REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11175
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorArszułowicz, Norbert-
dc.date.accessioned2021-06-24T10:14:03Z-
dc.date.available2021-06-24T10:14:03Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationEkonomia i finanse w XXI wieku: wyzwania dla zglobalizowanego świata, red. nauk. J. Kubiczek, A. Borcuch, Łodź-Kielce 2020, s. 49-68pl
dc.identifier.isbn978-83-66709-17-1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/11175-
dc.description.abstractPrzedmiotem rozważań niniejszego artykułu jest kapitał klienta rozumiany jako komponent kapitału intelektualnego. Celem artykułu jest określenie znaczenia kapitału klienta i jego elementów we współczesnym przedsiębiorstwie na przykładzie czterech mikroprzedsiębiorstw z województwa podlaskiego. Środkiem realizacji powyższego celu jest przeprowadzenie badania dotyczącego poziomu satysfakcji klienta wyrażonego za pomocą sześciu wskaźników. W części teoretycznej została poruszona tematyka istoty kapitału klienta oraz satysfakcji klienta. Wyodrębnione zostały również funkcje oraz strumienie generowane przez kapitał klienta zarówno w przedsiębiorstwie, jak i w jego otoczeniu. Ponadto, zaprezentowane zostały wybrane metody pomiaru wykorzystywane współcześnie do oceny kapitału klienta. W części badawczej przedstawione zostały wyniki badań własnych oraz ich analiza. Pomiar poziomu satysfakcji klienta pozwolił na weryfikację dwóch hipotez, tj.: H1 - relacje klienta z przedsiębiorstwem są silnie skorelowane z jakością oferowanych produktów bądź świadczonych usług oraz H3 - produkty bądź usługi wszystkich przedsiębiorstw są godne rekomendacji większej liczbie klientów. Sfalsyfikowana została hipoteza mówiąca o tym, że kapitał klienta ocenia wszystkie elementy kapitału ludzkiego na poziomie najwyższym lub bardzo dobrym w badanych przedsiębiorstwach.pl
dc.description.abstractThe subject of this article is client capital understood as a component of intellectual capital. The purpose of the article is to determine the importance of client capital and its elements in a modern enterprise on the example of four micro-enterprises from the Podlaskie Voivodeship. The means of achieving the above objective is to conduct a survey on the level of customer satisfaction expressed by means of six indicators. The theoretical part deals with the essence of client capital and customer satisfaction. Functions and streams generated by the client’s capital both in the enterprise and in its environment were also presented. In addition, selected measurement methods used today to assess the client’s capital were shown. The research part presents the results of own research and their analysis. Measurement of the level of customer satisfaction has allowed the verification of two hypotheses, i.e.: H1 - customer relationships with the company are strongly correlated with the quality of products or services rendered, and H3 - the products or services of all companies are worth recommending to more customers. The hypothesis that the client’s capital assesses all elements of human capital at the highest or very good level in the surveyed enterprises has been falsified.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo ArchaeGraphpl
dc.subjectZasoby niematerialnepl
dc.subjectkapitał klientapl
dc.subjectkapitał intelektualnypl
dc.subjectsatysfakcja klientapl
dc.subjectpomiarpl
dc.subjectintangible resourcespl
dc.subjectcustomer capitalpl
dc.subjectintellectual capitalpl
dc.subjectcustomer satisfactionpl
dc.subjectmeasurementpl
dc.titleRola satysfakcji klienta we współczesnym przedsiębiorstwie na przykładzie przedsiębiorstw w województwie podlaskimpl
dc.title.alternativeRole of customer satisfaction in contemporary enterprises on the example of micro enterprises in Podlaskie Voivodeshippl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© COPYRIGHT BY AUTHORS & ARCHAEGRAPH;-
dc.description.AffiliationSzkoła Doktorska Nauk Społecznych, Uniwersytet w Białymstokupl
dc.description.referencesBarney J.B., Firm Resources and Sustained Competitive Advantage, „Journal of Management”, Vol. 17, No 1, 1991.pl
dc.description.referencesBearden W.O., Teel J.E., Selected determinants of consumer satisfaction and complaint reports, „Journal of Marketing Research” 1983, Vol. 20, No. 1.pl
dc.description.referencesBontis N., World Congress of Intellectual Capital Readings, Elsevier Butterworth Heinemann KMCI Press, Boston 2002.pl
dc.description.referencesBrinker B., Intellectual Capital: Tomorrow’s Asset, Today’s Challenge, „Leader’s Edge” 1998, Michigan Association of CPAs, Vol. 1 (7).pl
dc.description.referencesBukowitz W.R., Williams R.L., The Knowledge Management Fieldbook, Prentice Hall, London 1999.pl
dc.description.referencesDobiegała-Korona B., Wartość klienta czy wartość dla klienta, „Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie” 2006, nr 1.pl
dc.description.referencesHenning T.K., Understanding relationship marketing outcomes: an integration of relational benefits and relationship quality, „Journal of Service Research” 2000, Vol. 4, No. 3.pl
dc.description.referencesHomburg C., Giering A., Personal characteristics as moderators of the relationship between customer satisfaction and loyalty – an empirical analysis, „Psychology and Marketing 2001”, Vol. 18, No. 1.pl
dc.description.referenceshttps://dictionary.cambridge.org/pl/dictionary/english/feedback, (dostęp: 28.04.2020).pl
dc.description.referencesKasiewicz S., Rogowski W., Kicińska M., Kapitał intelektualny: spojrzenie z perspektywy interesariuszy, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.pl
dc.description.referencesKról H., Kapitał ludzki organizacji, [w:] red. Król H., Ludwiczański A., Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji, PWN, Warszawa 2006.pl
dc.description.referencesLarson W.W., Obsługa klienta. Praktyczny poradnik dla tych, którzy nie lubią tracić czasu, Liber, Warszawa 2003.pl
dc.description.referencesMichalczuk G., Zasoby niematerialne jako czynnik wartości przedsiębiorstwa: luka informacyjna sprawozdawczości finansowej, Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2013.pl
dc.description.referencesRamsey R.P., Sohi R.S., Listening to your customers: the impact of perceived salesperson listening behavior on relational outcomes, “Journal of the Academy of Marketing Science” 1997, Vol. 25, No. 2.pl
dc.description.referencesRoberts K., Varki S., Brodie R., Measuring the quality of relationships in consumer services: an empirical study, „European Journal of Marketing” 2003, Vol. 37, No. 1/2.pl
dc.description.referencesSaint-Onge H., Tacit Knowledge: the Key to the Strategic Alignment of Intellectual Capital, „Strategy & Leadership” 1996, March/April.pl
dc.description.referencesSkowron S., Skowron Ł., Lojalność klienta a rozwój organizacji, Difin, Warszawa 2012.pl
dc.description.referencesSołtysik-Piorunkiewicz A., Zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem techniki customer care – charakterystyka systemów CRM, Oficyna Wydawnicza Humanitas, Sosnowiec 2008.pl
dc.description.referencesWilson D.T., Moller K.E., Buyer-seller relationships: Alternative conceptualisations, [w:] red. Paliwoda S.J., New Perspectives on International Marketing, Routledge, London 1991.pl
dc.description.firstpage49pl
dc.description.lastpage68pl
dc.identifier.citation2Ekonomia i finanse w XXI wieku: wyzwania dla zglobalizowanego świata, red. nauk. J. Kubiczek, A. Borcuchpl
dc.identifier.orcid0000-0003-1520-8384-
Występuje w kolekcji(ach):Książki/Rozdziały (SzkDokt)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
N_Arszulowicz_Rola_satysfakcji_klienta_we_wspolczesnym_przedsiebiorstwie.pdf760,29 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)