REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11069
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorPorankiewicz-Żukowska, Aleksandra-
dc.date.accessioned2021-06-10T09:19:34Z-
dc.date.available2021-06-10T09:19:34Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationKultura w Polsce w XXI wieku: konteksty społeczne, kulturowe i medialne, red. Ewa Dąbrowska-Prokopowska, Patrycja Goryń, Martyna Faustyna Zaniewska, Białystok 2020, s. 371-386pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-655-2-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/11069-
dc.description.abstractPrzedmiotem podejmowanych przeze mnie analiz są kompetencje niezbędne do kreowania tożsamości refleksyjnej. W tekście autorka rozważa rolę inteligencji emocjonalnej i praktyk scalających w procesie jej konstruowania oraz poddaje analizie możliwość wykorzystania teatru partycypacyjnego w procesie dydaktycznym.pl
dc.description.abstractThe subject of my analysis relates to the competences necessary for the creation of a reflective identity. In the text I pay consideration to the role of emotional intelligence and integrative practices used in its construction. I analyze the possibility of using participatory theater in the didactic process.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjecttożsamośćpl
dc.subjectinteligencja emocjonalnapl
dc.subjectteatr partycypacyjnypl
dc.subjectidentitypl
dc.subjectemotional intelligencepl
dc.subjectparticipatory theaterpl
dc.titleTeatr partycypacyjny w procesie dydaktycznym wyższej uczelni. Nowe narzędzia konstruowania tożsamościpl
dc.title.alternativeParticipatory theater in the didactic process of higher educationpl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2020;-
dc.description.AffiliationUniwersytet w Białymstokupl
dc.description.referencesBauman Z., (1995), Wieloznaczność nowoczesna, nowoczesność wieloznaczna, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.description.referencesBauman Z., (2001), Tożsamość jaka była, jest i po co?, [w:] A. Jawłowska (red.), Wokół problemu tożsamości, Warszawa, Wydawnictwo LTW.pl
dc.description.referencesBeck U., (2002), Społeczeństwo ryzyka: w drodze do innej nowoczesności, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe Scholar.pl
dc.description.referencesBell D., (2014), Kulturowe sprzeczności kapitalizmu, Warszawa, Wydawnictwo Aletheia.pl
dc.description.referencesBerger P., Luckmann T., (1983), Społeczne tworzenie rzeczywistości, Warszawa, Państwowy Instytut Wydawniczy.pl
dc.description.referencesBurke P., Stets J., (2009), Identity Theory, Oxford, Oxford University Press.pl
dc.description.referencesDamasio A., (2002), Błąd Kartezjusza. Emocje, rozum i ludzki mózg, Poznań, Rebis.pl
dc.description.referencesDamasio A., (2011), Jak umysł zyskał jaźń. Konstruowanie świadomego mózgu, Poznań, Rebis.pl
dc.description.referencesFoucault M., (1979), Archeologia wiedzy, Warszawa, Państwowy Instytut Wydawniczy.pl
dc.description.referencesFoucault M., (2009), Nadzorować i karać, Warszawa, Wydawnictwo Aletheia.pl
dc.description.referencesFuredi F., (2003), Therapy Culture. Cultivating Vulnerability in an Uncertain Age. Routledge.pl
dc.description.referencesGardner H., (2012), Inteligencje wielorakie, Warszawa, Laurum.pl
dc.description.referencesGiddens A., (2006), Nowoczesność i tożsamość, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.description.referencesGoleman D., (2000), Inteligencja emocjonalna, Poznań, Media Rodzina.pl
dc.description.referencesHeidegger M., (1962), Being and Time, The Self We Live By: Narrative Identity in Postmodern World, New York, SCM Press.pl
dc.description.referencesHochschild A., (2009), Zarządzanie emocjami, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.description.referencesJacyno M., (2007), Kultura indywidualizmu, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.description.referencesKorbut A., (2016), Arteterapia i jej zastosowanie w obszarze edukacji, „Edukacja elementarna w teorii i praktyce”, Vol. 11, no 3.pl
dc.description.referencesMcCall G., Simmons J. L., (1978), Identities and Interactions, London, Collier Macmillan Publishers.pl
dc.description.referencesMelosik Z., (2016), Pedagogika i tożsamość młodzieży w kulturze kontroli i rozproszenia, [w:] Z. Melosik, M. J. Szymański (red.), Tożsamość w warunkach zmiany społecznej, Warszawa, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej.pl
dc.description.referencesNowak­‑Dziemianowicz M., (2016), Tożsamościowe praktyki scalające w sytuacji permanentnej zmiany, [w:] Z. Melosik, M. J. Szymański (red.), Tożsamość w warunkach zmiany społecznej, Warszawa, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej.pl
dc.description.referencesPorankiewicz­‑Żukowska A., (2012), Między jednostka a struktura społeczną, Warszawa, Instytut Filozofii i Socjologii PAN.pl
dc.description.referencesPorankiewicz­‑Żukowska A., (2016), Emocje i uczucia jako narzędzia konstruowania tożsamości. Od symbolicznego interakcjonizmu do neuronauk. „Miscellanea Anthropologica et Sociologica”, T. 4, nr 17.pl
dc.description.referencesRicoeur P., (1989), Język, tekst, interpretacja: wybór pism, Warszawa, Państwowy Instytut Wydawniczy.pl
dc.description.referencesRieff P., (1966), The Triumph of the Therapeutic: Uses of Fight after Freud, New York, Harper & Row.pl
dc.description.referencesSalovey P., Mayer J., (1990), Emotional Intelligence, „Imagination, Cognition, and Personality” No 9.pl
dc.description.referencesSobecki M., (2017), Rola refleksyjności w kreowaniu tożsamości kulturowej – kontekst pedagogiczny, „Studia Pedagogiczne”, t. 1.pl
dc.description.referencesStryker S., (1980), Symbolic Interactionism: A Social Structural Version, Menlo Park, Benjamin Cummings.pl
dc.description.referencesSzumiec­‑Zielińska E., (2016), Żywe torpedy. 1939, Warszawa, Demart.pl
dc.description.referencesWeber M., (1994), Etyka protestancka i duch kapitalizmu, Lublin, Test.pl
dc.description.referencesWright K., (2008), Theorizing therapeutic culture. Past influences. Future directions, „Journal of Sociology”, Vol. 44(4).pl
dc.description.firstpage371pl
dc.description.lastpage386pl
dc.identifier.citation2Kultura w Polsce w XXI wieku: konteksty społeczne, kulturowe i medialne, red. Ewa Dąbrowska-Prokopowska, Patrycja Goryń, Martyna Faustyna Zaniewskapl
dc.conferenceOgólnopolska Konferencja Naukowa „Kultura w Polsce w XXI wieku. Konteksty społeczne, kulturowe i medialne”, Białystok 23 września 2019 r.pl
dc.identifier.orcid0000-0002-2836-7168-
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Materiały konferencyjne (WSoc)
Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Kultura w Polsce w XXI wieku. Konteksty społeczne, kulturowe i medialne”, 23 września 2019

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
A_Porankiewicz_Zukowska_Teatr_partycypacyjny.pdf281,5 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)