REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/13795
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorŁozowski, Maciej-
dc.date.accessioned2022-09-01T11:39:11Z-
dc.date.available2022-09-01T11:39:11Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationBiałostockie Studia Literaturoznawcze, nr 20, 2022, s. 111-126pl
dc.identifier.issn2082-9701-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/13795-
dc.description.abstractThe aim of the article is to discuss the ways in which the world of advertising is created in selected works by writers born in the late 1970s and early 1980s who had a background in marketing. The author presents the socio-economic situation of young aspiring writers in Poland at the beginning of the 21st century. He points out the reasons why they decided to work in advertising agencies and how it translated into their literary work. The author analyzes the novels Copyfighter by Łukasz Krakowiak, Nie żyję, więc jestem [I’m Dead, Therefore I Am] by Katarzyna Byzia and Małż [Mollusk] by Marta Dzido, focusing on the ways of creating the presented world, protagonists and language.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.rightsAttribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)-
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.en-
dc.subjectcontemporary Polish prosepl
dc.subjectsocio-economic situation of the writerpl
dc.subjectadvertising agencypl
dc.subjectcopyrightingpl
dc.titleLiterackie kreacje świata reklamy w wybranych utworach autorów urodzonych na przełomie lat 1970–1980pl
dc.title.alternativeLiterary Creations of the World of Advertising in Selected Works of Authors Born at the Turn of 1970–1980pl
dc.typeArticlepl
dc.rights.holderUznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe (CC BY-SA 4.0)pl
dc.identifier.doi10.15290/bsl.2022.20.07-
dc.description.Emailm.lozowski@uwb.edu.plpl
dc.description.AffiliationWydział Filologiczny, Uniwersytet w Białymstokupl
dc.description.referencesAdamczewska Izabella (2009), Autentyzm? Autograficzność? Głos w sprawie najmłodszej polskiej prozy, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica”, nr 12, s. 201–218.pl
dc.description.referencesAdamczewska Izabella (2009), Pisarz w mediach masowych, czyli autentyzm jako literacki chwyt (auto)promocyjny, „Teksty Drugie”, nr 6, s. 300–312.pl
dc.description.referencesAdelgejm Irina (2014), Obraz świata bohatera młodej polskiej prozy polskiej i rosyjskiej początków XXI wieku, w: Literatura polska w świecie. Tom V: Mapowanie, opisy, interpretacje, red. R. Cudak, Katowice: Wydawnictwo Gnome, s. 183–196.pl
dc.description.referencesAszyk Urszula, Przybyszewska Agnieszka, Świerkocki Marcin, Adamczewska Izabella (2007), Materiały do „Słownika rodzajów literackich”, „Zagadnienia Rodzajów Literackich”, t. 50, z. 1–2, s. 243–267.pl
dc.description.referencesByzia Katarzyna (2003), Nie żyję, więc jestem, Warszawa: Philip Wilson.pl
dc.description.referencesChowaniec-Pozo Urszula (2009), Melancholia i depresja w literaturze pisanej przez kobiety po 1989 roku, „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Historicolitteraria”, t. 9, s. 129–143.pl
dc.description.referencesCzapliński Przemysław (1997), Ślady przełomu: o prozie polskiej 1976–1996, Poznań: Wydawnictwo Literackie.pl
dc.description.referencesDunin-Wąsowicz Paweł (2005). Bystrzy dyletanci, czyli o tym, czemu copywriterzy są po dziennikarzach najczęstszymi bohaterami nowej prozy, „Lampa”, nr 1 (10), s. 38–40.pl
dc.description.referencesDzido Marta (2005), Małż, Kraków: Ha!art.pl
dc.description.referencesGłowiński Michał, Kostkiewiczowa Teresa, Okopień-Sławińska Aleksandra, Sławiński Janusz (1967), Zarys teorii literatury, Warszawa: Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych, s. 42–49.pl
dc.description.referencesGłowiński Michał, Kostkiewiczowa Teresa, Okopień-Sławińska Aleksandra, Sławiński Janusz (2002), Słownik terminów literackich, red. J. Sławiński, Wrocław: Ossolineum.pl
dc.description.referencesGodłów-Legiędź Janina (2016), Szkolnictwo wyższe w procesie transformacji ustrojowej w Polsce a jakość kształcenia, „Studia Prawno-Ekonomiczne”, t. XCVIII, s. 197–219.pl
dc.description.referencesGontarz Beata (2005). Modele „ja” bohatera powieści Sławomira Shutego „Zwał”: rozkład tożsamościowej jedności osoby, w: Z dziejów podmiotu i podmiotowości w literaturach słowiańskich XX wieku, red. B. Czapik-Lityńska, M. Buczek, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, s. 138–150.pl
dc.description.referencesGosk Hanna (2002), Bohater swoich czasów. Postać literacka w prozie polskiej XX wieku, Izabelin: Wydawnictwo Świat Literacki.pl
dc.description.referencesJanion Maria (2004), Czy będziesz wiedział, co przeżyłeś?, Kraków: Sic!pl
dc.description.referencesJanion Maria (2004), Rozstać się z Polską?, „Gazeta Wyborcza”, 2–3 października, s. 37.pl
dc.description.referencesKisiel Przemysław (2016), Millenialsi – nowy uczestnik życia społecznego?, „Studia Socialia Cracoviensia 8”, nr 1 (14), s. 83–94.pl
dc.description.referencesKłos Anna, Tomaszewska Katarzyna (2014), Bezrobocie jako zjawisko społeczne stanowiące ryzyko zagrożenia dla kształtowania się rynku pracy w Polsce, „Społeczeństwo. Edukacja. Język” 2014, nr 2, s. 187–198.pl
dc.description.referencesKrakowiak Łukasz (2015), Copyfighter, Warszawa: Nisza.pl
dc.description.referencesMitosek Zofia (2003), Poznanie (w) powieści: od Balzaka do Masłowskiej, Kraków: Universitas.pl
dc.description.referencesMyśliwiec Alicja (2011), Niegrzeczne dzieci eteru i druku. Czy język buntu jest wspólnym mianownikiem dla pisarek młodego pokolenia i radia sformatowanego?, w: Dziennikarstwo a literatura w XX i XXI wieku, red. K. Wolny-Zmorzyński, W. Furman, J. Snopek, Warszawa: Wydawnictwo Poltex, s. 145–152.pl
dc.description.referencesPadula Joanna (2012), Proza pokolenia roczników 70. i 80. XX wieku w Polsce. Wybrane zagadnienia, Kraków: Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, s. 65–86.pl
dc.description.referencesSańczuk Anna (2015), „Copyfighter” ostro o branży reklamowej w Polsce. „Ludzie lądują w kaftanie albo w Bieszczadach”, https://weekend.gazeta.pl/weekend/7,177343,18354362,copyfighter-ostro-o-branzy-reklamowej-w-polsce-ludzie.html [dostęp 03.11.2021].pl
dc.description.referencesStaszewski Wojciech (2005), Ani hymn, ani Legia, ani papież, https:// classic.wyborcza.pl/archiwumGW/4445842/Ani-hymn--ani-Legia--ani-Papiez [dostęp 17.11.2021].pl
dc.description.referencesSzkudlarek Ewa (2021), Izolacja w firmie, „Napis” 2021, nr 27, s. 290–311.pl
dc.description.referencesŚwiątkiewicz Grażyna (2011), Socjologia uzależnień – krótki przegląd najważniejszych teorii socjologii problemów społecznych, „Psychiatria po Dyplomie”, t. 8, nr 4, 2011, s. 67–70.pl
dc.description.referencesWójcik Grzegorz (2016), Doświadczenie pracy bohaterów literackich spod znaku pokolenia „Teksyliów” a kwestia autobiografizmu, „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Poetica”, nr 4, s. 142–153.pl
dc.description.referencesZimny Rafał (2008), Kreowanie i obraz świata w tekstach reklamowych, Warszawa: Wydawnictwo Trio.pl
dc.description.referencesZwierżdżyński Marcin K. (2018), Diagnoza stanu i wizerunku NSH w Polsce, w: Nauki społeczne i humanistyczne w Polsce, red. M. K. Zwierżdżyński, Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Ignatianum, s. 16–34.pl
dc.description.referencesŻemigała Marcin (2018), Zjawisko śmierci z przepracowania, „Studia i Prace WEiNZ”, nr 52/3, s. 177–186.pl
dc.identifier.eissn2720-0078-
dc.description.volume20pl
dc.description.firstpage111pl
dc.description.lastpage126pl
dc.identifier.citation2Białostockie Studia Literaturoznawczepl
dc.identifier.orcid0000-0003-2967-7739-
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (WFil)
Białostockie Studia Literaturoznawcze, 2022, nr 20

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
BSL_20_2022_M_Lozowski_Literackie_kreacje_swiata_reklamy.pdf167,46 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons