Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/14122
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Misiak, Tomasz | - |
dc.date.accessioned | 2022-11-28T12:03:02Z | - |
dc.date.available | 2022-11-28T12:03:02Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.citation | Na stykach kultur i mediów. Między prowincjonalizmem a kosmopolityzmem, pod red. Alicji Kisielewskiej, Białystok 2014, s. 263-274 | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-7431-420-6 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/14122 | - |
dc.description.abstract | For several years, you can see great interest in the sound issues in contemporary culture. Created research demands the “sound studies”. As these investigations are conducted? What do they pay attention? What is the philosophical and methodological basis? These questions point out first of all referring to a proposal by Jonathan Sterne, and other researchers who see the need for a broad reflection on the role of sound in contemporary culture. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.subject | kultura dźwięku | pl |
dc.subject | estetyka | pl |
dc.subject | doświadczenie zmysłowe | pl |
dc.subject | filozofia mediów | pl |
dc.subject | sound studies | pl |
dc.title | Sound studies. Badania na stykach | pl |
dc.title.alternative | Sound studies. Research at the point of junction | pl |
dc.type | Book chapter | pl |
dc.rights.holder | © Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2014 | pl |
dc.description.Affiliation | Wyższa Szkoła Nauk i Dziennikarstwa w Poznaniu | pl |
dc.description.references | Aryle M., Cook M., Gaze and Manual Gaze, Cambridge 1976. | pl |
dc.description.references | Howes D. (red.), Empire of the Senses. The Sensual Culture Reader, Berg, Oxford, New York 2005. | pl |
dc.description.references | Jay M., Downcast Eyes. The Denigration of Vision in Twentientch-Century French Thought, Berkeley – Los Angeles – London 1994. | pl |
dc.description.references | Jay M., Kryzys tradycyjnej władzy wzroku. Od impresjonistów do Bergsona, przeł. J. Przeźmiński, [w:] Nycz R. (red.), Odkrywanie modernizmu, Universitas, Kraków 2004. | pl |
dc.description.references | Klawiter A., Preis A., Słyszeć człapiącego grubasa. O tym, jak posługujemy się słuchem w życiu codziennym, [w:] Ekspektatywa_1, Słuchawy. Projektowanie dla ucha, Fundacja Bęc Zmiana, Warszawa 2009. | pl |
dc.description.references | Kmita J., Racjonalność uwolniona od hipoteki metafizycznej, BTN, Bydgoszcz 2001. | pl |
dc.description.references | Meintjes L., Sound of Africa!: Making Music Zulu in a South African Studio, Duke University Press, Durham 2003. | pl |
dc.description.references | Misiak T., Estetyczne konteksty audiosfery, WSNHiD, Poznań 2009. | pl |
dc.description.references | Misiak T., Kulturowe przestrzenie dźwięku, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań 2013. | pl |
dc.description.references | Papenburg J.G., Schulze H., Pięć pojęć dźwięku. Dyscyplinarne przyporządkowania i zagęszczenia Sound Studies, tłum. M. Pasiecznik, S. Wojciechowski, „Kultura Współczesna” 2012, nr 1 (72). | pl |
dc.description.references | Picke J.M., Victorian soundscapes, Oxford University Press, Oxford – New York 2003. | pl |
dc.description.references | Pinch T., Bijsterveld K. (red.), The Oxford Handbook of Sound Studies, Oxford University Press, New York 2011. | pl |
dc.description.references | Sterne J. (red.), The Sound Studies Reader, Routledge, London 2012. | pl |
dc.description.references | Sterne J., The Audible Past: Cultural Origins of Sound Reproduction, Duke University Press, Durham 2003. | pl |
dc.description.references | Thompson E., The Soundscape of Modernity: Architectural Acoustics and the Culture of Listening in America, 1990–1933, MIT Press, Cambridge 2002. | pl |
dc.description.references | Wartofsky M., Representation and Pictorial Representation, New York 1979. | pl |
dc.description.references | Welsch W., Na drodze do kultury słyszenia?, tłum. K. Wilkoszewska, [w:] E. Wilk (red.), Przemoc ikoniczna czy nowa widzialność?, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2000. | pl |
dc.description.references | Welsch W., Transkulturowość. Nowa koncepcja kultury, tłum. B. Susła, J. Wietecki, [w:] R. Kubicki (red.), Filozoficzne konteksty rozumu transwersalnego. Wokół koncepcji Wolfganga Welscha, cz. 2, Wydawnictwo Fundacji Humaniara, Poznań 1998. | pl |
dc.description.references | Zielinski S., Archeologia mediów. O głębokim czasie technicznie zapośredniczonego słuchania i widzenia, tłum. K. Krzemieniowa, Oficyna Naukowa, Warszawa 2010. | pl |
dc.description.firstpage | 263 | pl |
dc.description.lastpage | 274 | pl |
dc.identifier.citation2 | Na stykach kultur i mediów. Między prowincjonalizmem a kosmopolityzmem, pod red. Alicji Kisielewskiej | pl |
dc.conference | Konferencja "Na stykach kultur i mediów. Między prowincjonalizmem a kosmopolityzmem", Białystok 12-14 kwietnia 2012 | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Konferencja "Na stykach kultur i mediów. Między prowincjonalizmem a kosmopolityzmem", 12-14 kwietnia 2012 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
T_Misiak_Sound_studies_Badania_na_stykach.pdf | 150,06 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)