REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/12524
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorGajewska, Ewelina-
dc.date.accessioned2022-01-31T08:39:04Z-
dc.date.available2022-01-31T08:39:04Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationEmocje, język, literatura, pod redakcją Diany Saniewskiej, Kraków cop. 2016, s. 341-349pl
dc.identifier.isbn978-83-65705-23-5-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/12524-
dc.description.abstractIn her article the author anaIyses linguistic measures, by which the persuasive mechanism of emotionalizing the reception was activated in the Polish press advertisements of the interwar period. Particular attention was paid to the level of lexicaI choices (vocabulary evaIuating the product, problem and user) in order to show how old advertisements influenced emotions of receivers, persuading them to purchase / use the advertised product or service. AdditionaIly, the grammaticaI level of selected advertisements was analysed in order to prove that the use of a particular type of syntactic structure (from complex sentence to non-verbaI clauses) could be used to emotionaIize the reception.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo "Libron" - Filip Lohnerpl
dc.subjectadvertisingpl
dc.subjectemotionspl
dc.subjectlanguagepl
dc.title"Nie jest już więcej dozwolonem posiadać czerwoną cerę!" - językowe sposoby wpływania na emocje odbiorcy w polskiej reklamie prasowej XX-lecia międzywojennegopl
dc.title.alternative"It is no longer allowed to have red complexion": linguistic means of influencing readers' emotions in Polish newspaper advertisments of the interwar periodpl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Authors Kraków 2016pl
dc.description.BiographicalnoteEWELINA GAJEWSKA - doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa, adiunkt w Katedrze Teorii i Praktyk Komunikacji Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej. Zajmuje się badaniami nad dyskursem perswazyjnym minionych wieków, ze szczególnym uwzględnieniem polskiej reklamy prasowej końca XIX i początku XX wieku.pl
dc.description.AffiliationAkademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białejpl
dc.description.firstpage341pl
dc.description.lastpage349pl
dc.identifier.citation2Emocje, język, literatura, pod redakcją Diany Saniewskiejpl
dc.conferenceOgólnopolska Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa "Emocje – Język – Literatura", Białystok 2-3 czerwca 2016pl
Występuje w kolekcji(ach):Ogólnopolska Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa "Emocje – Język – Literatura", 2-3 czerwca 2016

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
E_Gajewska_Nie_jest_juz_wiecej_dozwolonem_posiadac_czerwona_cere.pdf3,68 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)