Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/12804
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kamionowski, Jerzy | - |
dc.date.accessioned | 2022-03-08T12:21:14Z | - |
dc.date.available | 2022-03-08T12:21:14Z | - |
dc.date.issued | 2008 | - |
dc.identifier.citation | Nauczanie języków obcych w szkole wyższej, pod red. Anny Marii Harbig, Białystok 2008, s. 203-209 | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-7431-187-8 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/12804 | - |
dc.description | Zdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki" Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy SONB/SP/512497/2021. | pl |
dc.description.abstract | This paper reflects briefly on Emily Brontës Wuthering Heights in the context of Donna J. Haraway's metaphor of the vampire. Haraway's theory enables us to look at the well-described conflicts and tensions of the novel from a new angle, making us rethink our attitude to the Other, while preserving the text's infamous opacity of meaning. The purpose of this paper is twofold: to explore briefly the motif of the vampire, which is already there in Brontes text; and to comment on how the metaphor of the vampire - passing through Haraway's reformulation - affects the novel's message. As a result, this new analytical and interpretative perspective allows us to take a fresh look at one of the Victorian classics when teaching it at history of English literature course at the university level. | pl |
dc.language.iso | en | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.title | Release the Bats! Vampire Figures in Emily Brontë’s Wuthering Heights | pl |
dc.type | Book chapter | pl |
dc.rights.holder | © Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.description.Affiliation | Uniwersytet w Białymstoku | pl |
dc.description.references | Bartsch L, DiPalma c., Sells L., Witnessing the Postmodern Jeremiad: (Mis)understanding Donna Haraway's Method oj Inquiry, "Configurations", 2001, VoI. 9 (l). | pl |
dc.description.references | Brontë E., Wuthering Heights, Oxford and New York 1989. | pl |
dc.description.references | Gilbert S. M., Gubar S., Looking Oppositely: Emily Brontë's BibIe of Hell, [in:] 1he Madwoman in the Attic: The Woman Writer and the Nineteenth-Century Literary Imagination, New Haven and London 1979. | pl |
dc.description.references | Haraway D. J., ModescWitness@Second_Millenium.FemaleMan©_Meets_OncoMouse, New York 1997. | pl |
dc.description.references | Homans M., The Name of the Mother in Wuthering Heights, [in:] E. Brontë, Wuthering Heights, L. H. Peterson (ed.), Boston 1992. | pl |
dc.description.references | Janion M., Wampir: biografia symboliczna, Gdańsk 2002. | pl |
dc.description.firstpage | 203 | pl |
dc.description.lastpage | 209 | pl |
dc.identifier.citation2 | Nauczanie języków obcych w szkole wyższej, pod red. Anny Marii Harbig | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (WUwB) Książki/Rozdziały (WFil) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
J_Kamionowski_Release_the_Bats.pdf | 3,82 MB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)