Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/15705
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Dudel, Barbara | - |
dc.date.accessioned | 2024-01-11T11:17:58Z | - |
dc.date.available | 2024-01-11T11:17:58Z | - |
dc.date.issued | 2000 | - |
dc.identifier.citation | Myśl pedeutologiczna i działanie nauczyciela. T. 2, pod red. Alicji Anny Kotusiewicz, Białystok 2000, s. 98-108 | pl |
dc.identifier.isbn | 83-86696-67-2 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/15705 | - |
dc.description | Zdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Trans Humana | pl |
dc.title | Relacje nauczyciel-rodzice a potrzeby dzieci | pl |
dc.type | Book chapter | pl |
dc.rights.holder | © Copyright by Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckie | pl |
dc.description.references | Balcerek M., Pedagogika opiekuńcza - problemy i perspektywy [w:) B. Passini, T. Pilch (red.), Wychowanie i środowisko, Warszawa 1979. | pl |
dc.description.references | Banach Cz., Polska szkoła i system edukacji - przemiany i perspektywy. Toruń 1995; J. J. Brzowski, Szkoła i rodzina. Ich wzajemny stosunek i formy współżycia, Lwów - Warszawa 1930; I. Hofman-Kołodziejczyk, Nauczyciel - wychowawca w zintegrowanej Europie, S. Badora. D. Marzec (red.), Częstochowa 1995; E. Gaweł-Luty, Wymiana informacji pomiędzy nauczycielem-wychowawcą klasy I-III szkoły podstawowej a rodzicami uczniów, Słupsk 1995; Z. Gawlina, Współdziałanie rodziny i szkoły w kształtowaniu obywatelskich postaw ucznia, "Życie Szkoły" 1982, nr 5-6. | pl |
dc.description.references | Gerstman S., Rozwój uczuć, Warszawa 1986. | pl |
dc.description.references | Gęsicka A., Przegotowanie nauczycieli do współdziałania z rodzicami uczniów [w:] R. Kuchy, M. Ochmański (red.), Kultura pedagogiczna kandydatów do zawodu nauczycielskiego w świetle niektórych aspektów procesu ich kształcenia w szkołach wyższych, Lublin 1988; Goljanek K., Przygotowanie do zawodu w opinii samych nauczycieli [w:] R. Kuchy. M. Ochmański (red.). Kultura pedagogiczna kandydatów do zawodu nauczycielskiego w świetle niektórych aspektów procesu ich kształcenia w szkołach wyższych. Lublin 1988; Grzegorzewska M., Wstęp [w:] S. Lisowski, Współpraca szkoły z domem, Warszawa 1935. | pl |
dc.description.references | Izdebska H., Aby szkoła dała się lubić, Warszawa 1975. | pl |
dc.description.references | Janke A. W., Wybrane aspekty pedagogicznej relacji rodzina - szkoła w kontekście oczekiwanych zmian [w:] Janke A. W. (red.), Pedagogiczna relacja rodzina - szkoła. Dylematy czasu przemian, Bydgoszcz 1995; J. Jung-Miklaszewska, D. Rusakowska, Szkoły społeczne in statu nascendi, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Edukacja narodowym priorytetem. Raport o stanie i kierunkach rozwoju edukacji narodowej w PRL, Warszawa - Kraków 1989. | pl |
dc.description.references | Kargulowa A., Dlaczego dzieci nie lubią szkoły, Warszawa 1991. | pl |
dc.description.references | Kawula S., Integracja i syntonia w relacji rodzina - szkoła [w:] A. W. Janke (red.), Pedagogiczna relacja rodzina - szkoła. Dylematy czasu przemian, Bydgoszcz 1995. | pl |
dc.description.references | Kawula S., Studia z pedagogiki społecznej, Olsztyn 1983. | pl |
dc.description.references | Klimowicz E., Aktywność człowieka jako źródło wartości moralnych [w:] Z. Czarnecki, B. Dziemidowski (red.), Homo Agens, Lublin 1981; T Kotarbiński, Traktat o dobrej robocie, Wrocław 1965. | pl |
dc.description.references | Kowalewski S., Socjologia wychowania w zarysie, Warszawa 1976. | pl |
dc.description.references | Łobocki M., Współdziałanie nauczycieli i rodziców w procesie wychowania, Warszawa 1985. | pl |
dc.description.references | Maciaszek M., Finał pracy zawodowej nauczyciela. Z doświadczeń nauczycieli, Warszawa 1990. | pl |
dc.description.references | Marynowicz-Hetke E., J. Piekarski, Rodzina i instytucje socjalno-wychowawcze, Łódź 1991. | pl |
dc.description.references | Meighan R., Socjologia edukacji, Toruń 1993. | pl |
dc.description.references | Okoń W., Słownik pedagogiczny, Warszawa 1981. | pl |
dc.description.references | Pawlak B., Możliwości współdziałania rodziców i nauczycieli w procesie kształcenia uczniów klas początkowych [w:] M. Jakowicka (red.), Współczesne przemiany edukacji wczesnoszkolnej, Zielona Góra, 1995. | pl |
dc.description.references | Pieter J., Środowisko wychowawcze, Katowice 1972. | pl |
dc.description.references | Radziwił A., O współdziałaniu między szkoła a domem, Warszawa 1975. | pl |
dc.description.references | Reykowski J., Motywacja, postawy prospołeczne, osobowość, Warszawa 1986. | pl |
dc.description.references | Reykowski J., Procesy emocjonalne. Motywacja osobowości [w:] T. Tomaszewski (red.), Psychologia ogólna, Warszawa 1992. | pl |
dc.description.references | Rogala S., Psychologiczne determinanty współdziałania rodziców i nauczycieli, Opole 1983. | pl |
dc.description.references | Rylke H., W zgodzie z sobą i z uczniem. Z doświadczeń nauczycieli i psychologów, Warszawa 1983. | pl |
dc.description.references | Siek S., Struktura osobowości, Warszawa 1986. | pl |
dc.description.references | Słownik języka polskiego, M. Szymkat (red.), Warszawa 1989. | pl |
dc.description.references | Stasienko T., Zmiany w strukturze i interpretacji zadań zawodowych nauczycieli [w:] B. Potyrała (red.), Nauczyciel w środowisku pracy. Wybrane zagadnienia, aktualne badania, .,Prace Pedagogiczne" nr XXVI, Wrocław 1992. | pl |
dc.description.references | Szczepański J., Konsumpcja a rozwój człowieka. Wstęp do antropologicznej teorii konsumpcji, Warszawa 1981. | pl |
dc.description.references | Szczodrak M., Myślenie i działanie pedagogiczne rodziców, Kielce 1985. | pl |
dc.description.references | Śliwerski B., Klinika szkolnej demokracji, Warszawa 1996. | pl |
dc.description.references | Tondera J., Środowisko i jego przekształcanie w pedagogice społecznej H. Radlińskiej [w:] I. Lepalczyk, E. Marynowicz-Hetke (red.), Przekształcanie środowiska społecznego. Dorobek i kierunki dalszych badań, Łódź 1990. | pl |
dc.description.references | Vasta R., Haith M. M., Miller S. A., Psychologia dziecka, Warszawa 1995. | pl |
dc.description.references | Walczewska-Klimczak G., Autorytet nauczyciela w środowisku małego miasta [w:] A. Przecławska (red.), Relacje między ludźmi jako przedmiot badań pedagogicznych. Warszawa 1993. | pl |
dc.description.volume | 2 | pl |
dc.description.firstpage | 98 | pl |
dc.description.lastpage | 108 | pl |
dc.identifier.citation2 | Myśl pedeutologiczna i działanie nauczyciela. T. 2, pod red. Alicji Anny Kotusiewicz | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (STH) Książki/Rozdziały (WNoE) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
B_Dudel_Relacje_nauczyciel_rodzice_a_potrzeby_dzieci.pdf | 656,45 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)