | 2024-03-26T08:53:30Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.identifier.citation | Edukacja elementarna w teorii i praktyce, pod red. Janiny Uszyńskiej-Jarmoc i Andrzeja Cichockiego, Białystok 2012, s. 189-213 | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-61209-79-9 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/16233 | - |
dc.description | Zdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01. | pl |
dc.description.abstract | The study is dedicated to the issues of younger school age students' motivation for learning. The author examines one of the possible determinants of self-motivation. After a theoretical introduction referring to the self-esteem theory and Deci and Ryan's theory of self-determination, the results of the research on the types of self-esteem and motivation of students of cJasses III will be presented. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Trans Humana | pl |
dc.title | Motywacja do nauki a samoocena uczniów klas trzecich | pl |
dc.title.alternative | Motivation for Learning and Pupils' Self-Esteem | pl |
dc.type | Book chapter | pl |
dc.rights.holder | © Copyright by Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckie | pl |
dc.description.references | Adamus M. (2004), Samoocena a zachowania społeczne, " Edukacja i Dialog", nr 4. | pl |
dc.description.references | Biernat T. (1998), Motywacja do nauki szkolnej, "Wychowanie na Co Dzień", nr 12. | pl |
dc.description.references | Brophy J. (2002), Motywowanie uczniów do nauki, Warszawa, PWN. | pl |
dc.description.references | Deci E. L. (1985), Intrinsic motivation, New York, Plenum Press. | pl |
dc.description.references | Deci E. L., Ryan R. M. (2000), The "What" and "Why" of goal pursuits: human needs and the self-determination of behavior, "Psychological Inquiry", No. 11, p. 4. | pl |
dc.description.references | Gancarz B., Litke J. (2002), Samoocena dzieci u progu młodszego wieku szkolnego, "Wychowanie na Co Dzień", nr 6. | pl |
dc.description.references | Gurnik G. (2006), Ocenianie wzmacniające, "Edukacja", nr 3 | pl |
dc.description.references | Kozłowski W. (2006), Szkolna motywacja wewnętrzna, "Edukacja", nr 1. | pl |
dc.description.references | Kulas H. E. (1983), Mechanizm funkcjonowania samooceny, "Psychologia Wychowawcza", nr 4. | pl |
dc.description.references | Kulas H. (1986), Samoocena młodzieży, Warszawa , WSiP. | pl |
dc.description.references | Leśniak A. (2003), Wpływ samooceny na funkcjonowanie uczniów, "Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze", nr 6. | pl |
dc.description.references | Łukaszewski W., Doliński D. (2000), Mechanizmy leżące u podstaw motywacji, [w:] Psychologia. Podręcznik akademicki, t. II, J. Strelau (red.), Gdańsk, GWP. | pl |
dc.description.references | Niebrzydowski L. (1972), Wpływ motywacji na uczenie się, Warszawa, Nasza. | pl |
dc.description.references | Przychodzeń A. (2004), Rozwijanie motywacji wewnętrznej, "Edukacja i Dialog", nr 4. | pl |
dc.description.references | Ryan R. M., Deci E. L. (2000), Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being, "American Psychologist", No. 55. | pl |
dc.description.references | Ryan R. M., Connell J. P. (1989), Perceived locus of causality and internalization: Examining reasons for acting in two domains, "Journal of Personality and Sodal Psychology", No. 57, p. 749-761. | pl |
dc.description.references | Reykowski J. (1970), Z zagadnień psychologii motywacji, Warszawa, WSiP. | pl |
dc.description.references | Reykowski J. (1992), Osobowość jako centralny system regulacji i integracji czynności, [w:] Psychologia, T. Tomaszewski (red.), Warszawa, PWN. | pl |
dc.description.references | Tokarz A. (red.) (2005), W poszukiwaniu zastosowań psychologii twórczości, Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. | pl |
dc.description.references | Tokarz A. (1985), Rola motywacji poznawczej w aktywności twórczej, Wrocław, Ossolineum. | pl |
dc.description.references | Uszyńska-Jarmoc J. (2007), Od twórczości potencjalnej do autokreacji w szkole, Białystok, Trans Humana. | pl |
dc.description.references | Wosik-Kawala D. (2007), Korygowanie samooceny uczniów gimnazjum, Lublin, Wydawnictwo UMCS. | pl |
dc.description.references | Zimbardo P. G. (2001), Psychologia i życie, tłum. E. Czerniawska, Warszawa, PWN. | pl |
dc.description.firstpage | 189 | pl |
dc.description.lastpage | 213 | pl |
dc.identifier.citation2 | Edukacja elementarna w teorii i praktyce, pod red. Janiny Uszyńskiej-Jarmoc i Andrzeja Cichockiego | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (STH) Książki/Rozdziały (WNoE) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
M_Gloskowska_Soldatow_Motywacja_do_nauki_a_samoocena_uczniow_klas_trzecich.pdf | 850,69 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)