REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/10109
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKrasnitskaya, Liubou-
dc.contributor.authorKhvatsik, Yuliya-
dc.date.accessioned2021-01-22T07:40:15Z-
dc.date.available2021-01-22T07:40:15Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationBiałostockie Studia Prawnicze, Vol. 25 nr 4, 2020, s. 195-208pl
dc.identifier.issn1689-7404-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/10109-
dc.description.abstractThe right to education is a fundamental human right making possible the realisation of other rights of human beings. The authors starts the research with the core characteristics of the human right to education. Human rights law prescribes that education of all types and at all levels should be accessible for everyone and adaptable to respond to the changing world order. In these uncertain times distance education is considered an appropriate form of education that ensures the access to knowledge and professional skills to a broad group of learners. The researchers pay attention to the legal regulations and practical aspects of the provision of distance education in the times of the pandemic. Distance learning in Belarus is analysed in the context of higher education in general and in realm of legal education in particular. The article is enriched by the findings of the empirical research carried out among the academic staff of the Belarusian law school. The survey makes an attempt to assess the capacity of law teachers to provide online legal education.pl
dc.language.isoenpl
dc.publisherWydział Prawa Uniwersytetu w Białymstoku, Temida 2pl
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Unported-
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/deed.pl-
dc.subjectdistance educationpl
dc.subjectlaw teachingpl
dc.subjectBelaruspl
dc.titleThe Theoretical and Practical Aspects of Distance Learning in Higher Education: Case Study of Belarusian Law Schoolspl
dc.typeArticlepl
dc.rights.holderUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Unported (CC BY-NC-ND 3.0);-
dc.identifier.doi10.15290/bsp.2020.25.04.14-
dc.description.EmailLiubou Krasnitskaya: luba.krasnit@gmail.compl
dc.description.EmailYuliya Khvatsik: yuliya.khvatsik@gmail.compl
dc.description.BiographicalnoteLiubou Krasnitskaya – doktor, Helsińska Fundacja Praw Człowieka. Po ukończeniu studiów prawniczych na Białorusi kontynuowała badania naukowe w Polsce w zakresie prawa człowieka do edukacji i klinicznej edukacji prawniczej. W sferze zawodowej zajmuje się monitoringiem praw człowieka w Europie Wschodniej i Azji Środkowej. Jest członkiem zarządu European Network for Clinical Legal Education oraz członkiem organizacji Global Alliance for Justice Education.pl
dc.description.BiographicalnoteLiubou Krasnitskaya – Dr, Helsinki Foundation for Human Rights, Having graduated with the law degree in Belarus Liubou Krasnitskaya continued her scientific research in Poland in the realm of the human right to education and clinical legal education. In the professional field she is engaged in human rights monitoring in Eastern Europe and Central Asia. She is a Board member of the European Network for Clinical Legal Education and a member of the Global Alliance for Justice Education organisation.pl
dc.description.BiographicalnoteYuliya Khvatsik – doktor prawa, profesor kliniczny na Białoruskim Uniwersytecie Państwowym (Mińsk, Białoruś), kierowniki Centrum EdTech w Akademii Administracji Publicznej przy Prezydencie Republiki Białorusi; autorka około 95 publikacji naukowych z zakresu klinicznej edukacji prawniczej, technologii edukacyjnych, praw człowieka, prawa cywilnego i gospodarczego.pl
dc.description.BiographicalnoteYuliya Khvatsik – Academy of Public Administration under the President of Republic of Belarus, Doctor of Law, Clinical Professor at the Belarus State University (Minsk, Belarus), head of EdTech Center at the Academy of Public Administration under the President of the Republic of Belarus. The author of about 95 scientific publication in the field of Clinical Legal Education, Education Technologies, Human Rights, Civil and Business Law.pl
dc.description.AffiliationLiubou Krasnitskaya - Helsinki Foundation for Human Rights, Polandpl
dc.description.AffiliationYuliya Khvatsik - Academy of Public Administration under the President of Republic of Belarus, Belaruspl
dc.description.referencesBeiter K., The Protection of the right to education by international law: including a systematic analysis of article 13 of the International Covenant on Economic, Social, and Cultural Rights, Leiden: Brill 2006.pl
dc.description.referencesBucińska J., Społeczne prawa człowieka w Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka, Rocznik nauk prawnych, t. XIII, zeszyt 1, 2003.pl
dc.description.referencesDaudet Y., Singh K., The right to education: the analysis of UNESCO’s standard-setting instruments, UNESCO 2001.pl
dc.description.referencesGordon J-S., Is inclusive education a human right? Journal of law, medicine and ethics, winter 2013.pl
dc.description.referencesSingh K., Issues and challenges to the right to education in the digital age, Report of the Special Rapporteur on the right to education, UN Doc. A/HRC/32/37.pl
dc.description.referencesThe Framework for Priority Action for Change and Development of Higher Education, adopted with the World Declaration on Higher Education for the Twenty-First Century on 9 October 1998, ED-98/CONF.202/4.pl
dc.description.referencesTomasevski K., Human rights obligations: making education available, accessible, acceptable and adaptable, Right to Education Primers No 3, Gothenburg 2001.pl
dc.description.referencesTomasevski K., Preliminary report of the Special Rapporteur on the right to education, UN Doc. CN.4/1999/49.pl
dc.description.referencesКороль А., Воротницкий Ю., Кочин В., Дистанция в образовании: от методологии к практике, Наука и инновации, №6 (208), июнь 2020 (Korol’ A., Vorotnickij YU., Kochin V., Distanciya v obrazovanii: ot metodologii k praktike, Nauka i innovacii, №6 (208), iyun’ 2020).pl
dc.description.referencesЛебедь С., ИТ в высшей школе – востребованная или вынужденная необходимость, Наука и инновации, №6 (208), июнь 2020 (Lebed’ S., IT v vysshej shkole – vostrebovannaya ili vynuzhdennaya neobhodimost’, Nauka i innovacii, №6 (208), iyun’ 2020).pl
dc.description.referencesНiкалаева Н., Адукацыя на адлегласцi, цi Падводныя камяні анлайн-навучання, Звязда, 04.01.2018 (Nikalaeva N., Adukacyya na adleglasci, ci Padvodnyya kamyanі anlajnnavuchannya, Zvyazda, 04.01.2018).pl
dc.description.referencesОбразование в Республике Беларуси, Статистический сборник, Минск 2019 (Obrazovanie v Respublike Belarusi, Statisticheskij sbornik, Minsk 2019).pl
dc.description.referencesХватик Ю., Образовательные технологии как основа эффективного обучения, Наука и инновации, №6 (208), июнь 2020 (Khvatik Y., Obrazovatel’nye tekhnologii kak osnova effektivnogo obucheniya, Nauka i innovacii, №6 (208), iyun’ 2020).pl
dc.description.volume25pl
dc.description.number4pl
dc.description.firstpage195pl
dc.description.lastpage208pl
dc.identifier.citation2Białostockie Studia Prawniczepl
Występuje w kolekcji(ach):Białostockie Studia Prawnicze, 2020, Vol. 25 nr 4

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
BSP_25_4_L_Krasnitskaya_Y_Khvatsik_The_Theoretical_and_Practical_Aspects.pdf181,27 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons