REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/14625
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorDobijański, Mariusz-
dc.date.accessioned2023-02-06T11:58:03Z-
dc.date.available2023-02-06T11:58:03Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.isbn978-83-7431-744-3-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/14625-
dc.description.abstractMonografia zawiera opis metod możliwych do wykorzystywania w pracy resocjalizacyjnej. Oddziaływania resocjalizacyjne proponowane przez autora oparte są na relacji pomiędzy wychowankiem a wychowawcą, których celem jest wywołanie trwałych i konstruktywnych zmian w osobowości podopiecznych. Wywieranie takiego wpływu wychowawczego wymaga prowadzenia rzetelnej i trafnej diagnozy stanowiącej podstawę planowanych i realizowanych oddziaływań. Opis poszczególnych metod ilustrowany jest przedstawieniem praktycznych sytuacji wychowawczych pomiędzy wychowawcami a wychowankiem instytucji resocjalizacyjnej od jego "wejścia" do momentu "wyjścia" z placówki.pl
dc.description.sponsorshipWydanie publikacji sfinansowano ze środków Wydziału Nauk o Edukacji Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectpedagogika resocjalizacyjnapl
dc.subjectmetodypl
dc.subjectdialogpl
dc.subjectrelacja interpersonalnapl
dc.titleMetody pracy z uczniem nieprzystosowanym społecznie. Podmiotowość i dialog w relacji resocjalizacyjnejpl
dc.typeBookpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2022pl
dc.description.Emailm.dobijanski@uwb.edu.plpl
dc.description.Biographicalnotedr Mariusz Dobijański, adiunkt na Wydziale Nauk o Edukacji Uniwersytetu w Białystoku. Autor sześciu monografii i blisko stu artykułów naukowych. Teoretyk i praktyk pedagogiki resocjalizacyjnej, dyrektor Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Jaworku.pl
dc.description.AffiliationUniwersytet w Białymstoku Wydział Nauk o Edukacjipl
dc.description.referencesAdamczyk-Zientara M., Jaraczewska J.M. (2015): Dialog motywujący w Polsce, [w:] M. Adamczyk-Zientara, J. Jaraczewska (red.), Dialog motywujący. Praca z osobami uzależnionymi behawioralnie, ENETEIA Wydawnictwo Psychologii i Kultury. Polskie Towarzystwo Terapii Motywującej, Warszawa, s. 239–252pl
dc.description.referencesAllport G.W. (1964): Właściwości motywacji człowieka, [w:] J. Reykowski (red.), Problemy osobowości i motywacji w psychologii amerykańskiej, PWN, Warszawa, s. 11–28pl
dc.description.referencesAmbrozik W. (2013): Wielotorowość systemu resocjalizacji jako źródło jego kryzysu, „Resocjalizacja Polska”, nr 4, s. 13–24.pl
dc.description.referencesAmbrozik W. (2016): Pedagogika resocjalizacyjna. W stronę uspołecznienia systemu oddziaływań, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl
dc.description.referencesArmstrong M. (2002): Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.pl
dc.description.referencesAvery G.C. (2009): Przywództwo w organizacji, PWE, Warszawa.pl
dc.description.referencesBadura E. (1981): Emocjonalne uwarunkowania autorytetu nauczyciela, WSiP, Warszawa.pl
dc.description.referencesBakiera L., Harwas-Napierała B. (2016): Wzory osobowe w rozwoju człowieka, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań.pl
dc.description.referencesBaluch A. (2008): Propozycje metodologiczne w badaniach literatury dla dzieci i młodzieży, [w:] D. Świerczyńska-Jelonek, G. Leszczyński, M. Zając (red.), Po potopie. Dziecko, książka, biblioteka w XXI wieku. Diagnozy i postulaty, Wydawnictwo SBP, Warszawa, s. 11–23.pl
dc.description.referencesBałandynowicz A. (1996): Probacja – wychowanie do wolności, Wydawnictwo Primum, Grodzisk Mazowiecki.pl
dc.description.referencesBałandynowicz A. (2011): Probacja. Resocjalizacja z udziałem społeczeństwa, LEX, Warszawa.pl
dc.description.referencesKulpa A. (2006): Poziom poczucia bezpieczeństwa u młodzieży z zaburzeniami zachowania, [w:] B. Piątkowska (red.), Wychowanie – aktualne problemy i zagrożenia, Wydawnictwo Uczelniane PWSZ im. Angelusa Silesiusa w Wałbrzychu, Wałbrzych, s. 73–80.pl
dc.description.referencesKupiec H. (2012): Edukacyjno-wychowawcze aspekty warsztatów fotograficznych w ocenie nieletnich uczestników, „Resocjalizacja Polska”, nr 3, s. 411–426.pl
dc.description.referencesKupiec H. (2013): Samokontrola zachowań a natężenie lęku u wychowanków placówek resocjalizacyjnych, „Resocjalizacja Polska”, nr 4, s. 243–255.pl
dc.description.referencesKupiec H. (2019): Tożsamość nieletnich a motywacja do zmiany w warunkach placówki resocjalizacyjnej, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl
dc.description.referencesKupiec H. (2021): Dialog i aktywizacja w rozwijaniu kompetencji pedagogicznych studentów resocjalizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.pl
dc.description.referencesKupisiewicz Cz. (2000): Dydaktyka ogólna, Oficyna Wydawnicza Graf Punkt, Warszawa.pl
dc.description.referencesKusztal I. (2011): Nieletni – nierozwiązany problem polskiego systemu resocjalizacji, „Resocjalizacja Polska”, nr 2, s. 185–196.pl
dc.description.referencesKuyken W., Orley J., Power M., Herrman H., Schofield H., Murphy B. (1995): The World Health Organization Quality of Life Assessment (WHOQOL). Position paper from the World Health Organization, „Social Science & Medicine”, nr 41(10), s. 1403–1409.pl
dc.description.referencesKwaśnica R. (1993): Ku dialogowi w pedagogice, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław.pl
dc.description.referencesBereźnicki F. (2007): Dydaktyka nauczania ogólnego, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl
dc.description.referencesGranosik M., Gulczyńska A., Szczepanik R. (2014): Klimat społeczny instytucji wychowawczych i jego uwarunkowania. Perspektywa pracowników i wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych (MOW) i socjoterapii (MOS), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl
dc.description.referencesKwieciński J., Waligóra B. (2007): Zatrudnienie w strategii readaptacji społecznej skazanych – na przykładzie Zakładu Karnego we Wronkach, [w:] B. Skafirniak (red.), Pomoc postpenitencjarna w kontekście działań resocjalizacyjnych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków, s. 193–238.pl
dc.description.referencesKwieciński Z., Śliwerski B. (2008): Pedagogika. Podręcznik akademicki, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesLaw H., Ireland S., Hussain Z. (2010): Psychologia coachingu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesLelental S. (1996): Wykłady prawa karnego wykonawczego z elementami polityki kryminalnej, Wydawnictwo Uniwersytet Łódzki, Łódź.pl
dc.description.referencesLemish D. (2008): Dzieci i telewizja. Perspektywa globalna, Wydawnictwo UJ, Kraków.pl
dc.description.referencesLevinas E. (2002): Całość i nieskończoność. Esej o zewnętrzności, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawapl
dc.description.referencesLewandowska K. (1996): Muzykoterapia dziecięca, Wydawnictwo Studio „NORMA”, Gdańsk.pl
dc.description.referencesLipkowski O. (1980): Resocjalizacja, WSiP, Warszawa.pl
dc.description.referencesLipkowski O. (1993): Ortodydaktyka, [w:] W. Pomykało (red.), Encyklopedia pedagogiczna, Wydawnictwo Fundacja Innowacja, Warszawa, s. 494–498.pl
dc.description.referencesLowen A. (1976): Bioenergetics, Penguin Books, London.pl
dc.description.referencesGreenspan S. (1999): Developmentally based psychotherapy, International Universities Press, Madison.pl
dc.description.referencesBielańska A. (2002): Teatr, który leczy, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl
dc.description.referencesŁagoda A. (2017): Wychowanie/spotkanie w dialogu szansą na rozwinięcie kompetencji emancypacyjnych i krytycznych jego uczestników, [w:] D. Jankowska (red.), Pedagogika dialogu. Emancypacyjny potencjał dialogu, Wydawnictwo APS, Warszawa, s. 70–89.pl
dc.description.referencesŁaguna M., Lachowska B. (red.) (2003): Rysunek projekcyjny jako metoda badań psychologicznych, Wydawnictwo KUL, Lublin.pl
dc.description.referencesŁobocki M. (2009): Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl
dc.description.referencesŁobocki M. (2010): Teoria wychowania w zarysie, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl
dc.description.referencesŁukaszewicz R.M. (2002): Studia nad alternatywami w edukacji, Wydawnictwo Fundacja Wolne Inicjatywy Edukacyjne, Wrocław.pl
dc.description.referencesŁupińska A. (2015): Kto zatrudni więźnia?, „Forum Penitencjarne”, nr 210, s. 8–9.pl
dc.description.referencesMachel H. (2003): Więzienie jako instytucja karna i resocjalizacyjna, Wydawnictwo Arche, Gdańsk.pl
dc.description.referencesMachel H. (2006): Sens i bezsens resocjalizacji penitencjarnej – casus polski, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl
dc.description.referencesMachel H. (2006a): Perspektywy resocjalizacji penitencjarnej w świetle niektórych badań naukowych i obecnej sytuacji społeczno-ekonomicznej kraju, [w:] F. Kozaczuk (red.), Optymalizacja oddziaływań resocjalizacyjnych w Polsce i w niektórych krajach europejskich, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów, s. 69–82.pl
dc.description.referencesGurycka A. (1990): Błąd w wychowaniu, WSiP, Warszawa.pl
dc.description.referencesMachel H. (2008): Rola i zadania kadry resocjalizacyjnej, [w:] B. Urban, J. Stanik, Resocjalizacja. Teoria i praktyka pedagogiczna, t. 2, PWN, Warszawa, s. 217–247.pl
dc.description.referencesBińczycka J. (1999): Między swobodą a przemocą w wychowaniu, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl
dc.description.referencesMachnowska A. (2011): Spójność zespołu, „Business&Beauty”, nr 5 (wrzesień).pl
dc.description.referencesMajcherczyk A. (2008), Organizacja i wyniki wdrożenia Treningu Zastępowania Agresji (ART) do praktyki penitencjarnej polskiego więziennictwa, „Przegląd Więziennictwa Polskiego”, nr 60, s. 139–167.pl
dc.description.referencesMajewska-Opiełka I. (2014): Logodydaktyka, GWP, Sopot.pl
dc.description.referencesMakowski A. (1994): Niedostosowanie społeczne młodzieży i jej resocjalizacja, Wydawnictwo Naukowe PAN, Warszawa.pl
dc.description.referencesMaliszewski R. (2019): Rola dialogu w procesie wychowawczym – ujęcie filozoficzne i pedagogiczne, „Pedagogika Społeczna”, nr 1, s. 97–116.pl
dc.description.referencesMarek A. (2001): Prawo karne, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.pl
dc.description.referencesMash E.J., Terdal L.G. (1997): Assessment of childhood disorders, Guilford Press, New York.pl
dc.description.referencesMastalski J. (2008): Integracja środowiska nauczycielskiego, [w:] B. Muchacka, M. Szymański (red.), Nauczyciel w świecie współczesnym, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków, s. 49–56.pl
dc.description.referencesHajduk C. (2007): Trening zastępowania agresji w praktyce zakładu karnego w Tarnowie, „Czasopismo Prawa Karnego i Nauk Penalnych”, nr 11(1), s. 237–245.pl
dc.description.referencesMazurkiewicz E. (1974): Problemy diagnostyki społecznej w praktyce pedagogicznej, [w:] R. Wroczyński, T. Pilch (red.), Metodologia pedagogiki społecznej, Wydawnictwo Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław, s. 293–335.pl
dc.description.referencesMazurkiewicz E. (1993): Diagnostyka w pedagogice społecznej, [w:] T. Pilch, I. Lepalczyk, Pedagogika społeczna. Człowiek w zmieniającym się świecie, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa, s. 51–70.pl
dc.description.referencesBlum R.W., McNeely C.A., Rinehart P.M. (2002): Improving the odds: The untapped power of schools to improve the health of teens (Research report), http://www.med.umn.edu/peds/ahm/prod/groups/med/@pub/@med/documents/asset/med_21771.pdf (dostęp: 6.10.2022).pl
dc.description.referencesMcCornac G.L. (1997): The role of occupational therapy in home care, „Home Care Provider”, nr 2(1), s. 19–21.pl
dc.description.referencesMead M. (2000): Kultura i tożsamość. Studium dystansu międzypokoleniowego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesMellibruda J. (1986): Ja – Ty – My. Psychologiczne możliwości ulepszania kontaktów międzyludzkich, Wydawnictwo „Nasza Księgarnia”, Warszawa.pl
dc.description.referencesMelosik Z. (2002): Młodzież w kulturze współczesnej. Paradoksy pop-tożsamości, [w:] E. Malewska, B. Śliwerski (red.), Pedagogika i edukacja wobec nowych wspólnot i różnic w jednoczącej się Europie, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków, s. 55–81.pl
dc.description.referencesMichałowski T. (2006): Encyklopedia powszechna, Wydawnictwo Larousse Polska, Wrocław.pl
dc.description.referencesMichel M. (2017): Zmiana myślenia o procesie resocjalizacji i osobach niedostosowanych społecznie w świetle zmian paradygmatów w polskiej myśli resocjalizacyjnej. Nurt „nowej resocjalizacji”, „Polska Myśl Pedagogiczna”, nr 3, s. 95–110.pl
dc.description.referencesMika S. (1966): Postawy i ich badanie, „Materiały do nauczania psychologii”, seria 2: „Psychologia rozwojowa, wychowawcza i społeczna”, t. 1, PWN, Warszawa, s. 357–433.pl
dc.description.referencesHan-Ilgiewicz N. (1962): W naszej szkole, PZWS, Warszawa.pl
dc.description.referencesMika S. (1981): Psychologia społeczna, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesMika S. (1969): Skuteczność kar w wychowaniu, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesMika S. (1965): Teoretyczne problemy wychowania moralnego, PZWS, Warszawa.pl
dc.description.referencesBłachut J., Gaberle A., Krajewski A. (2004), Kryminologia, Wydawnictwo Arche, Gdańsk.pl
dc.description.referencesMilanowska K. (1982): Techniki pracy w terapii zajęciowej, PZWL, Warszawa.pl
dc.description.referencesMiller W.R. (1966): Proces wychowania i jego wyniki, PZWS, Warszawa.pl
dc.description.referencesMiller W.R., Rollnick S. (2014): Dialog motywujący. Jak pomóc ludziom w zmianie, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl
dc.description.referencesMisztal B. (1974): Grupy rówieśnicze młodzieży, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Warszawa.pl
dc.description.referencesMitchel R., Unsworth C.A. (2004): Role perceptions and clinical reasoning of community health occupational therapists undertaking home visits, „Australian Occupational Therapy Journal”, nr 51, s. 13–24.pl
dc.description.referencesMizińska J. (1993): Sztuka prowadzenia sporów. Aksjologiczne przesłanki dialogu, Wydawnictwo UMCS, Lublin.pl
dc.description.referencesHauser G. (2008): Wpływ terapeutycznej jazdy konnej na poprawę funkcjonowania społecznego dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami, „Przegląd Hipoterapeutyczny”, nr 2, s. 22–25.pl
dc.description.referencesModrzewski J. (2004): Socjalizacja i uczestnictwo społeczne. Studium socjopedagogiczne, Wydawnictwo UAM, Poznań.pl
dc.description.referencesMoos R. (1975): Evaluating correctional and community settings, John Wiley&Sons Inc., New York–London–Sydney–Toronto.pl
dc.description.referencesMorawska E., Morawski J. (2004): Trening zastępowania agresji w szkołach i placówkach systemu oświaty, Wydawnictwo Instytut Amity, Warszawa.pl
dc.description.referencesMorawski J. (2001): Trening Zastępowania Agresji, „Problemy Alkoholizmu”, nr 4, s. 23–28.pl
dc.description.referencesBocian B. (2006): Doświadczenia w realizacji założeń teoretycznych w praktyce pedagogicznej (na przykładzie programu socjoterapeutycznego – Moje spotkanie ze złością), [w:] J. Kunikowski, R. Rosa, T. Zacharuk (red.), Rozwój teorii i praktyki edukacyjnej w XV-lecie Instytutu Pedagogiki Akademii Podlaskiej, Wydawnictwo Akademii Podlaskiej, Siedlce, s. 231–242.pl
dc.description.referencesMorbitzer J. (2011): O nowej interpretacji niektórych pojęć pedagogicznych w dobie technologii informacyjnej, [w:] K. Denek, A. Kamińska, W. Kojs, P. Oleśniewicz (red.), Edukacja jutra w kontekście wyzwań współczesności, Oficyna Wydawnicza „HUMANITAS”, Sosnowiec, s. 26–33.pl
dc.description.referencesMrozowska O. (2015): Dialog motywujący w rozmowie z uczniem, „Meritum”, nr 2(37), s. 17–22.pl
dc.description.referencesMrówka R. (2010): Przywództwo w organizacjach. Analiza najlepszych praktyk, Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska, Warszawa.pl
dc.description.referencesMudrecka I. (2004): Z zagadnień pedagogiki resocjalizacyjnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole.pl
dc.description.referencesMuskała M. (2018): Trening uważności w oddziaływaniach resocjalizacyjnych. Kontekst teoretyczny, „Resocjalizacja Polska”, nr 15, s. 53–71.pl
dc.description.referencesHeine M. (2004): Efektywność resocjalizacji i jej makrouwarunkowania, [w:] M. Prokosz (red.), Dewiacyjne aspekty współczesnego świata, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń, s. 47–53.pl
dc.description.referencesMuszyński H. (1965): Teoretyczne problemy wychowania moralnego, PZWS, Warszawa.pl
dc.description.referencesMuszyński H. (1976): Zarys teorii wychowania, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesNatanson T. (1992): Programowanie muzyki terapeutycznej, Akademia Muzyczna im. K. Lipińskiego we Wrocławiu, Wrocław.pl
dc.description.referencesNerwińska E. (2010): Tutoring w szkole jako ważna zmiana praktyki edukacyjnej, „Meritum”, nr 3(18), s. 49–56.pl
dc.description.referencesNewcomb T.M., Turner R.H., Conwerse Ph.E. (1970): Psychologia społeczna. Studium interakcji ludzkich, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesBocian-Waszkiewicz B. (2016): Socjoterapia jako metoda pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, „Student Niepełnosprawny. Szkice i rozprawy”, z. 16(9), s. 145–165.pl
dc.description.referencesNęcka E. (2005): Psychologia twórczości, GWP, Gdańsk.pl
dc.description.referencesNocuń A.W., Szmagalski J. (1998): Podstawowe umiejętności w pracy socjalnej i ich kształcenie, Wydawnictwo Śląsk, Katowice.pl
dc.description.referencesNocuń-Jankowska M. (1985): Wzór społeczny w koncepcji socjologicznej Tadeusza Szczurkiewicza, „Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny”, t. 57, z. 3, s. 381–388.pl
dc.description.referencesNowak A. (2003): Profilaktyka przestępcza nieletnich, [w:] T. Sołtysiak, J. Sudar-Malukiewicz (red.), Zjawiskowe formy patologii społecznych oraz profilaktyka i resocjalizacja młodzieży, Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej, Bydgoszcz, s. 341–351.pl
dc.description.referencesHersey P., Blanchard K.H. (1982): Management of Organizational Behavior: Utilizing Human Resources, Englewood Cliffs, New York.pl
dc.description.referencesNowak J. (2007): Nauczyciel – mentor czy facylitator, [w:] E. Sałata, S. Ośko (red.), Współczesne problemy pedeutologii i edukacji, Wydawnictwo Instytutu Technologii Eksploatacji, PIB, Radom, s. 54–58.pl
dc.description.referencesNowak M. (2005): Wychowanie do wolności i odpowiedzialności, [w:] F. Adamski (red.), Wychowanie na rozdrożu. Personalistyczna filozofia wychowania, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków, s. 153–166.pl
dc.description.referencesNowak M. (2010): Dialog w wychowaniu, „Paedagogia Christiana. Dialog – Religia – Edukacja”, nr 1/25, s. 85–103.pl
dc.description.referencesNowak S. (1973): Pojęcie postawy w teoriach i stosowanych badaniach społecznych, [w:] S. Nowak (red.), Teorie postaw, PWN, Warszawa, s. 17–87.pl
dc.description.referencesNowakowska A., Przewłocka J. (2015): Szkoła oczami uczniów: relacje z nauczycielami i kolegami oraz przemoc szkolna. Raport z badania jakościowego, Wydawnictwo IBE, Warszawa.pl
dc.description.referencesObuchowska I. (1997): Diagnoza psychologiczna w poradniach psychologiczno--pedagogicznych, „Problemy Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego”, nr 2(7), s. 5–15.pl
dc.description.referencesBogaj A. (2007): Człowiek w środowisku pracy, [w:] S.M. Kwiatkowski, A. Bogaj, B. Baraniak (red.), Pedagogika pracy, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa, s. 23–66.pl
dc.description.referencesOgnińska-Bulik N., Juczyński Z. (2008): Osobowość. Stres a zdrowie, Wydawnictwo Difin, Warszawa.pl
dc.description.referencesOkoń W. (1981): Słownik pedagogiczny, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesOkoń W. (1987): Nauczanie problemowe we współczesnej szkole, WSiP, Warszawa.pl
dc.description.referencesHolka-Pokorska J., Murawiec S. (2013): Dialog motywujący w terapii schizofrenii, „Psychoterapia”, nr 4(167), s. 53–66.pl
dc.description.referencesOkoń W. (2007): Nowy słownik pedagogiczny, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa.pl
dc.description.referencesOkoń W. (2003): Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Oficyna Wydawnicza „Żak”, Warszawa.pl
dc.description.referencesOkoń W. (2009): Wszystko o wychowaniu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesOlszak-Baran K. (2010): Zasady prawidłowej komunikacji rodziców z dzieckiem w opiece i wychowaniu, [w:] J. Cichla, J. Herberger, B. Skwarek (red.), Kultura pedagogiczna współczesnej rodziny, Wydawnictwo PWSZ w Głogowie, Głogów, s. 105–115.pl
dc.description.referencesOpora R. (2010): Refleksje na temat współczesnej resocjalizacji w kontekście jej efektywności, „Resocjalizacja Polska”, nr 1, s. 211–220.pl
dc.description.referencesOpora R. (2010a): Resocjalizacja. Wychowanie i psychokorekcja nieletnich niedostosowanych społecznie, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl
dc.description.referencesOssowski R. (1984): Rola wychowania przez sztukę w procesie kształcenia nauczycieli nauczania początkowego i wychowania przedszkolnego w rozwoju ich osobowości, „Studia Pedagogiczne”, t. 2, s. 33–40.pl
dc.description.referencesBonta J., Andrews D.A. (2016): The Psychology of Criminal Conduct, wyd. 6, Routledge, Taylor & Francis Group, New York.pl
dc.description.referencesOstrowska K. (2017): O sytuacji dzieci, których rodzice wyjechali za granicę w celach zarobkowych. Raport 2016, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa.pl
dc.description.referencesOstrowska K. (2005): Wychowywać do urzeczywistniania wartości, [w:] F. Adamski (red.), Wychowanie personalistyczne. Wybór tekstów, Wydawnictwo WAM, Kraków, s. 291–306.pl
dc.description.referencesHollin C.R. (2013): Trening Zastępowania Agresji: kontekst poznawczo-behawioralny, [w:] A.P. Goldstein, R. Nensén, B. Daleflod, M. Kalt (red.), Nowe perspektywy treningu zastępowania agresji: praktyka, badania i zastosowania, Instytut Amity, Warszawa, s. 3–24.pl
dc.description.referencesOstrowska U. (2006): Relacje interpersonalne w edukacji, [w:] T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. 5, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa, s. 179–193.pl
dc.description.referencesOstrowska U. (2017): Potencjał dialogu człowieka w świecie wartości, [w:] D. Jankowska (red.), Pedagogika dialogu. Emancypacyjny potencjał dialogu, Wydawnictwo APS, Warszawa, s. 30–41.pl
dc.description.referencesPająk J. (1996): Kultura organizacyjna w oświacie: teoria, praktyka, stymulacja, Wydawnictwo Śląsk, Katowice.pl
dc.description.referencesPankowska K. (2000): Pedagogika dramy. Teoria i praktyka, Wydawnictwo „Żak”, Warszawa.pl
dc.description.referencesPawliczuk W., Łobodda K., Nowińska A. (2015): Trening Zastępowania Agresji: opis metody, jej skuteczność oraz zastosowanie w praktyce oddziału psychiatrii dzieci i młodzieży, „Psychiatria i Psychologia Kliniczna”, nr 25(1), s. 33–47.pl
dc.description.referencesPawlik-Popielarska B. (2005): Terapia z udziałem psa, Wydawnictwo VIA MEDICA, Gdańsk.pl
dc.description.referencesPawłowski T. (1969): Metodologiczne zagadnienia humanistyki, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesPerelman A.M., Miller S.L., Clements C.B., Rodriguez A., Allen K., Cavanaugh R. (2012): Meditation in a deep south prison: A longitudinal study of the effects of vipassana, „Journal of Offender Rehabilitation”, t. 51(3), s. 176–198.pl
dc.description.referencesBorecka I. (2001): Biblioterapia. Teoria i praktyka, Wydawnictwo SBP, Warszawa.pl
dc.description.referencesPerrin T. (2005): The role of occupational therapist, „Psychiatry”, nr 2(1), s. 93–94.pl
dc.description.referencesBałandynowicz A. (2011a): Reformowanie więzień z perspektywy architektury systemu karania, „Probacja”, nr 3, s. 73–99.pl
dc.description.referencesPierzchała K. (2017): Wina – prawo – kara. Prawne i psychopedagogiczne aspekty resocjalizacji penitencjarnej, „Probacja”, nr 2, s. 91–117.pl
dc.description.referencesPieter J. (1963): Słownik psychologiczny, Wydawnictwo Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław.pl
dc.description.referencesPilarz K.J. (2013): Społeczność terapeutyczna jako metoda pracy grupowej z bezdomnymi, „Pedagogia Christiana”, nr 2/32, s. 237–253.pl
dc.description.referencesPilch I. (1990): Psychologiczna analiza zaufania interpersonalnego (Podejścia teoretyczne i metody badania empirycznego), [w:] Z. Ratajczak, W. Wosińska (red.), Zaufanie i niesprawiedliwość a społeczne funkcjonowanie człowieka, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice, s. 11–27.pl
dc.description.referencesPilch T. (2003): Grupa rówieśnicza jako środowisko wychowawcze, [w:] T. Pilch, I. Lepalczyk (red.), Pedagogika społeczna. Człowiek w zmieniającym się świecie, Wydawnictwo Akademickie ŻAK, Warszawa, s. 174–186.pl
dc.description.referencesPilch T. (red.) (2003a): Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa.pl
dc.description.referencesPodgórecki A. (1969): Patologia życia społecznego, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesPomykało W. (red.) (1993): Encyklopedia pedagogiczna, Wydawnictwo Fundacja „Innowacja”, Warszawa.pl
dc.description.referencesPopek S. (2001): Człowiek jako jednostka twórcza, Wydawnictwo UMCS, Lublin.pl
dc.description.referencesBorecka I. (1997): Biblioterapeuta w poszukiwaniu tożsamości zawodowej, Wydawnictwo Skiba, Wrocław.pl
dc.description.referencesIlnicka R.M. (2009): Socjoterapia – twórcza metoda oddziaływań resocjalizacyjnych wobec jednostek niedostosowanych społecznie, [w:] A. Jaworska (red.), Resocjalizacja. Zagadnienia prawne, społeczne i metodyczne, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków, s. 261–270.pl
dc.description.referencesPopiel A., Pragłowska E. (2008): Psychoterapia poznawczo-behawioralna. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Paradygmat, Warszawa.pl
dc.description.referencesPopławski H. (1984): Środki i metody oddziaływania penitencjarnego, „Przegląd Penitencjarny i Kryminologiczny”, nr 5, s. 159.pl
dc.description.referencesPospiszyl K. (1998): Resocjalizacja. Teoretyczne podstawy oraz przykłady programów oddziaływań, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa.pl
dc.description.referencesPospiszyl K. (2008): Współczesne prądy w naukach społecznych a teoria i praktyka resocjalizacyjna, [w:] B. Urban, J.M. Stanik (red.), Resocjalizacja. Teoria i praktyka pedagogiczna, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 77–135.pl
dc.description.referencesPospiszyl K. (2009): Resocjalizacja a terapia, [w:] A. Rejzner, P. Szczepaniak (red.), Terapia w resocjalizacji. Cz. 2: Ujęcie praktyczne, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa, s. 9–14.pl
dc.description.referencesPotemska E., Kołodziejczyk A. (2001): Trening zastępowania agresji, „Remedium”, nr 12, s. 6–8.pl
dc.description.referencesPotulicka E. (2001): Szkice z teorii i praktyki zmiany oświatowej, Wydawnictwo ERUDITUS, Poznań.pl
dc.description.referencesPreston J. (2005): Zintegrowana terapia krótkoterminowa, GWP, Gdańsk.pl
dc.description.referencesProt-Klinger K., Pawłowska M. (2008): Jak mierzyć skuteczność leczenia środowiskowego, „Postępy Psychiatrii i Neurologii”, nr 17(3), s. 229–232.pl
dc.description.referencesPrzetacznik-Gierowska M., Włodarski Z. (2002): Psychologia wychowawcza, t. 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesJanaszek P. (1995): Warsztat Terapii Zajęciowej szansą na godne życie osób z ciężkim kalectwem, „Warsztat Terapii Zajęciowej”, nr 3, s. 55–60.pl
dc.description.referencesBowen K.W., Witkiewitz K., Dillworth T.M., Chawla N., Simpson T.L. (2006): Mindfulness meditation and substance use in an incarcerated population, „Psychology of Addictive Behaviors”, t. 20(3), s. 343–347.pl
dc.description.referencesPrzybycień K.K. (2007): Nauczyciel na współczesne czasy, [w:] Н.Г. Ничкало (red.), Теоретичні та методичні засади розвитку педагогічної освіти, Харків, s. 194–200.pl
dc.description.referencesPytka L. (2001): Pedagogika resocjalizacyjna. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne, Wydawnictwo APS w Warszawie, Warszawa.pl
dc.description.referencesPytka L. (2005): Pedagogika resocjalizacyjna, [w:] T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. 4, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa, s. 249–251.pl
dc.description.referencesPytka L. (2008): Pedagogika resocjalizacyjna. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne, Wydawnictwo APS w Warszawie, Warszawa.pl
dc.description.referencesPyżalski J. (2012): Agresja elektroniczna i cyberbullying jako nowe ryzykowne zachowanie młodzieży, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl
dc.description.referencesPyżalski J. (2007): Nauczyciel-uczniowie. Dwa spojrzenia na dyscyplinę w klasie, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl
dc.description.referencesRadziewicz J. (1993): Samorządność potrzebna czy zło konieczne, [w:] J. Radziewicz (red.), Nauka demokracji, Wydawnictwo CODN, Warszawa, s. 73–79.pl
dc.description.referencesRay J. (1956): Taniec – jego rozwój i formy, PIW, Warszawa.pl
dc.description.referencesReykowski J. (1967): Osobowość, [w:] M. Maruszewski, J. Reykowski, T. Tomaszewski (red.), Psychologia jako nauka o człowieku, PWN, Warszawa, s. 71–196.pl
dc.description.referencesJaneczko R. (1973): Niektóre problemy diagnostyki w metodzie indywidualnych przypadków, [w:] R. Wroczyński, T. Pilch (red.), Metodologia pedagogiki społecznej, Wydawnictwo Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Warszawa, s. 338–366.pl
dc.description.referencesRigby K. (2010): Przemoc w szkole. Jak ją ograniczać. Poradnik dla rodziców i pedagogów, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl
dc.description.referencesBraun-Gałkowska M. (1991): Metody badania systemu rodzinnego, Wydawnictwo KUL, Lublin.pl
dc.description.referencesRoberts P. (2005): Client-centered occupational therapy using constraint-induced therapy, „Journal of Stroke and Cerebrovascular Diseases”, nr 14(3), s. 115–121.pl
dc.description.referencesRogers C.R. (1991): Terapia nastawiona na klienta. Grupy spotkaniowe, Wydawnictwo Thesaurus-Press, Wrocław.pl
dc.description.referencesRogers S.L. (2005): Portrait of occupational therapy, „Journal of Interpersonal Care”, nr 19(1), s. 70–79.pl
dc.description.referencesRylke H., Klimowicz G. (1992): Szkoła dla ucznia – Jak uczyć życia z ludźmi, WSiP, Warszawa.pl
dc.description.referencesSakowicz T. (2006): Elementy pedagogiki resocjalizacyjnej z socjotechniką, Świętokrzyskie Centrum Profilaktyki i Edukacji, Kielce.pl
dc.description.referencesSamuelson M., Carmody J., Kabat-Zinn J., Bratt M.A. (2007): Mindfulness-Based Stress Reduction in Massachusetts Correctional Facilities, „The Prison Journal”, t. 87(2), s. 254–268.pl
dc.description.referencesSarnat-Ciastko A. (2010): Tutor a wychowawca – rzeczywistość nadana czy wybrana?, „Podstawy Edukacji. Podmiot w Dyskursie Pedagogicznym”, t. 3, s. 397–418.pl
dc.description.referencesSarzała D. (2014): Znaczenie pracy w resocjalizacji penitencjarnej więźniów, [w:] E. Łuczak, S. Przybyliński (red.), Eksplikatywne ujęcie procesu resocjalizacji. Horyzonty pedagogiczne 2, Wydawnictwo UWM w Olsztynie, Olsztyn, s. 91–107.pl
dc.description.referencesJankowska A. (2013): Nauczyciel (nie)godny zaufania, „Edukacja Humanistyczna”, nr 2(29), s. 235–244.pl
dc.description.referencesSawicka K. (red.) (1999): Socjoterapia, Wydawnictwo CMPP-P, Warszawa.pl
dc.description.referencesSawicki J. (1996): Chuligański charakter czynu w kodeksie wykroczeń, „Prokuratura i Prawo”, nr 6, s. 37–49.pl
dc.description.referencesBrown J.A.C. (1962): Społeczna psychologia przemysłu, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesSawicki K. (2015): Kręte drogi dorastania. Grupa rówieśnicza a nieprzystosowanie społeczne młodzieży, [w:] K.pl
dc.description.referencesSawicki, R. Ćwikowski, A. Chańko (red.), Dylematy i wyzwania współczesnej resocjalizacji, Wydawca Alter Studio, Białystok, s. 97–114.pl
dc.description.referencesSchneider S.L., Wright R.C. (2004): Understanding Denial in Sexual Offenders: A Review of Cognitive and Motivational Processes to Avoid Responsibility, „Trauma, Violence & Abuse”, t. 5(1), s. 3–20.pl
dc.description.referencesSerdyński A. (2013): Oddziaływanie mediów na zachowanie się nieletnich, „Problemy Nauk Stosowanych”, t. 1, s. 31–42.pl
dc.description.referencesSęk H. (2012): Orientacja patogenetyczna i salutogenetyczna w psychologii klinicznej, [w:] H. Sęk, Psychologia kliniczna, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 39–54.pl
dc.description.referencesSiciński A. (1976): Styl życia – problemy pojęciowe i teoretyczne, [w:] A. Siciński (red.), Styl życia. Koncepcje i propozycje, PWN, Warszawa, s. 15–32.pl
dc.description.referencesSiek S. (1993): Wybrane metody badania osobowości, Akademia Teologii Katolickiej, Warszawa.pl
dc.description.referencesJanowska J. (1993): Samoaktualizacja w teorii i praktyce kształcenia nauczycieli, Wydawnictwo UMCS, Lublin.pl
dc.description.referencesSiemionow J. (2011): Niedostosowanie społeczne nieletnich: działania, zmiana, efektywność, Wydawnictwo „Difin”, Warszawa.pl
dc.description.referencesSiemionow J. (2022): Resocjalizacja młodzieży niedostoswanej społecznie jako proces wspierania rozwoju psychospołecznego oraz kształtowania potencjałów, Wydawnictwo DIFIN, Warszawa.pl
dc.description.referencesSikorski W. (2003): Arteterapia, [w:] T. Pilch (red.), Encyklopedia Pedagogiczna XXI wieku, t. 1, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa, s. 177–188.pl
dc.description.referencesBrymora B. (2012): Pies w roli terapeuty, „Wychowawca”, nr 1, s. 18–19.pl
dc.description.referencesSkoczylas W. (1992): Sport w profilaktyce resocjalizacyjnej, „Kultura Fizyczna”, nr 5–6, s. 24–26.pl
dc.description.referencesSkreczko A. (2000): Znaczenie dwupodmiotowej relacji w wychowaniu dziecka, „Studia nad Rodziną”, nr 4/1(6), s. 123–129.pl
dc.description.referencesSkurjat K. (2014): Dialog wychowawczy – szanse i zagrożenia, „Kultura i Wartości”, nr 3(11), s. 127–142.pl
dc.description.referencesSkuza A. (2012): Klimat społeczny polskiego zakładu poprawczego (pedagogiczna analiza czynników kreujących), „Resocjalizacja Polska”, nr 3, s. 145–177.pl
dc.description.referencesSnel E. (2017): Daj przestrzeń… i bądź blisko, Wydawnictwo CoJaNaTo, Warszawa.pl
dc.description.referencesSokołowska M. (2013): Relacja terapeutyczna w terapii poznawczo-behawioralnej pacjentów z zaburzeniami osobowości, „Psychoterapia”, nr 1(164), s. 23–30.pl
dc.description.referencesJankowski T., Holas P. (2009): Poznawcze mechanizmy uważności i jej zastosowanie w psychoterapii, „Studia Psychologiczne”, nr 47, s. 59–79.pl
dc.description.referencesSowiński A.J., Sowiński M.J. (2015): Zaufanie – fenomen twórczej edukacji, [w:] I. Jazukiewicz (red.), Zaufanie jako sprawność moralna w wychowaniu, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin, s. 51–72.pl
dc.description.referencesStaniaszek M., (2014): Klimat społeczny młodzieżowych ośrodków wychowawczych w Polsce. Studium resocjalizacyjne, niepublikowana praca doktorska, Łódź.pl
dc.description.referencesStaniaszek M., Kubiak D. (2014): Instytucjonalny system resocjalizacji nieletnich w Polsce, [w:] J.E. Kowalska (red.), Zapobieganie wykluczeniu z systemu edukacji dzieci i młodzieży nieprzystosowanej społecznie. Perspektywa pedagogiczna, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 117–139.pl
dc.description.referencesStańdo-Kawecka B. (2000): Prawne podstawy resocjalizacji, Kantor Wydawniczy Zakamycze, Zakamycze.pl
dc.description.referencesBrzeziński J. (2004): Metodologia badań psychologicznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesStasiakiewicz M. (2002): Diagnoza psychologiczna w poszukiwaniu homo projectivicus, [w:] M. Łaguna, B. Lachowska (red.), Rysunek projekcyjny jako metoda badań psychologicznych, Wydawnictwo KUL, Lublin, s. 13–30.pl
dc.description.referencesStoner J., Freeman R., Gilbert D. (1997): Kierowanie, PWE, Warszawa.pl
dc.description.referencesStrelan J. (2000): Psychologia. Podręcznik akademicki, t. 3, GWP, Gdańsk.pl
dc.description.referencesStrzemieczny J. (1988): Program zajęć socjoterapeutycznych dla dzieci ze szkół podstawowych, Wydawnictwo MEN, Warszawa.pl
dc.description.referencesStürup G.H. (1965): Postępowanie z przestępcami wielokrotnymi, „Przegląd Penitencjarny”, nr 1(5), s. 19–34.pl
dc.description.referencesJanowski A. (1964): Dyscyplina w zespołach kierowanych demokratycznie, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”, nr 10, s. 5–10.pl
dc.description.referencesSuchodolski B. (1980): Kim jest człowiek, Wydawnictwo Wiedza Powszechna, Warszawa.pl
dc.description.referencesSzacka B. (2003): Wprowadzenie do socjologii, Wydawnictwo Oficyna Naukowa, Warszawa.pl
dc.description.referencesSzczepkowski J. (2016): Resocjalizacja młodzieży uzależnionej oparta na potencjałach. W poszukiwaniu rozwiązań instytucjonalnych, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń.pl
dc.description.referencesSzczurkiewicz T. (1970): Studia socjologiczne, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesSzecówka A. (2008): Kształcenie resocjalizujące, [w:] B. Urban, J.M. Stanik (red.), Resocjalizacja. Teoria i praktyka pedagogiczna, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 249–277.pl
dc.description.referencesBrzeziński Ł. (2014): Coaching – możliwości wykorzystania w edukacji, „Przegląd Pedagogiczny”, nr 2(25), s. 166–175.pl
dc.description.referencesSzewczuk W. (1979): Słownik psychologiczny, Wydawnictwo Wiedza Powszechna, Warszawa.pl
dc.description.referencesSzewczuk W. (1982): Psychologia w służbie życia, WSiP, Warszawa.pl
dc.description.referencesSzulc W. (1993): Sztuka i terapia, Wydawnictwo Centrum Medyczne Doskonalenia Nauczycieli Średniego Szkolnictwa Medycznego, Warszawa.pl
dc.description.referencesSzymański M.S. (2000): O metodzie projektów: z historii, teorii i praktyki pewnej metody kształcenia, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa.pl
dc.description.referencesJan Paweł II, (1995): Laborem exercens, Wydawnictwo TUM, Wrocław.pl
dc.description.referencesSzyszkowska M. (1979): Sztuka i jej znaczenie dla zdrowia psychicznego, [w:] K. Dąbrowski (red.), Zdrowie psychiczne, PWN, Warszawa, s. 395–422.pl
dc.description.referencesŚliwa S. (2013): Wybrane problemy resocjalizacji nieletnich w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych, WSZiA, Opole.pl
dc.description.referencesŚliwerski B. (2010): Teoretyczne i empiryczne podstawy samowychowania, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl
dc.description.referencesŚniegulska A. (2002): Respektowanie podmiotowych praw wychowanków w działalności pogotowia opiekuńczego, [w:] M. Nowicka-Kozioł (red.), Prawo głosu i różnicy a podmiotowość, Warszawa, s. 119–139.pl
dc.description.referencesŚnieżyński M. (2001): Dialog edukacyjny, Wydawnictwo Naukowe PAT, Kraków.pl
dc.description.referencesŚnieżyński M. (2008): Sztuka dialogu. Teoretyczne założenia a szkolna i akademicka rzeczywistość, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków.pl
dc.description.referencesBrzozowska J. (2011): Usługi społeczne świadczone przez spółdzielnie socjalne, [w:] M. Grewiński, M. Rymsza (red.), Polityka aktywizacji w Polsce. Usługi reintegracji w sektorze gospodarki społecznej, Wydawnictwo WSP TWP w Warszawie, Warszawa, s. 218–233.pl
dc.description.referencesŚwida H., Świda W. (1961): Młodociani przestępcy w więzieniu, Wydawnictwo Wiedza Powszechna, Warszawa.pl
dc.description.referencesŚwida W. (1989): Prawo karne, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesTableman B. (2004): School climate and learning, „Best Practice Briefs”, nr 31 (December), s. 1–10.pl
dc.description.referencesJanus E. (2016): Psychologia w pracy terapeuty zajęciowego: wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Difin, Warszawa.pl
dc.description.referencesTaboł S. (2012): Uwagi o myśli pedagogicznej Sokratesa, „Kultura i Wychowanie”, nr 4(2), s. 49–62.pl
dc.description.referencesTarnowski J. (1983): Próby dialogu z młodymi. Prekatecheza egzystencjalna, Wydawnictwo Księgarnia św. Jacka, Katowice.pl
dc.description.referencesTarnowski J. (1992): Pedagogika dialogu, [w:] B. Śliwerski (red.), Edukacja alternatywna – dylematy teorii praktyki, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków, s. 119–129.pl
dc.description.referencesTatarowicz J. (1999): Drama a psychodrama na przykładzie zajęć o nieuchronności śmierci, „Drama”, nr 29, s. 14–29.pl
dc.description.referencesTchorzewski A.M. (2018): Wstęp do teorii wychowania, Wydawnictwo Naukowe Akademii Ignatianum w Krakowie, Kraków.pl
dc.description.referencesTischner J. (2006): Filozofia dramatu, Wydawnictwo Znak, Kraków.pl
dc.description.referencesTłuściak-Deliowska A. (2014): Normy grupy rówieśniczej regulujące zachowanie się w sytuacji dręczenia szkolnego, „Psychologia Wychowawcza”, nr 6, s. 25–36.pl
dc.description.referencesBuber M. (1992): Ja i Ty, Instytut Wydawniczy PAX, Warszawa.pl
dc.description.referencesTokarska B. (2013): Społeczność korekcyjna w świetlicy środowiskowej jako metoda pracy z młodzieżą zagrożoną niedostosowaniem społecznym, [w:] J. Pyżalski, P. Adamiak (red.), Model Działań Systemowych. Podręcznik metodyczny, Wydawnictwo PPH EXALL, Łódź, s. 15–57.pl
dc.description.referencesTomasik E. (1997): Biblioterapia jako jedna z metod pedagogiki specjalnej, [w:] E. Tomasik (red.), Wybrane zagadnienia z pedagogiki specjalnej, WSPS, Warszawa, s. 81–89.pl
dc.description.referencesJarosz E. (2003): Diagnoza, [w:] T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. 1, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa, s. 674–676.pl
dc.description.referencesTomasik E. (1994): Czytelnictwo i biblioterapia w pedagogice specjalnej, WSPS, Warszawa.pl
dc.description.referencesTomaszewski W. (1991): Człowiek tańczący, WSiP, Warszawa.pl
dc.description.referencesTraczyński J. (2009): Kim jest (mógłby być…) tutor w polskiej szkole?, [w:] P. Czekierda, M. Budzyński, J. Traczyński, Z. Zalewski, A. Zambrzuska (red.), Tutoring w szkole, między teorią a praktyką zmiany edukacyjnej, Towarzystwo Wiedzy Otwartej, Wrocław, s. 34–35.pl
dc.description.referencesTrzebińska E. (2002): Ogólna charakterystyka przygotowania i przebiegu procesu psychoterapii, [w:] L. Grzesiuk (red.), Psychoterapia. Szkoły, zjawiska, techniki i specyficzne problemy, Wydawnictwo PWN, Warszawa, s. 109–136.pl
dc.description.referencesTrzynadlowski J. (1982): Biblioterapia jako problem teoretyczny i praktyczny. Zagadnienia wybrane, [w:] tegoż, Sztuka słowa i obrazu. Studia teoretycznoliterackie, Wydawnictwo Ossolineum, Wrocław, s. 439–450.pl
dc.description.referencesTrzynadlowski J. (1990): Biblioterapia – złudzenia i nadzieje, „Arteterapia. Zeszyt Naukowy Akademii Muzycznej we Wrocławiu”, nr 52, s. 45–55.pl
dc.description.referencesTutoring, mentoring i coaching w szkole, http://cdw.edu.pl/tutoring-mentoring-i-coaching-w-szkole/ (dostęp: 15.11.2022).pl
dc.description.referencesUltrat-Milecki J. (2006): Podstawy penologii. Teorie kary, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.pl
dc.description.referencesBuczek W. (2014): Dialog wychowawczy propozycją dla nauczyciela i ucznia na wzajemne porozumienie i współpracę, „Rozprawy Społeczne”, nr 8(3), s. 35–40.pl
dc.description.referencesUrban B. (2000): Przejawy patologii społecznej wśród młodzieży polskiej, [w:] A. Harlecki (red.), Relacje z przebiegu I Beskidzkiego Festiwalu Nauki, Bielsko-Biała, s. 25–36.pl
dc.description.referencesBałandynowicz A. (2013): Rodzinne domy terapeutyczne wsparte na Korczakowskiej idei twórczego wychowania w systemie środków probacyjnych dla nieletnich, „Probacja”, nr 3, s. 5–26.pl
dc.description.referencesUrban B. (2000a): Zaburzenia w zachowaniu i przestępczość młodzieży, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl
dc.description.referencesUrban B. (2008): Resocjalizacja jako przedmiot badań interdyscyplinarnych, [w:] B. Urban, J.M. Stanik (red.), Resocjalizacja. Teoria i praktyka pedagogiczna, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 17–135.pl
dc.description.referencesWagner I. (2005): Stałość czy zmienność autorytetów, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl
dc.description.referencesWallon Ph., Cambier A., Engelhart D. (1993): Rysunek dziecka, WSiP, Warszawa.pl
dc.description.referencesWeber M. (2002): Gospodarka i społeczeństwo, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesWells D. (2013): Zwierzaki na zdrowie, „Charaktery”, nr 1, s. 44–47.pl
dc.description.referencesWęgliński A. (2014): Motywowanie skazanych z problemami alkoholowymi do samowychowania w warunkach wolności dozorowanej, „Lubelski Rocznik Pedagogiczny”, t. 33, s. 63–81.pl
dc.description.referencesWhitmor J. (2011): Coaching. Trening efektywności, Wydawnictwo Burda Publishing Polska, Warszawa.pl
dc.description.referencesWilk M. (2014): Zalety i szanse wykorzystania animaloterapii w resocjalizacji młodzieży niedostosowanej społecznie, „Lubelski Rocznik Pedagogiczny”, t. 33, s. 201–219.pl
dc.description.referencesBukowski J. (1996): Arteterapia, „Plastyka i Wychowanie”, nr 3, s. 35–40.pl
dc.description.referencesJaworska A. (2004): Leksykon resocjalizacji, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl
dc.description.referencesWiśniewski P. (2010): Klub Integracji Społecznej – instytucja wsparcia prowadzona przez samorząd terytorialny, Wydawnictwo Bractwo Miłosierdzia im. Św. Brata Alberta, Lublin.pl
dc.description.referencesWiśniewski T. (1989): Profilaktyka pedagogiczna: zarys problematyki, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesWłodarczyk-Majewska J. (2016): Stosowanie środka wychowawczego w postaci umieszczenia w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych oraz środka poprawczego przez sądy rodzinne i nieletnich w świetle danych statystycznych i badań aktowych, Wydawnictwo Instytutu Wymiaru Sprawiedliwości, Warszawa.pl
dc.description.referencesWnuk-Lipiński E. (2007): O życiu publicznym, kulturze i innych sprawach, Wydawnictwo Collegium Civitas, Warszawa.pl
dc.description.referencesWojnar I. (1968): Nauczyciel i wychowanie estetyczne, PZWS, Warszawa.pl
dc.description.referencesWojnar I. (1976): Teoria wychowania estetycznego – zarys problematyki, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesWolańczyk T. (2002): Zaburzenia emocjonalne i behawioralne u dzieci i młodzieży szkolnej w Polsce, Wydawnictwo Akademii Medycznej, Warszawa.pl
dc.description.referencesWołoszyn S. (1997): Nauki o wychowaniu w Polsce w XX wieku, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesWosik-Kawala D. (2018): Uwarunkowania skuteczności procesu wychowania w środowisku szkolnym, „Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska”, t. 31, nr 3, s. 9–21.pl
dc.description.referencesWosik-Kawala D., Lewandowska-Kidoń T. (2003): Wartości uznawane przez wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych, [w:] B. Wojciechowska-Charlak (red.), Praca opiekuńczo-wychowawcza, Wydawnictwo Wszechnica Świętokrzyska, Kielce, s. 53–65.pl
dc.description.referencesJaworska A. (2012): Metodyka resocjalizacji, [w:] A. Jaworska (red.), Leksykon resocjalizacji, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków, s. 123–132.pl
dc.description.referencesCiosek M. (2007): Podkultura więzienna jako bariera resocjalizacji penitencjarnej, [w:] B. Urban, J. Stanik, Resocjalizacja. Teoria i praktyka pedagogiczna, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 345–358.pl
dc.description.referencesWoźniak R.B. (2012): Mikrosocjologia edukacji w zarysie, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.pl
dc.description.referencesWroczyński R. (1971): Dzieje wychowania fizycznego i sportu od końca XVIII wieku do roku 1918, Zakład Wydawniczy Ossolińskich, Wrocław.pl
dc.description.referencesWroczyński R. (1976): Pedagogika społeczna, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesWroczyński R. (1960): Szkoła i środowisko, „Kwartalnik Pedagogiczny”, nr 4, s. 3–19.pl
dc.description.referencesWroczyński R. (1966): Wprowadzenie do pedagogiki społecznej, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesWrzesień W. (2001): Jakość życia a pokolenie, [w:] A. Wachowiak (red.), Jak żyć, Wydawnictwo Humaniora Fundacja dla Humanistyki, Poznań, s. 113–136.pl
dc.description.referencesWujek T., Pilch T. (1974): Pedagogika jako nauka o wychowaniu człowieka, [w:] M. Godlewski, S. Krawcewicz, T. Wujek (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa, s. 15–81.pl
dc.description.referencesWychowaniec Ł. (2012): Wpływ mediów na odbiorców, „Wychowawca”, nr 6, s. 12–13.pl
dc.description.referencesWysocka E. (2008): Diagnoza w resocjalizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesJazukiewicz I. (1999): Autorytet nauczyciela, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl
dc.description.referencesWysocka E. (2015): Diagnoza pozytywna w resocjalizacji. Model teoretyczny i metodologiczny, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.pl
dc.description.referencesCohen J., Geier V.K. (2010): School climate research summary – January 2010, „School Climate Brief”, t. 1, nr 1, b.n.pl
dc.description.referencesWysocka E. (2018): Diagnoza w resocjalizacji. Obszary problemowe i modele rozwiązań w ujęciu psychopedagogicznym, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesWysocka E., Ostafińska-Molik B. (2019): Osobowość i myślenie twórcze osób niedostosowanych społecznie w kontekście resocjalizacji twórczej, „Resocjalizacja Polska”, nr 18, s. 149–170.pl
dc.description.referencesYalom I, Leszcz M. (2006): Spójność grupy, [w:] I. Yalom, M. Leszcz (red.), Psychoterapia grupowa. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków, s. 47–66.pl
dc.description.referencesZalewska M., Schier K. (2006): Psychoterapia dzieci i młodzieży, [w:] L. Grzesiuk (red.), Psychoterapia. Praktyka. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Eneteia, Warszawa, s. 357–380.pl
dc.description.referencesZieleniewski J. (1967): Organizacja zespołów ludzkich. Wstęp do teorii organizacji i kierowania, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesZiemski S. (1972): Metody diagnozy w nauce i działalności praktycznej, „Prakseologia”, nr 42, s. 113–150.pl
dc.description.referencesZiemski S. (1973): Problemy dobrej diagnozy, Wydawnictwo Wiedza Powszechna, Warszawa.pl
dc.description.referencesZimbardo P.G., Johnson R.I., McCann V. (2010): Psychologia. Kluczowe koncepcje, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesJedlewski S. (1993): Młodzież niedostosowana społecznie, [w:] W. Pomykało (red.), Encyklopedia pedagogiczna, Wydawnictwo Fundacja Innowacja, Warszawa, s. 377–380.pl
dc.description.referencesZiółkowski P. (2014): Samorząd uczniowski – idee, uwarunkowania i doświadczenia, Wydawnictwo Uczelniane Wyższej Szkoły Gospodarki, Bydgoszcz.pl
dc.description.referencesZnaniecki F. (2001): Socjologia wychowania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesCohen J., Pickeral T., McCloskey M. (2009): Education Digest: Essential Readings Condensed for Quick Review, „Assessing School Climate”, t. 74, nr 8, s. 45–48.pl
dc.description.referencesZubrzycka-Maciąg T. (2018): Edukacja skoncentrowana na rozwiązaniach, „Edukacja–Technika–Informatyka”, nr 3/25, s. 153–158.pl
dc.description.referencesZwolski E. (1978): Choreia: muza i bóstwo w religii greckiej, Instytut Wydawniczy PAX, Warszawa.pl
dc.description.referencesCorey G. (2005): Teoria i praktyka poradnictwa i psychoterapii, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań.pl
dc.description.referencesCzabała J.Cz. (2004): Znaczenie wyników badań naukowych nad psychoterapią dla praktyki klinicznej, [w:] M. Fajkowska-Stanik, K. Drat-Ruszczak, M. Marszał-Wiśniewska (red.), Pułapki metodologiczne w badaniach empirycznych w zakresu psychologii klinicznej, Wydawnictwo „Academica” SWPS, Warszawa, s. 210–218.pl
dc.description.referencesCzabała J.Cz. (2006): Czynniki leczące w psychoterapii, Wydawnicwo Naukowe PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesCzapów Cz. (1962): Młodzież a przestępstwo, t. 2, Wydawnictwo „Nasza Księgarnia”, Warszawa.pl
dc.description.referencesCzapów Cz. (1978): Wychowanie resocjalizujące. Elementy metodyki i diagnostyki, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesJedlewski S. (1978): Odnowa zakładów dla nieletnich, WSiP, Warszawa.pl
dc.description.referencesCzapów Cz., Jedlewski S. (1971): Pedagogika resocjalizacyjna, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesCzapów G., Czapów Cz. (1969): Psychodrama, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesCzarnecka-Dzialuk B., Drapała K., Ostaszewski P. i in. (2017): W poszukiwaniu skutecznych reakcji na przestępczość, Wydawnictwo Scholar, Warszawa.pl
