Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/10713
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Młynarczuk-Sokołowska, Anna | - |
dc.date.accessioned | 2021-04-20T07:40:28Z | - |
dc.date.available | 2021-04-20T07:40:28Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.citation | Kultura i Edukacja, nr 3 (129), 2020, s. 9-14 | pl |
dc.identifier.issn | 1230-266X | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/10713 | - |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Adam Marszałek | pl |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | doświadczenie migracji | pl |
dc.subject | badania | pl |
dc.subject | eduakcja | pl |
dc.title | Doświadczenie migracji w badaniach, eduakcji i praktyce życia codziennego. Tytułem wprowadzenia | pl |
dc.type | Article | pl |
dc.rights.holder | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska (CC BY-NC-ND 3.0 PL) | - |
dc.identifier.doi | 10.15804/kie.2020.03.01 | - |
dc.description.Email | a.mlynarczuk-sokolowska@uwb.edu.pl | pl |
dc.description.Biographicalnote | dr Anna Młynarczuk-Sokołowska – pedagog-kulturoznawca, adiunkt w Katedrze Edukacji Międzykulturowej i Elementarnej Wydziału Nauk o Edukacji Uniwersytetu w Białymstoku, wiceprezes Zarządu Fundacji Uniwersytetu w Białymstoku (2010–2019), doradca międzykulturowy w Fundacji Dialog (2012–2015). Jako teoretyk i praktyk zajmuje się edukacją międzykulturową. Jest autorką publikacji naukowych (m.in. „Od Obcości do Inności. Międzykulturowa edukacja nieformalna…” (2015), „Kulturowe konteksty dzieciństwa…” (2018), współautor: A. Kożyczkowska) i metodycznych z tego zakresu (np. „Ku wzbogacającej różnorodności…” 2009), realizatorką projektów naukowych i społecznych, inicjatorką innowacji pedagogicznych (Przygody Innego, metoda międzykulturowego portfolio), itd. Aktualnie prowadzi badania dotyczące sytuacji dzieci z doświadczeniem migracji. Od 2008 roku pracuje z cudzoziemcami. Za pracę w obszarze edukacji międzykulturowej została m.in. laureatką pierwszego miejsca w konkursie Światowej Organizacji Wychowania Przedszkolnego OMEP oraz otrzymała stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla Wybitnych Młodych Naukowców na lata 2018–2020. | pl |
dc.description.Affiliation | Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Nauk o Edukacji | pl |
dc.description.references | Barzykowski, K., GrzymałaMoszczyńska, H., Dzida, D., GrzymałaMoszczyńska, J., Kosno, M. (2013). One są wśród nas. Wybrane zagadnienia diagnozy psychologicznej dzieci i młodzieży w kontekście wielokulturowości oraz wielojęzyczności. Warszawa: Ośrodek Rozwoju Edukacji. | pl |
dc.description.references | Kubin, K., Świerszcz, J. (współpraca) (2014). Równe traktowanie po omacku. Raport z badania dotyczącego zjawiska wykluczenia dzieci z doświadczeniem migracji w szkołach w Polsce oraz podejmowanych działań zmierzających do ich integracji. Warszawa: Fundacja na rzecz Różnorodności Społecznej. | pl |
dc.description.references | Hofstede, G., Hofstede, G.J., Minkov, M. (2010). Cultures and Organizations. Software of the mind. Intercultural Cooperation and Its Importance for Survival. New York: McGrawHill. | pl |
dc.description.references | Kożyczkowska, A., MłynarczukSokołowska, A. (2018). Kulturowe konteksty dzieciństwa. Szkice antropologiczno-pedagogiczne. Gdańsk: Wydawnictwo Naukowe Katedra. | pl |
dc.description.references | Kubitsky, J. (2012). Psychologia migracji. Warszawa: Wydawnictwo Difin. | pl |
dc.description.references | Młynarczuk-Sokołowska, A. (2020). Na uchodźczej ścieżce. Doświadczenie przymusowej migracji w procesie edukacji formalnej. Forum Pedagogiczne, 10(2). | pl |
dc.description.references | Potoniec, K. (2015). Integracja uczniów uchodźców w Polskiej szkole. Białystok: Fundacja Dialog. | pl |
dc.description.references | Sellars M. (2020). Educating Students with Refugee and Asylum Seekers Experience. A Commiunity to Humanity. Opladen–Berlin–Toronto: Verlag Barbara Budich. | pl |
dc.description.references | Cudzoziemcy. (2020). Pobrane z: https://udsc.gov.pl/cudzoziemcy/. | pl |
dc.description.number | 3 (129) | - |
dc.description.firstpage | 9 | pl |
dc.description.lastpage | 14 | pl |
dc.identifier.citation2 | Kultura i Edukacja | pl |
dc.identifier.orcid | 0000-0002-3355-0098 | - |
Występuje w kolekcji(ach): | Artykuły naukowe (WNoE) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
A_Mlynarczuk_S_Doswiadczenie_migracji_w_badaniach_eduakcji_i_praktyce_zycia_codziennego.pdf | 178,21 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL