Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/13044
Tytuł: | Między godnością a zniewoleniem. Naukowa refleksja na temat dziecka w perspektywie historycznej w jubileuszu czterdziestolecia białostockiej szkoły historii wychowania |
Inne tytuły: | Between Dignity and Enslavement. Scientific Reflections on the Child From an Historical Perspective on the Fortieth Anniversary of the Białystok School of Education History |
Autorzy: | Kalisz, Łukasz |
Słowa kluczowe: | dziecko w historii godność zniewolenie the child in history dignity enslavement |
Data wydania: | 2020 |
Data dodania: | 13-kwi-2022 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
Źródło: | Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, T. 11 Nr 2 (2020), s. 283-290 |
Abstrakt: | Artykuł przedstawia osiągnięcia Katedry Historii Wychowania Wydziału Nauk o Edukacji Uniwersytetu w Białymstoku w jubileuszu 40-lecia istnienia. Autor zaprezentował najważniejsze osiągnięcia zespołu białostockich historyków wychowania, kierowanych przez profesor Elwirę Kryńską. Szczególnym obszarem badawczym opisanym w artykule są zagadnienia godności i zniewolenia dziecka w perspektywie historycznej. Artykuł ma także na celu zaprezentowanie głównych założeń Konferencji Naukowej Dziecko w historii – między godnością a zniewoleniem, która została zaplanowana na 24–25 maja 2021 r. The article presents the achievements of the Department of Education History of the Faculty of Education Sciences at the University of Białystok on its 40th anniversary. The author presents the most important achievements of the team of Bialystok’s educational historians led by Professor Elwira Krynska. A special research area, described in the article, is the issue of the dignity and enslavement of the child in the historical perspective. The article also aims to present the main assumptions of the Scientific Conference The Child in History – between dignity and enslavement, which is planned for 24–25 May, 2021. |
Afiliacja: | Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Nauk o Edukacji |
Nota biograficzna: | Łukasz Kalisz – adiunkt w Katedrze Historii i Teorii Wychowania Wydziału Nauk o Edukacji Uniwersytetu w Białymstoku. Stopień doktora nauk społecznych uzyskał na Wydziale Nauk Społecznych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II (2018 r.). Absolwent Wydziału Pedagogiki i Psychologii UwB (magister pedagogiki – 2007 r.) oraz Papieskiego Wydziału Teologicznego w Warszawie, Sekcja św. Jana Chrzciciela, Studium Teologii w Białymstoku (magister teologii – 2013 r.). Zajmuje się badaniem historii oraz działalności wychowawczej Towarzystwa św. Franciszka Salezego pracującego z młodzieżą w oparciu o system prewencyjny ks. Jana Bosko. |
E-mail: | lukaszk@uwb.edu.pl |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/13044 |
DOI: | 10.18778/2450-4491.11.21 |
ISSN: | 2450-4491 |
metadata.dc.identifier.orcid: | 0000-0001-8217-2954 |
Typ Dokumentu: | Article |
metadata.dc.rights.uri: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ |
Właściciel praw: | Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-NC-ND 4.0) |
Występuje w kolekcji(ach): | Artykuły naukowe (WNoE) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
L_Kalisz_Miedzy_godnoscia_a_zniewoleniem.pdf | 404,11 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL