Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/11943
Tytuł: | К 110-летию Габимы: до-московский период |
Inne tytuły: | Na 110-lecie Habimy. Okres do-moskiewski On the 110th anniversary of Habima: pre-moscow period |
Autorzy: | Tartakovsky, Elena |
Słowa kluczowe: | Habima Nahum Zemach Hebrew theater Jewish Bialystok |
Data wydania: | 2019 |
Data dodania: | 15-lis-2021 |
Wydawca: | Wydawnictwo Temida 2, Przy współpracy i wsparciu finansowym Wydziału Filologicznego Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Żydzi Wschodniej Polski. Seria VII, Między Odessą a Wilnem : wokół idei syjonizmu, redakcja naukowa Jarosław Ławski i Ewelina Feldman-Kołodziejuk, Białystok 2019, s. 223-232 |
Seria: | Colloquia Orientalia Bialostocensia;44 |
Konferencja: | VII Międzynarodowa Konferencja Naukowa z cyklu „Żydzi Wschodniej Polski”, edycja siódma „Między Odessą, Kijowem a Wilnem. Idee syjonistyczne w Europie Środkowo-Wschodniej. Twórcy – literackie echa – język”, Białystok – Tykocin, 8–9 maja 2018 |
Abstrakt: | The article deals with the less studied period of the Israeli National Theater Habima history from 1909 to 1914. The current management of the theater counts its existence since October 8, 1918 – the opening night of the play Evening of the Beginning, the first performance of the theater Habima in Moscow, staged by Yevgeny Vakhtangov. However, the first performance of the theater troupe founded by Nahum Zemach and named Habima took place in 1909 in Bialystok, and after that the troupe performed in the Pale of Settlement (Vilna, Kovno, Warsaw) for several more years, up to the beginning of the First World War. Despite the fact that this period cannot be compared to Moscow one in terms of artistic level, the principles and foundations of the future Israeli National Theater were laid precisely in those years. |
Afiliacja: | Tel Aviv University, Izrael |
Nota biograficzna: | ELENA TARTAKOVSKY – dr w dziedzinie sztuk teatralnych (z ang. „Theatre Arts”); filolożka rosyjska i tłumaczka; w latach 2008–2009 związana z Jednostką Badań Kultury na Wydziale Nauk Humanistycznych Uniwersytetu w Tel Awiwie (Izrael), na której prowadziła badania podoktoranckie pn.: Nowi rosyjscy imigranci jako dostawcy nowych opcji dla teatru izraelskiego (z ang. „New Russian Immigrants as Suppliers of New Options for the Israeli Theatre”). Wykładowca w World Theatre History („Impro Act” Acting School, Ramat Gan, Israel). Autorka książki opublikowanej w języku hebrajskim: Habima: The Russian Heritage (Tel Aviv2013). |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/11943 |
ISBN: | 978-83-65696-22-9 978-83-66137-06-6 |
Typ Dokumentu: | Book chapter |
Właściciel praw: | Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2019 Copyright by Książnica Podlaska im. Łukasza Górnickiego, Białystok 2019 |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (Temida2) VII Międzynarodowa Konferencja Naukowa z cyklu „Żydzi Wschodniej Polski”, edycja siódma „Między Odessą, Kijowem a Wilnem. Idee syjonistyczne w Europie Środkowo-Wschodniej. Twórcy – literackie echa – język”, 8–9 maja 2018 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
E_Tartakovsky_K_110_LETIYU_GABIMY.pdf | 256,92 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)