Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/11872
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Szymborska, Karolina | - |
dc.date.accessioned | 2021-11-05T07:15:07Z | - |
dc.date.available | 2021-11-05T07:15:07Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.isbn | 978-83-7431-664-4 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/11872 | - |
dc.description.sponsorship | Monografia powstała dzięki badaniom realizowanym w projekcie finansowanym w ramach Programu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego pod nazwą Regionalna Inicjatywa Doskonałości na lata 2019-2022, nr projektu 009/RID/2018/19, kwota finansowania 8 791 222,00 zł | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.relation.ispartofseries | CS Children Studies : literatura - teoria - życie;1 | - |
dc.subject | children studies | pl |
dc.subject | literatura dla dzieci | pl |
dc.title | Po stronie dziecka. Perspektywa children studies | pl |
dc.type | Book | pl |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2020 | pl |
dc.description.Affiliation | Uniwersytet w Białymstoku | pl |
dc.description.references | Abrams J. red., Reclaiming the Inner Child, London 1991. | pl |
dc.description.references | Agamben G., Homo sacer. Suwerenna władza i nagie życie, tłum. M. Salwa, Warszawa 2008. | pl |
dc.description.references | Alcott L., Mali mężczyźni, tłum. Zofia Grabowska, Warszawa 1877. | pl |
dc.description.references | Alexander Ch., J. McMaster red., The Child Writer from Austen to Woolf, Cambridge-New York-Melbourne 2005. | pl |
dc.description.references | Althusser L., Ideologie i aparaty ideologiczne państwa, tłum. A. Staroń, Warszawa 2006. | pl |
dc.description.references | Araszkiewicz A., Kopciuszek jako baśń o różnicy płci? w: Siostry i ich Kopciuszek, red. E. Graczyk, M. Graban-Pomirska, Gdynia 2002. | pl |
dc.description.references | Ariés P., Historia dzieciństwa, tłum. M. Ochab, Warszawa 2010. | pl |
dc.description.references | Axer J., T. Budrewicz red., Wokół „W Pustyni i w Puszczy”, Kraków 2012. | pl |
dc.description.references | B., Korespondencje, „Młodzież. Miesięcznik dla Uczącej się Młodzieży” 1916, nr 9-10. | pl |
dc.description.references | Bacchilega C., Postmodern Fairy Tales: Gender and Narrative Strategies, Philadelphia 1997. | pl |
dc.description.references | Bachelard G., Wyobraźnia poetycka. Wybór pism, tłum. H. Chudak , A. Tatarkiewicz, Warszawa 1975. | pl |
dc.description.references | James A. L. , James A., Key Concepts in Childhood Studies, London 2008. | pl |
dc.description.references | James A., Prout A., Constructing and Reconstructing Childhood: Contemporary Issues in the Sociological Study of Childhood, London 1997. | pl |
dc.description.references | Jarzebowski C., T. M. Safley red., Childhod and Emotion. Across Cultures 1450-1800, London–New York 2014. | pl |
dc.description.references | Jenks Ch., The Sociology of Childhood. Essential Readings, Aldershot 1992. | pl |
dc.description.references | Jonca M., „Anioł pół centymetra nad ziemią”. Literackie kreacje aniołów-dzieci i ich ikoniczne wyobrażenie w: Anioł w literaturze i kulturze, red. J. Ługowska , J. Skawiński , Wrocław 2004. | pl |
dc.description.references | Joosen V., Critical and Creative Perspectives on Fairy Tales: An Intertextual Dialogue Between Fairy-Tale Scholarship and Postmodern Retellings, Detroit 2011. | pl |
dc.description.references | Jorgensen J., A Wave of the Magic Wand: Fairy Godmothers in Contemporary American Media, „Marvels & Tales: Journal of Fairy-Tale Studies” 2007, t. 21, nr 2. | pl |
dc.description.references | Joteyko J., La Pédologie, Liège 1908. | pl |
dc.description.references | Joteyko J., Wiedza a intuicja w wychowaniu, „Przegląd Pedagogiczny” 1920, z. 1. | pl |
dc.description.references | Jung K. G., Fenomenologia dziecka, w: Dzieci, red. M. Janion , S. Chwin , t. 2, Gdańsk 1988. | pl |
dc.description.references | Bachtin M., Problemy poetyki Dostojewskiego, Warszawa 1970. | pl |
dc.description.references | Kamiński A., Andrzej Małkowski , Warszawa 1983. | pl |
dc.description.references | Karpiński W., Mapy Czesława Miłosza , „Zeszyty Literackie” 1979, nr 20. | pl |
dc.description.references | Kehily M. J. red., An Introduction to Childhood Studies, Maidenhead 2004. | pl |
dc.description.references | Kidd K., Making American Boys. Boyology and the Feral Tale, Minneapolis-London 2004. | pl |
