REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/10101
Tytuł: Higher Education in Texas: a Brief Overview
Autorzy: Edmonson, Stacey L.
Hynes, James W.
Słowa kluczowe: Higher education systems
public education
governance
accreditation
Data wydania: 2020
Data dodania: 21-sty-2021
Wydawca: Wydział Prawa Uniwersytetu w Białymstoku, Temida 2
Źródło: Białostockie Studia Prawnicze, Vol. 25 nr 4, 2020, s. 187-194
Abstrakt: Institutions of Higher Education in Texas develop, support, and enhance the economic, cultural, and social wellbeing of the state and the country. These institutions offer courses and degrees in all disciplines. They are strategically located across the state to support the economic activity while reflecting on the historical and cultural makeup of the region. There are both public and private institutions. The primary focus of this article is on the public university systems in Texas. An overview of the processes of accreditation and governance is presented.
Afiliacja: Stacey L. Edmonson - College of Education, Sam Houston State University, Texas USA
James W. Hynes - College of Education, Sam Houston State University, Texas USA
Nota biograficzna: Stacey L. Edmonson – EdD, dziekan, College of Education, Sam Houston State University. Jest autorką ponad 100 publikacji, uznanym ekspertem szkolnictwa wyższego w Teksasie i w całym kraju, o czym świadczy ogólnokrajowe zapotrzebowanie na jej oceny eksperckie i ewaluacje programów edukacyjnych.
Stacey L. Edmonson – EdD, Dean, College of Education, Sam Houston State University, the author of over 100 publications, she is an acknowledged leader in higher education in Texas and the nation as demonstrated by the demand for her assessment reviews of educational programs across the country.
James W. Hynes – PhD, Professor, College of Education, Sam Houston State Universit, wrócił do pracy na uczelni wyższej po trzydziestu pięciu latach pracy w biznesie i przemyśle. Jego badania koncentrują się na programach nauczania w zakresie edukacji zrównoważonej, ponieważ dotyczy ona rolnictwa w krajach rozwijających się. Zainteresowanie to zaowocowało pracą i projektami badawczymi na sześciu kontynentach.
James W. Hynes – PhD, Associate Professor, College of Education, Sam Houston State University, returned to higher education aft er working in business and industry for thirty five years. His research has focused on establishing curriculum for sustainable education as it pertains to agriculture in developing countries. This interest has led to work and research projects on six continents.
E-mail: Stacey L. Edmonson: EDU_SLE01@shsu.edu
James W. Hynes: JWH009@SHSU.EDU
URI: http://hdl.handle.net/11320/10101
DOI: 10.15290/bsp.2020.25.04.13
ISSN: 1689-7404
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0001-8069-4003
0000-0002-7871-0972
Typ Dokumentu: Article
metadata.dc.rights.uri: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/deed.pl
Właściciel praw: Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Unported (CC BY-NC-ND 3.0);
Występuje w kolekcji(ach):Białostockie Studia Prawnicze, 2020, Vol. 25 nr 4

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
BSP_25_4_S_L_Edmonson_J_W_Hynes_Higher_Education_in_Texas.pdf138,67 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons