REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/15676
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKisielewski, Andrzej-
dc.date.accessioned2024-01-04T09:43:57Z-
dc.date.available2024-01-04T09:43:57Z-
dc.date.issued1999-
dc.identifier.isbn83-86696-54-0-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/15676-
dc.descriptionZdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01.pl
dc.description.sponsorshipWydanie publikacji dofinansowane przez Zakład Kulturoznawstwa i Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.language.isoplpl
dc.publisherTrans Humanapl
dc.titleSztuka i reklama. Relacje między sztuką i kulturąpl
dc.typeBookpl
dc.rights.holder© Copyright by Andrzej Kisielewski, Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckiepl
dc.description.referencesAdomo, Theodor w, Sztuka i sztuki. Wybór esejów, przeł. K. Krzemień-Ojak, PIW, Warszawa 1990.pl
dc.description.referencesA1exandrian, Sarane, Surrealist Art, transl. by G. Clough, Thames and Hudson, London 1995.pl
dc.description.referencesAngus, Ian, and Jhally, Sut, ed. by, Cultural Politics in Contemporary America, Routledge, New York and London 1989.pl
dc.description.referencesAnikst, Mikhail, ed., Soviet Commercial Design of the Twenties, Thames and Hudson, London 1987.pl
dc.description.referencesArt lnto Life. Russian Constructivism 1914-1932, katalog wystawy, wstęp Richard Andrews i Milena Kalinowska, The Henry Art Gallery, University of Washington, Seattle; Rizzoli, New York 1990.pl
dc.description.referencesAltyści o sztuce. Od van Gogha do Picassa, wyb. i oprac. E. Grabska i H. Morawska, Warszawa 1977.pl
dc.description.referencesBaal-Teshuva, Jacob, Christo & Jeanne-Claude, Benedikt Taschen Verlag GmbH, KöIn 1995.pl
dc.description.referencesBaker, Stephen, Visual Persuasion. The Effict of Pictures on the Subconscious, Mc Graw-Hill Book Company, New York - Toronto - London 1961.pl
dc.description.referencesBaker, Stephen, Sysytematic Approach to Adverlising Creativity, McGraw-Hill Book Company, New York - Toronto 1979.pl
dc.description.referencesBaljeu, Joost, Theo vall Doesburg, Studio Vista, London 1974.pl
dc.description.referencesBanham, Rayner, Rewolucja w architekturze. Teoria i projektowanie w „pierwszym wieku maszyny", przeł. Z. Drzewiecki, Warszawa 1979.pl
dc.description.referencesJenks, Chris, ed. by, Visual Culture, Routledge, London and New York 1995.pl
dc.description.referencesJhally, Sut The Codes of Advertising Fetishism and the Political Economy of Meaning in the Consumer Society, Frances Pinter, London 1987.pl
dc.description.referencesJuszczak, Wiesław, Fragmenty. Szkice z teorii filozofii sztuki, Zamek Królewski w Warszawie, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesJuszkiewicz, Piotr, Wolność i metafizyka. O tradycji artystycznej twórczości Marcela Duchampa, Wydawnictwo Poznańskiego Towarzystwa Przyjaciół Nauk, Poznań 1995.pl
dc.description.referencesKandyński, Wasyl, O duchowości w sztuce, przeł, S. Fijałkowski, Państwowa Galeria Sztuki w Łodzi, Łódź 1990.pl
dc.description.referencesKirby, Michael, Futurist Performance, PAJ Publications, New York 1986.pl
dc.description.referencesKluszczyński, Ryszard, Film - sztuka Wielkiej Awangardy, Warszawa - Łódź 1990.pl
dc.description.referencesKłoskowska, Antonina, Kultura masowa. Krytyka i obrona, Warszawa 1980.pl
dc.description.referencesKrzysztofowicz, Stanisław, „Imagerie populaire" jako źródło sztuki nowoczesnej we Francji, (w:) Grafika wczoraj i dziś (Mat. sesji Rola i miejsce grafiki współczesnej zorganizowanej 17 i 18.05.1972 r. przez Instytut Historii Sztuki UJ przy współudziale Komitetu IV Międzynarodowego Biennale Grafiki w Krakowie), red. M. Porębski, Warszawa 1974.pl
