Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/15684
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Wróblewska, Monika | - |
dc.date.accessioned | 2024-01-09T08:55:20Z | - |
dc.date.available | 2024-01-09T08:55:20Z | - |
dc.date.issued | 2005 | - |
dc.identifier.isbn | 83-89190-43-6 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/15684 | - |
dc.description | Zdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01. | pl |
dc.description.sponsorship | Wydanie publikacji zostało sfinansowane przez Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Trans Humana | pl |
dc.title | Osobowościowe uwarunkowania postawy twórczej studentów | pl |
dc.type | Book | pl |
dc.rights.holder | © Copyright by Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckie | pl |
dc.description.references | Adler A.: Sens życia, Warszawa 1937. | pl |
dc.description.references | Aksiejew W. G.: Problema motywacii i licznast, [w:] E. W. Szowochowa (red.), Tieorieticzeskie problemy psichołogii licznosti, Moskwa 1974. | pl |
dc.description.references | Albert R. S.: Identity, experiences, and career choice among the exceptionally gifted and talented, [in:] M. A Runco, R. S. Albert (ed.), Theories of creativity, 13-34, Newbury Park 1990, Ca: Sage. | pl |
dc.description.references | Allport G.: Osobowość i religia. Warszawa 1988, PAX. | pl |
dc.description.references | Altszuler G. S.: Algorytm wynalazku, Warszawa 1972, KiW. | pl |
dc.description.references | Amabile T. M.: The motivation to be creative, [in:] S. G. Saksen (ed.), Frontiers of Creativity Research, 223-254, Bearly Buffallo, NY. 1987, Bearly Limited. | pl |
dc.description.references | Anastasi A., Schaefer E.: Biographical Correlates of artistic and literary creativity in adolescent girls, „Journal of Applied Psychology", 1969 nr 4. | pl |
dc.description.references | Aranowska E. (red.): Wybrane problemy metodologii badań, Warszawa 1992, Wyd. UW. | pl |
dc.description.references | Banasiak J.: Z rozważań o nauczycielu twórczym, „Kwartalnik Pedagogiczny" 1975, nr 2. | pl |
dc.description.references | Barron F., Harrington D. M.: Creativity, inteligence, and personality, „Annual Review of Psychology", 1981, nr 32. | pl |
dc.description.references | Bergson H.: Ewolucja twórcza, Warszawa 1957, KiW. | pl |
dc.description.references | Berlyne D.: Struktura i kierunek myślenia, Warszawa 1969, PWN. | pl |
dc.description.references | Blaclock H. M.: Statystyka dla socjologów, Warszawa 1975, PWN. | pl |
dc.description.references | Bończa-Tomaszewska M., Kołodziej A.: Akceptacja siebie i akceptacja innych ludzi u młodzieży w okresie dorastania i wczesnej młodości, [w:] L. Wołoszynowa (red.), Materiały do nauczania psychologii, seria III, t. 2, Warszawa 1973, PWN. | pl |
dc.description.references | Borecka-Biernat D.: Poziom samooceny a zachowania agresywne w trudnej sytuacji społecznej interakcji, Psychologia Wychowawcza 1997 nr 3. | pl |
dc.description.references | Borzym I.: Z psychologicznych badań nad zdolnościami i jednostkami uzdolnionymi, [w:] L. Wołoszynowa (red.), Materiały do nauczania psychologii, seria II , t. 8, Warszawa 1979, PWN. | pl |
dc.description.references | Borzym I.: Psychologiczne uwarunkowania powodzenia w studiach uniwersyteckich młodzieży różniącej się poziomem i rodzajem zdolności, [w:] L. Wołoszynowa (red.), Materiały do nauczania psychologii, seria II, t. 10, Warszawa 1983, PWN. | pl |
dc.description.references | Bosse M. A: Do Creative Children Behave Differenthy? „The Journal of Creative Behavior", 1972 nr 2. | pl |
dc.description.references | Bromberek B.: Udział nauczycieli akademickich w kształtowaniu osobowości studentów, „Życie Szkoły Wyższej" 1987, nr 12. | pl |
dc.description.references | Bruhlmaier A.: Edukacja humanistyczna, Kraków 1994, Impuls. | pl |
dc.description.references | Brzezińska A.: Struktura obrazu własnej osoby i jego wpływ na zachowanie, „Kwartalnik Pedagogiczny" 1973, nr 3. | pl |
dc.description.references | Brzeziński J., Maruszewski T.: Metoda sędziów kompetentnych i jej zastosowanie w badaniach pedagogicznych, „Kwartalnik Pedagogiczny" 1978, nr 23(1). | pl |
dc.description.references | Brzeziński J., Siuta J.: Społeczny kontekst badań psychologicznych i pedagogicznych. Wybór tekstów, Poznań 1991, Wyd. Nauk. UAM. | pl |
dc.description.references | Brzeziński J.: Metodologiczne i psychologiczne wyznaczniki procesu badawczego w psychologii, Poznań 1991, Wyd. Nauk. UAM. | pl |
dc.description.references | Brzeziński J.: Metodologia badań psychologicznych, Warszawa 1996, PWN. | pl |
dc.description.references | Buyst V., De Fruyt F., Merrvielde I.: Parental descriptions ol children's personality: A Five Factor Model classilication, „Psychologica Belgica", 1994, 34, 155-231. | pl |
dc.description.references | Cackowski Z.: Działalność twórcza i przesłanki teori i twórczości, Nauka Polska 1972 nr 6. | pl |
dc.description.references | Cashdan S., Welsh G. S.: Personality corelates of creative potential in talented high school students, „Journal of Personality", 1976 nr 34. | pl |
dc.description.references | Cattel R. B., Butcher H. J.: Creativity and Personality, [in:] P. Vernon (ed.), Creativity, 1970 London. | pl |
dc.description.references | Ciechanowicz A. (red.): Kulturowa adaptacja testów, Warszawa 1990, PWN. | pl |
dc.description.references | Ciekatowa K., Jasiński R. (red.): Samoocena a ocena uzdolnień intelektualnych studentów, Wyd. Polit. Wrocł, Wrocław 1988. | pl |
dc.description.references | Chamcówna M. (red.): Różne oblicza poszukiwań pedagogicznych, Uniw. Wrocławski, Wrocław 1993. | pl |
dc.description.references | Chlewiński Z.: Wprowadzenie do teorii osobowości H. J. Eysencka, „Studia Filozoficzne" 1963 nr 11. | pl |
dc.description.references | Chlewiński Z.: Postawy a cechy osobowości, Lublin 1987, Tow. Nauk. KUL. | pl |
dc.description.references | Choynowski M.: Opracowanie polskiej adaptacji „Inwentarza Osobowości" H. J. Eysencka. Wyniki krajowe, porównania międzynarodowe, „Biuletyn Psychometryczny" t. II, Warszawa - Wrocław - Kraków 1968. | pl |
dc.description.references | Choynowski M.: Podstawy i zastosowanie teorii testów psychologicznych, [w:] J. Kozielecki (red.) Problemy psychologii matematycznej, Warszawa 1971, PWN. | pl |
dc.description.references | Choynowski M.: Testy psychologiczne w poradnictwie wychowawczo-zawodowym, Warszawa 1980, PWN. | pl |
dc.description.references | Christopher R. Brand.: How Many dimensions ol persona lity - The „Big 5", the „Gigantic 3" a the „Comprehensive 6"?, „Psychologica Belgica" 1994, nr 4, 4. | pl |
dc.description.references | Clauss G., Ebner M.: Podstawy statystyki dla psychologów, pedagogów i socjologów, Warszawa 1972, PZWS. | pl |
dc.description.references | Cropley A.: Creativity and Education, New York 1994, Harper. | pl |
dc.description.references | Czarnecki K.: Metody poznawania cech i struktur osobowości, „Chowanna" 1966, nr 2, 1. | pl |
dc.description.references | Czarnecki K.: Samokrytyczna ocena cech osobistych studentów wyższych uczelni, „Chowanna" 1969 z. 2. | pl |
dc.description.references | Czarnecki K.: Rozwój twórczy człowieka (Warunki. Proces. Wyniki), [w:] St. Juszczyk (red.), Twórczy rozwój nauczyciela, Kraków 1996, Impuls. | pl |
dc.description.references | Czerwińska-Jasiewicz M.: Inteligencja i zdolności twórcze jako specyficzne wymiary funkcjonowania intelektualnego, „Psychologia Wychowawcza" 1979, 22. | pl |
dc.description.references | Dąbek A.: Psychologiczne podstawy twórczej aktywności dziecka, Zielona Góra, 1988 Wyd. WSP. | pl |
dc.description.references | Dąbrowski K.: Trud istnienia, Warszawa 1986, IW PAX. | pl |
dc.description.references | Dąbrowsk i K.: Pasja rozwoju, Warszawa 1994, PZWL. | pl |
dc.description.references | Denek K.: Profil absolwenta uniwersyteckich studiów pedagogicznych, [w: ] St. Juszczyk (red.), Twórczy rozwój nauczyciela, Kraków 1996, Impuls. | pl |
dc.description.references | Długosz H.: Próba charakterystyki konwergentyków i dywergentyków, [w:] S. Popek (red.), Twórczość w procesie rozwoju i wychowania dzieci i młodzieży, Lublin 1982. | pl |
dc.description.references | Długosz H.: Wybrane aspekty funkcjonowania intelektu i osobowości osób z przewagą myślenia dywergencyjnego lub konwergencyjnego, Łódź 1984. | pl |
dc.description.references | Dobrołowicz w.: Psychologia twórczości, Kielce 1982, Wyd. WSP. | pl |
dc.description.references | Dobrołowicz W. (red.): Ogólne problemy psychologii twórczości, Kielce 1986, Kieleckie Studia Psychologiczne. | pl |
dc.description.references | Dobrołowicz W.: Psychodydaktyka kreatywności, Warszawa 1995, Wspos. | pl |
dc.description.references | Doliński D.: Niepewność samooceny a konformizm, Psychologia Wychowawcza 1993 nr 1. | pl |
dc.description.references | Drat-Ruszczak K.: Kryteria twórczości w badaniach empirycznych, [w:] Psychologia, Zeszyty Naukowe Wydz. Humanistycznego UG., Gdańsk 1978. | pl |
dc.description.references | Drwal R.: Emocjonalne i osobowościowe uwarunkowania pracy twórczej, „Prace Naukoznawcze i Prognostyczne" 1972 nr 7. | pl |
dc.description.references | Drwal R.: Wpływ procesów emocjonalnych na wydajność myślenia twórczego, „Przegląd Psychologiczny" XVI 1973 nr 2. | pl |
dc.description.references | Drwal R.: Problemy kulturowej adaptacji kwestionariuszy osobowości, [w:] R Drwal, Adaptacja kwestionariuszy osobowości, Warszawa 1995 PWN. | pl |
dc.description.references | Dudzikowa M.: O trudnej sztuce tworzenia samego siebie, Warszawa 1985, KiW. | pl |
dc.description.references | Dudzikowa M.: Kompetencje autokreacyjne - czy i jak są możliwe do nabycia w toku studiów pedagogicznych? [w:] H. Kwiatkowska (red.), Ewolucja tożsamości pedagogiki, Warszawa 1994, PTP. | pl |
dc.description.references | Duraj-Nowakowa K.: Samookreślenie zawodowe studentów kierunków nauczycielskich, Katowice 1981, UŚ. | pl |
dc.description.references | Dymkowski M.: Przejawy, dążenia do spójnego obrazu siebie, „Przegląd Psychologiczny" 1984 nr 3. | pl |
dc.description.references | Dymkowski M.: Konsekwencje niepewności w pojmowaniu siebie dla regulacji zachowania, „Przegląd Psychologiczny" 1987, nr 4, 938-939. | pl |
dc.description.references | Dymkowski M.: Rola korelatów samooceny w przetwarzaniu informacji osobistych, „Przegląd Psychologiczny" 1988, nr 2. | pl |
dc.description.references | Eysenck H . J.: Opis i pomiar osobowości, „Psychologia Wychowawcza" 1960 nr 3, 4. | pl |
dc.description.references | Eysenck H. J.: Sens i nonsens w psychologii, Warszawa 1965, PWN. | pl |
dc.description.references | Eysenck H. J.: The strukture of Human Persona lity, London 1970, Methuen. | pl |
dc.description.references | Eysenck H. J.: Toward a new model of intelligence, "Personality and Individual Differences" 1986, 7. | pl |
dc.description.references | Eysenck H. J.: The concept of „intelligence": useful or usseless?, "Intelligence" 1988, 12. | pl |
dc.description.references | Eysenck H. J.: Biological dimensions of persona lity, [in:] Pervin L. A (ed.), Handbook of personality: theory and research, New York 1990, The Guilford Press. | pl |
dc.description.references | Feldhusen J. F.: Creativity, Teaching and Testing For, [in:] International Encyklopedia of Education, 1994, New York: Pergamon Press. Second edition. | pl |
dc.description.references | Feldhusen J. F., Goh B. E.: Assesing and Accessing Creativity: An lntegrative Review of Theory, "Research and Development", 1995, 231-247. | pl |
dc.description.references | Ferguson G. A: Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice, Warszawa 1997, PWN. | pl |
dc.description.references | Fitts W. H.: The self-concept and performance, Dede Walace Center, Tennesee 1972, 5, Nashville. | pl |
dc.description.references | Fitts W. H.: The self-concept and behavior: overview and suplement, Dede Walace Center, Tennesee 1972, 7, Nashville. | pl |
dc.description.references | Fitts W. H.: Podręcznik do Skali Badania Obrazu Własnej Osoby (Skala Samooceny), Warszawa 1975. | pl |
dc.description.references | Freud Z.: Wstęp do psychoanalizy, Warszawa 1984, PWN. | pl |
dc.description.references | Fromm E.: The Creative Attitude, [in:] H. H. Anderson (ed.), Creativity and its cultivation, New York 1959. | pl |
dc.description.references | Galas B.: Czynniki współwystępujące z samooceną i aspiracjami młodzieży, Warszawa 1981, PIW. | pl |
dc.description.references | Gałdowa A. (red), Współczesne koncepcje osobowości, Kraków 1995, Wyd. UJ. | pl |
dc.description.references | Gałkowska A, Łaguna M. (red.), Społeczne aspekty osobowości przyszłych nauczycieli, Lublin 1993, KUL. | pl |
dc.description.references | Gałuszka M.: Potoczne wizje nauczyciela akademickiego i absolwenta wyższej uczelni, „Ruch Pedagogiczny" R. 30, 1988 nr 5-6. | pl |
dc.description.references | Gasiul H.: Oblicza „ja" w świetle wybranych koncepcji psychologicznych. Pojęcie, rozwój, patologia, Bydgoszcz 1993, WSP. | pl |
dc.description.references | Gaś Z.: Umiejętność działania konstruktywnego a poczucie sensu życia, [w:] B. Pilecka (red.), Osobowościowe i środowiskowe korelaty poczucia sensu życia, Rzeszów 1986. | pl |
dc.description.references | Gaś Z.: Psychologia wychowawcza stosowana, Warszawa 1995, PWN. | pl |
dc.description.references | Gąsiorowska- Nóżka J., Janowski R.: Wybrane właściwości samooceny młodzieży licealnej w świetle wyników badania Skalą Samooceny W. H. Fittsa, „Psychologia Wychowawcza" 1984 nr 5. | pl |
dc.description.references | Gerstmann S.: O dojrzałości emocjonalnej i społecznej. Nieautoryzowane notatki z referatu na I Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej n.t.: „Psychohigiena szkolna", Łódź 1967, PTHP. | pl |
dc.description.references | Gerstmann S.: Wprowadzenie do psychologii osobowości, Wrocław 1968. | pl |
dc.description.references | Gerstmann S.: Osobowość, Warszawa 1970, PZWS. | pl |
dc.description.references | Getzels J., Jackson P.: Creativity and lntelligence, New York 1962. | pl |
dc.description.references | Glover J. A (red.): Handbook of creativity, New York 1989, Plenum Books. | pl |
dc.description.references | Gloton R., Clero C.: Twórcza aktywność dziecka, Warszawa 1976, WSiP. | pl |
dc.description.references | Goffman E.: Człowiek w teatrze życia codziennego, Warszawa 1981, PIW. | pl |
dc.description.references | Goldberg L. R.: An alternative „description of personality": The Big-Five factor strukture, "Journal of Personality and Social Psychology" 1990 nr 59, 1216-1229. | pl |
dc.description.references | Golińska L.: Neurotyzm a trafność samooceny, Acta UŁ, seria 1, 1977, z . 13, 85-97. | pl |
dc.description.references | Golińska L.: Poziom samooceny jako determinanta trafności percepcji społecznej, Łódź 1977, Acta UŁ, seria 1, z. 21. | pl |
dc.description.references | Goriszowski W. (red.): Badania pedagogiczne w zarysie, Warszawa 1996, WSP. | pl |
dc.description.references | Góralski A.: Metody opisu i wnioskowania statystycznego w psychologi, Warszawa 1974, PWN. | pl |
dc.description.references | Góralski A.: Czymże jest twórczość? [w:] A. Góralski (red.), Zadanie, metoda, rozwiązanie. Techniki twórczego myślenia, Warszawa 1978 z. 2, Wyd. Naukowo Tech. | pl |
dc.description.references | Góralski A. (red.): Zadanie, metoda, rozwiązanie. Techniki twórczego myślenia, Warszawa 1977, zeszyt 1, 1978 zeszyt 2, 1980 zeszyt 3, 1981 zeszyt 4, 1984 zeszyt 5, Wyd. Naukowo-Techniczne. | pl |
dc.description.references | Góralski A.: Twórcze rozwiązywanie zadań, Warszawa 1980, PWN. | pl |
dc.description.references | Górniewicz J.: Kategorie pedagogiczne: odpowiedzialność, podmiotowość, samorealizacja, tolerancja, twórczość, wyobraźnia, Olsztyn 1997, WSP. | pl |
dc.description.references | Górniewicz J.: Samorealizacja a uzdolnienia twórcze młodzieży (Przegląd koncepcji i studium empiryczne), Toruń 1993, UAM. | pl |
dc.description.references | Górniewicz J., Kubacka K.: Droga do samorealizacji czyli w poszukiwaniu tożsamości, Toruń 1993, UAM. | pl |
dc.description.references | Guilford J. P.: Podstawy metod statystycznych w psychologii i pedagogice, Warszawa 1964, PWN. | pl |
dc.description.references | Guilford J. P.: Natura inteligencji człowieka, Warszawa 1978, PWN. | pl |
dc.description.references | Guilford J. P.: Myślenie twórcze, [w:] D. Zarębska-Piotrowska, Z. Siwek (red.): Psychologia twórczości. Teksty wybrane, Kraków 1980, Wyd. UJ. | pl |
dc.description.references | Hajduk E.: Hipoteza w badaniach pedagogicznych, 1996, Zielona Góra. | pl |
dc.description.references | Hajduk B.: Zmiany motywacji prospołecznej kandydatów do zawodu nauczycielskiego, „Dydaktyka Szkoły Wyższej" 1987 nr 3. | pl |
dc.description.references | Hall C. S., Lindzey G.: Teorie osobowości, Warszawa 1994, PWN. | pl |
dc.description.references | Hilgard E. R.: Wprowadzenie do psychologii, Warszawa 1961, PWN. | pl |
dc.description.references | Homplewicz J. (red.): Gdy osobowość horyzontem wychowania, Rzeszów 1997, SP. | pl |
dc.description.references | Hoover E.: Nowa psychologia: nowy wizerunek człowieka, „Nowiny Psychologiczne" 1983 nr 8-9. | pl |
dc.description.references | Hormuth S. E.: The ecology of the self: Relocation and self-concept change, "Journal of Counsel i ng Psychology", 1990, 34, 1. | pl |
dc.description.references | Horney K.: Neurotyczny rozwój osobowości, Warszawa 1976, PWN. | pl |
dc.description.references | Horney K.: Nerwica a rozwój człowieka, Warszawa 1980, PWN. | pl |
dc.description.references | Horney K.: Neurotyczna osobowość naszych czasów, Warszawa 1982, PWN. | pl |
dc.description.references | Hornowski B.: Rozwój inteligencji i uzdolnień specjalnych, Warszawa 1978, WSiP. | pl |
dc.description.references | Iwiński T. B.: Model strukturalnej analizy postaw, [w:] E. Aranowska (red.) Wybrane problemy metodologii badań, Warszawa 1992, Wyd. UW. | pl |
dc.description.references | Jakubowicz-Mount A.: Samorealizacja a rozwój potencjału twórczego, [w:] J. Prokopiuk (red.) Problemy samorealizacji człowieka. Studium o wychowaniu, Warszawa 1979, Wyd. ZG SZ SP. | pl |
dc.description.references | Jakubowska U.: Czynności badawcze w psychologii i pedagogice, Bydgoszcz 1993, WSP. | pl |
dc.description.references | Januszewski J.: Niektóre uwarunkowania zdolności poznawania samego siebie i drugiej osoby, Lublin 1988. | pl |
dc.description.references | Jarymowicz M.: Modyfikowanie wyobrażni dotyczących „ja" dla zwiększenia gotowości do zachowań prospołecznych, Wrocław 1979, Ossoloneum. | pl |
dc.description.references | Jarymowicz M., Szustrowa T.: Poznanie własnej tożsamości - źródła, funkcje regulacyjne, [w:] J. Reykowski (red.) Osobowość a społeczne zachowanie się ludzi, Warszawa 1980, KiW. | pl |
dc.description.references | Jarymowicz M.: Różnicowanie „ja-inni" i funkcjonowanie w świecie społecznym, [w:] M. Jarymowicz, Z. Smoleńska (red.) Poznawcze regulatory funkcjonowania społecznego, Wrocław 1983. | pl |
dc.description.references | Jarymowicz M.: Spostrzeganie samego siebie. Porównywanie „ja-inni"; [w:] M. Lewicka (red.) Psychologia spostrzegania społecznego, Warszawa 1985, KiW. | pl |
dc.description.references | Jaskot K.: Wychowanie w szkole wyższej. Problemy teoretyczne i metodologiczne, Warszawa 1984, PWN. | pl |
dc.description.references | Jaślarowa B.: Ze studiów nad teoriami osobowości, „Chowanna" 1966, z. 1. | pl |
dc.description.references | Jaślarowa B.: Rola doświadczeń szczytowych w procesie samorealizacji - według A. Maslowa, [w:] Z. Ratajczak (red.), Psychologia w służbie człowieka, Warszawa 1980, PWN. | pl |
dc.description.references | Jaworowska A.: Twórczość i inteligencja w świetle poglądów L. Hudsona, [w:] L. Wołoszynowa (red.): Materiały do nauczania psychologii, seria II, tom 8. Warszawa 1978. | pl |
dc.description.references | Jucha Z., Rendecka A.: Akceptacja siebie i jej związek z akceptacją innych, Psychologia Wychowawcza 1979 nr 1. | pl |
dc.description.references | Kaczmarek S.: Kształtowanie twórczej postawy nauczyciela, Wrocław 1970, Ossolineum. | pl |
dc.description.references | Kamiński A.: Metoda, technika, procedura badawcza w pedagogice empirycznej, [w:] R. Wroczyński, T. Pilch (red.): Metodologia pedagogiki społecznej, Wrocław 1974. | pl |
dc.description.references | Kawula S. (red.): Psychologiczne i pedagogiczne aspekty studiowania, Toruń 1981, UMK. | pl |
dc.description.references | Kida J. (red.): Rozwój twórczej aktywności dziecka, Rzeszów 1994, WSP. | pl |
dc.description.references | Kielar M., Siuta J.: Słownik słów kluczowych z psychologii, Kraków 1988, PAN. | pl |
dc.description.references | Kmiecik K.: Poziom samooceny i zewnętrzne informacje oceniające podmiot a poziom jego myślenia dywergencyjnego, Zeszyty Naukowe UG. Psychologia 1978 nr 1, 61-73. | pl |
dc.description.references | Kmiecik K.: Informacje oceniające, samoocena i poczucie kontroli a myślenie twórcze, Wrocław 1983, Ossolineum. | pl |
dc.description.references | Kmita J.: Szkice z teorii poznania naukowego, Warszawa 1976, PWN. | pl |
dc.description.references | Kocowski T. : Stymulatory i inhibitory aktywności twórczej, Wrocław 1980, Raporty OBP Polit. Wrocł. | pl |
dc.description.references | Kocowski T. : Aktywność twórcza człowieka. Filogeneza. Funkcja. Uwarukowania, [w:] H. Sękowska, A. Tokarz (red.): Szkice z teorii twórczości i motywacji, Poznań 1991, SAWW s. 9-35. | pl |
dc.description.references | Kocowski T.: Procesy twórcze a heurystyczna i motywacyjna funkcja idei kierunkowych w ich przebiegu, „Przegląd Psychologiczny" 1989 nr 3. | pl |
dc.description.references | Koestler A.: The Act of Creation, 1964 London. | pl |
dc.description.references | Kolańczyk A.: Intuicja twórcza. Właściwości i mechanizm procesu, „Przegląd Psychologiczny" 1987 nr 4. | pl |
dc.description.references | Kon I. S.: Odkrycie „ja", Warszawa 1987. | pl |
dc.description.references | Konarzewski K.: O roli i osobowości nauczyciela albo jak uprawiać pedeutologię, „Kwartalnik Pedagogiczny" 1990 nr 1. | pl |
dc.description.references | Korabiowska-Nowacka K.: Procedura badań naukowych, Wrocław 1974, Ossolineum. | pl |
dc.description.references | Korczyński S.: Obraz nauczyciela w polskiej myśli pedeutologicznej, Opole 1992, WSP. | pl |
dc.description.references | Korliński S.: Neurotyzm wśród studentów, Warszawa 1984, PWN. | pl |
dc.description.references | Korliński S.: Rola emocji w myśleniu twórczym, Warszawa 1991, Wyd. UW. | pl |
dc.description.references | Korzeniowski K. (red.): Podmiotowość jednostki w koncepcjach psychologicznych i organizacyjnych, Wrocław 1983, Wyd. Ossolineum. | pl |
dc.description.references | Kotusiewicz A.: Samoświadomość zawodowa nauczyciela - modele i przemiany, [w:] J. Nowak (red.): Przemiany zawodu nauczycielskiego, Wrocław - Warszawa 1991. | pl |
dc.description.references | Kotusiewicz A: Nauczyciel jako osoba w procesie edukacyjnym, [w: ] H. Kwiatkowska (red.): Ewolucja tożsamości pedagogiki, Warszawa 1994, PTP. | pl |
dc.description.references | Kozielecki J.: Obraz procesu twórczego, „Psychologia Wychowawcza" 1965 nr 3. | pl |
dc.description.references | Kozielecki J.: Metodologiczne niepokoje, „Przegląd Psychologiczny " 1976 nr 4. | pl |
dc.description.references | Kozielecki J.: Adekwatność samowiedzy - fakty i mistyfikacje, „Psychologia Wychowawcza" 1980 nr 3. | pl |
dc.description.references | Kozielecki J.: Koncepcje psychologiczne człowieka, Warszawa 1980, PWN. | pl |
dc.description.references | Kozielecki J.: Potrzeba hubrystyczna a działania transgresyjne, „Psychologia Wychowawcza" 1984, nr 2. | pl |
dc.description.references | Kozielecki J.: Mechanizm działań twórczych, „Kwartalnik Pedagogiczny" 1985 nr 2 . | pl |
dc.description.references | Kozielecki J.: Psychologiczna teoria samowiedzy, Warszawa 1986, PWN. | pl |
dc.description.references | Kozielecki J.: Koncepcja transgresyjna człowieka, Warszawa 1987, PWN. | pl |
dc.description.references | Kozielecki J.: O człowieku wielowymiarowym. Eseje psychologiczne, Warszawa 1988, PWN seria Logos. | pl |
dc.description.references | Kozielecki J.: Transgresja a kultura, Warszawa 1991, PWN. | pl |
dc.description.references | Krasnodębski Z.: Rozumienie ludzkiego zachowania, Warszawa 1986, PWN. | pl |
dc.description.references | Kris E.: On precoscious mental processes, [in:] Rapport D. (ed.), Organizations and pathology of thought, New York, Columbia University Press. | pl |
dc.description.references | Kuczyński J.: Homo creator - wstęp do dialektyki człowieka, Warszawa 1976. | pl |
dc.description.references | Kwaśnica R. (red.): Pytanie o nauczyciela, Wrocław 1993, Wyd. Uniw. Wroc. | pl |
dc.description.references | Kwiatkowska-Kowal B.: Kształcenie nauczycieli w szkole wyższej. (Nowe konteksty, stan, możliwości przeobrażeń), Warszawa 1994. | pl |
dc.description.references | Laszlo E.: Systemowy obraz świata, Warszawa 1978, PIW. | pl |
dc.description.references | Ledwoch M.: Metodologiczne aspekty badań w psychologii twórczości (wybrane zagadnienia), [w:] Januszewski A, Uchnast Z. (red.): Wykłady z psychologii w KUL, Lublin 1991 T. 5 s. 83-93. | pl |
dc.description.references | Lejman N.: Osobowość zawodowa nauczyciela, Częstochowa 1985, WSP. | pl |
dc.description.references | Leontiew A. N.: O kształtowaniu zdolności, [w:] J. Strelau (red.): Zagadnienia psychologii różnic indywidualnych, Warszawa 1971. | pl |
dc.description.references | Lesiak T. : Uwagi na temat postaw i możliwości ich badania, „Ruch Pedagogiczny" 1966 nr 3. | pl |
dc.description.references | Leszczyńska A.: Pojęcie osoby w psychologii humanistycznej, „Studia Filozoficzne" 1986 nr 4. | pl |
dc.description.references | Lewis J. D., Karnes F. A.: A study of self-actualization and self-concept in inteectually gifted students, "Journal of Persona lity", 1995, 32. | pl |
dc.description.references | Lewowicki T.: Problemy metodologiczne w naukach pedagogicznych, „Ruch Pedagogiczny" 1984 nr 5/6. | pl |
dc.description.references | Limont W: Analiza wybranych mechanizmów wyobraźni twórczej, Toruń 1996, Wyd. UMK. | pl |
dc.description.references | Lowenfeld V., Brittain J. W.: Twórczość a rozwój umysłowy dziecka, Warszawa 1991, PWN. | pl |
dc.description.references | Łaguna M.: Budować obraz siebie. Badania nad obrazem siebie studentów kształconych metodami aktywizującymi, Lublin 1996, KUL. | pl |
dc.description.references | Łobocki M.: Metody badań pedagogicznych, Warszawa 1982, PWN. | pl |
dc.description.references | Łobocki M.: Wychowanie w świetle psychologii humanistycznej, [w:) M. Łobocki (red.) Psychologia humanistyczna a wychowanie, Lubl in 1994, Wyd. UMCS. | pl |
dc.description.references | Łuczak E.: Niektóre czynniki warunkujące przebieg studiów, Zielona Góra 1985, WSP. | pl |
dc.description.references | Łuszczuk W.: Myślenie twórcze studentów a efektywność dydaktyczna studiów wyższych, [w:] S. Popek (red.) Twórczość, Zdolności, Wychowanie, Lublin 1989 UMCS. | pl |
dc.description.references | Łuszczuk W. (red.): Wybrane aspekty psychopedagogiczne przemian edukacyjnych w Polsce, Katowice 1996, Wyd. US. | pl |
dc.description.references | Łuk A. N.: Psichołogija tworczestwa, Moskwa 1978. | pl |
dc.description.references | Łukaszewski W.: Osobowość. Struktura i funkcje regulacyjne, Warszawa 1974, PWN. | pl |
dc.description.references | Łukaszewski W: Cechy struktury „ja " i typ komunikatu a reakcja na rozbieżność oceny ze strony innych z samooceną, „Studia Psychologiczne" 1980, t. 19 z. 2. | pl |
dc.description.references | Łukaszewski W.: Szanse rozwoju osobowości, Warszawa 1984, KiW. | pl |
dc.description.references | Malicka M.: Twórczość jako kategoria pedagogiczna, Jabłonna 1983, Wyd. Komitetu Badań i Prognoz „Polska 2000". | pl |
dc.description.references | Malicka M.: Twórczość - czyli droga w nieznane, Warszawa 1989, WSiP. | pl |
dc.description.references | Mandrosz-Wróblewska J.: Stopień wyjątkowości obiektu w populacji a ocena jego atrakcyjności i poczucia podobieństwa „ja-obiekt", „Studia Psychologiczne" 1983, t. 22, z. 1. | pl |
dc.description.references | Mc Crae R. R.,Costa P. T.: Joint factors in self - reports and ratings: Neuroticism, extrawersion and openness to experience, "Personality and Individual Differences" 1983 nr 4. | pl |
dc.description.references | Mc Crae R. R., John O. P.: An introduction to the five-factor model and its applications, "Journal of Personality" 1992 nr 60. | pl |
dc.description.references | Maddi S. R.: Zastosowanie teorii w badaniach osobowości, „Nowiny Psychologiczne" 1989 nr 3/4 s. 53-102. | pl |
dc.description.references | Markus H., Smith J.: Role of the self-concept in the perception of others, "Journal of Personality and Social Psychology" 1985, 49 no 1. | pl |
dc.description.references | Marody M.: Sens teoretyczny a sens empiryczny pojęcia postawy, Warszawa 1976, PWN. | pl |
dc.description.references | Matczak A.: Style poznawcze, Warszawa 1982, PWN. | pl |
dc.description.references | Matczak A.: Indywidualne właściwości funkcjonowania poznawczego jako wyznaczniki twórczości, „Psychologia Wychowawcza" 1982 nr 1. | pl |
dc.description.references | Matczak M.: Z badań nad różnicami intraindywidualnymi w zakresie zdolności, [w:] J. Strelau, E. Nęcki (red.): Różnice indywidualne: możliwości i preferencje, Wrocław - Warszawa - Kraków 1992, Wyd. PAN. | pl |
dc.description.references | Maslow A. H.: O ludziach twórczych, Znak 1973 nr 9. | pl |
dc.description.references | Maslow A. H.: Postawa twórcza, „Nowiny Psychologiczne" 1983 nr 8-9. | pl |
dc.description.references | Maslow A. H.: Emocjonalne blokady twórczości, „Nowiny Psychologiczne" 1983, nr 8-9. | pl |
dc.description.references | Maslow A. H.: W stronę psychologii istnienia, Warszawa 1986, I W PAX. | pl |
dc.description.references | Maslow A. H.: Motywacja i osobowość, Warszawa 1990, IW PAX. | pl |
dc.description.references | Matejko A.: Społeczne aspekty pracy twórczej, Warszawa 1965, PWN. | pl |
dc.description.references | May R.: Psychologia i dylemat ludzki, Warszawa 1970. | pl |
dc.description.references | May R.: Odwaga tworzenia, Poznań 1994, Rebis. | pl |
dc.description.references | Mądrzycki T. : Psychologiczne prawidłowości kształtowania się postaw, Warszawa 1970, PWN. | pl |
dc.description.references | Mądrzycki T. : Osobowość a działanie, „Psychologia Wychowawcza" 1989 nr 2. | pl |
dc.description.references | Mądrzycki T.: Osobowość jako system tworzący i realizujący plany. Nowe podejście, Gdańsk 1996, Wyd. UG. | pl |
dc.description.references | McKinnon D. W.: The Nature and Nature of Creative Talent, "American Psychologist" 1962, 7. | pl |
dc.description.references | Meili R.: Podręcznik diagnostyki psychologicznej, Warszawa 1969, PWN. | pl |
dc.description.references | Mervielde I.: The Five-Factor Model: Quo Vadis?, "Psychologica Belgica" 1994, nr 34/4. | pl |
dc.description.references | Mika S.: Postawy i ich badanie, [w:] L. Wołoszynowa (red.) : Materiały do nauczania psychologii, seria II, t. 1. Warszawa 1966. | pl |
dc.description.references | Mittelman W.: Maslow's study of self - actualization. A reinterpretation, "Journal of Humanistic Psychology", 1991 vol 1. | pl |
dc.description.references | Motyka M.: O osobowości neurotycznej, „Zagadnienia Wychowawcze a Zdrowie Psychiczne" 1978 nr 3. | pl |
dc.description.references | Mönks F. J.: Poradnictwo i wspieranie szczególnie zdolnych uczniów, Lublin 1990. | pl |
dc.description.references | Muszyński H.: O twórczej postawie nauczyciela, „Życie Szkoły" 1976 nr 10. | pl |
dc.description.references | Naksianowicz-Gołaszewska M.: Twórczość a osobowość twórcy. Analiza procesu twórczego, Lublin 1958, KUL. | pl |
dc.description.references | Nalaskowski A.: Społeczne uwarunkowania twórczego rozwoju jednostki, Toruń 1989, Wyd. UMK. | pl |
dc.description.references | Nalaskowski S.: Humanizm i podmiotowość w wychowaniu, Toruń 1991, Wyd. Marszałek. | pl |
dc.description.references | Nęcka E.: Proces twórczy i jego ograniczenia, Kraków 1987, Wyd. UJ. | pl |
dc.description.references | Nęcka E.: Czego nie wiemy o twórczości ? „Przegląd Psychologiczny" 1987 t . XXX nr 1. | pl |
dc.description.references | Nęcka E.: Inteligencja i procesy poznawcze, Kraków 1994, Impuls. | pl |
dc.description.references | Nęcka E.: Psychologia twórczości, Gdańsk 2002, GWP. | pl |
dc.description.references | Niebrzydowsk i L.: Kształcenie się samooceny w okresie dorastania, Gdańsk 1973, Uniw. Gdański. | pl |
dc.description.references | Niebrzydowski L.: Czynniki wpływające na kształtowanie się samooceny dzieci i młodzieży, „Kwartalnik Pedagogiczny" 1974 nr 4. | pl |
dc.description.references | Niebrzydowski L.: O poznawaniu i ocenie samego siebie. Na przykładzie młodzieży dorastającej, Warszawa 1976, NK. | pl |
dc.description.references | Niebrzydowski L.: Wiara w swoje możliwości i skuteczność działania (self-esteem), [w:] M. Łobocki (red.) Psychologia humanistyczna a wychowanie, Lublin 1994. | pl |
dc.description.references | Niebrzydowski L. (red.): Stymulatory rozwoju aktywności i osobowości twórczej, Łódz 1995, Wyd UŁ. | pl |
dc.description.references | Nosal Cz.: Diagnoza cech osobowości twórczej, rozwijanie i pobudzanie myślenia twórczego, Wrocław 1975 nr 13, Prace Naukoznawcze i Prognostyczne. | pl |
dc.description.references | Nosal Cz.: Psychologiczne modele umysłu, Warszawa 1990, PWN. | pl |
dc.description.references | Nosal Cz.: Twórcze przetwarzanie informacji, Wrocław 1992. | pl |
dc.description.references | Nowacki J.: Nauczyciel twórczy, „Oświata i Wychowanie", 1976 nr 8. | pl |
dc.description.references | Nowaczyk Cz.: Podstawy metod statystycznych dla pedagogów, Warszawa - Poznań 1985. | pl |
dc.description.references | Nowak S.: Metodologia badań socjologicznych, Warszawa 1970, PWN. | pl |
dc.description.references | Nowak S.: Pojęcie postawy w teoriach i stosowanych badaniach społecznych, [w:] S. Nowak (red.) Teorie postaw, Warszawa 1973, PWN. | pl |
dc.description.references | Nowak S.: Metodologia badań społecznych, Warszawa 1981, PWN. | pl |
dc.description.references | Nowak S. (red.): Wizje człowieka i społeczeństwa w teoriach i badaniach naukowych, 1984, Warszawa PWN. | pl |
dc.description.references | Nowakowska M.: Metodologiczne problemy pomiaru pojęć nieostrych w naukach społecznych, „Poznańskie Studia z Filozofi i Nauki" 1980 nr 5. | pl |
dc.description.references | Nuttin J.: Przystosowanie a motywacja u człowieka, „Psychologia Wychowawcza" 1966, nr 3. | pl |
dc.description.references | Nuttin J.: Struktura osobowości, Warszawa 1968, PWN. | pl |
dc.description.references | Obuchowski K.: Węzłowe problemy teorii osobowości, „Studia Fi lozoficzne" 1974, nr 11(108) s. 23-37. | pl |
dc.description.references | Obuchowska I., Owczynnikowa D. W., Reykowski J. (red.): Badania nad osobowością dzieci i młodzieży, Warszawa 1979, WSiP. | pl |
dc.description.references | Obuchowski K.: Czynniki kształtujące osobowość, Warszawa 1976, NURT. | pl |
dc.description.references | Obuchowski K.: Dialektyka konstytuowania osobowości, „Studia Filozoficzne" 1977, nr 5. | pl |
dc.description.references | Obuchowski K.: Dwa mechanizmy powstawania i funkcjonowania postaw, [w:] S. Nowak (red.): Teorie postaw, Warszawa 1978, PWN. | pl |
dc.description.references | Obuchowski K.: Badania osobowości efektywnej, [w:] K. Obuchowski, J. Paluchowski (red.): Efektywność a osobowość, Wrocław 1982, Ossolineum. | pl |
dc.description.references | Obuchowski K.: Adaptacja twórcza, Warszawa 1985, KiW. | pl |
dc.description.references | Ochmański M.: Analiza niektórych cech osobowości studentów neurotycznych wyższych uczelni w Lublinie, „Dydaktyka Szkoły Wyższej " 1991 nr 3(95). | pl |
dc.description.references | Ogińska-Bulik N.: Ekstrawersja, introwersja a poznawcza orientacja na poszczególne sfery rzeczywistości, „Kwartalnik Pedagogiczny" 1993, nr 1, R. 38. | pl |
dc.description.references | Okoń W.: Trzy kategorie działalności twórczej dzieci i młodzieży, „Kwartalnik Pedagogiczny" 1975 nr 3. | pl |
dc.description.references | Okoń W.: Twórczy znaczy poszukujący, „Głos Nauczycielski" 1979 nr 2-3. | pl |
dc.description.references | Okoń W.: Słownik Pedagogiczny, Warszawa 1992, PWN. | pl |
dc.description.references | Oleś P. : Wartościowanie a osobowość, Lublin 1989, Red. Wydawnictw KUL. | pl |
dc.description.references | Pacek S.: Aktywność samopoznawcza studentów, Warszawa 1982, PWN. | pl |
dc.description.references | Palka S. (red.): Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, Kraków 1998, Wyd. UJ. | pl |
dc.description.references | Paluchowski J. W. (red.): Z zagadnień diagnostyki osobowości, Poznań 1991, Wyd. Nauk. UAM. | pl |
dc.description.references | Panek W. : Niektóre właściwości osobowości nauczycieli woj. białostockiego w świetle „Inwentarza Osobowości" H. J. Eysencka, Zeszyty Naukowo-Dydaktyczne Ped. i Psych. 1973, t. II z. 5. | pl |
dc.description.references | Panek W. : Zmiany w dojrzałości emocjonalnej nauczycieli studiujących zaocznie, [w:] S. Krawcewicz, J. Niemiec (red.): Edukacja i sytuacja zawodowa nauczycieli, Białystok 1984, Dział Wyd. FUW. | pl |
dc.description.references | Panek W.: Jak studia zaoczne wpływają na osobowość?, „Oświata i Wychowanie" 1986, nr 3 1 . | pl |
dc.description.references | Panek W.: System wartości, wzory osobowe i potrzeby studentów, Raport z badań, Warszawa 1988. | pl |
dc.description.references | Panek W.: Twórczość ludowa jako przejaw psychicznych potrzeb człowieka, Warszawa 1990, PWN. | pl |
dc.description.references | Panek W. (red.): Identyfikacja zdolnych i wczesna inicjacja pracy z nimi, Białystok 1990, Dział Wyd. FUW. | pl |
dc.description.references | Panek W.: Psychologiczna charakterystyka nauczyciela pracującego z uczniem zdolnym w szkole, [w:] Z. Tomaszewska-Kempka (red.): Promocja młodzieży utalentowanej-uczniów, studentów i absolwentów, Warszawa - Łódź 1992, PWN. | pl |
dc.description.references | Paszkiewicz E.: Ja a zachowanie, „Psychologia Wychowawcza" 1974, nr 2. | pl |
dc.description.references | Paszkiewicz E.: Psychologia humanistyczna - między naturalizmem a antynaturalizmem, „Studia Filozoficzne" 1978 nr 5. | pl |
dc.description.references | Paszkiewicz E.: Podstawy procesu badawczego w psychologii, [w:] L. Wołoszynowa (red.) Materiały do nauczania psychologii, seria IV, t. 4. | pl |
dc.description.references | Paszkiewicz E.: Struktura teorii psychologicznych, Warszawa 1983, PWN. | pl |
dc.description.references | Pawłowski T. : Tworzenie pojęć i definiowanie w naukach humanistycznych, Warszawa 1986, PWN. | pl |
dc.description.references | Pieter J.: Nauka o osobowości, Chowanna 1966 z. 1. | pl |
dc.description.references | Pieter J.: Wstęp do nauki o osobowości, Katowice 1969. | pl |
dc.description.references | Pieter J. : Zarys metodologii pracy naukowej, Warszawa 1975, PWN. | pl |
dc.description.references | Pietrasiński Z.: Myślenie twórcze, Warszawa 1969, PZWS. | pl |
dc.description.references | Pietrasiński Z.: Przygotowanie do aktywności twórczej, „Studia Filozoficzne" 1978 nr 6. | pl |
dc.description.references | Pietrasiński Z.: Człowiek formowany jako podmiot rozwoju, „Psychologia Wychowawcza" 1987 nr 3. | pl |
dc.description.references | Pietsch-Szurek E.: Z badań nad osobowościowymi uwarunkowaniami aktywności twórczej, „Psychologia Wychowawcza" 1989 nr 5. | pl |
dc.description.references | Pilch T.: Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995, Wyd. Żak. | pl |
dc.description.references | Pilecka B.: Osobowościowe korelaty powodzenia w studiach wyższych, Rzeszów 1987, WSP. | pl |
dc.description.references | Pilikiewicz M.: Kandydaci do zawodu nauczyciela. Komunikat z badań, Warszawa 1974, Instytut Polityki Naukowej i Szkolnictwa Wyższego. | pl |
dc.description.references | Piotrowska A.: Niektóre warunki i metody kształcenia twórczości, „Psychologia Wychowawcza" 1981 nr 1. | pl |
dc.description.references | Pluta K.: Osobowość kandydatów na nauczycieli i jej zmiany w trakcie studiów, Opole 1987, WSP. | pl |
dc.description.references | Podgórecki A.: Cztery rodzaje samego siebie, „Studia Socjologiczne" 1968 nr 2. | pl |
dc.description.references | Ponomariow J. A.: Cechy osobowości twórczej i twórcze predyspozycje, [w:] Z. Siwek, D. Zarębska-Piotrowska (red.): Psychologia twórczości. Wybór tekstów, Kraków 1980, UJ. | pl |
dc.description.references | Polak K.: Nauczyciel, twórczość, promocja : wybrane uwarunkowania modernizacji oświaty, Kraków 1997. | pl |
dc.description.references | Polakowski K.: Psychologiczne determinanty powodzenia w studiach nauczycielskich, Warszawa 1976, PWN. | pl |
dc.description.references | Popek A.: Osobowość młodzieży o zróżnicowanym poziomie postaw twórczych, [w:] Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, Sectio J. Paedagogia-Psychologia, Vol. 1, 1988. | pl |
dc.description.references | Popek R.: Uzdolnienia plastyczne młodzieży. Analiza psychologiczna, Lublin 1988. | pl |
dc.description.references | Popek S.: Analiza psychologiczna twórczości plastycznej dzieci i młodzieży, Warszawa 1978, WSiP. | pl |
dc.description.references | Popek S.: Przesłanki funkcjonowania postaw twórczych nauczycieli, „Nauczyciel i Wychowanie", 1980 nr 6. | pl |
dc.description.references | Popek S.: Zdolności i uzdolnienia twórcze, [w:] S. Popek (red.) : Aktywność twórcza dzieci i młodzieży, Warszawa 1988, WSiP. | pl |
dc.description.references | Popek S.: Stymulatory i hamulce twórczej pracy pedagogicznej, „Nauczyciel i Wychowanie" 1988 nr 3. | pl |
dc.description.references | Popek S.: Kwestionariusz Twórczego Zachowania KANH, Lublin 1990, Wyd. UMCS. | pl |
dc.description.references | Popek S.: Psychologiczne i społeczne uwarunkowania zdolności i uzdolnień specjalnych (założenia i kierunki badań), [w:] A. Biela, C. Walesa (red.): Problemy współczesnej psychologii, Lublin 1992, PTP. | pl |
dc.description.references | Popek S.: Zdolności i uzdolnienia jako osobowościowe właściwości człowieka, Lublin 1996, Wyd. UMCS. | pl |
dc.description.references | Popek S.: Człowiek jako jednostka twórcza, Lubl in 2001. | pl |
dc.description.references | Poper K. R.: Logika odkrycia naukowego, Warszawa 1977, PWN. | pl |
dc.description.references | Porębska M.: Osobowość i jej kształtowanie w dzieciństwie i młodości, Warszawa 1982, WSiP. | pl |
dc.description.references | Prężyna W.: Koncepcja postawy w psychologii, „Roczniki Filozoficzne" 1967, 14 z. 4. | pl |
dc.description.references | Prokopiuk J.: Problemy samorealizacji człowieka, Warszawa 1979, ZG SZSP. | pl |
dc.description.references | Pufal-Struzik I.: Osobowość i twórcza postawa nauczycieli szkół podstawowych, [w:] A. Jopkiewicz (red.): Edukacja i rozwój -jaka szkoła, jaki nauczyciel, jakie wychowanie, Kielce 1995. | pl |
dc.description.references | Puślecki W.: Wspieranie elementarnych zdolności twórczych uczniów, Opole 1994. | pl |
dc.description.references | Rembowski J.: Postawy i ich związek z cechami osobowości, „Kwartalnik Pedagogiczny" 1966 nr 4. | pl |
dc.description.references | Renzulli J. S., Treffinger D. J., Feldhusen J. F. : Problerns in the assessment of creative thinking, "Journal of Creative Behavior" 1977, 5. | pl |
dc.description.references | Renzulli J. S.: Enrichment Triad Model, Wetherfield 1977. | pl |
dc.description.references | Reykowski J.: Ocena i samoocena, Chowanna 1966 nr 8. | pl |
dc.description.references | Reykowski J.: Obraz własnej osoby jako mechanizm regulujący postępowanie, "Kwartalnik Pedagogiczny" 1970 z. 3. | pl |
dc.description.references | Reykowski J.: Postawy a osobowość, [w:] S. Nowak (red.): Teorie postaw, Warszawa 1973, PWN. | pl |
dc.description.references | Reykowski J.: O rozwoju osobowości, „Studia Filozoficzne" 1977 nr 7. | pl |
dc.description.references | Reykowski J., Kochańska G.: Szkice z teorii osobowości, Warszawa 1980, WP. | pl |
dc.description.references | Reykowski J.: Motywacja, postawy prospołeczne a osobowość, Warszawa 1986, PWN. | pl |
dc.description.references | Ribot T.: O wyobraźni twórczej. Studium psychologiczne, Warszawa 1901. | pl |
dc.description.references | Rogers C.: Uczyć się jak być wolnym, [w:] K. Jankowski (red.): Przełom w psychologii, Warszawa 1978, Czytelnik. | pl |
dc.description.references | Rogers C.: W kierunku teorii twórczości, [w:] Z. Siwek, D. Zarębska-Piotrowska (red.): Psychologia twórczości. Wybór tekstów, Kraków 1980, Wyd. UJ. | pl |
dc.description.references | Rogers C.: O bardziej humanistyczną naukę o osobie ludzkiej, „Nowiny Psychologiczne" 1988 nr 1. | pl |
dc.description.references | Rogińska W.: Ekstrawersja - introwersja jako determinanty zróżnicowania typologicznego (badania H. J. Eysencka), „Psychologia Wychowawcza" 1970 nr 2. | pl |
dc.description.references | Rogińska W.: Ekstrawersja - introwersja w typologiach osobowości, „Przegląd Psychologiczny" 1971 nr 1-4. | pl |
dc.description.references | Rosińska Z., Matusewicz Cz.: Kierunki współczesnej psychologii. Ich geneza i rozwój, Warszawa 1984, PWN. | pl |
dc.description.references | Rostowski J.: Specyfika kształtowania się tożsamości w okresie młodości, [w:] J. Rostowski, T. Rostowska (red.) Psychospołeczne aspekty rozwoju człowieka, 1997, Łódź Wyd. UŁ. | pl |
dc.description.references | Rozet I. : Psychologia fantazji. Badania twórczej aktywności umysłowej, Warszawa 1982, PWN. | pl |
dc.description.references | Rożkowski K.: Ocena poziomu neurotyczności młodzieży rozpoczynającej studia medyczne, „Zdrowie Psychiczne" 1990 nr 1-4. | pl |
dc.description.references | Różańska E.: Samoocena uczniów kreatywnych, [w:] W. Dobrołowicz (red.): Ogólne problemy psychologii twórczości, Kielce 1986, WSP. | pl |
dc.description.references | Różycka J.: Uwagi dyskusyjne o tzw. dymensjach osobowościowych Eysencka, „Prace Psychologiczne" t. IX, Wrocław 1977. | pl |
dc.description.references | Różycka J.: Neurotyzm w aspekcie psychologicznym na podstawie badań empirycznych, Wrocław 1979. | pl |
dc.description.references | Rubinsztejn S. L.: Podstawy psychologii ogólnej, Warszawa 1964. | pl |
dc.description.references | Rudniański J.: Homo cogitans. O myśleniu twórczym i kryteriach wartości, Warszawa 1975, WP. | pl |
dc.description.references | Rudniański J.: Nauka: twórczość i organizacja, Warszawa 1976, PWN. | pl |
dc.description.references | Runco M. A., McCarthy K. A., Svenson E.: Judgments of the creativity of artwork from students and professional artists, "Journal of Psychology" 1994, 128 . | pl |
dc.description.references | Runco M. A.: Creation for creativity, expression for impact, "Creativity Research Journal 1995 (6). | pl |
dc.description.references | Ruszczak K.: Kryteria twórczości stosowane w badaniach empirycznych, „Zeszyty Naukowe" IP UG, 1978 z. 1. | pl |
dc.description.references | Sanocki W.: Kwestionariusze osobowości w psychologii, Warszawa 1981, PWN. | pl |
dc.description.references | Schulz R.: Twórczość. Społeczne aspekty zjawiska, Warszawa 1990, PWN. | pl |
dc.description.references | Schulz R.: Idea edukacji dla twórczości, Edukacja i dialog 1990 nr 1. | pl |
dc.description.references | Schulz R.: Nauczyciel jako innowator, Warszawa 1989, WSiP. | pl |
dc.description.references | Sęk H. (red.): Twórczość i kompetencje życiowe a zdrowie psychiczne, Poznań 1991. | pl |
dc.description.references | Siedlecka K.: Próba określenia związku między neurotyzmem a poziomem uzdolnień twórczych w świetle badań własnych, [w:] S. Popek (red.): Zdolności i uzdolnienia jako osobowościowe właściwości człowieka, Lublin 1996, UMCS. | pl |
dc.description.references | Siek S.: Osobowość. Struktura, rozwój, wybrane metody badania, Warszawa 1982, ATK. | pl |
dc.description.references | Siek S.: Rozwój potrzeb psychicznych, mechanizmów obronnych i obrazu siebie, Warszawa 1984, KAW. | pl |
dc.description.references | Siek S.: Struktura i formowanie osobowości, Warszawa 1986, ATK. | pl |
dc.description.references | Skarżyńska K.: Konformizm i samokierowanie jako wartości. Struktura i źródła, Warszawa 1991, PAN. | pl |
dc.description.references | Skorny Z.: Metody badań i diagnostyka psychologiczna, Wrocław 1974, Ossolineum. | pl |
dc.description.references | Skorny Z.: Poznawcza i działaniowa koncepcja osobowości, „Kwartalnik Pedagogiczny" 1979 nr 4. | pl |
dc.description.references | Sołowiej J.: Rodzina a rozwój zdolności twórczych, [w:] M. Ziemska (red.): Rodzina i dziecko, Warszawa 1986, PWN. | pl |
dc.description.references | Sołowiej J.: Rodzinne uwarunkowania twórczości dzieci i młodzieży, Gdańsk 1987, Wyd. UG. | pl |
dc.description.references | Sołowiej J.: Psychologia twórczości, Gdańsk 1991, Wyd. UG. | pl |
dc.description.references | Stasiakiewicz M.: Interakcyjne podejście do badań zachowań twórczych, [w:] J. Brzeziński (red.): Psychologiczne i psychometryczne problemy diagnostyki psychologicznej, Warszawa 1993, PWN. | pl |
dc.description.references | Stawowska L.: Diagnoza typów osobowości, Katowice 1973, U. Śl. | pl |
dc.description.references | Sternberg R. J.: Reasoning, problem solving and intelligence, [in:] R. J. Sternberg (ed.). Handbook of Human Intelligence, 1982 Cambridge, England: Cambridge University Press. | pl |
dc.description.references | Sternberg R. J.: Identyfing the gifted throgh IQ: Why little bit of knowledge is a dangerous thing, "Roeper Review" 1986, 8. | pl |
dc.description.references | Sternberg R. J.: A tree-facet model of creativity, [in:] R. J. Sternberg (ed.) The nature of creativity, 1988 New York: Ccambridge University Press. | pl |
dc.description.references | Stokłosa B.: Struktura osoby jako podstawa oddziaływań wychowawczych, [w:] M. Łobocki (red.): Psychologia humanistyczna a wychowanie, Lublin 1994, UMCS. | pl |