dc.description.references | Kielburger C., Free the Children, New York 1998. | pl |
dc.description.references | Kimmel M. red., The Politics of Manhood. Profeminist Men Respond to the Mythopoetic Men’s Movement (and the Mythopoetic Leaders Answer), Philadelphia 1995. | pl |
dc.description.references | Kincheloe J. L., G. S. Cannella red., Kidworld. Childhood Studies. Global Perspectives and Education, New York–Bern–Berlin 2002. | pl |
dc.description.references | Kirchner H. red., Pisarz-wychowawca-myśliciel, Warszawa 1997. | pl |
dc.description.references | Konończuk E., Mapa w interdyscyplinarnym dialogu geografii, historii i literatury, „Teksty Drugie” 2011, nr 5. | pl |
dc.description.references | Korczak J., Dzieci ulicy; Dziecko salonu, red. H. Kirchner , A. Lewin , S. Wołoszyn , Warszawa 1998. | pl |
dc.description.references | Badinter E., XY. Tożsamość mężczyzny, tłum. G. Przewłocki, Warszawa 1993. | pl |
dc.description.references | Korczak J., Dzieła, t. 2: Koszałki opałki. Humoreski i felietony, red. H. Kirchner , A. Lewin , S. Wołoszyn , Warszawa 1998. | pl |
dc.description.references | Korczak J., Działa, t. 4: Szkoła życia Obrazki szpitalne. Artykuły pedagocziczne i medyczne (1900-12), red. H. Kirchner , A. Lewin , S. Wołoszyn , Warszawa 1998. | pl |
dc.description.references | Korczak J., Dzieła, t. 5: Mośki, Joski i Srule. Józki, Jaśki i Franki, red. H. Kirchner , A. Lewin , S. Wołoszyn , Warszawa 1997. | pl |
dc.description.references | Korczak J., Dzieła, t. 7: Jak kochać dziecko. Momenty wychowawcze. Prawo dziecka do szacunku, red. H. Kirchner , A. Lewin , S. Wołoszyn , Warszawa 1993. | pl |
dc.description.references | Korczak J., The Child’s Right to Respect. Janusz Korczak ’s Legacy. Lectures on Today’s Challenges for Children, Strasbourg 2009. | pl |
dc.description.references | Kostecka W., Baśń postmodernistyczna: przeobrażenia gatunku, Warszawa 2014. | pl |
dc.description.references | Kotlowitz A., There are no Children Here. The Story of Two Boys Growing up in the Other America, New York 1992. | pl |
dc.description.references | KraskaM., Czy Kopciuszek może być mężczyzną? w: Siostry i ich Kopciuszek, red. E. Graczyk , M. Graban-Pomirska . Gdynia 2002. | pl |
dc.description.references | Kristeva J., Potęga obrzydzenia. Esej o wstręcie, tłum. M. Falski , Kraków 2007. | pl |
dc.description.references | Kuliczkowska K., Literatura dla dzieci i młodzieży w latach 1864-1918. Zarys monograficzny. Materiały, Warszawa 1981. | pl |
dc.description.references | L. Bailly , Lacan . A Beginner’s Guide, Oxford 2009. | pl |
dc.description.references | Lang H., Język i nieświadomość. Podstawy teorii psychoanalitycznej Jacques’a Lacana , tłum. P. Piszczatowski , Gdańsk 2005. | pl |
dc.description.references | Langmuir E., Imagining Childhood, New Haven 2006. | pl |
dc.description.references | Lasoń-Kochańska G., Gender w literaturze dla dzieci i młodzieży, Słupsk 2012. | pl |
dc.description.references | Leigh Hagan K. red., Women Respond to the Men ‘s Movement: A Feminist Collection, San Francisco 1992. | pl |
dc.description.references | Lenzer G., Children’s Studies and the Human Rights of Children, w: Children as Equals. Exploring the Rights of the Child, red. K. Alaimo , B. Klug , Lanham-New York–Oxford 2002. | pl |
dc.description.references | Lenzer G., Children’s Studies: Beginnings and Purposes, “The Lion and the Unicorn” 2001, nr 25. | pl |
dc.description.references | Lesnik-Oberstein K. red., Children in Culture. Approaches to Childhood, London 1996. | pl |
dc.description.references | Leszczyński G., Magiczna biblioteka. Zbójeckie księgi młodego wieku. Warszawa 2007. | pl |
dc.description.references | Leszczyński G., Kulturowy obraz dziecka i dzieciństwa w literaturze drugiej połowy XIX i w XX w. Wybrane problemy, Warszawa 2006. | pl |
dc.description.references | Leszczyński G. red., Kulturowe konteksty baśni, t.1: Rozigrana córa mitu, Poznań 2005. | pl |
dc.description.references | Baudrillard J., Symulakry i symulacja, Warszawa 2005. | pl |
dc.description.references | E. Lévinas , Bóg, śmierć i czas, tłum. J. Margański , Kraków 2008. | pl |
dc.description.references | Lewin A., Korczakowska walka o prawa dziecka, w: Prawa dziecka: deklaracje i rzeczywistość, red. J. Bińczycka , Kraków 1999. | pl |
dc.description.references | Lewin A., Korczak znany i nieznany, Warszawa 1999. | pl |
dc.description.references | Lewis T. E., R. Kahn , Education Out of Bounds: Reimagining Cultural Studies for a Posthuman Age, New York 2010. | pl |
dc.description.references | Lifton B. J., Th e King of Children: A Biography of Janusz Korczak , London 1988. | pl |
dc.description.references | Macleod D., Building Character in the American Boy: Th e Boy Scouts, YMCA, and Their Forerunners, 1870-1920, Wisconsin 2004. | pl |
dc.description.references | Manlove C., A Reading of At the Back of the North Wind, “North Wind” 2008, nr 27. | pl |
dc.description.references | Majchrowski Z., Kopciuszki Mickiewicza. w: Siostry i ich Kopciuszek, red. E. Graczyk i M. Graban-Pomirska . Gdynia 2002. | pl |
dc.description.references | Małkowska O., Andrzej Małkowski , Londyn 1944. | pl |
dc.description.references | Małkowski A., Jak skauci pracują, Kraków 1914. | pl |
dc.description.references | Belabbes A., Alice in Wonderland and Peter Pan. A Comparison of English and Scottish Fantasy Literature, Mainz 2009. | pl |
dc.description.references | Mason Ch. P., Crossing into Manhood: A Men’s Studies Curriculum, New York 2006. | pl |
dc.description.references | McMaster J., What Daisy Knew: The Epistemology of the Child Writer, w: The Child Writer from Austen to Woolf, red. Ch. Alexander , J. McMaster , Cambridge-New York-Melbourne 2005. | pl |
dc.description.references | Mead M., The Culture and the Commitment. A Study of Generation Gap, New York 1970. | pl |
dc.description.references | Mead M., Sex and Temperament: In Three Primitive Societies, New York 1935. | pl |
dc.description.references | Melchior-Bonnet S., The Mirror. A History, New York–London 2002. | pl |
dc.description.references | Melson G. F., Why the Wild Things Are: Animals in the Lives of Children, Cambridge 2001. | pl |
dc.description.references | Meresiński S., Henryk Sienkiewicz wobec tradycji romantycznej, Kielce 1992. | pl |
dc.description.references | Michalski K., Płomień wieczności. Eseje o myślach Fryderyka Nietzschego, Kraków 2007. | pl |
dc.description.references | Mikołejko Z., La Belle Dame Sans merci, „Twórczość” 1997, nr 9. | pl |
dc.description.references | Mills J., R. Mills , red. Childhood Studies. A Reader in Perspectives of Childhood. London 2000. | pl |
dc.description.references | Baluch A., Archetypy literatury dziecięcej, Kraków 1992. | pl |
dc.description.references | Miłosz Cz., L. Gyllensten, Mowy miane w Stockholmie przy wręczaniu nagrody Nobla. Przemówienie Czesława Miłosza w Akademii, „Kultura” 1981, nr 1. | pl |
dc.description.references | Montaigne de M., Próby, II, 8, tłum. T. Boy-Żeleński , Warszawa 1957. | pl |
dc.description.references | Moore R., D. Gillette , King. Warrior. Magician. Lover. Rediscovering the Archetypes of the Mature Masculine, New York 1991. | pl |
dc.description.references | Myer G., Children and Animals: Social Development and Our Connections to Other Species, West Lafayette 2007. | pl |
dc.description.references | Natov R., The Poetics of Childhood, New York-London 2006. | pl |
dc.description.references | Natov R., The Courage to Imagine. Th e Child Hero in Children’s Literature, London–New York–Oxford 2018. | pl |
dc.description.references | Nikolajeva M., Fairy Tale and Fantasy: From Archaic to Postmodern, „Marvels and Tales” 2003, nr 17. | pl |
dc.description.references | Nowak K., Dzieci rewolucji przemysłowej. Kto naprawdę zbudował współczesny świat, Kraków 2019. | pl |
dc.description.references | Ogonowska A., Uzależnienia medialne. Uwarunkowania, leczenie, profilaktyka, Kraków 2018. | pl |
dc.description.references | Olczak-Ronikier J., Korczak . Próba biografii, Warszawa 2012. | pl |
dc.description.references | Bartoletti S. C., Kids on strike!, Boston 1999. | pl |
dc.description.references | Paczoska E., Dojrzewanie, dojrzałość, niedojrzałość. Od Bolesława Prusa do Olgi Tokarczuk, Warszawa 2004. | pl |
dc.description.references | Péju P., Dziewczynka w baśniowym lesie. O poetykę baśni: w odpowiedzi na interpretacje psychoanalityczne i formalistyczne, tłum. M. Pluta , Warszawa 2008. | pl |
dc.description.references | Piaget J., Studia z psychologii dziecka, tłum. T. Kołakowska , Warszawa 1966. | pl |
dc.description.references | Piasecki E., M. Schreiber , Harce młodzieży polskiej, Lwów 1912. | pl |
dc.description.references | Pietrzak M., Piotruś Pan Jamesa Matthew Barriego – uwagi wstępne, „Zeszyty Nakowe Uniwersytetu Łódzkiego. Nauki Humanistyczno-Społeczne” 1972, nr 91. | pl |
