Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/11610
Tytuł: | Krytyka sztuki i ironia formalna w rozprawie berneńskiej Waltera Benjamina. Refleksje na temat dwóch kluczowych terminów wczesnego romantyzmu |
Inne tytuły: | Critique of Art and Formal Irony in Walter Benjamin’s Doctoral Thesis (Bern). Deliberations on Two Key Terms of Early Romanticism |
Autorzy: | Ruta, Marcello |
Tłumacz: | Witek, Michał |
Słowa kluczowe: | Walter Benjamin Romanticism criticism art philosophy |
Data wydania: | 2021 |
Data dodania: | 28-wrz-2021 |
Wydawca: | Polska Akademia Umiejętności |
Źródło: | Debiuty Mickiewicza, debiuty romantyków. Studia w 200. rocznicę debiutu wieszcza: 1818–2018, redakcja naukowa Jarosław Ławski i Łukasz Zabielski, Kraków 2021, s. 547-565 |
Konferencja: | Jubileuszowa Międzynarodowa Konferencja Naukowa w 200. rocznicę debiutu poetyckiego Adama Mickiewicza: 1818-2018 "Debiuty Mickiewicza, debiuty Romantyków. Tradycje–Strategie–Idee–Język", Białystok 9-10 listopada 2018 r. |
Abstrakt: | The article examines Walter Benjamin’s dissertation Der Begriff der Kunstkritik in der deutschen Romantik (The Concept of Art Criticism in German Romanticism), written between 1918 and 1919 and published in 1920. It is at least from the publication of L’Absolu by Philip Lacoue-Labarthe and Jean-Luc Nancy40 that the article obtained a central status in the research into Romanticism. This centrality, as Lacoue-Labarthe and Nancy rightly pointed out, is based on the fact that Benjamin’s dissertation is focused on understanding early Romantic aesthetics as a cultural phenomenon that is not based on literature, music or art in general, but should be considered above all through philosophical questions. |
Nota biograficzna: | Marcello Ruta – dr hab.; filozof i pianista (absolwent konserwatorium w Bolonii), pracuje na Uniwersytecie w Bernie (Instytut Filozofii), autor między innymi prac: Schopenhauer et Schelling, philosophes du temps et de l‘éternité (L‘Harmattan 2014); Ontology of Music and Authenticity – A Pragmatic Approach (w: A Critique of Authenticity, 2019). |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/11610 |
ISBN: | 978-83-7676-327-9 |
Typ Dokumentu: | Book chapter |
Właściciel praw: | Copyright by Polska Akademia Umiejętności & Authors, Kraków 2021 |
Występuje w kolekcji(ach): | Jubileuszowa Międzynarodowa Konferencja Naukowa w 200. rocznicę debiutu poetyckiego Adama Mickiewicza: 1818-2018 "Debiuty Mickiewicza, debiuty Romantyków. Tradycje–Strategie–Idee–Język", 9-10 listopada 2018 r. |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
M_Ruta_Krytyka_sztuki_i_ironia_formalna.pdf | 211,42 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)