REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/12967
Tytuł: Różne aspekty zgłoszenia znaku towarowego w złej wierze na tle orzecznictwa unijnego
Inne tytuły: Various Aspects of the Application for a Trademark Made in Bad Faith in the Light of EU Case Law
Autorzy: Sitko, Joanna
Słowa kluczowe: bad faith
EU trademark
genuine use
zła wiara
unijny znak towarowy
rzeczywiste używanie
Data wydania: 2022
Data dodania: 4-kwi-2022
Wydawca: Faculty of Law, University of Białystok; Temida 2
Źródło: Białostockie Studia Prawnicze, Vol. 27 nr 1, 2022, s. 95-115
Abstrakt: European Union case law has in recent years brought to the surface numerous decisions that shed new light on the interpretation of bad faith in trademark law. The aim of this article is to present and discuss the premises that, pursuant to the judgments of the European Courts and decisions of the European Union Intellectual Property Office (EUIPO), are perceived as circumstances that may deem an application for a trademark as one made in bad faith. A close examination of the judicial decisions aims at determining how the approach to the concept of bad faith has been shaped in EU case law over the years since the preliminary ruling on the trademark application concerning the Easter bunny (Chocoladefabriken Lindt & Sprüngli). Initially, bad faith was identified with those unfair applications for trademarks aiming at harming a third-party interest that had used a given mark before. The rulings issued in subsequent years clearly indicate that the application for a trademark made in bad faith does not have to be connected with a similar designation used by a third party beforehand. Such an application may derive from an unfair strategy of protecting the applicant’s own designations. What is unfair here is an attempted use of the system of protection of trademarks for purposes other than those for which it serves, through making an application for a trademark for purposes other than the functioning of that trademark.
Afiliacja: Politechnika Lubelska, Polska
Nota biograficzna: Joanna Sitko – doktor habilitowany, profesor nadzwyczajny w Katedrze Organizacji Przedsiębiorstwa Wydziału Zarządzania Politechniki Lubelskiej, rzecznik patentowy; pełnomocnik w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej.
E-mail: j.sitko@pollub.pl
URI: http://hdl.handle.net/11320/12967
DOI: 10.15290/bsp.2022.27.01.06
ISSN: 1689–7404
e-ISSN: 2719–9452
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0003-4181-1574
Typ Dokumentu: Article
metadata.dc.rights.uri: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Właściciel praw: © 2022 Joanna Sitko, published by Sciendo. This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License
Występuje w kolekcji(ach):Białostockie Studia Prawnicze, 2022, Vol. 27 nr 1

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
BSP_27_1_J_Sitko_Rozne_aspekty_zgloszenia_znaku_towarowego.pdf224,22 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons