Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/15676
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kisielewski, Andrzej | - |
dc.date.accessioned | 2024-01-04T09:43:57Z | - |
dc.date.available | 2024-01-04T09:43:57Z | - |
dc.date.issued | 1999 | - |
dc.identifier.isbn | 83-86696-54-0 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/15676 | - |
dc.description | Zdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01. | pl |
dc.description.sponsorship | Wydanie publikacji dofinansowane przez Zakład Kulturoznawstwa i Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Trans Humana | pl |
dc.title | Sztuka i reklama. Relacje między sztuką i kulturą | pl |
dc.type | Book | pl |
dc.rights.holder | © Copyright by Andrzej Kisielewski, Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckie | pl |
dc.description.references | Adomo, Theodor w, Sztuka i sztuki. Wybór esejów, przeł. K. Krzemień-Ojak, PIW, Warszawa 1990. | pl |
dc.description.references | A1exandrian, Sarane, Surrealist Art, transl. by G. Clough, Thames and Hudson, London 1995. | pl |
dc.description.references | Angus, Ian, and Jhally, Sut, ed. by, Cultural Politics in Contemporary America, Routledge, New York and London 1989. | pl |
dc.description.references | Anikst, Mikhail, ed., Soviet Commercial Design of the Twenties, Thames and Hudson, London 1987. | pl |
dc.description.references | Art lnto Life. Russian Constructivism 1914-1932, katalog wystawy, wstęp Richard Andrews i Milena Kalinowska, The Henry Art Gallery, University of Washington, Seattle; Rizzoli, New York 1990. | pl |
dc.description.references | Altyści o sztuce. Od van Gogha do Picassa, wyb. i oprac. E. Grabska i H. Morawska, Warszawa 1977. | pl |
dc.description.references | Baal-Teshuva, Jacob, Christo & Jeanne-Claude, Benedikt Taschen Verlag GmbH, KöIn 1995. | pl |
dc.description.references | Baker, Stephen, Visual Persuasion. The Effict of Pictures on the Subconscious, Mc Graw-Hill Book Company, New York - Toronto - London 1961. | pl |
dc.description.references | Baker, Stephen, Sysytematic Approach to Adverlising Creativity, McGraw-Hill Book Company, New York - Toronto 1979. | pl |
dc.description.references | Baljeu, Joost, Theo vall Doesburg, Studio Vista, London 1974. | pl |
dc.description.references | Banham, Rayner, Rewolucja w architekturze. Teoria i projektowanie w „pierwszym wieku maszyny", przeł. Z. Drzewiecki, Warszawa 1979. | pl |
dc.description.references | Jenks, Chris, ed. by, Visual Culture, Routledge, London and New York 1995. | pl |
dc.description.references | Jhally, Sut The Codes of Advertising Fetishism and the Political Economy of Meaning in the Consumer Society, Frances Pinter, London 1987. | pl |
dc.description.references | Juszczak, Wiesław, Fragmenty. Szkice z teorii filozofii sztuki, Zamek Królewski w Warszawie, Warszawa 1995. | pl |
dc.description.references | Juszkiewicz, Piotr, Wolność i metafizyka. O tradycji artystycznej twórczości Marcela Duchampa, Wydawnictwo Poznańskiego Towarzystwa Przyjaciół Nauk, Poznań 1995. | pl |
dc.description.references | Kandyński, Wasyl, O duchowości w sztuce, przeł, S. Fijałkowski, Państwowa Galeria Sztuki w Łodzi, Łódź 1990. | pl |
dc.description.references | Kirby, Michael, Futurist Performance, PAJ Publications, New York 1986. | pl |
dc.description.references | Kluszczyński, Ryszard, Film - sztuka Wielkiej Awangardy, Warszawa - Łódź 1990. | pl |
dc.description.references | Kłoskowska, Antonina, Kultura masowa. Krytyka i obrona, Warszawa 1980. | pl |
dc.description.references | Krzysztofowicz, Stanisław, „Imagerie populaire" jako źródło sztuki nowoczesnej we Francji, (w:) Grafika wczoraj i dziś (Mat. sesji Rola i miejsce grafiki współczesnej zorganizowanej 17 i 18.05.1972 r. przez Instytut Historii Sztuki UJ przy współudziale Komitetu IV Międzynarodowego Biennale Grafiki w Krakowie), red. M. Porębski, Warszawa 1974. | pl |
dc.description.references | Kuh, Katharine, Talks with Seventeen Artists, Harper & Row, New York 1962. | pl |
dc.description.references | Baranowska, Małgorzata, Próby przekraczania granic sztuki przez awangardy, (w: ) Społeczne funkcje tekstów literackich i paraliterackich. Red. S. Zółkiewski, M. Hopfinger, K. Rudzińska, Wrocław - Warszawa - Kraków 1974. | pl |
dc.description.references | Lears, Jackson T. J., From Salvation to Self-Realization: Advertising and the Therapeutic Roots of the Consumer Culture, 1880-1930, (w:) Fox, Richard Wightman, and Lears, Jackson T. J., ed. by, The Culture of Cousumption: Critical Essays in American History, 1880-1980, Pantheon Books, New York 1983. | pl |
dc.description.references | Léger, Fernand, Funkcje malarstwa, tłum. J. Guze, Warszawa 1970. | pl |
dc.description.references | Leighten, Patricia, Reorganizing the Universe: Picasso and Anarchism, 1912-13, (w:) „Art BulIetin" LXVII, nr 4, December 1985. | pl |
dc.description.references | Leighten, Patrieia, Max Erust. 1891-1976. Beyond Painting, Benedikt Taschen Verlag, Köln 1994. | pl |
dc.description.references | Leiss, William; Kline, Stephen; Jhally, Sut, Social Communication in Advertising, Nelson Canada, Scarborough, Ontario 1990. | pl |
dc.description.references | Lippard, Lucy R., Pop Art, Thames and Hudson, London 1966. | pl |
dc.description.references | Lippard, Lucy R., Six Years: The dematerialization of the art object from 1966 to 1972, Studio Vista, London 1973. | pl |
dc.description.references | Livingstone, Marco, Pop Art. A continuing History, Thames and Hudson, London 1990. | pl |
dc.description.references | Łunaczarski, Anatolij, Pisma wybrane. Tłum. A. Galis, t. I, II, III, Warszawa 1964. | pl |
dc.description.references | Mach, Zdzisław, Kultura i osobowość w antropologii amerykańskiej, Warszawa - Kraków 1989. | pl |
dc.description.references | Barron, Stephanie; Tuchman, Maurice, eds., The Avant-Garde in Russia, 1910-1930: New Perspectives, Los Angeles County Museum of Art, Los Angeles 1980. | pl |
dc.description.references | Malinowski, Jerzy, Grupa „Jung Idysz" i żydowskie środowisko „Nowej sztuki" w Polsce w latach 1918-1923, Warszawa 1987. | pl |
dc.description.references | Marcus, Leonard S., The American Stare Window, Whitney Library of Design, New York 1978. | pl |
dc.description.references | Marcuse, Herbert, Czlowiek jednoymiarowy, Warszawa 1991. | pl |
dc.description.references | Margolin, Victor, ed., Design Discoursc. History. Theory. Criticism, The University of Chicago Press, Chicago and London 1989. | pl |
dc.description.references | Mattelart, Armand, Advertising International. The privatisation of Public Space, transl. by M. Chanan, Routledge, London and New York 1991. | pl |
dc.description.references | McLuhan, Marshall, Wybór pism, przeł. K. Jakubowicz, Warszawa 1975. | pl |
dc.description.references | McShine, Kynaston, ed., Andy Warhol. Retrospective, katalog wystawy, The Museum of Modern Art, New York 1989. | pl |
dc.description.references | Meggs, Philip B., A History of Graphic Design, Van Nostrand Reinhold, New York 1992. | pl |
dc.description.references | Melzer, Annabelle Henkin, Dada and Surrealist Performance, The John Hopkins University Press, Baltimore and London 1994. | pl |
dc.description.references | Milner, John, Vladimir Tatlin and the Russian Anant-Garde, Yale University Press, New Haven and London 1983. | pl |
dc.description.references | Barthes, Roland, Mit i zlnk, przeł. W. Błońska, J. Błoński, J. Lalewicz, A. Tatarkiewicz, Warszawa 1970. | pl |
dc.description.references | Morawski, Stefan, Na zakręcie. Od sztuki do po-sztuki, Kraków 1985. | pl |
dc.description.references | Morawski, Stefan, Komentarz do kwestii postmodernizmu, (w:) „Nowa Krytyka” 1993, nr 3. | pl |
dc.description.references | Muthesius, Angelika, ed., Jeff Koons, Benedikt Taschen Verlag, Koln 1992. | pl |
dc.description.references | Naylor, Gillian, Bauhaus, przeł. M. Biegańska, Warszawa 1988. | pl |
dc.description.references | Ogilvy, David, Ogilvy on Aduertising, John Wiley & Sons, Toronto 1983. | pl |
dc.description.references | Ogilvy, David, Confessions of an Advertising Man, Atheneum, New York 1988. | pl |
dc.description.references | Overy, Paul, De Stijl, przeł. T. Lechowska, Warszawa 1979. | pl |
dc.description.references | Packard, Vance, The Hidden Persuaders, D. McKay, New York 1957. | pl |
dc.description.references | Papanek, Victor, Design for the Real World. Humań Ecology and Social Change, Thames and Hudson, London 1985. | pl |
dc.description.references | Piotrowski, Piotr, W cieniu Duchampa. Notatki nowojorskie, Obserwator, Poznań 1996. | pl |
dc.description.references | Barthes, Roland, Pejzaż semiotyczny, przeł. A. Weinsberg, Warszawa 1972. | pl |
dc.description.references | Poggioli, Renato, The Theory of TheAvant-Gard, transl. by G. Fitzgerald, The Belknap Press of Harvard University Press, Cambridge, Massachusetts 1968. | pl |
dc.description.references | Poprzęcka, Maria, red., Sztuka i wartość. Materiały XI Seminarium Metodologicznego Stowarzyszenia Historyków Sztuki, Warszawa 1988. | pl |
dc.description.references | Poprzęcka, Maria, red., Przemyśleć historię sztuki. Materiały XIII Seminarium Metodologicznego Stowarzyszenia Historyków Sztuki, Wydanictwo Naukowe Semper, Warszawa 1994. | pl |
dc.description.references | Porębski, Mieczysław, Ikonosfera, Warszawa 1973. | pl |
dc.description.references | Porębski, Mieczysław, Granica współczesności 1909-1925, Warszawa 1989. | pl |
dc.description.references | Porębski, Mieczysław, Kubizm, Warszawa 1980. | pl |
dc.description.references | Ricoeur, Paul, Egzystencja i hermeneutyka. Rozprawy o metodzie, przeł. E. Bieńkowska, H. Bort nowska, S. Cichowicz, J. M. Godzimirski, H. Igalson, J. Skoczylas, K. Tarnowski, Warszawa 1985. | pl |
dc.description.references | Ricoeur, Paul, Symbolika zła, przeł. S. Cichowicz, M. Ochab, Warszawa 1986. | pl |
dc.description.references | Ricoeur, Paul, Język, tekst, interpretacja, przeł. P. Graff, K. Rosner, Warszawa 1989. | pl |
dc.description.references | Riesman, David, Samotny tłum, przeł. J. Strzelecki, Muza SA, Warszawa 1996. | pl |
dc.description.references | Baudrillard, Jean, Symbolic Exchange and Death, transl. by M. Gane, SAGE Publications, London - Thousand Oaks - New Delhi 1993. | pl |
dc.description.references | Rose, Barbara, Malarstiuo amerykańskie dwudziestego wieku, przeł. Halina Andrzejewska, Skira, WAiF, Warszawa 1991. | pl |
dc.description.references | Rosenberg, Harold, The De-Defniition of Art: Action Art to Pop to Earthworks, Horizon Press, New York 1972. | pl |
dc.description.references | Rosenblum, Robert, Cubism and Twentieth-Century Art, Harry N. Abrams, New York 1976. | pl |
dc.description.references | Rosenblum, Robert, Picasso and the Typography of Cubism, (w:) Picasso in Retrospect, Roland Pernose and John Golding, eds., Preger, New York 1973. | pl |
dc.description.references | Rosenblum, Robert, Cubism as Pop-art, (w:) Kirk Varnedoe, Adam Gopnik, eds., Modern Art and Popular Culture: Readings in High and Low, The Museum of Modern Art and Harry N. Abrams, New York 1990. | pl |
dc.description.references | Rosner, Katarzyna, Hermeneutyka jako krytyka kultury, PIW, Warszawa 1991. | pl |
dc.description.references | Russell, John; Gablik, Suzi, Pop Art Redefined, FrederickA. Praeger Publishers, New York - Washington 1969. | pl |
dc.description.references | Schudson, Michael, Advertising, the Uneasy Persuasion. Its dubious impact on American society, Routledge, London 1984. | pl |
dc.description.references | Schultz, Don E.; Martin, Dennis, Brown, William P., Strategie Advertising Campaigns, Crain Books, Chicago (II) 1984. | pl |
dc.description.references | Sitkowska, Maryla, red., Co słychać, katalog wystawy, Wydawnictwo Andrzej Bonarski, Warszawa 1989. | pl |
dc.description.references | Bauhaus. Photography, foreword by E. J Prakapas, The MIT Press, Cambridge, Massachusetts, London 1987. | pl |
dc.description.references | Solomon, Michael R., Consumer Behanior. Buying, Having, and Being, Allyn and Bacon, Boston - Singapore 1992. | pl |
dc.description.references | Sorlin, Pierre, Mass Media, Routledge, London and New York 1994. | pl |
dc.description.references | Spitzer, Leo, Amerykańska reklama jako sztuka popularna, przeł. K. Biskupski, (w:) Język i społeczeństwo, red. i wyb. M. Głowiński, Warszawa 1980. | pl |
dc.description.references | The Lasker Story. As He told It, NTC Business Books, Lincolnwood, Illinois USA 1990. | pl |
dc.description.references | The Binational. American Art of the Late 80’s. German Art of the Late 80’s, katalog wystawy, The Institute of Contemporary Art and Museum of Fine Arts, Boston, Massachusetts; DuMont Verlag, Köln 1988. | pl |
dc.description.references | Todorov, Tzvetan, Wstęp do symboliki, przeł. K. Falicka, (w:) Symbole i symbolika, red. i wyb. M. Głowiński, Czytelnik, Warszawa 1991. | pl |
dc.description.references | Toffler, Alvin, Szok przyszłosći, przeł. E. Ryszka, W. Osiatyński, Warszawa 1974. | pl |
dc.description.references | Turowski, Andrzej, Wielka utopia awangardy. Artystyczne i społeczne utopie w sztuce rosyjskiej 1910-1930, PWN, Warszawa 1990. | pl |
dc.description.references | Varnedoe, Kirk and Adam Gopnik, High and Low: Modern Art and Popular Culture, katalog wystawy, The Museum of Modern Art, New York 1990. | pl |
dc.description.references | Venturi, Robert and Denise Scott Brown, Steven Izenour, Learning from Las Vegas, revised edition, The MIT Press, Cambridge, Massachusetts, and London, England 1994. | pl |
dc.description.references | Baumgarth, Christa, Futuryzm , przeł. J. Tasarski, Warszawa 1987. | pl |
dc.description.references | Walker, John A., Art in the Age of Mass Media, Westview Press, Boulder & San Francisco 1994. | pl |
dc.description.references | Weiss, Jeffrey, The Popular Culture of Modern Art. Pieasso, Duchamp, and Avant-Gardism, Yale University Press, New Haven and London 1994. | pl |
dc.description.references | Wernick, Andrew, Promotional Culture. Advertising, Ideology and Symbolic Expression, SAGE Publications, London - Newbury Park - New Delhi 1992. | pl |
dc.description.references | Whitford, Frank, Bauhaus, Thames & Hudson, London 1991. | pl |
dc.description.references | Wiertow, Dżiga, Człowiek z kamerą, przeł. T. Karpowski, Warszawa 1976. | pl |
dc.description.references | Williams, Robert C., Artists in Revolution. Portraits of the Russian Avant-Garde. 1905-1925, Indiana University Press, Bloomington, London 1977. | pl |
dc.description.references | Wilson, Tony, Watching Teleuision. Hermeneutics, Reception and Popular Culture, Polity Press, Cambridge (UK) 1993. | pl |
dc.description.references | Wilson, Guy; Pilgrim, Dianne H.; Tashjian, Dickran, The Machine Age in America 1918-1941, The Brooklyn Museum in association with Harry N. Abrams, Inc., Publishers, New York 1986. | pl |
dc.description.references | Young, James W, How to become an Advertising Man, NTC Business Books, Lincolnwood 1991. | pl |
dc.description.references | Zagrodzki, Janusz, Katarzyna Kobro i kompozycja przestrzeni, Warszawa 1984. | pl |
dc.description.references | Bayer, Herbert; Gropius, Walter; Gropius, Ise, eds., Bauhaus, 1919-1928, Museum of Modern Art, New York 1938. | pl |
dc.description.references | Zeidler-Janiszewska, Anna, red., Przemiany współczesnej praktyki artystycznej, Instytut Kultury, Warszawa 1991. | pl |
dc.description.references | Żółkiewski, Stefan, Przyczynek do krytyki teorii kultury XX wieku, (w:) Kultura, komunikacja, literatura. Studia nad XX wiekiem, red. S. Żółkiewski, M. Hopfinger, Wrocław - Warszawa - Kraków - Gdańsk 1976. | pl |
dc.description.references | Bell, Daniel, Kulturowe sprzeczności kapitalizmu, przeł. S. Amsterdamski, Warszawa 1994. | pl |
dc.description.references | Benjamin, Walter, Dzieło sztuki w dobie reprodukcji technicznej, przeł. J. Sikorski, (w:) tegoż, Twórca jako wytwórca, Poznań 1975. | pl |
dc.description.references | Berman, Ronald, Advertising aud Social Change, SAGE Publications, Beverly Hills and London 1980. | pl |
dc.description.references | Białostocki, Jan, Historia sztuki wśród nauk humanistycznych, Wrocław - Warszawa - Kraków - Gdańsk 1980. | pl |
dc.description.references | Bischoff Urlich, Max Ernst. 1891-1976. Beyond Painting, Benedikt Taschen Verlag, Koln 1994. | pl |
dc.description.references | Bogart, Leo, Strategy in Advertising, Harcourt, Brace & World, Inc., New York 1967. | pl |
dc.description.references | Bourdieu, Pierre; Passeron Jean-Claude, Reprodukcja. Elementy teorii systemu nauczania, przeł. E. Neyman, wstęp i red. A. Kłoskowska, Warszawa 1990. | pl |
dc.description.references | Bovée, Courtland L.; Arens, William F., Contemporary Advertising, Irvin, Homewood, Illinois 1989. | pl |
dc.description.references | Bowlt, John E.; Washton Long, Rose-Carol, eds., The Lift of Vasilii Kandynsky in Russian Art. A Study of the Spiritual in Art, Newtonville, Mass. 1980. | pl |
dc.description.references | Bowlt, John E., ed., Russian Art of the Avant Garde. Theory and Criticism 1902-1934, transl. by John E. Bowlt, Thames and Hudson, London 1988. | pl |
dc.description.references | Brach-Czaina, Jolanta, Etos nowej sztuki, Warszawa 1984. | pl |
dc.description.references | Brendan, Bruce, Images of Power, Kogan Page, London 1992. | pl |
