Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/11069
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Porankiewicz-Żukowska, Aleksandra | - |
dc.date.accessioned | 2021-06-10T09:19:34Z | - |
dc.date.available | 2021-06-10T09:19:34Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.citation | Kultura w Polsce w XXI wieku: konteksty społeczne, kulturowe i medialne, red. Ewa Dąbrowska-Prokopowska, Patrycja Goryń, Martyna Faustyna Zaniewska, Białystok 2020, s. 371-386 | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-7431-655-2 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/11069 | - |
dc.description.abstract | Przedmiotem podejmowanych przeze mnie analiz są kompetencje niezbędne do kreowania tożsamości refleksyjnej. W tekście autorka rozważa rolę inteligencji emocjonalnej i praktyk scalających w procesie jej konstruowania oraz poddaje analizie możliwość wykorzystania teatru partycypacyjnego w procesie dydaktycznym. | pl |
dc.description.abstract | The subject of my analysis relates to the competences necessary for the creation of a reflective identity. In the text I pay consideration to the role of emotional intelligence and integrative practices used in its construction. I analyze the possibility of using participatory theater in the didactic process. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.subject | tożsamość | pl |
dc.subject | inteligencja emocjonalna | pl |
dc.subject | teatr partycypacyjny | pl |
dc.subject | identity | pl |
dc.subject | emotional intelligence | pl |
dc.subject | participatory theater | pl |
dc.title | Teatr partycypacyjny w procesie dydaktycznym wyższej uczelni. Nowe narzędzia konstruowania tożsamości | pl |
dc.title.alternative | Participatory theater in the didactic process of higher education | pl |
dc.type | Book chapter | pl |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2020; | - |
dc.description.Affiliation | Uniwersytet w Białymstoku | pl |
dc.description.references | Bauman Z., (1995), Wieloznaczność nowoczesna, nowoczesność wieloznaczna, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl |
dc.description.references | Bauman Z., (2001), Tożsamość jaka była, jest i po co?, [w:] A. Jawłowska (red.), Wokół problemu tożsamości, Warszawa, Wydawnictwo LTW. | pl |
dc.description.references | Beck U., (2002), Społeczeństwo ryzyka: w drodze do innej nowoczesności, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe Scholar. | pl |
dc.description.references | Bell D., (2014), Kulturowe sprzeczności kapitalizmu, Warszawa, Wydawnictwo Aletheia. | pl |
dc.description.references | Berger P., Luckmann T., (1983), Społeczne tworzenie rzeczywistości, Warszawa, Państwowy Instytut Wydawniczy. | pl |
dc.description.references | Burke P., Stets J., (2009), Identity Theory, Oxford, Oxford University Press. | pl |
dc.description.references | Damasio A., (2002), Błąd Kartezjusza. Emocje, rozum i ludzki mózg, Poznań, Rebis. | pl |
dc.description.references | Damasio A., (2011), Jak umysł zyskał jaźń. Konstruowanie świadomego mózgu, Poznań, Rebis. | pl |
dc.description.references | Foucault M., (1979), Archeologia wiedzy, Warszawa, Państwowy Instytut Wydawniczy. | pl |
dc.description.references | Foucault M., (2009), Nadzorować i karać, Warszawa, Wydawnictwo Aletheia. | pl |
dc.description.references | Furedi F., (2003), Therapy Culture. Cultivating Vulnerability in an Uncertain Age. Routledge. | pl |
dc.description.references | Gardner H., (2012), Inteligencje wielorakie, Warszawa, Laurum. | pl |
dc.description.references | Giddens A., (2006), Nowoczesność i tożsamość, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl |
dc.description.references | Goleman D., (2000), Inteligencja emocjonalna, Poznań, Media Rodzina. | pl |
dc.description.references | Heidegger M., (1962), Being and Time, The Self We Live By: Narrative Identity in Postmodern World, New York, SCM Press. | pl |
dc.description.references | Hochschild A., (2009), Zarządzanie emocjami, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl |
dc.description.references | Jacyno M., (2007), Kultura indywidualizmu, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl |
dc.description.references | Korbut A., (2016), Arteterapia i jej zastosowanie w obszarze edukacji, „Edukacja elementarna w teorii i praktyce”, Vol. 11, no 3. | pl |
dc.description.references | McCall G., Simmons J. L., (1978), Identities and Interactions, London, Collier Macmillan Publishers. | pl |
dc.description.references | Melosik Z., (2016), Pedagogika i tożsamość młodzieży w kulturze kontroli i rozproszenia, [w:] Z. Melosik, M. J. Szymański (red.), Tożsamość w warunkach zmiany społecznej, Warszawa, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej. | pl |
dc.description.references | Nowak‑Dziemianowicz M., (2016), Tożsamościowe praktyki scalające w sytuacji permanentnej zmiany, [w:] Z. Melosik, M. J. Szymański (red.), Tożsamość w warunkach zmiany społecznej, Warszawa, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej. | pl |
dc.description.references | Porankiewicz‑Żukowska A., (2012), Między jednostka a struktura społeczną, Warszawa, Instytut Filozofii i Socjologii PAN. | pl |
dc.description.references | Porankiewicz‑Żukowska A., (2016), Emocje i uczucia jako narzędzia konstruowania tożsamości. Od symbolicznego interakcjonizmu do neuronauk. „Miscellanea Anthropologica et Sociologica”, T. 4, nr 17. | pl |
dc.description.references | Ricoeur P., (1989), Język, tekst, interpretacja: wybór pism, Warszawa, Państwowy Instytut Wydawniczy. | pl |
dc.description.references | Rieff P., (1966), The Triumph of the Therapeutic: Uses of Fight after Freud, New York, Harper & Row. | pl |
dc.description.references | Salovey P., Mayer J., (1990), Emotional Intelligence, „Imagination, Cognition, and Personality” No 9. | pl |
dc.description.references | Sobecki M., (2017), Rola refleksyjności w kreowaniu tożsamości kulturowej – kontekst pedagogiczny, „Studia Pedagogiczne”, t. 1. | pl |
dc.description.references | Stryker S., (1980), Symbolic Interactionism: A Social Structural Version, Menlo Park, Benjamin Cummings. | pl |
dc.description.references | Szumiec‑Zielińska E., (2016), Żywe torpedy. 1939, Warszawa, Demart. | pl |
dc.description.references | Weber M., (1994), Etyka protestancka i duch kapitalizmu, Lublin, Test. | pl |
dc.description.references | Wright K., (2008), Theorizing therapeutic culture. Past influences. Future directions, „Journal of Sociology”, Vol. 44(4). | pl |
dc.description.firstpage | 371 | pl |
dc.description.lastpage | 386 | pl |
dc.identifier.citation2 | Kultura w Polsce w XXI wieku: konteksty społeczne, kulturowe i medialne, red. Ewa Dąbrowska-Prokopowska, Patrycja Goryń, Martyna Faustyna Zaniewska | pl |
dc.conference | Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Kultura w Polsce w XXI wieku. Konteksty społeczne, kulturowe i medialne”, Białystok 23 września 2019 r. | pl |
dc.identifier.orcid | 0000-0002-2836-7168 | - |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (WUwB) Materiały konferencyjne (WSoc) Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Kultura w Polsce w XXI wieku. Konteksty społeczne, kulturowe i medialne”, 23 września 2019 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
A_Porankiewicz_Zukowska_Teatr_partycypacyjny.pdf | 281,5 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)