REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11053
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorŻyrek-Horodyska, Edyta-
dc.date.accessioned2021-06-10T09:06:08Z-
dc.date.available2021-06-10T09:06:08Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationKultura w Polsce w XXI wieku: konteksty społeczne, kulturowe i medialne, red. Ewa Dąbrowska-Prokopowska, Patrycja Goryń, Martyna Faustyna Zaniewska, Białystok 2020, s. 127-137pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-655-2-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/11053-
dc.description.abstractWspółcześnie idee takie jak: slow life, slow travel, slow food czy slow journalism zyskują ogromną popularność, pokazując, iż ruch slow jest już nie tylko modą, ale realną alternatywą dla zmakdonaldyzowanego społeczeństwa. W ostatnich latach w polskiej mediasferze pojawiło się wiele tytułów prasowych (drukowanych oraz publikowanych cyfrowo), które zasadzają się na promowaniu idei slow. Niniejszy artykuł ma na celu pokazanie, w jakiej mierze magazyny te realizują rzeczywiste założenia koncepcji slow (dobrze opisanej już przez socjologów, medioznawców czy kulturoznawców), w jakiej zaś są li tylko odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku, ogólnoświatowy trend, rozwijający się w coraz bardziej skomercjalizowanym kierunku.pl
dc.description.abstractNowadays such ideas as “slow life”, “slow travel”, “slow food” and “slow journalism” are gaining immense popularity. This process shows that the “slow” movement isnot only a temporary trend, but the real alternative to a standardized society. In recent years many press magazines (printed or published on the Internet), which are based on the “slow” idea, have appeared in the Polish media sphere. This article aims to present how these magazines implement the real assumptions of the concept of “slow” (already described in detail by sociologists, media and culture experts) and how they reply to this market demand, a global trend that is developing in more and more commercialized ways.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectpowolne dziennikarstwopl
dc.subjectNewsweek Slowpl
dc.subjectmakdonaldyzacja mediówpl
dc.subjectfake newspl
dc.subjectinforozrywkapl
dc.subjectSlow journalismpl
dc.subjectMcDonaldization of mediapl
dc.subjectinfotainmentpl
dc.titleNiebezpieczne związki? Media w Polsce wobec idei slow journalismpl
dc.title.alternativeDangerous liaisons? Media in Poland and slow journalismpl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2020;-
dc.description.AffiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.description.references[JK], (2017), Burda zamyka dwumiesięcznik „Slowly Veggie”. Odchodzi Katarzyna Gubała, https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/burda­‑zamyka-‑dwumiesiecznik­‑slowly-veggie­‑odchodzi-katarzyna‑gubala, [dostęp: 1 września 2019].pl
dc.description.referencesBauman Z., (2007), Płynne życie, przekł. T. Kunz, Kraków, Wydawnictwo Literackie.pl
dc.description.referencesBourdieu P., (2009), O telewizji. Panowanie dziennikarstwa, tłum. K. Sztandar-Sztanderska, A. Ziółkowska, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.description.referencesChute H. L., (2016), Disaster Drawn. Visual Witness, Comics, and Documentary Form. Cambridge, Harvard University Press.pl
dc.description.referencesCox S., (2018), The New Slow Journalism of the Moral Draughtsman. JoeSacco’s Coverage of State Sanctioned Sexual Violence, „Journal of Graphic Novels and Comics”, nr 3pl
dc.description.referencesDowling D., (2016), The Business of Slow Journalism, „Digital Journalism”, Vol. 4.pl
dc.description.referencesFranklin B., (1997), Newszak and News Media, London, Bloomsbury Academic.pl
dc.description.referencesFranklin B., „McJournalism”. The McDonaldization Thesis and Junk Journalism, https://studylib.net/doc/8384590/%E2%80%9Cmcjournalism%E2%80%9D--the-mcdonaldization-thesis-and-junk-journ..., [dostęp: 1 września 2019].pl
dc.description.referencesMelosik Z., (2003), Edukacja, młodzież i kultura współczesna. Kilka uwag o teorii i praktyce pedagogicznej, „Chowanna”, nr 1.pl
dc.description.referencesNeveu E., (2016), On not Going too Fast with Slow Journalism, „Journalism Practice”, nr 4.pl
dc.description.referencesRok pracy piszącego robota „Washington Post”. Stworzył 850 tekstów, (2017), „Business Insider Polska”, https://businessinsider.com.pl/technologie/nowe-technologie/robot­‑washington-post­‑napisal-w-ciagu­‑roku-850‑tekstow/hkdxxrp, [dostęp: 1 września 2019].pl
dc.description.referencesSklep Newsweek, https://sklep.newsweek.pl/newsweek‑extra-3-18, [dostęp: 1 września 2019].pl
dc.description.referencesSztuczna inteligencja umożliwia tworzenie poprawnych tekstów dziennikarskich. Może to doprowadzić do eskalacji fake newsów, (2019), „Wirtualnemedia.pl”, (20??), https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/sztuczna­‑inteligencja umozliwia­‑tworzenie-poprawnych­‑tekstow-dziennikarskich­‑moze-to doprowadzic-do­‑eskalacji-fake‑newsow, [dostęp: 1 września 2019].pl
dc.description.referencesWawer M., (2018), Robot Journalism – czy w newsroomach przyszłości będą pracować automaty?, „Zeszyty Prasoznawcze”, nr 2.pl
dc.description.firstpage127pl
dc.description.lastpage137pl
dc.identifier.citation2Kultura w Polsce w XXI wieku: konteksty społeczne, kulturowe i medialne, red. Ewa Dąbrowska-Prokopowska, Patrycja Goryń, Martyna Faustyna Zaniewskapl
dc.conferenceOgólnopolska Konferencja Naukowa „Kultura w Polsce w XXI wieku. Konteksty społeczne, kulturowe i medialne”, Białystok 23 września 2019 r.pl
dc.identifier.orcid0000-0002-7276-1736-
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Kultura w Polsce w XXI wieku. Konteksty społeczne, kulturowe i medialne”, 23 września 2019

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
E_Zyrek_Horodyska_Niebezpieczne_zwiazki.pdf296,59 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)