Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/14482
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kulesza-Woroniecka, Iwona | - |
dc.date.accessioned | 2023-01-24T08:30:44Z | - |
dc.date.available | 2023-01-24T08:30:44Z | - |
dc.date.issued | 2003 | - |
dc.identifier.citation | Problemy lingwistyki i nauczania języków obcych, red. nauk. Hanna Miatliuk, Krzysztof Bogacki, Hanna Komorowska, Białystok 2003, s. 237-242 | pl |
dc.identifier.isbn | 83-89031-58-2 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/14482 | - |
dc.description | Zdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy SONB/SP/512497/2021. | pl |
dc.description.abstract | The primary purpose of this paper is to present the methods of teaching French to the members of the nobility and gentry in the 18ᵗʰ-century Polish Commonwealth. The said methods and techniques will be discussed in chronological order, from the 16ᵗʰ and 17ᵗʰ centuries to the 18ᵗʰ century, which will be described in greater detail. The author will present the state of home, court and school-based language education. Furthermore, particular methods of teaching French at 18ᵗʰ-century schools will be characterized. The essay will also include brief analyses of school curricula (of Collegium Nobilium and Knights School), the level of teaching competence of language instructors, and the time necessary to acquire the language skills. The study of all these factors will enable us to determine the role of the French language in the process of education of the noble youth in the 18ᵗʰ-century Polish Commonwealth. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.title | Nauczanie języka francuskiego wśród elit Rzeczypospolitej XVIII wieku | pl |
dc.type | Book chapter | pl |
dc.rights.holder | Copyright © by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2003 | pl |
dc.description.references | Cieśla M., 1958, Nauczanie języków obcych nowożytnych w Szkole Rycerskiej w Warszawie (1766-1794), Rozprawy z Dziejów Oświaty, t. l, Wrocław. | pl |
dc.description.references | Kot S., 1994, Historia wychowania, t. l, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Mrozowska K., 1961, Szkoła rycerska Stanisława Augusta Poniatowskiego (1765-1794), Wrocław-Warszawa-Kraków. | pl |
dc.description.references | Sobieski J., 1987, Instrukcja dla brata, wyd. H. Barycz, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego", „Prace Historyczne" z. 81. | pl |
dc.description.references | Targosz K.,1997, Sawantki w Polsce w XVII w. Aspiracje intelektualne kobiet ze środowisk twórczych, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Targosz K., 1975, Uczony dwór Ludwiki Marii Gonzagi (1646-1667). Z dziejów polsko-francuskich stosunków naukowych, Wrocław. | pl |
dc.description.references | Żołądź D., 1990, Ideały edukacyjne doby staropolskiej. Warszawa-Poznań. | pl |
dc.description.firstpage | 237 | pl |
dc.description.lastpage | 242 | pl |
dc.identifier.citation2 | Problemy lingwistyki i nauczania języków obcych, red. nauk. Hanna Miatliuk, Krzysztof Bogacki, Hanna Komorowska | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (Bib) Książki / Rozdziały (WUwB) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
I_Kulesza_Woroniecka_Nauczanie_jezyka_francuskiego.pdf | 305,01 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)