dc.description.references | Plotz J. A., Punch Reads Aunt Judy. Kipling , Ewing , and Uses of Children’s Literature, w: Twice-Told Children’s Tales: The Influence of Childhood Reading on Writers for Adults, red. B. Greenway , New York–London 2013. | pl |
dc.description.references | Plotz J., Romanticism and the Victorian Childhood, London 2001. | pl |
dc.description.references | Plotz J., Literary Ways of Killing a Child: The 19th Century Practice, w: Aspects and Issues in the History of Children’ Literature, red. M. Nikolajeva , Wesport, London 1995. | pl |
dc.description.references | Pollack W., Real Boys: Rescuing Our Sons from the Myths of Boyhood, New York 1998. | pl |
dc.description.references | Poovey M., Uneven Developments. The Ideological Work of Gender in Mid-Victorian England, Chicago 2009. | pl |
dc.description.references | Bettelheim B., Cudowne i pożyteczne. O znaczeniach i wartościach baśni, tłum. D. Danek, Warszawa 2010. | pl |
dc.description.references | Postman N., The Disappearance of Childhood, New York 1994. | pl |
dc.description.references | Propp W., Morfologia bajki, tłum. W. Wojtyga-Zagórska , Warszawa 1976. | pl |
dc.description.references | Przyłuska-Urbanowicz K., Pupilla. Metamorfozy figury drapieżnej dziewczynki w wyobraźni symbolicznej XX wieku, Gdańsk 2014. | pl |
dc.description.references | Qvortrup J., W. A. Corsaro , M.-S. Honig , Why Social Studies of Childhood? An Introduction to the Handbook, w: J. Qvortrup , W. A. Corsaro , M.-S. Honig red., The Palgrave Handbook of Childhood Studies, Basingstoke-Hampshire 2009. | pl |
dc.description.references | Qvortrup J., W. A. Corsaro , M.-S. Honig red., The Palgrave Handbook of Childhood Studies, Basingstoke-Hampshire 2009. | pl |
dc.description.references | Reynolds K. red., Modern Children’s Literature, New York 2005. | pl |
dc.description.references | Rose J., The Case of Peter Pan, or the Impossibility of Children’s Fiction (New Cultural Studies), Philadelphia 1993. | pl |
dc.description.references | Różycki B. W., Zachodnie kresy Rzeczpospolitej: wzdłuż granicy na Odrze i Nysie: nie tylko przewodnik, Piastów 2011. | pl |
dc.description.references | Rzymowski W., Poeci drobnych istnień, „Prawda” 1914, t. 14. | pl |
dc.description.references | Schlögel K., W przestrzeni czas czytamy. O historii cywilizacji i geopolityce, tłum. I. Drozdowska , Ł. Musiał , Poznań 2009. | pl |
dc.description.references | Bettelheim B., Janusz Korczak : A Tale for Our Time, w: idem, Recollections and Reflections, London 1990. | pl |
dc.description.references | Schwalbe M., Unlocking the Iron Cage the Men’s Movement, Gender Politics, and American Culture, New York 1996. | pl |
dc.description.references | Sedlaczek S. M. red., Harcerstwo. Praca zbiorowa, Warszawa 1922. | pl |
dc.description.references | Skworz J., Adaś Mickiewicz. Łobuz i mistrz, Poznań 2017. | pl |
dc.description.references | Slany K. red., Śmierć w literaturze dziecięcej i młodzieżowej, Warszawa 2018. | pl |
dc.description.references | Steinberg S. R., J. L. Kincheloe red., Kinderkulture. The Corporte Constrution of Childhood, Boulder 2011. | pl |
dc.description.references | Szczuka K., Kopciuszek i maskarada kobiecości, w: Siostry i ich Kopciuszek, red. E. Graczyk , M. Graban-Pomirska , Gdynia 2002. | pl |
dc.description.references | Sztachelska J., Czytanie Smilesa, w: Książka pokolenia. W kręgu lektur polskich doby postyczniowej, red. E. Paczoska , J. Sztachelska , Białystok 1994. | pl |
dc.description.references | Sztachelska J., Bohater z gombrowiczowską gębą albo stare i nowe spory o polską tożsamość (Z Sienkiewiczem w tle), w: Mity tożsamości, mity rozdwojenia, red. L. Wiśniewska , Bydgoszcz 2008. | pl |
dc.description.references | Sztachelska J., Od Darwina do mitu. Rzecz o Adolfie Dygasińskim, „Litteraria Copernicana” 2009, nr 2. | pl |
dc.description.references | Szycówna A., Pedologia, czyli nauka o dziecku, Warszawa 1910. | pl |
dc.description.references | Bettelheim B., Rany symboliczne. Rytuały inicjacji i zazdrość męska, tłum. D. Danek, Warszawa 1989. | pl |
dc.description.references | Szymborska K., Children Studies jako perspektywa metodologiczna. Współczesne tendencje w badaniach nad dzieckiem, „Teksty Drugie”2016, nr 4. | pl |