dc.description.references | Straś-Romanowska M.: Próba interpretacji nieadekwatnego oceniania siebie w terminach teorii poznawczych, Przegląd Psychologiczny 1975 nr 3 s. 401-417. | pl |
dc.description.references | Straś-Romanowska M.: Na tropach psychologii jako nauki humanistycznej, Warszawa - Wrocław 1995, Wyd. PAN. | pl |
dc.description.references | Strelau J.: Teoria osobowości z typologicznego punktu widzenia, „Kwartalnik Pedagogiczny" 1966 nr 3. | pl |
dc.description.references | Strelau J.: Temperament i typ układu nerwowego, Warszawa 1974, PWN. | pl |
dc.description.references | Strelau J.: Rola temperamentu w rozwoju psychicznym, Warszawa 1978, WSiP. | pl |
dc.description.references | Strelau J.: Temperament, osobowość, działanie, Warszawa 1985, PWN. | pl |
dc.description.references | Strelau J., Nęcki E. (red.): Różnice indywidualne:możliwości i preferencje, Wrocław - Warszawa 1992, Wyd. PAN. | pl |
dc.description.references | Stróżewski W: Dialektyka twórczości, Kraków 1983, PWN. | pl |
dc.description.references | Stróżyński K.: Inna szkoła - inny nauczyciel, „Edukacja" 1993 nr 2. | pl |
dc.description.references | Strzałecki A.: Wybrane zagadnienia psychologii twórczości, Wrocław 1969, Ossolineum. | pl |
dc.description.references | Strzałecki A.: Twórczość a style rozwiązywania problemów praktycznych. Ujęcie prakseologiczne, Wrocław 1989, Ossolineum. | pl |
dc.description.references | Strzelczyk-Muszyńska D.: Osobowościowe uwarunkowania kształtowania się różnych typów tożsamości u młodzieży akademickiej, [w:] J. Rostowski, T. Rostowska (red.): Psychospołeczne aspekty rozwoju człowieka, Łódź 1 997, Wyd. UŁ. | pl |
dc.description.references | Such J.: Wstęp do metodologii ogólnej nauk, Poznań 1973. | pl |
dc.description.references | Suchodolski B.: Kształtowanie twórczej osobowości, „Oświata i Wychowanie" 1968 nr 5. | pl |
dc.description.references | Suchodolski B.: Twórczośćjako styl życia, „Studia Filozoficzne" 1975 nr 11-12. | pl |
dc.description.references | Suchodolski B.: O działalności twórczej, „Studia Pedagogiczne" 1976 T. 37 nr 8. | pl |
dc.description.references | Suchodolski B.: Wychowanie i strategia życia, Warszawa 1987, WSiP. | pl |
dc.description.references | Suchodolski B., Wojnar I.: Humanizm i edukacja humanistyczna. Wybór tekstów, Warszawa 1988, PWN. | pl |
dc.description.references | Suchora-Olech A., Szczepańska M. (red.): Przyszłość - szkoła - twórczość - ekologia, Słupsk 1995, WSP. | pl |
dc.description.references | Susułowska M., Nęcki Z.: Psychologiczna analiza przebiegu studiów wyższych, Warszawa 1977, PWN. | pl |
dc.description.references | Sztumski J.: Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 1995. | pl |
dc.description.references | Super D. E.: Obiektywne podejście do metod badania osobowości, „Psychologia Wychowawcza" 1962 nr 1. | pl |
dc.description.references | Szmidt K. J. (red.): Nowe teorie twórczości. Nowe metody pomocy w tworzeniu, Kraków 2002, Impuls. | pl |
dc.description.references | Szmidt K. J. (red.): Dydaktyka twórczości, Kraków 2003, Impuls. | pl |
dc.description.references | Szustrowa T. : Osobowość jako przedmiot diagnozy psychologicznej, Warszawa 1976, Wyd. UW | pl |
dc.description.references | Szustrowa T. : Rozwój pojęcia „ja" - geneza poczucia tożsamości, „Oświata i Wychowanie" 1976 nr 1-4. | pl |
dc.description.references | Szymański M.: Twórczość i style poznawcze uczniów, Warszawa 1987, WSiP. | pl |
dc.description.references | Szymła L.: Pewność i zgodność ocen i samoocen cech osobistych, „Chowanna" 1972 z. 3. | pl |
dc.description.references | Szyszkowska M.: Z rozważań o twórczości i twórcach, „Zdrowie Psychiczne" 1979 nr 1. | pl |
dc.description.references | Szyszkowska M.: Twórcze niepokoje codzienności, Łódź 1985, Wyd. Łódzkie. | pl |
dc.description.references | Świda-Ziemba H.: Osobowość jako problem pedagogiki, Warszawa - Wrocław - Kraków 1970. | pl |
dc.description.references | Tatarkiewicz W.: Twórczość - dzieje pojęcia, „Poezja" 1966 nr 12. | pl |
dc.description.references | Tatarkiewicz W.: Dzieje sześciu pojęć (twórczość), Warszawa 1982, PWN. | pl |
dc.description.references | Taylor C. W. (ed.): Widening horizons in creativity, New York 1964, Wiley. | pl |
dc.description.references | Taylor C. W. (ed.): Climate for creativity, New York 1972, Pergamon Press. | pl |
dc.description.references | Taylor J. A.: The nature of the creative process, [in:] P. Smith (ed.), Creativity, New York 1959, Hastings House. | pl |
dc.description.references | Tchórzewski A: Świadomość zawodowa a niektóre przejawy aktywności studentów, Bydgoszcz 1985, WSP. | pl |
dc.description.references | Tesser A, Paulhus D.: The Definition of Self: Private and Public Self-Evaluation Management Strategies, "Journal of Personality and Social Psychology" 1983 vol. 44, no 4. | pl |
dc.description.references | Tice D. M.: Self concept change and self-presentation: The looking glass self is also a magnifying glass, "Journal of Personality and Social Psychology" 1992, 63. | pl |
dc.description.references | Tiepłow B. M.: Zdolności i uzdolnienia, [w:] J. Strelau (red.): Zagadnienia psychologii różnic indywidualnych, Warszawa 1971, PWN. | pl |
dc.description.references | Tokarz A.: Rola motywacji poznawczej w aktywności twórczej, Wrocław 1985, Ossolineum. | pl |
dc.description.references | Tokarz A.: Stymulatory i inhibitory aktywności twórczej, Kraków 1991, Wyd. UJ. | pl |
dc.description.references | Tomaszewski T.: Z pogranicza psychologii i pedagogiki, Warszawa 1970, PZWS . | pl |
dc.description.references | Tomaszewski T.: Człowiek jako podmiot i człowiek jako przedmiot, [w:] J. Reykowski, O. Owczynnikowa (red.): Studia z psychologii emocji, motywacji i osobowości, Wrocław 1975, Ossolineum. | pl |
dc.description.references | Tomaszewski T.: Główne idee współczesnej psychologii, Warszawa 1984 PWN. | pl |
dc.description.references | Torrance E. P.: Education and Creativity, [in:] C. W. Taylor (ed.): Creativity: Progress and Potential, New York 1964. | pl |
dc.description.references | Torrance E. P. : Creativity research in education: Still alive, [in:] I. A Taylor, W. Getzels (eds): Perspectives in creativity, Chicago 1975 Aldine. | pl |
dc.description.references | Torrance E. P.: Teaching for creativity, [in:] S. G. Isaksen (ed.): Frontiers of creativity research, Buffallo 1987 Bearly. | pl |
dc.description.references | Trojanowska-Kaczmarska A: Dziecko i twórczość, Wrocław 1971, Ossolineum. | pl |
dc.description.references | Troskolański A: O twórczości, Warszawa 1978, PWN. | pl |
dc.description.references | Trzebiński J.: Osobowościowe warunki twórczości, [w:] J. Reykowski (red.): Osobowość a społeczne zachowanie się ludzi, Warszawa 1976, KiW. | pl |
dc.description.references | Trzebiński J.: Z badań nad osobowościowymi uwarunkowaniami oryginalności myślenia, Wrocław 1978 | pl |
dc.description.references | Trzebiński J.: Twórczość i struktura pojęć, Warszawa 1981, PWN. | pl |
dc.description.references | Tucholska S.: Poziom samoaktualizacji jednostek potencjalnie twórczych, „Zdrowie Psychiczne" 1979 nr 1. | pl |
dc.description.references | Tucholska S.: Obraz siebie jednostek potencjalnie twórczych, Zdrowie Psychiczne 1979 nr 1. | pl |
dc.description.references | Turska D.: Dynamika postawy twórczej a typ kształcenia szkolnego młodzieży (sprawozdanie z badań podłużnych), [w:] S. Popek (red.) Zdolności i uzdolnienia jako osobowościowe właściwości człowieka, Lublin 1996, Wyd. UMCS. | pl |
dc.description.references | Tyszkowa M.: Samoocena i samoakceptacja jako struktury regulacyjne, „Oświata i Wychowanie" 1979 nr 6. | pl |
dc.description.references | Tyszkowa M. (red.): Rozwój psychiczny człowieka w ciągu życia. Zagadnienia teoretyczne i metodologiczne, Warszawa 1988, PWN. | pl |
dc.description.references | Tyszkowa M.: Zdolności, osobowość i działalność uczniów, Warszawa 1990, PWN. | pl |
dc.description.references | Uchnast Z.: Humanistyczna orientacja w psychologii, Lublin 1983, RW KUL. | pl |
dc.description.references | Uchnast Z.: Kierunki badań w psychologii twórczości. Wykłady z psychologii w KUL, Lublin 1994 nr 7. | pl |
dc.description.references | Urban K.: On the development of creativity in children, "Creativity Research Journal" 1991 vol. 4 no. 2. | pl |
dc.description.references | Wall W. : Twórcze kierowanie w okresie dzieciństwa, Warszawa 1986, PWN. | pl |
dc.description.references | Widota E.: Uwarunkowania aktywności poznawczej studentów I roku (komunikat z badań), Warszawa - Łódź 1990, PWN. | pl |
dc.description.references | Wielochowski M.: Zmodyfikowana formuła obliczania empirycznego wskaźnika adekwatności - nieadekwatności samooceny, „Przegląd Psychologiczny" 1983 nr 4. | pl |
dc.description.references | Witkowska K.: Humanizm czy behawioryzm w edukacji, „Nowa Szkoła" 1981 nr 5. | pl |
dc.description.references | Wojciszke B.: Mechanizmy wpływu struktury „ja" na zachowanie, [w:] M. Jarymowicz, Z. Smoleńska (red.) : Poznawcze regulatory funkcjonowania społecznego, Wrocław 1985. | pl |
dc.description.references | Wojciszke B.: Struktura „ja ", wartości osobiste i zachowanie, Wrocław 1986, Ossolineum. | pl |
dc.description.references | Wojnar I.: Nauczyciel i wychowanie estetyczne, Warszawa 1968, PZWS. | pl |
dc.description.references | Wojnar I.: Teoria wychowania esteycznego, Warszawa 1984, PWN. | pl |
dc.description.references | Wojnar I.: Sztuka jako podręcznik życia, Warszawa 1984, NK. | pl |
dc.description.references | Wojnar I., Kubin J. (red.): Edukacja wobec wyzwań XXI wieku, Warszawa 1996, PWN. | pl |
dc.description.references | Wosiński M.: Metodologiczne problemy psychologicznych badań nad zawodem nauczyciela, „Badania Oświatowe" 1977 nr 1. | pl |
dc.description.references | Woodman R.: Creativity as a construct in personality theory, "Journal of Creative Behavior" 1981 vol. 15. | pl |
dc.description.references | Wróblewska M.: Poziom postaw twórczych studentów kierunków nauczycielskich, [w:] Dziecko - Społeczeństwo - Edukacja. Dylematy psychologiczne, Kraków 1996, Wyd. WSP. | pl |
dc.description.references | Wróblewska M.: Wybrane zagadnienia z badań nad osobowością kandydatów do zawodu nauczycielskiego, [w: ] A. Kotusiewicz, G. Koć-Seniuch, J. Niemiec (red.): Myśl pedeutologiczna i działania nauczyciela, Warszawa - Białystok 1997, Wyd. Żak. | pl |
dc.description.references | Wróblewska M.: Obraz własnej osoby studentów FUW na podstawie Skali Samooceny W. H. Fittsa, [w: ] „Test" 4/1996 (6), 173-180, Trans Humana. | pl |
dc.description.references | Wróblewska M.: Neurotyczność a zachowania twórcze młodzieży akademickiej, [w:] Pamięć i więi. Prace ofiarowane Prof. W. Pankowi z okazji Jubileuszu, Białystok 1998, Trans Humana. | pl |
dc.description.references | Wróblewska M.: Zaangażowanie młodzieży we własny rozwój i autokreację - czy utracone szanse? [w:] M. Ledzińska, L. Wrona (red.) Osoba - Edukacja - Dialog, Kraków 2002, Wyd. AP | pl |
dc.description.references | Wróblewska M.: Obraz siebie osób o zróżnicowanym poziomie postaw twórczych, [w:] „Psychologia Rozwojowa" 2002, t. 7 nr 2. | pl |
dc.description.references | Wróblewska M.: Wymiary dojrzałości i możliwości jej realizacji w percepcji nauczycieli i kandydatów na nauczycieli, [w:] R. Piwowarski (red.) Dziecko- Nauczyciel - Rodzice. Konteksty edukacyjne, Białystok - Warszawa 2003, IBE | pl |
dc.description.references | Wróblewska M.: Twórczy element w ocenie typów miłości na przykładzie młodzieży akademickiej, [w:] „Psychologia Rozwojowa" 2003, t. 8 nr 2-3. | pl |
dc.description.references | Wróblewska M.: Rozwijanie różnych form ekspresji twórczej uczniów poprzez zajęcia artystyczne, [w:] K. Krasoń, B. Mazepa-Domagała (red.): Ekspresja twórcza dziecka. Konteksty - inspiracje - obszary realizacji, Katowice 2004, GWSP. | pl |
dc.description.references | Wróblewska M.: Wyznaczniki twórczości w opinii osób o postawach twórczych i odtwórczych, [w:] S. Popek (red.), Twórczość w teorii i praktyce, Lublin 2004, Wyd. UMCS. | pl |
dc.description.references | Wróblewska M.: Wposzukiwaniu osobowościowych uwarunkowań edukacji twórczej, [w:] K. J. Szmidt, M. Modrzejewska-Świgulska (red.), Psychopedagogika działań twórczych, Kraków 2004, Impuls. | pl |
dc.description.references | Wróblewska M.: Tożsamość w podróży - wzory osobowe postmodernizmu w ocenie młodych dorosłych, referat wygłoszony na XIII Ogólnopolskiej Konferencji Psychologii Rozwojowej, Augustów, 5-8.06.2004 | pl |
dc.description.references | Wróblewska M.: Formowanie obrazu Ja w projekcji doświadczeń emocjonalnych i społecznych osób niepełnosprawnych, referat wygłoszony na IX Międzynarodowym Kongresie Polskiego Towarzystwa Neuropsychologicznego i II Konferencji Psychologiczno-Pedagogicznej, Kraków, 24-25.09. 2004-12-14 | pl |
dc.description.references | Wróblewska M.: Zróżnicowanie typów zdolności i umiejętności - analiza wyznaczników w świetle badań młodzieży, referat wygłoszony na III Ogólnopolskiej Konferencji Metodyczno-Naukowej „Teoretyczne i praktyczne aspekty edukacji uczniów zdolnych", Toruń, 15-16.10.2004 | pl |
dc.description.references | Wróblewska M.:(A) (w druku) Kryzys wczesnej dorosłości - odrzucanie mitów i błędnych przekonań dzieciństwa, Kraków, Akademia Pedagogiczna. | pl |
dc.description.references | Wróblewska M.: (B) (w druku) Projekcja potrzeb i oczekiwań osób niepełnosprawnych zajmujących się twórczością, Toruń, Uniwersytet im. M. Kopernika. | pl |
dc.description.references | Wróblewska M.: (C) (w druku) Istota i wyznaczniki twórczości w metaforze werbalnej i wizualnej, Kraków, Impuls. | pl |
dc.description.references | Wróblewska M.: (D) (w druku) Efekty treningu twórczości w teorii i praktyce, [w:] K. J. Szmidt (red.), Trening twórczości, Wyd. WSHE. | pl |
dc.description.references | Wygotski L. S.: Myślenie i mowa. Wybrane prace psychologiczne, Warszawa 1971. | pl |
dc.description.references | Zaborowski Z.: Wstęp do metodologii badań pedagogicznych, Wrocław 1973, Ossolineum. | pl |
dc.description.references | Zaborowski Z.: Koncepcja samoświadomości wewnętrznej i zewnętrznej dla regulacji zachowania, „Kwartalnik Pedagogiczny" 1987 nr 3. | pl |
dc.description.references | Zaborowski Z.: A theory of internal and external self-consciauness, "Polish Psychological BuIIetin" 1988 nr 19. | pl |
dc.description.references | Zaborowski Z.: Współczesna problematyka psychologii społecznej i psychologii osobowości, Warszawa 1994, Profi. | pl |
dc.description.references | Zalewska E.: Tendencje w ocenie własnych możliwości u neurotyków, Zeszyty Naukowe WSP Opole, Psychologia 1979, z. 1. | pl |
dc.description.references | Zamiara K.: Metodologiczne znaczenie sporu o status poznawczy teorii, Warszawa 1974, PWN. | pl |
dc.description.references | Zawadzki B.: Wstęp do teorii osobowości, Warszawa 1970, PWN. | pl |
dc.description.references | Zawadzki B., Szczepaniak P., Strelau J.: Diagnoza psychometryczna Pięciu Wielkich Czynników Osobowości, „Studia Psychologiczne" 1995, nr 1-2. | pl |
dc.description.references | Zborowski J.: Rozwijanie aktywności twórczej dziecka, Warszawa 1986, WSiP. | pl |
dc.description.references | Zarębska-Piotrowska D., Siwek Z. (red.): Psychologia twórczości. Wybór tekstów, Kraków 1980, UJ. | pl |
dc.description.references | Zdanecki A.: Młodzież studencka we własnej ocenie, „Dydaktyka Szkoły Wyższej", 1986, nr 2. | pl |
dc.description.references | Zuber J.: Cechy samooceny a wrażliwość percepcyjna na obraz własnej osoby i innych ludzi, „Studia Psychologiczne" 1983, t. 22, z. 1. | pl |
dc.description.references | Żechowska B.: Wybrane metodologiczne wzory badań empirycznych w pedagogice, Katowice 1985, UŚ. | pl |
dc.description.references | Żechowska B.: O twórczym rozwoju nauczyciela refleksji kilka, [w:] S. Juszczyk (red.) : Twórczy rozwój nauczyciela, Kraków 1996, Impuls. | pl |
dc.description.references | Żuk T. : Uzdolnienia twórcze a osobowość, Poznań 1986, Wyd. UAM | pl |
dc.description.references | Żuk T. : Czy uzdolnienie twórczejest ogólne czy specjalne?, [w:] S. Popek (red.): Twórczość, Zdolności, Wychowanie, Warszawa 1988, PWN. | pl |
dc.description.references | Żylicz P. : Wizja życia twórczego w ujęciu psychologii humanistycznej, „Nowiny Psychologiczne" 1996, 1. | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (STH) Książki/Rozdziały (WNoE) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
M_Wroblewska_Osobowosciowe_uwarunkowania_postawy_tworczej_studentow.pdf | 6,75 MB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)