REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11807
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKostaszuk-Romanowska, Monika-
dc.date.accessioned2021-10-20T12:07:39Z-
dc.date.available2021-10-20T12:07:39Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationGlamour – magia czy mistyfikacja? Dawny urok w nowym wymiarze pod red. Alicji Kisielewskiej, Moniki Kostaszuk-Romanowskiej, Anetty B. Strawińskiej, Białystok 2016, s. 173-187pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-503-6-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/11807-
dc.description.abstractThe topic of the article is a cultural reflection on the phenomenon of children beauty contests. By referring to the research materials in the form of the documentary series produced for TLC channel called Toddlers & Tiaras, the author describes a phenomenon that she calls „the children show subculture”. This subculture is characterized by a specific system of values, a set of institutionalised practices and a coherent environment. It is a special example of the modem „glamour” culture. In such children beauty contests, the natural beauty and children’s charm are not enough, as they have been replaced with a standardised model of professionally developed image. The analysis of the process of transformation into a „princess” endured by the participants is included by the author in a wider context of issues such as the ambivalent model of a girl-woman, the modern culture of beauty or the transformation of the form of childhood.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.titleJak się zostaje księżniczką, czyli o dziecięcej subkulturze blichtrupl
dc.title.alternativeHow to become a princess, or the children show subculturepl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2016pl
dc.description.BiographicalnoteMonika Kostaszuk-Romanowska, dr, adiunkt w Zakładzie Wiedzy o Kulturze Wydziału Filologicznego Uniwersytetu w Białymstoku. Kulturoznawca, teatrolog, filolog. Interesuje się performatywnością i spektaklizacją w kulturze współczesnej, antropologią i teorią teatru. Współredagowała wraz z Anną Wieczorkiewicz Wizje kultury własnej, obcej i wspólnej w sytuacji kontaktu (Białystok 2009) i Spektakle zmysłów (Warszawa 2010). Ostatnie publikacje: Teatr jako „medium” oburzonych, [w:] Teatr wśród mediów, red. A. Duda, M. Wiśniewska, B. Oleszek (Toruń 2015), Faketheatre, czyli teatralna lektura „zaginionej” powieści Brunona Schulza, [w:] Kolekcja fikcji: o mistyfikacji w sztuce, red. M. Wawrzak (Toruń 2016), Teatralny supermarket. Popkulturowe tropy we współczesnym teatrze polskim, [w:] Tropy literatury i kultury popularnej (II), red. S. Buryła, L. Gąsowska, D. Ossowska (Warszawa 2016).pl
dc.description.AffiliationUniwersytet w Białymstokupl
dc.description.firstpage173pl
dc.description.lastpage187pl
dc.identifier.citation2Glamour – magia czy mistyfikacja? Dawny urok w nowym wymiarze” pod red. Alicji Kisielewskiej, Moniki Kostaszuk-Romanowskiej, Anetty B. Strawińskiejpl
dc.conferenceMiędzynarodowa Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa „Glamour – magia czy mistyfikacja? Dawny urok w nowym wymiarze” Białystok, 4 – 5 listopada 2014 rokupl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Materiały konferencyjne (WSK)
Międzynarodowa Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa „Glamour – magia czy mistyfikacja? Dawny urok w nowym wymiarze”, 4 – 5 listopada 2014 roku

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
M_Kostaszuk_Romanowska_Jak_sie_zostaje_ksiezniczka.pdf141,91 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)