dc.description.references | Brohan, Torsten; Berg, Thomas, Avantgarde Design. 1880-1930, Benedikt Taschen Verlag, Köln 1994. | pl |
dc.description.references | Buskirk, Martha; Nixon, Mignon, ed. by, The Duchamp Effect, The MIT Press, Cambridge, Massachusetts and London, England 1996. | pl |
dc.description.references | Buszko, Anna, Filozoficzne treści sztuki i malarstwa Pieta Mondriana, (w:) „Biuletyn Historii Sztuki" , rok LVI, 1994, nr 1-2. | pl |
dc.description.references | Cabanne, Pierre, Dialogues with Marcel Duchamp, transl. by Ron Padgett, Viking Press, New York 1971. | pl |
dc.description.references | Caples, John, Tested Advertising Metods, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, New York 1974. | pl |
dc.description.references | Cook, Guy, The Discourse of Advertising, Routledge, London and New York 1992. | pl |
dc.description.references | Crow, Thomas, Modern Art in the Common Culture, Yale University Press, New Haven and London 1996. | pl |
dc.description.references | Czaja, Dariusz, red., Mitologie popularne. Szkice z antropologii współczesności, Uniwersitas, Kraków 1994. | pl |
dc.description.references | Czartoryska, Urszula, Od pop-artu do sztuki konceptualnej, Warszawa 1976. | pl |
dc.description.references | Davidson, Martin P., The Consumerism Manifesto. Advertising in postmodern times, Routledge, London and New York 1992. | pl |
dc.description.references | Debord, Guy, Społeczeństwo spektaklu, przeł. A. Ptaszkowska, słow/obraz terytoria, Gdańsk 1998. | pl |
dc.description.references | Dominick, Joseph R., The Dynamics of Mass Communication, Random House, New York 1987. | pl |
dc.description.references | Dorfles, Gillo, Człowiek zwielokrotniony, przeł. T. Jekiel, I. Wojnar, Warszawa 1973. | pl |
dc.description.references | Douglas, Mary; Isherwood, Baron, The World of Goods, Basic Books, Inc., Publishers, New York 1979. | pl |
dc.description.references | Dubin, Steven C., Arresting Images. Impolitic Art and Uncivil Actiom, Routledge, London and New York 1992. | pl |
dc.description.references | Dunn, Watson S.; Barban, Arnold M.; Krugman, Dean M.; Reid, Leonard N., Advertising. Its Role in Modern Marketing, The Dryden Press, Chicago - Montreal - Lonodon - Sydney - Tokyo 1990. | pl |
dc.description.references | Dyer, Gillian, Advertising as Communication, Methuen, London and New York 1982. | pl |
dc.description.references | Dziamski, Grzegorz, red., Awangarda w perspektywie postmodemizmu, Humaniora, Poznań 1996. | pl |
dc.description.references | Egbert, Donald Drew, Social Radicalism and the Arts, Alfred Knopf Inc., New York 1970. | pl |
dc.description.references | Even, Stuart, All Consuming Images: The Politics of Style in Contemporary Culture, Basic Books, New York 1988. | pl |
dc.description.references | Foucault, Michel, Historia szaleństwa w dobie klasycyzmu, przeł. H. Kęszycka, Warszawa 1987. | pl |
dc.description.references | Foucault, Michel, Nadzorować i karać. Narodziny więzienia, przeł. T. Komendant, Aletheia-Spacja, Warszawa 1993. | pl |
dc.description.references | Foucault, Michel, Historia seksualności, przeł. B. Banasiak, T. Komendant, K. Matuszewski, Czytelnik, Warszawa 1995. | pl |
dc.description.references | Foucault, Michel, To nie jest fajka, tłum. T. Komendant, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 1996. | pl |
dc.description.references | Fox, Stephen, The Mirror Makers. A History of American Advertising, Heinemann, London 1990. | pl |
dc.description.references | Friedman, Mildred, ed., De Stijl: 1917-1931. Visions of Utopia, Walker Art Center, Minneapolis, Abbeville Press Publishers, New York 1982. | pl |
dc.description.references | Gadamer, Hans-Georg, Rozum, slowo, dzieje. Szkice wybrane, przeł. M. Łukasiewicz, K. Michalski, Warszawa 1979. | pl |
dc.description.references | Gadamer, Hans-Georg, Aktualność piękna. Sztuka jako gra, symbol i święto, przeł. K. Krzemieniowa, Oficyna Naukowa, Warszawa 1993. | pl |
dc.description.references | Galbraith, John K., The Affluent Society, Mentor Book, New York 1970. | pl |
dc.description.references | Gawroński, Alfred, Dlaczego Platon wykluczył poetów z Państwa? U źródeł współczesnych badań nad językiem, Warszawa 1984. | pl |
dc.description.references | Gilot, Françoise; Lake, Carlton, Life with Picasso, McGraw-Hill, New York 1964. | pl |
dc.description.references | Giżycki, Marcin, red., Postmodernizm - kultura wyczerpania?, Akademia Ruchu, Warszawa 1988. | pl |
dc.description.references | Goffman, Erving, Gender Advertisements, Harvard University Press, Cambridge, Massachusetts 1979. | pl |
dc.description.references | Godzic, Wiesław, Oglądanie i inne przyjemności kultury popularnej, Uniwersitas, Kraków 1996. | pl |
dc.description.references | Gołaszewska, Maria, Estetyka i antyestetyka , Warszawa 1984. | pl |
dc.description.references | Gombrich, Ernst H., Sztuka i złudzenie. O psychologii przedstawienia obrazowego, tłum. J. Zarański, Warszawa 1981. | pl |
dc.description.references | Gombrich, Ernst H., The Sense of Order. A study in the psychology of decorative art, Phaidon Press, Oxford 1979. | pl |
dc.description.references | Gombrich, Ernst H., Obraz wizualny, tłum. A. Morawińska, (w:) Symbole i symbolika, red. i wyb. M. Głowiński, Czytelnik, Warszawa 1991. | pl |
dc.description.references | Gough-Cooper, Jennifer; Gaumont, Jacques, Ephemerides on and about Marcel Duchamp and Rrose Sélavy. 1887-1968, (w: ) Marcel Duchamp, Thames and Hudson, London 1993. | pl |
dc.description.references | Grabar, Oleg, The Mediation of Ornament, Princeton University Press, New Jersey and Oxford 1992. | pl |
dc.description.references | Grabska, Elżbieta, Apollinaire i teoretycy kubizmu w iatach 1908-1918. Warszawa 1966. | pl |
dc.description.references | Grabska, Elżbieta, Figura?, (w:) Wokół rzeźby współczesnej, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie, Zeszyty Naukowe, Zeszyt 1/19/87. | pl |
dc.description.references | Greenberg, Clement, Awangarda i kicz, (w:) Kultura masowa, wyb. i oprac. Cz. Miłosz, Instytut Literacki, Paryż 1959. | pl |
dc.description.references | Greenberg, Clement, Art and Culture: Critical Essays, Beacon Press, Boston 1961. | pl |
dc.description.references | Gwóźdź, Andrzej, red., Prędkość i przyjemność. Kino w dobie symulacji elektroncznej, Wydawnictwo Szumacher, Kielce 1994. | pl |
dc.description.references | Martin Heidegger, The Orgin of the Work of Art, (w:) tegoż, Poetry, Language, Thought, transl. by A. Hofstadter, Harpers & Row, New York - Cambridge - Philadelphia - San Francisco - London - Mexico City - Sao Paulo - Singapore - Sydney 1975. | pl |
dc.description.references | Heidegger, Martin, Budować, mieszkać, myśleć, oprac. K Michalski, Warszawa 1977. | pl |
dc.description.references | Heidegger, Martin, Bycie i czas, przeł. B. Baran, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1994. | pl |
