Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/14625
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Dobijański, Mariusz | - |
dc.date.accessioned | 2023-02-06T11:58:03Z | - |
dc.date.available | 2023-02-06T11:58:03Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.isbn | 978-83-7431-744-3 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/14625 | - |
dc.description.abstract | Monografia zawiera opis metod możliwych do wykorzystywania w pracy resocjalizacyjnej. Oddziaływania resocjalizacyjne proponowane przez autora oparte są na relacji pomiędzy wychowankiem a wychowawcą, których celem jest wywołanie trwałych i konstruktywnych zmian w osobowości podopiecznych. Wywieranie takiego wpływu wychowawczego wymaga prowadzenia rzetelnej i trafnej diagnozy stanowiącej podstawę planowanych i realizowanych oddziaływań. Opis poszczególnych metod ilustrowany jest przedstawieniem praktycznych sytuacji wychowawczych pomiędzy wychowawcami a wychowankiem instytucji resocjalizacyjnej od jego "wejścia" do momentu "wyjścia" z placówki. | pl |
dc.description.sponsorship | Wydanie publikacji sfinansowano ze środków Wydziału Nauk o Edukacji Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.subject | pedagogika resocjalizacyjna | pl |
dc.subject | metody | pl |
dc.subject | dialog | pl |
dc.subject | relacja interpersonalna | pl |
dc.title | Metody pracy z uczniem nieprzystosowanym społecznie. Podmiotowość i dialog w relacji resocjalizacyjnej | pl |
dc.type | Book | pl |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2022 | pl |
dc.description.Email | m.dobijanski@uwb.edu.pl | pl |
dc.description.Biographicalnote | dr Mariusz Dobijański, adiunkt na Wydziale Nauk o Edukacji Uniwersytetu w Białystoku. Autor sześciu monografii i blisko stu artykułów naukowych. Teoretyk i praktyk pedagogiki resocjalizacyjnej, dyrektor Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Jaworku. | pl |
dc.description.Affiliation | Uniwersytet w Białymstoku Wydział Nauk o Edukacji | pl |
dc.description.references | Adamczyk-Zientara M., Jaraczewska J.M. (2015): Dialog motywujący w Polsce, [w:] M. Adamczyk-Zientara, J. Jaraczewska (red.), Dialog motywujący. Praca z osobami uzależnionymi behawioralnie, ENETEIA Wydawnictwo Psychologii i Kultury. Polskie Towarzystwo Terapii Motywującej, Warszawa, s. 239–252 | pl |
dc.description.references | Allport G.W. (1964): Właściwości motywacji człowieka, [w:] J. Reykowski (red.), Problemy osobowości i motywacji w psychologii amerykańskiej, PWN, Warszawa, s. 11–28 | pl |
dc.description.references | Ambrozik W. (2013): Wielotorowość systemu resocjalizacji jako źródło jego kryzysu, „Resocjalizacja Polska”, nr 4, s. 13–24. | pl |
dc.description.references | Ambrozik W. (2016): Pedagogika resocjalizacyjna. W stronę uspołecznienia systemu oddziaływań, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków. | pl |
dc.description.references | Armstrong M. (2002): Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków. | pl |
dc.description.references | Avery G.C. (2009): Przywództwo w organizacji, PWE, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Badura E. (1981): Emocjonalne uwarunkowania autorytetu nauczyciela, WSiP, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Bakiera L., Harwas-Napierała B. (2016): Wzory osobowe w rozwoju człowieka, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań. | pl |
dc.description.references | Baluch A. (2008): Propozycje metodologiczne w badaniach literatury dla dzieci i młodzieży, [w:] D. Świerczyńska-Jelonek, G. Leszczyński, M. Zając (red.), Po potopie. Dziecko, książka, biblioteka w XXI wieku. Diagnozy i postulaty, Wydawnictwo SBP, Warszawa, s. 11–23. | pl |
dc.description.references | Bałandynowicz A. (1996): Probacja – wychowanie do wolności, Wydawnictwo Primum, Grodzisk Mazowiecki. | pl |
dc.description.references | Bałandynowicz A. (2011): Probacja. Resocjalizacja z udziałem społeczeństwa, LEX, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Kulpa A. (2006): Poziom poczucia bezpieczeństwa u młodzieży z zaburzeniami zachowania, [w:] B. Piątkowska (red.), Wychowanie – aktualne problemy i zagrożenia, Wydawnictwo Uczelniane PWSZ im. Angelusa Silesiusa w Wałbrzychu, Wałbrzych, s. 73–80. | pl |
dc.description.references | Kupiec H. (2012): Edukacyjno-wychowawcze aspekty warsztatów fotograficznych w ocenie nieletnich uczestników, „Resocjalizacja Polska”, nr 3, s. 411–426. | pl |
dc.description.references | Kupiec H. (2013): Samokontrola zachowań a natężenie lęku u wychowanków placówek resocjalizacyjnych, „Resocjalizacja Polska”, nr 4, s. 243–255. | pl |
dc.description.references | Kupiec H. (2019): Tożsamość nieletnich a motywacja do zmiany w warunkach placówki resocjalizacyjnej, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków. | pl |
dc.description.references | Kupiec H. (2021): Dialog i aktywizacja w rozwijaniu kompetencji pedagogicznych studentów resocjalizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin. | pl |
dc.description.references | Kupisiewicz Cz. (2000): Dydaktyka ogólna, Oficyna Wydawnicza Graf Punkt, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Kusztal I. (2011): Nieletni – nierozwiązany problem polskiego systemu resocjalizacji, „Resocjalizacja Polska”, nr 2, s. 185–196. | pl |
dc.description.references | Kuyken W., Orley J., Power M., Herrman H., Schofield H., Murphy B. (1995): The World Health Organization Quality of Life Assessment (WHOQOL). Position paper from the World Health Organization, „Social Science & Medicine”, nr 41(10), s. 1403–1409. | pl |
dc.description.references | Kwaśnica R. (1993): Ku dialogowi w pedagogice, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław. | pl |
dc.description.references | Bereźnicki F. (2007): Dydaktyka nauczania ogólnego, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków. | pl |
dc.description.references | Granosik M., Gulczyńska A., Szczepanik R. (2014): Klimat społeczny instytucji wychowawczych i jego uwarunkowania. Perspektywa pracowników i wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych (MOW) i socjoterapii (MOS), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź. | pl |
dc.description.references | Kwieciński J., Waligóra B. (2007): Zatrudnienie w strategii readaptacji społecznej skazanych – na przykładzie Zakładu Karnego we Wronkach, [w:] B. Skafirniak (red.), Pomoc postpenitencjarna w kontekście działań resocjalizacyjnych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków, s. 193–238. | pl |
dc.description.references | Kwieciński Z., Śliwerski B. (2008): Pedagogika. Podręcznik akademicki, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Law H., Ireland S., Hussain Z. (2010): Psychologia coachingu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Lelental S. (1996): Wykłady prawa karnego wykonawczego z elementami polityki kryminalnej, Wydawnictwo Uniwersytet Łódzki, Łódź. | pl |
dc.description.references | Lemish D. (2008): Dzieci i telewizja. Perspektywa globalna, Wydawnictwo UJ, Kraków. | pl |
dc.description.references | Levinas E. (2002): Całość i nieskończoność. Esej o zewnętrzności, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa | pl |
dc.description.references | Lewandowska K. (1996): Muzykoterapia dziecięca, Wydawnictwo Studio „NORMA”, Gdańsk. | pl |
dc.description.references | Lipkowski O. (1980): Resocjalizacja, WSiP, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Lipkowski O. (1993): Ortodydaktyka, [w:] W. Pomykało (red.), Encyklopedia pedagogiczna, Wydawnictwo Fundacja Innowacja, Warszawa, s. 494–498. | pl |
dc.description.references | Lowen A. (1976): Bioenergetics, Penguin Books, London. | pl |
dc.description.references | Greenspan S. (1999): Developmentally based psychotherapy, International Universities Press, Madison. | pl |
dc.description.references | Bielańska A. (2002): Teatr, który leczy, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków. | pl |
dc.description.references | Łagoda A. (2017): Wychowanie/spotkanie w dialogu szansą na rozwinięcie kompetencji emancypacyjnych i krytycznych jego uczestników, [w:] D. Jankowska (red.), Pedagogika dialogu. Emancypacyjny potencjał dialogu, Wydawnictwo APS, Warszawa, s. 70–89. | pl |
dc.description.references | Łaguna M., Lachowska B. (red.) (2003): Rysunek projekcyjny jako metoda badań psychologicznych, Wydawnictwo KUL, Lublin. | pl |
dc.description.references | Łobocki M. (2009): Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków. | pl |
dc.description.references | Łobocki M. (2010): Teoria wychowania w zarysie, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków. | pl |
dc.description.references | Łukaszewicz R.M. (2002): Studia nad alternatywami w edukacji, Wydawnictwo Fundacja Wolne Inicjatywy Edukacyjne, Wrocław. | pl |
dc.description.references | Łupińska A. (2015): Kto zatrudni więźnia?, „Forum Penitencjarne”, nr 210, s. 8–9. | pl |
dc.description.references | Machel H. (2003): Więzienie jako instytucja karna i resocjalizacyjna, Wydawnictwo Arche, Gdańsk. | pl |
dc.description.references | Machel H. (2006): Sens i bezsens resocjalizacji penitencjarnej – casus polski, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków. | pl |
dc.description.references | Machel H. (2006a): Perspektywy resocjalizacji penitencjarnej w świetle niektórych badań naukowych i obecnej sytuacji społeczno-ekonomicznej kraju, [w:] F. Kozaczuk (red.), Optymalizacja oddziaływań resocjalizacyjnych w Polsce i w niektórych krajach europejskich, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów, s. 69–82. | pl |
dc.description.references | Gurycka A. (1990): Błąd w wychowaniu, WSiP, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Machel H. (2008): Rola i zadania kadry resocjalizacyjnej, [w:] B. Urban, J. Stanik, Resocjalizacja. Teoria i praktyka pedagogiczna, t. 2, PWN, Warszawa, s. 217–247. | pl |
dc.description.references | Bińczycka J. (1999): Między swobodą a przemocą w wychowaniu, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków. | pl |
dc.description.references | Machnowska A. (2011): Spójność zespołu, „Business&Beauty”, nr 5 (wrzesień). | pl |
dc.description.references | Majcherczyk A. (2008), Organizacja i wyniki wdrożenia Treningu Zastępowania Agresji (ART) do praktyki penitencjarnej polskiego więziennictwa, „Przegląd Więziennictwa Polskiego”, nr 60, s. 139–167. | pl |
dc.description.references | Majewska-Opiełka I. (2014): Logodydaktyka, GWP, Sopot. | pl |
dc.description.references | Makowski A. (1994): Niedostosowanie społeczne młodzieży i jej resocjalizacja, Wydawnictwo Naukowe PAN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Maliszewski R. (2019): Rola dialogu w procesie wychowawczym – ujęcie filozoficzne i pedagogiczne, „Pedagogika Społeczna”, nr 1, s. 97–116. | pl |
dc.description.references | Marek A. (2001): Prawo karne, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Mash E.J., Terdal L.G. (1997): Assessment of childhood disorders, Guilford Press, New York. | pl |
dc.description.references | Mastalski J. (2008): Integracja środowiska nauczycielskiego, [w:] B. Muchacka, M. Szymański (red.), Nauczyciel w świecie współczesnym, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków, s. 49–56. | pl |
dc.description.references | Hajduk C. (2007): Trening zastępowania agresji w praktyce zakładu karnego w Tarnowie, „Czasopismo Prawa Karnego i Nauk Penalnych”, nr 11(1), s. 237–245. | pl |
dc.description.references | Mazurkiewicz E. (1974): Problemy diagnostyki społecznej w praktyce pedagogicznej, [w:] R. Wroczyński, T. Pilch (red.), Metodologia pedagogiki społecznej, Wydawnictwo Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław, s. 293–335. | pl |
dc.description.references | Mazurkiewicz E. (1993): Diagnostyka w pedagogice społecznej, [w:] T. Pilch, I. Lepalczyk, Pedagogika społeczna. Człowiek w zmieniającym się świecie, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa, s. 51–70. | pl |
dc.description.references | Blum R.W., McNeely C.A., Rinehart P.M. (2002): Improving the odds: The untapped power of schools to improve the health of teens (Research report), http://www.med.umn.edu/peds/ahm/prod/groups/med/@pub/@med/documents/asset/med_21771.pdf (dostęp: 6.10.2022). | pl |
dc.description.references | McCornac G.L. (1997): The role of occupational therapy in home care, „Home Care Provider”, nr 2(1), s. 19–21. | pl |
dc.description.references | Mead M. (2000): Kultura i tożsamość. Studium dystansu międzypokoleniowego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Mellibruda J. (1986): Ja – Ty – My. Psychologiczne możliwości ulepszania kontaktów międzyludzkich, Wydawnictwo „Nasza Księgarnia”, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Melosik Z. (2002): Młodzież w kulturze współczesnej. Paradoksy pop-tożsamości, [w:] E. Malewska, B. Śliwerski (red.), Pedagogika i edukacja wobec nowych wspólnot i różnic w jednoczącej się Europie, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków, s. 55–81. | pl |
dc.description.references | Michałowski T. (2006): Encyklopedia powszechna, Wydawnictwo Larousse Polska, Wrocław. | pl |
dc.description.references | Michel M. (2017): Zmiana myślenia o procesie resocjalizacji i osobach niedostosowanych społecznie w świetle zmian paradygmatów w polskiej myśli resocjalizacyjnej. Nurt „nowej resocjalizacji”, „Polska Myśl Pedagogiczna”, nr 3, s. 95–110. | pl |
dc.description.references | Mika S. (1966): Postawy i ich badanie, „Materiały do nauczania psychologii”, seria 2: „Psychologia rozwojowa, wychowawcza i społeczna”, t. 1, PWN, Warszawa, s. 357–433. | pl |
dc.description.references | Han-Ilgiewicz N. (1962): W naszej szkole, PZWS, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Mika S. (1981): Psychologia społeczna, PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Mika S. (1969): Skuteczność kar w wychowaniu, PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Mika S. (1965): Teoretyczne problemy wychowania moralnego, PZWS, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Błachut J., Gaberle A., Krajewski A. (2004), Kryminologia, Wydawnictwo Arche, Gdańsk. | pl |
dc.description.references | Milanowska K. (1982): Techniki pracy w terapii zajęciowej, PZWL, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Miller W.R. (1966): Proces wychowania i jego wyniki, PZWS, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Miller W.R., Rollnick S. (2014): Dialog motywujący. Jak pomóc ludziom w zmianie, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków. | pl |
dc.description.references | Misztal B. (1974): Grupy rówieśnicze młodzieży, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Mitchel R., Unsworth C.A. (2004): Role perceptions and clinical reasoning of community health occupational therapists undertaking home visits, „Australian Occupational Therapy Journal”, nr 51, s. 13–24. | pl |
dc.description.references | Mizińska J. (1993): Sztuka prowadzenia sporów. Aksjologiczne przesłanki dialogu, Wydawnictwo UMCS, Lublin. | pl |
dc.description.references | Hauser G. (2008): Wpływ terapeutycznej jazdy konnej na poprawę funkcjonowania społecznego dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami, „Przegląd Hipoterapeutyczny”, nr 2, s. 22–25. | pl |
dc.description.references | Modrzewski J. (2004): Socjalizacja i uczestnictwo społeczne. Studium socjopedagogiczne, Wydawnictwo UAM, Poznań. | pl |
dc.description.references | Moos R. (1975): Evaluating correctional and community settings, John Wiley&Sons Inc., New York–London–Sydney–Toronto. | pl |
dc.description.references | Morawska E., Morawski J. (2004): Trening zastępowania agresji w szkołach i placówkach systemu oświaty, Wydawnictwo Instytut Amity, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Morawski J. (2001): Trening Zastępowania Agresji, „Problemy Alkoholizmu”, nr 4, s. 23–28. | pl |
dc.description.references | Bocian B. (2006): Doświadczenia w realizacji założeń teoretycznych w praktyce pedagogicznej (na przykładzie programu socjoterapeutycznego – Moje spotkanie ze złością), [w:] J. Kunikowski, R. Rosa, T. Zacharuk (red.), Rozwój teorii i praktyki edukacyjnej w XV-lecie Instytutu Pedagogiki Akademii Podlaskiej, Wydawnictwo Akademii Podlaskiej, Siedlce, s. 231–242. | pl |
dc.description.references | Morbitzer J. (2011): O nowej interpretacji niektórych pojęć pedagogicznych w dobie technologii informacyjnej, [w:] K. Denek, A. Kamińska, W. Kojs, P. Oleśniewicz (red.), Edukacja jutra w kontekście wyzwań współczesności, Oficyna Wydawnicza „HUMANITAS”, Sosnowiec, s. 26–33. | pl |
dc.description.references | Mrozowska O. (2015): Dialog motywujący w rozmowie z uczniem, „Meritum”, nr 2(37), s. 17–22. | pl |
dc.description.references | Mrówka R. (2010): Przywództwo w organizacjach. Analiza najlepszych praktyk, Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Mudrecka I. (2004): Z zagadnień pedagogiki resocjalizacyjnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole. | pl |
dc.description.references | Muskała M. (2018): Trening uważności w oddziaływaniach resocjalizacyjnych. Kontekst teoretyczny, „Resocjalizacja Polska”, nr 15, s. 53–71. | pl |
dc.description.references | Heine M. (2004): Efektywność resocjalizacji i jej makrouwarunkowania, [w:] M. Prokosz (red.), Dewiacyjne aspekty współczesnego świata, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń, s. 47–53. | pl |
dc.description.references | Muszyński H. (1965): Teoretyczne problemy wychowania moralnego, PZWS, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Muszyński H. (1976): Zarys teorii wychowania, PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Natanson T. (1992): Programowanie muzyki terapeutycznej, Akademia Muzyczna im. K. Lipińskiego we Wrocławiu, Wrocław. | pl |
dc.description.references | Nerwińska E. (2010): Tutoring w szkole jako ważna zmiana praktyki edukacyjnej, „Meritum”, nr 3(18), s. 49–56. | pl |
dc.description.references | Newcomb T.M., Turner R.H., Conwerse Ph.E. (1970): Psychologia społeczna. Studium interakcji ludzkich, PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Bocian-Waszkiewicz B. (2016): Socjoterapia jako metoda pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, „Student Niepełnosprawny. Szkice i rozprawy”, z. 16(9), s. 145–165. | pl |
dc.description.references | Nęcka E. (2005): Psychologia twórczości, GWP, Gdańsk. | pl |
dc.description.references | Nocuń A.W., Szmagalski J. (1998): Podstawowe umiejętności w pracy socjalnej i ich kształcenie, Wydawnictwo Śląsk, Katowice. | pl |
