REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11050
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKisielewski, Andrzej-
dc.date.accessioned2021-06-10T09:03:26Z-
dc.date.available2021-06-10T09:03:26Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationKultura w Polsce w XXI wieku: konteksty społeczne, kulturowe i medialne, red. Ewa Dąbrowska-Prokopowska, Patrycja Goryń, Martyna Faustyna Zaniewska, Białystok 2020, s. 89-99pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-655-2-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/11050-
dc.description.abstractPrzedmiotem uwagi są praktyki subwersywne w sztuce polskiej po roku 2000, traktowane jako artystyczna wiwisekcja komercyjnych obrazów technicznych, tworzących masową kulturę wizualną.pl
dc.description.abstractSubject of that notices are subversive practices in polish art after 2000, treated as artistic vivisection of technical commercial images, which create the mass visual culture.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectsztuka polskapl
dc.subjectmasowa kultura wizualnapl
dc.subjectpraktyki subwersywne w sztuce polskiej po 2000 rokupl
dc.subjectPolish artpl
dc.subjectmass visual culturepl
dc.subjectsubversive practices in the polish art after 2000pl
dc.titleSztuka i masowa kultura wizualna. Uwagi o praktykach subwersywnych w sztuce polskiej po roku 2000pl
dc.title.alternativeArt and mass visual culture. Notices on subversive practices in polish art after 2000pl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2020;-
dc.description.AffiliationUniwersytet w Białymstokupl
dc.description.referencesBrewińska M., (2015), Kanibalizm? O zawłaszczeniach w sztuce, „Zachęta”, (marzec­‑kwiecień).pl
dc.description.referencesCytat. Powtórzenie. Zawłaszczenie, (2015), Skrabek A. (red), Lublin, Galeria Labirynt, (2013), portal labirynt.com, http://labirynt.com/wp‑content/uploads/2014/05/CPZ.pdf, [dostęp: 22 listopada 2014].pl
dc.description.referencesEvans D., (2009), Appropriation. Documents of Contemporary Art, Whitechapel Gallery, London, The MIT Press, Cambridge, Massachusetts.pl
dc.description.referencesFlusser V., (1994), Ku universum obrazów technicznych, przeł. A. Gwóźdź, [w:] A. Gwóźdź, Po kinie? Audiowizualność w epoce przekaźników elektronicznych, Kraków, Universitas.pl
dc.description.referencesGorczyca Ł., Żmijewski A., (2008), Artysta nie może być odpowiedzialny. Ze Zbigniewem Liberą rozmawiają Łukasz Gorczyca i Artur Żmijewski, (Warszawa 2001), [w:] A. Żmijewski, Drżące ciała. Rozmowy z artystami, Warszawa, Wydawnictwo Krytyki Politycznej.pl
dc.description.referencesGorządek E., Szabłowski S., (20??), Świat odcina mi paluszki. Joanna Rajkowska w rozmowie z Ewą Gorządek i Stachem Szabłowskim, http://www.rajkowska.com/pl/teksty/95, [dostęp: 27 maja 2019].pl
dc.description.referencesHabermas J., (2002), Teoria działania komunikacyjnego. Tom II. Przyczynek do krytyki rozumu funkcjonalnego, przeł. A. M. Kaniowski, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.description.referencesJakubowska A., (2001), Przyniosę ci widelczyk, „Czas Kultury”, nr 4(103)pl
dc.description.referencesJaniak M., (2004), Manifest reklamowy, [w:] NEW POP. Łódź Kaliska Muzeum, nr 1(1) listopad, Łódź, Stowarzyszenie Artystyczne Łódź Kaliska [publikacja bez numeracji stron].pl
dc.description.referencesKisielewski A., (1998), Sztuka i reklama. Relacje między sztuką i kulturą, Białystok, Trans Humana.pl
dc.description.referencesLeavy P., (2009), Methods meets Art. Arts­‑Based Reserach Practice, New York–London, The Guilford Press.pl
dc.description.referencesLibel M., (2014), Uważaj komu służysz. Rozmowa z Mariuszem Liblem, „Sztuka-publiczna.pl”, https://sztukapubliczna.pl/pl/uwazaj­‑komu-sluzysz‑mariusz-libel/czytaj/46, [dostęp: 18 lipca 2018].pl
dc.description.referencesLibera Z., (2013), Wciąż konsekwentnie udaję artystę. Rozmowa z Adamem Rzepeckim, „Dwutygodnik.com. Strona kultury”, https://www.dwutygodnik.com/artykul/4963­‑wciaz-konsekwentnie‑udaje-artyste.html, [dostęp: 12 stycznia 2020].pl
dc.description.referencesMazur A., (2010), Gomulicki. Minimal Fetish, Warszawa, CSW Zamek Ujazdowski.pl
dc.description.referencesMuzeum Łódź Kaliska, New Pop – Manifest Unieważniający, http://lodzkaliska.pl/new‑pop, [dostęp: 21 września 2019].pl
dc.description.referencesPierzchała M., (2009), Archwium Lomicji, [w:] M. Pierzchała (red.), Lomicje. 300 lat Łodzi Kaliskiej, Łódź, Łódź Kaliska.pl
dc.description.referencesPiotrowski K., (2004), Inc., Galeria XX1, MICHEL – Studio Reklamowe, Warszawa, Galeria PROGRAM.pl
dc.description.referencesPiotrowski P., (2005), Awangarda w cieniu Jałty. Sztuka w Europie Środkowo­‑Wschodniej w latach 1945–1989, Poznań, Dom Wydawniczy Rebis.pl
dc.description.referencesPiotrowski P., (2018), Globalne ujęcie sztuki Europy Wschodniej, Poznań, Dom Wydawniczy Rebis.pl
dc.description.referencesRonduda Ł., (2006), Strategie subwersywne w sztukach medialnych, Kraków, Rabid.pl
dc.description.referencesSolomon M. R., (1992), Consumer Behavior. Buying, Having, and Being, Boston–London–Toronto–Sydney–Tokyo–Singapore, Allyn and Bacon.pl
dc.description.referencesYoung J. O., (2008), Cultural Appropriation and Art, Blackwell Publishing, Malden, Massachusetts, Oxford.pl
dc.description.firstpage89pl
dc.description.lastpage99pl
dc.identifier.citation2Kultura w Polsce w XXI wieku: konteksty społeczne, kulturowe i medialne, red. Ewa Dąbrowska-Prokopowska, Patrycja Goryń, Martyna Faustyna Zaniewskapl
dc.conferenceOgólnopolska Konferencja Naukowa „Kultura w Polsce w XXI wieku. Konteksty społeczne, kulturowe i medialne”, Białystok 23 września 2019 r.pl
dc.identifier.orcid0000-0002-9505-126X-
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Materiały konferencyjne (WSK)
Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Kultura w Polsce w XXI wieku. Konteksty społeczne, kulturowe i medialne”, 23 września 2019

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
A_Kisielewski_Sztuka_i_masowa_kultura_wizualna.pdf243,31 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)