REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/10969
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.advisorKijowski, Dariusz R.-
dc.contributor.authorKierznowski, Łukasz-
dc.date.accessioned2021-05-19T12:01:29Z-
dc.date.available2021-05-19T12:01:29Z-
dc.date.issued2021-01-28-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/10969-
dc.description.abstractW rozprawie doktorskiej, składającej się z siedmiu rozdziałów, dokonano oceny zgodności zmian w egzaminach zewnętrznych kształcenia ogólnego, które miały miejsce w latach 2015-2018, z konstytucyjną zasadą zaufania do państwa i prawa. W rozdziale I, poprzez objaśnienie współczesnego znaczenia takich pojęć, jak prawo edukacyjne, prawo szkolne, prawo oświatowe, prawo szkolnictwa wyższego, sprecyzowano obszar, w jakim prowadzone są dalsze badania. W rozdziale II opisano system egzaminów zewnętrznych oraz wskazano na regulacje prawne dot. egzaminowania zewnętrznego, umiejscawiając je w systemie prawa i wplatając w siatkę terminologiczną przedstawioną w rozdziale I. W rozdziale III przedstawiono istotę zasady zaufania do państwa i prawa oraz wybranych części składowych tej zasady (tzw. zasad drugiego stopnia) zarówno generalnie, jak i w odniesieniu do sfery edukacji. W rozdziałach IV-VII dokonano przedstawienia istoty i znaczenia poszczególnych egzaminów zewnętrznych, analizy zmian, jakie w nich wprowadzono w latach 2015-2018, oraz oceny zgodności tych zmian z wymogami zasady zaufania do państwa i prawa. W zakończeniu podsumowano wnioski płynące z badań i wskazano na dodatkowe, systemowe refleksje i rekomendacje.pl
dc.description.abstractThe doctoral dissertation, consisting of seven chapters, assessed the compliance of changes in state examinations of general education that took place in 2015-2018 with the constitutional principle of trust in the state and law. In Chapter I, by explaining the contemporary meaning of concepts such as educational law, school law and higher education law, the area in which further research is carried out is specified. Chapter II describes the system of state exams and indicates the legal regulations regarding state exams, placing them in the legal system and weaving into the terminology grid presented in Chapter I. Chapter III presents the essence of the principle of trust in the state and law, as well as selected components of this principle (the so-called second degree principles) both generally and in relation to the sphere of education. Chapters IV-VII present the essence and significance of individual state exams, analyze the changes introduced to them in 2015-2018, and assess the compliance of these changes with the requirements of the principle of trust in the state and law. Finally, conclusions from the research were summarized and additional systemic reflections and recommendations were pointed out.pl
dc.language.isoplpl
dc.subjectegzaminy zewnętrznepl
dc.subjectedukacjapl
dc.subjectszkolnictwo wyższepl
dc.subjectzasada zaufania do państwa i prawapl
dc.subjectstate examinationspl
dc.subjecteducationpl
dc.subjecthigher educationpl
dc.subjectprinciple of trust in the state and lawpl
dc.titleZmiany w egzaminach zewnętrznych kształcenia ogólnego w latach 2015-2018 w świetle zasady zaufania do państwa i prawapl
dc.title.alternativeChanges in state examinations of general education in 2015-2018 in the light of the principle of trust in the state and lawpl
dc.typeBook_phdpl
dc.description.AffiliationUniwersytet w Białymstoku. Wydział Prawapl
Występuje w kolekcji(ach):Prace doktorskie (dostęp z komputerów Biblioteki Uniwersyteckiej)
Prace doktorskie (WP)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
L_Kierznowski_Zmiany_w_egzaminach_zewnetrznych.pdf
Dostęp ograniczony
1,58 MBAdobe PDFOtwórz Request a copy
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)