dc.description.references | Heidegger, Martin, Znaki drogi, przeł. S. Blandzi, J. Filek, J. Mizera, J. Nowotniak, K. Pomian, M. Poręba, J. Sidorek, J. Tischner, K. Wolicki, Fundacja ALETHEIA, Warszawa 1995. | pl |
dc.description.references | Heidegger, Martin, Przycznki do filozofii, przeł. B. Baran, J. Mizera, Wydawnictwo Baran i Suszczyński, Kraków 1996. | pl |
dc.description.references | Heller, Steven; Chwast, Seymour, Graphic Style. From Victorian to Post-Modern, Harry N. Abrams, Inc., Publishers, New York 1988. | pl |
dc.description.references | Henderson, Sally; Robert Landau, Billboard Art, Angus & Robertson Publishers, London - Sydney - Sinapore - Manila 1981. | pl |
dc.description.references | Hidges, Felice; Coad, Emma Dent; Stone, Anne; Sparke, Penny; Aldersey-Williams, Hugh, The New Design Source Book, Little, Brown and Company, London 1995. | pl |
dc.description.references | Holzer, Jenny, Space, Language & Time. An Art & Design Interview, (w:) „Art & Design", Vol 6 3/4 90, Academy Edition, St. Martin Press, London - New York 1990. | pl |
dc.description.references | Hopfinger, Maryla, Kultura współczesua - audiowizualność, Warszawa 1985. | pl |
dc.description.references | Hopfinger, Maryla, W laboratorium sztuki XX wieku. O roli slowa i obrazu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1993. | pl |
dc.description.references | Hoptinger, Maryla, Kultura audiowizualna u progu XXI wieku, Instytut Badań Literackich, Warszawa 1997. | pl |
dc.description.references | Hopkins, Claude c., My Life in Advertising & Scientific Advertising, NTC Business Books, Lincolnwood 1993. | pl |
dc.description.references | Horkheimer, Max; Adorno, Theodor W., Dialektyka oświecenia, tłum. M. Łukasiewicz, Wydawnictwo IFIS PAN, Warszawa 1994. | pl |
dc.description.references | Hughes, Robert, The Shock of the New. Art and the Century of Change, Thames and Hudson, London 1991. | pl |
dc.description.references | Hulburt, Allen, The Grid. A modular system for the design and production of newspapers, magazines, and books, Van Nostrand Reinhold, New York 1978. | pl |
dc.description.references | Hulburt, Allen, Layout: the design of the printed page, Watson-Guptill Publications, New York 1989. | pl |
dc.description.references | Jameson, Frederic, Postmodernism or, The Cultural Logic of Late Capitalism, Verso, London - New York 1991. | pl |
dc.description.references | Janicka, Krystyna, Światopogląd surrealizmu, Warszawa 1985. | pl |
dc.description.references | Jaspers, Karl, Filozofia egzystencji, przeł. D. Lachowska, Anna Wolkowicz, Warszawa 1990. | pl |
dc.description.references | Jay, Martin, Downcast Eyes. The Denigration of Vision in Twentieth-Century French Thought, University of California Press, Berkeley - Los Angeles - London 1993. | pl |
dc.description.references | Jedliński, Jaromir, red., Joseph Beuys. Teksty. Komentarze. Wywiady, Akademia Ruchu, Centrum Sztuki Współczesnej, Warszawa 1990. | pl |
dc.description.references | Jencks, Charles, Architektura postmodemistyczna, przeł. B. Gadomska, Warszawa 1987. | pl |
dc.description.references | Jeneks, Charles, Architektura późnego modemizmu, przeł. B. Gadomska, Warszawa 1989. | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (STH) Książki/Rozdziały (WSK) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
A_Kisielewski_Sztuka_i_reklama.pdf | 8,93 MB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)