dc.description.references | Nocuń-Jankowska M. (1985): Wzór społeczny w koncepcji socjologicznej Tadeusza Szczurkiewicza, „Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny”, t. 57, z. 3, s. 381–388. | pl |
dc.description.references | Nowak A. (2003): Profilaktyka przestępcza nieletnich, [w:] T. Sołtysiak, J. Sudar-Malukiewicz (red.), Zjawiskowe formy patologii społecznych oraz profilaktyka i resocjalizacja młodzieży, Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej, Bydgoszcz, s. 341–351. | pl |
dc.description.references | Hersey P., Blanchard K.H. (1982): Management of Organizational Behavior: Utilizing Human Resources, Englewood Cliffs, New York. | pl |
dc.description.references | Nowak J. (2007): Nauczyciel – mentor czy facylitator, [w:] E. Sałata, S. Ośko (red.), Współczesne problemy pedeutologii i edukacji, Wydawnictwo Instytutu Technologii Eksploatacji, PIB, Radom, s. 54–58. | pl |
dc.description.references | Nowak M. (2005): Wychowanie do wolności i odpowiedzialności, [w:] F. Adamski (red.), Wychowanie na rozdrożu. Personalistyczna filozofia wychowania, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków, s. 153–166. | pl |
dc.description.references | Nowak M. (2010): Dialog w wychowaniu, „Paedagogia Christiana. Dialog – Religia – Edukacja”, nr 1/25, s. 85–103. | pl |
dc.description.references | Nowak S. (1973): Pojęcie postawy w teoriach i stosowanych badaniach społecznych, [w:] S. Nowak (red.), Teorie postaw, PWN, Warszawa, s. 17–87. | pl |
dc.description.references | Nowakowska A., Przewłocka J. (2015): Szkoła oczami uczniów: relacje z nauczycielami i kolegami oraz przemoc szkolna. Raport z badania jakościowego, Wydawnictwo IBE, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Obuchowska I. (1997): Diagnoza psychologiczna w poradniach psychologiczno--pedagogicznych, „Problemy Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego”, nr 2(7), s. 5–15. | pl |
dc.description.references | Bogaj A. (2007): Człowiek w środowisku pracy, [w:] S.M. Kwiatkowski, A. Bogaj, B. Baraniak (red.), Pedagogika pracy, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa, s. 23–66. | pl |
dc.description.references | Ognińska-Bulik N., Juczyński Z. (2008): Osobowość. Stres a zdrowie, Wydawnictwo Difin, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Okoń W. (1981): Słownik pedagogiczny, PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Okoń W. (1987): Nauczanie problemowe we współczesnej szkole, WSiP, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Holka-Pokorska J., Murawiec S. (2013): Dialog motywujący w terapii schizofrenii, „Psychoterapia”, nr 4(167), s. 53–66. | pl |
dc.description.references | Okoń W. (2007): Nowy słownik pedagogiczny, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Okoń W. (2003): Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Oficyna Wydawnicza „Żak”, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Okoń W. (2009): Wszystko o wychowaniu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Olszak-Baran K. (2010): Zasady prawidłowej komunikacji rodziców z dzieckiem w opiece i wychowaniu, [w:] J. Cichla, J. Herberger, B. Skwarek (red.), Kultura pedagogiczna współczesnej rodziny, Wydawnictwo PWSZ w Głogowie, Głogów, s. 105–115. | pl |
dc.description.references | Opora R. (2010): Refleksje na temat współczesnej resocjalizacji w kontekście jej efektywności, „Resocjalizacja Polska”, nr 1, s. 211–220. | pl |
dc.description.references | Opora R. (2010a): Resocjalizacja. Wychowanie i psychokorekcja nieletnich niedostosowanych społecznie, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków. | pl |
dc.description.references | Ossowski R. (1984): Rola wychowania przez sztukę w procesie kształcenia nauczycieli nauczania początkowego i wychowania przedszkolnego w rozwoju ich osobowości, „Studia Pedagogiczne”, t. 2, s. 33–40. | pl |
dc.description.references | Bonta J., Andrews D.A. (2016): The Psychology of Criminal Conduct, wyd. 6, Routledge, Taylor & Francis Group, New York. | pl |
dc.description.references | Ostrowska K. (2017): O sytuacji dzieci, których rodzice wyjechali za granicę w celach zarobkowych. Raport 2016, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Ostrowska K. (2005): Wychowywać do urzeczywistniania wartości, [w:] F. Adamski (red.), Wychowanie personalistyczne. Wybór tekstów, Wydawnictwo WAM, Kraków, s. 291–306. | pl |
dc.description.references | Hollin C.R. (2013): Trening Zastępowania Agresji: kontekst poznawczo-behawioralny, [w:] A.P. Goldstein, R. Nensén, B. Daleflod, M. Kalt (red.), Nowe perspektywy treningu zastępowania agresji: praktyka, badania i zastosowania, Instytut Amity, Warszawa, s. 3–24. | pl |
dc.description.references | Ostrowska U. (2006): Relacje interpersonalne w edukacji, [w:] T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. 5, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa, s. 179–193. | pl |
dc.description.references | Ostrowska U. (2017): Potencjał dialogu człowieka w świecie wartości, [w:] D. Jankowska (red.), Pedagogika dialogu. Emancypacyjny potencjał dialogu, Wydawnictwo APS, Warszawa, s. 30–41. | pl |
dc.description.references | Pająk J. (1996): Kultura organizacyjna w oświacie: teoria, praktyka, stymulacja, Wydawnictwo Śląsk, Katowice. | pl |
dc.description.references | Pankowska K. (2000): Pedagogika dramy. Teoria i praktyka, Wydawnictwo „Żak”, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Pawliczuk W., Łobodda K., Nowińska A. (2015): Trening Zastępowania Agresji: opis metody, jej skuteczność oraz zastosowanie w praktyce oddziału psychiatrii dzieci i młodzieży, „Psychiatria i Psychologia Kliniczna”, nr 25(1), s. 33–47. | pl |
dc.description.references | Pawlik-Popielarska B. (2005): Terapia z udziałem psa, Wydawnictwo VIA MEDICA, Gdańsk. | pl |
dc.description.references | Pawłowski T. (1969): Metodologiczne zagadnienia humanistyki, PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Perelman A.M., Miller S.L., Clements C.B., Rodriguez A., Allen K., Cavanaugh R. (2012): Meditation in a deep south prison: A longitudinal study of the effects of vipassana, „Journal of Offender Rehabilitation”, t. 51(3), s. 176–198. | pl |
dc.description.references | Borecka I. (2001): Biblioterapia. Teoria i praktyka, Wydawnictwo SBP, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Perrin T. (2005): The role of occupational therapist, „Psychiatry”, nr 2(1), s. 93–94. | pl |
dc.description.references | Bałandynowicz A. (2011a): Reformowanie więzień z perspektywy architektury systemu karania, „Probacja”, nr 3, s. 73–99. | pl |
dc.description.references | Pierzchała K. (2017): Wina – prawo – kara. Prawne i psychopedagogiczne aspekty resocjalizacji penitencjarnej, „Probacja”, nr 2, s. 91–117. | pl |
dc.description.references | Pieter J. (1963): Słownik psychologiczny, Wydawnictwo Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław. | pl |
dc.description.references | Pilarz K.J. (2013): Społeczność terapeutyczna jako metoda pracy grupowej z bezdomnymi, „Pedagogia Christiana”, nr 2/32, s. 237–253. | pl |
dc.description.references | Pilch I. (1990): Psychologiczna analiza zaufania interpersonalnego (Podejścia teoretyczne i metody badania empirycznego), [w:] Z. Ratajczak, W. Wosińska (red.), Zaufanie i niesprawiedliwość a społeczne funkcjonowanie człowieka, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice, s. 11–27. | pl |
dc.description.references | Pilch T. (2003): Grupa rówieśnicza jako środowisko wychowawcze, [w:] T. Pilch, I. Lepalczyk (red.), Pedagogika społeczna. Człowiek w zmieniającym się świecie, Wydawnictwo Akademickie ŻAK, Warszawa, s. 174–186. | pl |
dc.description.references | Pilch T. (red.) (2003a): Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Podgórecki A. (1969): Patologia życia społecznego, PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Pomykało W. (red.) (1993): Encyklopedia pedagogiczna, Wydawnictwo Fundacja „Innowacja”, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Popek S. (2001): Człowiek jako jednostka twórcza, Wydawnictwo UMCS, Lublin. | pl |
dc.description.references | Borecka I. (1997): Biblioterapeuta w poszukiwaniu tożsamości zawodowej, Wydawnictwo Skiba, Wrocław. | pl |
dc.description.references | Ilnicka R.M. (2009): Socjoterapia – twórcza metoda oddziaływań resocjalizacyjnych wobec jednostek niedostosowanych społecznie, [w:] A. Jaworska (red.), Resocjalizacja. Zagadnienia prawne, społeczne i metodyczne, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków, s. 261–270. | pl |
dc.description.references | Popiel A., Pragłowska E. (2008): Psychoterapia poznawczo-behawioralna. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Paradygmat, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Popławski H. (1984): Środki i metody oddziaływania penitencjarnego, „Przegląd Penitencjarny i Kryminologiczny”, nr 5, s. 159. | pl |
dc.description.references | Pospiszyl K. (1998): Resocjalizacja. Teoretyczne podstawy oraz przykłady programów oddziaływań, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Pospiszyl K. (2008): Współczesne prądy w naukach społecznych a teoria i praktyka resocjalizacyjna, [w:] B. Urban, J.M. Stanik (red.), Resocjalizacja. Teoria i praktyka pedagogiczna, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 77–135. | pl |
dc.description.references | Pospiszyl K. (2009): Resocjalizacja a terapia, [w:] A. Rejzner, P. Szczepaniak (red.), Terapia w resocjalizacji. Cz. 2: Ujęcie praktyczne, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa, s. 9–14. | pl |
dc.description.references | Potemska E., Kołodziejczyk A. (2001): Trening zastępowania agresji, „Remedium”, nr 12, s. 6–8. | pl |
dc.description.references | Potulicka E. (2001): Szkice z teorii i praktyki zmiany oświatowej, Wydawnictwo ERUDITUS, Poznań. | pl |
dc.description.references | Preston J. (2005): Zintegrowana terapia krótkoterminowa, GWP, Gdańsk. | pl |
dc.description.references | Prot-Klinger K., Pawłowska M. (2008): Jak mierzyć skuteczność leczenia środowiskowego, „Postępy Psychiatrii i Neurologii”, nr 17(3), s. 229–232. | pl |
dc.description.references | Przetacznik-Gierowska M., Włodarski Z. (2002): Psychologia wychowawcza, t. 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Janaszek P. (1995): Warsztat Terapii Zajęciowej szansą na godne życie osób z ciężkim kalectwem, „Warsztat Terapii Zajęciowej”, nr 3, s. 55–60. | pl |
dc.description.references | Bowen K.W., Witkiewitz K., Dillworth T.M., Chawla N., Simpson T.L. (2006): Mindfulness meditation and substance use in an incarcerated population, „Psychology of Addictive Behaviors”, t. 20(3), s. 343–347. | pl |
dc.description.references | Przybycień K.K. (2007): Nauczyciel na współczesne czasy, [w:] Н.Г. Ничкало (red.), Теоретичні та методичні засади розвитку педагогічної освіти, Харків, s. 194–200. | pl |
dc.description.references | Pytka L. (2001): Pedagogika resocjalizacyjna. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne, Wydawnictwo APS w Warszawie, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Pytka L. (2005): Pedagogika resocjalizacyjna, [w:] T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. 4, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa, s. 249–251. | pl |
dc.description.references | Pytka L. (2008): Pedagogika resocjalizacyjna. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne, Wydawnictwo APS w Warszawie, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Pyżalski J. (2012): Agresja elektroniczna i cyberbullying jako nowe ryzykowne zachowanie młodzieży, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków. | pl |
dc.description.references | Pyżalski J. (2007): Nauczyciel-uczniowie. Dwa spojrzenia na dyscyplinę w klasie, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków. | pl |
dc.description.references | Radziewicz J. (1993): Samorządność potrzebna czy zło konieczne, [w:] J. Radziewicz (red.), Nauka demokracji, Wydawnictwo CODN, Warszawa, s. 73–79. | pl |
dc.description.references | Ray J. (1956): Taniec – jego rozwój i formy, PIW, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Reykowski J. (1967): Osobowość, [w:] M. Maruszewski, J. Reykowski, T. Tomaszewski (red.), Psychologia jako nauka o człowieku, PWN, Warszawa, s. 71–196. | pl |
dc.description.references | Janeczko R. (1973): Niektóre problemy diagnostyki w metodzie indywidualnych przypadków, [w:] R. Wroczyński, T. Pilch (red.), Metodologia pedagogiki społecznej, Wydawnictwo Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Warszawa, s. 338–366. | pl |
dc.description.references | Rigby K. (2010): Przemoc w szkole. Jak ją ograniczać. Poradnik dla rodziców i pedagogów, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków. | pl |
dc.description.references | Braun-Gałkowska M. (1991): Metody badania systemu rodzinnego, Wydawnictwo KUL, Lublin. | pl |
dc.description.references | Roberts P. (2005): Client-centered occupational therapy using constraint-induced therapy, „Journal of Stroke and Cerebrovascular Diseases”, nr 14(3), s. 115–121. | pl |
dc.description.references | Rogers C.R. (1991): Terapia nastawiona na klienta. Grupy spotkaniowe, Wydawnictwo Thesaurus-Press, Wrocław. | pl |
dc.description.references | Rogers S.L. (2005): Portrait of occupational therapy, „Journal of Interpersonal Care”, nr 19(1), s. 70–79. | pl |
dc.description.references | Rylke H., Klimowicz G. (1992): Szkoła dla ucznia – Jak uczyć życia z ludźmi, WSiP, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Sakowicz T. (2006): Elementy pedagogiki resocjalizacyjnej z socjotechniką, Świętokrzyskie Centrum Profilaktyki i Edukacji, Kielce. | pl |
dc.description.references | Samuelson M., Carmody J., Kabat-Zinn J., Bratt M.A. (2007): Mindfulness-Based Stress Reduction in Massachusetts Correctional Facilities, „The Prison Journal”, t. 87(2), s. 254–268. | pl |
dc.description.references | Sarnat-Ciastko A. (2010): Tutor a wychowawca – rzeczywistość nadana czy wybrana?, „Podstawy Edukacji. Podmiot w Dyskursie Pedagogicznym”, t. 3, s. 397–418. | pl |
dc.description.references | Sarzała D. (2014): Znaczenie pracy w resocjalizacji penitencjarnej więźniów, [w:] E. Łuczak, S. Przybyliński (red.), Eksplikatywne ujęcie procesu resocjalizacji. Horyzonty pedagogiczne 2, Wydawnictwo UWM w Olsztynie, Olsztyn, s. 91–107. | pl |
dc.description.references | Jankowska A. (2013): Nauczyciel (nie)godny zaufania, „Edukacja Humanistyczna”, nr 2(29), s. 235–244. | pl |
dc.description.references | Sawicka K. (red.) (1999): Socjoterapia, Wydawnictwo CMPP-P, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Sawicki J. (1996): Chuligański charakter czynu w kodeksie wykroczeń, „Prokuratura i Prawo”, nr 6, s. 37–49. | pl |
dc.description.references | Brown J.A.C. (1962): Społeczna psychologia przemysłu, PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Sawicki K. (2015): Kręte drogi dorastania. Grupa rówieśnicza a nieprzystosowanie społeczne młodzieży, [w:] K. | pl |
dc.description.references | Sawicki, R. Ćwikowski, A. Chańko (red.), Dylematy i wyzwania współczesnej resocjalizacji, Wydawca Alter Studio, Białystok, s. 97–114. | pl |
dc.description.references | Schneider S.L., Wright R.C. (2004): Understanding Denial in Sexual Offenders: A Review of Cognitive and Motivational Processes to Avoid Responsibility, „Trauma, Violence & Abuse”, t. 5(1), s. 3–20. | pl |
dc.description.references | Serdyński A. (2013): Oddziaływanie mediów na zachowanie się nieletnich, „Problemy Nauk Stosowanych”, t. 1, s. 31–42. | pl |
dc.description.references | Sęk H. (2012): Orientacja patogenetyczna i salutogenetyczna w psychologii klinicznej, [w:] H. Sęk, Psychologia kliniczna, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 39–54. | pl |
dc.description.references | Siciński A. (1976): Styl życia – problemy pojęciowe i teoretyczne, [w:] A. Siciński (red.), Styl życia. Koncepcje i propozycje, PWN, Warszawa, s. 15–32. | pl |
dc.description.references | Siek S. (1993): Wybrane metody badania osobowości, Akademia Teologii Katolickiej, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Janowska J. (1993): Samoaktualizacja w teorii i praktyce kształcenia nauczycieli, Wydawnictwo UMCS, Lublin. | pl |
dc.description.references | Siemionow J. (2011): Niedostosowanie społeczne nieletnich: działania, zmiana, efektywność, Wydawnictwo „Difin”, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Siemionow J. (2022): Resocjalizacja młodzieży niedostoswanej społecznie jako proces wspierania rozwoju psychospołecznego oraz kształtowania potencjałów, Wydawnictwo DIFIN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Sikorski W. (2003): Arteterapia, [w:] T. Pilch (red.), Encyklopedia Pedagogiczna XXI wieku, t. 1, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa, s. 177–188. | pl |
dc.description.references | Brymora B. (2012): Pies w roli terapeuty, „Wychowawca”, nr 1, s. 18–19. | pl |
dc.description.references | Skoczylas W. (1992): Sport w profilaktyce resocjalizacyjnej, „Kultura Fizyczna”, nr 5–6, s. 24–26. | pl |
dc.description.references | Skreczko A. (2000): Znaczenie dwupodmiotowej relacji w wychowaniu dziecka, „Studia nad Rodziną”, nr 4/1(6), s. 123–129. | pl |
dc.description.references | Skurjat K. (2014): Dialog wychowawczy – szanse i zagrożenia, „Kultura i Wartości”, nr 3(11), s. 127–142. | pl |
dc.description.references | Skuza A. (2012): Klimat społeczny polskiego zakładu poprawczego (pedagogiczna analiza czynników kreujących), „Resocjalizacja Polska”, nr 3, s. 145–177. | pl |
dc.description.references | Snel E. (2017): Daj przestrzeń… i bądź blisko, Wydawnictwo CoJaNaTo, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Sokołowska M. (2013): Relacja terapeutyczna w terapii poznawczo-behawioralnej pacjentów z zaburzeniami osobowości, „Psychoterapia”, nr 1(164), s. 23–30. | pl |
dc.description.references | Jankowski T., Holas P. (2009): Poznawcze mechanizmy uważności i jej zastosowanie w psychoterapii, „Studia Psychologiczne”, nr 47, s. 59–79. | pl |
dc.description.references | Sowiński A.J., Sowiński M.J. (2015): Zaufanie – fenomen twórczej edukacji, [w:] I. Jazukiewicz (red.), Zaufanie jako sprawność moralna w wychowaniu, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin, s. 51–72. | pl |
dc.description.references | Staniaszek M., (2014): Klimat społeczny młodzieżowych ośrodków wychowawczych w Polsce. Studium resocjalizacyjne, niepublikowana praca doktorska, Łódź. | pl |
dc.description.references | Staniaszek M., Kubiak D. (2014): Instytucjonalny system resocjalizacji nieletnich w Polsce, [w:] J.E. Kowalska (red.), Zapobieganie wykluczeniu z systemu edukacji dzieci i młodzieży nieprzystosowanej społecznie. Perspektywa pedagogiczna, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 117–139. | pl |
dc.description.references | Stańdo-Kawecka B. (2000): Prawne podstawy resocjalizacji, Kantor Wydawniczy Zakamycze, Zakamycze. | pl |
dc.description.references | Brzeziński J. (2004): Metodologia badań psychologicznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Stasiakiewicz M. (2002): Diagnoza psychologiczna w poszukiwaniu homo projectivicus, [w:] M. Łaguna, B. Lachowska (red.), Rysunek projekcyjny jako metoda badań psychologicznych, Wydawnictwo KUL, Lublin, s. 13–30. | pl |
dc.description.references | Stoner J., Freeman R., Gilbert D. (1997): Kierowanie, PWE, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Strelan J. (2000): Psychologia. Podręcznik akademicki, t. 3, GWP, Gdańsk. | pl |
dc.description.references | Strzemieczny J. (1988): Program zajęć socjoterapeutycznych dla dzieci ze szkół podstawowych, Wydawnictwo MEN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Stürup G.H. (1965): Postępowanie z przestępcami wielokrotnymi, „Przegląd Penitencjarny”, nr 1(5), s. 19–34. | pl |
dc.description.references | Janowski A. (1964): Dyscyplina w zespołach kierowanych demokratycznie, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”, nr 10, s. 5–10. | pl |
dc.description.references | Suchodolski B. (1980): Kim jest człowiek, Wydawnictwo Wiedza Powszechna, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Szacka B. (2003): Wprowadzenie do socjologii, Wydawnictwo Oficyna Naukowa, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Szczepkowski J. (2016): Resocjalizacja młodzieży uzależnionej oparta na potencjałach. W poszukiwaniu rozwiązań instytucjonalnych, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń. | pl |
dc.description.references | Szczurkiewicz T. (1970): Studia socjologiczne, PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Szecówka A. (2008): Kształcenie resocjalizujące, [w:] B. Urban, J.M. Stanik (red.), Resocjalizacja. Teoria i praktyka pedagogiczna, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 249–277. | pl |
dc.description.references | Brzeziński Ł. (2014): Coaching – możliwości wykorzystania w edukacji, „Przegląd Pedagogiczny”, nr 2(25), s. 166–175. | pl |
dc.description.references | Szewczuk W. (1979): Słownik psychologiczny, Wydawnictwo Wiedza Powszechna, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Szewczuk W. (1982): Psychologia w służbie życia, WSiP, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Szulc W. (1993): Sztuka i terapia, Wydawnictwo Centrum Medyczne Doskonalenia Nauczycieli Średniego Szkolnictwa Medycznego, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Szymański M.S. (2000): O metodzie projektów: z historii, teorii i praktyki pewnej metody kształcenia, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Jan Paweł II, (1995): Laborem exercens, Wydawnictwo TUM, Wrocław. | pl |
dc.description.references | Szyszkowska M. (1979): Sztuka i jej znaczenie dla zdrowia psychicznego, [w:] K. Dąbrowski (red.), Zdrowie psychiczne, PWN, Warszawa, s. 395–422. | pl |
dc.description.references | Śliwa S. (2013): Wybrane problemy resocjalizacji nieletnich w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych, WSZiA, Opole. | pl |
dc.description.references | Śliwerski B. (2010): Teoretyczne i empiryczne podstawy samowychowania, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków. | pl |
dc.description.references | Śniegulska A. (2002): Respektowanie podmiotowych praw wychowanków w działalności pogotowia opiekuńczego, [w:] M. Nowicka-Kozioł (red.), Prawo głosu i różnicy a podmiotowość, Warszawa, s. 119–139. | pl |
dc.description.references | Śnieżyński M. (2001): Dialog edukacyjny, Wydawnictwo Naukowe PAT, Kraków. | pl |
dc.description.references | Śnieżyński M. (2008): Sztuka dialogu. Teoretyczne założenia a szkolna i akademicka rzeczywistość, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków. | pl |
dc.description.references | Brzozowska J. (2011): Usługi społeczne świadczone przez spółdzielnie socjalne, [w:] M. Grewiński, M. Rymsza (red.), Polityka aktywizacji w Polsce. Usługi reintegracji w sektorze gospodarki społecznej, Wydawnictwo WSP TWP w Warszawie, Warszawa, s. 218–233. | pl |
dc.description.references | Świda H., Świda W. (1961): Młodociani przestępcy w więzieniu, Wydawnictwo Wiedza Powszechna, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Świda W. (1989): Prawo karne, PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Tableman B. (2004): School climate and learning, „Best Practice Briefs”, nr 31 (December), s. 1–10. | pl |
dc.description.references | Janus E. (2016): Psychologia w pracy terapeuty zajęciowego: wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Difin, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Taboł S. (2012): Uwagi o myśli pedagogicznej Sokratesa, „Kultura i Wychowanie”, nr 4(2), s. 49–62. | pl |
dc.description.references | Tarnowski J. (1983): Próby dialogu z młodymi. Prekatecheza egzystencjalna, Wydawnictwo Księgarnia św. Jacka, Katowice. | pl |
dc.description.references | Tarnowski J. (1992): Pedagogika dialogu, [w:] B. Śliwerski (red.), Edukacja alternatywna – dylematy teorii praktyki, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków, s. 119–129. | pl |
dc.description.references | Tatarowicz J. (1999): Drama a psychodrama na przykładzie zajęć o nieuchronności śmierci, „Drama”, nr 29, s. 14–29. | pl |
dc.description.references | Tchorzewski A.M. (2018): Wstęp do teorii wychowania, Wydawnictwo Naukowe Akademii Ignatianum w Krakowie, Kraków. | pl |
dc.description.references | Tischner J. (2006): Filozofia dramatu, Wydawnictwo Znak, Kraków. | pl |
dc.description.references | Tłuściak-Deliowska A. (2014): Normy grupy rówieśniczej regulujące zachowanie się w sytuacji dręczenia szkolnego, „Psychologia Wychowawcza”, nr 6, s. 25–36. | pl |
dc.description.references | Buber M. (1992): Ja i Ty, Instytut Wydawniczy PAX, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Tokarska B. (2013): Społeczność korekcyjna w świetlicy środowiskowej jako metoda pracy z młodzieżą zagrożoną niedostosowaniem społecznym, [w:] J. Pyżalski, P. Adamiak (red.), Model Działań Systemowych. Podręcznik metodyczny, Wydawnictwo PPH EXALL, Łódź, s. 15–57. | pl |
dc.description.references | Tomasik E. (1997): Biblioterapia jako jedna z metod pedagogiki specjalnej, [w:] E. Tomasik (red.), Wybrane zagadnienia z pedagogiki specjalnej, WSPS, Warszawa, s. 81–89. | pl |
dc.description.references | Jarosz E. (2003): Diagnoza, [w:] T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. 1, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa, s. 674–676. | pl |
dc.description.references | Tomasik E. (1994): Czytelnictwo i biblioterapia w pedagogice specjalnej, WSPS, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Tomaszewski W. (1991): Człowiek tańczący, WSiP, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Traczyński J. (2009): Kim jest (mógłby być…) tutor w polskiej szkole?, [w:] P. Czekierda, M. Budzyński, J. Traczyński, Z. Zalewski, A. Zambrzuska (red.), Tutoring w szkole, między teorią a praktyką zmiany edukacyjnej, Towarzystwo Wiedzy Otwartej, Wrocław, s. 34–35. | pl |
dc.description.references | Trzebińska E. (2002): Ogólna charakterystyka przygotowania i przebiegu procesu psychoterapii, [w:] L. Grzesiuk (red.), Psychoterapia. Szkoły, zjawiska, techniki i specyficzne problemy, Wydawnictwo PWN, Warszawa, s. 109–136. | pl |
dc.description.references | Trzynadlowski J. (1982): Biblioterapia jako problem teoretyczny i praktyczny. Zagadnienia wybrane, [w:] tegoż, Sztuka słowa i obrazu. Studia teoretycznoliterackie, Wydawnictwo Ossolineum, Wrocław, s. 439–450. | pl |
dc.description.references | Trzynadlowski J. (1990): Biblioterapia – złudzenia i nadzieje, „Arteterapia. Zeszyt Naukowy Akademii Muzycznej we Wrocławiu”, nr 52, s. 45–55. | pl |
dc.description.references | Tutoring, mentoring i coaching w szkole, http://cdw.edu.pl/tutoring-mentoring-i-coaching-w-szkole/ (dostęp: 15.11.2022). | pl |
dc.description.references | Ultrat-Milecki J. (2006): Podstawy penologii. Teorie kary, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Buczek W. (2014): Dialog wychowawczy propozycją dla nauczyciela i ucznia na wzajemne porozumienie i współpracę, „Rozprawy Społeczne”, nr 8(3), s. 35–40. | pl |
dc.description.references | Urban B. (2000): Przejawy patologii społecznej wśród młodzieży polskiej, [w:] A. Harlecki (red.), Relacje z przebiegu I Beskidzkiego Festiwalu Nauki, Bielsko-Biała, s. 25–36. | pl |
dc.description.references | Bałandynowicz A. (2013): Rodzinne domy terapeutyczne wsparte na Korczakowskiej idei twórczego wychowania w systemie środków probacyjnych dla nieletnich, „Probacja”, nr 3, s. 5–26. | pl |
dc.description.references | Urban B. (2000a): Zaburzenia w zachowaniu i przestępczość młodzieży, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków. | pl |
dc.description.references | Urban B. (2008): Resocjalizacja jako przedmiot badań interdyscyplinarnych, [w:] B. Urban, J.M. Stanik (red.), Resocjalizacja. Teoria i praktyka pedagogiczna, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 17–135. | pl |
dc.description.references | Wagner I. (2005): Stałość czy zmienność autorytetów, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków. | pl |
dc.description.references | Wallon Ph., Cambier A., Engelhart D. (1993): Rysunek dziecka, WSiP, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Weber M. (2002): Gospodarka i społeczeństwo, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Wells D. (2013): Zwierzaki na zdrowie, „Charaktery”, nr 1, s. 44–47. | pl |
dc.description.references | Węgliński A. (2014): Motywowanie skazanych z problemami alkoholowymi do samowychowania w warunkach wolności dozorowanej, „Lubelski Rocznik Pedagogiczny”, t. 33, s. 63–81. | pl |
dc.description.references | Whitmor J. (2011): Coaching. Trening efektywności, Wydawnictwo Burda Publishing Polska, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Wilk M. (2014): Zalety i szanse wykorzystania animaloterapii w resocjalizacji młodzieży niedostosowanej społecznie, „Lubelski Rocznik Pedagogiczny”, t. 33, s. 201–219. | pl |
dc.description.references | Bukowski J. (1996): Arteterapia, „Plastyka i Wychowanie”, nr 3, s. 35–40. | pl |
dc.description.references | Jaworska A. (2004): Leksykon resocjalizacji, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków. | pl |
dc.description.references | Wiśniewski P. (2010): Klub Integracji Społecznej – instytucja wsparcia prowadzona przez samorząd terytorialny, Wydawnictwo Bractwo Miłosierdzia im. Św. Brata Alberta, Lublin. | pl |
dc.description.references | Wiśniewski T. (1989): Profilaktyka pedagogiczna: zarys problematyki, PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Włodarczyk-Majewska J. (2016): Stosowanie środka wychowawczego w postaci umieszczenia w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych oraz środka poprawczego przez sądy rodzinne i nieletnich w świetle danych statystycznych i badań aktowych, Wydawnictwo Instytutu Wymiaru Sprawiedliwości, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Wnuk-Lipiński E. (2007): O życiu publicznym, kulturze i innych sprawach, Wydawnictwo Collegium Civitas, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Wojnar I. (1968): Nauczyciel i wychowanie estetyczne, PZWS, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Wojnar I. (1976): Teoria wychowania estetycznego – zarys problematyki, PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Wolańczyk T. (2002): Zaburzenia emocjonalne i behawioralne u dzieci i młodzieży szkolnej w Polsce, Wydawnictwo Akademii Medycznej, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Wołoszyn S. (1997): Nauki o wychowaniu w Polsce w XX wieku, PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Wosik-Kawala D. (2018): Uwarunkowania skuteczności procesu wychowania w środowisku szkolnym, „Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska”, t. 31, nr 3, s. 9–21. | pl |
dc.description.references | Wosik-Kawala D., Lewandowska-Kidoń T. (2003): Wartości uznawane przez wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych, [w:] B. Wojciechowska-Charlak (red.), Praca opiekuńczo-wychowawcza, Wydawnictwo Wszechnica Świętokrzyska, Kielce, s. 53–65. | pl |
dc.description.references | Jaworska A. (2012): Metodyka resocjalizacji, [w:] A. Jaworska (red.), Leksykon resocjalizacji, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków, s. 123–132. | pl |
dc.description.references | Ciosek M. (2007): Podkultura więzienna jako bariera resocjalizacji penitencjarnej, [w:] B. Urban, J. Stanik, Resocjalizacja. Teoria i praktyka pedagogiczna, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 345–358. | pl |
dc.description.references | Woźniak R.B. (2012): Mikrosocjologia edukacji w zarysie, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń. | pl |
dc.description.references | Wroczyński R. (1971): Dzieje wychowania fizycznego i sportu od końca XVIII wieku do roku 1918, Zakład Wydawniczy Ossolińskich, Wrocław. | pl |
dc.description.references | Wroczyński R. (1976): Pedagogika społeczna, PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Wroczyński R. (1960): Szkoła i środowisko, „Kwartalnik Pedagogiczny”, nr 4, s. 3–19. | pl |
dc.description.references | Wroczyński R. (1966): Wprowadzenie do pedagogiki społecznej, PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Wrzesień W. (2001): Jakość życia a pokolenie, [w:] A. Wachowiak (red.), Jak żyć, Wydawnictwo Humaniora Fundacja dla Humanistyki, Poznań, s. 113–136. | pl |
dc.description.references | Wujek T., Pilch T. (1974): Pedagogika jako nauka o wychowaniu człowieka, [w:] M. Godlewski, S. Krawcewicz, T. Wujek (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa, s. 15–81. | pl |
dc.description.references | Wychowaniec Ł. (2012): Wpływ mediów na odbiorców, „Wychowawca”, nr 6, s. 12–13. | pl |
dc.description.references | Wysocka E. (2008): Diagnoza w resocjalizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Jazukiewicz I. (1999): Autorytet nauczyciela, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków. | pl |
dc.description.references | Wysocka E. (2015): Diagnoza pozytywna w resocjalizacji. Model teoretyczny i metodologiczny, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice. | pl |
dc.description.references | Cohen J., Geier V.K. (2010): School climate research summary – January 2010, „School Climate Brief”, t. 1, nr 1, b.n. | pl |
dc.description.references | Wysocka E. (2018): Diagnoza w resocjalizacji. Obszary problemowe i modele rozwiązań w ujęciu psychopedagogicznym, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Wysocka E., Ostafińska-Molik B. (2019): Osobowość i myślenie twórcze osób niedostosowanych społecznie w kontekście resocjalizacji twórczej, „Resocjalizacja Polska”, nr 18, s. 149–170. | pl |
dc.description.references | Yalom I, Leszcz M. (2006): Spójność grupy, [w:] I. Yalom, M. Leszcz (red.), Psychoterapia grupowa. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków, s. 47–66. | pl |
dc.description.references | Zalewska M., Schier K. (2006): Psychoterapia dzieci i młodzieży, [w:] L. Grzesiuk (red.), Psychoterapia. Praktyka. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Eneteia, Warszawa, s. 357–380. | pl |
dc.description.references | Zieleniewski J. (1967): Organizacja zespołów ludzkich. Wstęp do teorii organizacji i kierowania, PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Ziemski S. (1972): Metody diagnozy w nauce i działalności praktycznej, „Prakseologia”, nr 42, s. 113–150. | pl |
dc.description.references | Ziemski S. (1973): Problemy dobrej diagnozy, Wydawnictwo Wiedza Powszechna, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Zimbardo P.G., Johnson R.I., McCann V. (2010): Psychologia. Kluczowe koncepcje, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Jedlewski S. (1993): Młodzież niedostosowana społecznie, [w:] W. Pomykało (red.), Encyklopedia pedagogiczna, Wydawnictwo Fundacja Innowacja, Warszawa, s. 377–380. | pl |
dc.description.references | Ziółkowski P. (2014): Samorząd uczniowski – idee, uwarunkowania i doświadczenia, Wydawnictwo Uczelniane Wyższej Szkoły Gospodarki, Bydgoszcz. | pl |
dc.description.references | Znaniecki F. (2001): Socjologia wychowania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Cohen J., Pickeral T., McCloskey M. (2009): Education Digest: Essential Readings Condensed for Quick Review, „Assessing School Climate”, t. 74, nr 8, s. 45–48. | pl |
dc.description.references | Zubrzycka-Maciąg T. (2018): Edukacja skoncentrowana na rozwiązaniach, „Edukacja–Technika–Informatyka”, nr 3/25, s. 153–158. | pl |
dc.description.references | Zwolski E. (1978): Choreia: muza i bóstwo w religii greckiej, Instytut Wydawniczy PAX, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Corey G. (2005): Teoria i praktyka poradnictwa i psychoterapii, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań. | pl |
dc.description.references | Czabała J.Cz. (2004): Znaczenie wyników badań naukowych nad psychoterapią dla praktyki klinicznej, [w:] M. Fajkowska-Stanik, K. Drat-Ruszczak, M. Marszał-Wiśniewska (red.), Pułapki metodologiczne w badaniach empirycznych w zakresu psychologii klinicznej, Wydawnictwo „Academica” SWPS, Warszawa, s. 210–218. | pl |
dc.description.references | Czabała J.Cz. (2006): Czynniki leczące w psychoterapii, Wydawnicwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Czapów Cz. (1962): Młodzież a przestępstwo, t. 2, Wydawnictwo „Nasza Księgarnia”, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Czapów Cz. (1978): Wychowanie resocjalizujące. Elementy metodyki i diagnostyki, PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Jedlewski S. (1978): Odnowa zakładów dla nieletnich, WSiP, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Czapów Cz., Jedlewski S. (1971): Pedagogika resocjalizacyjna, PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Czapów G., Czapów Cz. (1969): Psychodrama, PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Czarnecka-Dzialuk B., Drapała K., Ostaszewski P. i in. (2017): W poszukiwaniu skutecznych reakcji na przestępczość, Wydawnictwo Scholar, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Czekierda P., Budzyński M., Traczyński J., Zalewski Z., Zambrzuska A. (2009): Tutoring w szkole. Między teorią a praktyką zmiany edukacyjnej, Towarzystwo Edukacji Otwartej, Wrocław. | pl |
