REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/10823
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKisielewski, Andrzej-
dc.date.accessioned2021-04-30T11:02:41Z-
dc.date.available2021-04-30T11:02:41Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationPrzyszłość kultury: od diagnozy do prognozy, pod redakcją Alicji Kisielewskiej, Andrzeja Kisielewskiego, Moniki Kostaszuk-Romanowskiej, Białystok 2017, s. 121-146pl
dc.identifier.isbn978-83-7657-289-5-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/10823-
dc.descriptionTekst jest specjalnie przygotowanym do niniejszej książki nowym ujęciem i jednocześnie rozwinięciem uwag zawartych w tekście „Ethnology Has Introduced Law and Order”: Remarks on the Works of Bronisław Malinowski as a „Hybrid Activity” opublikowanym w: „Ikonotheka” 2015, nr 25.pl
dc.description.abstractThis essay is an attempt to look at the work of the eminent ethnologist Bronisław Malinowski as a creation of images. In this essay his work is treated as a collection of images with a strictly European provenance. Examples of such images could be depictions of the places where the Polish ethnologist conducted his research. These depictions are, in fact, maps which he created by means of words. The images are like painted descriptions of tropical nature or, as Malinowski himself said, cinematic representations of the everyday life of the natives from the Trobriand Islands; they are people’s portraits created by verbal descriptions, numerous photographs and also specifically “modernist” visual forms, such as tables, graphs, diagrams etc. The European nature of these images confirms the hypothesis that the phenomenon described, rather infelicitously, as primitivism, of which ethnology represented by the second generation of field-working ethnologists, to which Malinowski belonged, is a construct created by a strictly European imagination.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Prymatpl
dc.titleEtnologia i sztuka. Obrazy w monografiach Bronisława Malinowskiegopl
dc.title.alternativeEthnology and Art. Images in Monographs by Bronisław Malinowskipl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holderCopyright by: Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2017;-
dc.description.BiographicalnoteAndrzej Kisielewski, dr hab., pracownik Zakładu Edukacji Wizualnej na Wydziale Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku. Jest historykiem sztuki zajmującym się sztuką XX i XXI wieku, a także współczesną kulturą wizualną, antropologią sztuki i teorią kultury współczesnej. Uprawiał krytykę artystyczną i eseistykę poświęconą sztuce współczesnej. Autor artykułów o sztuce współczesnej i nowoczesnej kulturze wizualnej. Autor książek: Karny (Białystok 1995), Sztuka i reklama. Relacje między sztuką i kulturą (Białystok1999), Prymitywizm w sztuce awangardy pierwszej połowy XX wieku. Mitologie i obrazy pierwotności (Białystok 2011). Redaktor prac zbiorowych: Artystów gry z kulturą (Białystok 2009) i Sztuka i nie-sztuka. Rozważania o kulturze artystycznej, kulturze popularnej i kulturze najszerzej pojętej. Białostocka Wszechnica Kulturoznawcza 2011–2014. Część I (Białystok 2015). Współredaktor książek: wraz Wojciechem J. Bursztą Kultura pragnień i horyzonty neoliberalizmu (Poznań 2015), wraz z Alicją Kisielewską Mity, legendy i historie. Białostocka Wszechnica Kulturoznawcza 2011–2014. Część II (Białystok 2016).pl
dc.description.firstpage121pl
dc.description.lastpage146pl
dc.identifier.citation2Przyszłość kultury: od diagnozy do prognozy, pod redakcją Alicji Kisielewskiej, Andrzeja Kisielewskiego, Moniki Kostaszuk-Romanowskiejpl
dc.conferenceKonferencja naukowa "Przyszłość kultury. Od diagnozy do prognozy", Białystok 7 marca 2014pl
Występuje w kolekcji(ach):Konferencja naukowa „Przyszłość kultury. Od diagnozy do prognozy”, 7 marca 2014
Materiały konferencyjne (WSK)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
A_Kisielewski_Etnologia_i_sztuka.pdf188,25 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)