REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/10073
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorGórak-Sosnowska, Katarzyna-
dc.contributor.authorTomaszewska, Lidia-
dc.date.accessioned2021-01-20T11:26:13Z-
dc.date.available2021-01-20T11:26:13Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationBiałostockie Studia Prawnicze, Vol. 25 nr 4, 2020, s. 57-68pl
dc.identifier.issn1689-7404-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/10073-
dc.description.abstractDean’s Offices are administrative units of a wide scope of tasks with particular focus on managing students affairs. Their work is regulated by ordinary law, as well as internal normative acts developed at their respective HEIs. In our article we analyse the role of the Dean’s Offices in creating such acts in regard to a) their inclusion in this process; b) their ability to initiate such process; c) a wider framework of legal knowledge that they have access to. Our source material are 15 structured interviews with heads of Dean’s Offices at public and non-public HEIs. Our results indicate that the inclusion of Dean’s Offices in developing internal normative acts varies and seems to be an indication of HEI’s dominating organisational culture. In case of role-oriented cultures, there might be some channels that enable the Dean’s Offices to participate in developing the regulation. However, it depends on the power relations between the Dean’s Offices and central administration of the HEIs. Much more rarely are the HEI effect-oriented and including all relevant stakeholder (regardless of their position in the HEI’s hierarchy) into designing the regulation.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydział Prawa Uniwersytetu w Białymstoku, Temida 2pl
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Unported-
dc.subjectDean’s Officepl
dc.subjectinternal normative actpl
dc.subjectHEIpl
dc.subjectdziekanatpl
dc.subjectwewnętrzne akty normatywnepl
dc.subjectszkoła wyższapl
dc.titleRola dziekanatów w tworzeniu wewnętrznych aktów normatywnych na uczelniachpl
dc.title.alternativeRole of Dean’s Offices in Developing Internal Normative Acts at HEIspl
dc.typeArticlepl
dc.rights.holderUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Unported (CC BY-NC-ND 3.0);-
dc.identifier.doi10.15290/bsp.2020.25.04.04-
dc.description.EmailKatarzyna Górak-Sosnowska: kgorak@sgh.waw.plpl
dc.description.EmailLidia Tomaszewska: lidia.tomaszewska@sgh.waw.plpl
dc.description.BiographicalnoteKatarzyna Górak-Sosnowska – doktor nauk ekonomicznych (SGH) z habilitacją z religioznawstwa (UJ). Pracuje w Instytucie Studiów Międzynarodowych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie na stanowisku profesora uczelni; w latach 2012–2020 prodziekan Studium Magisterskiego SGH. Autorka ponad 200 publikacji naukowych, w tym pięciu monografii; prezes Stowarzyszenia Forum Dziekanatów; od kwietnia 2020 r. członek Zespołu Doradczego do spraw Cyfryzacji Rekrutacji i Obsługi Procesu Dydaktycznego w Uczelniach przy Ministrze Nauki i Szkolnictwa Wyższego.pl
dc.description.BiographicalnoteKatarzyna Górak-Sosnowska – Doctor of Economic Sciences (Warsaw School of Economics) with habilitation in religious studies (Jagiellonian University). She works at the Institute of International Studies at the Warsaw School of Economics as a university professor, between 2012 and 2020 – Deputy Dean of the Warsaw School of Economics Master’s Studies. She is the author of over 200 scientific publications, including five monographs. Since April 2020, a member of the Advisory Team for Digitization of Recruitment and Teaching Process Services in Universities at the Minister of Science and Higher Education.pl
dc.description.BiographicalnoteLidia Tomaszewska – absolwentka studiów magisterskich na kierunku finanse i bankowość (WSUiB), Podyplomowych Studiów Zarządzania Projektami (SGH), studiów MBA–SGH oraz szkoleń z zakresu zarządzania złożonymi projektami (Prince2, P3O); w latach 2004–2007 dziekan Wydziału Ekonomiczno-Społecznego Olympus Szkoły Wyższej. Kieruje zespołem pozyskującym finansowanie zewnętrzne na realizację projektów naukowych, dydaktycznych, organizacyjnych i inwestycyjnych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.pl
dc.description.BiographicalnoteLidia Tomaszewska – graduate of Master’s studies in Finance and Banking (WSUiB), Postgraduate Studies in Project Management (Warsaw School of Economics), MBA-SGH studies and training in the management of complex projects (Prince2, P3O). In 2004–2007, Dean of the Economic and Social Faculty of Olympus University. Head of the team obtaining external funding for scientific, didactic, organizational and investment projects at the Warsaw School of Economics.pl
dc.description.AffiliationKatarzyna Górak-Sosnowska - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Polskapl
dc.description.AffiliationLidia Tomaszewska - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Polskapl
dc.description.referencesGórak-Sosnowska K., Brdulak J., Matusewicz M., Senator I., Dziekanaty na wyższych uczelniach: funkcjonowanie – wyzwania – dobre praktyki, SGH, Warszawa 2018.pl
dc.description.referencesGórak-Sosnowska K., Gigol T., Pajewska-Kwaśny R., Oddani ponad swoje siły: pracownicy administracyjni szkół wyższych o swojej pracy, (w:) K. Górak-Sosnowska, R. Pajewska-Kwaśny (red.), Administracja uczelni wobec nowych wyzwań: cyfryzacja procesów, profesjonalizacja obsługi, SGH, Warszawa 2020.pl
dc.description.referencesGórak-Sosnowska K., Tomaszewska L., Wiśniewska E., Zarządzanie przez projekty w szkołach wyższych. Rola dziekanatów, (w:) K. Górak-Sosnowska, R. Pajewska-Kwaśny (red.), Administracja uczelni wobec nowych wyzwań: cyfryzacja procesów, profesjonalizacja obsługi, SGH, Warszawa (w druku).pl
dc.description.referencesHandy Ch., Understanding Organizations, Penguin, London 1976.pl
dc.description.referencesSojak R., Dziekanat w przestrzeni instytucjonalnej uniwersytetu – w stronę komunikacji symetrycznej, (w:) K. Górak-Sosnowska, R. Pajewska-Kwaśny (red.), Dziekanaty w procesie zmian. Nowa rzeczywistość prawna i organizacyjna, Warszawa 2019.pl
dc.description.referencesStoczkiewicz A., Szypulska-Czkwianianc L., Zasady współpracy administracji centralnej z dziekanatami na przykładzie Politechniki Warszawskiej, (w:) K. Górak-Sosnowska, R. Pajewska-Kwaśny (red.), Dziekanaty w procesie zmian. Nowa rzeczywistość prawna i organizacyjna, SGH, Warszawa 2019.pl
dc.description.referencesWytyczne do przeprowadzania oceny wpływu oraz konsultacji publicznych w ramach rządowego procesu legislacyjnego, Rządowe Centrum Legislacji www.rcl.gov.pl/sites/images/WytyczneOW.pdf.pl
dc.description.volume25pl
dc.description.number4pl
dc.description.firstpage57pl
dc.description.lastpage68pl
dc.identifier.citation2Białostockie Studia Prawniczepl
dc.identifier.orcid0000-0002-1121-6240-
dc.identifier.orcid0000-0002-1485-9305-
Występuje w kolekcji(ach):Białostockie Studia Prawnicze, 2020, Vol. 25 nr 4

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
BSP_25_4_K_Gorak_Sosnowska_L_Tomaszewska_Rola_dziekanatow.pdf173,8 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)