Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/14481
Tytuł: | Dekonstruować po feministycznemu: o tendencyjnym podejściu do nauczania literatury na studiach licencjackich |
Autorzy: | Kamionowski, Jerzy |
Data wydania: | 2003 |
Data dodania: | 24-sty-2023 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Problemy lingwistyki i nauczania języków obcych, red. nauk. Hanna Miatliuk, Krzysztof Bogacki, Hanna Komorowska, Białystok 2003, s. 215-220 |
Abstrakt: | The article is concerned with the history of English literature course for BA students. It promotes combining a historical approach with developing students' analytical and interpretative skills. The author argues for practising deconstruction-cum-feminism in working with the Canon of English literature, and a list of texts particularly suitable to this method is included. The article ends with an example analysis and interpretation of an extract from Beowulf which is treated as a text constructing patriarchal gender roles. |
Opis: | Zdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy SONB/SP/512497/2021. |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/14481 |
ISBN: | 83-89031-58-2 |
Typ Dokumentu: | Book chapter |
Właściciel praw: | Copyright © by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2003 |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (WUwB) Książki/Rozdziały (WFil) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
J_Kamionowski_Dekonstruowac_po_feministycznemu.pdf | 298,22 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)