REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11059
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorBoćkowski, Daniel-
dc.date.accessioned2021-06-10T09:10:55Z-
dc.date.available2021-06-10T09:10:55Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationKultura w Polsce w XXI wieku: konteksty społeczne, kulturowe i medialne, red. Ewa Dąbrowska-Prokopowska, Patrycja Goryń, Martyna Faustyna Zaniewska, Białystok 2020, s. 213-228pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-655-2-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/11059-
dc.description.abstractKultura medialna pokolenia Web 2.0 stała się narzędziem do budowy, opisywanych przez M. Golkę enklaw, służących dla ugrupowań islamistycznych za obszar działania propagandowego i werbunkowego. Przejawem tych akcji jest rozwój idei cyber-dżihadu, który oznaczał przeniesienie koranicznego konfliktu pomiędzy muzułmanami i niewiernymi do przestrzeni wirtualnej, która stała się cyfrową strefą wojny (Dar al­‑Harb). W artykule opisane zostało zjawisko budowy alternatywnej kultury medialnej skierowanej do opisywanych przez M. Mafessoliego nowych „plemion”, cyber-ummy.pl
dc.description.abstractThe media culture of the Web 2.0 generation was used to build enclaves described by M. Golka, used by Islamist groups to recruit fighters and terrorists. Cyberspace is one of the areas of activity of these groups. Thanks to cyber-jihad, the Internet has become a new place for the conflict between Muslims and infidels. The article describes the phenomenon of building an alternative media culture addressed to the new “tribes” described by M. Mafessoli.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectkultura medialnapl
dc.subjectterroryzm medialnypl
dc.subjectcyber-dżihadpl
dc.subjectneotrybalizmpl
dc.subjectISISpl
dc.subjectPaństwo Islamskiepl
dc.subjectAl-Ka’idapl
dc.subjectmedia culturepl
dc.subjectmedia terrorismpl
dc.subjectcyber-jihadpl
dc.subjectcool jihadpl
dc.subjectneotribalismpl
dc.subjectIslamic Statepl
dc.subjectAl Qeidapl
dc.titleWspółczesna kultura medialna jako narzędzie projekcji radykalizmów (na przykładzie zjawiska cyber-dżihadu)pl
dc.title.alternativeModern media culture as a tool for projecting radicalism (on the example of the phenomenon of cyber-jihad)pl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2020;-
dc.description.AffiliationUniwersytet w Białymstokupl
dc.description.referencesAwan A. N., (2010), The Virtual Jihad: An Increasingly Legitimate Form of Warfare, „CTS Sentinel”, Vol. 3, issue 5 (May).pl
dc.description.referencesBeer D., Burrows R., (2007), Sociology and, of and in Web 2.0: Some Initial Considerations, „Sociological Research Online”, nr 12(5), doi: 10.5153/sro.1560.pl
dc.description.referencesBrataniec K., (2009), Zachód i Islam. Dylematy relacji, Kraków, Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego.pl
dc.description.referencesBurcu Kaya E., Bilge R., (2017), The Announcement of Dar al‑Harb in Cyber Media in Context of the Theological Policy of Jihad: Reading the Cyber‑Jihad and ISIS based on the Pharmakon Characteristic of the Cyber Media, „International Journal of Islamic Thought”, Vol. 11 (June).pl
dc.description.referencesCzerski P., (2012), My, dzieci sieci, [w:] My, dzieci sieci: wokół manifestu, M. Skotnicka (red.), Warszawa, Fundacja Nowoczesna Polska.pl
dc.description.referencesFurman W., (2018), Od pozornej wiedzy do komory pogłosowej i nadmiaru informacji. Krótki przegląd strachów medialnych, „Zeszyty Prasoznawcze”, T. 61, 2(234), doi: 10.4467/22996362PZ.18.014.9109.pl
dc.description.referencesGhamari M. El, (2018), Cool Jihad, Warszawa, Wydawnictwo Difin.pl
dc.description.referencesGoban‑Klas T., (2009), Media i terroryści: czy zastraszą nas na śmierć, Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.pl
dc.description.referencesGolka M., (2007), Socjologia kultury, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe Scholar.pl
dc.description.referencesGolka M., (2014), Czy można ukryć się przed kulturą medialną? „Opuscula Sociologica”, nr 1(7).pl
dc.description.referencesKwiek M., (2008), „Homo mediens” vs „człowiek uniwersalny”, [w:] M. Sokołowski (red.), Media i Społeczeństwo. Nowe strategie komunikacyjne, Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek.pl
dc.description.referencesMaffesoli M., (2008), Czas plemion. Schyłek indywidualizmu w społeczeństwach ponowoczesnych, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.description.referencesMusharbash Y. von, (2005), How Islamic Extremists Are Turning the Web into Terror.com, „Der Spiegel” z 07 lutego 2005, https://www.spiegel.de/international/al‑qaida­‑on‑the­‑internet‑how­‑islamic‑extremists­‑are‑turning­‑the‑webinto‑terror‑com-a-340599.html, [dostęp: 14 lutego 2020].pl
dc.description.referencesPostman N., (1995), Technopol – triumf techniki nad kulturą, Warszawa, Państwowy Instytut Wydawniczy.pl
dc.description.referencesRoguska A., (2010), Medialna kultura lokalna w dobie globalizacji w aspekcie edukacyjnym, „Rozprawy Społeczne”, nr 1(IV).pl
dc.description.referencesRoss J. Ian, (2007), Deconstructing the terrorism – news media relationship, „Crime, Media, Culture”, 3(2), doi: 10.1177/1741659007078555.pl
dc.description.referencesSzpunar M., (2018), Koncepcja bańki filtrującej a hipernarcyzm nowych mediów, „Zeszyty Prasoznawcze”, T. 61, nr 2(234), doi: 10.4467/22996362PZ.18.013.9108.pl
dc.description.referencesTapscott D., (2010), Cyfrowa dorosłość. Jak pokolenie sieci zmienia nasz świat, Warszawa, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.pl
dc.description.referencesWrońska M., (2010), Kultura medialna w kontekście edukacyjnym, [w:] D. Hejwosz, W. Jakubowski (red.), Kultura popularna – tożsamość – edukacja, Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.pl
dc.description.referencesZawojski P., (2008), Cybernetyka jako nowy paradygmat kultury medialnej. Rozważania teoretyczne, [w:] E. Wilk, I. Kolasińska‑Pasterczyk (red.), Nowa audiowizualność – nowy paradygmat kultury?, Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.pl
dc.description.firstpage213pl
dc.description.lastpage228pl
dc.identifier.citation2Kultura w Polsce w XXI wieku: konteksty społeczne, kulturowe i medialne, red. Ewa Dąbrowska-Prokopowska, Patrycja Goryń, Martyna Faustyna Zaniewskapl
dc.conferenceOgólnopolska Konferencja Naukowa „Kultura w Polsce w XXI wieku. Konteksty społeczne, kulturowe i medialne”, Białystok 23 września 2019 r.pl
dc.identifier.orcid0000-0002-0444-6849-
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Materiały konferencyjne (WSM)
Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Kultura w Polsce w XXI wieku. Konteksty społeczne, kulturowe i medialne”, 23 września 2019

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
D_Bockowski_Wspolczesna_kultura_medialna.pdf291,58 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)