dc.description.references | Czernianin W. (2008): Teoretyczne podstawy biblioterapii, Wydawnictwo ATUT, Wrocław. | pl |
dc.description.references | Dambach K.E. (2008): Odwaga cywilna a przemoc w szkole, GWP, Gdańsk. | pl |
dc.description.references | Daszkiewicz-Konopczyńska M., Konopczyński M. (2006): Resocjalizacja twórcza (kreowanie alternatywnej tożsamości nieletnich), [w:] T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna, t. 5, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa, s. 274–279. | pl |
dc.description.references | Dąbrowski K., (1975): Trud istnienia, WP, Warszawa. | pl |
dc.description.references | de Leon G. (2003): Społeczność terapeutyczna. Teoria, model, metoda, Wydawnictwo Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Denek K. (2000): Wartości i cele edukacji szkolnej, „Edukacja”, nr 3, s. 4–13. | pl |
dc.description.references | Jedliński K. (1997): Trening interpersonalny, Wydawnictwo WAB, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Denek K. (2003): Podmiotowość w procesie kształcenia, „Wychowanie na co Dzień”, nr 10, s. 4–9. | pl |
dc.description.references | Dige M. (2009): Occupational therapy, professional development and ethics, „Scandinavian Journal of Occupational Therapy”, nr 16/200, s. 88–98. | pl |
dc.description.references | Dilts R. (2003): From Coach to Awakener, Meta Publications, California. | pl |
dc.description.references | Dobijański M. (2015): Rozwój potencjału osób niedostosowanych społecznie. System diagnozy efektów procesu resocjalizacyjnego wychowanków młodzieżowego ośrodka wychowawczego, „Student niepełnosprawny. Szkice i rozprawy”, nr 15(8), s. 159–172. | pl |
dc.description.references | Dobijański M. (2015a): Szkoła, która się uczy. Przywódca w organizacji opartej na wiedzy, Wydawnictwo Marlab IT, Siedlce. | pl |
dc.description.references | Dobijański M. (2017): Teoretyczne i praktyczne aspekty pedagogiki resocjalizacyjnej w pracy z nieletnimi w Młodzieżowych Ośrodkach Wychowawczych, Wydawnictwo Marlab IT, Siedlce. | pl |
dc.description.references | Dobijański M. (2022), Opinia do ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich (druk senacki nr 741), https://www.senat.gov.pl/gfx/senat/pl/senatekspertyzy/6415/plik/oe-_409.pdf (dostęp: 5.11.2022). | pl |
dc.description.references | Doroszewska J. (1989): Pedagogika specjalna, Wydawnictwo Ossolineum, Wrocław. | pl |
dc.description.references | Doroszewski W. (1996): Słownik języka polskiego, PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Drzeżdżon W. (2011): Pedagogiczne uwarunkowania autorytetu nauczyciela--wychowawcy, „Język – Szkoła – Religia”, nr 6, s. 113–124. | pl |
dc.description.references | Jundziłł I. (1986): Nagrody i kary w wychowaniu, Wydawnictwo „Nasza Księgarnia”, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Dubisz S. (2003): Uniwersalny słownik języka polskiego, t. 1, PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Dudek J. (2015): O pewnych własnościach zaufania – uwagi metaetyczne, [w:] I. Jazukiewicz (red.), Zaufanie jako sprawność moralna w wychowaniu, Wydawnictwo Uniwersytet Szczeciński, Szczecin, s. 15–28. | pl |
dc.description.references | Dudzikowa M. (2008): Autorytet jest zawsze relacją, „Psychologia w Szkole”, nr 3, s. 3–11. | pl |
dc.description.references | Dukaczewski E.J. (1990): Rys historyczny rozwoju opieki nad dzieckiem społecznie niedostosowanym (przestępczym) w Polsce do wybuchu II wojny światowej, [w:] K. Pospiszyl (red.), Resocjalizacja nieletnich. Doświadczenia i koncepcje, WSiP, Warszawa, s. 173–208. | pl |
dc.description.references | Dukaczewski E.J. (1990a): Z historii instytucji i koncepcji resocjalizacyjnych w Europie i USA, [w:] K. Pospiszyl (red.), Resocjalizacja nieletnich. Doświadczenia i koncepcje, WSiP, Warszawa, s. 15–43. | pl |
dc.description.references | Dukaczewski E.J. (2007): Historia rozwoju praktyki resocjalizacyjnej w Polsce i na świecie, [w:] B. Urban, J.M. Stanik (red.), Resocjalizacja. Teoria i praktyka pedagogiczna, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 31–73. | pl |
dc.description.references | Dunn J.M. (1998): Zaufanie, [w:] R.E. Goodin, Ph. Petit (red.), Przewodnik po współczesnej filozofii politycznej, Wydawnictwo Książka i Wiedza, Warszawa, s. 811–819. | pl |
dc.description.references | Dunn J.M. (2010): Benefits of Mindfulness Meditation in a Corrections Setting, www.upaya.org/uploads/pdfs/DunnBenefitsofMeditationinCorrectionsSettingrev7110.pdf (dostęp: 6.10.2022). | pl |
dc.description.references | Dzwonkowska B., Kępka S. (2010): Program zajęć socjoterapeutycznych dla młodzieży z zakładu poprawczego o wzmożonym nadzorze pedagogicznym, [w:] K. Sawicka (red.), Socjoterapia, Wydawnictwo CMPP, Warszawa, s. 213–237. | pl |
dc.description.references | Ejsmont M., Kosmalska B. (2008): Media, wartości, wychowanie, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków. | pl |
dc.description.references | Kabat-Zinn J. (2013): Życie. Piękna katastrofa, Wydawnictwo Czarna Owca, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Enright J. (1987): Terapia i poradnictwo bez oporu, „Nowiny Psychologiczne”, nr 3, s. 88–112. | pl |
dc.description.references | Fidelus A. (2012): Metoda tutoringu – wsparcie w procesie autoresocjalizacji osób powracających do życia na wolności, „Probacja”, nr 1, s. 82–95. | pl |
dc.description.references | Florczykiewicz J. (2006): Resocjalizacja przez twórczość, [w:] T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. 5, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa, s. 271–274. | pl |
dc.description.references | Florczykiewicz J. (2011): Terapia przez kreację plastyczną w resocjalizacji recydywistów penitencjarnych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków. | pl |
dc.description.references | Florczykiewicz J., Józefowski E. (2011): Arteterapia w edukacji i resocjalizacji, UPH w Siedlcach, Siedlce. | pl |
dc.description.references | Foucault M. (1993): Nadzorować i karać: narodziny więzienia, Wydawnictwo Aletheia, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Franczyk A., Krajewska K., Skorupa J. (2012): Baw się poprzez animaloterapię, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków. | pl |
dc.description.references | Freedheim D.K. (1992): History of psychotherapy: A century of change, American Psychological Association, Washington. | pl |
dc.description.references | Freire P. (2016): Pedagogy of the Heart, Wydawnictwo Bloomsbury Academic, London. | pl |
dc.description.references | Freud Z. (1982): Wstęp do psychoanalizy, PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Kabat-Zinn M., Kabat-Zinn J. (2008): Dary codzienności – poradnik uważnego rodzicielstwa, Wydawnictwo IPSI Press, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Galińska E. (1981): Diagnostyczne i terapeutyczne aspekty stosowania muzyki w lecznictwie, „Polski Tygodnik Lekarski”, nr 26, s. 983–986. | pl |
dc.description.references | Gałązka A. (red.) (2003): Pomoc dzieciom ulicy. Doświadczenia organizacji pozarządowych, Wydawnictwo Fundacja dla Polski, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Garfield S.L. (1980): Psychotherapy: An eclectic approach, Wiley, New York. | pl |
dc.description.references | Gaś Z.B. (2001): Doskonalący się nauczyciel, Wydawnictwo UMCS, Lublin. | pl |
dc.description.references | Gaś Z.B. (2006): Wybrane zagadnienia z problematyki wykluczenia społecznego, Wydawnictwo Stowarzyszenie „Nadzieja”, Lublin. | pl |
dc.description.references | Gaweł-Luty E. (2012): Znaczenie autorytetu nauczyciela w realizacji procesu wychowawczego, Pedagogika Katolicka, http://www.pedkat.pl/index.php/243-gawel-luty-elzbieta-znaczenie-autorytetu-nauczyciela-w-realizacji-procesu-wychowawczego (dostęp: 27.09.2022). | pl |
dc.description.references | Geller S., Król M. (1991): Kontakt interpersonalny w wywiadzie diagnostycznym, [w:] T. Szustrowa (red.), Swobodne techniki diagnostyczne. Wywiad i obserwacja, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa, s. 7–43. | pl |
dc.description.references | Gelso JC., Hayes J.A. (2005): Relacja terapeutyczna, GWP, Gdańsk. | pl |
dc.description.references | Gerrig R., Zimbardo P. (2022): Psychologia i życie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Goffman E. (2011): Człowiek w teatrze życia codziennego, Wydawnictwo Aletheia, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Kalinowski M. (2008), Formy, metody i środki wychowania resocjalizującego, [w:] B. Urban, J.M. Stanik (red.), Resocjalizacja. Teoria i praktyka pedagogiczna, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 240–249. | pl |
dc.description.references | Goldstein A.P., Gibbs J.C., Glick B. (1998): Aggression Replacement Training: A Comprehensive Intervention for Aggressive Youth, Research Press, Champaign. | pl |
dc.description.references | Górski S. (1985): Metodyka resocjalizacji, Instytut Wydawniczy Związków Zawodowych, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Bałandynowicz A. (2015): Probacyjna sprawiedliwość karząca, Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Kalinowski M. (2008a): Przykłady praktycznych modeli resocjalizacyjnych w różnych krajach, [w:] B. Urban, J.M. Stanik (red.), Resocjalizacja. Teoria i praktyka pedagogiczna, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 213–224. | pl |
dc.description.references | Kalinowski M., Pełka J. (1996): Zarys dziejów resocjalizacji nieletnich, PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Kamiński A. (1972): Funkcje pedagogiki społecznej, PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Kamiński A. (1965): Samorząd młodzieży jako metoda wychowawcza, PZWS, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Kamyk-Wawryszuk D. (2007): Dogoterapia jako forma wspierająca rehabilitację dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym, „Wychowanie na co Dzień”, nr 6, s. 20–21. | pl |
dc.description.references | Karpowicz P. (2003): Narkotyki – jak pomóc człowiekowi i jego rodzinie, Instytut Wydawniczy Kreator, Białystok. | pl |
dc.description.references | Karwala S. (2007): Model mentoringu we współczesnej szkole wyższej, WSB-NLU, Nowy Sącz. | pl |
dc.description.references | Kawoń-Noga D. (2013): Działania biblioterapeutyczne a zadania bibliotek pedagogicznych – wybrane zagadnienia, „Modelowe Nauczanie. Opolski Przegląd Edukacyjny. Kwartalnik”, nr 1, s. 4–5. | pl |
dc.description.references | Kawula S. (2003): Diagnostyka pedagogiczna środowiska, [w:] T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. 1, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa, s. 664–674. | pl |
dc.description.references | Kazdin A.E. (2001): Treatment of conduct disorders, [w:] J. Hill, B. Maugham (red.), Conduct disorders in childhood and adolescence, Cambridge University Press, Cambridge, s. 408–448. | pl |
dc.description.references | Bandura A., Walters R.H. (1968): Agresja w okresie dorastania, PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Kazdin A.E., Weisz J.R. (2006): Psychoterapia dzieci i młodzieży. Metody oparte na dowodach, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków. | pl |
dc.description.references | Kerschensteiner G. (1932): Charakter: jego pojęcie i wychowanie, Wydawnictwo „Nasza Księgarnia”, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Kędryna S. (1957): Trudności wychowawcze dzisiejszego okresu, „Chowanna”, t. 12, z. 7–8, s. 365–394. | pl |
dc.description.references | Kiereś H. (2001): Dialog, [w:] A. Maryniarczyk (red.), Powszechna encyklopedia filozofii, t. 2, Polskie Towarzystwo Tomasza z Akwinu, Lublin, s. 569–571. | pl |
dc.description.references | Kieszkowska A. (2010), Coaching jako forma wspomagania rozwoju w procesie integracji spolecznej, „Probacja”, nr 2, s. 86–104. | pl |
dc.description.references | Killingmo B. (1995): Psychoanalityczna metoda leczenia. Zasady i pojęcia, GWO, Gdańsk. | pl |
dc.description.references | Kłoskowska A. (1981): Socjologia kultury, PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Kłoskowska A. (1983): Kultura masowa: krytyka i obrona, PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Koblewska J. (1972): Środki masowego oddziaływania: problemy społeczne, wychowawcze i propagandowe, CRZZ, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Koczurowska J. (2009): Model stacjonarnej pomocy psychologicznej osobom uzależnionym, http://www.old.monar.org/czytelnia/prace (dostęp: 15.11.2022). | pl |
dc.description.references | Bardziejewska M. (2005): Okres dorastania. Jak rozpoznać potencjał nastolatków?, [w:] A. Brzezińska (red.), Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa, GWP, Gdańsk, s. 345–377. | pl |
dc.description.references | Koczurowska J. (2002): Profilaktyka w środowisku lokalnym, Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomani, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Kokociński M. (2011): Rola grupy rówieśniczej w procesie socjalizacji młodzieży, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Komunikacji i Zarządzania, Poznań. | pl |
dc.description.references | Kołomański Ł. (2009): Aggression Replacement Training (ART) jako przykład zastosowania komponentu behawioralno-poznawczego w resocjalizacji nieletnich, [w]: A. Rejzner, P. Szczepaniak (red.), Terapia w resocjalizacji, cz. 1: Ujęcie teoretyczne, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa, s. 150–171. | pl |
dc.description.references | Konieczna E.J. (2003): Choreoterapia – taniec leczący duszę, „Edukacja i Dialog”, nr 8/03, s. 60–64. | pl |
dc.description.references | Konopczyński M. (2015): Dwubiegunowość procesu resocjalizacji instytucjonalnej, „Resocjalizacja Polska”, nr 10, s. 9–13. | pl |
dc.description.references | Konopczyński M. (2009): Kierunki zmian w teorii i praktyce resocjalizacyjnej, „Pedagogika Społeczna”, nr 2, s. 7–19. | pl |
dc.description.references | Konopczyński M. (2013): Kryzys resocjalizacji czy(li) sukces działań pozornych. Refleksje wokół polskiej rzeczywistości resocjalizacyjnej, Wydawnictwo Pedagogium, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Konopczyński M. (2014): Metody twórczej resocjalizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Konopczyński M. (2014a): Pedagogika resocjalizacyjna. W stronę działań kreujących, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków. | pl |
dc.description.references | Konopczyński M. (2019): Polska kuratela sądowa. Potencjały i ograniczenia, „Resocjalizacja Polska”, nr 17, s. 7–22. | pl |
dc.description.references | Baro E. (2004): Czworonożni „Terapeuci”. Współczesny model stosowania zwierząt w terapii – dojrzałe koncepcje i profesjonalizm, „Wspólne Tematy”, nr 7/8, s. 72–82. | pl |
dc.description.references | Konopczyński M. (2009a): Współczesne kierunki zmian w teorii i praktyce resocjalizacyjnej. Twórcza resocjalizacja – od korekcji do rozwoju, „Probacja”, nr 1, s. 63–87. | pl |
dc.description.references | Konopczyński M. (2008): Współczesne systemy resocjalizacyjne, [w:] B. Urban, J.M. Stanik (red.), Resocjalizacja. Teoria i praktyka pedagogiczna, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 203–224. | pl |
dc.description.references | Kooyman M. (2002): Społeczność terapeutyczna dla uzależnionych, Wydawnictwo Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Korczak J. (1978): Pisma wybrane, t. 3, WSiP, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Kordziński J. (2018): Szkoła uczenia się, Wydawnictwo Wolters Kluwer, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Kosman T. (2013): Założenia terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach (TSR), „Warmińsko-Mazurski Kwartalnik Naukowy. Nauki Społeczne”, nr 1, s. 9–26. | pl |
dc.description.references | Kosyrz Z. (1993): Osobowość wychowawcy, Polskie Towarzystwo Higieny Psychicznej, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Kosyrz Z. (2005): Osobowość wychowawcy. Być wychowawcą w zmiennych i dynamicznych warunkach życia społecznego, Wydawnictwo Pedagogium WSPR, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Kowalik S., Brzeziński J. (1998): Ekologiczny kontekst procesu diagnostycznego, [w:] H. Sęk (red.), Społeczna psychologia kliniczna, PWN, Warszawa, s. 255–268. | pl |
dc.description.references | Kowalski M., Jasiński M. (2006): Prawa ucznia w szkole, Wydawnictwo CODN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Bartkowicz Z., Maciaszczyk P. (2011): Profilaktyka i resocjalizacja, Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Tarnobrzegu, Tarnobrzeg. | pl |
dc.description.references | Kozielecki J. (1970): Rozwiązywanie problemów, PZWS, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Koziełło D. (2003): Terapia tańcem, „Kultura Fizyczna”, nr 1, s. 20–24. | pl |
dc.description.references | Kozłowski W. (1988): Zaufanie w kontaktach ucznia z nauczycielem, „Ruch Pedagogiczny”, nr 5–6, s. 38–47. | pl |
dc.description.references | Kożusznik B. (2002): Zachowania człowieka w organizacji, PWE, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Kran M. (2001): Taniec jako forma psychoterapii, „Arka”, nr 2, s. 23–36. | pl |
dc.description.references | Krasiejko I. (2009): Podejście skoncentrowane na rozwiązaniach w edukacji, „Podstawy Edukacji”, nr 2, s. 267–288. | pl |
dc.description.references | Kratochvil S. (1988): Społeczność terapeutyczna i psychoterapia grupowa w leczeniu nerwic, PWN, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Kratochvil S. (2003): Podstawy psychoterapii, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań. | pl |
dc.description.references | Kronenberg M. (2005): Muzykoterapia. Podstawy teoretyczne do zastosowania muzykoterapii w profilaktyce stresu, Wydawnictwo Mediatour, Szczecin. | pl |
dc.description.references | Kuć M. (2011): Prawne podstawy resocjalizacji, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Bereźnicka M. (2010): Wartości kształcenia we współczesnej szkole, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków. | pl |
dc.description.references | Kulesza M. (2011): Klimat szkoły a zachowania agresywne i przemocowe uczniów, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź. | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (WUwB) Książki/Rozdziały (WNoE) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
M_Dobijanski_Metody_pracy_z_uczniem_nieprzystosowanym_spolecznie.pdf | 7,22 MB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)