REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/14482
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKulesza-Woroniecka, Iwona-
dc.date.accessioned2023-01-24T08:30:44Z-
dc.date.available2023-01-24T08:30:44Z-
dc.date.issued2003-
dc.identifier.citationProblemy lingwistyki i nauczania języków obcych, red. nauk. Hanna Miatliuk, Krzysztof Bogacki, Hanna Komorowska, Białystok 2003, s. 237-242pl
dc.identifier.isbn83-89031-58-2-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/14482-
dc.descriptionZdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy SONB/SP/512497/2021.pl
dc.description.abstractThe primary purpose of this paper is to present the methods of teaching French to the members of the nobility and gentry in the 18ᵗʰ-century Polish Commonwealth. The said methods and techniques will be discussed in chronological order, from the 16ᵗʰ and 17ᵗʰ centuries to the 18ᵗʰ century, which will be described in greater detail. The author will present the state of home, court and school-based language education. Furthermore, particular methods of teaching French at 18ᵗʰ-century schools will be characterized. The essay will also include brief analyses of school curricula (of Collegium Nobilium and Knights School), the level of teaching competence of language instructors, and the time necessary to acquire the language skills. The study of all these factors will enable us to determine the role of the French language in the process of education of the noble youth in the 18ᵗʰ-century Polish Commonwealth.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.titleNauczanie języka francuskiego wśród elit Rzeczypospolitej XVIII wiekupl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holderCopyright © by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2003pl
dc.description.referencesCieśla M., 1958, Nauczanie języków obcych nowożytnych w Szkole Rycerskiej w Warszawie (1766-1794), Rozprawy z Dziejów Oświaty, t. l, Wrocław.pl
dc.description.referencesKot S., 1994, Historia wychowania, t. l, Warszawa.pl
dc.description.referencesMrozowska K., 1961, Szkoła rycerska Stanisława Augusta Poniatowskiego (1765-1794), Wrocław-Warszawa-Kraków.pl
dc.description.referencesSobieski J., 1987, Instrukcja dla brata, wyd. H. Barycz, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego", „Prace Historyczne" z. 81.pl
dc.description.referencesTargosz K.,1997, Sawantki w Polsce w XVII w. Aspiracje intelektualne kobiet ze środowisk twórczych, Warszawa.pl
dc.description.referencesTargosz K., 1975, Uczony dwór Ludwiki Marii Gonzagi (1646-1667). Z dziejów polsko-francuskich stosunków naukowych, Wrocław.pl
dc.description.referencesŻołądź D., 1990, Ideały edukacyjne doby staropolskiej. Warszawa-Poznań.pl
dc.description.firstpage237pl
dc.description.lastpage242pl
dc.identifier.citation2Problemy lingwistyki i nauczania języków obcych, red. nauk. Hanna Miatliuk, Krzysztof Bogacki, Hanna Komorowskapl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (Bib)
Książki / Rozdziały (WUwB)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
I_Kulesza_Woroniecka_Nauczanie_jezyka_francuskiego.pdf305,01 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)