REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/10698
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorDąbrowska-Prokopowska, Ewa-
dc.contributor.authorŚwisłocka, Sandra-
dc.date.accessioned2021-04-16T11:29:17Z-
dc.date.available2021-04-16T11:29:17Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationBezpieczeństwo i jego percepcja w dyskursie społecznym i militarnym, pod redakcją Daniela Boćkowskiego, Patrycji Goryń, Kamila Gorynia, Białystok 2020, s. 25-46pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-639-2-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/10698-
dc.description.abstractGłówną tezą artykułu jest stwierdzenie, że dyskurs społeczny graczy e-sportowych ulega dopasowaniu do określonego środowiska społecznego i technologicznego, w jakim w danym momencie funkcjonują. Zakładaliśmy, że dyskurs graczy w drużynie e-sportowej inaczej będzie przebiegał w sytuacji prowadzenia dynamicznych rozgrywek podczas turnieju, podejmowania działań komunikacyjnych pomiędzy rozgrywkami oraz w trakcie grupowych treningów przed zawodami. Głównym celem badań było ustalenie, jak wygląda dyskurs wśród badanych graczy drużyn grających w Counter–Strike: Global Offensive podczas turnieju Network Team Games oraz poza nim. Zakładano, że odpowiedni sposób prowadzenia dyskursu pomiędzy graczami podczas turnieju i poza nim – jest podstawowym elementem realizowanych strategii w ramach rozgrywek.pl
dc.description.abstractThe main thesis of this article is the statement that the social discourse of e-sporting players gives in to the matching to definite social and technological environment in which they function at the moment. We have assumed that the discourse of players in e-sporting team will be different in comparison to the conducting of dynamic gameplays during tournament, making communicative actions between gameplays and during corporate training before competitions. The main aim of this study was showing the discourse among studied players on the example of teams playing in Counter–Strike: Global Offensive during Network Team Games tournament and outside it. We have assumed that the appropriate manner of leading of the discourse among players during tournament and outside it is the basic element of pursued strategies during gameplays.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectdyskurs społecznypl
dc.subjecte-sportpl
dc.subjectCounter–Strikepl
dc.subjectsocial discoursepl
dc.titleDyskurs społeczny wśród graczy Counter–Strike: Global Offensive podczas turnieju Network Team Games w Białymstoku oraz podczas wcześniejszych treningówpl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2020;-
dc.description.AffiliationUniwersytet w Białymstokupl
dc.description.referencesDijk, T. van, Badania nad dyskursem, [w:] A. Jasińska-Kania i in. (wyb. i oprac.), Współczesne teorie socjologiczne, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2006.pl
dc.description.referencesDijk, T. van, Society and Discourse. How Social Contexts Influence Text and Talk, Cambridge University Press, Cambridge 2009.pl
dc.description.referencesDovey J., Kennedy H., Kultura gier komputerowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2011.pl
dc.description.referencesDuszak A., Fairclough N., Krytyczna analiza dyskursu, Wydawnictwo Universitas, Kraków 2008.pl
dc.description.referencesElwart A., Marketerzy już nie ignorują e-sportu, https://mmponline.pl/artykuly/229163,marketerzy-juz-nie-ignoruja-e-sportu.pl
dc.description.referencesFiliciak M., Wirtualny plac zabaw. Gry sieciowe i przemiany kultury współczesnej, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006.pl
dc.description.referencesFurmanek W., Najważniejsze idee czwartej rewolucji przemysłowej, „Dydaktyka Informatyki” 2018, nr 13.pl
dc.description.referencesHyla-Nowak J., Batorski J., Menedżer wobec przedsięwzięć sportowych. Młodzi o sporcie 2018, Wydawnictwo Instytut Przedsiębiorczości Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2018.pl
dc.description.referencesJaroszewski D., Wszystko o Counter-Strike. Zasady gry i słowniczek gracza, „Komputer Świat” 2016, https://www.komputerswiat.pl/gamezilla/artykuly/wszystko-o-counter-strike-zasady-gry-i-slowniczek-gracza/1c0s7cm.pl
dc.description.referencesJonasson K., Thiborg J., Electronic sport and its impact on future sport, „Sport in Society” 2010, nr 13.pl
dc.description.referencesKabus J., Interdyscyplinarność dyskursu, „Językoznawstwo” 2011, nr 1(5).pl
dc.description.referencesMelosik Z., Szkudlarek T., Kultura, tożsamość i edukacja. Migotanie znaczeń, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2010.pl
dc.description.referencesPetrowicz M., Gry wideo – medium XXI wieku, [w:] Technokultura: transhumanizm i sztuka cyfrowa, D. Gałuszka, G. Ptaszek, D. Żuchowska-Skiba (red.),Wydawnictwo Libron, Kraków 2016.pl
dc.description.referencesSzpunar M., Komunikacja CMC i jej wpływ na procesy komunikacyjne, [w:] Teorie komunikacji i mediów, M. Graszewicz, J. Jastrzębski (red.), Oficyna Wydawnicza Atut – Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe, Wrocław 2009.pl
dc.description.referencesVoorhees G., Dyskursywne gry i dyskursy gier, [w:] Dyskursy gier wideo, M. Kłosiński, K. Maj (red.), Wydawnictwo Ośrodek Badawczy FACTA FICTA, Kraków 2019.pl
dc.description.firstpage25pl
dc.description.lastpage46pl
dc.identifier.citation2Bezpieczeństwo i jego percepcja w dyskursie społecznym i militarnym, pod redakcją Daniela Boćkowskiego, Patrycji Goryń, Kamila Goryniapl
dc.conferenceKonferencja naukowa "Bezpieczeństwo i jego percepcja w dyskursie społecznym i militarnym", Białystok 4-5 grudnia 2018pl
dc.identifier.orcid0000-0001-8296-365X-
dc.identifier.orcid0000-0001-6580-6708-
Występuje w kolekcji(ach):Konferencja naukowa "Bezpieczeństwo i jego percepcja w dyskursie społecznym i militarnym", 4-5 grudnia 2018
Książki / Rozdziały (WUwB)
Materiały konferencyjne (WSoc)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
E_Dabrowska_Prokopowska_S_Swisłocka_Dyskurs_spoleczny_wsrod_graczy_Counter_Strike.pdf153,46 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)