dc.description.referencesKuh, Katharine, Talks with Seventeen Artists, Harper & Row, New York 1962.pl
dc.description.referencesBaranowska, Małgorzata, Próby przekraczania granic sztuki przez awangardy, (w: ) Społeczne funkcje tekstów literackich i paraliterackich. Red. S. Zółkiewski, M. Hopfinger, K. Rudzińska, Wrocław - Warszawa - Kraków 1974.pl
dc.description.referencesLears, Jackson T. J., From Salvation to Self-Realization: Advertising and the Therapeutic Roots of the Consumer Culture, 1880-1930, (w:) Fox, Richard Wightman, and Lears, Jackson T. J., ed. by, The Culture of Cousumption: Critical Essays in American History, 1880-1980, Pantheon Books, New York 1983.pl
dc.description.referencesLéger, Fernand, Funkcje malarstwa, tłum. J. Guze, Warszawa 1970.pl
dc.description.referencesLeighten, Patricia, Reorganizing the Universe: Picasso and Anarchism, 1912-13, (w:) „Art BulIetin" LXVII, nr 4, December 1985.pl
dc.description.referencesLeighten, Patrieia, Max Erust. 1891-1976. Beyond Painting, Benedikt Taschen Verlag, Köln 1994.pl
dc.description.referencesLeiss, William; Kline, Stephen; Jhally, Sut, Social Communication in Advertising, Nelson Canada, Scarborough, Ontario 1990.pl
dc.description.referencesLippard, Lucy R., Pop Art, Thames and Hudson, London 1966.pl
dc.description.referencesLippard, Lucy R., Six Years: The dematerialization of the art object from 1966 to 1972, Studio Vista, London 1973.pl
dc.description.referencesLivingstone, Marco, Pop Art. A continuing History, Thames and Hudson, London 1990.pl
dc.description.referencesŁunaczarski, Anatolij, Pisma wybrane. Tłum. A. Galis, t. I, II, III, Warszawa 1964.pl
dc.description.referencesMach, Zdzisław, Kultura i osobowość w antropologii amerykańskiej, Warszawa - Kraków 1989.pl
dc.description.referencesBarron, Stephanie; Tuchman, Maurice, eds., The Avant-Garde in Russia, 1910-1930: New Perspectives, Los Angeles County Museum of Art, Los Angeles 1980.pl
dc.description.referencesMalinowski, Jerzy, Grupa „Jung Idysz" i żydowskie środowisko „Nowej sztuki" w Polsce w latach 1918-1923, Warszawa 1987.pl
dc.description.referencesMarcus, Leonard S., The American Stare Window, Whitney Library of Design, New York 1978.pl
dc.description.referencesMarcuse, Herbert, Czlowiek jednoymiarowy, Warszawa 1991.pl
dc.description.referencesMargolin, Victor, ed., Design Discoursc. History. Theory. Criticism, The University of Chicago Press, Chicago and London 1989.pl
dc.description.referencesMattelart, Armand, Advertising International. The privatisation of Public Space, transl. by M. Chanan, Routledge, London and New York 1991.pl
dc.description.referencesMcLuhan, Marshall, Wybór pism, przeł. K. Jakubowicz, Warszawa 1975.pl
dc.description.referencesMcShine, Kynaston, ed., Andy Warhol. Retrospective, katalog wystawy, The Museum of Modern Art, New York 1989.pl
dc.description.referencesMeggs, Philip B., A History of Graphic Design, Van Nostrand Reinhold, New York 1992.pl
dc.description.referencesMelzer, Annabelle Henkin, Dada and Surrealist Performance, The John Hopkins University Press, Baltimore and London 1994.pl
dc.description.referencesMilner, John, Vladimir Tatlin and the Russian Anant-Garde, Yale University Press, New Haven and London 1983.pl
dc.description.referencesBarthes, Roland, Mit i zlnk, przeł. W. Błońska, J. Błoński, J. Lalewicz, A. Tatarkiewicz, Warszawa 1970.pl
dc.description.referencesMorawski, Stefan, Na zakręcie. Od sztuki do po-sztuki, Kraków 1985.pl
dc.description.referencesMorawski, Stefan, Komentarz do kwestii postmodernizmu, (w:) „Nowa Krytyka” 1993, nr 3.pl
dc.description.referencesMuthesius, Angelika, ed., Jeff Koons, Benedikt Taschen Verlag, Koln 1992.pl
dc.description.referencesNaylor, Gillian, Bauhaus, przeł. M. Biegańska, Warszawa 1988.pl
dc.description.referencesOgilvy, David, Ogilvy on Aduertising, John Wiley & Sons, Toronto 1983.pl
dc.description.referencesOgilvy, David, Confessions of an Advertising Man, Atheneum, New York 1988.pl
dc.description.referencesOvery, Paul, De Stijl, przeł. T. Lechowska, Warszawa 1979.pl
dc.description.referencesPackard, Vance, The Hidden Persuaders, D. McKay, New York 1957.pl
dc.description.referencesPapanek, Victor, Design for the Real World. Humań Ecology and Social Change, Thames and Hudson, London 1985.pl
dc.description.referencesPiotrowski, Piotr, W cieniu Duchampa. Notatki nowojorskie, Obserwator, Poznań 1996.pl
dc.description.referencesBarthes, Roland, Pejzaż semiotyczny, przeł. A. Weinsberg, Warszawa 1972.pl
dc.description.referencesPoggioli, Renato, The Theory of TheAvant-Gard, transl. by G. Fitzgerald, The Belknap Press of Harvard University Press, Cambridge, Massachusetts 1968.pl
dc.description.referencesPoprzęcka, Maria, red., Sztuka i wartość. Materiały XI Seminarium Metodologicznego Stowarzyszenia Historyków Sztuki, Warszawa 1988.pl
dc.description.referencesPoprzęcka, Maria, red., Przemyśleć historię sztuki. Materiały XIII Seminarium Metodologicznego Stowarzyszenia Historyków Sztuki, Wydanictwo Naukowe Semper, Warszawa 1994.pl
dc.description.referencesPorębski, Mieczysław, Ikonosfera, Warszawa 1973.pl
dc.description.referencesPorębski, Mieczysław, Granica współczesności 1909-1925, Warszawa 1989.pl
dc.description.referencesPorębski, Mieczysław, Kubizm, Warszawa 1980.pl
dc.description.referencesRicoeur, Paul, Egzystencja i hermeneutyka. Rozprawy o metodzie, przeł. E. Bieńkowska, H. Bort nowska, S. Cichowicz, J. M. Godzimirski, H. Igalson, J. Skoczylas, K. Tarnowski, Warszawa 1985.pl
dc.description.referencesRicoeur, Paul, Symbolika zła, przeł. S. Cichowicz, M. Ochab, Warszawa 1986.pl
dc.description.referencesRicoeur, Paul, Język, tekst, interpretacja, przeł. P. Graff, K. Rosner, Warszawa 1989.pl
dc.description.referencesRiesman, David, Samotny tłum, przeł. J. Strzelecki, Muza SA, Warszawa 1996.pl
dc.description.referencesBaudrillard, Jean, Symbolic Exchange and Death, transl. by M. Gane, SAGE Publications, London - Thousand Oaks - New Delhi 1993.pl
dc.description.referencesRose, Barbara, Malarstiuo amerykańskie dwudziestego wieku, przeł. Halina Andrzejewska, Skira, WAiF, Warszawa 1991.pl
dc.description.referencesRosenberg, Harold, The De-Defniition of Art: Action Art to Pop to Earthworks, Horizon Press, New York 1972.pl
dc.description.referencesRosenblum, Robert, Cubism and Twentieth-Century Art, Harry N. Abrams, New York 1976.pl
dc.description.referencesRosenblum, Robert, Picasso and the Typography of Cubism, (w:) Picasso in Retrospect, Roland Pernose and John Golding, eds., Preger, New York 1973.pl
dc.description.referencesRosenblum, Robert, Cubism as Pop-art, (w:) Kirk Varnedoe, Adam Gopnik, eds., Modern Art and Popular Culture: Readings in High and Low, The Museum of Modern Art and Harry N. Abrams, New York 1990.pl
dc.description.referencesRosner, Katarzyna, Hermeneutyka jako krytyka kultury, PIW, Warszawa 1991.pl
dc.description.referencesRussell, John; Gablik, Suzi, Pop Art Redefined, FrederickA. Praeger Publishers, New York - Washington 1969.pl
dc.description.referencesSchudson, Michael, Advertising, the Uneasy Persuasion. Its dubious impact on American society, Routledge, London 1984.pl
dc.description.referencesSchultz, Don E.; Martin, Dennis, Brown, William P., Strategie Advertising Campaigns, Crain Books, Chicago (II) 1984.pl
dc.description.referencesSitkowska, Maryla, red., Co słychać, katalog wystawy, Wydawnictwo Andrzej Bonarski, Warszawa 1989.pl
dc.description.referencesBauhaus. Photography, foreword by E. J Prakapas, The MIT Press, Cambridge, Massachusetts, London 1987.pl
dc.description.referencesSolomon, Michael R., Consumer Behanior. Buying, Having, and Being, Allyn and Bacon, Boston - Singapore 1992.pl
dc.description.referencesSorlin, Pierre, Mass Media, Routledge, London and New York 1994.pl
dc.description.referencesSpitzer, Leo, Amerykańska reklama jako sztuka popularna, przeł. K. Biskupski, (w:) Język i społeczeństwo, red. i wyb. M. Głowiński, Warszawa 1980.pl
dc.description.referencesThe Lasker Story. As He told It, NTC Business Books, Lincolnwood, Illinois USA 1990.pl
dc.description.referencesThe Binational. American Art of the Late 80’s. German Art of the Late 80’s, katalog wystawy, The Institute of Contemporary Art and Museum of Fine Arts, Boston, Massachusetts; DuMont Verlag, Köln 1988.pl
dc.description.referencesTodorov, Tzvetan, Wstęp do symboliki, przeł. K. Falicka, (w:) Symbole i symbolika, red. i wyb. M. Głowiński, Czytelnik, Warszawa 1991.pl
dc.description.referencesToffler, Alvin, Szok przyszłosći, przeł. E. Ryszka, W. Osiatyński, Warszawa 1974.pl
dc.description.referencesTurowski, Andrzej, Wielka utopia awangardy. Artystyczne i społeczne utopie w sztuce rosyjskiej 1910-1930, PWN, Warszawa 1990.pl
dc.description.referencesVarnedoe, Kirk and Adam Gopnik, High and Low: Modern Art and Popular Culture, katalog wystawy, The Museum of Modern Art, New York 1990.pl
dc.description.referencesVenturi, Robert and Denise Scott Brown, Steven Izenour, Learning from Las Vegas, revised edition, The MIT Press, Cambridge, Massachusetts, and London, England 1994.pl
dc.description.referencesBaumgarth, Christa, Futuryzm , przeł. J. Tasarski, Warszawa 1987.pl
dc.description.referencesWalker, John A., Art in the Age of Mass Media, Westview Press, Boulder & San Francisco 1994.pl
dc.description.referencesWeiss, Jeffrey, The Popular Culture of Modern Art. Pieasso, Duchamp, and Avant-Gardism, Yale University Press, New Haven and London 1994.pl
dc.description.referencesWernick, Andrew, Promotional Culture. Advertising, Ideology and Symbolic Expression, SAGE Publications, London - Newbury Park - New Delhi 1992.pl
dc.description.referencesWhitford, Frank, Bauhaus, Thames & Hudson, London 1991.pl
dc.description.referencesWiertow, Dżiga, Człowiek z kamerą, przeł. T. Karpowski, Warszawa 1976.pl
dc.description.referencesWilliams, Robert C., Artists in Revolution. Portraits of the Russian Avant-Garde. 1905-1925, Indiana University Press, Bloomington, London 1977.pl
dc.description.referencesWilson, Tony, Watching Teleuision. Hermeneutics, Reception and Popular Culture, Polity Press, Cambridge (UK) 1993.pl
dc.description.referencesWilson, Guy; Pilgrim, Dianne H.; Tashjian, Dickran, The Machine Age in America 1918-1941, The Brooklyn Museum in association with Harry N. Abrams, Inc., Publishers, New York 1986.pl
dc.description.referencesYoung, James W, How to become an Advertising Man, NTC Business Books, Lincolnwood 1991.pl
dc.description.referencesZagrodzki, Janusz, Katarzyna Kobro i kompozycja przestrzeni, Warszawa 1984.pl
dc.description.referencesBayer, Herbert; Gropius, Walter; Gropius, Ise, eds., Bauhaus, 1919-1928, Museum of Modern Art, New York 1938.pl
dc.description.referencesZeidler-Janiszewska, Anna, red., Przemiany współczesnej praktyki artystycznej, Instytut Kultury, Warszawa 1991.pl
dc.description.referencesŻółkiewski, Stefan, Przyczynek do krytyki teorii kultury XX wieku, (w:) Kultura, komunikacja, literatura. Studia nad XX wiekiem, red. S. Żółkiewski, M. Hopfinger, Wrocław - Warszawa - Kraków - Gdańsk 1976.pl
dc.description.referencesBell, Daniel, Kulturowe sprzeczności kapitalizmu, przeł. S. Amsterdamski, Warszawa 1994.pl
dc.description.referencesBenjamin, Walter, Dzieło sztuki w dobie reprodukcji technicznej, przeł. J. Sikorski, (w:) tegoż, Twórca jako wytwórca, Poznań 1975.pl
dc.description.referencesBerman, Ronald, Advertising aud Social Change, SAGE Publications, Beverly Hills and London 1980.pl
dc.description.referencesBiałostocki, Jan, Historia sztuki wśród nauk humanistycznych, Wrocław - Warszawa - Kraków - Gdańsk 1980.pl
dc.description.referencesBischoff Urlich, Max Ernst. 1891-1976. Beyond Painting, Benedikt Taschen Verlag, Koln 1994.pl
dc.description.referencesBogart, Leo, Strategy in Advertising, Harcourt, Brace & World, Inc., New York 1967.pl
dc.description.referencesBourdieu, Pierre; Passeron Jean-Claude, Reprodukcja. Elementy teorii systemu nauczania, przeł. E. Neyman, wstęp i red. A. Kłoskowska, Warszawa 1990.pl
dc.description.referencesBovée, Courtland L.; Arens, William F., Contemporary Advertising, Irvin, Homewood, Illinois 1989.pl
dc.description.referencesBowlt, John E.; Washton Long, Rose-Carol, eds., The Lift of Vasilii Kandynsky in Russian Art. A Study of the Spiritual in Art, Newtonville, Mass. 1980.pl
dc.description.referencesBowlt, John E., ed., Russian Art of the Avant Garde. Theory and Criticism 1902-1934, transl. by John E. Bowlt, Thames and Hudson, London 1988.pl
dc.description.referencesBrach-Czaina, Jolanta, Etos nowej sztuki, Warszawa 1984.pl
dc.description.referencesBrendan, Bruce, Images of Power, Kogan Page, London 1992.pl
dc.description.referencesBrohan, Torsten; Berg, Thomas, Avantgarde Design. 1880-1930, Benedikt Taschen Verlag, Köln 1994.pl
dc.description.referencesBuskirk, Martha; Nixon, Mignon, ed. by, The Duchamp Effect, The MIT Press, Cambridge, Massachusetts and London, England 1996.pl
dc.description.referencesBuszko, Anna, Filozoficzne treści sztuki i malarstwa Pieta Mondriana, (w:) „Biuletyn Historii Sztuki" , rok LVI, 1994, nr 1-2.pl
dc.description.referencesCabanne, Pierre, Dialogues with Marcel Duchamp, transl. by Ron Padgett, Viking Press, New York 1971.pl
dc.description.referencesCaples, John, Tested Advertising Metods, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, New York 1974.pl
dc.description.referencesCook, Guy, The Discourse of Advertising, Routledge, London and New York 1992.pl
dc.description.referencesCrow, Thomas, Modern Art in the Common Culture, Yale University Press, New Haven and London 1996.pl
dc.description.referencesCzaja, Dariusz, red., Mitologie popularne. Szkice z antropologii współczesności, Uniwersitas, Kraków 1994.pl
dc.description.referencesCzartoryska, Urszula, Od pop-artu do sztuki konceptualnej, Warszawa 1976.pl
dc.description.referencesDavidson, Martin P., The Consumerism Manifesto. Advertising in postmodern times, Routledge, London and New York 1992.pl
dc.description.referencesDebord, Guy, Społeczeństwo spektaklu, przeł. A. Ptaszkowska, słow/obraz terytoria, Gdańsk 1998.pl
dc.description.referencesDominick, Joseph R., The Dynamics of Mass Communication, Random House, New York 1987.pl
dc.description.referencesDorfles, Gillo, Człowiek zwielokrotniony, przeł. T. Jekiel, I. Wojnar, Warszawa 1973.pl
dc.description.referencesDouglas, Mary; Isherwood, Baron, The World of Goods, Basic Books, Inc., Publishers, New York 1979.pl
dc.description.referencesDubin, Steven C., Arresting Images. Impolitic Art and Uncivil Actiom, Routledge, London and New York 1992.pl
dc.description.referencesDunn, Watson S.; Barban, Arnold M.; Krugman, Dean M.; Reid, Leonard N., Advertising. Its Role in Modern Marketing, The Dryden Press, Chicago - Montreal - Lonodon - Sydney - Tokyo 1990.pl
dc.description.referencesDyer, Gillian, Advertising as Communication, Methuen, London and New York 1982.pl
dc.description.referencesDziamski, Grzegorz, red., Awangarda w perspektywie postmodemizmu, Humaniora, Poznań 1996.pl
dc.description.referencesEgbert, Donald Drew, Social Radicalism and the Arts, Alfred Knopf Inc., New York 1970.pl
dc.description.referencesEven, Stuart, All Consuming Images: The Politics of Style in Contemporary Culture, Basic Books, New York 1988.pl
dc.description.referencesFoucault, Michel, Historia szaleństwa w dobie klasycyzmu, przeł. H. Kęszycka, Warszawa 1987.pl
dc.description.referencesFoucault, Michel, Nadzorować i karać. Narodziny więzienia, przeł. T. Komendant, Aletheia-Spacja, Warszawa 1993.pl
dc.description.referencesFoucault, Michel, Historia seksualności, przeł. B. Banasiak, T. Komendant, K. Matuszewski, Czytelnik, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesFoucault, Michel, To nie jest fajka, tłum. T. Komendant, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 1996.pl
dc.description.referencesFox, Stephen, The Mirror Makers. A History of American Advertising, Heinemann, London 1990.pl
dc.description.referencesFriedman, Mildred, ed., De Stijl: 1917-1931. Visions of Utopia, Walker Art Center, Minneapolis, Abbeville Press Publishers, New York 1982.pl
dc.description.referencesGadamer, Hans-Georg, Rozum, slowo, dzieje. Szkice wybrane, przeł. M. Łukasiewicz, K. Michalski, Warszawa 1979.pl
dc.description.referencesGadamer, Hans-Georg, Aktualność piękna. Sztuka jako gra, symbol i święto, przeł. K. Krzemieniowa, Oficyna Naukowa, Warszawa 1993.pl
dc.description.referencesGalbraith, John K., The Affluent Society, Mentor Book, New York 1970.pl
dc.description.referencesGawroński, Alfred, Dlaczego Platon wykluczył poetów z Państwa? U źródeł współczesnych badań nad językiem, Warszawa 1984.pl
dc.description.referencesGilot, Françoise; Lake, Carlton, Life with Picasso, McGraw-Hill, New York 1964.pl
dc.description.referencesGiżycki, Marcin, red., Postmodernizm - kultura wyczerpania?, Akademia Ruchu, Warszawa 1988.pl
dc.description.referencesGoffman, Erving, Gender Advertisements, Harvard University Press, Cambridge, Massachusetts 1979.pl
dc.description.referencesGodzic, Wiesław, Oglądanie i inne przyjemności kultury popularnej, Uniwersitas, Kraków 1996.pl
dc.description.referencesGołaszewska, Maria, Estetyka i antyestetyka , Warszawa 1984.pl
dc.description.referencesGombrich, Ernst H., Sztuka i złudzenie. O psychologii przedstawienia obrazowego, tłum. J. Zarański, Warszawa 1981.pl
dc.description.referencesGombrich, Ernst H., The Sense of Order. A study in the psychology of decorative art, Phaidon Press, Oxford 1979.pl
dc.description.referencesGombrich, Ernst H., Obraz wizualny, tłum. A. Morawińska, (w:) Symbole i symbolika, red. i wyb. M. Głowiński, Czytelnik, Warszawa 1991.pl
dc.description.referencesGough-Cooper, Jennifer; Gaumont, Jacques, Ephemerides on and about Marcel Duchamp and Rrose Sélavy. 1887-1968, (w: ) Marcel Duchamp, Thames and Hudson, London 1993.pl
dc.description.referencesGrabar, Oleg, The Mediation of Ornament, Princeton University Press, New Jersey and Oxford 1992.pl
dc.description.referencesGrabska, Elżbieta, Apollinaire i teoretycy kubizmu w iatach 1908-1918. Warszawa 1966.pl
dc.description.referencesGrabska, Elżbieta, Figura?, (w:) Wokół rzeźby współczesnej, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie, Zeszyty Naukowe, Zeszyt 1/19/87.pl
dc.description.referencesGreenberg, Clement, Awangarda i kicz, (w:) Kultura masowa, wyb. i oprac. Cz. Miłosz, Instytut Literacki, Paryż 1959.pl
dc.description.referencesGreenberg, Clement, Art and Culture: Critical Essays, Beacon Press, Boston 1961.pl
dc.description.referencesGwóźdź, Andrzej, red., Prędkość i przyjemność. Kino w dobie symulacji elektroncznej, Wydawnictwo Szumacher, Kielce 1994.pl
dc.description.referencesMartin Heidegger, The Orgin of the Work of Art, (w:) tegoż, Poetry, Language, Thought, transl. by A. Hofstadter, Harpers & Row, New York - Cambridge - Philadelphia - San Francisco - London - Mexico City - Sao Paulo - Singapore - Sydney 1975.pl
dc.description.referencesHeidegger, Martin, Budować, mieszkać, myśleć, oprac. K Michalski, Warszawa 1977.pl
dc.description.referencesHeidegger, Martin, Bycie i czas, przeł. B. Baran, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1994.pl
dc.description.referencesHeidegger, Martin, Znaki drogi, przeł. S. Blandzi, J. Filek, J. Mizera, J. Nowotniak, K. Pomian, M. Poręba, J. Sidorek, J. Tischner, K. Wolicki, Fundacja ALETHEIA, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesHeidegger, Martin, Przycznki do filozofii, przeł. B. Baran, J. Mizera, Wydawnictwo Baran i Suszczyński, Kraków 1996.pl
dc.description.referencesHeller, Steven; Chwast, Seymour, Graphic Style. From Victorian to Post-Modern, Harry N. Abrams, Inc., Publishers, New York 1988.pl
dc.description.referencesHenderson, Sally; Robert Landau, Billboard Art, Angus & Robertson Publishers, London - Sydney - Sinapore - Manila 1981.pl
dc.description.referencesHidges, Felice; Coad, Emma Dent; Stone, Anne; Sparke, Penny; Aldersey-Williams, Hugh, The New Design Source Book, Little, Brown and Company, London 1995.pl
dc.description.referencesHolzer, Jenny, Space, Language & Time. An Art & Design Interview, (w:) „Art & Design", Vol 6 3/4 90, Academy Edition, St. Martin Press, London - New York 1990.pl
dc.description.referencesHopfinger, Maryla, Kultura współczesua - audiowizualność, Warszawa 1985.pl
dc.description.referencesHopfinger, Maryla, W laboratorium sztuki XX wieku. O roli slowa i obrazu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1993.pl
dc.description.referencesHoptinger, Maryla, Kultura audiowizualna u progu XXI wieku, Instytut Badań Literackich, Warszawa 1997.pl
dc.description.referencesHopkins, Claude c., My Life in Advertising & Scientific Advertising, NTC Business Books, Lincolnwood 1993.pl
dc.description.referencesHorkheimer, Max; Adorno, Theodor W., Dialektyka oświecenia, tłum. M. Łukasiewicz, Wydawnictwo IFIS PAN, Warszawa 1994.pl
dc.description.referencesHughes, Robert, The Shock of the New. Art and the Century of Change, Thames and Hudson, London 1991.pl
dc.description.referencesHulburt, Allen, The Grid. A modular system for the design and production of newspapers, magazines, and books, Van Nostrand Reinhold, New York 1978.pl
dc.description.referencesHulburt, Allen, Layout: the design of the printed page, Watson-Guptill Publications, New York 1989.pl
dc.description.referencesJameson, Frederic, Postmodernism or, The Cultural Logic of Late Capitalism, Verso, London - New York 1991.pl
dc.description.referencesJanicka, Krystyna, Światopogląd surrealizmu, Warszawa 1985.pl
dc.description.referencesJaspers, Karl, Filozofia egzystencji, przeł. D. Lachowska, Anna Wolkowicz, Warszawa 1990.pl
dc.description.referencesJay, Martin, Downcast Eyes. The Denigration of Vision in Twentieth-Century French Thought, University of California Press, Berkeley - Los Angeles - London 1993.pl
dc.description.referencesJedliński, Jaromir, red., Joseph Beuys. Teksty. Komentarze. Wywiady, Akademia Ruchu, Centrum Sztuki Współczesnej, Warszawa 1990.pl
dc.description.referencesJencks, Charles, Architektura postmodemistyczna, przeł. B. Gadomska, Warszawa 1987.pl
dc.description.referencesJeneks, Charles, Architektura późnego modemizmu, przeł. B. Gadomska, Warszawa 1989.pl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (STH)
Książki/Rozdziały (WSK)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
A_Kisielewski_Sztuka_i_reklama.pdf8,93 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)