REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/12807
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorPartyka, Jacek-
dc.date.accessioned2022-03-09T07:22:28Z-
dc.date.available2022-03-09T07:22:28Z-
dc.date.issued2008-
dc.identifier.citationNauczanie języków obcych w szkole wyższej, pod red. Anny Marii Harbig, Białystok 2008, s. 225-236pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-187-8-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/12807-
dc.descriptionZdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy SONB/SP/512497/2021pl
dc.description.abstractIt goes without saying that the problem ofliterarycanon is a highly debatable matter abounding with rich, social, political and educational consequences. Thus, in its first part the present paper attempts to address numerous ramifications resulting from mutually exclusive perspectives that are taken in academic discussions while attempting to define the nature and status of theliterary canon. The viewpoint stouched upon range from the most conservative and rigid ones, represented by T. S. Eliot and Harold Bloom, to the demystifying and revolutionary proposals put forward within the theoretical current commonly referred to as post-structuralism. The second part of the paper looks at practical consequences of the "contingent" canon in the context of survey courses in American literature taken by students at teacher training colleges.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.titleKanon literacki i jego przemiany w kontekście kształcenia studentów neofilologiipl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.description.AffiliationUniwersytet w Białymstokupl
dc.description.referencesAleksandrowicz-Pędich L., Literatura amerykańska w kształceniu nauczycieli języka angielskiego, Białystok 2003.pl
dc.description.referencesBaym N., Melodramat osaczonej męskości, [w:] Kultura, tekst, ideologia. Dyskursy współczesnej amerykanistyki, A. Preis-Smith (red.), Kraków 2004.pl
dc.description.referencesBloom H., Podzwonne dla kanonu, "Literatura na świecie" 2003, nr 9-10.pl
dc.description.referencesEliot T. S., Tradition and the Individual Talent, [w:] Criticism: The Major Texts, W. J. Bate (red.), New York 1952.pl
dc.description.referencesHerrstein-Smith B., Przygodność wartości, [w:] Kultura, tekst, ideologia. Dyskursy współczesnej amerykanistyki, A. Preis-Smith (red.), Kraków 2004.pl
dc.description.referencesIngarden R., O dziele literackim, Warszawa 1960.pl
dc.description.referencesJarzębski J., Metamorfozy kanonu, "Znak" 1994, nr 7.pl
dc.description.referencesKania I., Kanon kultury: sztywna forma czy żywa treść?, "Znak" 1994, nr 7.pl
dc.description.referencesPound E., Literary Essays, Londyn 1965.pl
dc.description.referencesSkrendo A., Poezja modernistyczna. Interpretacje, Kraków 2003.pl
dc.description.referencesSzacki J., O kanonie kultury europejskiej uwagi krytyczne, "Znak" 1994, nr 7.pl
dc.description.referencesSzulakiewicz M., Filozofia jako hermeneutyka, Toruń 2004.pl
dc.description.referencesWilczyński M., The Fantom and the Abyss. Gothic Fiction in America and Aesthetics of the Sublime, Poznań 1998.pl
dc.description.referencesWhite H., Poetyka pisarstwa historycznego, E. Domańska, M. Loba (red.), tłum. E. Domańska, M. Loba, A. Marciniak, M. Wilczyński, Kraków 2000.pl
dc.description.firstpage225pl
dc.description.lastpage236pl
dc.identifier.citation2Nauczanie języków obcych w szkole wyższej, pod red. Anny Marii Harbigpl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Książki/Rozdziały (WFil)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
J_Partyka_Kanon_literacki_i_jego_przemiany.pdf6,23 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)