REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/15684
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorWróblewska, Monika-
dc.date.accessioned2024-01-09T08:55:20Z-
dc.date.available2024-01-09T08:55:20Z-
dc.date.issued2005-
dc.identifier.isbn83-89190-43-6-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/15684-
dc.descriptionZdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01.pl
dc.description.sponsorshipWydanie publikacji zostało sfinansowane przez Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.language.isoplpl
dc.publisherTrans Humanapl
dc.titleOsobowościowe uwarunkowania postawy twórczej studentówpl
dc.typeBookpl
dc.rights.holder© Copyright by Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckiepl
dc.description.referencesAdler A.: Sens życia, Warszawa 1937.pl
dc.description.referencesAksiejew W. G.: Problema motywacii i licznast, [w:] E. W. Szowochowa (red.), Tieorieticzeskie problemy psichołogii licznosti, Moskwa 1974.pl
dc.description.referencesAlbert R. S.: Identity, experiences, and career choice among the exceptionally gifted and talented, [in:] M. A Runco, R. S. Albert (ed.), Theories of creativity, 13-34, Newbury Park 1990, Ca: Sage.pl
dc.description.referencesAllport G.: Osobowość i religia. Warszawa 1988, PAX.pl
dc.description.referencesAltszuler G. S.: Algorytm wynalazku, Warszawa 1972, KiW.pl
dc.description.referencesAmabile T. M.: The motivation to be creative, [in:] S. G. Saksen (ed.), Frontiers of Creativity Research, 223-254, Bearly Buffallo, NY. 1987, Bearly Limited.pl
dc.description.referencesAnastasi A., Schaefer E.: Biographical Correlates of artistic and literary creativity in adolescent girls, „Journal of Applied Psychology", 1969 nr 4.pl
dc.description.referencesAranowska E. (red.): Wybrane problemy metodologii badań, Warszawa 1992, Wyd. UW.pl
dc.description.referencesBanasiak J.: Z rozważań o nauczycielu twórczym, „Kwartalnik Pedagogiczny" 1975, nr 2.pl
dc.description.referencesBarron F., Harrington D. M.: Creativity, inteligence, and personality, „Annual Review of Psychology", 1981, nr 32.pl
dc.description.referencesBergson H.: Ewolucja twórcza, Warszawa 1957, KiW.pl
dc.description.referencesBerlyne D.: Struktura i kierunek myślenia, Warszawa 1969, PWN.pl
dc.description.referencesBlaclock H. M.: Statystyka dla socjologów, Warszawa 1975, PWN.pl
dc.description.referencesBończa-Tomaszewska M., Kołodziej A.: Akceptacja siebie i akceptacja innych ludzi u młodzieży w okresie dorastania i wczesnej młodości, [w:] L. Wołoszynowa (red.), Materiały do nauczania psychologii, seria III, t. 2, Warszawa 1973, PWN.pl
dc.description.referencesBorecka-Biernat D.: Poziom samooceny a zachowania agresywne w trudnej sytuacji społecznej interakcji, Psychologia Wychowawcza 1997 nr 3.pl
dc.description.referencesBorzym I.: Z psychologicznych badań nad zdolnościami i jednostkami uzdolnionymi, [w:] L. Wołoszynowa (red.), Materiały do nauczania psychologii, seria II , t. 8, Warszawa 1979, PWN.pl
dc.description.referencesBorzym I.: Psychologiczne uwarunkowania powodzenia w studiach uniwersyteckich młodzieży różniącej się poziomem i rodzajem zdolności, [w:] L. Wołoszynowa (red.), Materiały do nauczania psychologii, seria II, t. 10, Warszawa 1983, PWN.pl
dc.description.referencesBosse M. A: Do Creative Children Behave Differenthy? „The Journal of Creative Behavior", 1972 nr 2.pl
dc.description.referencesBromberek B.: Udział nauczycieli akademickich w kształtowaniu osobowości studentów, „Życie Szkoły Wyższej" 1987, nr 12.pl
dc.description.referencesBruhlmaier A.: Edukacja humanistyczna, Kraków 1994, Impuls.pl
dc.description.referencesBrzezińska A.: Struktura obrazu własnej osoby i jego wpływ na zachowanie, „Kwartalnik Pedagogiczny" 1973, nr 3.pl
dc.description.referencesBrzeziński J., Maruszewski T.: Metoda sędziów kompetentnych i jej zastosowanie w badaniach pedagogicznych, „Kwartalnik Pedagogiczny" 1978, nr 23(1).pl
dc.description.referencesBrzeziński J., Siuta J.: Społeczny kontekst badań psychologicznych i pedagogicznych. Wybór tekstów, Poznań 1991, Wyd. Nauk. UAM.pl
dc.description.referencesBrzeziński J.: Metodologiczne i psychologiczne wyznaczniki procesu badawczego w psychologii, Poznań 1991, Wyd. Nauk. UAM.pl
dc.description.referencesBrzeziński J.: Metodologia badań psychologicznych, Warszawa 1996, PWN.pl
dc.description.referencesBuyst V., De Fruyt F., Merrvielde I.: Parental descriptions ol children's personality: A Five Factor Model classilication, „Psychologica Belgica", 1994, 34, 155-231.pl
dc.description.referencesCackowski Z.: Działalność twórcza i przesłanki teori i twórczości, Nauka Polska 1972 nr 6.pl
dc.description.referencesCashdan S., Welsh G. S.: Personality corelates of creative potential in talented high school students, „Journal of Personality", 1976 nr 34.pl
dc.description.referencesCattel R. B., Butcher H. J.: Creativity and Personality, [in:] P. Vernon (ed.), Creativity, 1970 London.pl
dc.description.referencesCiechanowicz A. (red.): Kulturowa adaptacja testów, Warszawa 1990, PWN.pl
dc.description.referencesCiekatowa K., Jasiński R. (red.): Samoocena a ocena uzdolnień intelektualnych studentów, Wyd. Polit. Wrocł, Wrocław 1988.pl
dc.description.referencesChamcówna M. (red.): Różne oblicza poszukiwań pedagogicznych, Uniw. Wrocławski, Wrocław 1993.pl
dc.description.referencesChlewiński Z.: Wprowadzenie do teorii osobowości H. J. Eysencka, „Studia Filozoficzne" 1963 nr 11.pl
dc.description.referencesChlewiński Z.: Postawy a cechy osobowości, Lublin 1987, Tow. Nauk. KUL.pl
dc.description.referencesChoynowski M.: Opracowanie polskiej adaptacji „Inwentarza Osobowości" H. J. Eysencka. Wyniki krajowe, porównania międzynarodowe, „Biuletyn Psychometryczny" t. II, Warszawa - Wrocław - Kraków 1968.pl
dc.description.referencesChoynowski M.: Podstawy i zastosowanie teorii testów psychologicznych, [w:] J. Kozielecki (red.) Problemy psychologii matematycznej, Warszawa 1971, PWN.pl
dc.description.referencesChoynowski M.: Testy psychologiczne w poradnictwie wychowawczo-zawodowym, Warszawa 1980, PWN.pl
dc.description.referencesChristopher R. Brand.: How Many dimensions ol persona lity - The „Big 5", the „Gigantic 3" a the „Comprehensive 6"?, „Psychologica Belgica" 1994, nr 4, 4.pl
dc.description.referencesClauss G., Ebner M.: Podstawy statystyki dla psychologów, pedagogów i socjologów, Warszawa 1972, PZWS.pl
dc.description.referencesCropley A.: Creativity and Education, New York 1994, Harper.pl
dc.description.referencesCzarnecki K.: Metody poznawania cech i struktur osobowości, „Chowanna" 1966, nr 2, 1.pl
dc.description.referencesCzarnecki K.: Samokrytyczna ocena cech osobistych studentów wyższych uczelni, „Chowanna" 1969 z. 2.pl
dc.description.referencesCzarnecki K.: Rozwój twórczy człowieka (Warunki. Proces. Wyniki), [w:] St. Juszczyk (red.), Twórczy rozwój nauczyciela, Kraków 1996, Impuls.pl
dc.description.referencesCzerwińska-Jasiewicz M.: Inteligencja i zdolności twórcze jako specyficzne wymiary funkcjonowania intelektualnego, „Psychologia Wychowawcza" 1979, 22.pl
dc.description.referencesDąbek A.: Psychologiczne podstawy twórczej aktywności dziecka, Zielona Góra, 1988 Wyd. WSP.pl
dc.description.referencesDąbrowski K.: Trud istnienia, Warszawa 1986, IW PAX.pl
dc.description.referencesDąbrowsk i K.: Pasja rozwoju, Warszawa 1994, PZWL.pl
dc.description.referencesDenek K.: Profil absolwenta uniwersyteckich studiów pedagogicznych, [w: ] St. Juszczyk (red.), Twórczy rozwój nauczyciela, Kraków 1996, Impuls.pl
dc.description.referencesDługosz H.: Próba charakterystyki konwergentyków i dywergentyków, [w:] S. Popek (red.), Twórczość w procesie rozwoju i wychowania dzieci i młodzieży, Lublin 1982.pl
dc.description.referencesDługosz H.: Wybrane aspekty funkcjonowania intelektu i osobowości osób z przewagą myślenia dywergencyjnego lub konwergencyjnego, Łódź 1984.pl
