REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11805
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorMochocka, Aleksandra-
dc.date.accessioned2021-10-20T11:42:15Z-
dc.date.available2021-10-20T11:42:15Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationGlamour – magia czy mistyfikacja? Dawny urok w nowym wymiarze pod red. Alicji Kisielewskiej, Moniki Kostaszuk-Romanowskiej, Anetty B. Strawińskiej, Białystok 2016, s. 145-160pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-503-6-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/11805-
dc.description.abstractThe article discusses prosumer reviews of perfumes posted on Wizaz.pl site in the light of Virginia Postrel’s and Stephen Gundle’s theories of glamour. After a short introduction to the question of prosumption in participatory culture, to provide the proper contex problems inherent to the verbal depiction of perfumes are therefore highlighted. Although the very term ‘’glamour’’ does not necessarily appear in the reviews, the ideas they present are suggestive of the notion. Among other features, a smell can be described as possessing a beautifying and uplifting effect, and the woman who is meant to wear it can be endowed with strength, willpower, and self-reliance, but also sex appeal and allure, which stays in agreement with the definitions of glamour mentioned above.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.titleGlamour we flakonie (perfum), albo jak dodać sobie uroku i emanować splendorem. Przypadek konsumenckich recenzji zapachówpl
dc.title.alternativeGlamour in a perfume bottle, or how to enhance your charm and shine gloriously: the case of prosumer perfume reviewspl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2016pl
dc.description.BiographicalnoteAleksandra Mochocka - dr, pracuje w Instytucie Neofilologii i Lingwistyki Stosowanej oraz w Pracowni Humanistyki 2.0 Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Jest anglistką specjalizującą się w literaturze i kulturze popularnej (badanie gier niecyfrowych, literatura science fiction, kultura fanów, kultura konwergencji/uczestnictwa, opowieści transmedialne). Ostatnie wybrane publikacje: Trupy w amerykańskiej szafie: o historycznym serialu kryminalnym Cold Case (2003–2010), [w:] Seriale w kontekście kulturowym: historia i polityka, red. M. Cichmińska i A. Naruszewicz-Duchlińska (Olsztyn 2014), Participatory Poland (Part Seven): Brafitting: From Participatory Community to a Marketing Strategy, [w:] blog naukowy prof. Henry’ego Jenkinsa, 6 grudnia 2013, http://henryjenkins.org/2013/12/participatory-poland-part-seven-brafitting-from-a-participatory-community to-a-marketing-strategy-and-from-poland-to-america.html.pl
dc.description.AffiliationUniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczypl
dc.description.firstpage145pl
dc.description.lastpage160pl
dc.identifier.citation2Glamour – magia czy mistyfikacja? Dawny urok w nowym wymiarze” pod red. Alicji Kisielewskiej, Moniki Kostaszuk-Romanowskiej, Anetty B. Strawińskiejpl
dc.conferenceMiędzynarodowa Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa „Glamour – magia czy mistyfikacja? Dawny urok w nowym wymiarze” Białystok, 4 – 5 listopada 2014 rokupl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Międzynarodowa Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa „Glamour – magia czy mistyfikacja? Dawny urok w nowym wymiarze”, 4 – 5 listopada 2014 roku

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
A_Mochocka_Glamour_we_flakonie_perfum.pdf157,09 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)