REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11943
Tytuł: К 110-летию Габимы: до-московский период
Inne tytuły: Na 110-lecie Habimy. Okres do-moskiewski
On the 110th anniversary of Habima: pre-moscow period
Autorzy: Tartakovsky, Elena
Słowa kluczowe: Habima
Nahum Zemach
Hebrew theater
Jewish Bialystok
Data wydania: 2019
Data dodania: 15-lis-2021
Wydawca: Wydawnictwo Temida 2, Przy współpracy i wsparciu finansowym Wydziału Filologicznego Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Żydzi Wschodniej Polski. Seria VII, Między Odessą a Wilnem : wokół idei syjonizmu, redakcja naukowa Jarosław Ławski i Ewelina Feldman-Kołodziejuk, Białystok 2019, s. 223-232
Seria: Colloquia Orientalia Bialostocensia;44
Konferencja: VII Międzynarodowa Konferencja Naukowa z cyklu „Żydzi Wschodniej Polski”, edycja siódma „Między Odessą, Kijowem a Wilnem. Idee syjonistyczne w Europie Środkowo-Wschodniej. Twórcy – literackie echa – język”, Białystok – Tykocin, 8–9 maja 2018
Abstrakt: The article deals with the less studied period of the Israeli National Theater Habima history from 1909 to 1914. The current management of the theater counts its existence since October 8, 1918 – the opening night of the play Evening of the Beginning, the first performance of the theater Habima in Moscow, staged by Yevgeny Vakhtangov. However, the first performance of the theater troupe founded by Nahum Zemach and named Habima took place in 1909 in Bialystok, and after that the troupe performed in the Pale of Settlement (Vilna, Kovno, Warsaw) for several more years, up to the beginning of the First World War. Despite the fact that this period cannot be compared to Moscow one in terms of artistic level, the principles and foundations of the future Israeli National Theater were laid precisely in those years.
Afiliacja: Tel Aviv University, Izrael
Nota biograficzna: ELENA TARTAKOVSKY – dr w dziedzinie sztuk teatralnych (z ang. „Theatre Arts”); filolożka rosyjska i tłumaczka; w latach 2008–2009 związana z Jednostką Badań Kultury na Wydziale Nauk Humanistycznych Uniwersytetu w Tel Awiwie (Izrael), na której prowadziła badania podoktoranckie pn.: Nowi rosyjscy imigranci jako dostawcy nowych opcji dla teatru izraelskiego (z ang. „New Russian Immigrants as Suppliers of New Options for the Israeli Theatre”). Wykładowca w World Theatre History („Impro Act” Acting School, Ramat Gan, Israel). Autorka książki opublikowanej w języku hebrajskim: Habima: The Russian Heritage (Tel Aviv2013).
URI: http://hdl.handle.net/11320/11943
ISBN: 978-83-65696-22-9
978-83-66137-06-6
Typ Dokumentu: Book chapter
Właściciel praw: Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2019
Copyright by Książnica Podlaska im. Łukasza Górnickiego, Białystok 2019
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (Temida2)
VII Międzynarodowa Konferencja Naukowa z cyklu „Żydzi Wschodniej Polski”, edycja siódma „Między Odessą, Kijowem a Wilnem. Idee syjonistyczne w Europie Środkowo-Wschodniej. Twórcy – literackie echa – język”, 8–9 maja 2018

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
E_Tartakovsky_K_110_LETIYU_GABIMY.pdf256,92 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)