dc.description.referencesDobrołowicz w.: Psychologia twórczości, Kielce 1982, Wyd. WSP.pl
dc.description.referencesDobrołowicz W. (red.): Ogólne problemy psychologii twórczości, Kielce 1986, Kieleckie Studia Psychologiczne.pl
dc.description.referencesDobrołowicz W.: Psychodydaktyka kreatywności, Warszawa 1995, Wspos.pl
dc.description.referencesDoliński D.: Niepewność samooceny a konformizm, Psychologia Wychowawcza 1993 nr 1.pl
dc.description.referencesDrat-Ruszczak K.: Kryteria twórczości w badaniach empirycznych, [w:] Psychologia, Zeszyty Naukowe Wydz. Humanistycznego UG., Gdańsk 1978.pl
dc.description.referencesDrwal R.: Emocjonalne i osobowościowe uwarunkowania pracy twórczej, „Prace Naukoznawcze i Prognostyczne" 1972 nr 7.pl
dc.description.referencesDrwal R.: Wpływ procesów emocjonalnych na wydajność myślenia twórczego, „Przegląd Psychologiczny" XVI 1973 nr 2.pl
dc.description.referencesDrwal R.: Problemy kulturowej adaptacji kwestionariuszy osobowości, [w:] R Drwal, Adaptacja kwestionariuszy osobowości, Warszawa 1995 PWN.pl
dc.description.referencesDudzikowa M.: O trudnej sztuce tworzenia samego siebie, Warszawa 1985, KiW.pl
dc.description.referencesDudzikowa M.: Kompetencje autokreacyjne - czy i jak są możliwe do nabycia w toku studiów pedagogicznych? [w:] H. Kwiatkowska (red.), Ewolucja tożsamości pedagogiki, Warszawa 1994, PTP.pl
dc.description.referencesDuraj-Nowakowa K.: Samookreślenie zawodowe studentów kierunków nauczycielskich, Katowice 1981, UŚ.pl
dc.description.referencesDymkowski M.: Przejawy, dążenia do spójnego obrazu siebie, „Przegląd Psychologiczny" 1984 nr 3.pl
dc.description.referencesDymkowski M.: Konsekwencje niepewności w pojmowaniu siebie dla regulacji zachowania, „Przegląd Psychologiczny" 1987, nr 4, 938-939.pl
dc.description.referencesDymkowski M.: Rola korelatów samooceny w przetwarzaniu informacji osobistych, „Przegląd Psychologiczny" 1988, nr 2.pl
dc.description.referencesEysenck H . J.: Opis i pomiar osobowości, „Psychologia Wychowawcza" 1960 nr 3, 4.pl
dc.description.referencesEysenck H. J.: Sens i nonsens w psychologii, Warszawa 1965, PWN.pl
dc.description.referencesEysenck H. J.: The strukture of Human Persona lity, London 1970, Methuen.pl
dc.description.referencesEysenck H. J.: Toward a new model of intelligence, "Personality and Individual Differences" 1986, 7.pl
dc.description.referencesEysenck H. J.: The concept of „intelligence": useful or usseless?, "Intelligence" 1988, 12.pl
dc.description.referencesEysenck H. J.: Biological dimensions of persona lity, [in:] Pervin L. A (ed.), Handbook of personality: theory and research, New York 1990, The Guilford Press.pl
dc.description.referencesFeldhusen J. F.: Creativity, Teaching and Testing For, [in:] International Encyklopedia of Education, 1994, New York: Pergamon Press. Second edition.pl
dc.description.referencesFeldhusen J. F., Goh B. E.: Assesing and Accessing Creativity: An lntegrative Review of Theory, "Research and Development", 1995, 231-247.pl
dc.description.referencesFerguson G. A: Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice, Warszawa 1997, PWN.pl
dc.description.referencesFitts W. H.: The self-concept and performance, Dede Walace Center, Tennesee 1972, 5, Nashville.pl
dc.description.referencesFitts W. H.: The self-concept and behavior: overview and suplement, Dede Walace Center, Tennesee 1972, 7, Nashville.pl
dc.description.referencesFitts W. H.: Podręcznik do Skali Badania Obrazu Własnej Osoby (Skala Samooceny), Warszawa 1975.pl
dc.description.referencesFreud Z.: Wstęp do psychoanalizy, Warszawa 1984, PWN.pl
dc.description.referencesFromm E.: The Creative Attitude, [in:] H. H. Anderson (ed.), Creativity and its cultivation, New York 1959.pl
dc.description.referencesGalas B.: Czynniki współwystępujące z samooceną i aspiracjami młodzieży, Warszawa 1981, PIW.pl
dc.description.referencesGałdowa A. (red), Współczesne koncepcje osobowości, Kraków 1995, Wyd. UJ.pl
dc.description.referencesGałkowska A, Łaguna M. (red.), Społeczne aspekty osobowości przyszłych nauczycieli, Lublin 1993, KUL.pl
dc.description.referencesGałuszka M.: Potoczne wizje nauczyciela akademickiego i absolwenta wyższej uczelni, „Ruch Pedagogiczny" R. 30, 1988 nr 5-6.pl
dc.description.referencesGasiul H.: Oblicza „ja" w świetle wybranych koncepcji psychologicznych. Pojęcie, rozwój, patologia, Bydgoszcz 1993, WSP.pl
dc.description.referencesGaś Z.: Umiejętność działania konstruktywnego a poczucie sensu życia, [w:] B. Pilecka (red.), Osobowościowe i środowiskowe korelaty poczucia sensu życia, Rzeszów 1986.pl
dc.description.referencesGaś Z.: Psychologia wychowawcza stosowana, Warszawa 1995, PWN.pl
dc.description.referencesGąsiorowska- Nóżka J., Janowski R.: Wybrane właściwości samooceny młodzieży licealnej w świetle wyników badania Skalą Samooceny W. H. Fittsa, „Psychologia Wychowawcza" 1984 nr 5.pl
dc.description.referencesGerstmann S.: O dojrzałości emocjonalnej i społecznej. Nieautoryzowane notatki z referatu na I Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej n.t.: „Psychohigiena szkolna", Łódź 1967, PTHP.pl
dc.description.referencesGerstmann S.: Wprowadzenie do psychologii osobowości, Wrocław 1968.pl
dc.description.referencesGerstmann S.: Osobowość, Warszawa 1970, PZWS.pl
dc.description.referencesGetzels J., Jackson P.: Creativity and lntelligence, New York 1962.pl
dc.description.referencesGlover J. A (red.): Handbook of creativity, New York 1989, Plenum Books.pl
dc.description.referencesGloton R., Clero C.: Twórcza aktywność dziecka, Warszawa 1976, WSiP.pl
dc.description.referencesGoffman E.: Człowiek w teatrze życia codziennego, Warszawa 1981, PIW.pl
dc.description.referencesGoldberg L. R.: An alternative „description of personality": The Big-Five factor strukture, "Journal of Personality and Social Psychology" 1990 nr 59, 1216-1229.pl
dc.description.referencesGolińska L.: Neurotyzm a trafność samooceny, Acta UŁ, seria 1, 1977, z . 13, 85-97.pl
dc.description.referencesGolińska L.: Poziom samooceny jako determinanta trafności percepcji społecznej, Łódź 1977, Acta UŁ, seria 1, z. 21.pl
dc.description.referencesGoriszowski W. (red.): Badania pedagogiczne w zarysie, Warszawa 1996, WSP.pl
dc.description.referencesGóralski A.: Metody opisu i wnioskowania statystycznego w psychologi, Warszawa 1974, PWN.pl
dc.description.referencesGóralski A.: Czymże jest twórczość? [w:] A. Góralski (red.), Zadanie, metoda, rozwiązanie. Techniki twórczego myślenia, Warszawa 1978 z. 2, Wyd. Naukowo Tech.pl
dc.description.referencesGóralski A. (red.): Zadanie, metoda, rozwiązanie. Techniki twórczego myślenia, Warszawa 1977, zeszyt 1, 1978 zeszyt 2, 1980 zeszyt 3, 1981 zeszyt 4, 1984 zeszyt 5, Wyd. Naukowo-Techniczne.pl
dc.description.referencesGóralski A.: Twórcze rozwiązywanie zadań, Warszawa 1980, PWN.pl
dc.description.referencesGórniewicz J.: Kategorie pedagogiczne: odpowiedzialność, podmiotowość, samorealizacja, tolerancja, twórczość, wyobraźnia, Olsztyn 1997, WSP.pl
dc.description.referencesGórniewicz J.: Samorealizacja a uzdolnienia twórcze młodzieży (Przegląd koncepcji i studium empiryczne), Toruń 1993, UAM.pl
dc.description.referencesGórniewicz J., Kubacka K.: Droga do samorealizacji czyli w poszukiwaniu tożsamości, Toruń 1993, UAM.pl
dc.description.referencesGuilford J. P.: Podstawy metod statystycznych w psychologii i pedagogice, Warszawa 1964, PWN.pl
dc.description.referencesGuilford J. P.: Natura inteligencji człowieka, Warszawa 1978, PWN.pl
dc.description.referencesGuilford J. P.: Myślenie twórcze, [w:] D. Zarębska-Piotrowska, Z. Siwek (red.): Psychologia twórczości. Teksty wybrane, Kraków 1980, Wyd. UJ.pl
dc.description.referencesHajduk E.: Hipoteza w badaniach pedagogicznych, 1996, Zielona Góra.pl
dc.description.referencesHajduk B.: Zmiany motywacji prospołecznej kandydatów do zawodu nauczycielskiego, „Dydaktyka Szkoły Wyższej" 1987 nr 3.pl
dc.description.referencesHall C. S., Lindzey G.: Teorie osobowości, Warszawa 1994, PWN.pl
dc.description.referencesHilgard E. R.: Wprowadzenie do psychologii, Warszawa 1961, PWN.pl
dc.description.referencesHomplewicz J. (red.): Gdy osobowość horyzontem wychowania, Rzeszów 1997, SP.pl
dc.description.referencesHoover E.: Nowa psychologia: nowy wizerunek człowieka, „Nowiny Psychologiczne" 1983 nr 8-9.pl
dc.description.referencesHormuth S. E.: The ecology of the self: Relocation and self-concept change, "Journal of Counsel i ng Psychology", 1990, 34, 1.pl
dc.description.referencesHorney K.: Neurotyczny rozwój osobowości, Warszawa 1976, PWN.pl
dc.description.referencesHorney K.: Nerwica a rozwój człowieka, Warszawa 1980, PWN.pl
dc.description.referencesHorney K.: Neurotyczna osobowość naszych czasów, Warszawa 1982, PWN.pl
dc.description.referencesHornowski B.: Rozwój inteligencji i uzdolnień specjalnych, Warszawa 1978, WSiP.pl
dc.description.referencesIwiński T. B.: Model strukturalnej analizy postaw, [w:] E. Aranowska (red.) Wybrane problemy metodologii badań, Warszawa 1992, Wyd. UW.pl
dc.description.referencesJakubowicz-Mount A.: Samorealizacja a rozwój potencjału twórczego, [w:] J. Prokopiuk (red.) Problemy samorealizacji człowieka. Studium o wychowaniu, Warszawa 1979, Wyd. ZG SZ SP.pl
dc.description.referencesJakubowska U.: Czynności badawcze w psychologii i pedagogice, Bydgoszcz 1993, WSP.pl
dc.description.referencesJanuszewski J.: Niektóre uwarunkowania zdolności poznawania samego siebie i drugiej osoby, Lublin 1988.pl
dc.description.referencesJarymowicz M.: Modyfikowanie wyobrażni dotyczących „ja" dla zwiększenia gotowości do zachowań prospołecznych, Wrocław 1979, Ossoloneum.pl
dc.description.referencesJarymowicz M., Szustrowa T.: Poznanie własnej tożsamości - źródła, funkcje regulacyjne, [w:] J. Reykowski (red.) Osobowość a społeczne zachowanie się ludzi, Warszawa 1980, KiW.pl
dc.description.referencesJarymowicz M.: Różnicowanie „ja-inni" i funkcjonowanie w świecie społecznym, [w:] M. Jarymowicz, Z. Smoleńska (red.) Poznawcze regulatory funkcjonowania społecznego, Wrocław 1983.pl
dc.description.referencesJarymowicz M.: Spostrzeganie samego siebie. Porównywanie „ja-inni"; [w:] M. Lewicka (red.) Psychologia spostrzegania społecznego, Warszawa 1985, KiW.pl
dc.description.referencesJaskot K.: Wychowanie w szkole wyższej. Problemy teoretyczne i metodologiczne, Warszawa 1984, PWN.pl
dc.description.referencesJaślarowa B.: Ze studiów nad teoriami osobowości, „Chowanna" 1966, z. 1.pl
dc.description.referencesJaślarowa B.: Rola doświadczeń szczytowych w procesie samorealizacji - według A. Maslowa, [w:] Z. Ratajczak (red.), Psychologia w służbie człowieka, Warszawa 1980, PWN.pl
dc.description.referencesJaworowska A.: Twórczość i inteligencja w świetle poglądów L. Hudsona, [w:] L. Wołoszynowa (red.): Materiały do nauczania psychologii, seria II, tom 8. Warszawa 1978.pl
dc.description.referencesJucha Z., Rendecka A.: Akceptacja siebie i jej związek z akceptacją innych, Psychologia Wychowawcza 1979 nr 1.pl
dc.description.referencesKaczmarek S.: Kształtowanie twórczej postawy nauczyciela, Wrocław 1970, Ossolineum.pl
dc.description.referencesKamiński A.: Metoda, technika, procedura badawcza w pedagogice empirycznej, [w:] R. Wroczyński, T. Pilch (red.): Metodologia pedagogiki społecznej, Wrocław 1974.pl
dc.description.referencesKawula S. (red.): Psychologiczne i pedagogiczne aspekty studiowania, Toruń 1981, UMK.pl
dc.description.referencesKida J. (red.): Rozwój twórczej aktywności dziecka, Rzeszów 1994, WSP.pl
dc.description.referencesKielar M., Siuta J.: Słownik słów kluczowych z psychologii, Kraków 1988, PAN.pl
dc.description.referencesKmiecik K.: Poziom samooceny i zewnętrzne informacje oceniające podmiot a poziom jego myślenia dywergencyjnego, Zeszyty Naukowe UG. Psychologia 1978 nr 1, 61-73.pl
dc.description.referencesKmiecik K.: Informacje oceniające, samoocena i poczucie kontroli a myślenie twórcze, Wrocław 1983, Ossolineum.pl
dc.description.referencesKmita J.: Szkice z teorii poznania naukowego, Warszawa 1976, PWN.pl
dc.description.referencesKocowski T. : Stymulatory i inhibitory aktywności twórczej, Wrocław 1980, Raporty OBP Polit. Wrocł.pl
dc.description.referencesKocowski T. : Aktywność twórcza człowieka. Filogeneza. Funkcja. Uwarukowania, [w:] H. Sękowska, A. Tokarz (red.): Szkice z teorii twórczości i motywacji, Poznań 1991, SAWW s. 9-35.pl
dc.description.referencesKocowski T.: Procesy twórcze a heurystyczna i motywacyjna funkcja idei kierunkowych w ich przebiegu, „Przegląd Psychologiczny" 1989 nr 3.pl
dc.description.referencesKoestler A.: The Act of Creation, 1964 London.pl
dc.description.referencesKolańczyk A.: Intuicja twórcza. Właściwości i mechanizm procesu, „Przegląd Psychologiczny" 1987 nr 4.pl
dc.description.referencesKon I. S.: Odkrycie „ja", Warszawa 1987.pl
dc.description.referencesKonarzewski K.: O roli i osobowości nauczyciela albo jak uprawiać pedeutologię, „Kwartalnik Pedagogiczny" 1990 nr 1.pl
dc.description.referencesKorabiowska-Nowacka K.: Procedura badań naukowych, Wrocław 1974, Ossolineum.pl
dc.description.referencesKorczyński S.: Obraz nauczyciela w polskiej myśli pedeutologicznej, Opole 1992, WSP.pl
dc.description.referencesKorliński S.: Neurotyzm wśród studentów, Warszawa 1984, PWN.pl
dc.description.referencesKorliński S.: Rola emocji w myśleniu twórczym, Warszawa 1991, Wyd. UW.pl
dc.description.referencesKorzeniowski K. (red.): Podmiotowość jednostki w koncepcjach psychologicznych i organizacyjnych, Wrocław 1983, Wyd. Ossolineum.pl
dc.description.referencesKotusiewicz A.: Samoświadomość zawodowa nauczyciela - modele i przemiany, [w:] J. Nowak (red.): Przemiany zawodu nauczycielskiego, Wrocław - Warszawa 1991.pl
dc.description.referencesKotusiewicz A: Nauczyciel jako osoba w procesie edukacyjnym, [w: ] H. Kwiatkowska (red.): Ewolucja tożsamości pedagogiki, Warszawa 1994, PTP.pl
dc.description.referencesKozielecki J.: Obraz procesu twórczego, „Psychologia Wychowawcza" 1965 nr 3.pl
dc.description.referencesKozielecki J.: Metodologiczne niepokoje, „Przegląd Psychologiczny " 1976 nr 4.pl
dc.description.referencesKozielecki J.: Adekwatność samowiedzy - fakty i mistyfikacje, „Psychologia Wychowawcza" 1980 nr 3.pl
dc.description.referencesKozielecki J.: Koncepcje psychologiczne człowieka, Warszawa 1980, PWN.pl
dc.description.referencesKozielecki J.: Potrzeba hubrystyczna a działania transgresyjne, „Psychologia Wychowawcza" 1984, nr 2.pl
dc.description.referencesKozielecki J.: Mechanizm działań twórczych, „Kwartalnik Pedagogiczny" 1985 nr 2 .pl
dc.description.referencesKozielecki J.: Psychologiczna teoria samowiedzy, Warszawa 1986, PWN.pl
dc.description.referencesKozielecki J.: Koncepcja transgresyjna człowieka, Warszawa 1987, PWN.pl
dc.description.referencesKozielecki J.: O człowieku wielowymiarowym. Eseje psychologiczne, Warszawa 1988, PWN seria Logos.pl
dc.description.referencesKozielecki J.: Transgresja a kultura, Warszawa 1991, PWN.pl
dc.description.referencesKrasnodębski Z.: Rozumienie ludzkiego zachowania, Warszawa 1986, PWN.pl
dc.description.referencesKris E.: On precoscious mental processes, [in:] Rapport D. (ed.), Organizations and pathology of thought, New York, Columbia University Press.pl
dc.description.referencesKuczyński J.: Homo creator - wstęp do dialektyki człowieka, Warszawa 1976.pl
dc.description.referencesKwaśnica R. (red.): Pytanie o nauczyciela, Wrocław 1993, Wyd. Uniw. Wroc.pl
dc.description.referencesKwiatkowska-Kowal B.: Kształcenie nauczycieli w szkole wyższej. (Nowe konteksty, stan, możliwości przeobrażeń), Warszawa 1994.pl
dc.description.referencesLaszlo E.: Systemowy obraz świata, Warszawa 1978, PIW.pl
dc.description.referencesLedwoch M.: Metodologiczne aspekty badań w psychologii twórczości (wybrane zagadnienia), [w:] Januszewski A, Uchnast Z. (red.): Wykłady z psychologii w KUL, Lublin 1991 T. 5 s. 83-93.pl
dc.description.referencesLejman N.: Osobowość zawodowa nauczyciela, Częstochowa 1985, WSP.pl
dc.description.referencesLeontiew A. N.: O kształtowaniu zdolności, [w:] J. Strelau (red.): Zagadnienia psychologii różnic indywidualnych, Warszawa 1971.pl
dc.description.referencesLesiak T. : Uwagi na temat postaw i możliwości ich badania, „Ruch Pedagogiczny" 1966 nr 3.pl
dc.description.referencesLeszczyńska A.: Pojęcie osoby w psychologii humanistycznej, „Studia Filozoficzne" 1986 nr 4.pl
dc.description.referencesLewis J. D., Karnes F. A.: A study of self-actualization and self-concept in inteectually gifted students, "Journal of Persona lity", 1995, 32.pl
dc.description.referencesLewowicki T.: Problemy metodologiczne w naukach pedagogicznych, „Ruch Pedagogiczny" 1984 nr 5/6.pl
dc.description.referencesLimont W: Analiza wybranych mechanizmów wyobraźni twórczej, Toruń 1996, Wyd. UMK.pl
dc.description.referencesLowenfeld V., Brittain J. W.: Twórczość a rozwój umysłowy dziecka, Warszawa 1991, PWN.pl
dc.description.referencesŁaguna M.: Budować obraz siebie. Badania nad obrazem siebie studentów kształconych metodami aktywizującymi, Lublin 1996, KUL.pl
dc.description.referencesŁobocki M.: Metody badań pedagogicznych, Warszawa 1982, PWN.pl
dc.description.referencesŁobocki M.: Wychowanie w świetle psychologii humanistycznej, [w:) M. Łobocki (red.) Psychologia humanistyczna a wychowanie, Lubl in 1994, Wyd. UMCS.pl
dc.description.referencesŁuczak E.: Niektóre czynniki warunkujące przebieg studiów, Zielona Góra 1985, WSP.pl
dc.description.referencesŁuszczuk W.: Myślenie twórcze studentów a efektywność dydaktyczna studiów wyższych, [w:] S. Popek (red.) Twórczość, Zdolności, Wychowanie, Lublin 1989 UMCS.pl
dc.description.referencesŁuszczuk W. (red.): Wybrane aspekty psychopedagogiczne przemian edukacyjnych w Polsce, Katowice 1996, Wyd. US.pl
dc.description.referencesŁuk A. N.: Psichołogija tworczestwa, Moskwa 1978.pl
dc.description.referencesŁukaszewski W.: Osobowość. Struktura i funkcje regulacyjne, Warszawa 1974, PWN.pl
dc.description.referencesŁukaszewski W: Cechy struktury „ja " i typ komunikatu a reakcja na rozbieżność oceny ze strony innych z samooceną, „Studia Psychologiczne" 1980, t. 19 z. 2.pl
dc.description.referencesŁukaszewski W.: Szanse rozwoju osobowości, Warszawa 1984, KiW.pl
dc.description.referencesMalicka M.: Twórczość jako kategoria pedagogiczna, Jabłonna 1983, Wyd. Komitetu Badań i Prognoz „Polska 2000".pl
dc.description.referencesMalicka M.: Twórczość - czyli droga w nieznane, Warszawa 1989, WSiP.pl
dc.description.referencesMandrosz-Wróblewska J.: Stopień wyjątkowości obiektu w populacji a ocena jego atrakcyjności i poczucia podobieństwa „ja-obiekt", „Studia Psychologiczne" 1983, t. 22, z. 1.pl
dc.description.referencesMc Crae R. R.,Costa P. T.: Joint factors in self - reports and ratings: Neuroticism, extrawersion and openness to experience, "Personality and Individual Differences" 1983 nr 4.pl
dc.description.referencesMc Crae R. R., John O. P.: An introduction to the five-factor model and its applications, "Journal of Personality" 1992 nr 60.pl
dc.description.referencesMaddi S. R.: Zastosowanie teorii w badaniach osobowości, „Nowiny Psychologiczne" 1989 nr 3/4 s. 53-102.pl
dc.description.referencesMarkus H., Smith J.: Role of the self-concept in the perception of others, "Journal of Personality and Social Psychology" 1985, 49 no 1.pl
dc.description.referencesMarody M.: Sens teoretyczny a sens empiryczny pojęcia postawy, Warszawa 1976, PWN.pl
dc.description.referencesMatczak A.: Style poznawcze, Warszawa 1982, PWN.pl
dc.description.referencesMatczak A.: Indywidualne właściwości funkcjonowania poznawczego jako wyznaczniki twórczości, „Psychologia Wychowawcza" 1982 nr 1.pl
dc.description.referencesMatczak M.: Z badań nad różnicami intraindywidualnymi w zakresie zdolności, [w:] J. Strelau, E. Nęcki (red.): Różnice indywidualne: możliwości i preferencje, Wrocław - Warszawa - Kraków 1992, Wyd. PAN.pl
dc.description.referencesMaslow A. H.: O ludziach twórczych, Znak 1973 nr 9.pl
dc.description.referencesMaslow A. H.: Postawa twórcza, „Nowiny Psychologiczne" 1983 nr 8-9.pl
dc.description.referencesMaslow A. H.: Emocjonalne blokady twórczości, „Nowiny Psychologiczne" 1983, nr 8-9.pl
dc.description.referencesMaslow A. H.: W stronę psychologii istnienia, Warszawa 1986, I W PAX.pl
dc.description.referencesMaslow A. H.: Motywacja i osobowość, Warszawa 1990, IW PAX.pl
dc.description.referencesMatejko A.: Społeczne aspekty pracy twórczej, Warszawa 1965, PWN.pl
dc.description.referencesMay R.: Psychologia i dylemat ludzki, Warszawa 1970.pl
dc.description.referencesMay R.: Odwaga tworzenia, Poznań 1994, Rebis.pl
dc.description.referencesMądrzycki T. : Psychologiczne prawidłowości kształtowania się postaw, Warszawa 1970, PWN.pl
dc.description.referencesMądrzycki T. : Osobowość a działanie, „Psychologia Wychowawcza" 1989 nr 2.pl
dc.description.referencesMądrzycki T.: Osobowość jako system tworzący i realizujący plany. Nowe podejście, Gdańsk 1996, Wyd. UG.pl
dc.description.referencesMcKinnon D. W.: The Nature and Nature of Creative Talent, "American Psychologist" 1962, 7.pl
dc.description.referencesMeili R.: Podręcznik diagnostyki psychologicznej, Warszawa 1969, PWN.pl
dc.description.referencesMervielde I.: The Five-Factor Model: Quo Vadis?, "Psychologica Belgica" 1994, nr 34/4.pl
dc.description.referencesMika S.: Postawy i ich badanie, [w:] L. Wołoszynowa (red.) : Materiały do nauczania psychologii, seria II, t. 1. Warszawa 1966.pl
dc.description.referencesMittelman W.: Maslow's study of self - actualization. A reinterpretation, "Journal of Humanistic Psychology", 1991 vol 1.pl
dc.description.referencesMotyka M.: O osobowości neurotycznej, „Zagadnienia Wychowawcze a Zdrowie Psychiczne" 1978 nr 3.pl
dc.description.referencesMönks F. J.: Poradnictwo i wspieranie szczególnie zdolnych uczniów, Lublin 1990.pl
dc.description.referencesMuszyński H.: O twórczej postawie nauczyciela, „Życie Szkoły" 1976 nr 10.pl
dc.description.referencesNaksianowicz-Gołaszewska M.: Twórczość a osobowość twórcy. Analiza procesu twórczego, Lublin 1958, KUL.pl
dc.description.referencesNalaskowski A.: Społeczne uwarunkowania twórczego rozwoju jednostki, Toruń 1989, Wyd. UMK.pl
dc.description.referencesNalaskowski S.: Humanizm i podmiotowość w wychowaniu, Toruń 1991, Wyd. Marszałek.pl
dc.description.referencesNęcka E.: Proces twórczy i jego ograniczenia, Kraków 1987, Wyd. UJ.pl
dc.description.referencesNęcka E.: Czego nie wiemy o twórczości ? „Przegląd Psychologiczny" 1987 t . XXX nr 1.pl
dc.description.referencesNęcka E.: Inteligencja i procesy poznawcze, Kraków 1994, Impuls.pl
dc.description.referencesNęcka E.: Psychologia twórczości, Gdańsk 2002, GWP.pl
dc.description.referencesNiebrzydowsk i L.: Kształcenie się samooceny w okresie dorastania, Gdańsk 1973, Uniw. Gdański.pl
dc.description.referencesNiebrzydowski L.: Czynniki wpływające na kształtowanie się samooceny dzieci i młodzieży, „Kwartalnik Pedagogiczny" 1974 nr 4.pl
dc.description.referencesNiebrzydowski L.: O poznawaniu i ocenie samego siebie. Na przykładzie młodzieży dorastającej, Warszawa 1976, NK.pl
dc.description.referencesNiebrzydowski L.: Wiara w swoje możliwości i skuteczność działania (self-esteem), [w:] M. Łobocki (red.) Psychologia humanistyczna a wychowanie, Lublin 1994.pl
dc.description.referencesNiebrzydowski L. (red.): Stymulatory rozwoju aktywności i osobowości twórczej, Łódz 1995, Wyd UŁ.pl
dc.description.referencesNosal Cz.: Diagnoza cech osobowości twórczej, rozwijanie i pobudzanie myślenia twórczego, Wrocław 1975 nr 13, Prace Naukoznawcze i Prognostyczne.pl
dc.description.referencesNosal Cz.: Psychologiczne modele umysłu, Warszawa 1990, PWN.pl
dc.description.referencesNosal Cz.: Twórcze przetwarzanie informacji, Wrocław 1992.pl
dc.description.referencesNowacki J.: Nauczyciel twórczy, „Oświata i Wychowanie", 1976 nr 8.pl
dc.description.referencesNowaczyk Cz.: Podstawy metod statystycznych dla pedagogów, Warszawa - Poznań 1985.pl
dc.description.referencesNowak S.: Metodologia badań socjologicznych, Warszawa 1970, PWN.pl
dc.description.referencesNowak S.: Pojęcie postawy w teoriach i stosowanych badaniach społecznych, [w:] S. Nowak (red.) Teorie postaw, Warszawa 1973, PWN.pl
dc.description.referencesNowak S.: Metodologia badań społecznych, Warszawa 1981, PWN.pl
dc.description.referencesNowak S. (red.): Wizje człowieka i społeczeństwa w teoriach i badaniach naukowych, 1984, Warszawa PWN.pl
dc.description.referencesNowakowska M.: Metodologiczne problemy pomiaru pojęć nieostrych w naukach społecznych, „Poznańskie Studia z Filozofi i Nauki" 1980 nr 5.pl
dc.description.referencesNuttin J.: Przystosowanie a motywacja u człowieka, „Psychologia Wychowawcza" 1966, nr 3.pl
dc.description.referencesNuttin J.: Struktura osobowości, Warszawa 1968, PWN.pl
dc.description.referencesObuchowski K.: Węzłowe problemy teorii osobowości, „Studia Fi lozoficzne" 1974, nr 11(108) s. 23-37.pl
dc.description.referencesObuchowska I., Owczynnikowa D. W., Reykowski J. (red.): Badania nad osobowością dzieci i młodzieży, Warszawa 1979, WSiP.pl
dc.description.referencesObuchowski K.: Czynniki kształtujące osobowość, Warszawa 1976, NURT.pl
dc.description.referencesObuchowski K.: Dialektyka konstytuowania osobowości, „Studia Filozoficzne" 1977, nr 5.pl
dc.description.referencesObuchowski K.: Dwa mechanizmy powstawania i funkcjonowania postaw, [w:] S. Nowak (red.): Teorie postaw, Warszawa 1978, PWN.pl
dc.description.referencesObuchowski K.: Badania osobowości efektywnej, [w:] K. Obuchowski, J. Paluchowski (red.): Efektywność a osobowość, Wrocław 1982, Ossolineum.pl
dc.description.referencesObuchowski K.: Adaptacja twórcza, Warszawa 1985, KiW.pl
dc.description.referencesOchmański M.: Analiza niektórych cech osobowości studentów neurotycznych wyższych uczelni w Lublinie, „Dydaktyka Szkoły Wyższej " 1991 nr 3(95).pl
dc.description.referencesOgińska-Bulik N.: Ekstrawersja, introwersja a poznawcza orientacja na poszczególne sfery rzeczywistości, „Kwartalnik Pedagogiczny" 1993, nr 1, R. 38.pl
dc.description.referencesOkoń W.: Trzy kategorie działalności twórczej dzieci i młodzieży, „Kwartalnik Pedagogiczny" 1975 nr 3.pl
dc.description.referencesOkoń W.: Twórczy znaczy poszukujący, „Głos Nauczycielski" 1979 nr 2-3.pl
dc.description.referencesOkoń W.: Słownik Pedagogiczny, Warszawa 1992, PWN.pl
dc.description.referencesOleś P. : Wartościowanie a osobowość, Lublin 1989, Red. Wydawnictw KUL.pl
dc.description.referencesPacek S.: Aktywność samopoznawcza studentów, Warszawa 1982, PWN.pl
dc.description.referencesPalka S. (red.): Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, Kraków 1998, Wyd. UJ.pl
dc.description.referencesPaluchowski J. W. (red.): Z zagadnień diagnostyki osobowości, Poznań 1991, Wyd. Nauk. UAM.pl
dc.description.referencesPanek W. : Niektóre właściwości osobowości nauczycieli woj. białostockiego w świetle „Inwentarza Osobowości" H. J. Eysencka, Zeszyty Naukowo-Dydaktyczne Ped. i Psych. 1973, t. II z. 5.pl
dc.description.referencesPanek W. : Zmiany w dojrzałości emocjonalnej nauczycieli studiujących zaocznie, [w:] S. Krawcewicz, J. Niemiec (red.): Edukacja i sytuacja zawodowa nauczycieli, Białystok 1984, Dział Wyd. FUW.pl
dc.description.referencesPanek W.: Jak studia zaoczne wpływają na osobowość?, „Oświata i Wychowanie" 1986, nr 3 1 .pl
dc.description.referencesPanek W.: System wartości, wzory osobowe i potrzeby studentów, Raport z badań, Warszawa 1988.pl
dc.description.referencesPanek W.: Twórczość ludowa jako przejaw psychicznych potrzeb człowieka, Warszawa 1990, PWN.pl
dc.description.referencesPanek W. (red.): Identyfikacja zdolnych i wczesna inicjacja pracy z nimi, Białystok 1990, Dział Wyd. FUW.pl
dc.description.referencesPanek W.: Psychologiczna charakterystyka nauczyciela pracującego z uczniem zdolnym w szkole, [w:] Z. Tomaszewska-Kempka (red.): Promocja młodzieży utalentowanej-uczniów, studentów i absolwentów, Warszawa - Łódź 1992, PWN.pl
dc.description.referencesPaszkiewicz E.: Ja a zachowanie, „Psychologia Wychowawcza" 1974, nr 2.pl
dc.description.referencesPaszkiewicz E.: Psychologia humanistyczna - między naturalizmem a antynaturalizmem, „Studia Filozoficzne" 1978 nr 5.pl
dc.description.referencesPaszkiewicz E.: Podstawy procesu badawczego w psychologii, [w:] L. Wołoszynowa (red.) Materiały do nauczania psychologii, seria IV, t. 4.pl
dc.description.referencesPaszkiewicz E.: Struktura teorii psychologicznych, Warszawa 1983, PWN.pl
dc.description.referencesPawłowski T. : Tworzenie pojęć i definiowanie w naukach humanistycznych, Warszawa 1986, PWN.pl
dc.description.referencesPieter J.: Nauka o osobowości, Chowanna 1966 z. 1.pl
dc.description.referencesPieter J.: Wstęp do nauki o osobowości, Katowice 1969.pl
dc.description.referencesPieter J. : Zarys metodologii pracy naukowej, Warszawa 1975, PWN.pl
dc.description.referencesPietrasiński Z.: Myślenie twórcze, Warszawa 1969, PZWS.pl
dc.description.referencesPietrasiński Z.: Przygotowanie do aktywności twórczej, „Studia Filozoficzne" 1978 nr 6.pl
dc.description.referencesPietrasiński Z.: Człowiek formowany jako podmiot rozwoju, „Psychologia Wychowawcza" 1987 nr 3.pl
dc.description.referencesPietsch-Szurek E.: Z badań nad osobowościowymi uwarunkowaniami aktywności twórczej, „Psychologia Wychowawcza" 1989 nr 5.pl
dc.description.referencesPilch T.: Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995, Wyd. Żak.pl
dc.description.referencesPilecka B.: Osobowościowe korelaty powodzenia w studiach wyższych, Rzeszów 1987, WSP.pl
dc.description.referencesPilikiewicz M.: Kandydaci do zawodu nauczyciela. Komunikat z badań, Warszawa 1974, Instytut Polityki Naukowej i Szkolnictwa Wyższego.pl
dc.description.referencesPiotrowska A.: Niektóre warunki i metody kształcenia twórczości, „Psychologia Wychowawcza" 1981 nr 1.pl
dc.description.referencesPluta K.: Osobowość kandydatów na nauczycieli i jej zmiany w trakcie studiów, Opole 1987, WSP.pl
dc.description.referencesPodgórecki A.: Cztery rodzaje samego siebie, „Studia Socjologiczne" 1968 nr 2.pl
dc.description.referencesPonomariow J. A.: Cechy osobowości twórczej i twórcze predyspozycje, [w:] Z. Siwek, D. Zarębska-Piotrowska (red.): Psychologia twórczości. Wybór tekstów, Kraków 1980, UJ.pl
dc.description.referencesPolak K.: Nauczyciel, twórczość, promocja : wybrane uwarunkowania modernizacji oświaty, Kraków 1997.pl
dc.description.referencesPolakowski K.: Psychologiczne determinanty powodzenia w studiach nauczycielskich, Warszawa 1976, PWN.pl
dc.description.referencesPopek A.: Osobowość młodzieży o zróżnicowanym poziomie postaw twórczych, [w:] Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, Sectio J. Paedagogia-Psychologia, Vol. 1, 1988.pl
dc.description.referencesPopek R.: Uzdolnienia plastyczne młodzieży. Analiza psychologiczna, Lublin 1988.pl
dc.description.referencesPopek S.: Analiza psychologiczna twórczości plastycznej dzieci i młodzieży, Warszawa 1978, WSiP.pl
dc.description.referencesPopek S.: Przesłanki funkcjonowania postaw twórczych nauczycieli, „Nauczyciel i Wychowanie", 1980 nr 6.pl
dc.description.referencesPopek S.: Zdolności i uzdolnienia twórcze, [w:] S. Popek (red.) : Aktywność twórcza dzieci i młodzieży, Warszawa 1988, WSiP.pl
dc.description.referencesPopek S.: Stymulatory i hamulce twórczej pracy pedagogicznej, „Nauczyciel i Wychowanie" 1988 nr 3.pl
dc.description.referencesPopek S.: Kwestionariusz Twórczego Zachowania KANH, Lublin 1990, Wyd. UMCS.pl
dc.description.referencesPopek S.: Psychologiczne i społeczne uwarunkowania zdolności i uzdolnień specjalnych (założenia i kierunki badań), [w:] A. Biela, C. Walesa (red.): Problemy współczesnej psychologii, Lublin 1992, PTP.pl
dc.description.referencesPopek S.: Zdolności i uzdolnienia jako osobowościowe właściwości człowieka, Lublin 1996, Wyd. UMCS.pl
dc.description.referencesPopek S.: Człowiek jako jednostka twórcza, Lubl in 2001.pl
dc.description.referencesPoper K. R.: Logika odkrycia naukowego, Warszawa 1977, PWN.pl
dc.description.referencesPorębska M.: Osobowość i jej kształtowanie w dzieciństwie i młodości, Warszawa 1982, WSiP.pl
dc.description.referencesPrężyna W.: Koncepcja postawy w psychologii, „Roczniki Filozoficzne" 1967, 14 z. 4.pl
dc.description.referencesProkopiuk J.: Problemy samorealizacji człowieka, Warszawa 1979, ZG SZSP.pl
dc.description.referencesPufal-Struzik I.: Osobowość i twórcza postawa nauczycieli szkół podstawowych, [w:] A. Jopkiewicz (red.): Edukacja i rozwój -jaka szkoła, jaki nauczyciel, jakie wychowanie, Kielce 1995.pl
dc.description.referencesPuślecki W.: Wspieranie elementarnych zdolności twórczych uczniów, Opole 1994.pl
dc.description.referencesRembowski J.: Postawy i ich związek z cechami osobowości, „Kwartalnik Pedagogiczny" 1966 nr 4.pl
dc.description.referencesRenzulli J. S., Treffinger D. J., Feldhusen J. F. : Problerns in the assessment of creative thinking, "Journal of Creative Behavior" 1977, 5.pl
dc.description.referencesRenzulli J. S.: Enrichment Triad Model, Wetherfield 1977.pl
dc.description.referencesReykowski J.: Ocena i samoocena, Chowanna 1966 nr 8.pl
dc.description.referencesReykowski J.: Obraz własnej osoby jako mechanizm regulujący postępowanie, "Kwartalnik Pedagogiczny" 1970 z. 3.pl
dc.description.referencesReykowski J.: Postawy a osobowość, [w:] S. Nowak (red.): Teorie postaw, Warszawa 1973, PWN.pl
dc.description.referencesReykowski J.: O rozwoju osobowości, „Studia Filozoficzne" 1977 nr 7.pl
dc.description.referencesReykowski J., Kochańska G.: Szkice z teorii osobowości, Warszawa 1980, WP.pl
dc.description.referencesReykowski J.: Motywacja, postawy prospołeczne a osobowość, Warszawa 1986, PWN.pl
dc.description.referencesRibot T.: O wyobraźni twórczej. Studium psychologiczne, Warszawa 1901.pl
dc.description.referencesRogers C.: Uczyć się jak być wolnym, [w:] K. Jankowski (red.): Przełom w psychologii, Warszawa 1978, Czytelnik.pl
dc.description.referencesRogers C.: W kierunku teorii twórczości, [w:] Z. Siwek, D. Zarębska-Piotrowska (red.): Psychologia twórczości. Wybór tekstów, Kraków 1980, Wyd. UJ.pl
dc.description.referencesRogers C.: O bardziej humanistyczną naukę o osobie ludzkiej, „Nowiny Psychologiczne" 1988 nr 1.pl
dc.description.referencesRogińska W.: Ekstrawersja - introwersja jako determinanty zróżnicowania typologicznego (badania H. J. Eysencka), „Psychologia Wychowawcza" 1970 nr 2.pl
dc.description.referencesRogińska W.: Ekstrawersja - introwersja w typologiach osobowości, „Przegląd Psychologiczny" 1971 nr 1-4.pl
dc.description.referencesRosińska Z., Matusewicz Cz.: Kierunki współczesnej psychologii. Ich geneza i rozwój, Warszawa 1984, PWN.pl
dc.description.referencesRostowski J.: Specyfika kształtowania się tożsamości w okresie młodości, [w:] J. Rostowski, T. Rostowska (red.) Psychospołeczne aspekty rozwoju człowieka, 1997, Łódź Wyd. UŁ.pl
dc.description.referencesRozet I. : Psychologia fantazji. Badania twórczej aktywności umysłowej, Warszawa 1982, PWN.pl
dc.description.referencesRożkowski K.: Ocena poziomu neurotyczności młodzieży rozpoczynającej studia medyczne, „Zdrowie Psychiczne" 1990 nr 1-4.pl
dc.description.referencesRóżańska E.: Samoocena uczniów kreatywnych, [w:] W. Dobrołowicz (red.): Ogólne problemy psychologii twórczości, Kielce 1986, WSP.pl
dc.description.referencesRóżycka J.: Uwagi dyskusyjne o tzw. dymensjach osobowościowych Eysencka, „Prace Psychologiczne" t. IX, Wrocław 1977.pl
dc.description.referencesRóżycka J.: Neurotyzm w aspekcie psychologicznym na podstawie badań empirycznych, Wrocław 1979.pl
dc.description.referencesRubinsztejn S. L.: Podstawy psychologii ogólnej, Warszawa 1964.pl
dc.description.referencesRudniański J.: Homo cogitans. O myśleniu twórczym i kryteriach wartości, Warszawa 1975, WP.pl
dc.description.referencesRudniański J.: Nauka: twórczość i organizacja, Warszawa 1976, PWN.pl
dc.description.referencesRunco M. A., McCarthy K. A., Svenson E.: Judgments of the creativity of artwork from students and professional artists, "Journal of Psychology" 1994, 128 .pl
dc.description.referencesRunco M. A.: Creation for creativity, expression for impact, "Creativity Research Journal 1995 (6).pl
dc.description.referencesRuszczak K.: Kryteria twórczości stosowane w badaniach empirycznych, „Zeszyty Naukowe" IP UG, 1978 z. 1.pl
dc.description.referencesSanocki W.: Kwestionariusze osobowości w psychologii, Warszawa 1981, PWN.pl
dc.description.referencesSchulz R.: Twórczość. Społeczne aspekty zjawiska, Warszawa 1990, PWN.pl
dc.description.referencesSchulz R.: Idea edukacji dla twórczości, Edukacja i dialog 1990 nr 1.pl
dc.description.referencesSchulz R.: Nauczyciel jako innowator, Warszawa 1989, WSiP.pl
dc.description.referencesSęk H. (red.): Twórczość i kompetencje życiowe a zdrowie psychiczne, Poznań 1991.pl
dc.description.referencesSiedlecka K.: Próba określenia związku między neurotyzmem a poziomem uzdolnień twórczych w świetle badań własnych, [w:] S. Popek (red.): Zdolności i uzdolnienia jako osobowościowe właściwości człowieka, Lublin 1996, UMCS.pl
dc.description.referencesSiek S.: Osobowość. Struktura, rozwój, wybrane metody badania, Warszawa 1982, ATK.pl
dc.description.referencesSiek S.: Rozwój potrzeb psychicznych, mechanizmów obronnych i obrazu siebie, Warszawa 1984, KAW.pl
dc.description.referencesSiek S.: Struktura i formowanie osobowości, Warszawa 1986, ATK.pl
dc.description.referencesSkarżyńska K.: Konformizm i samokierowanie jako wartości. Struktura i źródła, Warszawa 1991, PAN.pl
dc.description.referencesSkorny Z.: Metody badań i diagnostyka psychologiczna, Wrocław 1974, Ossolineum.pl
dc.description.referencesSkorny Z.: Poznawcza i działaniowa koncepcja osobowości, „Kwartalnik Pedagogiczny" 1979 nr 4.pl
dc.description.referencesSołowiej J.: Rodzina a rozwój zdolności twórczych, [w:] M. Ziemska (red.): Rodzina i dziecko, Warszawa 1986, PWN.pl
dc.description.referencesSołowiej J.: Rodzinne uwarunkowania twórczości dzieci i młodzieży, Gdańsk 1987, Wyd. UG.pl
dc.description.referencesSołowiej J.: Psychologia twórczości, Gdańsk 1991, Wyd. UG.pl
dc.description.referencesStasiakiewicz M.: Interakcyjne podejście do badań zachowań twórczych, [w:] J. Brzeziński (red.): Psychologiczne i psychometryczne problemy diagnostyki psychologicznej, Warszawa 1993, PWN.pl
dc.description.referencesStawowska L.: Diagnoza typów osobowości, Katowice 1973, U. Śl.pl
dc.description.referencesSternberg R. J.: Reasoning, problem solving and intelligence, [in:] R. J. Sternberg (ed.). Handbook of Human Intelligence, 1982 Cambridge, England: Cambridge University Press.pl
dc.description.referencesSternberg R. J.: Identyfing the gifted throgh IQ: Why little bit of knowledge is a dangerous thing, "Roeper Review" 1986, 8.pl
dc.description.referencesSternberg R. J.: A tree-facet model of creativity, [in:] R. J. Sternberg (ed.) The nature of creativity, 1988 New York: Ccambridge University Press.pl
dc.description.referencesStokłosa B.: Struktura osoby jako podstawa oddziaływań wychowawczych, [w:] M. Łobocki (red.): Psychologia humanistyczna a wychowanie, Lublin 1994, UMCS.pl
dc.description.referencesStraś-Romanowska M.: Próba interpretacji nieadekwatnego oceniania siebie w terminach teorii poznawczych, Przegląd Psychologiczny 1975 nr 3 s. 401-417.pl
dc.description.referencesStraś-Romanowska M.: Na tropach psychologii jako nauki humanistycznej, Warszawa - Wrocław 1995, Wyd. PAN.pl
dc.description.referencesStrelau J.: Teoria osobowości z typologicznego punktu widzenia, „Kwartalnik Pedagogiczny" 1966 nr 3.pl
dc.description.referencesStrelau J.: Temperament i typ układu nerwowego, Warszawa 1974, PWN.pl
dc.description.referencesStrelau J.: Rola temperamentu w rozwoju psychicznym, Warszawa 1978, WSiP.pl
dc.description.referencesStrelau J.: Temperament, osobowość, działanie, Warszawa 1985, PWN.pl
dc.description.referencesStrelau J., Nęcki E. (red.): Różnice indywidualne:możliwości i preferencje, Wrocław - Warszawa 1992, Wyd. PAN.pl
dc.description.referencesStróżewski W: Dialektyka twórczości, Kraków 1983, PWN.pl
dc.description.referencesStróżyński K.: Inna szkoła - inny nauczyciel, „Edukacja" 1993 nr 2.pl
dc.description.referencesStrzałecki A.: Wybrane zagadnienia psychologii twórczości, Wrocław 1969, Ossolineum.pl
dc.description.referencesStrzałecki A.: Twórczość a style rozwiązywania problemów praktycznych. Ujęcie prakseologiczne, Wrocław 1989, Ossolineum.pl
dc.description.referencesStrzelczyk-Muszyńska D.: Osobowościowe uwarunkowania kształtowania się różnych typów tożsamości u młodzieży akademickiej, [w:] J. Rostowski, T. Rostowska (red.): Psychospołeczne aspekty rozwoju człowieka, Łódź 1 997, Wyd. UŁ.pl
dc.description.referencesSuch J.: Wstęp do metodologii ogólnej nauk, Poznań 1973.pl
dc.description.referencesSuchodolski B.: Kształtowanie twórczej osobowości, „Oświata i Wychowanie" 1968 nr 5.pl
dc.description.referencesSuchodolski B.: Twórczośćjako styl życia, „Studia Filozoficzne" 1975 nr 11-12.pl
dc.description.referencesSuchodolski B.: O działalności twórczej, „Studia Pedagogiczne" 1976 T. 37 nr 8.pl
dc.description.referencesSuchodolski B.: Wychowanie i strategia życia, Warszawa 1987, WSiP.pl
dc.description.referencesSuchodolski B., Wojnar I.: Humanizm i edukacja humanistyczna. Wybór tekstów, Warszawa 1988, PWN.pl
dc.description.referencesSuchora-Olech A., Szczepańska M. (red.): Przyszłość - szkoła - twórczość - ekologia, Słupsk 1995, WSP.pl
dc.description.referencesSusułowska M., Nęcki Z.: Psychologiczna analiza przebiegu studiów wyższych, Warszawa 1977, PWN.pl
dc.description.referencesSztumski J.: Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 1995.pl
dc.description.referencesSuper D. E.: Obiektywne podejście do metod badania osobowości, „Psychologia Wychowawcza" 1962 nr 1.pl
dc.description.referencesSzmidt K. J. (red.): Nowe teorie twórczości. Nowe metody pomocy w tworzeniu, Kraków 2002, Impuls.pl
dc.description.referencesSzmidt K. J. (red.): Dydaktyka twórczości, Kraków 2003, Impuls.pl
dc.description.referencesSzustrowa T. : Osobowość jako przedmiot diagnozy psychologicznej, Warszawa 1976, Wyd. UWpl
dc.description.referencesSzustrowa T. : Rozwój pojęcia „ja" - geneza poczucia tożsamości, „Oświata i Wychowanie" 1976 nr 1-4.pl
dc.description.referencesSzymański M.: Twórczość i style poznawcze uczniów, Warszawa 1987, WSiP.pl
dc.description.referencesSzymła L.: Pewność i zgodność ocen i samoocen cech osobistych, „Chowanna" 1972 z. 3.pl
dc.description.referencesSzyszkowska M.: Z rozważań o twórczości i twórcach, „Zdrowie Psychiczne" 1979 nr 1.pl
dc.description.referencesSzyszkowska M.: Twórcze niepokoje codzienności, Łódź 1985, Wyd. Łódzkie.pl
dc.description.referencesŚwida-Ziemba H.: Osobowość jako problem pedagogiki, Warszawa - Wrocław - Kraków 1970.pl
dc.description.referencesTatarkiewicz W.: Twórczość - dzieje pojęcia, „Poezja" 1966 nr 12.pl
dc.description.referencesTatarkiewicz W.: Dzieje sześciu pojęć (twórczość), Warszawa 1982, PWN.pl
dc.description.referencesTaylor C. W. (ed.): Widening horizons in creativity, New York 1964, Wiley.pl
dc.description.referencesTaylor C. W. (ed.): Climate for creativity, New York 1972, Pergamon Press.pl
dc.description.referencesTaylor J. A.: The nature of the creative process, [in:] P. Smith (ed.), Creativity, New York 1959, Hastings House.pl
dc.description.referencesTchórzewski A: Świadomość zawodowa a niektóre przejawy aktywności studentów, Bydgoszcz 1985, WSP.pl
dc.description.referencesTesser A, Paulhus D.: The Definition of Self: Private and Public Self-Evaluation Management Strategies, "Journal of Personality and Social Psychology" 1983 vol. 44, no 4.pl
dc.description.referencesTice D. M.: Self concept change and self-presentation: The looking glass self is also a magnifying glass, "Journal of Personality and Social Psychology" 1992, 63.pl
dc.description.referencesTiepłow B. M.: Zdolności i uzdolnienia, [w:] J. Strelau (red.): Zagadnienia psychologii różnic indywidualnych, Warszawa 1971, PWN.pl
dc.description.referencesTokarz A.: Rola motywacji poznawczej w aktywności twórczej, Wrocław 1985, Ossolineum.pl
dc.description.referencesTokarz A.: Stymulatory i inhibitory aktywności twórczej, Kraków 1991, Wyd. UJ.pl
dc.description.referencesTomaszewski T.: Z pogranicza psychologii i pedagogiki, Warszawa 1970, PZWS .pl
dc.description.referencesTomaszewski T.: Człowiek jako podmiot i człowiek jako przedmiot, [w:] J. Reykowski, O. Owczynnikowa (red.): Studia z psychologii emocji, motywacji i osobowości, Wrocław 1975, Ossolineum.pl
dc.description.referencesTomaszewski T.: Główne idee współczesnej psychologii, Warszawa 1984 PWN.pl
dc.description.referencesTorrance E. P.: Education and Creativity, [in:] C. W. Taylor (ed.): Creativity: Progress and Potential, New York 1964.pl
dc.description.referencesTorrance E. P. : Creativity research in education: Still alive, [in:] I. A Taylor, W. Getzels (eds): Perspectives in creativity, Chicago 1975 Aldine.pl
dc.description.referencesTorrance E. P.: Teaching for creativity, [in:] S. G. Isaksen (ed.): Frontiers of creativity research, Buffallo 1987 Bearly.pl
dc.description.referencesTrojanowska-Kaczmarska A: Dziecko i twórczość, Wrocław 1971, Ossolineum.pl
dc.description.referencesTroskolański A: O twórczości, Warszawa 1978, PWN.pl
dc.description.referencesTrzebiński J.: Osobowościowe warunki twórczości, [w:] J. Reykowski (red.): Osobowość a społeczne zachowanie się ludzi, Warszawa 1976, KiW.pl
dc.description.referencesTrzebiński J.: Z badań nad osobowościowymi uwarunkowaniami oryginalności myślenia, Wrocław 1978pl
dc.description.referencesTrzebiński J.: Twórczość i struktura pojęć, Warszawa 1981, PWN.pl
dc.description.referencesTucholska S.: Poziom samoaktualizacji jednostek potencjalnie twórczych, „Zdrowie Psychiczne" 1979 nr 1.pl
dc.description.referencesTucholska S.: Obraz siebie jednostek potencjalnie twórczych, Zdrowie Psychiczne 1979 nr 1.pl
dc.description.referencesTurska D.: Dynamika postawy twórczej a typ kształcenia szkolnego młodzieży (sprawozdanie z badań podłużnych), [w:] S. Popek (red.) Zdolności i uzdolnienia jako osobowościowe właściwości człowieka, Lublin 1996, Wyd. UMCS.pl
dc.description.referencesTyszkowa M.: Samoocena i samoakceptacja jako struktury regulacyjne, „Oświata i Wychowanie" 1979 nr 6.pl
dc.description.referencesTyszkowa M. (red.): Rozwój psychiczny człowieka w ciągu życia. Zagadnienia teoretyczne i metodologiczne, Warszawa 1988, PWN.pl
dc.description.referencesTyszkowa M.: Zdolności, osobowość i działalność uczniów, Warszawa 1990, PWN.pl
dc.description.referencesUchnast Z.: Humanistyczna orientacja w psychologii, Lublin 1983, RW KUL.pl
dc.description.referencesUchnast Z.: Kierunki badań w psychologii twórczości. Wykłady z psychologii w KUL, Lublin 1994 nr 7.pl
dc.description.referencesUrban K.: On the development of creativity in children, "Creativity Research Journal" 1991 vol. 4 no. 2.pl
dc.description.referencesWall W. : Twórcze kierowanie w okresie dzieciństwa, Warszawa 1986, PWN.pl
dc.description.referencesWidota E.: Uwarunkowania aktywności poznawczej studentów I roku (komunikat z badań), Warszawa - Łódź 1990, PWN.pl
dc.description.referencesWielochowski M.: Zmodyfikowana formuła obliczania empirycznego wskaźnika adekwatności - nieadekwatności samooceny, „Przegląd Psychologiczny" 1983 nr 4.pl
dc.description.referencesWitkowska K.: Humanizm czy behawioryzm w edukacji, „Nowa Szkoła" 1981 nr 5.pl
dc.description.referencesWojciszke B.: Mechanizmy wpływu struktury „ja" na zachowanie, [w:] M. Jarymowicz, Z. Smoleńska (red.) : Poznawcze regulatory funkcjonowania społecznego, Wrocław 1985.pl
dc.description.referencesWojciszke B.: Struktura „ja ", wartości osobiste i zachowanie, Wrocław 1986, Ossolineum.pl
dc.description.referencesWojnar I.: Nauczyciel i wychowanie estetyczne, Warszawa 1968, PZWS.pl
dc.description.referencesWojnar I.: Teoria wychowania esteycznego, Warszawa 1984, PWN.pl
dc.description.referencesWojnar I.: Sztuka jako podręcznik życia, Warszawa 1984, NK.pl
dc.description.referencesWojnar I., Kubin J. (red.): Edukacja wobec wyzwań XXI wieku, Warszawa 1996, PWN.pl
dc.description.referencesWosiński M.: Metodologiczne problemy psychologicznych badań nad zawodem nauczyciela, „Badania Oświatowe" 1977 nr 1.pl
dc.description.referencesWoodman R.: Creativity as a construct in personality theory, "Journal of Creative Behavior" 1981 vol. 15.pl
dc.description.referencesWróblewska M.: Poziom postaw twórczych studentów kierunków nauczycielskich, [w:] Dziecko - Społeczeństwo - Edukacja. Dylematy psychologiczne, Kraków 1996, Wyd. WSP.pl
dc.description.referencesWróblewska M.: Wybrane zagadnienia z badań nad osobowością kandydatów do zawodu nauczycielskiego, [w: ] A. Kotusiewicz, G. Koć-Seniuch, J. Niemiec (red.): Myśl pedeutologiczna i działania nauczyciela, Warszawa - Białystok 1997, Wyd. Żak.pl
dc.description.referencesWróblewska M.: Obraz własnej osoby studentów FUW na podstawie Skali Samooceny W. H. Fittsa, [w: ] „Test" 4/1996 (6), 173-180, Trans Humana.pl
dc.description.referencesWróblewska M.: Neurotyczność a zachowania twórcze młodzieży akademickiej, [w:] Pamięć i więi. Prace ofiarowane Prof. W. Pankowi z okazji Jubileuszu, Białystok 1998, Trans Humana.pl
dc.description.referencesWróblewska M.: Zaangażowanie młodzieży we własny rozwój i autokreację - czy utracone szanse? [w:] M. Ledzińska, L. Wrona (red.) Osoba - Edukacja - Dialog, Kraków 2002, Wyd. APpl
dc.description.referencesWróblewska M.: Obraz siebie osób o zróżnicowanym poziomie postaw twórczych, [w:] „Psychologia Rozwojowa" 2002, t. 7 nr 2.pl
dc.description.referencesWróblewska M.: Wymiary dojrzałości i możliwości jej realizacji w percepcji nauczycieli i kandydatów na nauczycieli, [w:] R. Piwowarski (red.) Dziecko- Nauczyciel - Rodzice. Konteksty edukacyjne, Białystok - Warszawa 2003, IBEpl
dc.description.referencesWróblewska M.: Twórczy element w ocenie typów miłości na przykładzie młodzieży akademickiej, [w:] „Psychologia Rozwojowa" 2003, t. 8 nr 2-3.pl
dc.description.referencesWróblewska M.: Rozwijanie różnych form ekspresji twórczej uczniów poprzez zajęcia artystyczne, [w:] K. Krasoń, B. Mazepa-Domagała (red.): Ekspresja twórcza dziecka. Konteksty - inspiracje - obszary realizacji, Katowice 2004, GWSP.pl
dc.description.referencesWróblewska M.: Wyznaczniki twórczości w opinii osób o postawach twórczych i odtwórczych, [w:] S. Popek (red.), Twórczość w teorii i praktyce, Lublin 2004, Wyd. UMCS.pl
dc.description.referencesWróblewska M.: Wposzukiwaniu osobowościowych uwarunkowań edukacji twórczej, [w:] K. J. Szmidt, M. Modrzejewska-Świgulska (red.), Psychopedagogika działań twórczych, Kraków 2004, Impuls.pl
dc.description.referencesWróblewska M.: Tożsamość w podróży - wzory osobowe postmodernizmu w ocenie młodych dorosłych, referat wygłoszony na XIII Ogólnopolskiej Konferencji Psychologii Rozwojowej, Augustów, 5-8.06.2004pl
dc.description.referencesWróblewska M.: Formowanie obrazu Ja w projekcji doświadczeń emocjonalnych i społecznych osób niepełnosprawnych, referat wygłoszony na IX Międzynarodowym Kongresie Polskiego Towarzystwa Neuropsychologicznego i II Konferencji Psychologiczno-Pedagogicznej, Kraków, 24-25.09. 2004-12-14pl
dc.description.referencesWróblewska M.: Zróżnicowanie typów zdolności i umiejętności - analiza wyznaczników w świetle badań młodzieży, referat wygłoszony na III Ogólnopolskiej Konferencji Metodyczno-Naukowej „Teoretyczne i praktyczne aspekty edukacji uczniów zdolnych", Toruń, 15-16.10.2004pl
dc.description.referencesWróblewska M.:(A) (w druku) Kryzys wczesnej dorosłości - odrzucanie mitów i błędnych przekonań dzieciństwa, Kraków, Akademia Pedagogiczna.pl
dc.description.referencesWróblewska M.: (B) (w druku) Projekcja potrzeb i oczekiwań osób niepełnosprawnych zajmujących się twórczością, Toruń, Uniwersytet im. M. Kopernika.pl
dc.description.referencesWróblewska M.: (C) (w druku) Istota i wyznaczniki twórczości w metaforze werbalnej i wizualnej, Kraków, Impuls.pl
dc.description.referencesWróblewska M.: (D) (w druku) Efekty treningu twórczości w teorii i praktyce, [w:] K. J. Szmidt (red.), Trening twórczości, Wyd. WSHE.pl
dc.description.referencesWygotski L. S.: Myślenie i mowa. Wybrane prace psychologiczne, Warszawa 1971.pl
dc.description.referencesZaborowski Z.: Wstęp do metodologii badań pedagogicznych, Wrocław 1973, Ossolineum.pl
dc.description.referencesZaborowski Z.: Koncepcja samoświadomości wewnętrznej i zewnętrznej dla regulacji zachowania, „Kwartalnik Pedagogiczny" 1987 nr 3.pl
dc.description.referencesZaborowski Z.: A theory of internal and external self-consciauness, "Polish Psychological BuIIetin" 1988 nr 19.pl
dc.description.referencesZaborowski Z.: Współczesna problematyka psychologii społecznej i psychologii osobowości, Warszawa 1994, Profi.pl
dc.description.referencesZalewska E.: Tendencje w ocenie własnych możliwości u neurotyków, Zeszyty Naukowe WSP Opole, Psychologia 1979, z. 1.pl
dc.description.referencesZamiara K.: Metodologiczne znaczenie sporu o status poznawczy teorii, Warszawa 1974, PWN.pl
dc.description.referencesZawadzki B.: Wstęp do teorii osobowości, Warszawa 1970, PWN.pl
dc.description.referencesZawadzki B., Szczepaniak P., Strelau J.: Diagnoza psychometryczna Pięciu Wielkich Czynników Osobowości, „Studia Psychologiczne" 1995, nr 1-2.pl
dc.description.referencesZborowski J.: Rozwijanie aktywności twórczej dziecka, Warszawa 1986, WSiP.pl
dc.description.referencesZarębska-Piotrowska D., Siwek Z. (red.): Psychologia twórczości. Wybór tekstów, Kraków 1980, UJ.pl
dc.description.referencesZdanecki A.: Młodzież studencka we własnej ocenie, „Dydaktyka Szkoły Wyższej", 1986, nr 2.pl
dc.description.referencesZuber J.: Cechy samooceny a wrażliwość percepcyjna na obraz własnej osoby i innych ludzi, „Studia Psychologiczne" 1983, t. 22, z. 1.pl
dc.description.referencesŻechowska B.: Wybrane metodologiczne wzory badań empirycznych w pedagogice, Katowice 1985, UŚ.pl
dc.description.referencesŻechowska B.: O twórczym rozwoju nauczyciela refleksji kilka, [w:] S. Juszczyk (red.) : Twórczy rozwój nauczyciela, Kraków 1996, Impuls.pl
dc.description.referencesŻuk T. : Uzdolnienia twórcze a osobowość, Poznań 1986, Wyd. UAMpl
dc.description.referencesŻuk T. : Czy uzdolnienie twórczejest ogólne czy specjalne?, [w:] S. Popek (red.): Twórczość, Zdolności, Wychowanie, Warszawa 1988, PWN.pl
dc.description.referencesŻylicz P. : Wizja życia twórczego w ujęciu psychologii humanistycznej, „Nowiny Psychologiczne" 1996, 1.pl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (STH)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
M_Wroblewska_Osobowosciowe_uwarunkowania_postawy_tworczej_studentow.pdf6,75 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)