REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/14481
Tytuł: Dekonstruować po feministycznemu: o tendencyjnym podejściu do nauczania literatury na studiach licencjackich
Autorzy: Kamionowski, Jerzy
Data wydania: 2003
Data dodania: 24-sty-2023
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Problemy lingwistyki i nauczania języków obcych, red. nauk. Hanna Miatliuk, Krzysztof Bogacki, Hanna Komorowska, Białystok 2003, s. 215-220
Abstrakt: The article is concerned with the history of English literature course for BA students. It promotes combining a historical approach with developing students' analytical and interpretative skills. The author argues for practising deconstruction-cum-feminism in working with the Canon of English literature, and a list of texts particularly suitable to this method is included. The article ends with an example analysis and interpretation of an extract from Beowulf which is treated as a text constructing patriarchal gender roles.
Opis: Zdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy SONB/SP/512497/2021.
URI: http://hdl.handle.net/11320/14481
ISBN: 83-89031-58-2
Typ Dokumentu: Book chapter
Właściciel praw: Copyright © by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2003
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Książki/Rozdziały (WFil)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
J_Kamionowski_Dekonstruowac_po_feministycznemu.pdf298,22 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)