REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/15705
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorDudel, Barbara-
dc.date.accessioned2024-01-11T11:17:58Z-
dc.date.available2024-01-11T11:17:58Z-
dc.date.issued2000-
dc.identifier.citationMyśl pedeutologiczna i działanie nauczyciela. T. 2, pod red. Alicji Anny Kotusiewicz, Białystok 2000, s. 98-108pl
dc.identifier.isbn83-86696-67-2-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/15705-
dc.descriptionZdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherTrans Humanapl
dc.titleRelacje nauczyciel-rodzice a potrzeby dziecipl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckiepl
dc.description.referencesBalcerek M., Pedagogika opiekuńcza - problemy i perspektywy [w:) B. Passini, T. Pilch (red.), Wychowanie i środowisko, Warszawa 1979.pl
dc.description.referencesBanach Cz., Polska szkoła i system edukacji - przemiany i perspektywy. Toruń 1995; J. J. Brzowski, Szkoła i rodzina. Ich wzajemny stosunek i formy współżycia, Lwów - Warszawa 1930; I. Hofman-Kołodziejczyk, Nauczyciel - wychowawca w zintegrowanej Europie, S. Badora. D. Marzec (red.), Częstochowa 1995; E. Gaweł-Luty, Wymiana informacji pomiędzy nauczycielem-wychowawcą klasy I-III szkoły podstawowej a rodzicami uczniów, Słupsk 1995; Z. Gawlina, Współdziałanie rodziny i szkoły w kształtowaniu obywatelskich postaw ucznia, "Życie Szkoły" 1982, nr 5-6.pl
dc.description.referencesGerstman S., Rozwój uczuć, Warszawa 1986.pl
dc.description.referencesGęsicka A., Przegotowanie nauczycieli do współdziałania z rodzicami uczniów [w:] R. Kuchy, M. Ochmański (red.), Kultura pedagogiczna kandydatów do zawodu nauczycielskiego w świetle niektórych aspektów procesu ich kształcenia w szkołach wyższych, Lublin 1988; Goljanek K., Przygotowanie do zawodu w opinii samych nauczycieli [w:] R. Kuchy. M. Ochmański (red.). Kultura pedagogiczna kandydatów do zawodu nauczycielskiego w świetle niektórych aspektów procesu ich kształcenia w szkołach wyższych. Lublin 1988; Grzegorzewska M., Wstęp [w:] S. Lisowski, Współpraca szkoły z domem, Warszawa 1935.pl
dc.description.referencesIzdebska H., Aby szkoła dała się lubić, Warszawa 1975.pl
dc.description.referencesJanke A. W., Wybrane aspekty pedagogicznej relacji rodzina - szkoła w kontekście oczekiwanych zmian [w:] Janke A. W. (red.), Pedagogiczna relacja rodzina - szkoła. Dylematy czasu przemian, Bydgoszcz 1995; J. Jung-Miklaszewska, D. Rusakowska, Szkoły społeczne in statu nascendi, Warszawa.pl
dc.description.referencesEdukacja narodowym priorytetem. Raport o stanie i kierunkach rozwoju edukacji narodowej w PRL, Warszawa - Kraków 1989.pl
dc.description.referencesKargulowa A., Dlaczego dzieci nie lubią szkoły, Warszawa 1991.pl
dc.description.referencesKawula S., Integracja i syntonia w relacji rodzina - szkoła [w:] A. W. Janke (red.), Pedagogiczna relacja rodzina - szkoła. Dylematy czasu przemian, Bydgoszcz 1995.pl
dc.description.referencesKawula S., Studia z pedagogiki społecznej, Olsztyn 1983.pl
dc.description.referencesKlimowicz E., Aktywność człowieka jako źródło wartości moralnych [w:] Z. Czarnecki, B. Dziemidowski (red.), Homo Agens, Lublin 1981; T Kotarbiński, Traktat o dobrej robocie, Wrocław 1965.pl
dc.description.referencesKowalewski S., Socjologia wychowania w zarysie, Warszawa 1976.pl
dc.description.referencesŁobocki M., Współdziałanie nauczycieli i rodziców w procesie wychowania, Warszawa 1985.pl
dc.description.referencesMaciaszek M., Finał pracy zawodowej nauczyciela. Z doświadczeń nauczycieli, Warszawa 1990.pl
dc.description.referencesMarynowicz-Hetke E., J. Piekarski, Rodzina i instytucje socjalno-wychowawcze, Łódź 1991.pl
dc.description.referencesMeighan R., Socjologia edukacji, Toruń 1993.pl
dc.description.referencesOkoń W., Słownik pedagogiczny, Warszawa 1981.pl
dc.description.referencesPawlak B., Możliwości współdziałania rodziców i nauczycieli w procesie kształcenia uczniów klas początkowych [w:] M. Jakowicka (red.), Współczesne przemiany edukacji wczesnoszkolnej, Zielona Góra, 1995.pl
dc.description.referencesPieter J., Środowisko wychowawcze, Katowice 1972.pl
dc.description.referencesRadziwił A., O współdziałaniu między szkoła a domem, Warszawa 1975.pl
dc.description.referencesReykowski J., Motywacja, postawy prospołeczne, osobowość, Warszawa 1986.pl
dc.description.referencesReykowski J., Procesy emocjonalne. Motywacja osobowości [w:] T. Tomaszewski (red.), Psychologia ogólna, Warszawa 1992.pl
dc.description.referencesRogala S., Psychologiczne determinanty współdziałania rodziców i nauczycieli, Opole 1983.pl
dc.description.referencesRylke H., W zgodzie z sobą i z uczniem. Z doświadczeń nauczycieli i psychologów, Warszawa 1983.pl
dc.description.referencesSiek S., Struktura osobowości, Warszawa 1986.pl
dc.description.referencesSłownik języka polskiego, M. Szymkat (red.), Warszawa 1989.pl
dc.description.referencesStasienko T., Zmiany w strukturze i interpretacji zadań zawodowych nauczycieli [w:] B. Potyrała (red.), Nauczyciel w środowisku pracy. Wybrane zagadnienia, aktualne badania, .,Prace Pedagogiczne" nr XXVI, Wrocław 1992.pl
dc.description.referencesSzczepański J., Konsumpcja a rozwój człowieka. Wstęp do antropologicznej teorii konsumpcji, Warszawa 1981.pl
dc.description.referencesSzczodrak M., Myślenie i działanie pedagogiczne rodziców, Kielce 1985.pl
dc.description.referencesŚliwerski B., Klinika szkolnej demokracji, Warszawa 1996.pl
dc.description.referencesTondera J., Środowisko i jego przekształcanie w pedagogice społecznej H. Radlińskiej [w:] I. Lepalczyk, E. Marynowicz-Hetke (red.), Przekształcanie środowiska społecznego. Dorobek i kierunki dalszych badań, Łódź 1990.pl
dc.description.referencesVasta R., Haith M. M., Miller S. A., Psychologia dziecka, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesWalczewska-Klimczak G., Autorytet nauczyciela w środowisku małego miasta [w:] A. Przecławska (red.), Relacje między ludźmi jako przedmiot badań pedagogicznych. Warszawa 1993.pl
dc.description.volume2pl
dc.description.firstpage98pl
dc.description.lastpage108pl
dc.identifier.citation2Myśl pedeutologiczna i działanie nauczyciela. T. 2, pod red. Alicji Anny Kotusiewiczpl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (STH)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
B_Dudel_Relacje_nauczyciel_rodzice_a_potrzeby_dzieci.pdf656,45 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)