dc.description.referencesCzekierda P., Budzyński M., Traczyński J., Zalewski Z., Zambrzuska A. (2009): Tutoring w szkole. Między teorią a praktyką zmiany edukacyjnej, Towarzystwo Edukacji Otwartej, Wrocław.pl
dc.description.referencesCzernianin W. (2008): Teoretyczne podstawy biblioterapii, Wydawnictwo ATUT, Wrocław.pl
dc.description.referencesDambach K.E. (2008): Odwaga cywilna a przemoc w szkole, GWP, Gdańsk.pl
dc.description.referencesDaszkiewicz-Konopczyńska M., Konopczyński M. (2006): Resocjalizacja twórcza (kreowanie alternatywnej tożsamości nieletnich), [w:] T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna, t. 5, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa, s. 274–279.pl
dc.description.referencesDąbrowski K., (1975): Trud istnienia, WP, Warszawa.pl
dc.description.referencesde Leon G. (2003): Społeczność terapeutyczna. Teoria, model, metoda, Wydawnictwo Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii, Warszawa.pl
dc.description.referencesDenek K. (2000): Wartości i cele edukacji szkolnej, „Edukacja”, nr 3, s. 4–13.pl
dc.description.referencesJedliński K. (1997): Trening interpersonalny, Wydawnictwo WAB, Warszawa.pl
dc.description.referencesDenek K. (2003): Podmiotowość w procesie kształcenia, „Wychowanie na co Dzień”, nr 10, s. 4–9.pl
dc.description.referencesDige M. (2009): Occupational therapy, professional development and ethics, „Scandinavian Journal of Occupational Therapy”, nr 16/200, s. 88–98.pl
dc.description.referencesDilts R. (2003): From Coach to Awakener, Meta Publications, California.pl
dc.description.referencesDobijański M. (2015): Rozwój potencjału osób niedostosowanych społecznie. System diagnozy efektów procesu resocjalizacyjnego wychowanków młodzieżowego ośrodka wychowawczego, „Student niepełnosprawny. Szkice i rozprawy”, nr 15(8), s. 159–172.pl
dc.description.referencesDobijański M. (2015a): Szkoła, która się uczy. Przywódca w organizacji opartej na wiedzy, Wydawnictwo Marlab IT, Siedlce.pl
dc.description.referencesDobijański M. (2017): Teoretyczne i praktyczne aspekty pedagogiki resocjalizacyjnej w pracy z nieletnimi w Młodzieżowych Ośrodkach Wychowawczych, Wydawnictwo Marlab IT, Siedlce.pl
dc.description.referencesDobijański M. (2022), Opinia do ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich (druk senacki nr 741), https://www.senat.gov.pl/gfx/senat/pl/senatekspertyzy/6415/plik/oe-_409.pdf (dostęp: 5.11.2022).pl
dc.description.referencesDoroszewska J. (1989): Pedagogika specjalna, Wydawnictwo Ossolineum, Wrocław.pl
dc.description.referencesDoroszewski W. (1996): Słownik języka polskiego, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesDrzeżdżon W. (2011): Pedagogiczne uwarunkowania autorytetu nauczyciela--wychowawcy, „Język – Szkoła – Religia”, nr 6, s. 113–124.pl
dc.description.referencesJundziłł I. (1986): Nagrody i kary w wychowaniu, Wydawnictwo „Nasza Księgarnia”, Warszawa.pl
dc.description.referencesDubisz S. (2003): Uniwersalny słownik języka polskiego, t. 1, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesDudek J. (2015): O pewnych własnościach zaufania – uwagi metaetyczne, [w:] I. Jazukiewicz (red.), Zaufanie jako sprawność moralna w wychowaniu, Wydawnictwo Uniwersytet Szczeciński, Szczecin, s. 15–28.pl
dc.description.referencesDudzikowa M. (2008): Autorytet jest zawsze relacją, „Psychologia w Szkole”, nr 3, s. 3–11.pl
dc.description.referencesDukaczewski E.J. (1990): Rys historyczny rozwoju opieki nad dzieckiem społecznie niedostosowanym (przestępczym) w Polsce do wybuchu II wojny światowej, [w:] K. Pospiszyl (red.), Resocjalizacja nieletnich. Doświadczenia i koncepcje, WSiP, Warszawa, s. 173–208.pl
dc.description.referencesDukaczewski E.J. (1990a): Z historii instytucji i koncepcji resocjalizacyjnych w Europie i USA, [w:] K. Pospiszyl (red.), Resocjalizacja nieletnich. Doświadczenia i koncepcje, WSiP, Warszawa, s. 15–43.pl
dc.description.referencesDukaczewski E.J. (2007): Historia rozwoju praktyki resocjalizacyjnej w Polsce i na świecie, [w:] B. Urban, J.M. Stanik (red.), Resocjalizacja. Teoria i praktyka pedagogiczna, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 31–73.pl
dc.description.referencesDunn J.M. (1998): Zaufanie, [w:] R.E. Goodin, Ph. Petit (red.), Przewodnik po współczesnej filozofii politycznej, Wydawnictwo Książka i Wiedza, Warszawa, s. 811–819.pl
dc.description.referencesDunn J.M. (2010): Benefits of Mindfulness Meditation in a Corrections Setting, www.upaya.org/uploads/pdfs/DunnBenefitsofMeditationinCorrectionsSettingrev7110.pdf (dostęp: 6.10.2022).pl
dc.description.referencesDzwonkowska B., Kępka S. (2010): Program zajęć socjoterapeutycznych dla młodzieży z zakładu poprawczego o wzmożonym nadzorze pedagogicznym, [w:] K. Sawicka (red.), Socjoterapia, Wydawnictwo CMPP, Warszawa, s. 213–237.pl
dc.description.referencesEjsmont M., Kosmalska B. (2008): Media, wartości, wychowanie, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl
dc.description.referencesKabat-Zinn J. (2013): Życie. Piękna katastrofa, Wydawnictwo Czarna Owca, Warszawa.pl
dc.description.referencesEnright J. (1987): Terapia i poradnictwo bez oporu, „Nowiny Psychologiczne”, nr 3, s. 88–112.pl
dc.description.referencesFidelus A. (2012): Metoda tutoringu – wsparcie w procesie autoresocjalizacji osób powracających do życia na wolności, „Probacja”, nr 1, s. 82–95.pl
dc.description.referencesFlorczykiewicz J. (2006): Resocjalizacja przez twórczość, [w:] T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. 5, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa, s. 271–274.pl
dc.description.referencesFlorczykiewicz J. (2011): Terapia przez kreację plastyczną w resocjalizacji recydywistów penitencjarnych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl
dc.description.referencesFlorczykiewicz J., Józefowski E. (2011): Arteterapia w edukacji i resocjalizacji, UPH w Siedlcach, Siedlce.pl
dc.description.referencesFoucault M. (1993): Nadzorować i karać: narodziny więzienia, Wydawnictwo Aletheia, Warszawa.pl
dc.description.referencesFranczyk A., Krajewska K., Skorupa J. (2012): Baw się poprzez animaloterapię, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl
dc.description.referencesFreedheim D.K. (1992): History of psychotherapy: A century of change, American Psychological Association, Washington.pl
dc.description.referencesFreire P. (2016): Pedagogy of the Heart, Wydawnictwo Bloomsbury Academic, London.pl
dc.description.referencesFreud Z. (1982): Wstęp do psychoanalizy, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesKabat-Zinn M., Kabat-Zinn J. (2008): Dary codzienności – poradnik uważnego rodzicielstwa, Wydawnictwo IPSI Press, Warszawa.pl
dc.description.referencesGalińska E. (1981): Diagnostyczne i terapeutyczne aspekty stosowania muzyki w lecznictwie, „Polski Tygodnik Lekarski”, nr 26, s. 983–986.pl
dc.description.referencesGałązka A. (red.) (2003): Pomoc dzieciom ulicy. Doświadczenia organizacji pozarządowych, Wydawnictwo Fundacja dla Polski, Warszawa.pl
dc.description.referencesGarfield S.L. (1980): Psychotherapy: An eclectic approach, Wiley, New York.pl
dc.description.referencesGaś Z.B. (2001): Doskonalący się nauczyciel, Wydawnictwo UMCS, Lublin.pl
dc.description.referencesGaś Z.B. (2006): Wybrane zagadnienia z problematyki wykluczenia społecznego, Wydawnictwo Stowarzyszenie „Nadzieja”, Lublin.pl
dc.description.referencesGaweł-Luty E. (2012): Znaczenie autorytetu nauczyciela w realizacji procesu wychowawczego, Pedagogika Katolicka, http://www.pedkat.pl/index.php/243-gawel-luty-elzbieta-znaczenie-autorytetu-nauczyciela-w-realizacji-procesu-wychowawczego (dostęp: 27.09.2022).pl
dc.description.referencesGeller S., Król M. (1991): Kontakt interpersonalny w wywiadzie diagnostycznym, [w:] T. Szustrowa (red.), Swobodne techniki diagnostyczne. Wywiad i obserwacja, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa, s. 7–43.pl
dc.description.referencesGelso JC., Hayes J.A. (2005): Relacja terapeutyczna, GWP, Gdańsk.pl
dc.description.referencesGerrig R., Zimbardo P. (2022): Psychologia i życie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesGoffman E. (2011): Człowiek w teatrze życia codziennego, Wydawnictwo Aletheia, Warszawa.pl
dc.description.referencesKalinowski M. (2008), Formy, metody i środki wychowania resocjalizującego, [w:] B. Urban, J.M. Stanik (red.), Resocjalizacja. Teoria i praktyka pedagogiczna, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 240–249.pl
dc.description.referencesGoldstein A.P., Gibbs J.C., Glick B. (1998): Aggression Replacement Training: A Comprehensive Intervention for Aggressive Youth, Research Press, Champaign.pl
dc.description.referencesGórski S. (1985): Metodyka resocjalizacji, Instytut Wydawniczy Związków Zawodowych, Warszawa.pl
dc.description.referencesBałandynowicz A. (2015): Probacyjna sprawiedliwość karząca, Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska, Warszawa.pl
dc.description.referencesKalinowski M. (2008a): Przykłady praktycznych modeli resocjalizacyjnych w różnych krajach, [w:] B. Urban, J.M. Stanik (red.), Resocjalizacja. Teoria i praktyka pedagogiczna, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 213–224.pl
dc.description.referencesKalinowski M., Pełka J. (1996): Zarys dziejów resocjalizacji nieletnich, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesKamiński A. (1972): Funkcje pedagogiki społecznej, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesKamiński A. (1965): Samorząd młodzieży jako metoda wychowawcza, PZWS, Warszawa.pl
dc.description.referencesKamyk-Wawryszuk D. (2007): Dogoterapia jako forma wspierająca rehabilitację dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym, „Wychowanie na co Dzień”, nr 6, s. 20–21.pl
dc.description.referencesKarpowicz P. (2003): Narkotyki – jak pomóc człowiekowi i jego rodzinie, Instytut Wydawniczy Kreator, Białystok.pl
dc.description.referencesKarwala S. (2007): Model mentoringu we współczesnej szkole wyższej, WSB-NLU, Nowy Sącz.pl
dc.description.referencesKawoń-Noga D. (2013): Działania biblioterapeutyczne a zadania bibliotek pedagogicznych – wybrane zagadnienia, „Modelowe Nauczanie. Opolski Przegląd Edukacyjny. Kwartalnik”, nr 1, s. 4–5.pl
dc.description.referencesKawula S. (2003): Diagnostyka pedagogiczna środowiska, [w:] T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. 1, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa, s. 664–674.pl
dc.description.referencesKazdin A.E. (2001): Treatment of conduct disorders, [w:] J. Hill, B. Maugham (red.), Conduct disorders in childhood and adolescence, Cambridge University Press, Cambridge, s. 408–448.pl
dc.description.referencesBandura A., Walters R.H. (1968): Agresja w okresie dorastania, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesKazdin A.E., Weisz J.R. (2006): Psychoterapia dzieci i młodzieży. Metody oparte na dowodach, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl
dc.description.referencesKerschensteiner G. (1932): Charakter: jego pojęcie i wychowanie, Wydawnictwo „Nasza Księgarnia”, Warszawa.pl
dc.description.referencesKędryna S. (1957): Trudności wychowawcze dzisiejszego okresu, „Chowanna”, t. 12, z. 7–8, s. 365–394.pl
dc.description.referencesKiereś H. (2001): Dialog, [w:] A. Maryniarczyk (red.), Powszechna encyklopedia filozofii, t. 2, Polskie Towarzystwo Tomasza z Akwinu, Lublin, s. 569–571.pl
dc.description.referencesKieszkowska A. (2010), Coaching jako forma wspomagania rozwoju w procesie integracji spolecznej, „Probacja”, nr 2, s. 86–104.pl
dc.description.referencesKillingmo B. (1995): Psychoanalityczna metoda leczenia. Zasady i pojęcia, GWO, Gdańsk.pl
dc.description.referencesKłoskowska A. (1981): Socjologia kultury, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesKłoskowska A. (1983): Kultura masowa: krytyka i obrona, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesKoblewska J. (1972): Środki masowego oddziaływania: problemy społeczne, wychowawcze i propagandowe, CRZZ, Warszawa.pl
dc.description.referencesKoczurowska J. (2009): Model stacjonarnej pomocy psychologicznej osobom uzależnionym, http://www.old.monar.org/czytelnia/prace (dostęp: 15.11.2022).pl
dc.description.referencesBardziejewska M. (2005): Okres dorastania. Jak rozpoznać potencjał nastolatków?, [w:] A. Brzezińska (red.), Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa, GWP, Gdańsk, s. 345–377.pl
dc.description.referencesKoczurowska J. (2002): Profilaktyka w środowisku lokalnym, Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomani, Warszawa.pl
dc.description.referencesKokociński M. (2011): Rola grupy rówieśniczej w procesie socjalizacji młodzieży, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Komunikacji i Zarządzania, Poznań.pl
dc.description.referencesKołomański Ł. (2009): Aggression Replacement Training (ART) jako przykład zastosowania komponentu behawioralno-poznawczego w resocjalizacji nieletnich, [w]: A. Rejzner, P. Szczepaniak (red.), Terapia w resocjalizacji, cz. 1: Ujęcie teoretyczne, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa, s. 150–171.pl
dc.description.referencesKonieczna E.J. (2003): Choreoterapia – taniec leczący duszę, „Edukacja i Dialog”, nr 8/03, s. 60–64.pl
dc.description.referencesKonopczyński M. (2015): Dwubiegunowość procesu resocjalizacji instytucjonalnej, „Resocjalizacja Polska”, nr 10, s. 9–13.pl
dc.description.referencesKonopczyński M. (2009): Kierunki zmian w teorii i praktyce resocjalizacyjnej, „Pedagogika Społeczna”, nr 2, s. 7–19.pl
dc.description.referencesKonopczyński M. (2013): Kryzys resocjalizacji czy(li) sukces działań pozornych. Refleksje wokół polskiej rzeczywistości resocjalizacyjnej, Wydawnictwo Pedagogium, Warszawa.pl
dc.description.referencesKonopczyński M. (2014): Metody twórczej resocjalizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesKonopczyński M. (2014a): Pedagogika resocjalizacyjna. W stronę działań kreujących, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.pl
dc.description.referencesKonopczyński M. (2019): Polska kuratela sądowa. Potencjały i ograniczenia, „Resocjalizacja Polska”, nr 17, s. 7–22.pl
dc.description.referencesBaro E. (2004): Czworonożni „Terapeuci”. Współczesny model stosowania zwierząt w terapii – dojrzałe koncepcje i profesjonalizm, „Wspólne Tematy”, nr 7/8, s. 72–82.pl
dc.description.referencesKonopczyński M. (2009a): Współczesne kierunki zmian w teorii i praktyce resocjalizacyjnej. Twórcza resocjalizacja – od korekcji do rozwoju, „Probacja”, nr 1, s. 63–87.pl
dc.description.referencesKonopczyński M. (2008): Współczesne systemy resocjalizacyjne, [w:] B. Urban, J.M. Stanik (red.), Resocjalizacja. Teoria i praktyka pedagogiczna, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 203–224.pl
dc.description.referencesKooyman M. (2002): Społeczność terapeutyczna dla uzależnionych, Wydawnictwo Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii, Warszawa.pl
dc.description.referencesKorczak J. (1978): Pisma wybrane, t. 3, WSiP, Warszawa.pl
dc.description.referencesKordziński J. (2018): Szkoła uczenia się, Wydawnictwo Wolters Kluwer, Warszawa.pl
dc.description.referencesKosman T. (2013): Założenia terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach (TSR), „Warmińsko-Mazurski Kwartalnik Naukowy. Nauki Społeczne”, nr 1, s. 9–26.pl
dc.description.referencesKosyrz Z. (1993): Osobowość wychowawcy, Polskie Towarzystwo Higieny Psychicznej, Warszawa.pl
dc.description.referencesKosyrz Z. (2005): Osobowość wychowawcy. Być wychowawcą w zmiennych i dynamicznych warunkach życia społecznego, Wydawnictwo Pedagogium WSPR, Warszawa.pl
dc.description.referencesKowalik S., Brzeziński J. (1998): Ekologiczny kontekst procesu diagnostycznego, [w:] H. Sęk (red.), Społeczna psychologia kliniczna, PWN, Warszawa, s. 255–268.pl
dc.description.referencesKowalski M., Jasiński M. (2006): Prawa ucznia w szkole, Wydawnictwo CODN, Warszawa.pl
dc.description.referencesBartkowicz Z., Maciaszczyk P. (2011): Profilaktyka i resocjalizacja, Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Tarnobrzegu, Tarnobrzeg.pl
dc.description.referencesKozielecki J. (1970): Rozwiązywanie problemów, PZWS, Warszawa.pl
dc.description.referencesKoziełło D. (2003): Terapia tańcem, „Kultura Fizyczna”, nr 1, s. 20–24.pl
dc.description.referencesKozłowski W. (1988): Zaufanie w kontaktach ucznia z nauczycielem, „Ruch Pedagogiczny”, nr 5–6, s. 38–47.pl
dc.description.referencesKożusznik B. (2002): Zachowania człowieka w organizacji, PWE, Warszawa.pl
dc.description.referencesKran M. (2001): Taniec jako forma psychoterapii, „Arka”, nr 2, s. 23–36.pl
dc.description.referencesKrasiejko I. (2009): Podejście skoncentrowane na rozwiązaniach w edukacji, „Podstawy Edukacji”, nr 2, s. 267–288.pl
dc.description.referencesKratochvil S. (1988): Społeczność terapeutyczna i psychoterapia grupowa w leczeniu nerwic, PWN, Warszawa.pl
dc.description.referencesKratochvil S. (2003): Podstawy psychoterapii, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań.pl
dc.description.referencesKronenberg M. (2005): Muzykoterapia. Podstawy teoretyczne do zastosowania muzykoterapii w profilaktyce stresu, Wydawnictwo Mediatour, Szczecin.pl
dc.description.referencesKuć M. (2011): Prawne podstawy resocjalizacji, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.pl
dc.description.referencesBereźnicka M. (2010): Wartości kształcenia we współczesnej szkole, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków.pl
dc.description.referencesKulesza M. (2011): Klimat szkoły a zachowania agresywne i przemocowe uczniów, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
M_Dobijanski_Metody_pracy_z_uczniem_nieprzystosowanym_spolecznie.pdf7,22 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)