REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11051
Tytuł: An Instant Culture (Cup): Immediate Gratification Exhibited by Generation Z Traits That Cater to Their Needs
Inne tytuły: Kultura tu i teraz: natychmiastowa (instant) gratyfikacja, jako cecha charakterystyczna i odpowiedź na potrzeby generacji Z
Autorzy: Laskowski, Artur S.
Słowa kluczowe: Generation Z
digitally innate
8-second filter prone
culture
Pokolenie Z
cyfrowo urodzeni
kultura
podatni na 8-sekundowy filtr
Data wydania: 2020
Data dodania: 10-cze-2021
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Kultura w Polsce w XXI wieku: konteksty społeczne, kulturowe i medialne, red. Ewa Dąbrowska-Prokopowska, Patrycja Goryń, Martyna Faustyna Zaniewska, Białystok 2020, s. 101-110
Konferencja: Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Kultura w Polsce w XXI wieku. Konteksty społeczne, kulturowe i medialne”, Białystok 23 września 2019 r.
Abstrakt: Social perspectives on future vision of culture­‑at-large, invite us to view how we understand today’s culture as constituted from western world perspectives, within the 21st century global context. Still, since many culture­‑enablers do not take into consideration the Generation Z needs, this power of culture­‑enable rests in the hands of generational gap and interpretation. To fully understand the cultural needs of Generation Z we must therefore understand the experience and stand of Generation Z, not just current generations, as culture-enablers.
Socjologiczne i społeczne perspektywy wizji przyszłej, szeroko pojętej kultury, zmuszają do refleksyjnego spojrzenia na to, jak rozumiemy dzisiejszą kulturę jako uformowaną z perspektywy świata kultury zachodniej, w kontekście globalnym XXI wieku. Ponieważ, wielu animatorów kultury nie bierze pod uwagę potrzeb Pokolenia Z, mandat do tworzenia kultury spoczywa w rękach pokoleń reprezentujących lukę pokoleniową i pokoleniowej interpretacji szeroko pojętej kultury. Aby w pełni zrozumieć kulturowe potrzeby Pokolenia Z, musimy zatem uwzględniać doświadczenia i oczekiwania Pokolenia Z, a nie tylko obecnych pokoleń, jako czynniki sprzyjające tworzeniu kultury.
Afiliacja: Uniwersytet w Białymstoku
URI: http://hdl.handle.net/11320/11051
ISBN: 978-83-7431-655-2
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0001-5364-2048
Typ Dokumentu: Book chapter
Właściciel praw: © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2020;
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Kultura w Polsce w XXI wieku. Konteksty społeczne, kulturowe i medialne”, 23 września 2019

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
A_Laskowski_An_Instant_Culture.pdf280,51 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)