REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/10713
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorMłynarczuk-Sokołowska, Anna-
dc.date.accessioned2021-04-20T07:40:28Z-
dc.date.available2021-04-20T07:40:28Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationKultura i Edukacja, nr 3 (129), 2020, s. 9-14pl
dc.identifier.issn1230-266X-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/10713-
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Adam Marszałekpl
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectdoświadczenie migracjipl
dc.subjectbadaniapl
dc.subjecteduakcjapl
dc.titleDoświadczenie migracji w badaniach, eduakcji i praktyce życia codziennego. Tytułem wprowadzeniapl
dc.typeArticlepl
dc.rights.holderUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska (CC BY-NC-ND 3.0 PL)-
dc.identifier.doi10.15804/kie.2020.03.01-
dc.description.Emaila.mlynarczuk-sokolowska@uwb.edu.plpl
dc.description.Biographicalnotedr Anna Młynarczuk-Sokołowska – pedagog-kulturoznawca, adiunkt w Katedrze Edukacji Międzykulturowej i Elementarnej Wydziału Nauk o Edukacji Uniwersytetu w Białymstoku, wiceprezes Zarządu Fundacji Uniwersytetu w Białymstoku (2010–2019), doradca międzykulturowy w Fundacji Dialog (2012–2015). Jako teoretyk i praktyk zajmuje się edukacją międzykulturową. Jest autorką publikacji naukowych (m.in. „Od Obcości do Inności. Międzykulturowa edukacja nieformalna…” (2015), „Kulturowe konteksty dzieciństwa…” (2018), współautor: A. Kożyczkowska) i metodycznych z tego zakresu (np. „Ku wzbogacającej różnorodności…” 2009), realizatorką projektów naukowych i społecznych, inicjatorką innowacji pedagogicznych (Przygody Innego, metoda międzykulturowego portfolio), itd. Aktualnie prowadzi badania dotyczące sytuacji dzieci z doświadczeniem migracji. Od 2008 roku pracuje z cudzoziemcami. Za pracę w obszarze edukacji międzykulturowej została m.in. laureatką pierwszego miejsca w konkursie Światowej Organizacji Wychowania Przedszkolnego OMEP oraz otrzymała stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla Wybitnych Młodych Naukowców na lata 2018–2020.pl
dc.description.AffiliationUniwersytet w Białymstoku, Wydział Nauk o Edukacjipl
dc.description.referencesBarzykowski, K., GrzymałaMoszczyńska, H., Dzida, D., GrzymałaMoszczyńska, J., Kosno, M. (2013). One są wśród nas. Wybrane zagadnienia diagnozy psychologicznej dzieci i młodzieży w kontekście wielokulturowości oraz wielojęzyczności. Warszawa: Ośrodek Rozwoju Edukacji.pl
dc.description.referencesKubin, K., Świerszcz, J. (współpraca) (2014). Równe traktowanie po omacku. Raport z badania dotyczącego zjawiska wykluczenia dzieci z doświadczeniem migracji w szkołach w Polsce oraz podejmowanych działań zmierzających do ich integracji. Warszawa: Fundacja na rzecz Różnorodności Społecznej.pl
dc.description.referencesHofstede, G., Hofstede, G.J., Minkov, M. (2010). Cultures and Organizations. Software of the mind. Intercultural Cooperation and Its Importance for Survival. New York: McGrawHill.pl
dc.description.referencesKożyczkowska, A., MłynarczukSokołowska, A. (2018). Kulturowe konteksty dzieciństwa. Szkice antropologiczno-pedagogiczne. Gdańsk: Wydawnictwo Naukowe Katedra.pl
dc.description.referencesKubitsky, J. (2012). Psychologia migracji. Warszawa: Wydawnictwo Difin.pl
dc.description.referencesMłynarczuk-Sokołowska, A. (2020). Na uchodźczej ścieżce. Doświadczenie przymusowej migracji w procesie edukacji formalnej. Forum Pedagogiczne, 10(2).pl
dc.description.referencesPotoniec, K. (2015). Integracja uczniów uchodźców w Polskiej szkole. Białystok: Fundacja Dialog.pl
dc.description.referencesSellars M. (2020). Educating Students with Refugee and Asylum Seekers Experience. A Commiunity to Humanity. Opladen–Berlin–Toronto: Verlag Barbara Budich.pl
dc.description.referencesCudzoziemcy. (2020). Pobrane z: https://udsc.gov.pl/cudzoziemcy/.pl
dc.description.number3 (129)-
dc.description.firstpage9pl
dc.description.lastpage14pl
dc.identifier.citation2Kultura i Edukacjapl
dc.identifier.orcid0000-0002-3355-0098-
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
A_Mlynarczuk_S_Doswiadczenie_migracji_w_badaniach_eduakcji_i_praktyce_zycia_codziennego.pdf178,21 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons