Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/10080
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Sienkiewicz, Martyna | - |
dc.date.accessioned | 2021-01-20T12:35:10Z | - |
dc.date.available | 2021-01-20T12:35:10Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.citation | Estetyczne modele literatury rosyjskiej: estetyka i światopogląd / pod redakcją Weroniki Biegluk-Leś, Ewy Pańkowskiej, Agnieszki Baczewskiej-Murdzek, Białystok 2018, s. 61-71 | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-86064-63-2 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/10080 | - |
dc.description.abstract | This paper is devoted to infidelity motif (its function and place in the novel) in one of Russian-language works by V. Nabokov King, Queen, Knave. This motif has a plotforming role in the work. Infidelity fulfills supportive function, enriching aesthetic value of other motifs (mirror, theatricality, game, automatism) around which the whole novel is built. The work contains one of the most schematic variants of this motif (infidelity and murder, infidelity and death as punishment), which evolves in the next novels, becomes even more complicated and transforms into Nabokov's artistic technique. | pl |
dc.language.iso | ru | pl |
dc.publisher | Uniwersytet w Białymstoku | pl |
dc.subject | измена | pl |
dc.subject | игра | pl |
dc.subject | театральность | pl |
dc.subject | зеркало | pl |
dc.subject | автоматизм | pl |
dc.subject | infidelity | pl |
dc.subject | game | pl |
dc.subject | theatricality | pl |
dc.subject | mirror | pl |
dc.subject | automatism | pl |
dc.title | Король, дама, валет. Сюжетообразующая измена в корреляции с другими ключевыми для рецепции романа мотивами | pl |
dc.title.alternative | Król, Dama, Walet. Fabułotwórcza zdrada w korelacji z innymi kluczowymi dla recepcji powieści motywami | pl |
dc.title.alternative | King, Queen, Knave. The Plot-Forming Function in the correlation with other key motifs for the reception of the novel | pl |
dc.type | Book chapter | pl |
dc.rights.holder | ©Copyright by: Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2018; | - |
dc.description.Affiliation | Uniwersytet Warszawski | pl |
dc.description.references | Engelking L., Król, dama, walet, [w:] Chwyt metafizyczny. Vladimir Nabokov – estetyka z sankcją wyższej rzeczywistości, Łódź 2011, s. 103-116. | pl |
dc.description.references | Алексеева Ю., Лингвостилистический анализ деталей в романе В. Набокова «Король, дама, валет» (образы главных героев), «Вестник самарского университета. История, педагогика, филология» 2008, № 5.2, с. 32-36. | pl |
dc.description.references | Бойд Б., IV. «Король, дама, валет», [в:] Владимир Набоков: русские годы, [online], http://flibusta.is/b/218544/read, [02.02.2017]. | pl |
dc.description.references | Егорова Е., Художественный мир Г. Флобера в романе В. В. Набокова «Король, дама, валет», «Вестник Башкирского университета», Уфа 2011, т. 16, №2, с.459-463. | pl |
dc.description.references | Зайцева Ю, Мотив зеркала в романе В. Набокова «Король, дама, валет», [в:] Языковое сознание и текст, Перм 2004, с. 56-67. | pl |
dc.description.references | Набоков В., Король, дама, валет, [в:] Собрание сочинений русского периода в пяти томах, Санкт-Петербург, т. 2. | pl |
dc.description.firstpage | 61 | pl |
dc.description.lastpage | 71 | pl |
dc.identifier.citation2 | Estetyczne modele literatury rosyjskiej: estetyka i światopogląd / pod redakcją Weroniki Biegluk-Leś, Ewy Pańkowskiej, Agnieszki Baczewskiej-Murdzek | pl |
dc.conference | II Międzynarodowa Konferencja Naukowa "Estetyczne modele literatury rosyjskiej. Estetyka i światopogląd" Białystok, 9-10 marca 2017 r. | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | II Międzynarodowa Konferencja Naukowa "Estetyczne modele literatury rosyjskiej. Estetyka i światopogląd" Białystok, 9-10 marca 2017 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
M_Sienkiewicz_Korolʹ_dama_valet.pdf | 275,64 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)