REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/10959
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorŁaszkiewicz, Weronika-
dc.date.accessioned2021-05-19T10:47:49Z-
dc.date.available2021-05-19T10:47:49Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationMotywy religijne we współczesnej fantastyce, pod redakcją Mariusza M. Lesia i Piotra Stasiewicza, Białystok 2014, s. 215-226pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-435-0-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/10959-
dc.description.abstractNiniejszy artykuł analizuje, w jaki sposób motyw ofiary i odrodzenia został włączony w fabułę wybranych cykli fantasy: w Trylogię Zimnego Ognia Celii S. Friedman oraz we Fionavarski Gobelin Guya Gavriela Kaya. Przeprowadzona analiza porównuje funkcjonowanie wspomnianego motywu w tekstach fantasy z jego wariantem w religii chrześcijańskiej (w szczególności obecnym w postaci Jezusa Chrystusa), udowadniając, że pomimo poczynionych przez fantasy znacznych zmian w strukturze motywu, może on nadal przekazywać te same wartości i prawdy, co jego chrześcijański odpowiednik. Analiza poprzedzona jest teoretycznym wstępem pokrótce wyjaśniającym relacje pomiędzy literaturą fantasy, religią i mitami.pl
dc.description.abstractThe article analyses the way in which the motif of sacrifice and rebirth was implemented into the plot of the selected works of fantasy literature: The Coldfire Trilogy by Celia S. Friedman and Fionavar Tapestry by Guy Gavriel Kay. The analysis compares the ways in which the motif functions in the selected fantasy texts with its equivalent in Christianity (visible particularly in the figure of Jesus Christ), proving that despite the changes introduced into the structure of the motif, sacrifice and rebirth present in fantasy texts can still convey the same truths as those present in the Christian version of the motif. The analysis is preceded by a brief theoretical introduction to the relationship between fantasy literature, religion and myths.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.titleReinterpretacja chrześcijańskiego motywu ofiary i odrodzenia w cyklu Fionavarski Gobelin Guya Gavriela Kaya i Trylogii Zimnego Ognia Celii S. Friedmanpl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2014;-
dc.description.BiographicalnoteWeronika Łaszkiewicz pracuje w Zakładzie Języka Angielskiego na Uniwersytecie w Białymstoku. Obecnie przygotowuje rozprawę doktorską zatytułowaną In Search of Christian Values, Motifs and Symbols in American Fantasy Literature. Publikuje na łamach „QFantu” – magazynu o fantastyce, kryminałach i horrorzepl
dc.description.firstpage215pl
dc.description.lastpage226pl
dc.identifier.citation2Motywy religijne we współczesnej fantastyce, pod redakcją Mariusza M. Lesia i Piotra Stasiewiczapl
dc.conferenceOgólnopolska Konferencja Naukowa „Motywy religijne we współczesnej fantastyce”, Supraśl 22-23 maja 2012 r.pl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Materiały konferencyjne (WFil)
Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Motywy religijne we współczesnej fantastyce”, 22-23 maja 2012

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
W_Laszkiewicz_Reinterpretacja_chrzescijanskiego_motywu_ofiary_i_odrodzenia.pdf128,95 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)