dc.description.references | Szymborska K., W laboratorium children studies. Dziecko i dzieciństwo w nowoczesnym dyskursie naukowym, w: Nowe opisanie świata. Literatura i sztuka dla dzieci i młodzieży. W kręgach oddziaływań, red. B. Niesporek-Szamburska , M. Wójcik-Dudek , Katowice 2013. | pl |
dc.description.references | Szymborska K., W metodologicznym tyglu Children Studies, w: Children Studies jako perspektywa interpretacyjna. Studia i szkice, red. J. Sztachelska , K. Szymborska , Białystok 2014. | pl |
dc.description.references | Szymborska K., Mors immatura. Dziecko i śmierć w literaturze i kulturze drugiej połowy XIX i w początkach XX wieku (na tle europejskim), Kraków 2019. | pl |
dc.description.references | Szymborska K., Po drugiej stronie lustra? Dygasiński jako (bajko)pisarz, w: Literatura niewyczerpana. W kręgu mniej znanych twórców polskiej literatury lat 1863-1914, red. K. Fiołek , Kraków 2014. | pl |
dc.description.references | Szymborska K., „Potłuczone kawałeczki nieśmiertelności”. Przygody Piotrusia Pana J. M. Barriego , „Filoteknos. Literatura Dziecięca–Mediacja Kulturowa–Antropologia Dzieciństwa” 2013/14, nr 4. | pl |
dc.description.references | Szymborska K., Siła chłopięcej afi rmacji (Sienkiewicz i boyology), w: Sienkiewicz polityczny, Sienkiewicz ideologiczny, red. M. Gloger, R. Koziołek, Warszawa 2016. | pl |
dc.description.references | Szymborska K., Synowie Szeherezady i potomkowie Kopciuszka, czyli genderowe mistyfikacje w twórczości Karola Dickensa , w: Charles Dickens – refleksje, inspiracje, (re)interpretacje, red. E. Kujawska-Lis, A. Kwiatkowska , Olsztyn 2014. | pl |
dc.description.references | Śliwierski B., Pedagogika dziecka. Studium pajdocentryzmu, Gdańsk 2007. | pl |
dc.description.references | Świtalska-Jopek A., Symbole przemiany. Dzieło alchemiczne i proces wewnętrznego rozwoju w baśni o Kopciuszku, w: Siostry i ich Kopciuszek, red. E. Graczyk , M. Graban-Pomirska , Gdynia 2002. | pl |
dc.description.references | Bielik-Robson A., Duch powierzchni. Rewizja romantyczna i filozofia, Kraków 2004. | pl |
dc.description.references | Tatar M., Enchanted Hunters: The Power of Stories in Childhood, New York 2009. | pl |
dc.description.references | Trentowski B., Chowanna, czyli System pedagogiki narodowej jako umiejętności wychowania, nauki i oświaty, słowem wykształcenia naszej młodzieży, Poznań 1842. | pl |
dc.description.references | Ungeheuer-Gołąb A., Siedząca na drzewie... W poszukiwaniu żeńskich wzorców osobowych w literaturze dla dzieci, w: Nowe opisanie świata. Literatura i sztuka dla dzieci i młodzieży. W kręgach oddziaływań, red. B. Niesporek-Szamburska , M. Wójcik-Dudek , Katowice 2013. | pl |
dc.description.references | Veerman P. E., The Rights of the Child and the Changing Image of Childhood, Boston–London 1992. | pl |
dc.description.references | Waaldijk K., Janusz Korczak , Pioneer of Children’s Rights, w: Children’s Rights and Residential Care in International Perspective, red. W. de Boer i in., Amsterdam 1996. | pl |
dc.description.references | Wachowicz B., Dom Sienkiewicza , Warszawa 2000. | pl |
dc.description.references | Wachowicz B., Marie jego życia, Warszawa 1985. | pl |
dc.description.references | Wachowicz B., Druhno Oleńko! Druhu Andrzeju! Gawęda o twórcach Harcerstwa Polskiego Oldze i Andrzeju Małkowskich, Warszawa 1995. | pl |
dc.description.references | Wais J., Ścieżki baśni. Symboliczne wędrówki do wnętrza duszy, Warszawa 2007. | pl |
dc.description.references | Waksmund R., Dzieci-plemię nieznane. Od folklorystyki do etnografii dzieciństwa. „Literatura Ludowa” 1994, nr 3. | pl |
dc.description.references | Bielik-Robson A., Erros. Mesjański witalizm i filozofia, Kraków 2012. | pl |
dc.description.references | Wall J., Childism: The Challenge of Childhood to Ethics and the Humanities, w: The Children’s Table: Childhood Studies and the New Humanities, red. A. M. Duane , Athens-GA 2013. | pl |
dc.description.references | Waller A., Deep into Nature: Ecology, the Environment and Children’s Fiction, Lichfield 2009. | pl |
dc.description.references | Walsh S., Child/Animal: It’s the ‘Real’ Th ing, “The Yearbook of English Studies” 2002, t. 32. | pl |
dc.description.references | Waterman N., Jakim chłopiec być powinien, tłum. J. M., Warszawa–Kraków 1913. | pl |
dc.description.references | Waterman N., „Boy Wanted”, Toronto 1906. | pl |
dc.description.references | Weaver J. A., Educating the Posthuman, Biosciences, Fiction, and Curriculum Studies, Rotterdam–Boston–Taipei 2010. | pl |
dc.description.references | Weber S., Wrażliwy Wojownik, Warszawa 2007. | pl |
dc.description.references | Wieczorkiewicz A., Piotruś Pan w Ogrodach Kensingtońskich Jamesa Matthew Barriego. Kontekst–interpretacja–przekład, Lublin 2018. | pl |
dc.description.references | Witek-Malicka W., Dzieci z Auschwitz-Birkenau. Socjalizacja w obozie koncentracyjnym na przykładzie Dzieci Oświęcimia, Kraków 2013. | pl |
dc.description.references | Wolny H., „Cudowne bajki” Dygasińskiego , w: O Adolfie Dygasińskim. Materiały z sesji naukowej w 75-lecie śmierci pisarza. Kielce 18–19 maja 1977, red. H. Wolny , Kielce 1979 | pl |
dc.description.references | Bińczycka J., Smolińska-Theiss B. red., Wymiary dzieciństwa. Problemy dziecka i dzieciństwa w zmieniającym się społeczeństwie, Kraków 2005. | pl |
dc.description.references | Wolny H., Literacka twórczość Adolfa Dygasińskiego . Studia, Kielce 1991. | pl |
dc.description.references | Wołoszyn S., Korczak , Warszawa 1978. | pl |
dc.description.references | Wood N., A (Sea) Green Victorian: Charles Kingsley and the Water-Babies, „The Lion and Unicorn” 1995, nr 19. | pl |
dc.description.references | Woźnowski W., Dzieje bajki polskiej, Warszawa 1998. | pl |
dc.description.references | Wróblewska V., Postmodernizm we współczesnej literaturze dla dzieci i młodzieży, w: Książka dziecięca 1990–2005. Konteksty kultury popularnej i literatury wysokiej, red. G. Leszczyński , D. Świerczyńska-Jelonek , M. Zając , Warszawa 2006. | pl |
dc.description.references | Wróblewski M., Doświadczenie dzieciństwa. Studium z antropologii literatury, Toruń 2019. | pl |
dc.description.references | Wyse D. red., Childhood Studies. An Introduction, Oxford 2004. | pl |
dc.description.references | Yousafzai M., Malala i jej czarodziejski ołówek, Lublin 2018. | pl |
dc.description.references | Yousafzai M., Ch. Lamb , To ja, Malala . Historia pakistańskiej dziewczyny, która z narażeniem życia walczy o prawa kobiet i ich dostęp do edukacji, tłum. M. Moltzan-Małkowska , Warszawa 2014. | pl |
dc.description.references | Zawada J., Jak prowadzić pracę skautową. Wskazówki dla instruktorów skautowych oraz program pracy skautowej (zastosowane do potrzeb młodzieży szkolnej), Kraków 1913. | pl |
dc.description.references | Bloom H., Lęk przed wpływem. Teoria poezji, tłum. A. Bielik-Robson, Kraków 2002. | pl |
dc.description.references | J. Zgodziński , Z Korczakiem w harcerstwo!, w: Na tropach harcerskiej metodyki. 100 lat harcerstwa polskiego, red. G. Miłkowska , K. Stech , Zielona Góra 2011. | pl |
dc.description.references | Ziege G. P., For the Good of the Children: A History of the Boys and Girls Republic, Detroit 2003. | pl |
dc.description.references | Zoe J., Children’s Literature and the Posthuman: Animal, Environment, Cyborg, New York 2015. | pl |
dc.description.references | Żawrocki O., Wskazówki dla Skautmistrzów, „Czuj Duch. Środowiskowy krąg instruktorski im. Andrzeja Małkowskiego . Hufiec Tatrzański” 1981, nr 4. | pl |
dc.description.references | Bly R., Żelazny Jan. Rzecz o mężczyznach, tłum. J. Tittenbrun, Poznań 1990. | pl |
dc.description.references | Bodkin M., Wzorce archetypowe w poezji tragicznej, „Pamiętnik Literacki” 1969, z. 2. | pl |
dc.description.references | Boguszewska H., Poradnia pedologiczna, „Opieka nad Dzieckiem” 1928, nr 2. | pl |
dc.description.references | Bolecki W., „Polowanie na postmodernistów (w Polsce)” i inne szkice, Kraków 1999. | pl |
dc.description.references | Borucki M., Wybitne dzieci sławnych Polaków, Warszawa 2019. | pl |
dc.description.references | Bowman V. red., Scholarly Resources for Children and Childhood Studies. A Research Guide and Annotated Bibliography, Lanham 2007. | pl |
dc.description.references | Bowman V., Spencer L. B., Toward a Definition of Children and Childhood Studies, w: Scholarly Resources for Children and Childhood Studies. A Research Guide and Annotated Bibliography, red. V. Bowman , Lanham–Toronto–Plymouth 2007. | pl |
dc.description.references | Braidotti R., The Posthuman, Cambridge 2013. | pl |
dc.description.references | Brzozowska-Brywczyńska M., Dziecięce obywatelstwo: kilka refleksji na marginesie dziecięcej partycypacji, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica” 2014, nr 49. | pl |
dc.description.references | Brzozowska-Brywczyńska M., Partycypacja publiczna dzieci, „Analizy i Opinie” 2013, nr 4. | pl |
dc.description.references | Budrewicz Z., R. Nycz , R. Sendyka red., Pamięć i afekty, Warszawa 2014. | pl |
dc.description.references | Campbell J., Potęga mitu. Rozmowy Billa Moyersa z Josephem Campbellem, opr. B. S. Flowers, tłum. I. Kania , Kraków 1994. | pl |
dc.description.references | Campbell J., The Hero with a Thousand Faces, New York 1949. | pl |
dc.description.references | Campbell J., Potęga mitu. Rozmowy Billa Moyersa z Josephem Campbellem, opr. B. S. Flowers , tłum. I. Kania , Kraków 1994. | pl |
dc.description.references | Cataluccio F., Niedojrzałość. Choroba naszych czasów, Kraków 2006. | pl |
dc.description.references | Cataluccio F., Gombrowicz i niedojrzałość, w: Witold Gombrowicz nasz współczesny. Materiały międzynarodowej konferencji naukowej w stulecie urodzin pisarza, Uniwersytet Jagielloński – Kraków, 22-27 marca 2004, red. J. Jarzębski , Kraków 2010. | pl |
dc.description.references | Cecla F. La, Szorstkim być. Antropologia mężczyzny, tłum. H. Serkowska , Warszawa 2014. | pl |
dc.description.references | Cieślikowski J., Literatura osobna, Warszawa 1985. | pl |
dc.description.references | Cixous H., Śmiech meduzy, tłum. A. Nasiłowska, „Teksty Drugie” 1993, nr 4-6. | pl |
dc.description.references | Clarke J., Histories of Childhood, w: Childhood Studies. An Introduction, red. D. Wyse , Oxford 2004. | pl |
dc.description.references | Clarke J., The Sociology of Childhood, w: Childhood Studies. An Introduction, red. D. Wyse , Oxford 2004. | pl |
dc.description.references | Coats K., Looking Glasses and Neverlands. Lacan , Desire, and Subjectivity in Children’s Literature, Iowa City 2004. | pl |
dc.description.references | Coles R., Children of Crisis: A Study of Courage and Fear, Boston 1964. | pl |
dc.description.references | Coles R., Migrants, Sharecroppers, Mountaineers, Boston 1967. | pl |
dc.description.references | Corsaro W. A., The Sociology of Childhood, California 2015. | pl |
dc.description.references | Corsaro W. A., L. Molinari , Entering and Observing in Children’s Worlds: a Reflection on a Longitudinal Etnography of Early Education in Italy, w: Research with Children: Perspectives and Practicies, red. P. Christensen , A. James , London–New York 2000. | pl |
dc.description.references | Cunningham H., The Invention of Childhood, London 2006. | pl |
dc.description.references | Czabanowska-Wróbel A., K. Zabawa red., Żywioły w literaturze dziecięcej. Woda, Kraków 2017. | pl |
dc.description.references | Czernow A. M. red., Janusz Korczak . Pisarz, Warszawa 2013. | pl |
dc.description.references | Czerwińska-Rydel A., Lustra Johanny, Opowieść o Johannie Schopenhauer, Warszawa 2015. | pl |
dc.description.references | Czerwińska-Rydel A., Słońcem na papierze. Niezwykłe losy Kornela Makuszyńskiego, Kraków 2017. | pl |
dc.description.references | Czerwińska-Rydel A., Sto tysięcy kartek. Opowieść o Józefie Ignacym Kraszewskim, Warszawa 2014. | pl |
dc.description.references | Dauzenroth E., Janusz Korczak życie dla dzieci, tłum. T. Semczuk , Kraków 2005. | pl |
dc.description.references | Dekkers M., Poczwarka. Od dziecka do człowieka, tłum. A. Bienias , Warszawa 2007. | pl |
dc.description.references | DeMause L., The History of Childhood, New York 1974. | pl |
dc.description.references | Dickens Ch., Frauds on the Fairies, „Household Words. A Weekly Journal” 1853, t. 8, nr 184. | pl |
dc.description.references | Dobrin S. I., K. Kidd red., Wild Things: Children’s Culture and Ecocriticism, Detroit 2004. | pl |
dc.description.references | Domańska E., Jakiej metodologii potrzebuje współczesna humanistyka?, „Teksty Drugie” 2010, nr 1-2. | pl |
dc.description.references | Duane A. M. red., The Children’s Table. Childhood Studies and the Humanities, Atens-London 2013. | pl |
dc.description.references | Dybel P., Urwane ścieżki. Przybyszewski-Freud-Lacan , Kraków 2000. | pl |
dc.description.references | Dziadek A., Obrazy i wiersze. Z zagadnień interferencji sztuk w polskiej poezji współczesnej, Katowice 2004. | pl |
dc.description.references | Eichsteller G., Janusz Korczak – His Legacy and its Relevance for Children’s Rights Today, “The International Journal of Children’s Rights” 2009, t. 17, nr 3. | pl |
dc.description.references | Eliade M., Inicjacja, obrzędy, stowarzyszenia tajemne: narodziny mistyczne, tłum. K. Kocjan, Kraków 1997. | pl |
dc.description.references | Erikson E., Dzieciństwo i społeczeństwo, Poznań 1997. | pl |
dc.description.references | Feldstein R., B. Fink , M. Jaanus , Reading Seminar XI: Lacan ’s Four Fundamental Concepts of Psychoanalysis: Including the First English Translation of “Position of the Unconscious” by Jacques Lacan , New York 1995. | pl |
dc.description.references | Fishel D., The Boy Game: An Interactive Website Exploring Masculinity, New York 2014. | pl |
dc.description.references | Fiut A., Poema nienaiwne, w: Poznawanie Miłosza 2. Część pierwsza 1980-1998, red. A. Fiut , Kraków 2000. | pl |
dc.description.references | Forbush W., The Boy Problem. A Study in Social Pedagogy, Boston 1901. | pl |
dc.description.references | Foucault M., Historia seksualności, tłum. B. Banasiak i in., Warszawa 1995. | pl |
dc.description.references | Foucault M., Powiedziane, napisane. Szaleństwo i literatura, tłum. B. Banasiak , T. Komendant , M. P. Markowski , Warszawa 1999. | pl |
dc.description.references | Franaszek A., Lekcja niepokoju, „Tygodnik Powszechny” 2011, nr 4. | pl |
dc.description.references | Frye N., Anatomy of Criticism: Four Essays, Princeton 1957. | pl |
dc.description.references | Frye N., Archetypy literatury, w: Współczesna teoria badań za granicą, red. H. Markiewicz , t. 2, Kraków 1972. | pl |
dc.description.references | Frye N., Mit, fikcja i przemieszczenie, tłum. E. Muskat-Tabakowska , „Pamiętnik Literacki” 1969, z. 2. | pl |
dc.description.references | Fukuyama F., Koniec człowieka. Konsekwencje rewolucji biotechnologicznej, tłum. B. Pietrzyk , Warszawa 2004. | pl |
dc.description.references | Gibson H. W., Boyology or Boy Analysis, New York 1916. | pl |
dc.description.references | Giergielewicz M., Henryk Sienkiewicz : A Biography, New York 1968. | pl |
dc.description.references | Gonick M., S. Gannon red., Becoming Girl. Collective Biography and the Production of Girlhood, Toronto 2014. | pl |
dc.description.references | Górski J., Męska rzecz, Warszawa-Bielsko-Biała 2011. | pl |
dc.description.references | Grant J., A „Real Boy” and Not a Sissy: Gender, Childhood, and Masculinity, 1890-1940, „Journal of Social History” 2004, t. 37, nr 4. | pl |
dc.description.references | Greenhorn S., King Matt, Edinburgh 2001. | pl |
dc.description.references | Gurian M., The Wonder of Boys: What Parents, Mentors, and Educators Can Do to Shape Boys into Exceptional Men, New York 1996. | pl |
dc.description.references | Hall G. S., Adolescence. Its Psychology and Its Relations to Physiology, Anthropology, Sociology, Sex, Crime, Religion and Education, New York 1904. | pl |
dc.description.references | Hart R., Children’s Participation. From Tokenism to Citizenship, Florence 1992. | pl |
dc.description.references | Hartwig-Sosnowska J., Piotruś Pan: chłopiec, który bał się dorosnąć, w: eadem, Wyobraźnia bez granic, Warszawa 1987. | pl |
dc.description.references | Haase D. red., Fairy Tales and Feminism: New Approaches, Detroit 2004. | pl |
dc.description.references | Heaney S., Czesław Miłosz i poezja światowa, tłum. R. Gorczyńska , „Zeszyty Literackie” 1999, z. 66. | pl |
dc.description.references | Heidegger M., The Question Concerning Technology and Other Essays, tłum. W. Lovitt , New York–London 1977. | pl |
dc.description.references | Helgren J., C. A. Vasconcellos red., Girlhood. A Global History, London 2010. | pl |
dc.description.references | Hoose P., We Were there, Too! Young people in U.S. History, New York 2001. | pl |
dc.description.references | Houston G. T., Gender Construction and the „Kunstlerroman”: „David Copperfield” and „Aurora Leigh”, „Philological Quarterly” 1993, t. 72, nr 2. | pl |
dc.description.references | Huizinga J., Homo ludens. Zabawa jako źródło kultury, tłum. M. Kurecka , W. Wirpsza , Warszawa 2007. | pl |
dc.description.references | Hunt P. red., Literature for Children: Contemporary Criticism, London 1992. | pl |
dc.description.references | Jacyno M., A. Szulżycka , Dzieciństwo. Doświadczenie bez świata, Warszawa 1999. | pl |
dc.description.references | James A., Childhood Studies, w: A. James , A. L. James , Key Concepts in Childhood Studies, London 2008. | pl |
dc.description.volume | 1 | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (WUwB) Książki/Rozdziały (WSK) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
K_Szymborska_Po_stronie_dziecka.pdf | 6,54 MB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)